مهاجرت به فنلاند 2024

فنلاند در طول جغرافیایی 22 تا 32 درجه و عرض جغرافیایی 60 تا 70 درجه در شمال اروپا واقع شده است. این کشور از شمال با نروژ، از شرق با روسیه و از غرب با سوئد همسایه است. حدود 10 درصد از خاک کشور فنلاند دریاچه و 73 درصد آن نیز جنگل است، به همین دلیل به فنلاند کشور دریاچه و جنگل نیز گفته می‌شود.

خلیج فنلاند در جنوب، خلیج بوتنی در غرب و دریای بالتیک در جنوب غربی این کشور واقع شده است. مساحت این کشور 145.338 کیلومتر مربع است و حدود 643 هزار نفر جمعیت دارد. فنلاند جزو کشورهای حوزه شنگن است و زبان رسمی مردم آن فنلاندی-سوئدی است. واحد پول این کشور یورو است. برای مهاجرت به هر کشوری شرایط و روش‌هایی وجود دارد که در این مقاله تلاش می‌کنیم تا این روش‌ها را برای مهاجرت به فنلاند به شما معرفی کنیم.

کشورفنلاند
پایتختهلسینکی
جمعیت5 میلیون
پیش شماره358+
واحد پولیورو
زبان رسمیفنلاندی،سوئدی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به فنلاند در سال 2023

مهاجرت به فنلاند

در منطقه شمالی زمین، کشور فنلاند با کشور نروژ و روسیه دارای مرز زمینی مشترک است و همچنین با کشور استونی دارای مرز مشترک دریایی است. این کشور به شادترین کشور دنیا مشهور است؛ بیش از 75 درصد آن پوشیده از جنگل است و دارای چندین روش ویژه برای مهاجرت می باشد که در این مقاله به صورت کامل برای متقاضیان مهاحرت پیشگامان اپلای شرح داده شده است تا بتوانید مسیر مهاجرت به کشور فنلاند را به راحتی و با استفاده ار دریافت مشاوره تخصصی از مشاورین پیشگامان انتخاب کنید و راه های مختلف مهاجرت را ارزیابی کنید.

Bussines
_

مهاجرت به فنلاند از طریق کار

مهاجرت به فنلاند

چگونه میتوان از طریق کار به فنلاند مهاجرت کرد؟

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فنلاند از طریق دریافت ویزای کار است. فرد متقاضی کار در فنلاند باید دعوت‌نامه کاری داشته باشد.

در نتیجه باید از یک کارفرما پیشنهاد کار یا Job Offer دریافت کنید تا شرایط اخذ ویزای کاری فنلاند را داشته باشید.

این پیشنهاد کاری معمولاً به مدت 3 ماه در کشور فنلاند آگهی خواهد شد و در صورتیکه که در این مدت هیچ یک از شهروندان فنلاندی برای این کار اقدام نکنند یا کسی واجد شرایط انجام آن کار نباشد، آن موقعیت شغلی به مدت 3 ماه دیگر در تمامی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا آگهی خواهد شد. در نهایت در صورت عدم وجود داوطلبی برای تصدی آن شغل، شهروندان خارجی (خارج از فنلاند و اتحادیه اروپا) می‌توانند برای تصدی آن شغل اقدام کنند و به این صورت متقاضی می‌تواند ویزای کاری دریافت کند.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد مشخص است که شرایط مهاجرت به فنلاند و اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمایان فنلاندی بسیار دشوار است. برخی از کشورها مانند آلمان و اتریش شرایطی را فراهم کرده‌اند که شما در آن نیازی به دریافت ویزای کاری ندارید.

ویزای جستجوی کار Job Seeker آلمان یا ویزای جستجوی کار Job Seeker اتریش، با این دو نوع ویزا، فرد متقاضی نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی نداشته و می‌تواند با یک ویزای 6 ماهه و به منظور یافتن شغل مناسب در این کشورها بماند.

ویزاهای جستجوی کار یا Job Seeker در حال حاضر بیشترین میزان تقاضا را در میان مهاجران دارد.
اگر بتوانید شغل مناسبی داشته باشید، شرایط زندگی در فنلاند بسیار فوق‌العاده است. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2019 به پایین‌ترین سطح خود یعنی 7 درصد رسیده است.

Education
_

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

مهاجرت به فنلاند

شرایط تحصیل در فنلاند چیست؟

مهاجرت تحصیلی یکی بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به فنلاند است. فنلاند نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر دارای یک نظام آموزشی بین‌المللی است. جالب است بدانید که تا سال 2017، تحصیل در این کشور کاملاً رایگان بود اما از سال 2017 به بعد دانشجویان خارجی تنها با پرداخت شهریه اجازه تحصیل در فنلاند را دارند.فنلاند یکی از کشورهای پیشرفته و با امکانات به ‌روز در زمینه تحصیلات تکمیلی است. یکی از مهمترین مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی این است که متقاضی نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارند اما می‌توانند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. برای این کار کافی است که مصاحبه‌ای به زبان انگلیسی از طرف دانشگاه مورد پذیرش برای دانشجو انجام شود تا وی بتواند ویزای تحصیلی دریافت کند.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی بسیار مناسب و بین 8 تا 10 هزار یورو در سال است. یکی از مزایای منحصر به فرد تحصیل در فنلاند این است که اگر دانشجویان خارجی بتوانند زبان فنلاندی را آموزش ببینند و به آن تسلط پیدا کنند می‌توانند به صورت کاملاً رایگان تحصیل کنند.
تحصیل در فنلاند: اگر تحصیل شما در فنلاند بیش از 90 روز طول بکشد، برای تحصیل به اجازه اقامت نیاز دارید. این مجوز برای تمام مدت تحصیل شما اعطا می شود.در صورت نداشتن مجوز اقامت می توانید حداکثر 90 روز در فنلاند تحصیل کنید. حتی اگر کمتر از 90 روز در فنلاند بمانید، ممکن است همچنان شما نیاز به یک ویزای معتبر که توسط یک نهاد معتبر در فنلاند تائید شده است نیاز داشته باشید.

اگر میخواهید بخشی از مطالعات و تحقیقات خود را برای مدت حداکثر 360 روز یا بیشتر انجام دهید، باید یک انگیزه نامه به اداره مهاجرت فنلاند ارسال کنید. برای ادامه ی تحصیلات تکمیلی در فنلاند پس از تکمیل مدرک کارشناسی ارشد، باید برای اجازه اقامت برای تحقیقات علمی اقدام کنید.

اگر شما به شما اجازه اقامت برای تحصیل توسط برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز فنلاند داده شده است و اگر تحت پوشش برنامه یا توافق نامه ای هستید که در قانون فنلاند در مورد مجوز اقامت برای دانشجویان مشخص شده است، می توانید به فنلاند بیایید.

تمام دانشگاه‌های فنلاند شرایط کار را برای دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی فراهم می کنند.

Investment
_

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به فنلاند

همانطور که می‌دانید یکی از روش‌های مهاجرت به فنلاند یا به دیگر کشورهای خارجی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. اما قبل از هرگونه اقدامی باید شرایط اقتصادی و رشد آن کشور را بررسی کنید تا با ریسک کمتری سرمایه خود را به بازار تزریق کنید و بازگشت سرمایه شما تضمین شود.

فنلاند نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه اسکاندیناوی، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. از مزایای سرمایه‌گذاری در فنلاند می‌توان به خطر بسیار پایین مصادره اموال اشاره کرد. این موضوع به تنهایی نشان دهنده ریسک پایین سرمایه‌گذاری در این کشور است.

چنانچه قصد مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری دارید، جالب است بدانید که دولت فنلاند بین سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی هیچگونه تبعیضی قائل نمی‌شود.

هر کشوری شیوه مختص به خود را برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد. افرادی که قصد مهاجرت به فنلاند یا سرمایه‌گذاری در فنلاند را دارند باید یک Business Plan ارائه داده و مبلغی در حدود 100 هزار یورو نیز در حساب شخصی خود در یکی از بانک‌های این کشور داشته باشند.

جهت مهاجرت به فنلاند به غیر از سرمایه‌گذاری، با ثبت شرکت نیز می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. شرکت شما می‌تواند با مسئولیت محدود یا سهامی عام باشد. حداقل سرمایه اولیه‌ای که برای ثبت شرکت به آن نیاز دارید نیز 2500 یورو است که در مقابل بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری عدد بسیار پایینی است.

برای اخذ ویزای ثبت شرکت در کشور فنلاند باید Business Plan شما مورد تأیید اتاق بازرگانی و اداره کار فنلاند قرار بگیرد. لازم به ذکر است که پس از 4 سال فعالیت و پرداخت به موقع مالیات، می‌توانید نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

Birth of a child
_

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند: کودکی که در فنلاند از والدینی که اتباع خارجی دارند متولد شده است، تنها در موارد استثنایی می‌تواند به تنهایی شهروند فنلاند شود، بدون اینکه والدین تابعیت فنلاند را دریافت کنند. در این موارد کودک تابعیت فنلاند را بر اساس محل تولد خود کسب می کند.

یک کودک تابعیت فنلاند را بر اساس محل تولد خود دریافت می کند اگر:

  • کودک تابعیت هیچ کشور دیگری را بر اساس تابعیت والدین خود دریافت نکند.
  • کودک حتی حق ثانویه برای شهروندی کشور دیگری بر اساس تولد ندارد، مثلاً از طریق تأیید پدری یا با اعلام توسط والدین.
  • والدین کودک وضعیت پناهندگی دارند یا از آنها در برابر مقامات کشور تابعیتشان حمایت شده است.
  • بدون کمک مقامات کشوری که والدین کودک در آن به دنیا آمده اند، شهروندی فنلاند به کودک اعطا نخواهد شد.
Marriage
_

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج: اگر همسر شما دارای مجوز اقامت در فنلاند باشد، با این درخواست برای اجازه اقامت اقدام کنید. همسر یا پارتنر ثبت شده شما یا شریک زندگی مشترک شما که حداقل دو سال با آنها در یک رابطه زناشویی زندگی کرده اید یا با آنها سرپرستی مشترک فرزند دارید، یک همسر محسوب می شوند.

Sport
_

اخذ اقامت و مهاجرت به فنلاند از طریق ورزش

مهاجرت به فنلاند

اجازه اقامت برای ورزشکاران، مربیان و داوران:

اگر به عنوان یک ورزشکار حرفه ای، مربی یا داور به فنلاند می آیید،می توانید با استفاده از این برنامه برای اجازه اقامت اقدام کنید. قبل از درخواست برای اجازه ی اقامت باید شغل داشته باشید.

برای اینکه یک ورزشکار حرفه ای در نظر گرفته شوید، باید درآمد کافی از ورزش کسب کنید. اینکه آیا شما می توانید یک ورزشکار حرفه ای در نظر گرفته شوید یا نه، بر اساس حقوق شما از ورزش ارزیابی می شود. اگر برای اجازه اقامت به عنوان مربی یا داور درخواست می دهید، باید تجربه کاری قبلی مرتبط یا تحصیلات مرتبط در زمینه کاری خود را داشته باشید. کارفرمای شما باید تأیید کند که شما مهارت های حرفه ای مورد نیاز برای کار را دارید.

اگر کارفرمای شما گواهینامه کارفرما را دریافت کرده باشد، می توانید همزمان با درخواست اجازه اقامت، برای ویزای نوع D نیز درخواست دهید. ویزای D به شما امکان می دهد بلافاصله پس از صدور مجوز اقامت و چسباندن برچسب ویزای D به گذرنامه خود به فنلاند سفر کنید. در مورد ویزای D بیشتر بخوانید . همسر و فرزندان شما می توانند برای ویزای D در صورت درخواست اجازه اقامت، بر اساس روابط خانوادگی اقدام کنند. مطمئن شوید که شما شرایط لازم برای درخواست اجازه اقامت را دارید.

شما یک ورزشکار، مربی یا داور حرفه ای هستید.
کارفرمای شما اطمینان حاصل کرده است که شما توانایی حرفه ای لازم را دارید. کارفرما باید به دولت فنلاند توضیحی ارائه دهد که نشان دهد این معیار هنگام پر کردن فرم و تکمیل درخواست شما، با شرایط لازم برای استخدام شما رعایت می شود.

شما در فنلاند شغلی دارید یا در فنلاند به دنبال تجارت هستید.
شما باید در تمام مدت اعتبار مجوز اقامت خود، سطح درآمد کافی در فنلاند داشته باشید.
اگر ورزشکار هستید:
اگر مربی یا داور هستید:

کارفرمای شما ممکن است بخشی از حقوق شما را به عنوان مزایای جانبی پرداخت کند، مانند مزایای مسکن یا هزینه های مربوط به اتومبیل شرکت. مزایای جانبی با توجه به ارزش مالیاتی آنها در نظر گرفته می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارزش های مشمول مالیات مزایای جانبی به وب سایت اداره مالیات فنلاند مراجعه کنید .هنگامی که برای مجوز تمدید شده درخواست می کنید، خدمات مهاجرت فنلاند تأیید می کند که شما مقدار کافی از حقوق و درآمد را برای مهاجرت به فنلاند دارید. برای مهاجرت به فنلاند علاوه بر شرایط مشخص باید، شرایط عمومی صدور مجوز اقامت را نیز داشته باشید.

شرایط اقامت اروپا را میتوانید در کانال آپارات ما ببینید.

Finland
_

بهتر است در مورد مهاجرت به  فنلاند بدانید

مهاجرت به فنلاند

بسیاری از آداب و رسوم فنلاند به نزدیکی با جنگل ها ارتباط دارد. فنلاندی ها جنگل را در طول تاریخ نه به عنوان مکان هایی تاریک و ترسناک، بلکه به عنوان پناهگاه دیده اند. آن ها در تعطیلات و آخر هفته ها، از استرس شهری به خانه های تابستانی جنگلی خود پناه می برند.
یکی از مهمترین تعطیلات در اسکاندیناوی، در نیمه تابستان – که طولانی ترین روز سال را در نیمکره شمالی، انقلاب تابستانی جشن می گیرد – با نام Juhannus در فنلاند (نامی که از جشن مقدس یحیی تعمید دهنده گرفته شده است) شناخته می شود.
ورزش ملی اساسی در فنلاند – که در ابتدا وسیله ضروری حمل و نقل زمستانی بود – اسکی صحرانوردی است.


بهتر است بدانید که در فنلاند هنگام سلام و احوالپرسی با یک زوج متاهل، ابتدا باید از زن استقبال کرد.
هنگام دعوت به خانه یک فرد فنلاندی گل های سفید یا زرد به آن ها ندهید، زیرا از آن ها در مراسم تشییع جنازه استفاده می شود.
سونا در همه جای فنلاند یافت می شود: در پایان سال تقویمی 2002، 1.212.000 سونا در آپارتمان های خصوصی و 800.000 سونا در کلبه های تابستانی و استخرهای عمومی وجود داشت. یعنی بیش از 2.000.000 سونا برای جمعیت 5/2 میلیون نفری در این کشور یافت می شود. سونا در زندگی فنلاندی ها نقش مهمی دارد.

اقامت اروپا در 3 ماه

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *