ukrainian-imm

ukrainian-imm


OVERVIEW
_

ویزا و پذیرش تحصیلی اوکراین

در اوکراین دانشجویان و دانش آموزان باید علاوه بر دروس تئوری با دروس عملی نیز آشنا شوند. سیستم آموزشی در اوکراین در 5 سطح برگزار می شود که شامل پیش دبستانی ، ابتدایی دوره ی اول، ابتدایی دوره دوم، دبیرستان و فنی و حرفه ای می باشد. در این کشور از سال 2018 دانش آموزان 12 سال تحصیلی به جای 11 سال را می گذرانند. اوکراین کشوری اروپایی است و به دلیل هزینه های پایین زندگی و تحصیل مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. این کشور دارای مدارس شبانه روزی است، که مدرسه بین المللی یا lyceum-internat نامیده می شود.

OVERVIEW
_

مدارس تحصیلی اوکراین

دوره پیش دبستانی از 3 سالگی شروع می شود و تا پایان 5 ساگی ادامه می یابد . همچنین شروع دوره اول ابتدایی از 6 سالگی است و 4 سال به طول می انجامد و شروع دوره دوم ابتدایی از10 سالگی می باشد و 5 سال به طول می انجامد .در پایان دوره دوم ابتدایی دانش آموزان با توجه به اهدافشان وارد مقاطع مختلف شامل: دبیرستان و یا دو دوره فنی و حرفه ای می شوند.

دوره ی دبیرستان از سن 15 سال شروع می شود و 3 سال به طول می انجامد و در پایان سن 17 سالگی به اتمام می رسد و بعد از آن دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه شوند.

دوره ی فنی و حرفه ای شامل دو دوره می باشد که یکی بیش از 3 سال به طول می انجامد و در 19 سالگی پایان می یابد و دیگری بیشتر از 1 سال زمان می برد و تا پایان 17 سالگی طول خواهد کشید.

OVERVIEW
_

نحوه ی پذیرش تحصیلی اوکراین در دانشگاه

دانش آموزانی که دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده اند و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی را اخذ نکرده اند می توانند برای تحصیل درکشور اکراین اقدام کنند. وزرات علوم و بهداشت مدرک کالج را با مدرک پیش دانشگاهی تطابق می دهد.

آماده سازی قبل از ورود دانشگاه ها با دوره پادفک شروع می شود که شامل زبان روسی، تاریخ اوکراین و برای گروه مهندسی: ریاضی، فیریک و مکانیک می باشد. برای گروه پزشکی این دوره شامل شیمی، زیست شناسی و زبان تخصصی پزشکی است. شروع ترم های دوره ی پادفک از سپتامبر تا تاریخ 15 نوامبر می باشد و پس ازاین تاریخ، فقط دانشگاه تاراساشفچنکو به دلیل دارا بودن دوره فشرده دانشجو می پذیرد.

دوره پادفک در دانشگاه به همراه خوابگاه می باشد و هزینه آن 3000 الی 6000 دلار است.

هر سال شامل 2 ترم است و شروع ترم ها در سپتامبر و فوریه می باشد.

مزیت های تحصیل دراوکراین شامل موارد زیر است:

- عدم آزمون ورودی

- هزینه های پایین تحصیل

- ورود به بازار کار اوکراین

- آموزش عالی با کیفیت

- ارائه آموزش به صورت زبان انگلیسی،اوکراینی و روسی

- آینده کاری بهتر در تمام سراسر دنیا

- مشارکت دانشجویات در توسعه ،سمینارها ،سمپوزیسم ها و... در تمام کشور های اروپایی

OVERVIEW
_

زبان تحصیلی اوکراین:

زبان تدریس در دانشگاه های اوکراین زبان روسی، اوکراینی و انگلیسی می باشد. برای آموزش زبان روسی و اوکراینی، 9 ماه آموزش زبان روسی به نام پادفک صورت میگیرد.این دوره شامل دوره 2 ترم است که ترم اول تنها زبان روسی یا اوکراینی تدریس می شود و در ترم دوم با توجه به رشته انتخابی دانشجو در این کشور و در دانشگاه برای رشته مهندسی باید دروس ریاضی ، فیریک ، شیمی و نقشه کشی و در رشته پزشکی شیمی و زیست وبرای رشته علوم انسانی تاریخ و ادبیات در کنار آموزش زبان روسی و یا اوکراینی تدریس می شود و در پایان دو ترم آزمون گرفته می شود ودر صورت قبولی مدرک پادفک داده می شود. لازم به ذکر است قبل از انتخاب زبان تحقیق شود که رشته تحصیلی در دانشگاه مورد نظر به چه زبانی ارائه می شود.

OVERVIEW
_

تحصیل در مقطع کارشناسی:

می توان گفت دانشگاه های اوکراین تنوع رشته ای بالایی دارد و تمامی رشته های تحصیلی را در بر دارد . این گستردگی رشته متقاضیان زیادی را به سوی خود جلب می کند . مقطع کارشناسی در این کشور 4 سال به طول می انجامد و زبان تدریسی آن عمدتا اوکراینی و روسی می باشد. دانشجویان در این مقطع 20 ساعت اجازه کار دارند که به ازاء هر ساعت 8 تا 10 دلار پرداخت می شود.

OVERVIEW
_

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

در این مقطع دانشجویان می توانند به زبان های انگلیسی و روسی ادامه تحصیل دهند.ارائه مدرک جهت نشان دادن تسلط زبان به دانشگاه مورد نظر الزامی می باشد.این مقطع حدود 2 سال به طول می انجامد . به دانشجویان در این مقطع اجازه 20 ساعت کار داده می شود که به ازاء هر ساعت 8 تا 10 دلار پرداخت می شود.

یکی از دلایل انتخاب این کشور جهت تحصیل ، وجود بستر مناسب برای پذیرش مقطع دکتری از دانشگاه های آمریکا ،کانادا و اروپا است که بعد از اتمام کارشناسی ارشد صورت میپذیرد.

OVERVIEW
_

تحصیل در مقطع دکتری:

تحصیل در مقطع دکترا مانند دیگر کشورها حائز اهمیت می باشد. تحصیل در این مقطع به مدت 3 الی 4 سال به طول می انجامد. این کشور برای مقطع دکتری توجه ویژه ای نشان می دهد، به همین دلیل علاوه بر 30 ساعت اجازه کار دانشجویی در طول هفته، ماهیانه حدود 2000 دلارحقوق به دانشجو پرداخت می شود.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

با توجه به وجود جنگ اوکراین در حال حاضر این خدمت توسط پیشگامان اپلای انجام نمی شود و توصیه ما به شما کشور روسیه است، در صورت تمایل می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر درباره ی شرایط مهاجرت به روسیه بخوانید و مشاوره ای مناسب دریافت کنید.
مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *