مهاجرت به آلمان 2024

مزایا و چالش‌ها: هر آنچه باید در مهاجرت به آلمان بدانید

با شهرهای پر جنب و جوش، روستاهای زیبا و کیفیت بالای زندگی، مکانی عالی برای افراد و خانواده‌ها برای شروع زندگی جدید و دنبال کردن فرصت‌های جدید است. خواه به دنبال شغل و درآمد بهتر، کیفیت زندگی بالا یا فرصتی برای تجربه یک فرهنگ جدید باشید، مهاجرت به آلمان می تواند فرصتی برای دستیابی به اهداف و تحقق آرزوهایتان را برای شما فراهم کند. با بهترین موسسه مهاجرتی آلمان همراه باشید تا بهترین راه های مهاجرت به آلمان را با هم بررسی کنیم.

 

در هر صورت، با هر هدفی که قصد مهاجرت به آلمان را دارید، سرزمین رایش یکی از بهترین گزینه‌هاست. کشور آلمان برای مهاجرت نه‌ تنها قوانین سخت‌گیرانه و دست‌وپاگیری ندارد، بلکه با گذشت زمان این روند و قوانین را ساده‌تر می‌کند. اول از همه با روش‌های مهاجرتی شروع می‌کنیم، در پاسخ به این سؤال که چگونه به آلمان مهاجرت کنیم؟ چنانچه تمایل دارید شما را به دیدن ویدئو مربوط به مهاجرت به آلمان دعوت میکنیم.

کشورآلمان
پایتختبرلین
جمعیت84 میلیون
پیش شماره49+
واحد پولیورو
زبان رسمیآلمانی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قانون جدید مهاجرت به آلمان در سال 2024

اقامت آلمان

کشور آلمان یکی از مهم‌ترین قدرت‌های اقتصادی و صنعتی جهان است که بخشی از اروپای مرکزی و غربی به شمار می‌آید. آلمان دومین کشور پرجمعیت اروپا پس از روسیه بوده و پایتخت آن شهر برلین است. همچنین این کشور را به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا می‌شناسند که قدرت اصلی یورو را در دست دارد. شهرهای هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت از دیگر شهرهای مهم کشور آلمان هستند.

کشور آلمان یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت در جهان است که بخش عمده‌ای از آن‌ها متعلق به اروپای مرکزی، جنوب اروپا و خاورمیانه هستند. هزینه‌های زندگی مناسب، کیفیت بالای زندگی و امنیت شغلی از مهم‌ترین دلایل افراد برای مهاجرت به آلمان هستند. همچنین مهاجرت تحصیلی به آلمان به دلیل نظام آموزشی برجسته و هزینه تحصیل بسیار پایین در میان دانشجویان بین‌المللی به ویژه ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های مهاجرت به آلمان آشنا شوید.

Bussines
_

مهاجرت به آلمان از طریق کار و قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان

اقامت آلمان

علاقه‌مندان به کار در آلمان می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی چون ویزای جستجوی کار، ویزای کار و ویزای خوداشتغالی اقدام کنند. مدت زمان ویزای جستجوی کار 6 ماه بوده و متقاضیان در صورت پیدا کردن شغل مناسب در این بازه زمانی، می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. روش دیگر مهاجرت کاری به آلمان از طریق دریافت جاب آفر است، افرادی که توانسته‌ باشند از طریق کارفرمایی معتبر داخل آلمان پیشنهادی شغلی دریافت کنند، می‌توانند برای ویزای کاری دو ساله این کشور اقدام کنند.

افرادی که قرارداد کاری بیشتر از یکسال داشته و حقوق ماهیانه آن‌ها نیز بیشتر از 4200 یورو باشد، می‌توانند برای دریافت کارت آبی که بهترین نوع ویزای کاری در کشورهای اروپایی است، اقدام کنند. این نوع ویزا اعتباری 4 ساله داشته و قابل تمدید نیز می‌باشد. برای درخواست اقامت دائم آلمان، داشتن حداقل 5 سال سابقه کاری و برای درخواست تابعیت، حداقل 8 سال زندگی در این کشور الزامی است.

Ausbildung
_

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

اقامت آلمان

چیزهایی که باید در مورد مهاجرت به آلمان با ویزای آوسبیلدونگ Ausbildung بدانید.

افراد علاقه مند با ملیت های متفاوت از سراسر جهان می توانند یک دوره آموزشی حرفه ای (کارآموزی یا Ausbildung) را در آلمان شروع کنند. این دوره های کارآموزی، آموزش های فنی و حرفه ای هستند (به آلمانی: “Duale Berufsausbildung”). برخلاف سایر کشورها، کارآموزان در آلمان برای انجام آموزش های حرفه ای دستمزد دریافت می کنند. حقوق از حدود 800 یورو در ماه شروع می شود.

اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، هیچ محدودیتی برای مهاجرت به آلمان وجود ندارد. با این حال، اتباع غیر اتحادیه اروپا که می خواهند آموزش حرفه ای را در آلمان شروع کنند باید برای ورود به آلمان ویزا دریافت کنند.

Education
_

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

اقامت آلمان

امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی، شرایط بسیار خوب کار پس از پایان تحصیل و دلایل دیگری باعث شده است آلمان یکی از اولین انتخاب های مهاجرت و تحصیل باشد.

توجه داشته باشید که تحصیل به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم آلمان شود و افراد برای تحقق این امر باید پس از پایان تحصیل در آلمان استخدام شوند و ویزای تحصیلی آلمان را به نوع کاری تغییر دهند. فارغ التحصیلان به مدت 18 ماه فرصت دارند که در آلمان بمانند و به جستجوی کار بپردازند در صورتی که نتوانند در این زمان در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند باید کشور آلمان را ترک کنند.

Sport
_

مهاجرت به آلمان از طریق ورزش

اقامت آلمان

بازار کار آلمان برای ورزشکاران حرفه ای خارج از کشور نیز باز است. در بخش “چه کسانی به ویزا نیاز دارند” می توانید متوجه شوید که آیا برای ورود به آلمان به ویزا نیاز دارید یا مجوز اقامت؟

 

برای گرفتن ویزا به عنوان یک ورزشکار حرفه ای چه شرایطی باید داشته باشید؟

 

ورزشکاران یا مربیانی که نیاز به ویزا یا اجازه اقامت دارند باید شرایط زیر را داشته باشند:

 

ورزشکار یا مربی باید حداقل 16 سال سن داشته باشد و قصد دارد حرفه خود را در یک باشگاه ورزشی آلمانی یا موسسه ورزشی مشابه انجام دهد، مشروط بر اینکه موسسه در ورزش های رقابتی شرکت کند.
باشگاه یا مؤسسه ورزشی به میزان کافی به ورزشکار یا مربی پرداخت می کند تا بتواند هزینه های زندگی خود را پوشش دهد (حداقل 50 درصد از آستانه درآمد بیمه بازنشستگی قانونی).
انجمن مرکزی مسئول این ورزش و فدراسیون ورزش آلمان با توافق دوجانبه صلاحیت ورزشی ورزشکار یا صلاحیت حرفه ای مربی را تأیید می کنند.

Investment
_

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان

بازارهای تجاری متنوع، روابط اقتصادی گسترده، حمایت‌های دولتی و شرایط مناسب برای رشد و سوددهی، باعث شده تا سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان شود. مهاجرت سرمایه‌گذاری برنامه‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد از طریق سرمایه‌گذاری پول در اقتصاد آن کشور اقامت دائم یا شهروندی یک کشور را کسب کنند. در آلمان، گزینه‌های مختلفی برای مهاجرت سرمایه‌گذاری وجود دارد که هر کدام مجموعه‌ای از الزامات و مزایای خاص خود را دارند.

در حال حاضر روش سرمایه گذاری در آلمان ثبت شرکت است که با سرمایه بسیار کم نیز امکانپذیر است. متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان می توانند از طریق ثبت شرکت در آلمان، اقامت و تابعیت کشور آلمان را اخذ نمایند لذا سرمایه گذاری در آلمان راهی برای مهاجرت به آلمان نیز شناخته می شود. 

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در آلمان با ثبت شرکت به صورت زیر است:
  • جهت ثبت شرکت در آلمان می بایست طرح توجیه اقتصادی سرمایه گذار مورد تأیید اتاق بازرگانی آلمان واقع شود
  • به طور معمول طرح هایی تأیید خواهند شد که از نظر دولت آلمان سود دهی خوبی در کشور آلمان داشته باشد
  • سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در آلمان در حدود ۲۵ هزار یورو می باشد که بازگشت سرمایه بسیار خوبی از این راه قابل تصور است
Birth of a child
_

مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند

اقامت آلمان

در موضوع تولد فرزند در آلمان، دو سوال مهم مطرح می‌شود؛ شرایط صدور اقامت برای فرزند متولد شده در آلمان؟ یا شرایط صدور اقامت برای والدین آن فرزند؟

مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند یکی از راه‌های اخذ اقامت در این کشور برای شهروندان غیر آلمانی است. طبق قوانین آلمان، کودکی که در آلمان از پدر و مادری غیر آلمانی متولد می‌شود، در دو حالت اقامت این کشور را می‌گیرد:

به طور خودکار به والدین حق اقامت در آلمان را نمی‌دهد. آنها باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. اگر بخواهید با روش تولد فرزند در این کشور، خودتان اقامت بگیرید، داستان کمی متفاوت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اطلاعات کامل‌تر و تخصصی‌تر را از طریق مشاورین پیشگامان دریافت کنید

Marriage
_

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟

در قدم اول، شرط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج این است که، شخص تبعه المان باید اثبات نماید دارای درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش می‌باشد و برای تامین هزینه‌های زندگی خود نیازی به کمک‌های دولتی ندارد. از طرف دیگر طبق قانون ازدواج در آلمان، شخص متقاضی ازدواج با تبعه آلمان باید زبان المانی را حداقل تا سطح A1 فراگرفته باشد. پس از ازدواج و ثبت قانونی آن؛ متقاضی دریافت ویزا باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه کند.

پس از بررسی مدارک، صحت آن‌ها باید مورد تایید قرار گیرد. همچنین مدارک شغلی و درآمدی شخص آلمانی نیز باید کفایت نماید. سپس ویزای ازدواج صادر می‌شود. با صدور ویزای ازدواج آلمان، شما می‌توانید وارد کشور المان شده و در این کشور اقامت داشته باشید. همچنین امکان کار و یا تحصیل رایگان برای شما وجود دارد. ضمن آنکه با اقامتی 3 ساله در خاک آلمان، می‌توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

راهنمای سرمایه گذاری در آلمان 2024
The Property
_

اخذ اقامت و مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک

مهاجرت به آلمان

قیمت خانه معمولی در آلمان در سال 2022 در حدود 320000 یورو است. درواقع به‌طور متوسط میزان سرمایه لازم برای خرید خانه در این کشور و مهاجرت به آلمان از این طریق در حدود 354000 یورو در سال 2022 گزارش می‌شود. برای شرایط دقیق با مشاورین پیشگامان در ارتباط باشید.

 

هزینه مهاجرت به آلمان به تومان چقدر است؟

برای اجاره مسکن در آلمان نیز می توانید از طریق لینک اقدام نمایید.

برخی از معافیت‌های مالیاتی که برای سرمایه‌گذاران بازار مسکن آلمان در نظر گرفته شده بود، اکنون حذف شده است. علاوه بر این، افزایش 25% برای هر ملکی که کم‌تر از 10 سال تحت مالکیت افراد بوده است، اعمال می‌شود. به این معنی که برای بسیاری از مهاجران، خرید ملک در آلمان فقط برای اقامت طولانی مدت به صرفه و مناسب خواهد بود. همچنین هزینه‌های معامله مسکن، می‌تواند بین 7 تا 12 درصد برای خریداران و حدود 2 تا 4 درصد برای فروشندگان، متمایز از قیمت خرید باشد.

 

از زمان سقوط اقتصادی که در کشور آلمان پیش آمد، قیمت مسکن در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. هزینه‌ها در بازار مسکن اکنون به حدی رسیده است که برخی از منتقدان اقتصادی، درباره احتمال ظهور حباب در بازار مسکن شهرهای بزرگ هشدار داده‌اند. به عنوان مثال، مشاور املاک نایت فرانک ادعا کرد که قیمت مسکن در برلین در سال 2017 یک پنجم 20.5% افزایش یافت و بازار مسکن این شهر بیشترین سرعت را در افزایش قیمت داشت.

 

باید دید این افزایش قیمت‌ها تا چه حد پایدار هستند. داده‌های سال 2018 توسط بوندس بانک نشان می‌دهد که املاک در شهرهای آلمان، از 15 تا 20 درصد گران‌تر می‌شوند. این بدان معنا نیست که شما باید از خرید خانه صرف‌نظر کنید؛ زیرا برخی از مناطق و شهرها هنوز قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهند.

 

مهاجرت به آلمان بدون مدرک زبان از این طریق امکان پذیر است. ضمن اینکه میتوانید با خواندن زبان آلمانی در یکی از کالج های زبان مجارستان مهاجرت به آلمان از طریق مجارستان را انتخاب کنید.

اطلاعات منتشر شده توسط سازمان آلمانی “Stiftung Warentest” در سال 2017، نشان داد که خریداران در شهرهای ماگدبورگ و کوتبوس می‌توانند یک خانه 3 خوابه 130 متر‌مربعی را به مبلغ 200.000 یورو خریداری کنند؛ اما با همان مبلغ، آن‌ها می‌توانند یک آپارتمان کوچک دارای دو اتاق در کلن یا دوسلدورف و فقط یک خوابگاه در مونیخ را جهت اسکان خود تهیه کنند.

The Refugee
_

اخذ اقامت و مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

اقامت آلمان

برای اینکه به طور رسمی درخواست پناهندگی خود را ارائه دهید، از طریق مرکز پذیرش یا اداره ثبت، یک قرار ملاقات با اداره فدرال دریافت خواهید کرد. برای این کار باید شخصاً در شعبه مشخص شده اداره فدرال حاضر شوید. هر بزرگسال باید درخواست خود را شخصاً ثبت کند. اگر آلمانی صحبت نمی کنید، یک مترجم به شما کمک می کند. مترجمین قسم خورده اند که رازداری کنند و اجازه ندارند اطلاعات شما را به دیگران منتقل کنند.

 

هنگامی که درخواست رسمی پناهندگی خود را به BAMF ارسال کردید، تأییدیه مجوز اقامت موقت خود را دریافت خواهید کرد. این یک سند مکتوب است که تأیید می کند، شما اجازه اقامت در آلمان را طی مدت پروسه پناهندگی خود دارید و حق دریافت خدمات اولیه به عنوان یک پناهجو در آلمان را دارید. اجازه اقامت موقت صرفا برای رسیدگی به کیس پناهندگی شما در دادگاه مرحله اول یا نهیتا مرحله سوم می باشد. شما همچنین می توانید با استفاده از اجازه اقامت موقت، خود را به مقامات ایالتی معرفی کنید، اما توجه داشته باشید درصورت عدم تائید درخواست پناهندگی شما، می بایست خاک آلمان را ترک کنید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *