ویزای مولتی کانادا 2024 شرایط و هزینه اخذ ویزا

ویزای مولتی کانادا 2024 شرایط و هزینه اخذ ویزا


OVERVIEW
_

ویزای مولتی کانادا 2024 شرایط و هزینه اخذ ویزا

ویزای مولتی کانادا، ویزای توریستی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد تا در طول 5 سال، چندین بار وارد کانادا شود و هر بار تا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد. در واقع، ویزای مولتی کانادا همان ویزای توریستی عادی است، با این تفاوت که دارنده ویزای مولتی کانادا می‌تواند بدون محدودیت دفعات و نیاز به تمدید ویزا، به کانادا سفر کند.

 

ویزای مولتی کانادا برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند به دلایل گردشگری، دیدار از خانواده و دوستان، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تولد فرزند، همایش ها، جلسات تجاری یا سایر اهداف کوتاه مدت به کانادا سفر کنند.

 

اگر نیاز به اقامت طولانی مدت  در کانادا و یا چندین بار تردد به این کشور دارید. ویزای مولتی کانادا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برای انتخاب این مسیر، ابتدا باید وقتی را از سفارت کانادا دریافت کنید. در ایران که سفارت کانادا وجود ندارد، اما شما می‌توانید از خدمات مراکز وک کانادا یا کارگزاری‌ها در کشورهای مجاور مانند ترکیه یا ارمنستان بهره ببرید.

 

شما دارای دو گزینه ی امکان ثبت نام حضوری و یا ثبت نام آنلاین برای درخواست وقت سفارت کانادا هستید. با توجه به اینکه نیاز به انگشت نگاری حضوری دارید، شما باید به سفارت مراجعه کنید. اما به منظور تسهیل فرآیند، شما می‌توانید از خدمات ثبت نام آنلاین استفاده کنید. برای این منظور، به وب‌سایت رسمی کانادا یا VFS Global مراجعه نموده و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

 

سپس فرم درخواست ویزا مولتی را پر کرده و مدارک مورد نیاز خود را آپلود نمایید. همچنین، هزینه ویزای مولتی و هزینه انگشت نگاری را می‌توانید به صورت آنلاین با استفاده از کارت اعتباری خود پرداخت کرده و پس از انجام تراکنش، شماره پیگیری را دریافت خواهید کرد. در مرحله بعدی، شما نامه انگشت نگاری خود را دریافت کرده و وقت مصاحبه را تعیین خواهید نمود.

پلن ویژه مهاجرت به کانادا

OVERVIEW
_

ویزای مولتی کانادا و تفاوت‌های آن با ویزای سینگل

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا، یک نوع ویزای توریستی است که اجازه ورود به کانادا و اقامت و انجام فعالیت‌ در این کشور را فراهم می‌آورد. این ویزا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که پیش از هر اقدامی در خصوص مهاجرت به کانادا، دانستن این ویژگی ها حیاتی بوده و اطلاعات لازم را فراهم می‌سازد. در این متن، به بررسی ویزای مولتی کانادا به تفصیل خواهیم پرداخت.

 

ویزای مولتی کانادا یک زیر مجموعه ای از ویزای اقامت موقت است که به شما امکان می‌دهد تا مدت 10 سال، و با هر بار ورود حداکثر به مدت 6 ماه در کانادا به منظور انجام فعالیت‌هایی همچون: گردشگری، بازدید از خانواده و اقوام، شرکت در دوره‌ها و سمینارهای کوتاه مدت، یا حتی بررسی شرایط زندگی برای اقامت دائم در این کشور، به کانادا سفر کنید.

 

یکی از ویژگی‌های جالب ویزای مولتی کانادا این است که شما می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به اخذ مجوز تحصیلی در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با مدت زمان حداکثر 6 ماه یا کمتر در کانادا شرکت کنید. از آنجایی که با این ویزا امکان شغل‌یابی و انجام کارهای بلند مدت در کانادا را ندارید، شما از حقوق یک شهروند کانادایی بهره‌مند نمی‌شوید؛ بهرحال، امکان تغییر ویزای چندبار ورودی به اقامت دائم به صورت مستقیم وجود ندارد. با این حال، با توجه به قانون جدید کانادا برای هموطنان ایرانی که تا فوریه 2024 اعتبار دارد، می‌توانید ویزای مولتی خود را به یک مجوز کار باز (اوپن ورک پرمیت) تبدیل نمایید.

 

در صورتی که توانایی دریافت یک جاب آفر(قرارداد کار) معتبر در کانادا را دارید، این امر به شما این اجازه را می‌دهد تا در نهایت اجازه کار دریافت کرده و پس از کسب سابقه کار لازم، اقامت دائم خود را اخذ نموده و در نهایت به شهروندی کانادا دست یابید.

 

در مقایسه با ویزای توریستی سینگل کانادا، ویزای مولتی کانادا تفاوت‌هایی دارد. یکی از این تفاوت‌ها، عدم نیاز به تمدید ویزا تا انقضاء پاسپورت است. این به معنای این است که شما می‌توانید بدون نیاز به تمدید ویزا، به مدت اعتبار پاسپورت (که در ایران معمولاً 5 سال است) به کانادا سفر کنید. ویزای مولتی کانادا دارای اعتباری 10 ساله است. اگرچه اعتبار ویزا 10 ساله است، اما اعتبار پاسپورت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

در نتیجه، می‌توان گفت ویزای مولتی کانادا یک گزینه مناسب برای افرادی است که می‌خواهند به مدت 10 سال به دفعات به کانادا سفر کنند و از فرصت‌های مختلفی همچون گردشگری، بازدید از خانواده و اقوام، شرکت در دوره‌های کوتاه مدت و بررسی شرایط زندگی برای اقامت دائم بهره‌ مند شوند.

  •  ویزای سینگل: ویزاهای توریستی دارای دو نوع، سینگل و مولتی، هستند. با ویزای سینگل یا یکبار ورود، شما تنها می‌توانید یک بار به کانادا سفر کنید و باید برای سفر بعدی خود دوباره ویزای توریستی درخواست کنید.
  • ویزای مولتیپل کانادا: ویزای مولتی کانادا یا چندبار ورود که با دریافت این ویزا می توانید به مدت اعتبار پاسپورت خود به دفعات به کانادا سفر کنید و هر دفعه تا حداکثر 6 ماه در خاک کانادا بمانید.

مروری بر انواع دعوتنامه‌های کانادا

در فرآیند ورود به کانادا، انواع گوناگونی از دعوتنامه‌ها وجود دارند که هر یک دستور کار و کاربرد خاص خود را دارند. انواع متداول دعوتنامه‌های کانادا عبارتند از:

OVERVIEW
_

 مزایای ویزای مولتی کانادا

ویزای مالتیپل کانادا

یکی از مزایای ویزای مولتی کانادا، امکان رفت و آمد بدون ‌محدودیت به کانادا است. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد، که بدون نیاز به تمدید سالانه، تا پایان اعتبار پاسپورت‌تان، به کانادا سفر کنید. این امتیاز ویژه باعث می‌شود که شما به آسانی شرایط زندگی و کار خود را ارزیابی کنید و اقدامات لازم برای تثبیت کار یا تجارت خود را انجام دهید. همچنین، این ویزا به شما اجازه می‌دهد با دید بازتری به آینده نگاه کنید و اقامت دائم در این کشور را در نظر بگیرید.

 

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ویزای مولتی کانادا این است که شما پس از 6 ماه اقامت در کانادا، می‌توانید به مدت چند ساعت از این کشور خارج شوید و بلافاصله دوباره وارد کانادا شوید تا 6 ماه دیگر به مدت اقامت‌تان افزوده شود. این امکان برای افرادی که به خروج های کوتاه مدت نیاز دارند، بسیار مفید است.

 

همچنین، با درخواست ویزای مولتی کانادا، شما می‌توانید با هزینه کم، سابقه سفر خود را قوی‌تر کنید. این موضوع به شما امکان می‌دهد در آینده برای ویزاهای معتبر مانند ویزای شینگن اقدام کرده و به مقاصد متنوعی سفر کنید.

 

اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزشی یا سمینارهای کوتاه مدت تا حداکثر یک دوره 6 ماهه را دارید، ویزای مولتی کانادا به عنوان گزینه‌ای مناسب و کارآمد برای شما مطرح می‌شود. با این ویزا، شما می‌توانید به آسانی از تمام مرزها و در زمان دلخواه خود به خاک این کشور وارد شوید و از فرصت‌های ارزشمندی برای یادگیری و توسعه حرفه‌ای‌تان بهره‌مند شوید.

OVERVIEW
_

مزایای ویزای مولتی به طور خلاصه

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

  • رفت و آمد به تعداد دفعات نامحدود به سرزمین کانادا در طول اعتبار ویزا
  • عدم ضرورت به اخذ مجدد ویزای گردشگری کانادا برای هر بار ورود
  • امکان بررسی موقعیت های کاری و شرایط زندگی بر اساس ویزای 10 ساله
  • امکان بازگشت به خاک کانادا پس از 6 ماه اقامت، با کوتاه‌ترین زمان خروج ممکن(چند ساعت)
  • تقویت سابقه ی سفر و امکان درخواست ویزاهای معتبر دیگر
  • هزینه معقول و نسبتاً کم جهت اخذ ویزای مولتی کانادا

این موارد جزئیات ضروری در دعوتنامه کاری کانادا محسوب می‌شوند و به افسران مهاجرت و کنسولگری کمک می‌کنند تا اعتبار و صحّت این دعوتنامه را تصدیق نمایند و برای انتخاب شخص دعوت شده برای کار در کانادا تصمیم بگیرند.

OVERVIEW
_

شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا

شرایط ویزای مولتی کانادا

بر اساس اطلاعات سایت canada.ca، برای دریافت ویزای مولتی کانادا، ابتدا باید واجد شرایط بودن برای این نوع ویزا را به آفیسر پرونده اثبات نمایید. این شرایط کلی برای هر متقاضی عبارت‌اند از:

  • اثبات توانایی مالی
  • تامین هزینه‌های افراد همراه (در صورت همراهی اعضای خانواده)
  • اثبات قصد خروج از کانادا پس از پایان هر دوره 6 ماهه اقامت
  • عدم وجود سوابق جنایی یا کیفری
  • تطابق هدف سفر با نوع ویزای درخواستی
  • تایید سلامت روانی و جسمی

یکی از مهم‌ترین شرایط برای دریافت ویزای چند ورودی کانادا، نشان دادن انگیزه برای بازگشت به وطن یا خروج از کانادا پس از پایان دوره 6 ماهه اقامت است. برای مثال، شما می‌توانید با ارائه مستنداتی مانند فیش حقوقی خود، ثابت کنید که به عنوان یک کارمند یا مدیر در یک سازمان مشغول به کار هستید و ادامه کار شما در کانادا پس از 6 ماه اقامت، نیازمندی‌های شغلی شما را تأیید می‌کند و از این رو به وطن باز می‌گردید.

دعوتنامه کانادا برای دوستان:

اگر از راه دور دلتنگ دوست صمیمی خود هستید و می خواهید او را برای لذت بردن از مناظر دیدنی و جذاب کانادا دعوت کنید، دعوتنامه کانادا برای دوست شما یک گام مهم است. این نامه که توسط یک شهروند یا مقیم کانادا نوشته می‌شود، دلیلی بر مزاین صمیمیت و دوستی شماست. این نوع دعوتنامه برای دوستان، حاوی اطلاعات مهمی به شرح ذیل می باشد:

OVERVIEW
_

مدارک ضروری برای دریافت ویزای مولتی کانادا

مدارک ویزای مولتی کانادا

درخواست ویزای مولتی کانادا نیازمند ارائه مدارک خاصی است. این مدارک ممکن است بسته به کشور مبدأ و عوامل فردی متفاوت باشند، اما به‌طور کلی، سایت مهاجرتی کانادا (cic.gc.ca) معیارهای زیر را برای درخواست ویزای چند ورودی تعیین نموده است:

  • ارائه پاسپورت معتبر و مدارک مرتبط با سفر
  • تهیه و ارائه 2 عکس جدید با ویژگی‌های پاسپورتی
  • تکمیل و امضا فرم درخواست (application form)
  • ارائه مدارکی که توانایی مالی یا بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های اقامت را تضمین نماید
  • در صورت وجود دعوت‌نامه، ارائه آن
  • ارائه نسخه کپی از برنامه سفر و بلیت رفت و برگشت
  • در صورت نیاز، ارائه گواهی صادرشده توسط پلیس (Police clearance) و یا گزارش مربوط به سوابق کیفری
  • در صورت مورد نیاز، ارائه گزارش معاینه پزشکی

مدارک تای (proof of ties) یا ارتباط با کشور، مثل مدارک شغلی یا تحصیلی، مالکیت دارایی، روابط خانوادگی و سایر شواهدی که نشان‌دهنده قصد شما برای بازگشت به خانه پس از دوره اقامت 6 ماهه هستند، این مدارک اساسی برای انجام مراحل اخذ ویزای مالتیپل کانادا می‌باشند.

OVERVIEW
_

مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

درخواست ویزای کانادا به صورت آنلاین و با مراجعه به سایت وی اف اس گلوبال، انجام می‌شود. ابتدا بایستی حساب کاربری خود را ایجاد نمایید. پس از ایجاد حساب کاربری، فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و مدارک مربوطه را آپلود نمایید. سپس می‌توانید هزینه‌های مربوط به انگشت نگاری و ویزا را به صورت آنلاین با استفاده از کردیت کارت پرداخت نمایید. پس از انجام این مراحل، شما شماره پیگیری و تاییدیه درخواست‌تان را دریافت می‌کنید. بلافاصله پس از این مراحل، نامه وقت انگشت نگاری برای شما صادر می‌شود.

 

سپس شما طی 30 روز از زمان صدور نامه ی وقت انگشت نگاری، وقت دارید تا برای مصاحبه یا انگشت نگاری به کنسولگری مراجعه کنید. در این مصاحبه، بایستی مدارک نهایی خود را برای بررسی ارائه دهید. سپس برای دریافت پاسپورت و جواب ویزا مجددا به سفارت مراجعه می‌نمایید.

 

به منظور اخذ ویزای مولتی کانادا بایستی فرم‌های مربوط به ویزای این کشور را پر کنید. سپس مدارک مربوطه را به همراه تاییدیه پرداخت هزینه‌های مربوط به انگشت نگاری و هزینه‌های ارزی، به سفارت این کشور ارائه دهید. از آنجا که کانادا در ایران سفارت ندارد، بایستی به کنسولگری کانادا در یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان یا امارات سفر کنید.

 

در این مورد بایستی توجه داشته باشید که ارایه ی عکس بیومتریک، آزمایشات پزشکی و مدارک مربوط به انگشت نگاری را به طور کامل انجام دهید. قبل از سفر به کانادا، زمانی که خارج از این کشور هستید بایستی برای دریافت ویزای مولتی اقدام کنید.

 

اگر قصد سفر به همراه خانواده دارید، فرم‌های مربوطه باید توسط تک تک اعضای خانواده تکمیل شود. در نهایت می‌توانید در یک فایل، در یک ایمیل درخواست‌ها را ارائه داده و تمام هزینه‌ها را یک جا پرداخت کنید. همچنین، به صورت حضوری نیز می‌توانید درخواست دهید، در این صورت بایستی به یکی از دفاتر وک در کشور همسایه مراجعه کرده و مدارک را به صورت حضوری ارائه دهید. اما موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای توصیه می‌کند که روش راحت‌تر و با پیگیری ساده‌تر یا همان مکاتبه از طریق ایمیل و آپلود به صورت اینترنتی را انتخاب نمایید.

OVERVIEW
_

تمدید ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

در روند تمدید ویزای مولتی کانادا، نخستین موردی که باید به آن توجه کنید اعتبار پاسپورت‌تان است. اعتبار پاسپورت شما باید حداقل تا 7 ماه مانده به پایان اعتبار 5 ساله پاسپورت‌های ایرانی معتبر باشد تا بتوانید ویزای خود را تمدید نمایید. با ویزای مولتی که به خاک کانادا وارد می‌شوید، می‌توانید تا 6 ماه در این کشور حضور داشته باشید. اگر اقدام به تمدید ویزا کنید، این مدت می‌تواند تا 18 ماه نیز امتداد یابد. در این حالت، شما مجاز به تمدید ویزای خود تا 3 بار در طی اقامتتان در کانادا خواهید بود.

مدارک مورد نیاز برای تمدید ویزا همان مدارکی است که در زمان درخواست اصلی ویزا به کنسولگری ارائه داده‌اید. از آنجایی که در زمان درخواست ویزا انگشت‌نگاری را انجام داده‌اید، می‌توانید تا 10 سال بدون نیاز به انگشت‌نگاری مجدد، جهت تمدید ویزای خود درخواست کنید.

از سوی دیگر، در بهار سال 91، سفارت کانادا در ایران تعطیل شد و این موضوع به این معناست که ایرانیانی که انگشت‌نگاری آن‌ها مربوط به قبل از این تاریخ در ایران است، برای تمدید ویزا باید مراحل انگشت‌نگاری را مجدداً طی کنند. اما اگر انگشت‌نگاری خود را در یکی از مراکز وک در کشورهای همسایه انجام داده‌اید، تا دو سال از تاریخ انجام این مرحله، انگشت‌نگاری شما معتبر بوده و مورد تایید قرار خواهد گرفت.

OVERVIEW
_

آیا با ویزای مولتی کانادا می‌توان کار کرد؟

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

در صورتی که ویزای مالتیپل کانادا برای شما به عنوان یک گردشگر صادر شده باشد، باید در نظر داشته باشید که این نوع ویزا به شما اجازه تحصیل برای دوره‌های طولانی مدت یا اشتغال در بازار کار کانادا و دریافت دستمزد را نمی‌دهد.

در روند تمدید ویزا همچنین شما باید همانند درخواست اصلی ویزا، از راه‌های آنلاین اقدام کنید. در موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای، بلافاصله پس از ارسال درخواست تمدید ویزا و دریافت پاسخ مثبت، پیکاپ ویزای کانادا شما به ترتیب انجام می‌شود.

OVERVIEW
_

تبدیل ویزای مالتیپل کانادا به اقامت

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

در حالت کلی امکان تبدیل ویزای مولتی به ویزای کار یا اقامت دائم وجود ندارد، اما تحت شرایطی می‌توان پس از ورود به خاک کانادا برای دریافت ویزای کار و اقامت دائم اقدام کرد. یعنی عملا حضور شما در خاک کانادا برای دریافت این نوع ویزا امتیاز مثبت محسوب نمی‌شود. با این وجود شرایطی وجود دارد که امکان اخذ اقامت دائم را داشته باشید.

 

اگر با یک فرد مقیم کانادا ازدواج کنید در این صورت او اسپانسر شما در داخل کانادا محسوب می‌شود. البته باید شما و همسرتان بالای 18 سال سن داشته باشید و همچنین فرد کانادایی بتواند تا سه سال از نظر مالی همسر خود را ساپورت کند. ضمن اینکه از زمان ثبت ازدواج و زندگی مشترک‌تان دو سال گذشته باشد تا بتوانید برای دریافت اقامت دائم با ویزای مالتیپل اقدام کنید.

 

شرط دیگر، درخواست پناهندگی است که عملا باید اثبات کنید که هدف شما از پناهندگی ناامن بودن کشورتان است و از آن جا که برای دریافت ویزای مولتی، قبلا افسر مهاجرت را قانع کردید که در کشورتان امنیت داشته و دوباره به آن بازمی‌گردید، اقدام از این طریق بی نتیجه است.

OVERVIEW
_

تبدیل ویزا مالتیپل کانادا به ویزای کار

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

ویزای کار به افراد مختلفی مثل هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، تجار یا سرمایه گذاران داده می‌شود. طبق قوانین کانادا، شما در صورتی می‌توانید در داخل کانادا ویزا مالتیپل را به ویزای کار تبدیل کنید که شرایط زیر را داشته باشید:

اگر همسرتان یا والدین‌تان ویزای معتبر کاری داشته باشند، شما می‌توانید ویزای مالتیپل را به ویزای کاری تبدیل کنید. از طرفی اگر پیشنهاد شغلی دارید و می‌خواهید برای آن درخواست دهید، می‌توانید در کانادا ویزای کار اخذ کنید. علاوه بر این، اگر قبلا درخواست ویزای اقامت دائم داده باشید و تا زمان دریافت کارت اقامت خود، قصد کار داشته باشید، امکان تبدیل ویزا مالتیپل به ویزای کار کانادا برایتان وجود دارد.

OVERVIEW
_

چه افرادی واجد شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا هستند؟

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

افرادی که به دنبال اخذ ویزای مولتیپل کانادا هستند، باید شرایط خاصی را برآورده کنند. به طور خلاصه، شما باید بتوانید افسر پرونده مهاجرت کانادا را قانع کنید. این اعتماد می‌تواند به وسیله نشان دادن نیاز مداوم به سفرهای متوالی به کانادا یا ارائه یک دعوت‌نامه معتبر از یک شهروند کانادایی یا ساکن دائم این کشور به شما جلب شود. همچنین، شما باید دیگر شرایط ضروری نیز از جمله حفظ سلامتی، دارا بودن توانایی مالی کافی، اثبات انگیزه بازگشت، عدم سوابق کیفری، و در صورت ورود به یکی از دسته‌های زیر، واجد شرایط اخذ ویزای مولتیپل کانادا باشید:

  • افرادی که به صورت مداوم و به دلایلی که توسط کنسولگری کانادا قابل قبول می‌باشد، به کانادا سفر می‌کنند.
  • والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ کسانی که قبلا به واسطه فرزند یا نوه‌شان به مهاجرت به کانادا پرداخته‌اند.

این موارد می‌توانند به عنوان شرایط اساسی مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا در نظر گرفته شوند.

برای این امر شما ابتدا باید درخواست ویزای مالتیپل دهید و آن را دریافت کنید. بعد از پیدا کردن کارفرما و دریافت پیشنهاد شغلی، قراردادی بین شما و کارفرمای کانادایی منعقد می‌شود، سپس درخواست کارفرما توسط اداره ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA) تایید و پیگیری می‌شود که در این مدت ممکن است لازم شود از خاک کانادا خارج شوید.

 

شما باید انگیزه و علاقه خود را به افسر مهاجرت برای دریافت ویزای کار نشان دهید و همراه مدارک خود به مرز کانادا بروید. بعد از پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور ویزا کاری، مجوز کار را بعد از چند روز یا چند ساعت دریافت خواهید کرد و به این ترتیب رسما اجازه زندگی در کانادا به شما داده شده است.

OVERVIEW
_

آیا ویزای مولتی کانادا تضمینی می‌باشد؟

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

در کارگزاری‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی بابت ویزای کانادا، به شما معرفی می‌شوند. احتمالاً برخی از آن‌ها موفق شده‌اند تا با عناوینی چون ویزای تضمینی، تضمین بازگشت وجه در صورت رد ویزا، ارائه ویزای فوری و دیگر مزایا، متقاضیان سفر به کانادا را متاثر کنند.

ما به عنوان پیشگامان اپلای، با احترام به همه کارگزاری‌ها، یک نکته مهم را روشن می‌کنیم: ویزای تضمینی وجود ندارد. در واقع، زمانی که برای ویزای تضمینی یا غیر تضمینی اقدام می‌شود، مبلغی مشخص باید به حساب سفارت کانادا واریز شود، با مدارک یا بدون مدارک، با شینگن یا بدون شینگن. در صورتی که کارگزار یا شرکت این مبلغ را از جیب خود پرداخت کند، در این صورت می‌توان ادعای او را منطقی دانست.

قبل از ورود به هر نوع تعهدات مالی برای ویزای تضمینی، حتماً از جزئیات تعهدات شرکت یا کارگزاری آگاه شوید و مطمئن شوید که کل مبلغ یا تنها بخشی از آن را به شما در صورت رد ویزا بازمی‌گردانند.

OVERVIEW
_

ویزای مولتی کانادا بدون نیاز به شینگن

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

هم اکنون که به دنبال ویزای مولتی کانادا هستید، احتمالاً در مورد شینگن اطلاعاتی دارید. بسیاری از افراد فرض می‌کنند که بدون داشتن ویزای شینگن امکان اخذ ویزا برای کانادا وجود ندارد. اما در اینجا می‌آموزید که اگر تاکنون سابقه سفر به کشورهای خارجی داشته‌اید، نیازی به داشتن ویزای شینگن ندارید.

 

این اتفاق از آن جهت رخ می‌دهد که ویزای شینگن از جمله ویزاهایی است که در مقام مهمی برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد. اما اگر موفق به اخذ ویزای معتبر و قدرتمند مولتی کانادا شوید، دیگر نیازی به ویزای شینگن نخواهید داشت. به عبارت دیگر، با سابقه سفر به کشورهایی چون چین، هند، بلغارستان، ترکیه و امارات، می‌توانید افسر مهاجرت را قانع کنید که دارای قصد مهاجرت نیستید و برای بازگشت به کشور خود تصمیم دارید.

OVERVIEW
_

نکات مهم در خصوص ویزای مولتی کانادا

  • ارائه ناقص مدارک و اسناد مورد نیاز می‌تواند به تاخیر در روند درخواست ویزا منجر شود
  • هنگام ورود به کانادا، مقام مرزی به شما مدت زمان مجاز برای حضور در این کشور را اعلام می‌کنند
  • ترجمه مدارک باید توسط مترجم معتبر و رسمی انجام شده باشد تا به اعتبار آن‌ها افزوده شود
  • دادن اطلاعات نادرست در فرم‌های مربوط به ویزا به عنوان یک جرم محسوب می‌شود که ممکن است عواقبی جدی داشته باشد
  • اعتبار ویزا معمولاً تا پایان مدت اعتبار پاسپورت شما معتبر است و باید از این نکته اطلاع داشته باشید
  • پرداخت هزینه‌های مرتبط با ویزا تنها از طریق حساب‌های بانکی خارجی یا کارت اعتباری شخصی امکان‌پذیر است و از سیستم‌های مالی داخلی قابل انجام نمی‌باشد
OVERVIEW
_

مدارک ضروری برای درخواست ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتیپل کانادا - ویزا مولتی کانادا - ویزای مولتی کانادا

مراحل درخواست ویزای بلند مدت کانادا نیازمند تنظیم چندین مدرک متنوع است:

  • مدارک شناسایی: این دسته از مدارک شامل فرم‌ها و مدارک مهمی چون شناسنامه، گذرنامه، تصاویر 3*4 سانتی‌متری، و شواهد ازدواج می‌شود. برای اخذ ویزای بلند مدت یا مولتی‌کانادا، یک یا دو ویزای شینگن معتبر در گذرنامه شما به عنوان سابقه ی سفری خوب به حساب می آید و نشان می‌دهد که شما به عنوان یک مسافر مسئولیت پذیر، به کانادا می‌آیید.
  • مدارک مرتبط با کار: این بخش شامل فیش حقوقی، نامه تصدیق اشتغال، مرخصی به صورت رسمی از جانب شرکت، فهرست بیمه‌ها برای کارمندان، یا جواز کسب و کار می‌باشد. این مدارک باید به زبان مقصد ترجمه شده و مهر رسمی داشته باشند.
  • مدارک مربوط به محل اقامت: از مدارکی مانند رزرو هتل و بلیط‌های رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، و واچرهای هتل یا دعوت‌نامه‌ها برای ترتیب اقامت و مسافرت تشکیل شده است.
  • مدارک مالی: برای شفافیت در امور مالی، شما نیاز به یک نامه ی تمکن مالی دارید که حاوی حداقل 5000 دلار کانادا باشد. این نامه باید همراه با حساب‌های بانکی چهار ماهه و مهر رسمی بانک تاکید کند که شما از لحاظ مالی برای ورود به کانادا مشکلی خواهید داشت.
OVERVIEW
_

شرایط ویزای مولتیپل کانادا

برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا، شما باید توانایی قانع کردن افسر سفارت را که شما فردی واجد شرایط برای اخذ این ویزا هستید، داشته باشید. اما چه شرایطی لازم است؟

در ابتدا، شما باید تمکن مالی لازم را اثبات کنید. اگر همراه افراد دیگر یا اعضای خانواده‌تان به کانادا سفر می‌کنید، شما مسئولیت پوشش هزینه‌های آن‌ها را بر عهده خواهید داشت. ساپورت مالی شما باید به حدی کافی باشد که امکان بازگشت به کشور مبدا را نیز داشته باشید.

همچنین شما باید به افسر مهاجرت اثبات کنید که قبل از انقضاء اعتبار ویزا و در مدت 6 ماهه آن، از کانادا خارج خواهید شد. باید دلایل محکمی را ارائه دهید که افسر را قانع کند، که شما به هدف معینی به این کشور سفر کرده و به کشور مبدا بازگردید، و انگیزه بازگشت شما نیز باید او را متقاعد کند.

سفارت کانادا در نظر دارد که شما تابع قوانین باشید و هیچ سابقه کیفری و جنایی نداشته باشید و از دیدگاه امنیت ملی، مشکلی برای کشور نباشید. باید مدنیت خود را حفظ کنید و قصد انجام فعالیت‌هایی که ممکن است با شرایط ویزای تان تعارض داشته باشد را نداشته باشید. علاوه بر این، سلامت جسمی و روحی شما نیز باید به اندازه کافی برای درخواست این ویزا حفظ شده باشد. به طور کلی، اخذ ویزای مولتیپل در صورت داشتن فرزندانی با اقامت دائم در کانادا یا در صورت مسافرت مداوم به این کشور، آسان‌تر است.

OVERVIEW
_

باورهای اشتباه در مورد ویزای مولتی کانادا

متقاضیان ویزای مولتی کانادا اغلب باورهای غلطی دارند که ممکن است به سادگی منجر به رد شدن درخواست ویزا گردند. اینجا چند باور اشتباه که باید از آن‌ها پرهیز کرد، آورده شده است:

باور اشتباه شماره ۱: این فکر که دعوت‌نامه از دوستان یا حتی خواهر و برادرها کافی نیست و نیاز به دعوت‌نامه تجاری دارید.

باور اشتباه شماره ۲: کسانی که اقامت دائم در کانادا دارند نمی‌توانند دعوت‌نامه صادر کنند.

باور اشتباه شماره ۳: فکر این که اقدام برای اخذ ویزا به صورت خانوادگی بهتر است.

باور اشتباه شماره ۴: این تصور که یک سفر برای انگشت‌نگاری به اروپا، برای اخذ این ویزا مناسب‌تر است.

باور اشتباه شماره ۵: این تصور که بدون ویزای حوزه شنگن و تنها با داشتن دعوت‌نامه می‌توان به سادگی ویزای مولتی کانادا را دریافت کرد.

باور اشتباه شماره ۶: اعتقاد به این که حتماً پرونده باید به صورت آنلاین ارسال شود.

علاوه بر این، نکات زیر نیز مهم است که به یاد داشته شوند:

  • ویزای حوزه شینگن بدون ورود و خروج تاثیری بر درخواست ویزای مولتی کانادا ندارد.
  • ویزاهای تجاری حوزه شنگن در ردیف سوابق سفر شما به حساب نمی‌آیند.
  • ویزاهای صادره از کشورهای آسیایی به جز ژاپن و روسیه تاثیری در درخواست ویزای مولتی کانادا ندارند.
  • صرف داشتن یک یا دو ویزای حوزه شینگن، بدون داشتن دعوت‌نامه، شانس درخواست ویزای مولتی کانادا را به شدت کاهش می‌دهد.
  • دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، می‌توانند فقط به پدر و مادر خود دعوت‌نامه صادر کنند و این امکان برای خواهر و برادرهایشان وجود ندارد.
OVERVIEW
_

هزینه های دریافت ویزای مولتی کانادا

قیمت ویزای توریستی کانادا

در اقدام شخصی، اخذ ویزای مولتی به همراه هزینه انگشت‌نگاری با مبلغ 100 دلار و هزینه مربوط به بررسی بیومتریک به مبلغ 85 دلار همراه خواهد بود. باید به یاد داشته باشید که این پرداخت‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شوند و نیاز به کردیت کارت بین‌المللی معتبر دارید. اما از آنجایی که ممکن است به دلیل عدم دسترسی به ابزارهای مالی مناسب یا در ترجمه مدارک با مسیری پر از مشکلات و مسائل پیچیده قرار بگیرید، بهتر است به کمک کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای در این زمینه اقدام کنید تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم بدون نگرانی از روند اخذ ویزای خود لذت ببرید.

 

یکی از نکات مهم، هنگامی که درخواست دریافت ویزا می‌نمایید، میزان اعتبار باقی‌مانده پاسپورت شما می‌تواند تأثیر گذار باشد. به عبارت دیگر، اگر اعتبار پاسپورت شما دو سال باشد، اعتبار ویزای صادر شده نیز، دو سال خواهد بود. بنابراین، توصیه می‌شود که قبل از اقدام به درخواست ویزا، پاسپورت خود را تمدید نید تا بتوانید ویزای 5 ساله را دریافت کنید.

 

در مورد تفاوت هزینه ویزای مولتیپل کانادا و ویزای سینگل کانادا، لازم به ذکر است که در حال حاضر اداره مهاجرت کانادا، در اکثر موارد ویزاهای چند بار خروج و ورود را به متقاضیان ارائه می‌دهد، به استثناء موارد خاص مانند: (برخی از متقاضیان برای ورود اول ، نبود پشتوانه برای ماندن طولانی در خاک کانادا و ....) در کل، هزینه‌های مربوط به ویزای توریستی سینگل و ویزای مولتیپل (مالتیپل) کانادا با یکدیگر برابر هستند. باید توجه داشت که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مربوط به انگشت‌نگاری، بیومتریک، بررسی و ارائه مدارک است؛ هزینه های دیگر در سفر به کانادا ممکن است شامل: (بلیط هواپیما، اقامت، بیمه مسافرتی و .... ) می باشد که بسته به خدمات به طبع متفاوت خواهند بود.

OVERVIEW
_

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت کانادا

نتیجه گیری:

اگر هنوز ویزای مولتی کانادا را دریافت نکرده اید، تیم متخصصان مهاجرتی پیشگامان اپلای در کانادا، این هدیه ی ارزنده را برای شما به ارمغان می آورد که بتوانید پس از ارزیابی مدارک شما در شرایط فعلی، برای شما اقامت کانادا را دریافت نماید. برای این منظور فرم ویژه ی اقامت کانادا از طریق ویزای مولتی تکمیل نمایید.

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *