قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای افراد ماهر 2024

قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای افراد ماهر 2024


OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای افراد ماهر 2023-2024

قانون جدید مهاجرت به آلمان

 

قوانبن جدید مهاجرت از طریق مهارت (FEG)، مهاجرت به آلمان را برای کارگران ماهر با آموزش حرفه ای و افراد دارای دانش عملی آسان تر می کند.

با قوانین جدید مهاجرت به آلمان، سازوکارهای موجود برای کارگران ماهر با مدرک دانشگاهی، مانند کارت آبی اتحادیه اروپا ، ادامه خواهد یافت و در برخی موارد تمدید خواهد شد. علاوه بر این، یک کارت فرصت جدید (Chancenkarte) اتباع کشورهای ثالث را قادر می سازد تا به دنبال کار باشند.

قانون جدید چند بخش دارد. این مقررات از نوامبر 2023 به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.مروری اولیه از اصلاحات برنامه ریزی شده را داراست که به شرح ذیل است:

قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای افراد ماهر 2024
OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان و کارت آبی جدید اتحادیه اروپا از نوامبر 2023

قوانین جدید مهاجرتی آلمان

در اجرای الزامات دستورالعمل (EU) 2021/1883، قانونگذار آلمانی امکانات مهاجرت را با کارت آبی اتحادیه اروپا بازسازی و گسترش داده است:

  • آستانه حقوق کمتر: در این قوانین جدید مهاجرت به آلمان آستانه حقوق برای کارت آبی اتحادیه اروپا در مشاغل معمولی و مشاغل مورد نیاز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در آینده، حداقل حقوق 45.3 درصد از سقف ارزیابی سهم سالانه برای بیمه بازنشستگی (در سال 2023: 39682.80 یورو) برای مشاغل موردنیاز و تازه واردان به بازار کار این حوزه ها اعمال خواهد شد. برای همه مشاغل دیگر، این رقم 50٪ خواهد بود (در سال 2023: حدود 43800 یورو).

افزایش ظرفیت پذیرش:

  • تازه واردان به بازار کار:امکان دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا برای گروه وسیع تری از افراد باز خواهد شد. به عنوان مثال، افراد خارجی که در سه سال گذشته از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، می توانند کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت کنند، در صورتی که شغل آنها در آلمان حداقل حقوق 45.3 درصد از سقف ارزیابی سالانه بیمه بازنشستگی (در سال 2023: 39682.80 یورو) را به همراه داشته باشد. این امر هم در مورد مشاغل مورد نیاز و هم برای مشاغل معمولی صدق می کند.
  • متخصصان فناوری اطلاعات: تغییر دیگر این است که متخصصان فناوری اطلاعات در صورتی که مدرک دانشگاهی نداشته باشند، می توانند کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت کنند اما می توانند ثابت کنند که حداقل سه سال تجربه حرفه ای مشابه دارند. در این مورد، آستانه حقوق پایین تربرای مشاغل مورد نیاز اعمال خواهد شد (45.3٪ از سقف ارزیابی سالانه؛ در سال 2023: 39682.80 یورو)
  • گسترش فهرست مشاغل مورد نیاز: لیست مشاغل مورد نیاز برای کارت آبی اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی گسترش خواهد یافت. علاوه بر مشاغل مورد نیازی موجود (ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم، مهندسی و پزشکی انسانی)، کارگران ماهر در مشاغل زیر می توانند در صورت داشتن سایر شرایط، کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت کنند:

 

OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای افراد ماهر 2024

قانون جدید آلمان برای مهاجرین

  • مدیران تولید، معدن، ساخت و ساز یا توزیع
  • مدیران خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • مدیران خدمات حرفه ای، مانند مدیران مراقبت از کودک یا خدمات بهداشتی
  • دامپزشکان
  • دندانپزشکان
  • داروسازان
  • متخصصین پرستاری یا مامایی
  • معلمان و مربیان مدرسه و خارج از مدرسه

شما میتوانید لیست مفصلی از مشاغل مورد نیاز را در اینجا ببینید.

  • در اینجا نیز، آستانه حقوق کمتر برای مشاغل مورد نیاز اعمال خواهد شد (45.3٪ از سقف ارزیابی سالانه؛ در سال 2023: 39682.80 یورو).
  • اقامت کوتاه مدت و بلند مدت : دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا صادر شده توسط یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حق کار و اقامت به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در آلمان را خواهند داشت. برای حداکثر اقامت 90 روزه، دارندگان کارت آبی از سایر کشورهای اتحادیه اروپا می توانند به آلمان بیایند و برای فعالیت تجاری که مستقیماً با شغلشان مرتبط است در اینجا اقامت کنند. برای چنین اقامت های کوتاهی نه ویزا و نه مجوز کار از آژانس کار فدرال (BA) لازم نیست.
  • پس از حداقل اقامت دوازده ماهه با کارت آبی اتحادیه اروپا در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا، اقامت طولانی مدت در آلمان بدون ویزا امکان پذیر است. پس از ورود به آلمان، متخصص باید برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا به مقامات خارجی مراجعه کند. تسهیل الحاق خانواده برای دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا: دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا که قبلاً با خانواده خود در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی کرده اند، حق الحاق مجدد خانواده ممتاز را خواهند داشت.
  • اگر اعضای دیگر این خانواده به دلیل ملیت خود نیاز به ویزا داشته باشند، حق ورود و اقامت در آلمان را به عنوان اعضای خانواده دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا با مجوز اقامت صادر شده در کشور عضو قبلی بدون نیاز به انجام مراحل روادید از قبل خواهند داشت. هنگامی که مجوز اقامت در آلمان صادر می شود، شرایط فضای زندگی کافی (بخش 29 بند 1 شماره 2 قانون اقامت [AufenthG]) و الزامات تامین معاش (بخش 5 بند 1 شماره 1 قانون اقامت) قانون اقامت [AufenthG]) دیگر اعمال نخواهد شد.

 

منبع قوانین جدید شهروندی آلمان

OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان و تغییرات بیشتر از نوامبر 2023 

قوانین آلمان برای مهاجرین

استحقاق مجوز اقامت برای کارگران ماهر و کنار گذاشتن ارتباط بین صلاحیت و اشتغال

دو مبنای قانونی مرکزی برای مجوزهای اقامت برای کارگران ماهر با صلاحیت آموزش حرفه ای (بخش 18 الف قانون اقامت [AufenthG]) و کارگران ماهر دارای مدرک دانشگاهی (بخش 18 ب قانون اقامت [AufenthG]) در دو مورد اصلاح می شود. با احترام:

  • اولاً، متقاضیان از این پس در صورت برآورده شدن همه شرایط، حق دریافت مجوز اقامت را خواهند داشت.
  • دوم، این محدودیت که افراد می توانند فقط بر اساس مهارت های کسب شده با صلاحیت حرفه ای کار کنند ، حذف خواهد شد. به عبارت دیگر، اگر متقاضیان دارای مدرک حرفه ای یا مدرک دانشگاهی باشند، در هنگام جستجوی کار، محدود به مشاغل مرتبط با آن مدرک نمی شوند. برای مشاغل تحت نظارت استثنائاتی وجود دارد .

بکارگیری رانندگان حرفه ای

اعطای مجوز توسط آژانس کار فدرال برای به کارگیری رانندگان حرفه ای از کشورهای ثالث باید ساده شود. در نتیجه، دیگر بررسی نخواهد شد که آیا متقاضی دارای گواهینامه رانندگی اتحادیه اروپا یا EEA و صلاحیت اولیه یا صلاحیت اولیه تسریع شده است یا خیر. علاوه بر این، بررسی اولویت لغو خواهد شد و مهارت زبان دیگر الزامی نخواهد بود.

 

OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان و شرایط استخدام و به رسمیت شناختن از مارس 2024

  • اقامت برای به رسمیت شناختن صلاحیت حرفه ای خارجی

    طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان دامنه مربوط به اقامت برای شرکت در اقدامات صلاحیت در آلمان در حال گسترش است. اجازه اقامت 18 ماهه قبلی به منظور تکمیل اقدامات سازگاری (بخش 16d بند 1 قانون اقامت [AufenthG]) اکنون برای اولین بار در قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای 24 ماه اعطا خواهد شد. تمدید مجوز برای 12 ماه دیگر تا حداکثر مدت اقامت سه سال امکان پذیر خواهد بود. این اصلاحیه به کارفرمایان انعطاف بیشتری می دهد.

    طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان امکان استخدام ثانویه در طول مدت احراز صلاحیت از 10 ساعت به 20 ساعت در هفته افزایش می یابد. این کار باعث می شود که کارگران ماهر آینده نگر راه خود را به بازار کار پیدا کنند.

    هدف از انجام اقدامات صلاحیتی در قوانین جدید مهاجرت به آلمان این است که متقاضیان از مدارک خارجی خود به رسمیت شناخته شوند. قانون جدید مهاجرت ماهر دو مسیر دسترسی جدید را برای این منظور معرفی می کند:

    ورود و استخدام تحت یک مشارکت شناسایی: در قوانین جدید مهاجرت به آلمان مشارکت شناسایی این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند که بتوانند اقامت دریافت کنند.برای استخدام واجد شرایط و تکمیل مراحل شناسایی لازم پس از ورود به کشور. برخلاف گزینه‌های قبلی برای انجام اقدامات صلاحیت، نیازی به شروع یک روش شناسایی یا داشتن اخطاری در مورد شناسایی جزئی قبل از ورود نخواهد بود. اعطای ویزا به تعهد کارگر ماهر آینده و کارفرما برای درخواست شناسایی پس از ورود و پیگیری فعال این رویه مرتبط خواهد بود.

    • در قوانین جدید مهاجرت به آلمان الزامات اساسی برای شناسایی مشارکت، علاوه بر قرارداد کار، اقامت قبلی برای به رسمیت شناختن تحت نسخه قدیمی از بخش 16d بند. 3، در جایی که فقدان تجربه تجاری عملی وجود دارد، دیگر اعمال نخواهد شد. طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان افرادی که اخطار شناسایی جزئی دریافت کرده‌اند و عمدتاً فاقد تجربه تجاری عملی هستند، برای شناسایی مدارک حرفه‌ای خود در آلمان دو گزینه خواهند داشت: می‌توانند – مانند قبل – برای تکمیل یک معیار صلاحیت وارد آلمان شوند (بند 16d بند). 1 قانون اقامت [AufenthG]) یا طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان در چارچوب یک مشارکت شناسایی (بخش 16d بند 3 قانون اقامت جدید [AufenthG]).
    • اقامت قبلی برای به رسمیت شناختن تحت نسخه قدیمی از بخش 16d بند. 3، در جایی که فقدان تجربه تجاری عملی وجود دارد، دیگر اعمال نخواهد شد. در قوانین جدید مهاجرت به آلمان افرادی که اخطار شناسایی جزئی دریافت کرده‌اند و عمدتاً فاقد تجربه تجاری عملی هستند، برای شناسایی مدارک حرفه‌ای خود در آلمان دو گزینه خواهند داشت: می‌توانند – مانند قبل – برای تکمیل یک معیار صلاحیت وارد آلمان شوند (بند 16d بند). 1 قانون اقامت [AufenthG]) یا در چارچوب یک مشارکت شناسایی (بخش 16d بند 3 قانون اقامت جدید [AufenthG]).w

     

OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای کارگران ماهر 2024

بکارگیری کارگران (ماهر).

قوانین جدید مهاجرت به آلمان و تدارک ویژه برای دانش حرفه ای عملی: طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان اشتغال افراد با دانش حرفه ای عملی بسیار توسعه یافته باید گسترش یابد. مقررات جدید اکنون برای همه مشاغل غیرقانونی در همه بخش ها اعمال می شود . برای افرادی که دانش حرفه ای عملی دارند، شرط لازم این است که دارای مدرک حرفه ای یا مدرک دانشگاهی شناخته شده توسط کشور محل آموزش باشند.

 

طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان در مورد صلاحیت حرفه ای، یک دوره آموزشی حداقل دو سال مورد نیاز است. به عنوان جایگزینی برای مدرک تحصیلی به رسمیت شناخته شده توسط دولت، یک مدرک از اتاق بازرگانی آلمان در خارج از کشور ممکن است تحت شرایط خاصی کافی باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید حداقل دو سال سابقه کار در شغلی که می خواهند وارد شوند، داشته باشند. به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی در آلمان مورد نیاز نیست.

 

در قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای متخصصان فناوری اطلاعات ، دسترسی به بازار کار با کاهش تجربه حرفه ای مورد نیاز به دو سال (از سه) تسهیل می شود. مدرک حرفه ای یا مدرک دانشگاهی هنوز مورد نیاز نیست. مهارت های زبان دیگر برای اهداف ویزا مورد نیاز نیست.

 

قوانین جدید مهاجرت به آلمان و دسترسی به بازار کار برای دستیاران پرستاری و کادر درمان از کشورهای ثالث: تغییرات برنامه ریزی شده مقرراتی را برای دستیاران پرستاری از کشورهای ثالث به قوانین دسترسی به بازار کار برای متخصصان مراقبت های بهداشتی اضافه می کند. طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان همه اتباع کشورهای ثالث با کمتر از سه سال آموزش پرستاری نظارتی می توانند در بخش بهداشت و مراقبت کار کنند. لازمه این امر این است که چنین افرادی یا دارای آموزش حرفه ای مرتبط در زمینه پرستاری در آلمان باشند یا مدرک پرستاری خارجی که در آلمان به رسمیت شناخته شده باشد.

 

در قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای متخصصان فناوری اطلاعات ، دسترسی به بازار کار با کاهش تجربه حرفه ای مورد نیاز به دو سال (از سه) تسهیل می شود. مدرک حرفه ای یا مدرک دانشگاهی هنوز مورد نیاز نیست. مهارت های زبان دیگر برای اهداف ویزا مورد نیاز نیست.

 

در قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای متخصصان فناوری اطلاعات ، دسترسی به بازار کار با کاهش تجربه حرفه ای مورد نیاز به دو سال (از سه) تسهیل می شود. مدرک حرفه ای یا مدرک دانشگاهی هنوز مورد نیاز نیست. مهارت های زبان دیگر برای اهداف ویزا مورد نیاز نیست.

 

طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای کسانی که تحصیلات دانشگاهی یا حرفه ای را در آلمان گذرانده اند، مقررات ویژه فعلی در مورد مجوز اسکان همچنان به قوت خود باقی است: پس از تنها دو سال از داشتن مجوز اقامت برای استخدام به عنوان “حرفه ای واجد شرایط” (عناوین اقامت مطابق با بخش 18a، 18b یا 18d قانون اقامت [AufenthG])، می توان به آنها اجازه سکونت داد.

 

تسهیل الحاق خانواده برای کارگران ماهر: در قوانین جدید مهاجرت به آلمان همسران یا فرزندان خردسالی که برای پیوستن به برخی کارگران ماهر به آلمان می روند، دیگر نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر فضای زندگی کافی ندارند. علاوه بر این، این کارگران ماهر همچنین می‌توانند والدین خود و – در صورتی که همسر نیز مقیم دائم آلمان باشد – والدین شوهرشان را برای پیوستن به آنها در صورت دریافت اقامت برای اولین بار در یا بعد از ۱۱ بیاورند. مارس 2024.

 

برای متخصصان فناوری اطلاعات ، دسترسی به بازار کار با کاهش تجربه حرفه ای مورد نیاز به دو سال (از سه) تسهیل می شود. مدرک حرفه ای یا مدرک دانشگاهی هنوز مورد نیاز نیست. مهارت های زبان دیگر برای اهداف ویزا مورد نیاز نیست.

 

OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان برای دانشجویان و کارآموزان 2024

اشتغال دانشجویان و کارآموزان

فرصت‌های شغلی گسترده برای دانشجویان بین‌المللی: طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان، فرصت‌های شغل ثانویه برای اتباع کشورهای ثالث که با ویزای دانشجویی در آلمان تحصیل می‌کنند، قرار است گسترش یابد. حساب زمان کار سالانه قبلی 120 روز کامل یا 240 نیم روز به 140 روز کامل یا 280 نیم روز افزایش می یابد. از طرف دیگر، قانون جدید به کارمندان دانشجو اجازه می دهد تا 20 ساعت در هفته کار کنند. میزان حقوق و نوع استخدام مهم نیست. در آینده، استخدام ثانویه نیز از همان ابتدا امکان پذیر خواهد بود، زمانی که دانشجویان آینده نگر در اقدامات مقدماتی برای تحصیل در دانشگاه شرکت کنند.

 

اقامت به منظور جستجوی محل در دانشگاه با آینده شغلی: در قوانین جدید مهاجرت به آلمان، ورود و اقامت به منظور درخواست تحصیل در یک موسسه آموزش عالی آلمان برای اتباع کشورهای ثالث امکان پذیر خواهد بود. چیزی که جدید است این است که دانشجویان آینده نگر اکنون می توانند در حالی که به دنبال مکانی برای مطالعه هستند، یک شغل نیمه وقت حداکثر تا 20 ساعت در هفته داشته باشند.

 

گسترش فرصت های اقامت به منظور جستجوی کارآموزی: طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان، اتباع کشورهای ثالث نیز ممکن است به منظور جستجوی آموزش حرفه ای وارد آلمان شوند. محدودیت سنی برای متقاضیان بالقوه از 25 به 35 افزایش می یابد و الزامات زبان آلمانی به سطح B1 (CEFR) کاهش می یابد. این امر محل اقامت را به منظور جستجوی آموزش حرفه ای برای گروه بزرگتری از اتباع کشورهای ثالث باز می کند. حداکثر مدت اقامت قبلی شش ماهه به نه ماه افزایش می یابد. علاوه بر این، افرادی که دارای این مجوز اقامت هستند می توانند تا 20 ساعت در هفته شغل ثانویه داشته باشند و تا دو هفته آزمایش های شغلی انجام دهند.

 

فرصت های گسترده برای اشتغال ثانویه برای کارآموزان: در آینده، اشتغال ثانویه حداکثر تا 20 ساعت در هفته برای تمامی دوره های کارآموزی امکان پذیر خواهد بود.

 

OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان 2024

استخدام سهمیه ای کوتاه مدت

در قوانین جدید مهاجرت به آلمان تغییرات این قانون امکان جدیدی را برای اشتغال کوتاه مدت اتباع کشورهای ثالث بدون توجه به شرایط تحصیلی ایجاد می کند. به محض اینکه آژانس کار فدرال (BA) یک سهمیه تقاضا محور را تعیین کرد – که می تواند برای بخش های اقتصادی خاص یا گروه های شغلی نیز متمایز شود – کارفرمایان علاقه مند می توانند برای مجوز کار یا تاییدیه عنوان اقامت برای کارگران خارجی درخواست دهند. طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان در صورت اعمال موارد زیر اعطا خواهد شد:

  • کارفرما متعهد به قراردادهای دسته جمعی است و کارگران مطابق با شرایط و ضوابط کار مورد توافق جمعی استخدام می شوند.
  • کارفرما متعهد می شود که هزینه های سفر را به طور کامل پرداخت کند.
  • استخدام برنامه ریزی شده در یک دوره 12 ماهه از هشت ماه تجاوز نمی کند.
  • هفته کاری حداقل 30 ساعت است.

 

OVERVIEW
_

قوانین جدید مهاجرت به آلمان کارت شانس آلمان و اصلاحات بیشتر از ژوئن 2024

معرفی کارت فرصت کاریابی

در راستای قوانین جدید مهاجرت به آلمان قرار است یک کارت فرصت معرفی شود تا جویندگان کار بتوانند در آلمان بمانند و به دنبال کار بگردند. این کارت را می توان از دو طریق دریافت کرد: اتباع کشورهای ثالثی که به طور کامل از صلاحیت های خارجی خود به رسمیت شناخته می شوند و بنابراین تحت عنوان “کارگران ماهر” در نظر گرفته می شوند.

 

بند 18 3 قانون اقامت (AufenthG) می توانند بدون نیاز به شرایط خاص کارت فرصت دریافت کنند. طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان، سایر متقاضیان باید مدرک تحصیلی دانشگاهی خارجی، مدرک حرفه ای حداقل دو ساله (در هر مورد توسط دولت در کشور محل آموزش به رسمیت شناخته شده) یا مدرک حرفه ای صادر شده توسط اتاق بازرگانی آلمان در خارج از کشور ارائه دهند. علاوه بر این، دانش اولیه آلمانی (سطح A1 CEFR) یا انگلیسی (سطح B2 CEFR) مورد نیاز است.

 

اگر این الزامات برآورده شود، برای معیارهایی مانند به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی در آلمان، مهارت های زبانی، تجربه حرفه ای، سن، پیوند با آلمان و پتانسیل شرکای همراه یا همسر امتیاز اعطا می شود. متقاضیان برای دریافت کارت فرصت باید حداقل شش امتیاز کسب کنند.

 

با قوانین جدید مهاجرت به آلمان، کارت‌های فرصت حداکثر برای یک سال صادر می‌شوند، مشروط بر اینکه دارنده بتوانند در آن مدت خود را تامین کنند. این به دارنده این امکان را می دهد که در طول اقامت خود در آلمان حداکثر 20 ساعت در هفته کار آزمایشی انجام دهند یا به مشاغل ثانویه بپردازند. اگر متقاضی متعاقباً قادر به دریافت عنوان اقامت دیگری برای اهداف شغلی طبق قسمت 4 (بخش 18 تا 21 قانون اقامت [AufenthG]) نباشد، اما با این وجود پیشنهاد شغل واجد شرایط داشته باشد، کارت فرصت را می توان برای دو سال دیگر تمدید کرد.

 

مقررات بالکان غربی

مقررات بالکان غربی به اتباع آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه شمالی و صربستان امکان دسترسی به بازار کار در آلمان را برای هر نوع اشتغال در مشاغل غیرقانونی می دهد. این طرح در ابتدا قرار بود در پایان سال 2023 منقضی شود. طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان مقررات مربوط به توسعه بیشتر مهاجرت ماهر، مقررات بالکان غربی را به طور نامحدود تمدید می کند. از ژوئن 2024، این سهمیه 50000 تاییدیه در سال خواهد بود که توسط آژانس کار فدرال صادر می شود.

 

برای تبدیل شدن به یک کارگر ماهر در آلمان چه اقداماتی باید انجام دهم؟

  • به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی خارجی : مهم است که شما یک مدرک حرفه ای شناخته شده یا واجد شرایط به رسمیت شناختن داشته باشید. بنابراین، طبق قوانین جدید مهاجرت به آلمان حداقل باید دارای مدرک تحصیلی حرفه ای خارجی مورد تایید دولتی یا به رسمیت شناخته شده توسط دولت باشید. برای اطمینان از اینکه صلاحیت می تواند به رسمیت شناخته شود، مقررات قانون اقامت مستلزم آن است که آموزش حرفه ای باید حداقل دو سال طول بکشد تا تکمیل شود، به ویژه با توجه به مشارکت در شناسایی در چندین مورد، قبل از ورود به آلمان باید برای به رسمیت شناختن مدارک خارجی خود اقدام کنید.
  •  در برخی موارد، شما می توانید پس از ورود به آلمان برای به رسمیت شناختن صلاحیت حرفه ای خود اقدام کنید. برای مشاوره فردی در مورد مراحل شناسایی و مهاجرت به آلمان، لطفا با شماره تماس پیشگامان اپلای تماس بگیرید. اطلاعات بیشتر در مورد به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی خارجی نیز طی مصاحبه تلفنی موجود است .
  • مهارت های زبانی : شما باید بتوانید مهارت های زبانی خود را ثابت کنید، به خصوص اگر برای جستجوی مکانی برای آموزش یا تحصیل و همچنین برای برخی از انواع دیگر اقامت وارد کشور می شوید. اطلاعات بیشتر در مورد فرصت های یادگیری را می توانید طی تماس تلفنی با پیشگامان اپلای بیابید.
  • در مورد ویزا/اقامت با چه کسی تماس بگیرید : اگر هنوز در کشور خود هستید، نمایندگی های دیپلماتیک آلمان مسئول صدور ویزاهای لازم هستند. می توانید آدرس نقاط تماس آلمانی نزدیک خود را روی نقشه جهان بیابید . اگر قبلاً در آلمان زندگی می کنید، لطفاً در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد اقامت و ویزا، با ما تماس بگیرید.

به عنوان یک کارفرما، از کجا می توانم اطلاعات و پشتیبانی بیشتری دریافت کنم؟

  • راهنمایی اولیه : بسته به اینکه یک کارگر ماهر خارجی استخدام می کنید یا یک کارآموز و بسته به اینکه منتخب شما از کدام کشور است، مسائل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. با استفاده از Quick-Check برای کارفرمایان، راهنمایی اولیه را دریافت کنید .
  • مشاوره فردی : آیا سؤال یا نظری دارید، یا به دنبال حمایت برای جذب نیروهای ماهر در خارج از کشور هستید؟ به سادگی یک ایمیل برای ما ارسال کنید یا از طریق خط تلفن با ما تماس بگیرید . کارشناسان ما خوشحال خواهند شد به شما کمک کنند!
  • پروژه‌های جذب نیروهای ماهر : پروژه‌های شرکای ما می‌توانند به شما در اجرای طرح‌های استخدام کمک کنند. پروژه مناسب برای شرکت خود را در بخش « پروژه‌های جاری برای استخدام نیروهای ماهر » بیابید.
OVERVIEW
_

نتیجه گیری: 

در این مقاله به قوانین جدید مهاجرت به آلمان در سال 2024 پرداختیم که از ماه مارس 2024 اجرا خواهند شد. کارشناسان متخصص پیشگامان با بیش از یک دهه سابقه موفق در امور مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات و دغدغه های شما عزیزان است. کافیست برای برداشتن اولین قدم به سمت مهاجرتی موفق فرم ارزیابی رایگان پیشگامان اپلای را تکمیل فرمائید تا در اولین فرصت از مشاروه اولیه رایگان ما بهره مند شوید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *