مهاجرت به نروژ 2024

نروژ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را دربرمی‌گیرد. تا سال ۱۸۱۴ جزایر فارو، گرینلندو ایسلند نیزبخشی از پادشاهی نروژ محسوب می‌شدند. بانک های نروژ، سرویس های آنلاین خیلی خوبی دارد. پس از اینکه حساب بانکی خود را ایجاد کنید، تقریبا می توانید همه کارهایتان را آنلاین انجام بدهید و از طریق مشاورین پیشگامان بهترین مشاوره و ارزیابی مهاجرتی را داشته باشید.

کشورنروژ
پایتختاسلو
جمعیت5 میلیون
پیش شماره47+
واحد پولکرون نروژ
زبان رسمیکوین،رومانی،اسکاندرومانی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به نروژ 2024

مهاجرت به نروژ

نروژ کشوری کوهستانی واقع در شمال اروپا است که نیمه غربی شبه جزیره اسکاندیناوی را گرفته است. ۷۰ درصد از خاک این کشور به خاطر سرمای زیاد و یا کوهستانی بودن غیرقابل سکونت است. این کشور به‌دلیل پایین بودن جرم و جنایت، امید به زندگی بالا، اقتصاد قوی، سیستم آموزش با کیفیت، و … به یکی از مقاصد مورد توجه برای مهاجرت تبدیل شده است.

این کشور اسکاندیناوی در حال حاضر بیش از 5.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. در سال های اخیر، نروژ بارها در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی در رتبه بندی قرار گرفته است. به طور معمول این رتبه بندی بر اساس معیارهایی همچون شاخص امید به زندگی، میزان حقوق و درآمد افراد، میزان رضایت از زندگی، حقوق بشر و میزان آزادی فرهنگی، مشخص می گردد.

این کشور اسکاندیناوی از کشورهایی است که دارای میزان پایین جرم و جنایت، نرخ بالای سواد و تحصیلات همچنین دارای ثروت مادی بالایی است. سیستم رفاهی در نروژ بسیار مطلوب است و به گونه ای برنامه ریزی شده است تا بتواند به طور همه جانبه از افراد توانمند مشغول به کار حمایت کند.

Bussines
_

مهاجرت به نروژ از طریق کار

مهاجرت کاری به نروژ

یک سوم افرادی که قصد مهاجرت به نروژ را دارند، مهاجرت از طریق ویزای کاری را ترجیح می‌دهند. اقتصاد نروژ در بخش‌های مالی و انرژی رو به رشد است و این کشور یک جاذبه اقتصادی برای استعدادهای خارجی است. دولت نروژ راه‌اندازی کسب و کارهای جدید را حمایت می‌کند و سالانه بیش از ۳۰,۰۰۰ کسب و کار جدید در این کشور ثبت می‌شوند روش دیگری که کشور نروژ در زمینه ی جذب نیروی کار انجام می دهد، جذب نیروی کار ماهر از طریق سیستم Skilled Workers است. در این روش، کشور نروژ به جذب نیرو های کاری که مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند، و یا کسب و کار خود را داشته باشند اجازه ورود می دهد.

 

سایر شرایطی که افراد برای ورود از طریق Skilled Workers نیاز دارند عبارت است از:

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از سوی کارفرما، موسسه و یا شرکتی معتبر در نروژ
  • پیشنهاد شغلی که به متقاضی ارائه می شود باید کاری به صورت تمام وقت باشد.
  • رشته تحصیلی و کاری که متقاضی دارد و به آن وارد می شود باید جز مشاغل مورد نیاز کشور نروژ باشد.
  • داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی الزامی است.
  • درآمد شغل پیشنهادی نیز نباید کمتر از سطح متوسط باشد.

افرادی که از طریق ویزای اسکیلد ورکر وارد نروژ می شوند، اقامتی 3 ساله دریافت می کنند که پس از این مدت می توان برای اقامت دائم (PR) کشور نروژ اقدام کنند. در هر دو روش ذکر شده خانواده فرد اجازه همراهی را از همان ابتدا دارند و اقامت را هم دریافت می کنند. افرادی که در طی این مدت بنا به هر دلیلی کار فرمای آنها تغییر کند، 6 ماه فرصت دارند تا کار جدیدی را پیدا کنند.

Education
_

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به نروژ

یک روش مهاجرت به نروژ، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. به ویژه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ بسیار پرطرفدار است. تحصیل رایگان، تدریس دروس به زبان انگلیسی، امکانات رفاهی و تحصیلی بسیار عالی از جمله مزایای تحصیل در کشور نروژ هستند. امکانات مذکور باعث شده‌‌‍‌اند که دانشگاه‌های کشور نروژ در سال‌های اخیر مورد استقبال درصد زیادی از دانشجویان ایرانی قرار بگیرند.

از طرفی شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، این کشور، باعث شده است که دانشجویان تحصیل در این کشور را به عنوان پلی برای تحصیل مقاطع بالاتر و یافتن شغل مناسب در کشور‌هایی چون آمریکا، کانادا، انگلستان و غیره مدنظر داشته باشند. با ما همراه باشید تا شرایط تحصیل در دانشگاه‌های نروژ در مقاطع مختلف را برای شما شرح دهیم. قابل ذکر است که اقدام جهت اقامت دائم نروژ نیازمند به یک زمان سه ساله کار و زندگی در این کشور می‌باشد. بنابراین شما پس از هفت سال می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت نمایید و شهروند این کشور باشید.

Investment
_

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نروژ

یکی از دغدغه‌های اصلی دولت نروژ جذب سرمایه‌گذاران است. سرمایه‌گذاری در نروژ می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور شود. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در نروژ، شما باید بالای ۱۸ سال بوده و سابقه کیفری نداشته باشید. حداقل میزان سرمایه برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در نروژ ۲۵۰,۰۰۰ یورو است. برای دریافت اقامت نروژ از طریق سرمایه‌گذاری، سرمایه شما باید در نروژ شغل ایجاد کرده و سهم قابل توجهی در اقتصاد نروژ داشته باشد. عمده فعالیت‌های تجاری نروژ در زمینه نفت و گاز است

Marriage
_

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

مهاجرت به نروژ

مهاجرت از طریق ازدواج نیز از دیگر راه های اصلی برای مهاجرت به نروژ است. ازدواج با تبعه ی کشور نروژ می تواند برای متقاضی اقامت در پی داشته باشد اما نکته مهم در این موضوع اطلاع از قوانین ازدواج در این کشور است که برای متقاضیان حائز اهمیت است. ازدواج با زن نروژی یا مرد نروژی تفاوتی ندارد و در هر دو صورت منجر به اخذ اقامت خواهد شد. از شرایط اصلی برای مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج، زندگی در کنار هم به مدت 3 الی 4 سال است که باید مدارکی دال بر این موضوع نیز به اداره مهاجرت در نروژ ارائه شود.

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی موسسه پیشگامان اپلای تهیه و نگارش شده است و هر گونه استفاده از آن از نظر قانونی خلاف و از نظر شرعی حرام است. داشتن منزل مسکونی و شغل مناسب از دیگر شروط برای اخذ اقامت از طریق ازدواج با تبعه نروژی می باشد. در صورت مشخص شدن صوری بودن ازدواج طرفین، دولت نروژ هر دو شخص را طبق قانون مجازات و از کشور اخراج می کند

چهار فاکتور مهاجرت

Birth of child
_

مهاجرت به نروژ از طریق تولد فرزند

مهاجرت به نروژ

در حقوق بین الملل سیستم اعطای تابعیت در هر کشوری بر 2 اصل دسته بندی شده است. سیستم تابعیت بر اصل خون و سیستم تابعیت بر اصل خاک. در توضیح این دو روش باید گفت که در کشور هایی که تابعیت بر اساس اصل خاک هستند نوزاد متولد شده در خاک آن کشور تابعیت همان کشور را می گیرد. به عنوان مثال کشور آمریکا، کانادا، برزیل و … طبق همین اصل به نوزادان متولد شده تابعیت می دهند. در نوع دوم یعنی تابعیت از طریق خون، یعنی نوزاد متولد شده تابعیت همان کشوری را دریافت می کند که پدر یا مادرش تابعیت آن جا را داشته باشند.

The Property
_

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

مهاجرت به نروژ با خرید ملک

افراد خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در نروژ با خرید ملک را دارند، این امکان برای آن‌ها کاملا فراهم بوده و بدون مانع است. خرید ملک در نروژ، امری است که هزینه‌های بالایی دارد، زیرا زندگی در نروژ نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمی هزینه‌بر است. با این وجود، درصد مالکیت مسکن در نروژ از کشورهای اروپایی دیگر حتی بیشتر نیز می‌باشد. قیمت هر واحد مسکونی در این کشور، حدودا 2000 دلار است. این قیمت برای حداقل خرید ملک در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید از طریق خرید ملک به اقامت نروژ برسید، باید به مدت حداقل 5 سال، مالکیت مسکن خود را حفظ کنید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *