مهاجرت به نروژ (شرایط و هزینه، مدارک لازم) 2024

مهاجرت به نروژ (شرایط و هزینه، مدارک لازم) 2024


OVERVIEW
_

مهاجرت به نروژ (شرایط و هزینه، مدارک لازم) 2024

کشور نروژ برای مهاجرت

در این مقاله همراه ما باشید تا مدارک لازم، شرایط و هزینه مهاجرت به نروژ را بررسی کنیم.

 

نروژ، جزو کشورهای غنی و پیشرفته اروپا محسوب می‌شود. با مساحتی تقریباً 386 هزار کیلومتر مربع، این کشور در قاره اسکاندیناوی واقع شده است. پایتخت آن شهر اسلو است و زبان رسمی مردم نروژی و سامی است. واحد پول این کشور کرون است.

 

مهاجرت به نروژ به دلیل شرایط متمایز اقتصادی و اجتماعی، جذابیت زیادی برای مهاجران دارد. نرخ پایین بیکاری، کیفیت بالای آموزش، رفاه، امنیت، و شرایط اقتصادی مساعد، از جمله عواملی هستند که باعث شده تا میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به دنبال مهاجرت به این کشور باشند.

 

نروژ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان شناخته می‌شود، و این منابع ثروتمندی برای آن فراهم کرده است. ذخایر نفت و گاز و معادن این کشور بسیار عظیم هستند.

 

همچنین، امید به زندگی و رضایتمندی از شرایط زندگی در نروژ بسیار بالاست. این کشور شرایط اجتماعی مطلوبی را برای ساکنانش فراهم کرده است که باعث شده تا افراد بیشتری به دنبال مهاجرت به این کشور باشند.

 

در حال حاضر، بسیاری از افراد سوالاتی درباره مهاجرت به نروژ دارند، از جمله راه‌های مهاجرت، شرایط لازم برای آن، و امکان اخذ تابعیت. با مشاوره کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای، می‌توانید به پاسخ این سوالات دست پیدا کنید، کافیست تا فرم ارزیابی پیشگامان اپلای را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

اگر شما هم به دنبال اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به نروژ هستید، با ما همراه باشید تا به شما راهنمایی کاملی ارائه دهیم.

 

مهاجرت به نروژ، به دلیل مناظر زیبای آن، استانداردهای برتر زندگی، میراث فرهنگی غنی، جذابیت‌های طبیعی و شفق‌های قطبی، به عنوان مقصدی ایده‌آل برای متقاضیان مهاجرت به خارج شناخته می‌شود. این کشور دارای اقتصادی قوی، جاذبه‌های گردشگری فراوان، دانشگاه‌های برتر جهانی و سایر ویژگی‌هایی است که به ارتقاء کیفیت زندگی در آن کمک می‌کنند. هر ساله، هزاران مهاجر به سمت نروژ سفر می‌کنند. سبک زندگی مدرن در شهرهای بزرگ مانند اسلو، و همچنین هزینه‌های کمتر اقامت در شهرهای کوچکتر مانند ترومسو، از جمله دلایل محبوبیت این کشور است. علاوه بر این، نروژ به دارا بودن اقتصاد توسعه یافته و سیستم جامع مراقبت بهداشتی عمومی شناخته شده است. بنابراین، این کشور اغلب به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی محبوب شناخته می‌شود.

OVERVIEW
_

شرایط مهاجرت به نروژ

اقامت نروژ و زندگی در نروژ برای ایرانیان

جهت زندگی در نروژ برای ایرانیان و مهاجرت به نروژ، باید ویزای مربوطه را دریافت کنید. ویزا یا اجازه ورود به نروژ برای اهداف متنوعی صادر می‌شود، از جمله کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد و غیره. روش‌های مختلفی برای دریافت ویزا و اقامت در نروژ وجود دارد.

 

طبق آمار جدید در جولای ۲۰۲۳، جمعیت نروژ به ۵,۴۸۵,۷۱۱ نفر رسیده است. و بر اساس آخرین آمارها در سال ۲۰۲۳، ۸۷۷,۲۲۷ نفر از مهاجران خارجی در این کشور زندگی می‌کنند.

 

افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EEA) و منطقه شینگن زندگی می‌کنند، می‌توانند با داشتن پاسپورت به نروژ سفر کنند. با این حال، برای اقامت بیش از ۹۰ روز در نروژ، ممکن است نیاز به دریافت ویزا یا اجازه اقامت داشته باشند.

 

ایرانیان برای اقامت تا ۹۰ روز در نروژ باید ویزای اقامت کوتاه‌مدت و برای اقامت بیش از سه ماه باید ویزای اقامت طولانی‌مدت نروژ را دریافت کنند.

OVERVIEW
_

راه های مهاجرت به نروژ

بهترین راه های مهاجرت به نروژ

 

مهاجرت به نروژ از مسیرهای گوناگونی قابل انجام است که هرکدام اقامت موقت، دائم یا حتی شهروندی نروژ را برای مهاجران به ارمغان می‌آورند. این راه‌های مهاجرت شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهاجرت به نروژ از طریق کار: این راه مخصوص به افرادی است که توانایی و مهارت‌های لازم برای شغلی در نروژ دارند و از طریق ارائه خدمات یا استخدام توسط یک شرکت یا کارفرما وارد این کشور می‌شوند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با دریافت پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در نروژ، اقامت موقت یا دائم را کسب کنند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه‌گذاری: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در نروژ را دارند، می‌توانند از این مسیر برای کسب اقامت دائم یا حتی شهروندی استفاده کنند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج: افرادی که با شهروند یا مقیم نروژ ازدواج کنند، می‌توانند از این مسیر برای کسب اقامت و حقوق مرتبط با مهاجرت استفاده کنند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی: افرادی که درخواست پناهندگی در نروژ دارند و شرایط لازم را دارا باشند، می‌توانند از این مسیر برای مهاجرت و دریافت حمایت و حقوق پناهندگان استفاده کنند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق تمکن مالی: افرادی که توانایی مالی کافی برای زندگی در نروژ را دارند، می‌توانند از این مسیر برای کسب ویزای مهاجرت استفاده کنند.
  • مهاجرت به نروژ برای هنرمندان: هنرمندان و افرادی که استعدادهای خلاقانه خود را در حوزه‌های هنری، موسیقی، و تئاتر دارند، می‌توانند از این مسیر برای مهاجرت به نروژ استفاده کنند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق ویزای توریستی: افرادی که تمایل به بازدید از نروژ به عنوان گردشگر دارند، می‌توانند از این مسیر برای ورود به کشور استفاده کنند. این ویزا امکان اقامت موقت در نروژ را فراهم می‌کند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق تولد: افرادی که در نروژ به دنیا می‌آیند، از حقوق شهروندی این کشور بهره‌مند می‌شوند و از این راه می‌توانند اقامت دائم یا شهروندی نروژ را به دست آورند.
OVERVIEW
_

 مهاجرت به نروژ از طریق کار

شرایط مهاجرت کاری به نروژ، شرایط مهاجرت به نروژ از طریق کار

یک سوم افرادی که به دنبال مهاجرت به نروژ هستند، ترجیح می‌دهند از طریق ویزای کاری به این کشور وارد شوند. اقتصاد نروژ در بخش‌های مالی و انرژی رو به رشد است و این کشور برای استعدادهای خارجی یک مقصد جذاب است. دولت نروژ پشتیبانی قوی از راه‌اندازی کسب و کارهای جدید دارد و هر سال بیش از ۳۰,۰۰۰ کسب و کار جدید در این کشور ثبت می‌شوند. 

 

برای مهاجرت کاری به نروژ، راه‌های مختلفی وجود دارد که شامل:

 

 ۱. مهاجرت کاری به نروژ از طریق دریافت پیشنهاد کار

 

در صورتی که موفق به دریافت یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای نروژی شوید، شما می‌توانید برای دریافت ویزای کاری و ورود به نروژ اقدام کنید. برخی از مدارک مورد نیاز عبارتند از:


  • گذرنامه و کپی از تمام صفحات
  • فرم درخواست ویزای کار نروژ
  • ۲ قطعه عکس سایز پاسپورت با پس زمینه سفید
  • اثبات محل اقامت در نروژ
  • فرم پیشنهاد استخدام امضا شده توسط کارفرمای شما
  • مدارک تحصیلی و سابقه کار

 ۲. مهاجرت کاری به نروژ از طریق ویزای جستجوی کار

 

اگر تحصیلات خود را در نروژ به پایان رسانده یا سابقه کار در یکی از موسسات و دانشگاه‌های نروژ را دارید، می‌توانید از طریق ویزای جستجوی کار به مدت ۱ سال فرصت داشته باشید تا شغل مناسبی را پیدا کنید و اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنید.

 ۳. مهاجرت کاری به نروژ از طریق سیستم نیروی ماهر(Skilled Worker)

سیستم کارگران ماهر یکی از راه‌های محبوب مهاجرتی به نروژ است. برای دریافت این ویزا، کارفرمای شما باید از درخواست شما حمایت مالی کند و همچنین شما باید دارای شرایط لازم برای ورود به این برنامه باشید.

دسته‌های خاصی از مجوز کار نیز برای برخی مشاغل خاص وجود دارد، مانند دریانوردان، نیروهای دریایی، ورزشکاران و مربیان ورزشی، آشپزهای محلی و ...

پس از سه سال زندگی و کار در نروژ، می‌توانید برای کارت اقامت دائم درخواست دهید.

OVERVIEW
_

مهاجرت تحصیلی به نروژ

شرایط مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

 شرایط کلی تحصیل در نروژ

 

هر سال نزدیک به ۲۳,۰۰۰ دانشجو برای تحصیل در نروژ تصمیم می‌گیرند که این رقم در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار چشمگیر است. تحصیل در این کشور به دلایل مختلفی از جمله کیفیت بالای سیستم آموزشی در دانشگاه‌های برتر نروژ و امکان گذراندن دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

مهاجرت تحصیلی یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به نروژ و یکی از پرطرفدارترین راه‌ها، پس از مهاجرت کاری است.

 

میزان تمکن مالی لازم برای زندگی به عنوان دانشجو در نروژ، ۱۳۷,۹۰۷ کرون نروژ معادل با ۱۱,۹۲۷ یورو در سال است. شهریه تحصیل در موسسات آموزشی دولتی نروژ برای دانشجویان بین‌المللی، سالانه بین ۱۲۵,۰۰۰ الی ۴۹۰,۰۰۰ کرون نروژ (بین ۱۱,۰۰۰ الی ۳۴,۰۰۰ یورو) و شهریه تحصیل در موسسات خصوصی این کشور، سالانه بین ۷,۰۰۰ الی ۱۹,۰۰۰ یورو است. 

 دانشگاه‌های محبوب نروژ

 

دانشگاه اسلو و دانشگاه علم و صنعت نروژ، دارای بیشترین متقاضی از سمت دانشجویان بین‌المللی هستند. دانشگاه برگن نیز به دلیل داشتن حداقل هزینه‌های مسکن دانشجویی و کم بودن هزینه‌های زندگی، یکی از انتخاب‌های اول متقاضیان تحصیل در نروژ است.

 مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ

 

برای مهاجرت از طریق تحصیل به نروژ، مدارک زیر مورد نیاز است:


  • پاسپورت و کپی تمام صفحات
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رسید هزینه درخواست دانشگاه
  • دو عکس جدید با پس زمینه سفید
  • نامه پذیرش در برنامه آموزشی تمام وقت
  • گواهی تمکن مالی
  • اسناد مربوط به محل اقامت
  • اثبات ترک نروژ پس از انقضای مجوز اقامت
OVERVIEW
_

مهاجرت سرمایه گذاری به نروژ 

شرایط  مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های جذاب و موثر برای ورود به این کشور است. دولت نروژ به دنبال جلب سرمایه‌گذاران برای توسعه اقتصادی خود می‌باشد. این روش می‌تواند فرصتی برای دریافت اقامت دائم و حتی شهروندی نروژ فراهم آورد.

 

برای درخواست ویزای سرمایه‌گذاری یا همان ویزای طلایی نروژ، باید بالای ۱۸ سال داشته باشید و همچنین سوابق کیفری منفی نداشته باشید. میزان سرمایه مورد نیاز برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در نروژ حداقل ۲۵۰,۰۰۰ یورو است. برای موفقیت در این روند، سرمایه شما باید در ایجاد شغل و توسعه اقتصاد نروژ نقش مهمی ایفا کند.

 

فعالیت‌های تجاری اصلی نروژ در زمینه نفت و گاز قرار دارد، اما دولت این کشور از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متنوعی مانند محصولات دریایی، انرژی سبز، فناوری اطلاعات، ساخت و ساز پیشرفته، بندر و لجستیک، تحقیق و توسعه، گردشگری و تفریح، آموزش و پزشکی، و ثبت شرکت حمایت می‌کند.

 

در مقایسه با سایر گزینه‌های مهاجرتی، کارآفرینی و ثبت شرکت در نروژ تنها راهی است که می‌تواند امکان دریافت اقامت نروژ از طریق سرمایه‌گذاری را فراهم آورد.

OVERVIEW
_

 مهاجرت کار آفرینی به نروژ

شرایط مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت کار آفرینی به نروژ نیازمند ارائه بیزینس پلن و حداقل ۲۵۰,۰۰۰ یورو سرمایه است. طبق این برنامه، فردی که در یک سمت اجرایی یا مدیریتی در یک شرکت فعالیت کرده می‌تواند شرکت خود را در نروژ راه‌اندازی کند. این روند با دریافت اجازه اقامت به مدت ۱ سال آغاز می‌شود و پس از ۳ سال موفقیت در این فعالیت، اقامت دائم در نروژ امکان‌پذیر است.

OVERVIEW
_

 مهاجرت از طریق ثبت شرکت در نروژ

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در نروژ امکان اخذ اقامت ۲ ساله با قابلیت تمدید را فراهم می‌کند. جهت درخواست مجوز ثبت شرکت در نروژ، ارائه اسناد مربوط به محل اقامت و محل شرکت ضروری است. عضویت نروژ در اتحادیه اروپا این فرصت را به شما می‌دهد که به بازارهای گسترده‌تر اروپا دسترسی داشته باشید.

 

از انواع مختلف شرکت‌ها در نروژ می‌توان به شرکت‌های سهامی عام، سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود اشاره کرد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نروژ برابر با ۳۰,۰۰۰ کرون نروژ است. این سرمایه اولیه باید به حساب بانکی در نروژ واریز شود و در طول فرآیند بررسی مجوز ثبت شرکت، در بانک بلوکه خواهد شد.

OVERVIEW
_

 مهاجرت از طریق خرید ملک در نروژ

خرید ملک در نروژ، با وجود عدم محدودیت برای افراد خارجی، به تنهایی منجر به اخذ اقامت یا تابعیت نمی‌شود. با افت اولیه بازار املاک به دلیل ویروس کرونا، ارزش ملک‌های نروژی دوباره رو به افزایش است. خرید ملک در نروژ می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودمند باشد و پیش‌بینی می‌شود که ارزش املاک در آینده نزدیک افزایش یابد.

OVERVIEW
_

 مهاجرت از طریق خرید اوراق بهادار و بورس در نروژ

خرید اوراق قرضه در نروژ می‌تواند امکان دریافت اقامت ۱ ساله با قابلیت تمدید تا ۳ سال را فراهم کند. این خرید می‌تواند به صورت سپرده‌گذاری قابل بازگشت یا غیرقابل بازگشت انجام شود، هر یک با شرایط و مزایای خاص خود. از جمله مزایای این روش می‌توان به امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان اشاره کرد.

OVERVIEW
_

 مهاجرت به نروژ از طریق تمکن مالی

مهاجرت به نروژ از طریق تمکن مالی، یکی از گزینه‌های مورد نیاز برای شهروندان و ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند و لیختن‌اشتاین است. برای متقاضیان از کشور ایران، این راه مهاجرتی در دسترس نمی‌باشد. در این مدل مهاجرت، شخص متقاضی نیازی به انتقال سرمایه خود به نروژ ندارد و می‌تواند با استفاده از سرمایه و درآمد خود در کشور مبدا، اقامت نروژ را دریافت کند.

 

برای دریافت اقامت نروژ از طریق تمکن مالی، شخص متقاضی باید به طور سالیانه درآمدی حداقل معادل ۱۵۸,۶۲۱ کرون نروژ (یا ۱۳,۹۸۷ یورو) را (قبل از کسر مالیات) داشته باشد. در صورت مهاجرت خانواده‌ای، اثبات توانایی مالی برای حمایت از اعضای خانواده نیز الزامی است. همچنین، وجود بیمه درمانی خصوصی که تمام هزینه‌های درمانی را در نروژ تحت پوشش داشته باشد، از شروط لازم برای اخذ اقامت است.

 

برای اثبات تمکن مالی، شخص متقاضی باید یکی از مدارک زیر را ارائه دهد:

  • صورت‌حساب بانکی که نشان دهد پس‌انداز کافی در حساب شخص وجود دارد.
  • صورت‌حساب بانکی که نشان دهد شخص به طور منظم دریافتی دارد و همچنین اسنادی که منبع واریز این مبالغ را نشان دهد.
  • اسنادی که نشان دهد شخص در کشور مبدا، حقوق بازنشستگی یا دریافت درآمد ثابت دارد.

 

OVERVIEW
_

 مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

ازدواج در نروژ

ازدواج با یک شهروند نروژی می‌تواند درباره‌ی زندگی شما داستانی تازه بنویسد! برای اینکه به نروژ مهاجرت کنید، باید ارتباط قانونی رابطه‌تان را به مقامات نروژی اثبات کنید و همسرتان باید درآمد سالیانه حداقل ۳۲۰,۲۷۴ کرون نروژ بدون مالیات (۲۷,۷۰۰ یورو) را ارائه دهد. این مبلغ باید در سال گذشته ثبت شده باشد. با ارائه این درآمد، همسر نروژی‌تان نشان می‌دهد که توانایی تامین هزینه‌های زندگی مشترک را دارد و می‌تواند شما را به نروژ منتقل کند.

 شرایط لازم برای ویزای ازدواج نروژ:

  • ارائه پاسپورت و کپی تمام صفحات
  • ارائه ۲ قطعه عکس جدید به اندازه پاسپورت با پس‌زمینه سفید
  • ارائه فرم درخواست امضا شده
  • ارائه سند معتبر نشان دهنده وضعیت تاهل در ۶ ماه اخیر
  • ارائه سند معتبر طلاق در صورت داشتن ازدواج قبلی
  • توصیف رابطه و اثبات آشنایی

 

در صورت داشتن فرزند، نمی‌توانید برای مهاجرت کودکان همزمان با خود درخواست دهید.

OVERVIEW
_

 مهاجرت به نروژ از طریق تولد/تولد فرزند

تابعیت از طریق تولد در نروژ، بر اساس قانون خون است. به این معنی که اگر شما و یا همسرتان تابعیت و شهروندی نروژ را داشته باشید، فرزند متولد شده شما به‌صورت خودکار تبعه نروژ خواهد شد. برخلاف کشورهایی مانند کانادا یا آمریکا که به فرزند متولد شده در خاک کشور خود، بدون توجه به تابعیت پدر و مادرش اقامت و شهروندی می‌دهند، تولد در خاک کشور نروژ، منجر به دریافت تابعیت نمی‌شود.

 

برای این منظور، باید ابتدا برای اقامت خود از طریق روش‌های دیگر اقدام کنید، تا در ادامه بتوانید برای تابعیت فرزند خود نیز، اقدامات لازم را انجام دهید.

OVERVIEW
_

 مهاجرت هنرمندان به نروژ

هنرمندان و کارمندان فرهنگی که قصد دارند برای دریافت اقامت نروژ اقدام کنند، گزینه‌های زیر را پیش رو دارند:

  • به عنوان کارمندان ماهر برای مهاجرت اقدام کنند: هنرمندان می‌توانند با پیروی از الزامات قانونی و به شرط داشتن یک شغل تمام وقت و درآمد سالانه حداقل ۳۹۷,۱۰۰ کرون نروژ، قبل از کسر مالیات (۳۹,۰۰۰ یورو)، به عنوان کارگر ماهر در نروژ کار کنند.


  • به صورت خوداشتغال در نروژ کار کنند: در این صورت، متقاضی نمی‌تواند شغلی خارج از صنعت خود داشته باشد و باید حداقل ۲۵۳,۳۷۸ کرون نروژ (۲۵۰۰۰ یورو) در سال درآمد کسب کند.


  • پیشنهاد کارموقت در نروژ دریافت کنند: هنرمندانی که نمی‌توانند شرط بالا را برآورده کنند، می‌توانند درصورت دریافت پیشنهاد کار موقت در یک دوره زمانی مشخص از سوی یک یا چند کارفرما اجازه اقامت موقت یکساله دریافت کنند. Verdensrommet کمپانی و یک شرکت تازه تاسیس شده است که از اینگونه هنرمندان پشتیبانی می‌کند.

 

OVERVIEW
_

سفر توریستی به نروژ

سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از طبیعت بکر و زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگردی نروژ، به این کشور سفر می‌کنند. ایرانیان برای سفر به نروژ، نیاز به ویزای توریستی نروژ دارند. ویزای توریستی نروژ، ویزای شینگن سه ‌ماهه است که به شما اجازه بازدید از سایر کشورهای عضو شینگن را نیز می‌دهد. این ویزا کوتاه‌مدت است و دارندگان آن بیش از ۳ ماه نمی‌توانند در نروژ اقامت داشته باشند. اگر نیاز داشتید بیشتر از این زمان در نروژ اقامت کنید، باید برای ویزای دیگری اقدام نمایید.

OVERVIEW
_

 مدرک زبان لازم برای مهاجرت به نروژ

حداقل مدرک زبان معمول برای مهاجرت از طریق تحصیل، برای مقطع کارشناسی آیلتس ۶ و تافل معادل آن و مدرک زبان نروژی سطح B1 است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، حداقل آیلتس ۶.۵ و تافل معادل آن یا زبان نروژی سطح B2 نیاز است. در نظر داشته باشید که بسته به رشته‌ و دانشگاه‌، ممکن است مدرک زبان نروژی و زبان انگلیسی مورد نیاز، تغییر کند.

 

برای مهاجرت از طریق کار، مدرک زبان نروژی با حداقل سطح B2 نیاز است.

 

به‌طور کلی برای برقرای ارتباط در امور زندگی و کاری خود در نروژ، نیاز خواهید داشت تا زبان نروژی و زبان انگلیسی را یاد بگیرید. پس بهتر است یادگیری زبان نروژی و انگلیسی را به تاخیر نیاندازید.

OVERVIEW
_

دریافت ویزا جهت مهاجرت به نروژ

مدارک لازم برای ویزای نروژ

شما جهت مهاجرت به نروژ، بسته به هدف خود، باید یکی از انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و … نروژ را دریافت کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نروژ عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ۲ قطعه عکس با مشخصات عکس پاسپورت
  • گذرنامه معتبر و دارای حداقل ۲ صفحه خالی به همراه کپی ویزاهای قبلی
  • نسخه‌ای از رزرو بلیت برگشت
  • تأیید بیمه سفر حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو پوشش نروژ و کل منطقه شینگن
  • برنامه سفر به نروژ
  • رزرو بلیت پرواز با تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از نروژ را مشخص می‌کند.
  • اثبات اسکان در کل مدت اقامت در نظر گرفته‌شده در نروژ
  • اثبات وضعیت مدنی (شناسنامه ازدواج، شناسنامه فرزندان، شناسنامه فوت همسر، کارت جیره‌بندی در صورت وجود)
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدارک اضافی بسته نوع ویزای شما مانند نامه پذیرش از دانشگاه، قرداد کاری و …

هزینه اخذ ویزای نروژ، بین ۴۰ الی ۸۰ یورو است و کودکان زیر ۶ سال، از پرداخت این هزینه معاف هستند.

OVERVIEW
_

 مراحل مهاجرت به نروژ

شما جهت مهاجرت به نروژ، به طور کلی باید مراحل زیر را طی کنید.

۱- بسته به شرایط خود، یکی از انواع روش‌های مهاجرت به نروژ را انتخاب کنید. کارشناسان پیشگامان اپلای، می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

۲- مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای نروژ را، به دقت آماده کنید.

۳- از طریق پورتال مرکز درخواست ویزای VFS.Global، یک وقت قرار ملاقات رزرو کنید.

۴- در زمان تعیین شده، به همراه مدارک در مرکز درخواست ویزا حضور پیدا کرده و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.

۵- منتظر تصمیم سفارت نروژ بمانید.

۶- پس از اخذ ویزا، به کشور نروژ سفر کنید.

OVERVIEW
_

 بهترین شهرهای نروژ برای مهاجرت و زندگی

بهترین شهر نروژ برای مهاجرت، به سبک زندگی و کار شما بستگی دارد ولی به طور کلی شهرهای زیر، بهترین گزینه برای زندگی در نروژ محسوب می‌شوند.

  1. شهر اسلو

شهر اسلو به عنوان پایتخت کشور نروژ، یک شهر ایده‌آل برای مهاجران به شمار می‌رود. این شهر دارای دستمزدهای بالا و فرصت‌های شغلی فراوانی است.

  1. شهر برگن

شهر برگن در امتداد ساحل غربی نروژ قرار گرفته که دارای فرهنگ غنی و بافت شهری منحصر به فردی است.

  1. شهر تروندهایم

شهر تروندهایم، سومین شهر بزرگ نروژ بوده و دارای طبیعتی زیبا و منحصر به فرد است.

  1. شهر استاوانگر

شهر استاوانگر به عنوان یک شهر ساحلی، دارای منابع نفت و گاز فراوانی است و مشاغل فراوانی در این زمینه در این شهر شکل می‌گیرد.

  1. شهر درامن

شهر درامن تنها ۴۰ دقیقه با شهر اسلو فاصله دارد و یکی از شهرهای مهم نروژ به شمار می‌رود.

OVERVIEW
_

 هزینه زندگی مهاجران در نروژ

تحلیل هزینه‌های زندگی در نروژ

با توجه به میزان حقوق دریافتی، هزینه‌های زندگی در نروژ متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی است. اگرچه هزینه زندگی در این کشور بالاتر از میانگین قاره اروپا قرار دارد، اما با در نظر گرفتن درآمد بیشتر، شرایط زندگی بهبود یافته‌ای را برای ساکنان فراهم می‌کند.

 

در زیر، میزان هزینه‌های زندگی ماهانه برای یک نفر و یک خانواده ۴ نفره در نروژ، بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، آورده شده است:

 

تحلیل هزینه‌های ماهانه زندگی در نروژ

  • هزینه زندگی ماهانه یک نفر: هزینه‌های ماهانه تقریبی یک نفر بدون اجاره، حدود 12,793.3 کرون نروژی (1,114.8 یورو) است.
  • هزینه زندگی ماهانه یک خانواده ۴ نفره: هزینه‌های ماهانه برای یک خانواده چهار نفره حدوداً 45,721.9 کرون نروژی (3,984.3 یورو) بدون اجاره است.

این اعداد نشان می‌دهند که با وجود هزینه‌های بالاتر، شرایط زندگی در نروژ به مراتب بهتر از بسیاری از کشورهای دیگر است. در جدول زیر، برخی از هزینه‌های زندگی مهاجران در نروژ را مشاهده می‌کنید:

با در نظر گرفتن این هزینه‌ها، می‌توانید تصویر کامل‌تری از هزینه‌های زندگی در نروژ داشته باشید و برای زندگی در این کشور آماده‌تر باشید.

 هزینه‌های زندگی در نروژ

عنوان

هزینه

یک وعده غذا در یک رستوران ارزان‎‌قیمت

17.43 یورو

شیر معمولی (۱ لیتر)

1.95 یورو

قرص نان سفید تازه (۵۰۰ گرم)

1.30 یورو

برنج سفید (۱ کیلوگرم)

2.42 یورو

تخم مرغ (۱۲ عدد)

3.53 یورو

پنیر محلی (۱ کیلوگرم)

9.02 یورو

فیله مرغ (۱ کیلوگرم)

11.22 یورو

بلیت ماهانه اتوبوس

69.71 یورو

تاکسی (۱ کیلومتر)

2.34یورو

قبض‌های ماهانه آب، برق،گاز و … برای یک آپارتمان ۸۵ متری

193.12 یورو

اینترنت ماهانه

51.02یورو

یک جفت کفش نایک (میان رده)

92.01 یورو

اجاره ماهانه آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر

1160 یورو

اجاره ماهانه آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز شهر

800.26 یورو

OVERVIEW
_

مزایا و معایب مهاجرت به نروژ

مزایا و معایب زندگی در نروژ

در زیر می‌توانید مزایا و معایب مهاجرت به نروژ و زندگی در این کشور را، مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل مزایا و معایب مهاجرت به نروژ

در ادامه، مزایا و معایب مهاجرت به نروژ و زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مزایا:

  1. اقتصاد قوی: نروژ یکی از پایه‌های قوی اقتصادی جهان است که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان شده است.
  2. منابع کمترین جمعیت: نسبت جمعیت به منابع طبیعی در نروژ کمتر است که موجب بهبود شرایط زندگی می‌شود.
  3. مناظر طبیعی فراوان: زیبایی‌های طبیعی فراوان و خیره‌کننده نروژ، جذابیت بسیاری برای مهاجران دارد.
  4. کاهش جرم و جنایت: نرخ جرم و جنایت در نروژ بسیار پایین است که محیط امنی را برای زندگی فراهم می‌کند.
  5. سیستم بهداشتی قوی: سیستم مراقبت‌های بهداشتی در نروژ، از جمله قدرتمندترین در جهان است که امکان دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت را فراهم می‌کند.
  6. سیستم آموزش عالی: نروژ دارای سیستم آموزش عالی با کیفیت بسیار بالا است که برای خانواده‌ها با فرزندان، یک انتخاب عالی است.
  7. گسترش زبان انگلیسی: زبان انگلیسی به طور گسترده در نروژ مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای مهاجران از کشورهای دیگر، ارتباط برقرار کردن را آسان‌تر می‌کند.

معایب:

  1. هزینه‌های زندگی بالا: هزینه‌های زندگی در نروژ نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالا است که ممکن است برای برخی افراد چالش‌برانگیز باشد.
  2. زمستان‌های سرد و طولانی: زمستان‌های بسیار سرد و طولانی در نروژ می‌تواند بر برخی از مهاجران تأثیر منفی داشته باشد.
  3. یادگیری زبان نروژی: یادگیری زبان نروژی می‌تواند به چالش برانگیز باشد و ممکن است برای برخی افراد زمان‌بر باشد.
  4. قیمت بالای مسکن: هزینه خرید یا اجاره خانه و آپارتمان در نروژ بسیار بالاست که ممکن است برای برخی از مهاجران دغدغه باشد.

با در نظر گرفتن این مزایا و معایب، مهاجرت به نروژ برای هر فردی ممکن است مزایای خود را داشته باشد، اما نیازمند ارزیابی دقیق و شخصی است.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

در این مقاله از پیشگامان اپلای سعی کردیم تا تمام راه های مهاجرت به نروژ و جوانب آن را بررسی نمائیم. اگر شما هم جزو متقاضیان مهاجرت به نروژ یا دیگر کشور های حوزه اسکاندیناوی هستید، به شما توصیه میکنیم جهت ارزیابی دقیق شرایط خود فرم مشاوره رایگان مهاجرت به نروژ را تکمیل نمایید تا از راهنمایی کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای بهره مند شوید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *