سرمایه گذاری در کانادا سرمایه‌ گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا 2024


OVERVIEW
_

سرمایه‌ گذاری در کانادا (هزینه، مزایا، معایب و انواع سرمایه گذاری در کانادا) 2024

در صورتی که فکر می‌کنید اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا مختص فقط افراد ثروتمند است، باید بگویم که این تصور نادرست است. در واقعیت، راه‌های سرمایه‌ گذاری در کانادا بسیار متنوع هستند و میزان سرمایه مورد نیاز بستگی به نوع برنامه دارد.

حتی اگر سن شما بالاست یا تحصیلات عالی ندارید، ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا همچنان گزینه‌ای مناسب برای شماست. این برنامه‌ها نه تنها امکان تضمین افزایش سرمایه شما را فراهم می‌کنند، بلکه امکان اخذ اقامت دائم در کانادا برای شما و خانواده‌تان را هم در دسترس قرار می‌دهند.

با مطالعه ادامه این متن، شما اطلاعات دقیق و کاملی را از یک متخصص دریافت خواهید کرد. بنابراین، خواهشمندیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید و نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

اگر به هر دلیلی فرصت مطالعه این مطلب را ندارید، می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کرده و اطلاعات خود را برای کارشناسان پیشگامان اپلای ارسال کنید تا شرایط شما را برای مهاجرت به کانادا ارزیابی کنیم.

OVERVIEW
_

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری

یک خبر خوب: اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری امکان‌پذیر است! برنامه‌های سرمایه‌ گذاری در کانادا به افراد این امکان را می‌دهند که یک کسب‌وکار نوآورانه در کانادا تأسیس کنند و از طریق آن، اقامت دائم در این کشور را برای خود اقدام کنند. باید توجه داشت که برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری، شخص باید تعهدات مشخصی را انجام دهد، به عنوان مثال باید حداقل 730 روز در یک دوره پنج ساله در کانادا اقامت داشته باشد.

در گذشته، دو راه برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری وجود داشت: سرمایه‌ گذاری فدرال و سرمایه‌ گذاری استانی. از سال 2014، برنامه سرمایه‌ گذاری فدرال کانادا به‌طور کامل متوقف شده است. این تصمیم به علت عدم مطابقت برنامه با اهداف دراز مدت کانادا اتخاذ شده و به جای آن، اداره مهاجرت کانادا به برنامه استارتاپ تازه‌تأسیس اعتماد کرده است. در ادامه، به شرح این برنامه جدید می‌پردازیم.

در حال حاضر، دولت کانادا گزینه‌های گوناگونی برای سرمایه‌ گذاری در این کشور فراهم کرده است. اگرچه ویزای سرمایه‌ گذاری در کانادا به اصطلاح رسماً وجود ندارد، اما به منظور تسهیل ارتباط با مخاطبان فارسی‌زبان، از این عبارت در این مقاله استفاده می‌شود. در جدول زیر، خلاصه‌ای از شش راه مختلف برای اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری در کانادا ارائه شده است:

OVERVIEW
_

انواع سرمایه گذاری در کانادا

  • روش اول: سرمایه‌ گذاری استانی  (PNP)
  • روش دوم: سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق استارتاپ
  • روش سوم: سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت
  • روش چهارم: سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس
  • روش پنجم: سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق خود اشتغالی
  • روش ششم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی(ویزای C11)
OVERVIEW
_

روش اول: سرمایه‌ گذاری استانی  (PNP)

یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در کانادا، سرمایه‌ گذاری استانی می‌باشد. چندین استان در کانادا این برنامه را اجرا می‌نمایند و شرایط آنها متنوع است. هر استان کانادا هر ساله با ارائه برنامه‌های سرمایه‌ گذاری کانادا که به نوعی پیشنهادات قابل قبولی به حساب می‌آیند، مهاجران را برای استقرار و کار در خود جذب می‌کند.

در جدول زیر، می‌توانید انواع روش‌های سرمایه‌ گذاری فعال در استان‌های خاص را مشاهده نمایید (نکته: تمامی این روش‌ها به جز خرید زمین کشاورزی، در دستور کار برنامه‌های استانی نیز می‌باشند):

روش

استان

کارآفرینی C11

آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، پرنس اداورد، ساسکاچوان، یوکان، نورث‌وست تریتوریز، مانیتوبا

خرید بیزینس

بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، پرنس اداورد، نورث‌وست تریتوریز

استارتاپ

آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، پرنس اداورد، یوکان، مانیتوبا

ICT

بریتیش کلمبیا، انتاریو، یوکان، نورث‌وست تریتوریز

ثبت شرکت

انتاریو

خرید زمین کشاورزی

آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا

کانادا، با بهره‌گیری از این روش، نه تنها نرخ بیکاری خود را کاهش می‌دهد، بلکه پس از آن به رشد اقتصادی دست پیدا می‌کند. افراد متقاضی می‌توانند در صورت داشتن مدارک و شرایط مشخص هر استان، برای دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا اقدام کنند. پس از پذیرش، امکان دارد همراه با خانواده به صورت دائم در این کشور اقامت داشته و از مزایای تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و ... بهره‌مند شوند. ارزشمند است به یاد داشت که در روش سرمایه‌ گذاری استانی، گاهاً نیاز به یک سفر اکتشافی به کانادا دارید. سفر اکتشافی در واقع همان ویزای توریستی است که با دریافت دعوتنامه از استان مربوطه برای بازدید از کسب‌وکار به کانادا می‌روید.

در جدول زیر، می‌توانید یک نمای کلی از سرمایه‌ گذاری استانی کانادا به دست آورید:

استان

مبلغ سرمایه گذاری

مدرک زبان

سابقه

سایر توضیحات

بریتیش کلمبیا

600 هزار دلار کانادا

CLB 5

3 سال سابقه مدیریت

ایجاد حداقل یک شغل برای شهروند بومی یا مقیم دائم کانادا

یا 4 سال سابقه مالکیت کسب و کار در 10 سال گذشته

انتاریو

600 هزار دلار کانادا

CLB 5

2 سال سابقه مدیریت

دارای محدودیت سنی 64-25

یا مالکیت کسب و کار در 5 سال گذشته

ساسکاچوان

500 هزار دلار کانادا

CLB 5

سابقه 3 سال مدیریت در 10 سال اخیر

مالکیت یک‌سوم کسب‌وکار راه‌اندازی شده در ساسکاچوان

محدودیت سنی 55-21

کبک

2 میلیون دلار کانادا

عدم نیاز به مدرک زبان

دارای حداقل 2 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته

-

آلبرتا

500 هزار دلار کانادا

-

داشتن مهارت کشاورزی و ارائه مدارک آن

قبولی در مصاحبه

پرنس ادوارد

600 هزار دلار کانادا

CLB 4

دارای سابقه مدیریت

قبل از ورود و سرمایه‌ گذاری به پرنس ادوارد باید طی دو سال اخیر از آن دیدن کرده باشد

نیوبرانزویک

100 هزار دلار کانادا

CLB 5

دارای 3 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته

دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم

نوااسکوشیا

500 هزار دلار کانادا

CLB 5

سابقه 3 سال مدیریت و مالکیت یک‌سوم کسب‌وکار در 5 سال گذشته یا سابقه 5 سال مدیریت در 10 سال گذشته

محدودیت سنی با حداقل 21 سال

بریتیش کلمبیا و کبک به لحاظ شهرت، از سایر استان‌های کانادا برجسته‌تر هستند. رشد اقتصادی فراوان در بریتیش کلمبیا و سیاقی آسان‌تر برای اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه‌ گذاری استانی در کبک، باعث توجه فزاینده مهاجران به این دو استان شده است. برای کسب اطلاعات جامع تر درباره سرمایه‌ گذاری استانی کانادا که یکی از مسیرهای به دست آوردن شهروندی کانادا می‌باشد، مطلب زیر را مطالعه نمایید.

OVERVIEW
_

روش دوم: سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق استارتاپ سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلاری کانادا

یکی از راه‌های اطمینان‌بخش و بسیار جذاب برای اخذ اقامت در کانادا، سرمایه‌ گذاری از طریق استارتاپ‌هاست. ویزای استارتاپ کانادا به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارآفرینان و افرادی که ایده‌های نوآورانه و با پتانسیل بالا دارند، شناخته می‌شود.

کانادا تمایل دارد تا با این رویکرد به طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه که به رشد اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال کمک می‌کنند، حمایت کند. این کسب‌وکارهای نوپایی که توسط متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا راه‌اندازی می‌شوند، عمدتاً در حوزه فناوری و تکنولوژی فعالیت می‌کنند، اما ممکن است در حوزه‌های متنوع دیگر نیز عمل کنند! می‌توانید لیستی از استارتاپ‌های موفق کانادا را مشاهده کنید.

با آگاهی از آمارهای زیر:

  • کانادا در سال 2021، جایگاه برتری در جهان را در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکارها به‌دست آورده است.
  • تعداد افرادی که به منظور دریافت اقامت دائم کانادا از طریق استارتاپ موفق شده اند، از 55 نفر در سال 2015 به بیش از 600 نفر در سال 2020 افزایش یافته است.
  • در سال 2023، بیش از 70 درصد از افرادی که شرایط لازم برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا را داشتند، موفق به اخذ این ویزا شدند.

تمام این اطلاعات و داده‌های مشابه، نشان می‌دهند که با افزایش تعداد متقاضیان، به لطف افزایش قابل توجه ظرفیت اعطای ویزای استارتاپ کانادا، تعداد بیشتری از افراد، موفق به دریافت این نوع ویزا شده‌اند.

شرایط سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق استارتاپ

جهت درخواست اقامت استارتاپ کانادا، شما باید به شرایط زیر توجه ویژه کنید:

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی با گذراندن یکی از آزمون‌های IELTS General یا CELPIP General با حداقل نمره CLB 5.
  • یا می‌توانید مدرک زبان فرانسه معتبر داشته باشید، که به وسیله آزمون‌های TEF CANADA یا TCF CANADA و با حداقل نمره NCLC 5(معادل CLB 5 در انگلیسی) به‌دست می‌آید.
  • توانایی تأمین سرمایه اولیه برای استارتاپ و امکانات مالی کافی برای زندگی حداقل به مدت 6 ماه.
  • یکی از شرایط اساسی دریافت ویزای استارتاپ کانادا، اثبات موفقیت در کسب‌وکار و جلب اعتماد یکی از سازمان‌های تأیید‌شده توسط اداره مهاجرت کانادا است.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا

به منظور مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • نوشتن یک ایده یا طرح نوآورانه و خلاقانه.
  • ارائه ایده نوشته شده به یکی از سرمایه‌گذاران مورد تأیید توسط اداره مهاجرت کانادا، از جمله سرمایه‌گذاران فرشته کانادا، سرمایه‌گذاران خطرپذیر کانادا و سرمایه‌گذاران انکوباتور کانادا.
  • تأیید طرح توسط یکی از شرکت‌های معتبر مذکور. پس از این مراحل و تأیید طرح، فرآیند درخواست ویزای استارتاپ کانادا آغاز می‌شود.
  • درخواست اجازه کار و ورود به خاک کانادا
  • درخواست اخذ اقامت دائم در کانادا که معمولاً بین 12 تا 16 ماه به طول می‌انجامد.

همچنین، ممکن است سؤالات دیگری در مورد مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ به ذهن بیافتد، از جمله مدارک مورد نیاز و هزینه‌های مربوط به این فرآیند.

OVERVIEW
_

روش سوم: سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

از صاحبان قنادی و تعمیرگاه خودرو گرفته تا افرادی که شرکت‌های تولید محتوا، برنامه‌نویسی و طراحی وب را دارند، تمام می‌توانند با اقدام به ثبت شرکت در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

 

رویکرد اصلی در اینجا آن است که شما باید توانایی راه‌اندازی و مدیریت شرکت خود را در کانادا داشته باشید. این تلاش شما فرصتی برای درخواست ویزای کاری کانادا به شما می‌دهد که به "owner operator" نیز معروف است.

 

در این روش، ابتدا باید یک واحد تجاری یا شرکت در کانادا تأسیس کنید و سپس به اداره کانادا اعلام کنید که حضور شما برای مدیریت این واحد تجاری ضروری است. اگر توانایی قانع کردن اداره کار کانادا را داشته باشید، نامه LMIA به شما صادر می‌شود.

 

با این نامه LMIA، می‌توانید به اداره مهاجرت کانادا درخواست ویزای کاری بدهید و در صورت تأیید، ویزای شما صادر می‌شود. اگر متاهل باشید، همسرتان هم می‌تواند درخواست ویزای کاری کند و فرزندان زیر 18 سال شما نیز می‌توانند به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند. اما توجه داشته باشید که شما تنها مجاز به کار در واحد تجاری خود هستید، در حالی که ویزای همسرتان از نوع Open Work Permit است و به او اجازه می‌دهد که تقریباً در هر مکانی کار کند.

OVERVIEW
_

روش چهارم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس

این روش می‌تواند با رویکرد ثبت شرکت مقایسه شود، اما تفاوت اصلی اینجاست که به جای تأسیس شرکت، شما یک واحد تجاری یا کسب و کار را خریداری می‌کنید. خرید بیزینس یکی از روش‌های متداول و معمول برای اقامت و سرمایه‌ گذاری در کانادا است. در این روش، شما به عنوان متقاضی می‌توانید با خرید یک کسب‌وکار در کانادا ویزای Work Permit کانادا را به دست آورید و سپس برای درخواست اقامت دائم در کانادا درخواست دهید. البته برای انجام این روش باید اسناد و مدارک مرتبط را ارائه دهید و حداقل مقدار معینی از سرمایه را داشته باشید.

OVERVIEW
_

هزینه سرمایه گذاری در کانادا و مقایسه کلی چهار روش بالا 

روش

هزینه

ریسک

مدت زمان فعال بودن بیزینس برای دریافت اقامت دائم

سختی اجرا

شرایط دریافت اقامت دائم

راه‌اندازی بیزینس

کم (حداقل ۵۰,۰۰۰ دلار)

بالا

حداقل ۱۲ ماه

سخت

شرکت فعال باشددارای حداقل ۱ کارمند کاناداییفعالیت به مدت ۱۲ ماه

خرید بیزینس

بالا

  • برنامه Owner-operator: بین ۵۰,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ دلار
  • بیزینس‌های پرسود: حداقل ۲۵۰,۰۰۰ دلار

متوسط

مدت زمانی بخصوصی وجود ندارد

متوسط

مالکیت حداقل ۵۱٪ از سهام شرکت فعال باشد دارای حداقل ۱ کارمند کانادایی

خرید سهام یک بیزینس

متوسط (بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ دلار)

متوسط

مدت زمان بخصوصی وجود ندارد

آسان

طول عمر شرکت حداقل ۱۲ ماه باشدشرکت فعال باشدشرکت دارایی کافی داشته باشد

خرید فرانچایز

متوسط (حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار)

پایین

مدت زمان بخصوصی وجود ندارد

آسان

شرکت فعال باشددارای حداقل ۱ کارمند کانادایی



OVERVIEW
_

روش پنجم: سرمایه‌ گذاری در کانادا از طریق خود اشتغالی

اینجا یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا که به خصوص در بین هنرمندان و ورزشکاران مورد توجه قرار می‌گیرد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نوع ویزای مخصوص به هنرمندان در زمینه‌های مختلف هنری و ورزشکاران اعطا می‌شود و به آن "برنامه خوداشتغالی" هم می‌گویند. این نوع ویزا برای افرادی که در حرفه‌های هنری و ورزشی فعالیت دارند، می‌تواند راهی برای اقامت در کانادا باشد.

برای دریافت این نوع ویزا، شرایط معینی وجود دارد. باید دستاویزها و مدارک مرتبط را ارائه کنید و از توانایی و تأهل خود برای انجام فعالیت‌های هنری و ورزشی در کانادا متقاعد کنید. همچنین برای اقامت در کانادا باید تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی حداقل برای 12 ماه را داشته باشید. این موارد مهمی هستند که برای اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا باید رعایت شوند.

OVERVIEW
_

روش ششم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی یا سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری کانادا

آیا جوانه‌های کارآفرینی در دل شما سبز است؟ آیا در ایران تجربه کارآفرینی دارید؟ آیا معتقدید که می‌توانید به اقتصاد یک کشور کمک کنید؟ آیا توانایی ایجاد یک کسب و کار را دارید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات بله است، شما شایستگی لازم را برای دریافت ویزای کانادا از طریق کارآفرینی دارید. دولت کانادا تا حد زیادی به افرادی علاقه‌مند است که می‌توانند با کارآفرینی و ایجاد اشتغال به رشد و توسعه اقتصادی این کشور کمک کنند.

 

به شما هم حمایت‌های معنوی و هم حمایت‌های مالی ارائه خواهد شد، البته با رعایت شروطی خاص: شما باید شرایط لازم را فراهم کرده و در کانادا به کارآفرینی پرداخته باشید. اما باید به این نکته در مورد ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا توجه داشت:

 

با توجه به میزان سرمایه‌ گذاری، شرایط و محدودیت‌هایی برای شما به عنوان کارآفرین وجود دارد. علاوه بر این، بسته به مرکز استان و شهرهای بزرگ کانادا، که کسب و کار شما باید متناسب با آن شهر باشد، مقدار سرمایه‌ گذاری شما نیز باید بیشتر باشد. باید دستکم 100 هزار دلار داشته باشید که به طور قانونی بدست آورده‌اید و همچنین باید تجربه ی مدیریتی و کاری کافی را داشته باشید. اما تا زمانی که طرح کسب و کار شما در مدت دو سال به ایجاد شغل نیز منجر نشود و به رشد اقتصادی کانادا کمک نکند، ممکن است اموال شما بر اساس قوانین تعیین شده مصادره شود.

این مسائل بسیار مهمی هستند که برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا باید به آنها توجه داشته باشید.

OVERVIEW
_

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟ 

مقدار حداقل سرمایه‌ گذاری به وفق روش و شرایط مختلف تغییر می‌کند. در روش استارتاپ، اگر از طریق صندوق سرمایه‌ گذاری کانادایی سرمایه‌ گذاری کنید، باید حداقل 200 هزار دلار را سرمایه‌ گذاری نمایید. این مقدار برای ورود به این راهبرد الزامی است.

در صورتی که تصمیم به سرمایه‌ گذاری از طریق گروه سرمایه‌گذار فرشته کانادایی بگیرید، حداقل مبلغ مورد نیاز برابر با 75 هزار دلار خواهد بود. سرمایه‌ گذاری از طریق این گروه، به کارآفرینان فرصتی برای تأمین مالی شرکت‌های نوآور واگذار می‌کند.

OVERVIEW
_

بهترین سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

بهترین سرمایه گذاری در کانادا بهترین گزینه برای سرمایه‌ گذاری در کانادا بستگی به شرایط شما دارد. در واقع، همه روش‌های اشاره شده می‌توانند بهترین سرمایه‌ گذاری در کانادا باشند. اما اگر می‌خواهید خود شرایط خودتان را برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری ارزیابی کنید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر سابقه مدیریت در ایران و تجربه مالکیت کسب‌وکار دارید، سرمایه‌گذاری استانی ممکن است گزینه مناسبی باشد.
  • اگر طرح تجاری یا ایده‌های نو دارید که به رشد اقتصاد کانادا کمک می‌کنند، سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ می‌تواند بهترین گزینه باشد.
  • اگر صاحب کسب‌وکاری هستید و می‌خواهید آن کسب‌وکار را به کانادا انتقال دهید، سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت ممکن است مناسب باشد.
  • اگر تمکن مالی خوبی دارید و می‌توانید یک کسب‌وکار آماده در کانادا بخرید، سرمایه‌گذاری از طریق خرید بیزینس ممکن است بهترین گزینه باشد.
  • اگر هنرمند یا ورزشکار حرفه‌ای هستید، سرمایه‌گذاری از طریق خوداشتغالی ممکن است برای شما مناسب باشد.
  • اگر کارآفرین هستید و می‌توانید برای چند شهروند کانادایی اشتغال‌زایی کنید، سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی مناسب خواهد بود.

باید به یاد داشته باشید که هر یک از این برنامه‌ها دارای شرایط و محدودیت‌های خاصی هستند. بهترین گزینه برای شما باید با در نظر گرفتن دقیق ریسک و سود بالقوه انتخاب شود. در نهایت، مشاوره از وکیل یا مشاور مهاجرتی واجد شرایط می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

مقدار مورد نیاز برای سرمایه‌ گذاری در کانادا و اخذ اقامت، به وابستگی به برنامه سرمایه‌ گذاری که شما انتخاب می‌کنید، متغیر است. با این حال، می‌توان با یک نگاه کلی به حداقل و حداکثر مقادیر، اطلاعاتی به دست آورد. حداقل میزان مورد نیاز برای سرمایه‌ گذاری در کانادا حداقل 80.000 دلار کانادا و حداکثر 600.000 دلار کانادا است. این مقادیر بسته به نوع برنامه و شرایط مربوط به آن متفاوت است.

بیشتر موارد نیز تا حدی به میزان سرمایه‌ گذاری و مقصد نهایی شما بستگی دارد. به عنوان مثال:

  1. اگر ایده نوآورانه ای دارید می توانید برای سرمایه‌ گذاری، از طریق یک گروه سرمایه‌ گذاری ریسک‌پذیر کانادایی با حداقل 200,000 دلار کانادا سرمایه‌ گذاری، اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید.(این مورد برای سرمایه گذاران فرشته نیز صدق میکند)
  2. برای کسب شهروندی، شما باید 1,200,000 دلار کانادا (یا معادل 945,000 دلار آمریکا) با صفر درصد بهره به مدت پنج سال را سرمایه‌ گذاری کنید.
  3. برای دریافت اقامت دائم کانادا به عنوان یک کارآفرین یا سرمایه‌گذار خارجی، میزان سرمایه‌ گذاری متغیر است و باید بین 250,000 دلار کانادا تا 350,000 دلار کانادا باشد.

مهم است که شرایط و مقادیر دقیق برای هر برنامه می‌توانند متغیر باشند و بهتر است با یک مشاور مهاجرتی مجرب تماس بگیرید تا در مورد مقدار دقیق و شرایط سرمایه‌ گذاری خود در کانادا مشاوره بگیرید.

OVERVIEW
_

مدرک زبان برای هر کدام از روش های سرمایه گذاری به چه صورت است؟

روش‌های سرمایه گذاری فدرال

مدرک زبان مورد نیاز

ویزای استارت آپ

نمره آیلتس جنرال حداقل ۵

برنامه خوداشتغالی

مینیمم نمره زبان ندارد. این برنامه بر اساس سیستم امتیاز بندی است. در صورت داشتن نمره آیلتس جنرال حداقل ۴ تا ۹، بین ۴ تا ۱۶ امتیاز دریافت می‌کنید. دانستن زبان فرانسه هم تا ۸ امتیاز می‌تواند به امتیازات شما اضافه کند به صورتی که حداکثر امتیازات به ۲۴ می‌رسد.

خرید بیزینس / ثبت شرکت

برای گرفتن ویزای کار از طریق خرید بیزینس که تحت برنامه owner/operator program انجام می‌شود، ارائه مدرک زبان لازم نیست ولی طبق قانون اداره مهاجرت کانادا، باید آفیسر را قانع کنید که برای راه اندازی بیزینس یا توسعه بیزینس خریداری شده، توانایی زبانی لازم را دارید.


پس از مدت مشخصی کار در کانادا، در زمان اقدام برای اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری، باید نمره آیلتس جنرال حداقل ۶ در هر ۴ مهارت زبانی را ارائه دهید.

روش‌های سرمایه گذاری استانی

مدرک زبان مورد نیاز

برنامه‌های کارآفرینی

بیشتر برنامه‌های کارآفرینی استانی کانادا به نمره آیلتس جنرال حداقل ۴ یا ۵ نیاز دارند.

OVERVIEW
_

هزینه ویزای سرمایه گذاری کانادا  

هزینه ویزای سرمایه‌ گذاری در کانادا بستگی به نوع برنامه سرمایه‌ گذاری و شرایط مربوطه دارد. به جز مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌ گذاری در کانادا، شما نیاز به پرداخت هزینه‌های دیگری نیز خواهید داشت. در جدول زیر، در ابتدا هزینه‌های مشترک برای تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا را مشاهده می‌کنید. سپس، جدول هزینه‌های اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری برای انواع مختلف سرمایه‌ گذاری را خواهید دید:

هزینه دریافت اجازه کار کانادا

نوع درخواست

مبلغ به دلار کانادا

ورک پرمیت نفر اصلی

۲۵۵ دلار

ورک پرمیت همسر

۲۵۵ دلار

ویزای بازدید فرزندان

۱۰۰ دلار

هزینه دریافت اقامت دائم کانادا 

نوع درخواست

مبلغ به دلار کانادا

اقامت دائم متقاضی اصلی

۲,۱۴۰ دلار

اقامت دائم همسر

۱,۳۶۵ دلار

اقامت دائم هریک از فرزندان

۲۳۰ دلار

OVERVIEW
_

مقایسه انواع سرمایه گذاری در کانادا

شرایط

ویزای استارتاپ

C11ویزای کارآفرینی  

ویزای ICT

ویزای خوداشتغالی

ویزای Owner-Operator

ویژگی بیزینس

نوآورانه و با قابلیت رشد و درآمدزایی بالا

بیزینس‌های خاصی که برای اقتصاد کانادا منفعت عمده ایجاد کند

بیزینس مورد نظر در کانادا، شعبه‌ای از شرکت شما در کشور خودتان خواهد بود

بیزینس‌هایی خاص در زمینه هنر یا ورزش

بیزینس‌های کوچک مانند سوپرمارکت، کافی‌شاپ، رستوران، سالن آرایشگاه و غیره

درصد مالکیت بیزینس

حداقل ۱۰ درصد

حداقل 51 درصد

اعضای هیئت مدیره شرکت شما باید میزان مالکیت و حق رای یکسانی در شعبه کانادایی داشته باشند

۱۰۰ درصد

حداقل ۵۰ درصد

حداقل سرمایه‌گذاری

سازمان سرمایه گذاری از حدود 80 هزار تا ۲۰۰,۰۰۰ برای سرمایه‌گذاری در بیزینس ارائه دهد

از حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار

بستگی به بیزینس از حداقل ۸۰,۰۰۰ دلار 

حداقل ۴۰,۰۰۰ دلار

بستگی به بیزینس دارد، اما معمولا حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار مورد نیاز است

مدرک زبان

CLB 5

برای ویزای کار الزامی نیست

برای ویزای کار الزامی نیست

الزامی نیست اما حداقل سطح CLB 6 پیشنهاد می‌شود

برای ویزای کار الزامی نیست

مدت زمان دریافت ویزای کار

در حال حاضر 9 ماه

ر حال حاضر 9 ماه

ر حال حاضر 9 ماه

--

حداقل 6 ماه برای دریافت LMIA و ۴۰ هفته برای ویزای کار

مدت زمان دریافت اقامت دائم

در حال حاضر حداقل ۳ سال

- اقدام از طریق اکسپرس انتری بعد از ۱ سال

- ۸ ماه تا ۱ سال بررسی پرونده

- در مجموع حداقل ۲ سال

- اقدام از طریق اکسپرس انتری بعد از ۱ سال

- ۸ ماه تا ۱ سال بررسی پرونده

- در مجموع حداقل ۲ سال

۲ تا ۴ سال

۸ ماه تا ۱ سال

ریسک ریجکتی

طبق اخرین آمار 40%

بستگی به بیزینس بین 15تا 25 درصد

بستگی به بیزینس ۱۲ تا ۲۰ درصد

بستگی به شرایط پرونده 

بستگی به بیزینس بین ۵ تا ۱۰ درصد



OVERVIEW
_

بهترین بازارهای سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

کانادا، با تنوع صنایع مختلف خود، یک مقصد جذاب برای سرمایه‌ گذاری از سراسر جهان است. در ادامه، به معرفی برخی از صنایع پرطرفدار برای سرمایه‌ گذاری در این کشور پرداخته‌ایم:

  1. صنعت فناوری:   کانادا به دلیل دارا بودن شرکت‌هایی متخصص در توسعه نرم‌افزار، هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و فناوری پاک، به عنوان یکی از مراکز مهم فناوری جهان شناخته می‌شود. این صنعت در حال رشد و توسعه سریعی است، که فرصت‌های بی‌شماری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.
  2. صنعت انرژی:   کانادا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در جهان شناخته می‌شود. همچنین تولید برق آبی و هسته‌ای نیز در این کشور به میزان قابل توجهی انجام می‌شود. بنابراین، صنعت انرژی نیز به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.
  3. خدمات مالی:   بخش بانکداری و خدمات مالی کانادا یکی از قوی‌ترین بخش‌ها در جهان است. بانک‌های بزرگ این کشور سابقه طولانی در ثبات و سودآوری دارند که آنها را به یک گزینه محبوب برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است.
  4. املاک و مستغلات:   بازار املاک و مستغلات کانادا در سال‌های اخیر به یکی از بازارهای قوی جهان تبدیل شده است و قیمت‌ها همواره در حال افزایش هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند در املاک تجاری و مسکونی، و همچنین در صندوق‌های سرمایه‌ گذاری املاک و مستغلات (REIT)، فرصت‌های سودآوری بیابند.
  5. مراقبت‌های بهداشتی:   سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا به عنوان یکی از قوی‌ترین سیستم‌ها در جهان شناخته می‌شود. صنعت مراقبت‌های بهداشتی در این کشور به سرعت در حال رشد است، و شرکت‌های مختص در داروسازی، دستگاه‌های پزشکی و خدمات مراقبتی بهداشتی جزو مقاصد محبوب برای سرمایه‌ گذاری محسوب می‌شوند.
OVERVIEW
_

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا به عنوان یکی از کشورهای باثبات و مرفه جهان شناخته می‌شود که اقتصادی پرقدرت دارد. سرمایه‌ گذاری در این کشور با مزایای فراوانی همراه است، از جمله:

  1. دسترسی به نیروی کار با تحصیلات عالی:   یکی از مزایای اساسی سرمایه‌ گذاری در کانادا، دسترسی به یک نیروی کار با تحصیلات عالی است. کانادا به عنوان یکی از کشورهایی با بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان در سطوح دانشگاهی شناخته می‌شود. این واقعیت به معنای دسترسی به افراد ماهر و متخصص برای کسب و کارهاست و این امکان را فراهم می‌کند تا تیم‌های قوی تری ایجاد شوند.
  2. فضای سیاسی و اقتصادی پایدار:   کانادا علاوه بر نیروی کار ماهر، فضای سیاسی و اقتصادی پایداری نیز دارد. این کشور تاریخچه‌ای طولانی از استحکام سیاسی دارد و به طور مداوم در رتبه‌های بالا در شاخص‌های جهانی آزادی اقتصادی قرار می‌گیرد. این امر کانادا را به یک مقصد جذاب برای کسب و کارهایی تبدیل کرده است که به دنبال فعالیت در بازارهای پایدار و قابل اعتماد هستند.
  3. نرخ‌های مالیات رقابتی:   یکی از دیگر مزایای سرمایه‌ گذاری در کانادا، نرخ‌های رقابتی مالیاتی این کشور است. مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که کانادا بار مالیاتی نسبتاً کمتری به کسب و کارها اعمال می‌کند، که سودآوری و فعالیت‌های اقتصادی را تشویق می‌کند. علاوه بر این، کانادا برنامه‌های متنوعی دارد که برای سرمایه‌ گذاری در صنایع خاص یا مناطق مشخص کشور طراحی شده است.
  4. زیرساخت‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل قوی:   کانادا به زیرساخت‌های پیشرفته و سیستم حمل‌ونقل قوی از جمله بزرگراه‌ها، راه‌آهن‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر برخوردار است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که حمل و نقل کالا و مواد به سراسر کشور و جهان به آسانی انجام شود و به کسب‌وکارها امکان دسترسی به بازارهای جهانی را فراهم کند.
  5. جامعه متنوع و چندفرهنگی:   در پایان، جامعه متنوع و چندفرهنگی کانادا یک مزیت دیگر برای سرمایه‌گذاران است. با وجود جمعیتی متشکل از افراد مختلف از سراسر جهان، کانادا برای مشاغل با دیدگاه‌ها و ایده‌های متنوعی مناسب است. این ویژگی می‌تواند به تنوع و نوآوری در کسب‌وکارها منجر شود.
OVERVIEW
_

معایب سرمایه گذاری در کانادا

هرچند کانادا به عنوان یک مقصد پایدار و جذاب برای سرمایه‌ گذاری شناخته می‌شود، اما معایبی نیز در این مسیر وجود دارند که لازم است مورد توجه قرار گیرند. این معایب شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. بازار نسبتاً کوچک:   یکی از معایب اصلی سرمایه‌ گذاری در کانادا، اندازه نسبتاً کوچک بازار این کشور است. این امر می‌تواند فرصت‌های رشد را برای کسب‌وکارها محدود کند، به ویژه در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ.
  2. محیط نظارتی پیچیده:   علاوه بر اندازه بازار، محیط پیچیده نظارتی نیز معایبی را به دام کسب‌وکارها می‌اندازد. این پیچیدگی ممکن است فعالیت و رقابت را برای شرکت‌ها چالش‌برانگیز کند و از ایجاد فرصت‌های جدید جلوگیری نماید.
  3. وابستگی به منابع طبیعی:   یکی از معایب دیگر ممکن است وابستگی کشور به منابع طبیعی باشد. این وابستگی می‌تواند اقتصاد را در برابر نوسانات قیمت کالاها آسیب‌پذیر کند و به معنای عدم پایداری باشد.
  4. موقعیت جغرافیایی:   موقعیت جغرافیایی کانادا می‌تواند دسترسی به بازارهای جهانی را به ویژه در مناطقی مانند آسیا و خاورمیانه، دشوارتر کند. این معایب جغرافیایی ممکن است برای صادرات و دسترسی به بازارهای بین‌المللی چالش‌های خاصی ایجاد کنند.
OVERVIEW
_

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

  1. سرمایه‌ گذاری:   باید سرمایه‌ گذاری قابل توجهی در یکی از برنامه‌های سرمایه‌ گذاری کانادا انجام دهید. حداقل مقدار سرمایه‌ گذاری مورد نیاز بسته به برنامه متفاوت است، اما معمولاً از 150 هزار دلار کانادا تا 800 هزار دلار کانادا متغیر است.
  2. دارایی خالص:   باید حداقل 1.6 میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشید. البته این مبلغ ممکن است برای برخی از برنامه‌ها بیشتر باشد.
  3. تجربه:   باید تجربه کسب و کار یا مدیریت داشته باشید. برخی از برنامه‌ها ممکن است به حداقل تعداد سال تجربه نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سابقه کار مرتبط بیشتری درخواست کنند.
  4. مهارت زبان:   شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی، دو زبان رسمی کانادا، مسلط باشید. ممکن است لازم باشد مدرک زبان معتبر هم ارائه دهید.
  5. گواهی پزشکی و امنیتی:   شما و اعضای خانواده‌تان که متقاضی اقامت هستند باید تحت معاینه پزشکی قرار گرفته و گواهی امنیتی دریافت کنید.
  6. برآوردن شرایط خاص برنامه:   برنامه‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی در دسترس است و هر برنامه ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها ممکن است از شما بخواهند که در نوع خاصی از کسب و کار یا در منطقه خاصی از کانادا سرمایه گذاری کنید. در ادامه شرایط خاص هر روش را بررسی کرده‌ایم.

بطور کلی، کانادا دارای صنایع متعددی است که جذابیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران دارند. هر صنعت دارای ویژگی‌ها و ریسک‌های خاص خود است. بنابراین، برای سرمایه‌گذاران، انجام مطالعات و تحقیقات کامل قبل از سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری: رویکردهایی برای سرمایه‌ گذاری امن در کانادا

اگر به عنوان یک کارآفرین یا سرمایه‌گذار خارجی به فکر سرمایه‌ گذاری در خارج هستید، کانادا به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای شما به نظر می‌آید.با سرمایه‌ گذاری در این کشور، شما می‌توانید علاوه بر دسترسی به بازارهای ارزشمند، اقامت دائم کانادا نیز برای خود فراهم آورید.در این مقاله، ما به شرح روش‌های مختلف اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا پرداخته‌ایم و شرایط مربوط به هر یک را توضیح داده‌ایم.

به گفته آمار منتشر شده از سوی اداره مهاجرت کانادا، بیش از 210 هزار ایرانی در کانادا ساکن هستند. این آمار نشان می‌دهد که سرمایه‌ گذاری و اخذ اقامت دائم در کانادا برای ایرانی‌ها جذابیت زیادی دارد.

پیشگامان اپلای با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه مهاجرت به کانادا و داشتن شعب فعال در کانادا به خوبی با بازارهای کانادا آشناست. وکلای ما تمامی مجوزات لازم برای سرمایه‌ گذاری در کانادا را دارند و به عنوان مشاوران قانونی، به شما اطمینان می‌دهیم که مسائل حقوقی شما در دست متخصصان حرفه‌ای است. ما با دقت شرایط شما را برای انتخاب بهترین راه سرمایه‌ گذاری در کانادا بررسی می‌کنیم.

همچنین، با تجزیه و تحلیل بازارهای این کشور و راهنمایی در تهیه مدارک مورد نیاز مانند بیزینس پلن، به شما در تمام مراحل سرمایه‌ گذاری کمک خواهیم کرد. بنابراین، بهتر است ابتدا با مشاوران پیشگامان اپلای تماس بگیرید تا مسیر مطمئن و امن سرمایه‌ گذاری خود را به کانادا آغاز کنید. کافیست فرم اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا را تکمیل فرمایید.

سوالات متداول سرمایه گذاری در کانادا

آیا ممکن است درخواست ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا رد شود؟

بله، امکان وجود رد درخواست ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا وجود دارد. در صورتی که توانایی تامین مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌ گذاری در کانادا را نداشته باشید، درخواست شما ممکن است رد شود. بنابراین، نداشتن مقدار کافی سرمایه می‌تواند دلیل اصلی رد درخواست باشد. علاوه بر این، نقص در مدارک یا ارائه مدارک نامعتبر نیز می‌تواند عامل مهمی در رد درخواست‌ها باشد. اما از طرفی، پیشگامان اپلای با تجربه و تخصص خود در این زمینه، شما را در این مسیر همراهی می‌کند و احتمال رد شدن درخواست ویزای شما را به صفر می‌رساند.

چند روش برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد؟

در کل، می‌توان این شش روش را برای سرمایه‌ گذاری در کانادا معرفی کرد:

  1. سرمایه‌ گذاری استانی
  2. سرمایه‌ گذاری از طریق کارآفرینی
  3. سرمایه‌ گذاری از طریق استارتاپ
  4. سرمایه‌ گذاری از طریق ثبت شرکت
  5. سرمایه‌ گذاری از طریق خرید بیزینس
  6. سرمایه‌ گذاری از طریق خوداشتغالی

آسان ترین روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری چیست؟

بسته به شرایط شما و فاکتورهای زیادی که باید در نظر گرفت، بهترین روش برای هرکسی فرق دارد. با ثبت شماره و نام شما در فرم ارزیابی مهاجرت از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید. با شما تماس می‌گیریم و بهترین روش را با کمک خودتان انتخاب می‌کنیم. از لحظه شروع تا اخذ اقامت در کانادا کنارتان هستیم!

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟ 

مقدار حداقل سرمایه‌ گذاری به وفق روش و شرایط مختلف تغییر می‌کند. در روش استارتاپ، اگر از طریق صندوق سرمایه‌ گذاری کانادایی سرمایه‌ گذاری کنید، باید حداقل 200 هزار دلار را سرمایه‌ گذاری نمایید. این مقدار برای ورود به این راهبرد الزامی است.

در صورتی که تصمیم به سرمایه‌ گذاری از طریق گروه سرمایه‌گذار فرشته کانادایی بگیرید، حداقل مبلغ مورد نیاز برابر با 75 هزار دلار خواهد بود. سرمایه‌ گذاری از طریق این گروه، به کارآفرینان فرصتی برای تأمین مالی شرکت‌های نوآور واگذار می‌کند.

آیا با خرید ملک در کانادا می توانم به عنوان سرمایه گذار مهاجرت کنم؟

خیر، خرید ملک جزو گزینه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیست.

آیا محدودیت سنی جهت سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد؟

به طور کلی خیر، اما از آنجا که سن یکی از فاکتورهای امتیازبندی دولت کانادا است، سن بالاتر ممکن است به کاهش امتیاز منجر شود.

آیا ویزای سرمایه گذاری شامل همسر و فرزندانم نیز می شود؟

بله، بعد از تأیید و اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری خود در کانادا، می‌توانید همسر و فرزندان زیر 22 سال خود را با خود همراه نمایید. البته باید توجه داشت که این امکان بستگی به شرایط استان‌هایی دارد که ویزای مورد نظر را صادر می‌کنند. در مشاوره با تیم متخصص پیشگامان اپلای، این جزئیات را به شما توضیح و در اختیارتان قرار می‌دهیم.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *