اقامت موقت کانادا 2024 برای همسران ویزای توریستی کانادا 2024 مراحل اخذ ویزا

اقامت موقت کانادا 2024 برای همسران ویزای توریستی کانادا 2024 مراحل اخذ ویزا


OVERVIEW
_

ویزای توریستی کانادا 2024 مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟ - مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

ویزای توریستی کانادا، که با نام ویزای اقامت موقت (TRV) و همچنین ویزای ویزیتوری شناخته می‌شود، یک سند رسمی است که به پاسپورت شما افزوده می‌شود. داشتن این ویزا نمایانگر توانایی شما برای ورود به کانادا و پیروی از قوانین و مقررات ورودی این کشور است. بسیاری از افرادی که قصد سفر به کانادا را دارند، به این ویزا نیاز دارند.


با اخذ این ویزا، شما حق اقامت در کانادا به مدت 6 ماه را دارا می‌شوید و این امکان را به شما می‌دهد که به مدت تعیین شده در این سرزمین زیبا اقامت نمایید. اعتبار این ویزا معمولاً 10 سال است، به این معنی که شما در این دوره می‌توانید بار‌ها و بارها ویزای توریستی کانادا را اخذ کنید.


همچنین باید ذکر کنیم که فرآیند اخذ ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان، بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای انجام انگشت‌نگاری از 8 تا 43 روز طول می‌کشد، هزینه کل این فرآیند از اخذ ویزا تا انگشت‌نگاری تقریباً 185 دلار است.


یک نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که با ویزای توریستی کانادا، شما حق اقامت در این کشور را به مدت 6 ماه دارید، اما اگر تاریخ انقضای پاسپورت شما زودتر از این مهلت به پایان برسد، شما مجبور به ترک کانادا خواهید شد.

OVERVIEW
_

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا - شرایط ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا - میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

بسیار حیاتی هستند و باید در نظر گرفته شوند. برای این منظور، شما باید:

  • پاسپورت معتبر با مدت زمان اعتبار کافی داشته باشید.
  • از لحاظ جسمانی از سلامت کامل برخوردار باشید.
  • هیچ گونه سوابق کیفری یا جنایی نداشته باشید.
  • مسئولیت بازگشت به کشور خود را پس از اتمام تاریخ اعتبار ویزای توریستی کانادا به اداره مهاجرت کانادا اثبات نمایید.
  • دارای منابع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های اقامت در کانادا باشید. میزان تمکن مالی مورد نیاز به: مدت اقامت، مکان اقامت، و نیازهای شخصی شما در کانادا بستگی دارد.
  • تست‌های پزشکی مورد نیاز را انجام داده باشید.
  • در صورت لزوم، دعوتنامه از یک شخص یا مؤسسه معتبر در کانادا داشته باشید.
  • اطلاعات شغلی فعلی (نامه سابقه کار فعلی شما از کارفرما)
  • اسناد titledeeds (هر آنچه اموال منقول و غیرمنقول دارید مانند: سند ملک ، اتومبیل، خانه و ....)
  • اسکن تمام صفحات پاسپورت فعلی و قبلی
  • در صورت تاهل اطلاعات مربوط به همسر (پاسپورت و وضعیت شغلی همسر)
  • در صورت تاهل (ترجمه شناسنامه ی خود و همسرتان بعلاوه ترجمه سند ازدواج)
  • در صورت داشتن فرزند اطلاعات مربوط به فرزند
  • یک قطعه عکس 3.5*4.5 
  • نامه تمکن مالی بانکی (گردش 3 ماهه اخیر،مانده حساب فعلی " حداقل معادل 20000 دلار کانادا")
  • اگر فرزند زیر18 سال با شما همراه است و همسرتان شما را همراهی نمیکند، ترجمه رضایت محضری از همسر یا ولی قهری 
  • اگر فرزند شما در حال تحصیل است و همراه شماست،ترجمه ی سندی دال بر مرخصی تحصیلی فرزند
  • 18 اگر کارمند دولت هستید و حکم کارگزینی دارید ، ترجمه آن حکم 
  • اگر کارمند هستید ، ترجمه فیش حقوقی سه ماه اخیر
  • اگر کارمند بخش خصوصی هستید ، ترجمه نامه اشتغال به کار
  • اگر شغل آزاد دارید ، تر جمه هر سندی که بیانگر این موضوع باشد. مثال ترجمه جواز کسب
OVERVIEW
_

دیدار با اقوام و فرزندان در کانادا

  • اثبات رابطه خانوادگیبرای این منظور، باید اسناد معتبری که رابطه شما با اقوام و فرزندان خود در کانادا را تایید کنند، ارائه دهید
  • دعوتنامه از خانواده در کانادااگر اقوام یا فرزندان شما در کانادا زندگی می‌کنند، دعوتنامه‌ای از آنها برای اثبات هدف سفر می‌تواند مورد نیاز باشد.
OVERVIEW
_

شرکت در کنفرانس‌های کاری

اسناد مرتبط با کنفرانس: شما باید مدارکی که ارتباط شما با کنفرانس و مشارکت در آن را نشان دهند، ارائه کنید. این ممکن است شامل دعوتنامه‌ها، برنامه‌ها، و تاییدیه‌های مشارکت باشد.

OVERVIEW
_

تفریح و بازدید از مناطق دیدنی کانادا

  • اثبات توانایی و تمکن مالیشما باید قادر به اثبات دارا بودن منابع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا باشید
  • برنامه ی سفرارائه یک برنامه سفر مفصل که شامل نقاط دیدنی و برنامه‌های تفریحی در کانادا است، ممکن است مورد نیاز باشد

این مدارک می‌توانند بسته به نوع سفر و هدف شما در کانادا متغیر باشند. به منظور دقیق‌ترین و جدیدترین اطلاعات به سایت سفارت کانادا مراجعه فرمایید.

OVERVIEW
_

چگونگی گرفتن ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

قبل از ثبت درخواست برای ویزای ویزیتوری کانادا باید: مدارک لازم را آماده کرده باشید، نیاز یا عدم نیاز به فرایند بیومتریک (شامل انگشت‌نگاری و تصویر چهره) بررسی کرده باشید. در ادامه مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا را کامل توضیح داده‌ایم:

گام اول: آماده‌سازی مدارک

براساس جدول بالا باید مدارک لازم را آماده کنید.

گام دوم: ثبت درخواست به‌صورت آنلاین

در این مرحله باید در سامانه IRCC کانادا، یک پروفایل ایجاد کنید، مدارک لازم را در آن آپلود کنید و در نهایت هزینه پردازش پرونده خود را پرداخت کنید (به مبلغ 100 دلار). در این مرحله ممکن است موارد زیر از شما خواسته شود:

  • شرکت در مصاحبه ی سفارت
  • ارسال اطلاعات تکمیلی بیشتر
  • نتیجه تست مدیکال
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

گام سوم: انجام فرایند بیومتریک

اگر بار اول است که درخواست ویزای توریستی می‌دهید، باید فرایند انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری که موسوم به بیومتریک است را در یکی از دفاتر انگشت‌نگاری یا VAC سفارت‌های کانادا در کشورهای همسایه، انجام دهید.

گام چهارم: اعلام نتیجه از سوی اداره مهاجرت کانادا

در صورت تکمیل تمامی موارد و مدارک خواسته شده، اخذ ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان تا 43 روز زمان می‌برد. در صورت تایید، اداره مهاجرت کانادا از شما می‌خواهد پاسپورت خود را ارسال کنید. در نهایت دستورالعمل‌های لازم را برای شما ارسال می‌کند.

در این مرحله 2 نامه از اداره مهاجرت کانادا دریافت خواهید کرد: نامه تایید یا رد درخواست شما + نامه دستورالعمل ثبت ویزا در پاسپورت.

OVERVIEW
_

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی کانادا، همچون سایر ویزاها، از چند بخش تشکیل شده است. بخش اولِ هزینه‌ها، مرتبط با خدمات بیومتریک از سوی اداره مهاجرت کانادا و سفارت کانادا می‌باشد و معمولاً مبلغ 185 دلار کانادا است.
اما شما باید به موارد دیگری نیز توجه کنید که برای درخواست ویزای توریستی کانادا ضروری است. این عوامل شامل تهیه و ترجمه مدارک، مشاوره و وکالت حقوقی، سفر به کشورهای همسایه برای انجام خدمات بیومتریک، پیکاپ ویزا کانادا (که شامل درج ویزا در پاسپورت در کشورهای همسایه است)، بلیط رفت و برگشت به کانادا، مکان اقامت، بیمه، تفریحات، خریدها و هزینه‌های زندگی در کانادا نیز می‌شود.

OVERVIEW
_

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا به نوع آن بستگی دارد. در واقع، کانادا سه نوع ویزای توریستی ارائه می‌دهد:

1. ویزای سینگل (Single Visa) با مدت اعتبار شش ماه: با این نوع ویزا، شما تنها مجاز به یک بار ورود به کانادا هستید.

2. ویزای مولتیپل (Multiple Visa) با مدت اعتبار پنج سال: این ویزا، به نام ویزای 5 ساله کانادا نیز شناخته می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که ویزا اعتبار دارد، بارها به کانادا سفر کنید.

3. سوپر ویزای کانادا (Super Visa) با مدت اعتبار ده سال: این ویزا ویژه والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های افرادی است که به روش‌های مختلف اقامت کانادا را اخذ کرده‌اند.

با این توضیحات، مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا در نوع مولتیپل به مدت 10 سال است. البته میزان اعتبار به نظر افسر اداره مهاجرت کانادا بستگی دارد. در هر بار ورود با ویزای توریستی کانادا، به‌مدت 6 ماه می‌توانید در کانادا اقامت داشته باشید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که چون پاسپورت‌های ایرانی 5 سال اعتبار دارند، به‌همین دلیل اعتبار این ویزا نیز 5 سال محاسبه می‌شود و برای استفاده از 5 سال بعدی مجبور به ترک کانادا و تمدید پاسپورت خود هستید.

OVERVIEW
_

نحوه افزایش مدت اقامت در کانادا با ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا در هر بار ورود 6 ماه اعتبار دارد. البته در بدو ورود به کانادا، افسر مربوطه ممکن است به شما اجازه اقامت بیشتر از 6 ماه و یا حتی کمتر از آن را صادر کند. در این صورت همان جا تاریخ دقیق بازگشت شما در پاسپورت‌ تان درج خواهد شد. اگر قرار است بیشتر از 6 ماه با این ویزا در کانادا بمانید، علاوه بر ویزای ویزیتوری کانادا نیازمند سندی به نام visitor record هستید.
برای اخذ visitor record باید 30 روز قبل از تاریخ انقضای ویزای توریستی خود اقدام کنید. این سند شامل تاریخ دقیق ترک کشور کانادا نیز می باشد.

OVERVIEW
_

من قصد دیدار با فرزندان/نوه هایم را دارم؟

با آشنایی به موارد زیر، می‌توانید تعیین کنید که برای سفر به کانادا، کدام نوع ویزا مورد نیاز است:

1. اگر قصد اقامت بیش از 6 ماه در کانادا دارید، باید برای ویزای توریستی نوع "سوپر ویزا" درخواست دهید. با این نوع ویزا، امکان اقامت بیش از 6 ماه در کانادا وجود دارد و معتبریت این ویزا تا 5 سال است.

 

برای اخذ ویزای توریستی نوع سوپر ویزا برای والدین، به موارد زیر نیاز دارید:

  • داشتن نامه حمایت مالی از سوی فرزندان یا نوه‌های خود.
  • دریافت نامه تایید توانایی پرداخت بیمه درمانی کانادا یا موسسات بیمه خارجی مورد تایید کانادا.
  • داشتن بیمه‌نامه معتبر حداقل یک ساله از زمان ورود به کانادا.
  • بیمه درمانی با پوشش حداقل 100 هزار دلار هزینه‌ها را تضمین کند.
  • ثبت درخواست برای اخذ ویزای سوپر کانادا در خارج از کانادا.
  • پرداخت هزینه 100 دلاری مرتبط با این ویزا.

2. اگر شرایط اخذ ویزای سوپر را ندارید، می‌توانید به منظور اخذ ویزای ویزیتوری یا توریستی معمولی اقدام کنید.

OVERVIEW
_

قصد شرکت در یک کنفرانس خارجی دارم؟

به منظور درخواست ویزای گردشگری کانادا، شما باید اقداماتی انجام دهید. این ویزا به شما امکان اقامت در این کشور به مدت شش ماه را می‌دهد. هزینه اخذ این ویزا 100 دلار کانادایی می‌باشد. علاوه بر اسناد عمومی مورد نیاز برای ویزای گردشگری کانادا، اگر قصد شرکت در کنفرانس دارید، شما باید یک نامه اطلاعات کارفرما نیز تهیه کنید. این نامه از سوی کارفرمایتان صادر می‌شود و تایید می‌کند که شغل ثابتی دارید و پس از بازگشت از سفر، قصد ادامه کار در وطن دارید.

OVERVIEW
_

اگر درخواست تحصیل یا درخواست اجازه ی کار شما تائید شود؟

در صورتی که درخواست شما برای گرفتن مجوز تحصیلی یا مجوز کاری از اداره مهاجرت کانادا تصویب شود، شما باید برای ورود به این کشور، ویزای توریستی را دریافت کنید. در این راستا، نیاز به ثبت درخواست و گرفتن ویزای توریستی جداگانه وجود ندارد. زیرا پس از ثبت درخواست متقاضیان برای مجوز تحصیلی یا مجوز کاری، ویزای توریستی به صورت خودکار به شما اعطا می‌شود. با این حال، اطمینان حاصل کنید که تایید دریافت مجوز تحصیلی یا مجوز کاری خود را همواره همراه داشته باشید و این مورد را در فرودگاه‌های کانادا به مقامات مربوطه ارائه دهید.


هزینه دریافت ویزای توریستی به همراه مجوز تحصیلی یا مجوز کاری در کانادا معادل 100 دلار کانادا می‌باشد و این ویزا تا 10 سال اعتبار دارد. این ویزا نمونه‌ای از ویزای توریستی چند ورودی است که به یکی از متقاضیان ما که قصد تحصیل در کانادا را داشته، صادر شده است.

بخشی از ویزاهای موفق کشور کانادا در پیشگامان اپلای

OVERVIEW
_

میخواهم مجوز کاری یا تحصیلی خود را تمدید کنم؟

شما باید اقدام به دریافت ویزای توریستی کانادا نمایید. در صورتی که مجوز تحصیل یا کار شما در کانادا به زودی منقضی می‌شود، امکان دارد که درخواست برای اخذ ویزای ویزیتوری جدید را انجام دهید. با این ویزای توریستی، شما دارای حق خروج و ورود به کانادا خواهید بود. البته به منظور اخذ این ویزا، شما باید پیش از ترک کانادا درخواست خود را ارائه دهید.

OVERVIEW
_

قصد دیدار خواهر/برادر خود در کانادا را دارم؟

برای ورود به کانادا، شما به ویزای توریستی کانادا به همراه دعوتنامه نیاز دارید. اگرچه ارائه دعوتنامه ممکن است به صورت اجباری برای درخواست ویزا موردنیاز نباشد، اما این اقدام به شما کمک می‌کند تا اهداف و اقدامات مرتبط با سفر به کانادا را به صورت واضحتر نشان دهید و همچنین به پرونده‌ی ویزای شما امتیاز مثبتی افزوده شود.

OVERVIEW
_

مادر/پدر من با مجوز کار یا تحصیل در کانادا هستند

می خواهم به آنها بپیوندم؟

اگر زیر 18 سال دارید، شما باید به والدین خود به عنوان کفیل با ویزای توریستی ملحق شوید. در این حالت، شما می‌توانید به‌صورت رایگان و بدون نیاز به مجوز تحصیلی در کانادا درس بخوانید، اما امکان کارکردن در این کشور برای شما فراهم نیست.


اگر سن شما بین 18 تا 22 سال باشد، دارای گزینه‌های متنوعی برای تحصیل در کانادا هستید. می‌توانید از ایران برای اخذ مجوز تحصیلی درخواست دهید یا از طریق ویزای توریستی به کانادا سفر کرده و در کانادا برای مجوز تحصیل اقدام نمایید. در هر دو حالت، شما می‌توانید با والدین خود دیدار کنید و همچنین تحصیل کنید. البته هزینه تحصیل برای شما رایگان نخواهد بود، اما هزینه‌ها نسبت به دانشجویان بین‌المللی دیگر، به میزان کمتری خواهد بود.


اگر بیش از 22 سال سن دارید، باید از طریق اخذ مجوز تحصیلی یا کاری، به کانادا سفر کنید تا بتوانید در این کشور تحصیل کنید و در صورت تمایل به کارکردن نیز اقدام کنید.

OVERVIEW
_

رد ویزای توریستی: علل و روش‌های اعتراض

درخواست شما برای ویزای توریستی کانادا به دلایل زیر ممکن است رد شود:

  • افسر اداره مهاجرت احساس کند که قصد شما از سفر به کانادا فراتر از موضوع گردشگری است و احتمال داده شما قصد دارید بیش از زمان قانونی ویزا در کانادا حضور داشته باشید.
  • ورود شما به کانادا بر اساس دلایل امنیتی، سیاسی و پزشکی به عنوان یک فرد ناپذیرفته (inadmissible) محسوب شود.
  • عدم ارائه تضمین مالی کافی.
  • ناقص بودن مدارک مورد نیاز.
  • نداشتن شغل ثابت در کشور و عدم توانایی اثبات بازگشت به وطن.
  • فاقد سابقه سفرهای خارجی.
  • ارائه ناقص مدارک از فرد دعوت‌کننده.
  • داشتن سوءسابقه.
  • مشکلات جسمی.
  • ارائه اطلاعات و مدارک جعلی و نادرست به اداره مهاجرت کانادا.

از لحظه دریافت نامه رد ویزای خود، می‌توانید برای درخواست مجدد اقدام نمایید. با این حال، درخواست مجدد با همان شرایط ممکن است به ردی منتهی شود.

ابتدا باید علت رد را بررسی کرده و سپس درخواست جدیدی را ثبت نمایید. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات خود، می‌توانید اعتراض به رد ویزای توریستی به دادگاه‌های کانادا نیز برای پیگیری اقدام نمایید که به آن مانداموس می‌گویند. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطلب مانداموس کانادا را مطالعه فرمایید.

پیشگامان اپلای با تجربه‌ی سال‌ها در این حوزه، با توجه به مسائل مختلفی که ممکن است به رد ویزای توریستی کانادا منجر شود، با نیروهای متخصص خود در کانادا، به شما کمک خواهد کرد تا اعتراض شما به رد ویزا را به دادگاه‌های مربوطه ببرد و حقوق شما را حفظ نماید.

لطفاً به نکته‌ای اهم توجه فرمایید که هیچ فرد یا موسسه‌ای قادر به تضمین قطعی اخذ ویزا نیست. پرونده‌های مهاجرتی مسائل زیادی را دربر می‌گیرند و مسیر هر فرد متفاوت است.

OVERVIEW
_

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

تبدیل ویزای توریستی به انواع کاری و تحصیلی یک مسئله پررنگ و پیچیده است که همواره مورد توجه بوده است. اگرچه امکان تبدیل این ویزا وجود دارد، اما این مسئله از شرایط خاصی برخوردار است و نیاز به بررسی دقیق آن دارد.
اگر قصد دارید با ویزای توریستی به کانادا وارد شوید و سپس آن را به ویزای کاری تبدیل کنید، باید از این لحظه به بررسی جزئیات نوع کار و راه‌های پیدا کردن کار در کانادا بپردازید. این فرآیند زمان‌بری است و با ویزای توریستی فقط 6 ماه فرصت دارید.
اگر قصد تحصیل با ویزای توریستی در کانادا را دارید، باید به انتخاب دانشگاه، جستجوی بورسیه‌ها و ارسال درخواست تحصیلی خود اهمیت دهید.

OVERVIEW
_

خدمات پیشگامان اپلای

  • تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری
  • تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا
  • پیکاپ ویزای کانادا

در مورد تمدید ویزای توریستی، لازم به ذکر است که ویزای توریستی را نمی‌توان تمدید کرد. پس از اتمام تاریخ اعتبار آن، شما باید مجدداً برای اخذ این ویزا درخواست کنید. اما اگر تا قبل از انقضاء تاریخ اعتبار ویزا، درخواست خود را برای اقامت بیش از 6 ماه در کانادا به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید و دلایل متقنی ارائه کنید، ممکن است ویزیتور ریکورد (Visitor Record) دریافت کرده و به مدت زمان بیشتری در کانادا اقامت نمایید.

 

همین حالا فرم ارزیابی رایگان زیر را تکمیل فرمائید تا مشاوران مجرب پیشگامان اپلای با شما تماس بگیرند.

در مسیر مهاجرت به کانادا با استفاده از ویزای توریستی، توجه به این نکته ضروری است.

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *