مهاجرت به اتریش 2024

مهاجرت به اتریش 2024، راه‌های مهاجرت به اتریش و اخذ ویزای این کشور، هزینه مهاجرت به اتریش، شیوه اخذ اقامت در اتریش و دریافت پاسپورت و شهروندی اتریش و هرآنچه که باید در رابطه با مهاجرت به اتریش بدانید، در این مقاله مورد بررسی کامل قرار داده شده است. مهاجرت به اتریش اخیرا متقاضیان بسیاری پیدا کرده است، زیرا اتریش کشوری توسعه یافته، عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است که مزایای بسیاری را در اختیار مهاجران و شهروندان خود قرار می‌دهد. اتریش کشوری است که می‌تواند برای افراد با هر هدف مهاجرتی جذاب باشد.

در واقع اتریش از آن دسته کشورهایی نیست که تنها برای مقاصد به خصوصی مناسب باشد و به راه‌های مختصری برای مهاجرت محدود شود. از شرایط مختلف و عمومی جهت مهاجرت به اتریش، می‌توان به تسلط داشتن به زبان آلمانی اشاره کرد. یادگیری زبان آلمانی برای زندگی در اتریش بسیار قابل توجه است، زیرا مردم اتریش نسبت به این زبان تعصب خاصی دارند.

کشوراتریش
پایتختوین
جمعیت8 میلیون
پیش شماره43+
واحد پولیورو
زبان رسمیآلمانی,اسلوونیایی,کرواتی,مجاری
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به اتریش در سال 2023

مهاجرت به اتریش و روش های اقامت در اتریش در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به اتریش از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به اتریش را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت به اتریش چیست؟

شرایط اخذ اقامت و تابعیت اتریش به چه صورت است؟ آیا با اقامت در اتریش می توان پاسپورت اتریش را دریافت کرد؟ آیا امکان مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل وجود دارد؟ برای اقامت در اتریش از طریق کار چه شرایطی باید داشت؟ هزینه های زندگی در اتریش چه میزان است؟

Bussines
_

مهاجرت به اتریش از طریق کار

ویزای کاری و ویزای Job Seeker جزء روش‌های مهاجرت به اتریش محسوب می‌شوند. این روش به علت عدم نیاز به تحصیل و هزینه‌های زیاد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با دریافت ویزای کاری می‌توانید به مدت 6 ماه در این کشور برای جستجوی شغل مورد نظر اقدام کنید و پس از پیدا کردن شغل مورد نظر از طرف کارفرما به اداره کار معرفی خواهید شد. اخذ ویزای کاری در اتریش از 3 طریق امکان‌پذیر است که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

اخذ اقامت دائم اتریش:

در این روش نیاز است برای برنامه‌هایی که دولت اعلام می‌کند، اقدام کرده و کارت قرمز سفید قرمز یا Red-White-Red Card خود را دریافت کنید. برنامه‌هایی که دولت برای مهاجرت به اتریش ارائه می‌دهد، شامل کارگران فوق ماهر، نیروی کار متخصص در مشاغل مشخص، کارگران ماهر، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، خود اشتغالی کارگران کلیدی و استارتاپ یا کسب و کار نوین می‌شود

 

اخذ اقامت کوتاه اتریش:‌

متقاضیانی که قصد دارند برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند در مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارمند دوم، پژوهشگری، دانش‌آموزی، دانشجویی، کارفرمایی خدمات اجتماعی، امور داوطلبانه و الحاق به خانواده فعالیت کنند

 

اخذ اقامت مشاغل ثابت:

افرادی مانند کارگران فصلی، کارکنان ارسالی، کارکنان بین‌المللی و کارکنان انتقالی شرکت‌ها جزء آن دسته از افرادی هستند که می‌توانند از این برنامه استفاده کنند

Education
_

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

تحصیل در اتریش، یکی از کم هزینه‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. دانشگاه‌های کشور اتریش همواره جزو برترین موسسات آموزش عالی جهان قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با اخذ ویزای دانشجویی این کشور، در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازید.

شرایط اخذ پذیرش برای هر رشته، دانشگاه و مقطع متفاوت است. بهتر است که پیش از اقدام برای دریافت ویزا و پذیرش، درباره شرایط تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود بررسی‌های لازم را انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که باید واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش باشید و همچنین فرآیند درخواست ویزای خود را به صورت کامل و بدون مشکل انجام دهید، زیرا هر خطا ممکن است به ریجکت شدن و رد شدن ویزای شما منجر شود.

در کشور اتریش، دانشگاه‌های مختلفی تحت عنوان دولتی، خصوصی، علمی کاربردی، تربیت معلم و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. هر یک از این دانشگاه‌ها امکانات متفاوتی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های دولتی در اتریش، عموما رایگان هستند و تنها هزینه‌ای در حدود 727 یورو را به عنوان هزینه ترم و ثبت‌نام از دانشجویان دریافت می‌کنند. به صورت کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بسیار کم‌تر از دیگر دانشگاه‌ها است. از همین رو، متقاضیان بیشتری داشته و در نهایت رقابت سنگین‌تری برای ورود به آن‌ها در جریان است.

Investment
_

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

چگونه با سرمایه گذاری شهروند اتریش شویم؟

مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری با توجه به سیاست های کشور اتریش در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به چند روش امکان پذیر است. در تمام سرمایه گذاری های در اتریش، نیاز است که شخص متقاضی در این کشور حضور داشته باشند. با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی و بسیاری از مزایای دیگر، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش هستند.هزینه مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری عموماً نسبت به روش های دیگر بالاتر است و مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری، مناسب افرادی است که استطاعت مالی خوبی داشته باشند.

ثبت شرکت در کشور اتریش در انواع مختلفی وجود دارد که مسئولیت محدود بهترین گزینه  برای مهاجرت به اتریش است و نیاز به بودجه کمتری برای متقاضی به همراه دارد. روش های متعددی برای مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، خود حمایتی و خرید ملک می شود. اما خرید ملک به تنهایی نمی‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور اتریش شود.

سرمایه گذاری از 800000 یورو تا 10 میلیون یورو در قالب سرمایه گذاری مشترک یکی دیگر از امکان های اخذ تابعیت در اتریش است. همچنین سرمایه گذاری مستقیم در یک کسب و کار موجود در بازار که باعث ایجاد شغل می شود گزینه دیگری است. چنین کمک‌هایی به پروژه‌های عمومی مربوطه نیز مجاز است. در اینجا برخی از درخواست‌ها برای چگونگی تبدیل شدن به شهروندی اتریش با سرمایه‌گذاری آورده شده است:

متقاضیان باید ثابت کنند که سرمایه گذاران فعال در اتریش هستند و در این مورد، مقامات اتریشی خواستار سابقه کیفری پاک هستند.

برای درخواست شهروندی اتریش، گواهی تولد و ازدواج به همراه گذرنامه معتبر لازم است. رزومه حاوی اطلاعات پیشینه کسب و کار نیز توسط مقامات مورد نیاز است. ارجاع سایر سرمایه گذاران یا همکاران خارجی نیز پذیرفته می شود.

Marriage
_

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج:

امروزه اکثر قوانین پذیرفته شده که بخاطر حفظ وحدت خانواده، زن و شوهر باید دارای یک تابعیت باشند. بنابراین اگر زن و مردی که میخواهند با یکدیگر ازدواج کنند دارای دو تابعیت مختلف باشند، معمولا تابعیت مملکت متبوع شوهر بر زن تحمیل میشود زیرا در غیر این صورت زن از حقوق و مزایایی که شوهر و فرزندانش در مملکتی بهره مند هستند، به علت اختلاف تابعیت محروم خواهد بود و در نتیجه منجر به بروز مشکلاتی میشود چون تابعیت یک امری سیاسی است نه یکی از موارد خصوصی. لذا هر دولتی هرگونه بخواهد در این مورد تصمیم میگیرد.

بعضی گفتند تغییر تابعیت از طریق ازدواج از اراده خود زن ناشی میشود زیرا زنی که با مردی خارجی ازدواج کرده به طور ضمنی تابعیت او را نیز قبول کرده است. بطور کلی میتوان گفت دولت هایی که تغییر تابعیت براثر ازدواج را برای زن الزامی دانستند،آنرا به عنوان یکی ازآثار عقد ازدواج قبول کرده اند.

به همین جهت معمولا پس از طلاق یا فوت شوهر، زن میتواند به سادگی به تابعیت اصلی خود بازگردد. طبق بند ۶ ماده ۹۷۶ قانون ایران بطوری که در مبحث قبل اشاره شد، اراده زن در این مورد تاثیری ندارد، حال اگر دولت متبوع زن پس از ازدواج بازهم اورا تبعه خود بداند، در این صورت زن دارای دو تابعیت میشود. از ماده مذکور اینگونه استنباط میشود که ازدواج باید به صورت قانونی واقع شود بدین معنی که سجل احوال زن طبق ماده ۹۳۳ قانون مدنی توسط کنسولگری ایران تعیین و ثبت شده باشد.

اگر به دنبال یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت اتریش هستید، پیشنهاد ما به شما مهاجرت از طریق ازدواج است.

اتریش، مانند اکثر کشورهای اروپایی، در صورت ازدواج یک شهروند با یک تبعه خارجی، به همسر خود تابعیت اتریش اعطا می کند. بر اساس قانون شهروندی اتریش، اگر یک زن یا مرد اتریشی جدا از جنسیت با یک تبعه خارجی ازدواج کند، هیچ محدودیتی برای اعطای اقامت به همسر وجود ندارد. اگر فردی قصد ازدواج در اتریش را داشته باشد، می تواند پس از ازدواج با یک شهروند اتریش و درخواست برای مدت معین، اقامت دائم اتریش را دریافت کند و در نهایت تابعیت اتریش شود. ازدواج در اتریش قانونی است و توسط دولت های بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

18 سال حداقل سن ازدواج است. در صورتی که سن فرد کمتر باشد، اجازه سرپرست یا قیم قانونی وی الزامی است. فردی که در حال حاضر ازدواج کرده است نمی تواند مجدداً ازدواج کند مگر اینکه ازدواج قبلی او فسخ شده و رسماً طلاق گرفته باشد. اگر فرزند دارد، باید مدرکی دال بر هویت فرزندش نیز ارائه کند.

باید ثابت شود که در حال حاضر ازدواجی که به رسمیت در اتریش شناخته شود ندارند و طرفین باید مدارکی را برای اثبات ازدواجشان به سفارت اتریش ارائه دهند. مدارک می تواند شامل سند ازدواج، مدارک مربوط به آشنایی قبلی طرفین (استفاده از عکس های مشترک و …) باشد. هر یک از طرفین ازدواج که تابعیت کشور دیگری را دارند، پس از 6 سال ازدواج و زندگی می توانند تابعیت اتریش را دریافت کنند.

زوج ها باید حداقل 5 سال از این 6 سال را در خانه ای در اتریش زندگی کرده باشند. در صورتی که طی 6 سال، متقاضی تابعیت اتریش کمتر از 5 سال در اتریش زندگی کرده باشد، طبق قوانین اتریش، پس از 10 سال اقامت قانونی می تواند تابعیت اتریش را دریافت کند. از طرفی فردی که می خواهد ازدواج کند از زمان اعلام نامزدی تا روز عقد فقط 6 ماه فرصت دارد.

روند ازدواج در اتریش:

اولین قدم درخواست ازدواج از طریق دفتر ثبت ازدواج اتریش است. اگر هیچ یک از طرفین شهروند اتریش نیستند، باید در وین این کار را انجام دهند، اما اگر یکی از طرفین ازدواج شهروند اتریش باشد، می توانند ازدواج خود را در خارج از وین ثبت کنند. حداکثر شش ماه قبل از عروسی می توانید فرم درخواست ازدواج خود را در اتریش ثبت کنید و پس از آن 2 تا 6 هفته طول می کشد تا تاریخ عروسی مشخص شود. فرم درخواست ازدواج در اتریش باید به طور مشترک توسط طرفین پر شود.

مزایای ازدواج در اتریش:

امکان اقامت دائم و تابعیت اتریش
امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن
قدرت خرید بالا و زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی
امکان دریافت پاسپورت اتریشی

Birth of child
_

مهاجرت به اتریش از طریق تولد فرزند

کودکانی که در بیمارستان های کشور اتریش متولد می شوند، می توانند Baby Point را به زبان آلمانی دریافت کنند. پزشک یا ماما، پدر و یا مادر نوزاد، رئیس بیمارستان تولد نوزاد و یا مقامات اداره پلیس اتریش می توانند تولد نوزاد را در کشور اتریش ثبت کنند. پس از ثبت تولد نوزاد و اخذ گواهی تولد، والدین نوزاد می توانند مجوز اقامت را دریافت کنند و مدارک تابعیت و شهروندی نوزاد خود را دریافت کنند.
کشور اتریش از جمله کشورهایی است که تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد. تابعیت مضاعف یا دوگانه به معنای این است که متقاضی علاوه بر تابعیت و شهروندی کشور خود تابعیت کشور دیگری را نیز داشته باشد. برخی از کشورها تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسند. متقاضیان در صورتی می توانند تابعیت مضاعف اتریش را دریافت کنند که به دلیل تولد در کشور دیگر تابعیت آن کشور را اخذ کنند. علاوه بر این اساتید دانشگاه های اتریش نیز می توانند تابعیت مضاعف داشته باشند.

کودکان در زمان تولد، زمانی که مادر شهروند اتریش است، به طور خودکار شهروند اتریش می شوند. در صورتی که والدین متاهل باشند و فقط پدر شهروند اتریش باشد، همین امر صادق است.

اگر پدر و مادر ازدواج نکرده باشند و فقط پدر کودک تبعه اتریش باشد، اما مادر تبعه کشور دیگری باشد، کودک تابعیت اتریش را به دست می آورد، زمانی که پدر اتریشی در عرض 8 هفته مادر کودک خود را به رسمیت بشناسد یا این واقعیت را که پدر فرزند اوست. رسمیت پدر توسط دادگاه تعیین می شود. در تمام مواردی که به رسمیت شناختن پدر به تشخیص و توسط دادگاه بوده است، پس از بازه زمانی مشخص انجام شده، ممکن است به فرزندان دیگر نیز به سادگی تابعیت اتریش اعطا شود.

اگر در مورد والدین با ملیت های مختلف، کشور تابعیت والدین غیر اتریشی نیز حکم jus sanguinis (مانند اتریش) را داشته باشد، فرزند تابعیت مضاعف خواهد داشت. طبق قوانین اتریش، کودک پس از بالغ شدن مجبور نیست بین اتریشی و ملیت دیگر تصمیم گیری کند – اما ممکن است دولت دیگر چنین تصمیمی را بخواهد.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *