هزینه زندگی در دبی یا امارات

هزینه زندگی در دبی یا امارات


OVERVIEW
_

هزینه زندگی در دبی یا امارات 2024

هزینه زندگی در دبی چقدر است؟ - هزینه های زندگی در دبی - هزینه اجاره در دبی

هزینه زندگی در دبی یا امارات، با پیشرفت و زندگی لوکس، ممکن است به شدت بالا باشد. اگر قصد سفر یا مهاجرت به امارات را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی، نگاهی دقیق به هزینه‌های زندگی در این کشور گرانبها بیندازید.

در اینجا، به بررسی هزینه‌های زندگی در امارات و به‌ویژه در دبی به صورت ماهانه و سالانه، یکی از شهرهای گران قیمت این کشور، پرداخته‌ایم. اگر زمان لازم برای مطالعه این مقاله را ندارید، می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا توسط کارشناسان پیشگامان اپلای با شما تماس گرفته شود و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

ویژگی‌های جذاب این کشور، علیرغم اینکه جذب افراد زیادی به خود اختصاص می‌دهد، دولت امارات را ترغیب به اجرای قوانین سختگیرانه در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و مدنی کرده است.

حضور فزاینده افراد ابر ثروتمند در این کشور، باعث افزایش گرانی‌های زیادی در اقتصاد آن شده است. برخی از این هزینه‌ها عبارتند از:

  • حمل و نقل
  • سلامت و بهداشت
  • هزینه‌های تحصیلی
  • خوراک و رفاه
  • تهیه مسکن
  • وجوه مالیاتی

در نهایت، برای هر فردی که به دنبال شروع یک زندگی در امارات است، شناخت دقیق از هزینه‌های مختلف زندگی ضروری است تا بتواند به بهترین شکل از این تجربه لذت ببرد. دبی، پایتخت تجاری و اقتصادی امارات و یکی از شهرهای گران‌تر این کشور برای زندگی است. با توجه به شرایط فعلی، می‌توان ادعا کرد که هزینه زندگی در دبی بیشتر از سایر شهرهای امارات است.

OVERVIEW
_

هزینه زندگی در دبی (مسکن، خرید یا اجاره خانه در دبی و امارات) چقدر است؟

هزینه زندگی در دبی - هزینه اجاره مسکن در دبی - هزینه یک ماه زندگی در دبی

هزینه مسکن در امارات، نتیجه ترکیبی از ساختار اقتصادی باز و محدودیت زمین شهری است که باعث افزایش قابل توجه هزینه خرید مسکن شده است. در نتیجه، بازار خرید و فروش ملک در این کشور، یک بازار پویا و پررونق است. قبل از تصمیم به مهاجرت به امارات، معقول است که این هزینه‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

بر اساس آمار، هر متر مربع خانه در امارات می‌تواند از 9000 تا 13000 درهم باشد، که این مقدار به موقعیت جغرافیایی درون شهر یا حاشیه بستگی دارد. واضح است که عواملی مانند مکان، متراژ، منطقه، و امکانات مسکن نیز بر روی قیمت تاثیر گذار هستند. اگر به دنبال یک گزینه مسکن ارزان‌تر هستید، اجاره ملک، به ویژه در شهرهای غیر از دبی و ابوظبی، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. زیرا بدیهی است که هزینه زندگی در دبی و حتی ابوظبی، از سایر شهرها بیشتر است.

هزینه ی خرید خانه در دبی امارات چقدر است؟

هزینه خرید خانه در امارات و مناطق مختلف این کشور متفاوت است و مبالغ متفاوتی را در بر میگیرد. به طور مثال هرینه ی خرید خانه در مرکز شهر دبی به طور میانگین مبلغ 11,872 درهم بوده که این مبلغ برای هزینه خرید خانه در خارج از مرکز شهر به طور میانگین مبلغ 8,647 درهم است. برای اطلاع از آخرین هزینه های خرید خانه در این کشور به سایت Numbeo مراجعه بفرمایید.

هزینه اجاره خانه در دبی امارات چقدر است؟

همانطور که در بالا ذکر شد هزینه اجاره خانه در دبی و امارات می تواند با توجه به منطقه ی ملک و ابعاد خانه متفاوت باشد اما به طور کلی هزینه اجاره مسکن در دبی به طور مینگین برای آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 6,547.54 درهم امارات و آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 4,382.13 درهم امارات همچنین برای آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 13,329.71 درهم امارات و برای آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 8,874.79 درهم امارات می باشد که نیز میتوانید از طریق سایت Numbeo مبلغ دقیق و بازه ی آن را نیز مشاهده بفرمایید.

روش های مهاجرت به امارات

OVERVIEW
_

هزینه زندگی در دبی (غذا و اقلام غذایی در دبی)

هزینه زندگی در دبی به درهم - هزینه زندگی در دبی - خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک در امارات چقدر است؟

پس از اقدام به تهیه مسکن، خورد و خوراک به عنوان عامل حیاتی، از اهمیت بیشتری در برنامه هزینه زندگی در امارات برخوردار است. دستیابی به منابع دریایی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، تطابق هزینه دسترسی به مواد غذایی را با نواحی بیابانی این سرزمین اصلاح نموده است. برای هزینه های خورد و خوراک در امارات می توانید به سایت Numbeo مراجعه کرده و اطلاعات بروز را ملاحظه بفرمایید.

مزرعه های بدون خاک در امارات

با توجه به تجارت گسترده غذا در سطح جهان، تنوع غذایی در امارات به مراتب بالاتر از حد معمول است. اینک، وجود فروشگاه‌های گوناگون با طرح‌های متفاوت، انتخاب مواد غذایی را به دست شما می سپارد. وجود و توسعه مزرعه های بدون خاک در دبی و امارات جزو یکی از عجیب ترین و به روزترین فناوری ها و نوآوری های صنعت کشاورزی محسوب شده و دبی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است.

یکی از جذابیت‌های بی‌نظیر تأمین مواد غذایی در امارات، بهبود فناوری‌های تولید بدون خاک است که به طور عمده در این کشور به حمایت از محیط زیست مشغول هستند. این امکان حتی در برخی از کشورهای غربی اروپایی با استقبال مثبت مواجه شده است.

در شهر دبی، تعداد زیادی از رستوران‌ها و کافه‌ها با تنوع فراوان وجود دارند که برخی از آن‌ها به لطافت و لوکس بودن خود شهرت دارند و در برج‌ها و ساختمان‌های مهم دبی گنجانده شده‌اند. مسلماً، هر فردی قادر به پرداخت هزینه‌های غذا در این اماکن لوکس نیست.

قیمت مواد غذایی در هزینه های زندگی در دبی چقدر است؟

در ادامه، همراه موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای باشید تا یک نگاه جامع به هزینه زندگی در امارات، به ویژه در زمینه خورد و خوراک، ارائه دهیم.

هزینه خورد و خوراک و خرید‌های سوپر مارکتی در دبی هم در لیست زیر آمده است:

  • قیمت هر کیلو موز در دبی: به‌طور میانگین 6.46 درهم (بین 4 تا 11 درهم)
  • قیمت هر کیلو پرتقال در دبی: به‌طور میانگین 6.81 درهم (بین 4 تا 20 درهم)
  • قیمت هر کیلو سیب در دبی: به‌طور میانگین 8.10 درهم (بین 5 تا 11 درهم)
  • قیمت هر کیلو برنج: به‌طور میانگین 8 درهم امارات (بین 5 تا 15 درهم)
  • قیمت 12 عدد تخم‌مرغ: به‌طور میانگین 11.43 درهم امارات (بین 6 تا 18 درهم)
  • قیمت هر کیلوگرم فیله مرغ: به‌طور میانگین 31.68 درهم امارات (بین 15 تا 56 درهم)
  • قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز: به‌طور میانگین 38.81 درهم امارات (بین 23 تا 56 درهم)
  • قیمت هر کیلوگرم گوجه: به‌طور میانگین 5.32 درهم امارات (3 تا 18 درهم)
  • قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی: به‌طور میانگین 3.96 درهم امارات (2 تا 7 درهم)
  • قیمت هر کیلوگرم پیاز: به‌طور میانگین 3.3 درهم امارات (بین 2 تا 5 درهم)
  • قیمت هر لیتر شیر: به‌طور میانگین 6.65 درهم امارات (بین 4.37 تا 11 درهم)
  • قیمت هر قرص نان 50 گرمی: به‌طور میانگین 4.46 درهم امارات (بین 3.7 تا 10 درهم)
  • قیمت هر کیلوگرم پنیر محلی: به‌طور میانگین 34.86 درهم امارات (بین 16 تا 90 درهم)
  • قیمت هر کیلو شکر در دبی: 7 درهم امارات (ارزان‌ترین قیمت)
  • قیمت شیشه 350 گرمی مربا در دبی: به‌طور میانگین 10 درهم
OVERVIEW
_

هزینه زندگی در دبی ( حمل و نقل در دبی) چقدر است؟

هزینه ماهانه زندگی در دبی - هزینه زندگی در دبی، حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در امارات

امارات متحده عربی به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های تجاری جهان، به راحتی قوانین گمرکی فراوانی را به اجرا درآورده است، که قیمت‌های بسیاری از کالاهای خارجی، از جمله خودروهای لوکس، را به حداقل می‌رساند.

در شهرهای امارات، از جمله ابوظبی و دبی، هر روز خودروهای لوکس در خیابان‌ها سواری می‌کنند و معاملات بزرگ خرید و فروش در بازار ماشین به چشم می‌خورد. به عنوان مثال، یک خودروی تویوتا کرولا سدان در امارات به میانگین 70000 درهم معامله می‌شود. از این رو، در نتیجه قابل پیش‌بینی است که هزینه زندگی در دبی، به ویژه در زمینه حمل و نقل، اندکی بالاتر باشد.

جالب است که در این کشور، امنیت در رفت و آمد بسیار بالاست و هزینه‌های درمانی ناشی از تصادفات رانندگی تنها یک سهم کوچک از هزینه‌های کل درمانی در دبی را شامل می‌شود.

سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای پرجمعیت امارات، به دلیل توجه به حفاظت از محیط زیست و پیشرفت‌های زیاد، بسیار توسعه یافته است. بنزین برای تاکسی‌ها تنها با 3.5 درهم قابل دستیابی است و ایستگاه‌های ترابری عمومی، روزانه جمعیت زیادی را در امارات از نقطه به نقطه انتقال می‌دهند.

استفاده از سیستم‌های عمومی ترابری با قیمت‌های متنوع از 5 تا 30 درهم، به سادگی امکان‌پذیر است. در لیست زیر، مهمترین هزینه‌های حمل و نقل در امارات آورده شده است:

  • کرایه ورودی تاکسی در دبی از ساعت 6:00 تا 22:00 به مبلغ 8 درهم است.
  • کرایه ورودی تاکسی در دبی از ساعت 22:00 تا 6:00 به مبلغ 9 درهم است.
  • اگر از هتل درخواست تاکسی داشته باشید یا به صورت تلفنی از مبدا دلخواه برای تاکسی تماس بگیرید، کرایه پایه به 12 درهم افزایش خواهد یافت. با این حال قیمت هر کیلومتر همیشه 1.82 درهم است.

کرایه تراموا در دبی

  • برای کارت‌های نقره‌ای       3 درهم
  • برای کارت‌های قرمز          4 درهم
  • برای کارت‌های طلایی        6 درهم
  • برای کارت‌های آبی           3 درهم

انواع نول کارت

اعتبار

ویژگی‌ها

کارت متروی نقره‌ای

5 سال

قیمت در 1401: 25 درهم

با قابلیت شارژ (19 درهم شارژ می‌شود و 6 درهم برای هزینه صدور کسر می‌شود.)

کارت متروی طلایی

5 سال

کارت VIP مترو دبی

قیمت در سال 1401: 25 درهم. با این تفاوت که کرایه هر بلیط دو برابر کارت نقره‌ای خواهد بود.

با این کارت می‌توانید در بخش فرست کلاس واگن‌ها بنشینید و از وای فای رایگان نیز استفاده کنید.

کارت متروی قرمز

90 روز

مناسب استفاده یک روزه

(فقط یک روز می‌توانید از این کارت استفاده کنید.)

کارت متروی آبی

-

ویژه دانشجویان و سالمندان

این اطلاعات، به شما نگاهی جامع به هزینه حمل و نقل در امارات ارائه می‌دهد.

OVERVIEW
_

هزینه زندگی در دبی  (خدمات درمانی در دبی)

هزینه زندگی در دبی به تومان - هزینه زندگی در دبی

هزینه بهداشت و درمان در امارات

بیش از 15 نوع تسهیلات عمومی وضعیت بهداشت را در این کشور تحت تأثیر قرار داده است. همچنین نهادهای بیمه با بهره‌گیری از قدرتی گسترده، مشتریان خود را در برابر هزینه‌های درمانی به خوبی حمایت می‌کنند.

برای بهره‌گیری از این تسهیلات، بعضی از آن‌ها مشروط به داشتن حق شهروندی هستند، اما برای دسترسی به پیشرفته‌ترین خدمات درمانی، می‌توانید به بیش از 11 بیمارستان با شهرت جهانی و هزاران مرکز درمانی کوچک مراجعه کنید.

OVERVIEW
_

هزینه زندگی در دبی (تحصیل در دبی)

 

هزینه زندگی در دبی برای دانشجویان

هزینه تحصیل در امارات

حق تحصیل در مؤسسات دولتی تنها به شهروندان این کشور تعلق دارد. این امر باعث می‌شود که مهاجران باید هزینه‌های زیادی را برای تحصیل در بیش از 50 مؤسسه خصوصی پرداخت کنند.

با این‌حال، جذابیت ورود به دانشگاه‌های امارات در حال افزایش است. دولت این کشور به تأسیس و فعالیت ده‌ها مرکز خصوصی جهت ارتقاء اعتبار تحصیلات دانشگاهی در سطح بین‌المللی اقدام کرده است.

هزینه زندگی در دبی و آمکانات آموزشی

هرچند تحصیلات از هزینه‌های مهم زندگی در دبی و سایر شهرهای امارات به‌شمار می‌آید، افزایش تعداد علاقه‌مندان به ورود به دانشگاه‌های این کشور چشمگیر است.

مؤسسات آموزشی با ارائه تمام دروس به زبان انگلیسی و فراهم کردن امکانات برتر، از جمله دسترسی به دانشگاه‌های معتبر جهان، عاملی اساسی در جذب افراد به‌صرف هزینه در این زمینه محسوب می‌شود.

هزینه دوره‌های دانشگاهی و کالج در امارات

امکان دستیابی به دوره‌های دانشگاهی یا کالج در شهرهای امارات به طور میانگین شامل هزینه های زیر می شود.

میزان هزینه (واحد پول درهم)

هزینه‌های تحصیل در دبی

۳۸ تا ۷۰ هزار در سال

شهریه برنامه‌های کارشناسی

۵۵ تا ۷۵ هزار در سال

شهریه برنامه‌های تحصیلات تکمیلی

۱۴ تا ۲۷ هزار در سال

هزینه سکونت در دبی

بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ درهم در ماه

هزینه غذا

3000 درهم

هزینه دریافت ویزای دانشجویی

آموزش سکولار و ترغیب به حضور محققان مسلمان

حتی سیستم آموزشی سکولار این کشور، محققان و علم دوستان مسلمان را به حضور در مراکز آموزشی آن ترغیب کرده است. برخی از برجسته‌ترین چهره‌های علمی در حوزه آموزشی در امارات خدمت می‌کنند.

OVERVIEW
_

میانگین هزینه یک ماه زندگی در دبی چقدر است؟

 

هزینه زندگی در دبی به صورت ماهانه

میانگین هزینه زندگی در دبی برای یک نفر حدود 7253.98 درهم امارات و برای یک خانواده چهار نفره 16697 خواهد بود که سهم اجاره مسکن در دبی در این هزینه ها حدود 4381  درهم است. همچنین میانگین حقوق به طور سالانه در دبی 195207 می باشد.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

اگرچه هزینه یک سال زندگی در دبی به نظر ممکن است بالا باشد، اما باید به یاد داشت که این کشور مقصد اصلی سرمایه‌گذاران در منطقه است.میانگین درآمد ماهانه 15433 درهمی در این کشور، بدون کسر مالیات، به دلیل آزادسازی اقتصاد از نفت به دو برابر افزایش می‌یابد. این امر به‌عنوان یکی از نتایج مهم، شفافیت در اقتصاد امارات را به همراه داشته است.

 

 برای سرمایه‌داران و نیروی کار ایرانی، مهاجرت به دبی و امارات به‌عنوان یک گام بلند پروازانه در راستای بهتر شدن آینده محسوب می‌شود. این محیط فرهنگی متفاوت چالش‌هایی دارد، اما اگر با دانش، تهور و توانایی مالی خود به این سفر بپردازید، از امکانات فوق‌العاده این کشور بهره‌مند خواهید شد. پیشگامان اپلای با سابقه ای درخشان در امور مهاجرتی آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کند، جهت دریافت راهنمایی بیشتر فرم زیر را تکمیل بفرمایید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *