بهترین دانشگاه های جهان

بهترین دانشگاه های جهان


OVERVIEW
_

بهترین دانشگاه های جهان

تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان  و دانشگاه‌های دارای رنک در رنکینگ جهانی QS، اهداف افراد بزرگی است که زمان خود را برای تحصیل در هر دانشگاهی هدر نمی‌دهند. بنابراین آن‌ها برای رسیدن به هدف‌های بزرگ خود به تحصیل در خارج می‌پردازند. از جمله مزیت‌های برجسته تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان، برخورداری از آموزش باکیفیت، تحصیل زیر نظر اساتید برجسته دنیا و کسب مدرک با اعتبار بالای جهانی است. مدارکی که گویای دانش و تجربه ارزشمند دانشجو است.

به همین دلیل، این دست از افراد پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در عالی‌ترین موقعیت‌های شغلی در اقصی نقاط دنیا مشغول به کار شوند. پیشگامان همواره سالانه به افراد زیادی کمک می‌کند تا با صرف کمترین زمان و هزینه و با توجه به شرایط اختصاصی که دارند، در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا پذیرش گرفته و به تحصیل، کار و زندگی در خارج بپردازند و مسیر زندگی جدیدی را به درستی انتخاب کرده و این امر باعث افتخار و سربلندی ما خواهد بود

OVERVIEW
_

100 دانشگاه برتر جهان

 

لیست رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان را در جدول زیر مشاهده کنید

 

براساس رتبه‌بندی QS سال 2024
معیارهایی همچون کیفیت امکانات دانشگاه، تعداد مقالات علمی تولید شده در سال، جوایز جهانی اکتسابی توسط دانشگاه، درصد استخدام دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، قدرت علمی و اجتماعی دانشگاه و مقدار دانش اساتید دانشگاه بهترین دانشگاه های جهان به شرح ذیل می باشند.

رتبهنام دانشگاه
1موسسه فناوری ماساچوست (MIT)
2دانشگاه کمبریج
3دانشگاه استنفورد
4دانشگاه آکسفورد
5دانشگاه هاروارد
6موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)
7امپریال کالج لندن
8کالج دانشگاهی لندن (UCL)
9ETH زوریخ
10دانشگاه شیکاگو
11دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)
12دانشگاه پکن
13دانشگاه پنسیلوانیا
14دانشگاه چینهوا (Tsinghua)
15دانشگاه ادینبورگ
 

بهترین دانشگاه های جهان برای بورسیه

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

موسسه فناوری ماساچوست MIT یک دانشگاه خصوصی و یکی از بهترین دانشگاه های جهان است که در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و توانسته است در رتبه‌بندی QS رتبه نخست را کسب کند. تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه در مقطع کارشناسی، ۴۵۰ و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۲۷۹۶ نفر است. همچنین در این دانشگاه به ازای هر چهار دانشجو، یک استاد وجود دارد. از آنجا که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است، متقاضی باید مهارت خود در زبان انگلیسی را ثابت کند.

دانشگاه آکسفورد

دومین دانشگاه معتبر در لیست بهترین دانشگاه های جهان QS دانشگاه آکسفورد است که یکی از دانشگاه های برتر انگلستان محسوب می‌شود. در این دانشگاه بیش از ۲۴۰۰۰ دانشجو وجود دارد که ۴۵% آن‌ها دانشجویان بین‌المللی از ۱۶۰ کشور مختلف دنیا هستند که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد باید در آزمون پذیرش این دانشگاه شرکت نموده و نمره قبولی در آن را کسب کند.

آزمون‌های پذیرش دانشگاه آکسفورد توسط ارزیابی کمبریج (CAAT) اجرا می‌شود. آزمون‌های مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دانشگاه با توجه به رشته‌ای که شخص قصد تحصیل در آن را دارد، با یکدیگر متفاوت هستند. تعدادی از آزمون‌های برگزار شده در این دانشگاه عبارت‌اند از: آزمون BMAT، آزمون CAT، آزمون MAT و آزمون PAT. همچنین آزمون‌های زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه TOEFL یا TOEFL iBT، آیلتس و آزمون زبان انگلیسی CPE هستند.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی از دانشگاه‌های برتر آمریکا و در رتبه ی سوم میان بهترین دانشگاه های جهان است که توانسته است رتبه سوم لیست رتبه بندی QS را به خود اختصاص دهد. در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی، ۷۸۵۸ دانشجوی کارشناسی در این دانشگاه به تحصیل پرداخته‌اند و به ازای هر ۵ دانشجو یک استاد در دانشگاه استنفورد وجود دارد. متقاضی برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید از معدل و رزومه تحصیلی مناسب برخوردار باشد و برای دوره کارشناسی در یکی از آزمون‌های SAT و ACT و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آزمون GRE شرکت کند. دانشجویان مقطع کارشناسی استنفورد ملزم به گذراندن یک سال تحصیل در کالج زبان این دانشگاه هستند.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج انگلستان همچون دانشگاه استنفورد آمریکا رتبه سوم لیست QS را میان بهترین دانشگاه های جهان دریافت کرده است. تعداد دانشجویان مقاطع مختلف در حال تحصیل در این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۴۴۵۰ نفر بوده است. از آنجا که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است، ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در این دانشگاه ضروری است.

متقاضیان ایرانی برای اخذ پذیرش در دانشگاه کمبریج باید ۸۰% از نمرات آزمون ملی (کنکور) را کسب کرده باشند و معدل پیش‌دانشگاهی آن‌ها ۱۸ باشد. همچنین افرادی که متقاضی تحصیل در دوره‌های تئوری دانشگاه کمبریج هستند باید در ۴ ساله دبیرستان معدل ۱۹ را کسب کرده باشند. به علاوه جهت تحصیل در برخی از دوره‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه کمبریج متقاضی باید در آزمون ارزیابی دانشگاه (هر رشته ارزیابی مختص به خود را دارد) شرکت کند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر آمریکا و از بهترین دانشگاه های جهان است که توانسته است رتبه پنجم از لیست رتبه‌بندی QS را به خود اختصاص دهد. تعداد دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در دانشگاه هاروارد ۹۹۷۷ نفر است که از ۱۶۰ کشور مختلف دنیا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند. برای تحصیل در دانشگاه هارواردT متقاضی باید دارای دیپلم باشد و در یکی از آزمون‌های SAT یا ACT شرکت کند. همچنین ارائه یکی از مدارک زبان انگلیسی برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است.

موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech

موسسه فناوری کالیفرنیا یکی دیگر از دانشگاه‌های واقع در ایالات متحده آمریکا که در لیست بهترین دانشگاه های جهان است که توانسته است رتبه ششم از لیست QS را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه یکی از پایین‌ترین نسبت‌های دانشجو به استاد را دارد. تقریبا به ازای هر ۳ دانشجو یک استاد در این دانشگاه در حال تدریس است. همچنین سالانه ۹۳۸ دانشجوی کارشناسی و ۱۲۹۹ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در موسسه فناوری کالیفرنیا به تحصیل می‌پردازند.

متقاضی برای تحصیل در این دانشگاه باید از سابقه تحصیلی مناسب برخوردار باشد و در یکی از دو آزمون SAT و یا ACT شرکت کند. لطفا توجه کنید که ارائه بخش موضوعی آزمون SAT به موسسه فناوری کالیفرنیا در ژانویه ۲۰۲۰ به طور کامل حذف شد و نیازی به ارائه نمره این بخش نیست. همچنین متقاضی باید مهارت زبانی خود را با ارائه یکی از مدارک آزمون زبان دولینگو یا TOEFL IBT اثبات کند.

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن یکی از دانشگاه‌های برتر انگلستان است که توانسته است رتبه هفتم از لیست بهترین دانشگاه های جهان QS را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۷۰۰۰ دانشجو و ۸۰۰۰ کارمند است و از ۱۲۵ کشور مختلف دنیا دانشجو پذیرفته است. برای تحصیل در کالج سلطنتی لندن، متقاضی باید دارای دیپلم با معدل ۱۸ الی ۱۹ باشد و توانسته باشد در کنکور سراسری رتبه کشوری عالی کسب کرده باشد. همچنین برای تحصیل در رشته‌های پزشکی متقاضی باید در آزمون BMAT و برای تحصیل در رشته‌های ریاضی در آزمون MAT شرکت کند. به علاوه دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در این دانشگاه باید مهارت زبانی خود را اثبات کند.

دانشگاه صنعتی زوریخ (ETH)

دانشگاه صنعتی زوریخ یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در سوئیس است. این دانشگاه در رتبه هشتم لیست بهترین دانشگاه های جهان QS قرار دارد. متقاضی بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی زوریخ، موظف به شرکت در امتحان تکمیلی تعیین شده توسط آموزش عالی سوئیس (ECUS) است. همچنین در این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی به زبان‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی ارائه می‌شوند که هر کدام الزامات خاص خود را دارند. برای تحصیل به زبان انگلیسی ارائه یکی از مدارک زیر ضروری است.

کالج دانشگاهی لندن UCL

کالج دانشگاهی لندن UCL یکی از دانشگاه‌های برتر بریتانیا و بهترین دانشگاه های جهان است که در حال حاضر ۴۸۱۶۸ نفر دانشجو در مقاطع مختلف دارد. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه علاوه بر داشتن رزومه تحصیلی مناسب و ارائه ریز نمرات متقاضی باید در آزمون ورودی کالج دانشگاهی لندن (UCAS) شرکت کند. همچنین متقاضی جهت تحصیل در برخی از رشته‌ها باید در آزمون A-LEVEL شرکت کند. به علاوه متقاضیان بین‌المللی برای اثبات مهارت انگلیسی خود باید به هنگام ثبت‌نام یکی از مدارک آیلتس یا تافل را به دانشگاه ارائه دهند

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو یکی از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده آمریکا است که رتبه دهم لیست بهترین دانشگاه های جهان QS را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در حال حاضر ۷۰۱۱ دانشجوی مقطع لیسانس و ۱۰۴۵۹ دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی دارد. داشتن رزومه تحصیلی مناسب و ریز نمرات دوران دبیرستان از جمله شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه برای متقاضیان خارجی است.

همچنین افراد می‌توانند در یکی از آزمون‌های SAT و ACT شرکت کنند و نمرات آن را به دانشگاه ارسال کنند یا در آزمون ورودی دانشگاه UChicago شرکت کنند. همچنین دانشگاه شیکاگو فقط دانشجویانی را می‌پذیرد که سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند. بنابراین متقاضی می‌تواند هر آزمون مهارت انگلیسی را که معتقد است توانایی زبان انگلیسی وی را نشان می‌دهد به دانشگاه ارسال کند.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو یکی از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده آمریکا است که رتبه دهم لیست بهترین دانشگاه های جهان QS را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در حال حاضر ۷۰۱۱ دانشجوی مقطع لیسانس و ۱۰۴۵۹ دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی دارد. داشتن رزومه تحصیلی مناسب و ریز نمرات دوران دبیرستان از جمله شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه برای متقاضیان خارجی است.

همچنین افراد می‌توانند در یکی از آزمون‌های SAT و ACT شرکت کنند و نمرات آن را به دانشگاه ارسال کنند یا در آزمون ورودی دانشگاه UChicago شرکت کنند. همچنین دانشگاه شیکاگو فقط دانشجویانی را می‌پذیرد که سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند. بنابراین متقاضی می‌تواند هر آزمون مهارت انگلیسی را که معتقد است توانایی زبان انگلیسی وی را نشان می‌دهد به دانشگاه ارسال کند.

 
 
 
 

رنکینگ دانشگاه های ایران در جهان

  • دانشگاه صنعتی شریف 334
  • دانشگاه تهران 360
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر 375
  • دانشگاه علم و صنعت ایران 451
  • دانشگاه شیراز  381-390
  • دانشگاه شهید بهشتی (SBU)  951-1000
  • دانشگاه فردوسی مشهد 1001-1200

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *