پیشگامان
_

مهاجرت کاری و ویزای کاری

اخذ ویزای کاری و بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

میتوان گفت تقریبا اکثر افرادی که دست به مهاجرت می زنند در نهایت به دنبال داشتن فرصت های شغلی بهتر, در آمد بالاتر, امنیت شغلی و رفاه اجتماعی هستند. می توان گفت اگر فرد از ابتدای ورود به کشور مورد نظرش اجازه کار نیز داشته باشد بسیار سریع میتواند به اهداف خود دست یابد. پس باید گفت مهاجرت از طریق ویزای کار و به عبارت دیگر مهاجرت کاری از بهترین روش های مهاجرت است. آیا شما نیز به دنبال دریافت ویزای کار کشورهای مختلف جهان هستید؟ اگر میخواهید ویزای کار آلمان , استرلیا , کانادا , نیوزیلند و دیگر کشورهای طراز اول جهان را کسب نمایید می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید

این نکته بسیار حائز اهمیت است که کشوری را برای کار انتخاب کنید که معیارهای اساسی مانند بازار کار مناسب برای رشته تحصیلی یا رشته مورد تخصص شما را داشته باشد. مثلا اگر رشته تحصیلی و تخصصی شما پرستاری, مهندسی کامپیوتر, مکانیک, الکترونیک, الکتروتکنیک, صنایع و … است ما ویزای کاری آلمان را به شما پیشنهاد میکنیم. در مقابل اگر در رشته هایی چون معدن و زمین شناسی تحصیل کرده اید کار در آفریقای جنوبی از جمله گزینه های مناسب برای شماست.

حال به طور مختصر به شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کشورهای مختلف می پردازیم. به عنوان یک اصل کلی باید گفت شما برای اخذ ویزای کاری اکثر کشورها نیاز به یک job offer دارید. این بدان معنی است که شما باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمایی در کشور مورد نظر خود داشته باشید. بر اساس قوانین کار کشورها هر کارفرما برای استخدام نیروی مورد نیاز خود, باید فرصت شغلی را در سایت های کاریابی به مدت 3 ماه آگهی نماید.

اگر در مدت 3 ماه برای آن فرصت شغلی نیرویی در نظر گرفته نشد و آن کشور عضو اتحادیه اروپا باشد فرصت شغلی باید 3 ماه دیگر و اینبار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی شود و پس از آن اگر باز هم نیروی کار مناسب آن شغل یافت نگردید کارفرما میتواند نیروی متناسب با شغل مورد نظر را از کشور های دیگر تامین نماید. بدیهی است داشتن چنین پیشنهاد شغلی بسیار دشوار است.

حال در این قسمت به بررسی چند کشور مهم بابت ویزای کاری و اقدام برای مهاجرت کاری می پردازیم، این کشورها بهترین کشورها برای مهاجرت کاری هستند.

Germany
_

ویزای کاری آلمان

مهاجرت به آلمان

علاقه‌مندان به کار در آلمان می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی چون ویزای جستجوی کار، ویزای کار و ویزای خوداشتغالی اقدام کنند. مدت زمان ویزای جستجوی کار ۶ ماه بوده و متقاضیان در صورت پیدا کردن شغل مناسب در این بازه زمانی، می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. روش دیگر مهاجرت کاری به آلمان از طریق دریافت جاب آفر است، افرادی که توانسته‌ باشند از طریق کارفرمایی معتبر داخل آلمان پیشنهادی شغلی دریافت کنند، می‌توانند برای ویزای کاری دو ساله این کشور اقدام کنند.

افرادی که قرارداد کاری بیشتر از یکسال داشته و حقوق ماهیانه آن‌ها نیز بیشتر از ۴۲۰۰ یورو باشد، می‌توانند برای دریافت کارت آبی که بهترین نوع ویزای کاری در کشورهای اروپایی است، اقدام کنند. این نوع ویزا اعتباری ۴ ساله داشته و قابل تمدید نیز می‌باشد. برای درخواست اقامت دائم آلمان، داشتن حداقل ۵ سال سابقه کاری و برای درخواست تابعیت، حداقل ۸ سال زندگی در این کشور الزامی است.

مهاجرت تحصیلی آلمان پیشگامان اپلای
Italy
_

ویزای کاری ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا

انواع ویزای کار ایتالیا : به دلیل شرایط کاری متفاوتی که در چند سال گذشته در ایتالیا بوجود آمده است و اندکی بر میزان جذب نیروی خارجی تاثیر گذاشته است، دولت ایتالیا تصمیم گرفته است که بیشتر به نیروهای متخصص ایتالیایی بهاء دهد و برای خارجی ها شرایط را کمی سخت کند تا بتواند نرخ بیکاری این کشور را کاهش دهد. در هر صورت در ایتالیا، خارجی ها می توانند به روش Job Offer قرارداد کار و در نتیجه اجازه کار (Work Permit) را دریافت کنند.

Job offer

این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به ایتالیا دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در ایتالیا ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند. نکته حائز اهمیت است که کارفرمای ایتالیایی برای این که بخواهد عنوان شغلی را به فرد خارجی بدهد ابتدا باید این شغل را در کشور خود در مدت زمان مشخصی (حدوداً ۳ ماه) آگهی نماید. در صورتی که متقاضی مناسب برای این شغل یافت نشد، کارفرما می تواند برای این عنوان شغلی با فرد خارجی قرارداد ببندد.

”اخذ اقامت از طریق ویزای کار در ایتالیا”

فرد می تواند با ویزای کاری و دریافت اجازه کار (Work Permit) وارد ایتالیا شود و فقط ۸ روز زمان دارد تا اجازه اقامت (Residence Permit) را به سازمان مربوطه در ایتالیا ارائه دهد. اجازه اقامت در ایتالیا بستگی به مدت زمان قرارداد دارد ولی نباید بیشتر از ۲ سال طول بکشد. در شرایط خاصی که کارفرما دلایل مناسبی برای جذب فرد خارجی داشته باشد، اجازه اقامت می تواند تا ۵ سال به طول بیانجامد.

اگر فرد بتواند در ایتالیا ۵ سال کامل زندگی کند که البته باید همراه با کار و حقوق مناسب باشد می تواند درخواست اقامت دائم ایتالیا را بدهد. اگر فردی ۵ سال بعد از دریافت اقامت دائم خود باز هم در ایتالیا صاحب کار با درآمد مناسب باشد می تواند درخواست شهروندی ایتالیا (Italian Citizenship) بدهد.

”ویزای همراه”

اگر فردی در ایتالیا از طریق ویزای کاری ایتالیامشغول به کار شود می تواند برای خانواده خود اعم از همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال درخواست ویزای الحاق یا پیوست دهد. فرزندان بالای ۱۸ سال که به لحاظ سلامتی وابسته به خانواده هستند و همچنین والدینی که بالای ۶۵ سال هستند و فرزند دیگری جهت نگه داری ندارند می توانند ویزای همراه دریافت کنند و وارد ایتالیا شوند. مزایای این نوع ویزا بسیار است ولی مهمترین آنها اجازه کار و تحصیل رایگان در ایتالیاست.

ویزای کاری ایتالیا
France
_

ویزای کاری فرانسه

جاب آفر فرانسه

جاب آفر (Job offer) این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به کشور فرانسه دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در فرانسه ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند.

کارفرمای فرانسوی برای استخدام یک متقاضی خارجی باید ابتدا آگهی استخدام خود را به مدت ۳ ماه در فرانسه بدهد. اگر فردی برای آن موقعیت پیدا نشد، او باید این آگهی را به مدت ۳ ماه در جرائد اتحادیه اروپا درج کند. در صورتی که باز هم فردی مناسب اخذ آن جایگاه یافت نشد، کارفرمای فرانسوی می تواند اقدام به استخدام متقاضی از خارج از اتحادیه اروپا بکند که برای این کار باید مجوزی از DIRECCTE اخذ کند.

اخذ اقامت از طریق ویزای کار در فرانسه، در صورتی که مدت قرارداد متقاضی برای کار در کشور فرانسه بیش از ۳ ماه باشد فرد می تواند درخواست اجازه اقامت بلند مدت کند. در مدت زمانی بین ۲ تا ۵ سال و همچنین در صورتی که فرد دارای قرارداد کاری با کارفرمای فرانسوی باشد، می توان تفاضای اقامت دائم فرانسه را به مراجع ذی صلاح داد. در صورتی که فرد قرارداد کاری با حقوق مناسب و همچنین تسلط مناسب به زبان فرانسوی داشته باشد، تقاضای اقامت دائم فرد مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

Switzerland
_

ویزای کاری سوئیس

سوئیس کشوری در اروپای مرکزی و جنوبی است که از اقتصاد بسیار قوی با تولید ناخالص ملی بسیار بالا و برابر ۶۷۹ میلیارد یورو بخوردار است. از همین رو، صنایع مختلفی در این کشور مانند صنعت شکلات سازی و ساخت ساعت از شهرت جهانی برخوردار است. یافتن کار برای خارجی ها در سوئیس بسیار مشکل است ولی راحتترین راه استفاده از تجربه و کمک شرکت های کاریابی مانند هلدینگ مهاجرتی پیشگامان می باشد.

در کشور سوئیس تنها به روش Job offer ویزای کاری امکان پذیر می باشد که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

Job offer

تمامی افرادی که متقاضی اخذ ویزای کاری کشور سوئیس هستند حتما باید پیشنهاد کاری از کارفرمای یک شرکت یا کمپانی معتبر سوئیسی داشته باشند. این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به سوئیس دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در سوئیس ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند.

”اخذ اقامت از طریق ویزای کار درسوئیس” برای اخذ اقامت در این کشور ۴ روش وجود دارد که عبارتند از:

مجوزL

این مجوز منجر به اجازه اقامت به صورت کوتاه مدت و به مدت یک سال در کشور سوئیس برای افراد ایجاد می کند. این اجازه به شرایط قرارداد کاری مربوط می شود و این امکان وجود دارد که تا یک سال دیگر تمدید شود.

مجوز  B

نوعی مجوز مشابه اجازه نوع L است که منجر به اجازه اقامت به صورت کوتاه مدت و به مدت یک سال می باشد. ولی این امکان را دارد که به صورت سالیانه زیاد شود. این مجوز به صورت ایالتی می باشد و اگر صادر شود، فرد فقط اجازه اقامت در یک ایالت سوئیس را خواهد داشت.

مجوز  Ci و  

یک اجازه اقامت برای افرادی است که در مدت ۱۰ سال پیوسته در کشور سوئیس زندگی کرده اند. اگر فرد دارای حق شهروندی کشورهای ایالت متحده آمریکا و کانادا باشد می تواند پس از ۵ سال پیوسته اقامت در کشور سوئیس درخواست این نوع مجوز را بدهد.

مجوز G

یک مجوز اقامت برای افراد غیر اروپایی می باشد که در مناطق مرزی کشور سوئیس زندگی می کنند و در این مناطق مشغول به کار هستند.

”ویزای همراه”

در صورتی که ویزای کاری فرد متقاضی در کشور سوئیس بیش از ۶ ماه باشد، می تواند برای خانواده خود (یعنی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) درخواست ویزای پیوست یا ویزای الحاق به صورت مجوز B بدهد. از مزایای این نوع ویزا این است که همسر و فرزندان می توانند اجازه کار تمام وقت در سوئیس را دریافت کنند. همچنین فرزند بالای ۱۸ سال در مواردی خاص در صورتی که اثبات نماید تحت حمایت مالی پدر یا مادر خود است می تواند ویزای الحاق را دریافت کند و وارد این کشور شود.

ویزای کاری سوئیس
Turkey
_

ویزای کاری ترکیه

مهاجرت به ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی است که دارای صنایع مختلف بومی و نوین است.لذا همیشه متخصصین مختلف از کشورهای همسایه تمایل دارند تا جهت کار به این کشور مهاجرت کنند.

”انواع ویزای کاری ترکیه”

ویزای کاری ترکیه مجوز انتقال به ترکیه برای اهداف اشتغال است. ویزای کار به همراه مجوز کار اخذ می شود ، بدون آن ، خارجی ها نمی توانند در ترکیه کار کنند.  همچنین لازم به ذکر است اکثر کارفرمایان از کارکنان می­خواهند که به زبان ترکی تسلط داشته باشند. ویزای کار ترکیه تنها در صورت داشتن پیشنهاد شغلی یعنی Job offer  داده خواهد شد. که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

Job offer

توجه داشته باشید که قبل از درخواست ویزای کاری ترکیه باید یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری داشته باشید. این روش برای افرادی است که قبل از ورود به خاک ترکیه ، قرارداد کاری خود را دریافت کرده اند.

در این روش متقاضیان از داخل کشور خود با کارفرمایان در ترکیه ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام می دهند.  این پروسه ۹۰ روز به طول می انجامد  و در صورت تایید می توانید به در طی ۱۰ روز پس از درخواست ، کارفرمای شما باید سایر مدارک مورد نیاز از طرف خود را به وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارسال کند. اگر کارفرمای شما نتواند اسناد را به موقع تحویل دهد ، درخواست شما به دلیل عدم تکمیل رد می شود.

”اخذ اقامت از طریق ویزای کاری ترکیه” پس از دریافت مجوز کار ، فرد به مدت یکسال مشغول بکار خواهد شد.پس از پایان یکسال در صورت توافق طرفین مجوز کار به مدت ۳ سال دوباره تمدید خواهد شد.

”ویزای همراه”

ویزای همراه کشور ترکیه به افرادی داده می شود که یکی از اعضای خانواده به آن کشور مهاجرت کرده باشد و از کارت آبی ترکیه بهره مند شده باشد .کارت آبی کشور ترکیه به متقاضیان بین المللی تعلق می گیرد که حداقل به میزان یک سال در ترکیه اقامت داشته باشند که  در مدت زمان اجازه اقامت خانوادگی تحت هیچ شرایطی از مدت مجوز اقامت اسپانسر تجاوز نکند . مجوز اقامت خانوادگی برای مدت حداکثر ۳ سال در یک زمان مجاز می باشد

ویزای کار ترکیه مهاجرت تحصیلی ترکیه پیشگامان اپلای
Russia
_

ویزای کاری روسیه

مهاجرت به روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار گرفته است. کشور روسیه صنعتی می باشد و دارای علم و صنعت مستقل است.

”انواع ویزای کاری روسیه”

ویزای کار نوعی از  ویزا است که برای افراد خارجی متقاضی کار، لازمی است. در روسیه دو نوع ویزای کار وجود دارد که عبارتند از : ویزای تک ورود و ویزای چند ورود

ویزای توریستی تک ورود: این ویزا به مدت ۹۰ روز معتبر است و توسط سفارت جهت مجوز کار صادر می شود

ویزای کاری روسیه چند ورود: بر اساس ویزای تک ورود در دفتر محلی پلیس مهاجرت روسیه برای مدت اعتبار اجازه کار ( بیش از یکسال) دوباره صادر می شود. همچنین برای تمدید ویزای کار یا اخذ ویزای کاری چند ورودی جدید ، نیازی به ترک کشور نیست.

از سال ۲۰۱۰ ، نوع جدید ویزای کار وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

ویزای کار برای افراد فوق حرفه ای با مهارت بالا

این نوع ویزای کاری برای افراد خارجی است که در حرفه خود متخصص هستند و حقوقی معادل یا بیش از ۱ میلیون روبل روسی دریافت می کنند. این ویزا به دلیل نیاز دولت روسیه به این افراد معمولا در دو هفته صادر شده و تا سه سال اعتبار دارد . همچنین با این نوع ویزا ، افراد می توانند درخواست الحاق خانواده ی خود را داشته باشند .

Job offer

این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به روسیه دریافت می کنند. کارفرمای روسی باید در طول مدت ۷ روز اسم نیروی کار خارجی را در اداره GUVM ثبت نماید. در غیر این صورت عواقبی نظیر جریمه های سنگین برای کارفرما و نیروی کار داشته و همچین منجر به اخراج فرد از روسیه خواهد شد. ویزای کار روسیه به مدت سه ماه (۹۰ روز) معتبر است اما قابلیت تمدید به مدت یکسال را دارد و پس از آن سالانه تمدید خواهد شد

”اخذ اقامت از طریق ویزای کار در روسیه” 

اتباع خارجی ساکن در روسیه پس از ۱ سال اقامت در روسیه می توانند برای دریافت اقامت دائم و پس از ۵ سال برای تابعیت روسیه اقدامات لازم را به عمل آورند.

”ویزای همراه”

ویزای همراه تنها برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال صادر می گردد. همانطور که در مطلب بالا گفته شد، افراد خارجی که دارای تابعیت روسی هستند می توانند برای خانواده خود ویزای الحاق دریافت کنند. مدت اعتبار این ویزا ۳ ماه است

ویزای کار روسیه مهاجرت تحصیلی روسیه پیشگامان اپلای
Ukraine
_

ویزای کاری اوکراین

اوکراین کشوری است نسبتا صنعتی و در حال رشد که در برخی علوم مانند فناوری اطلاعات (IT)، کشاورزی و معدن در دنیا جایگاه مناسبی دارد. از این رو همه ساله بسیاری از متخصصین رشته های مختلف از سراسر دنیا با ویزای کاری اوکراین به اوکراین مهاجرت می کنند و در این کشور مشغول به کار می شوند.

”انواع ویزای کاری اوکراین

در کشور اوکراین تنها به روش Job offer ویزای کاری امکان پذیر می باشد که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

Job offer

تمامی افرادی که متقاضی اخذ ویزای کاری کشور اوکراین هستند حتما باید پیشنهاد کاری از کارفرمای یک شرکت یا کمپانی معتبر اوکراینی داشته باشند. این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به اوکراین دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در اوکراین ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند.

”اخذ اقامت از طریق ویزای کار در اوکراین” اقامت دائم (Permanent Residence) در کشور اوکراین تنها به خارجی هایی اعطا می شود که اجازه مهاجرت (Immigration Permit) به این کشور را داشته باشند. یکی از راه های اجازه مهاجرت به این کشور گرفتن پذیرش کاری (Job Offer) از یک کارفرمای اوکراینی می باشد. بر طبق قوانین مهاجرتی این کشور، هر فرد خارجی که با اجازه مهاجرت وارد اوکراین شود و به مدت ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد می تواند اقامت دائم را دریافت کند.

مزایای اقامت در اوکراین:

دریافت اقامت دائم در کشور اوکراین مزایای بسیاری دارد که می تواند از آن جمله به موارد زیر اشاره کرد:

  • حق سکونت آزادانه در اوکراین،
  • حق استفاده از سیستم آموزش (از جمله آموزش رایگان برای کودکان)،
  • حق برخورداری از خدمات مالی در اوکراین (کارت و حساب بانکی و اعتباری ،دریافت وام، و غیره)،
  • حق داشتن شرایط کاری مناسب (ساعات کار ، استانداردهای بهداشت و ایمنی ، حق تعطیلات)،

حق الحاق خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)

”ویزای همراه”

متقاضیانی که با اخذ ویزای کاری اوکراین وارد این کشور می شوند، می توانند درخواست الحاق اعضای خانواده خود را داشته باشند. همسر و فرزندان زیر هجده سال فرد متقاضی می توانند با کسب ویزای همراه  به کشور اوکراین مهاجرت کنند

ویزای کاری اوکراین
Hungary
_

ویزای کاری مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و حوضه شنگن می باشد که در اروپای مرکزی قرار دارد و جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر دارد. صنایع مختلفی در این کشور از اهمیت ویژه برخوردار هستند مانند معدن، تولید ماشین آلات کشاورزی و تولیدات ابزار صنعتی. با توجه به نرخ بیکاری این در کشور در سال ۲۰۲۰ که حدودا ۵/۳ درصد می باشد، مجارستان مقصد بسیار مناسبی برای متقاضیان خارجی کار می باشد.

”انواع ویزای کاری مجارستان”

در کشور مجارستان به دو صورت نیروهای کار خارجی می توانند وارد بازار کار شوند.

  • دریافت دعوت نامه رسمی از یک کارفرمای مجاری که به صورت جاب آفر (Job offer) می باشد.
  • ثبت شرکت و مدیریت آن در مجارستان.

جاب آفر (Job offer)

این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به مجارستان، دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در مجارستان ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند. کارفرمای مجاری نیز برای استخدام فردی با ملیتی خارج از اتحادیه اروپا باید ابتدا آگهی استخدام خود را در مجله رسمی مجارستان (Munkaϋgyi Kӧzpont) به مدت ۱۵ روز آگهی کند که اگر در این مدت فردی مناسب آن جایگاه پیدا نشد، می تواند متقاضیان خارجی را استخدام کند.

شایان ذکر است که دانستن زبان مجاری کمک بسیار خوبی به ایجاد ارتباط بین کارفرما و متقاضی و در نهایت کسب جاب آفر توسط متقاضی کند.

”اخذ اقامت از طریق ویزای کار در مجارستان”

اخذ ویزای کار مجارستان مستلزم داشتن پیشنهاد کاری بوده و نیازمند دانستن زبان انگلیسی و مجاری در سطح مناسب می باشد. فرد برای شروع کار خود در مجارستان نیاز به داشتن اجازه کار (Work Permit) دارد که این اجازه منجر به گرفتن اجازه اقامت کاری می شود. فرد خارجی که در مجارستان مشغول به کار می باشد و درآمد مناسبی دارد می تواند پس از ۵ سال درخواست اقامت دائم خود را به مراجع ذی صلاح بدهد. از زمانی که با اقامت دائم وی موافقت شود، او باید حدودا ۳ سال به کار خود در مجارستان ادامه دهد تا بتواند شهروند این کشور شود و پاسپورت آن را دریافت و اجازه ورود به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا بدون ویزا را داشته باشد.

”ویزای همراه”

متقاضی کار در مجارستان پس از دریافت جاب آفر و درخواست ویزای کاری از سفارت این کشور می تواند خانواده خود را به همراه به این کشور ببرد. اعضای خانواده او که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال او هستند از حقوق کامل شهروندی مجارستان مانند اجازه کار و تحصیل رایگان برخوردار هستند

مهاجرت تحصیلی مجارستان پیشگامان اپلای
Norway
_

ویزای کاری نروژ

کشور نروژ به پایتختی اسلو از ۱۹ استان تشکیل شده و در شمال اروپا قرار گرفته است . این کشور با کشورهای سوئد، روسیه و فنلاند همسایه است. کشور نروژ دارای ذخایر بسیاری از جمله نفت، گاز، آب شیرین و … می باشد. این کشور دارای جذب متقاضیان زیادی جهت کار می باشد و شاید بتوان دلایل این امر را دست مزد و حقوق مناسب نیروی انسانی، نرخ مناسب بیکاری و سطح بالای کیفیت زندگی دانست.

”انواع ویزای کاری نروژ”

متقاضیان با ملیت خارج از اتحادیه اروپا برای کار در کشور نروژ به دو روش Job offer  و Job seeker می توانند وارد بازار کار در نروژ شوند. در کشور نروژ قانون محیط کار، حداقل حقوق برای نیروی کار در نروژ را فراهم و تعیین می کند.

Job offer

تمامی افرادی که متقاضی اخذ ویزای کاری کشور نروژ هستند حتما باید پیشنهاد کاری از کارفرمای نروژی داشته باشند. این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به نروژ دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در نروژ ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند.

job seeker

کشور نروژ به متقاضیان کار ، ویزای شش ماهه جهت جستجوی کار مرتبط می دهد. در این مدت فرد فرصت دارد تا کاری مناسب  پیدا کند .پس از این مدت ویزای شش ماهه ی فرد تا یکسال تمدید می گردد و آنگاه هر سال ویزا تمدید شده و پس از ۵ سال فرد می تواند درخواست اقامت دائم را ارائه دهد.

”اخذ اقامت از طریق ویزای کار در نروژ”

هنگامی که فرد ، قرارداد خود را از کارفرما در نروژ دریافت کند ، ویزای وی تا یکسال تمدید می شود و سپس بعد از ۵ سال شخص می تواند درخواست اقامت دائم را ارائه دهد.

”ویزای همراه”

اگر فرد متقاضی کار در کشور نروژ همراه با کار، حقوق رسمی داشته باشد، می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، درخواست الحاق خانواده ارائه دهد. البته برای واجد شرایط بودن، فرد باید ثابت نماید که می تواند در این مدت خانواده خود را از نظر مالی حمایت کند.

مهاجرت تحصیلی نروژ پیشگامان اپلای
Oman
_

ویزای کاری عمان

کشورعمان در شبه جزیره عربستان قرار دارد.این کشور به دلیل رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی کشور در طی سالیان اخیر، نیروهای زیاد کار را هر ساله به خود جذب می کند.

”انواع ویزای کاری عمان”

]عمان کشوری عربی و از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس است که اکثریت مردم این کشور مسلمان می باشند. اتباع خارجی بسیاری در این کشور مشغول به کار و زندگی می باشند که دلایل مختلفی دارد از جمله بالا بودن میزان حقوق دریافتی و پرداخت حداقل مالیات. عمان به روش های مختلفی به متقاضیان کار، ویزای کاری ارائه می دهد. از انواع ویزاهای کاری در این کشور می توان به پیشنهاد کاری (Job Offer) و سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت (Investor) اشاره کرد.

ویزای پیشنهاد کاری (Job Offer)

در این نوع ویزا، متقاضی باید از طرف فردی که دارای ملیت عمانی است درخواست استخدام داشته باشد و به عبارتی دعوتنامه کاری یا همان جاب آفر (Job offer) داشته باشد. اعتبار این نوع ویزا برای استفاده ۲ ماه از تاریخ صدور آن می باشد. همچنین اعتبار آن جهت اقامت در محل تعیین شده توسط کارفرما ۱ ماه از تاریخ ورود فرد به کشور عمان است. لازم به ذکر است، در زمان پایان قرارداد شخص ۱ ماه مهلت دارد ویزای خود را تمدید نماید و در غیر اینصورت باید کشور عمان را ترک کند.

شرایط اخذ ویزای کار در عمان:

– سن فرد متقاضی کار نباید کمتر از ۲۱ و بیشتر از ۶۰ سال باشد.

– مشخصات شغلی که در مجوز کار ذکر شده باید همان شغلی باشد که ویزا برای آن صادر شده است.

– تسلط به زبان عربی یا انگلیسی

ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

عمان به دلیل داشتن مرز آبی با خلیج فارس، اقیانوس هند، دریای عمان، خلیج عدن و دریای سرخ موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای دارد و از سوی دیگر به دلیل سیاست های توسعه ای و سیاسی مناسب، از موقعیت ویژه ای برای سرمایه‌گذاران و صاحبان شرکت‌ها و صنایع برخوردار است. ثبت شرکت در عمان به دو صورت امکان پذیر است: طرف خارجی حقیقی و طرف خارجی حقوقی. 

طبق آخرین قوانین عمان، برای ثبت شرکت طرف خارجی ۷۰% و طرف عمانی ۳۰% از سهام شرکت را دارا می باشند اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف خارجی منعقد می‎کند هیچگونه حق دخالت در مدیریت و سود شرکت نخواهد داشت و طرف عمانی پیرو این قرارداد، تنها به دریافت مبلغی به صورت ماهانه یا سالیانه اکتفا کرده و در مسائل داخلی شرکت دخالتی نمی‎کند.

در صورت ثبت شرکت با روش نخست (طرف خارجی حقیقی)، مالک یا مالکان خارجی با گذراندن مراحل ثبت شرکت می‏‎توانند شرکت خود را به ایجاد کنند. در این روش مالک لازم است با اجاره دفتر و با استخدام کارمندان روند کاری خود را در ۶ ماه اول از تاریخ ثبت شرکت، اثبات کند. در این ۶ ماه، اقامت ۶ ماهه به مالکان داده می شود و آنها باید آمادگی کافی را برای بازدید ادارات مربوطه از عملکرد شرکت داشته باشند. در صورت تایید نمایندگان این ادارات بعد از ۶ ماه، اقامت ۲ ساله به مالکان داده می شود که قابل تمدید نیز می باشد.

در صورت ثبت شرکت با روش دوم (طرف خارجی حقوقی)، مالک خارجی می‎بایست مدارک شرکت غیر عمانی خود را به ادارات مربوطه در عمان ارائه دهد و شرکت جدید را که می تواند با نام دیگری ثبت شود را ایجاد کند. مزیت این نوع ثبت شرکت، مدت زمان کوتاه انجام مراحل ثبت شرکت (تقریبا ۲ تا ۳ ماه) و اخذ اقامت ۲ ساله بعد از ثبت شرکت می‎باشد. در این نوع ثبت شرکت، مالک تنها نیاز به اجاره ی مکانی برای ۲ ماه نخست خواهد داشت و بعد از آن می تواند تنها به داشتن آدرسی پستی اکتفا نماید.

اگر قصد ثبت شرکت در عمان را داشته باشید، می‌توانید با ثبت و تاسیس شرکت در یکی از مناطق آزاد عمان، صد در صدِ سهام شرکت را متعلق به خود کنید. همچنین در اکثر مناطق آزاد تجاری عمان، هیچ حداقلی به عنوان حداقل سرمایه لازم برای تاسیس و ثبت شرکت در نظر گرفته نشده است. ثبت شرکت در هر یک از مناطق آزاد تجاری عمان، معافیت‌های مالیاتی بلند مدتی دارد و البته فقط محدودیت‌ها و شرایط در مورد استخدام پرسنل وجود دارد که آن هم زیاد غیر معقول نیست. طبق قانون در صورتی که اقدام به ثبت شرکت در یکی از مناطق آزاد این کشور کردید، در ده سال اول تاسیس باید حداقل ۱۵ درصد از پرسنل‌ عمانی باشند، در پنج سال بعدی باید پرسنل عمانی حداقل ۲۵ درصد باشند و در پنج سال بعد، این درصد به ۳۵ می‌رسد و در سال‌های بیستم تا بیست و پنجم فعالیت شرکت، پرسنل عمانی باید حداقل ۵۰ درصد از کل کارمندان را تشکیل دهند.

مزایای ثبت شرکت در عمان

– اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان
– افتتاح حساب بانکی بین المللی
– اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس GCC مجاز به مالکیت ۱۰۰ درصد ثبت شرکت در عمان می باشند.
– عمان دارای سه منطقه آزاد تجاری و چندین ناحیه صنعتی برای ثبت شرکت می باشد که به شرکت های خارجی مزایایی شامل حق مالکیت خارجی و معافیت ۵۰ ساله مالیاتی را اعطا می کند

”اخذ اقامت از طریق ویزای کار درعمان”

متقاضیان کار در عمان پس از ورود به این کشور می توانند در مدت ۳۰ روز درخواست خود را برای اخذ اقامت کاری خود به اداره کار و اداره پلیس این کشور ارائه نمایند. برای انجام این کار مدارکی مورد نیاز است. این مدارک شامل ارائه نامه شغلی از طرف کمپانی و کارفرمای موردنظر، ارائه نامه سلامت و عدم بیماری خاص و ارائه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده می باشد. هنگامی که شخص متقاضی مدارک را ارائه می دهد اقامت ۲ ساله برای وی صادر می گردد.

در این بخش به اختصار حقوق برخی از مشاغل را توضیح می دهیم.

عنوانحقوق در ماه(ریال عمان)
کارگر ساده۲۵۰-۳۰۰
مهندس۶۰۰-۱۰۰۰
متخصص حرفه ای۱۰۰۰-۱۸۰۰

هزینه های زندگی در عمان به شرح زیر می باشد:

عنوانهزینه در ماه(ریال عمان)
اجاره خانه ی اشتراکی۱۸۰
خورد و خوراک بدون استفاده از غذای بیرون۶۰
اجاره آپارتمان۳۰۰-۶۰۰

”ویزای همراه”

ویزای اقامت و پیوست به خانواده از طریق همسر مشغول به کار در عمان صورت می گیرد  که برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال و به مدت ۲ سال می باشد. این امر مستلزم این است که شخص متقاضی باید اثبات نماید که شغل و درآمد او در این کشور برای هزینه های همراهان او کفایت می کند.

مهاجرت کاری عمان
Qatar
_

ویزای کاری قطر

قطر شبه جزیره ای در خلیج فارس که پایتخت آن دوحه می باشد. این کشور ثروتمندترین کشور جهان است. استانداردهای زندگی در قطر مانند درآمد قطری ها و همچنین اتباع خارجی از سطح بسیار بالایی برخوردار می باشد. نظام حکومتی این کشور پادشاهی است و مردم در همه امور زندگی خود بر اساس دستور اسلام عمل می کنند.

انواع ویزای کاری قطر

کشور قطر در زمان های دور جمعیت بسیار کمی داشت، اما به واسطه رونق اقتصادی افراد خارجی جویای کار برای درآمد و حقوق بالا به این کشور سرازیر شدند. در حال حاضر بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور ثروتمند از کشورهای مصر، اردن، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش و ایران می باشند .این کشور به متقاضیان جویای کار، انواع ویزای کاری اعم از Job offer  و Job seeker و ثبت شرکت را ارائه می دهد.

Job offer

این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به قطر دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در قطر ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند.

همچنین لازم است متقاضیان رزومه و سوابق کاری خود را برای کارفرما ارسال کنند. کارفرما در صورت موافقت بایستی برای ویزا و مجوز کار متقاضی اقدامات لازم را انجام دهد. این ویزای کاری (Employment Visa) در مرحله اول بین ۱ تا ۳ ماه معتبر است که در صورت تمدید قرار داد با کارفرمای قطری این ویزا می تواند به مدت ۲ سال تمدید می شود.

Job seeker

در این روش افراد جویای کار به سفارت قطر در کشور خود مراجعه می کنند و با دریافت ویزای توریستی وارد این کشور می شوند و به جستجوی کارفرما برای اخذ قرار داد کاری می پردازند. نکته قابل توجه این است که این افراد تنها مجاز به اقامت ۳۰ روزه در قطر هستند و اگر در این زمان بتوانند قرارداد کاری موردنظر را دریافت کنند باید به کشور خود بازگردند و از سفارت قطر در کشور خود درخواست ویزای کاری (Employment Visa) دهند و برای کار وارد قطر شوند.

ثبت شرکت در قطر :

قطر یکی از ثروتمند ترین کشورها از نظر ذخایر نفتی و گازی در جهان می باشد و همچنین دارای زیرساخت های شهری و اقتصادی عالی و سیاست های به کار گرفته شده جهت دسترسی به بازار های آزاد اقتصادی می باشد. لذا ثبت شرکت در قطر دارای مزایای بسیار زیادی اعم از افتتاح حساب بانکی بین المللی تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در قطر می باشد. برای افتتاح حساب بانکی در قطر ارائه پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و مدارکی دال بر اسکان در این کشور کافی است.

مزایای ثبت شرکت در قطر

– عدم پرداخت مالیات بر درآمد بالا

– پرداخت مالیات ۵ درصدی برای صادرات و واردات

– اعطای مجوز کامل برگشت سود و سرمایه در خارج از کشور به ارز خارجی به سرمایه گذاران خارجی

– نیروی کار ارزان

لازم به ذکر است در مناطق آزاد قطر ، شرایط ثبت شرکت بدون نیاز به شریک قطری و با مالکیت کامل می باشد. این کشور دارای ۲ منطقه آزاد به نام های پارک علم و فناوری و مرکز قطر مال می باشد.

پارک علم و فناوری:

برای ثبت شرکت در پارک علم و فناوری، شرکت باید در حوزه هایی نظیر توسعه و تحقیقات، تولیدات تخصصی با سرمایه گذاری پایین و ارزش افزوده بالا، فعالیت های آموزشی تکنولوژی های مربوط به خدمات مشاوره ای و فعالیت های تجاری خلاقانه و برپایه توسعه فنی باشد.

امتیازات ثبت شرکت درپارک علم و فناوری در قطر به شرح زیر می باشد:

– اخذ ۲ سال اقامت برای تمامی شرکای ایرانی

– مالکیت ۱۰۰ درصد ایرانی

– معاف از مالیات

– معاف از تعرفه گمرک جهت واردات تجهیرات، ماشین آلات و مواد اولیه به کشور قطر

– استخدام نامحدود نیروی خارجی

مرکز قطر مال:

برای ثبت شرکت در مرکز قطر مال شرکت باید در حوزهایی نظیر صنعت بیمه ، هلدینگ سرمایه گذاری خارجی ، موسسات تامین مالی و توسعه تکنولوژی در فرآیند تولید و یا فرآوری فعالیت داشته باشد.

مزایای ثبت شرکت در مرکز قطر مال:

  • ۱۰درصد مالیات بر سود
  • اخذ ۲ سال اقامت برای شرکای ایرانی
  • مالکیت ۱۰۰ درصد ایرانی

قابلیت بازگرداندن تمام سود حاصل شده به کشور اصلی و خارج کردن سرمایه از قطر

اخذ اقامت از طریق ویزای کار در قطر

در کشور قطر کسانی که با ملیتی غیر از قطری مشغول به کار هستند باید علاوه بر اجازه کار (Work Permit)، اقدام به دریافت اجازه اقامت (Residence Permit) کنند. کسانی که با دارا بودن پذیرش کاری (Job Offer) می خواهند وارد قطر شوند باید ویزای مشغول به کار (Employment Visa) دریافت کنند که این نوع ویزا برای مدت ۱ تا ۳ ماه صادر خواهد شد. پس از ورود به قطر و شروع کار، فرد فقط ۷ روز مهلت دارد تا درخواست دریافت اجازه کار (Work Permit) و اجازه اقامت (Residence Permit) را به مراکز مربوطه ارائه دهد.

هنگامی که یک فرد مهاجر مجوز کار و اقامت را دریافت می کند، می تواند از بسیاری خدمات دیگر  شامل قرارداد اجاره مسکن ، درخواست وام و دیگر خدمات اجتماعی بهره ببرد.

افراد برای درخواست الحاق خانواده خود باید به ازاء هر نفر از اعضا خانواده خود میزان حقوق مشخصی داشته باشند و میزان دریافتی خود را به صورت مستند به اداره مهاجرت ارائه دهند. همچنین لازم است برای هر نفر مبلغ مشخصی را به عنوان تمکن مالی در اختیار داشته باشد.

لازم به ذکر است همسر فرد هنگامی که به عنوان همراه ویزای خود را دریافت می کند در این کشور می تواند مشغول به کار شود. این امر   پس از طی مراحل و ثبت نام در اداره استخدام وزارت امور اداری انجام خواهد شد.

این ویزا را می توان برای مدت ۱ تا ۵ سال دریافت کرد و در گذرنامه هر یک از اعضای خانواده مهر می شود. متقاضیان موظف به ارائه تعدادی از اسناد و مدارک، از جمله ازدواج و گواهینامه تولد، اسناد بدون اظهارنامه و گواهی حقوق و دستمزد از کارفرمای خود هستند.

در صورتی که قصد یافتن کار در کشور قطر را دارید می توانید با مشاوران ما در هلدینگ مهاجرتی پیشگامان در ارتباط باشید.

مهاجرت کاری قطر
ویزای موفق پیشگامان اپلای
تماس رایگانمشاوره رایگان