بورسیه تحصیلی آلمان 2024

بورسیه تحصیلی آلمان 2024


OVERVIEW
_

بورسیه تحصیلی آلمان 2024

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی در آلمان وجود دارد. این بورسیه ها می تواند برای دانشجویانی که مشکلات مالی دارند واقعا مفید باشد و بار مالی آنها را کاهش دهد. دو نوع عمده تحصیل در بورسیه تحصیلی آلمان عبارتند از:

  • بورسیه های دولتی آلمان
  • بورسیه های غیر دولتی
  • لیست بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل در آلمان برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه DAAD آلمان
  • برنامه های بورسیه اراسموس در آلمان
  • بورسیه هاینریش بول برای دانشجویان بین المللی
  • بنیاد بایر
  • بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS).
  • بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS).
  • بنیاد فردریش ایبرت
  • بورسیه تحصیلی ماویستا
  • بورسیه های بین المللی ورودی ماری کوری (IIF) برای کشورهای در حال توسعه
  • بورسیه های دانشگاه هایدلبرگ
  • بورسیه های دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ
  • بورسیه های دانشگاه RWTH آخن
  • بورسیه تحقیقاتی بین المللی دانشگاه هومبولت
  • بورسیه تحصیلی دانشکده مدیریت لایپزیگ
  • معافیت از شهریه دکتری دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت

اکنون بیایید در مورد هر یک از این بورسیه های تحصیلی برای آلمان با جزئیات بیشتر بدانیم:

OVERVIEW
_

بورسیه های دولتی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

این بورسیه ها اساسا توسط دولت آلمان تامین می شود. بورسیه های دولتی به راحتی در دسترس هستند و میزان کمک هزینه به طور کلی پس از در نظر گرفتن شرایط مالی دانشجو تعیین می شود. از 150 یورو تا 800 یورو در ماه برای یک دوره 12 ماهه متغیر است.
در اینجا برخی از برنامه های بورسیه تحصیلی پر طرفدار دولت آلمان آمده است:

1. بورسیه تحصیلی آلمان DAAD 

بورسیه DAAD آلمان توسط سرویس تبادل علمی آلمان (DAAD) برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان ارائه می شود. بورسیه های DAAD بسیار محبوب هستند و این سازمان 215 بورسیه تحصیلی و فرصت های مالی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه ها به بیش از 100000 دانشجوی آلمانی و بین المللی و همچنین محققین کمک می کند. بورسیه های DAAD جزو بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل در آلمان هستند.

2. برنامه های بورسیه تحصیلی آلمان اراسموس 

بورسیه اراسموس آلمان بزرگترین ارائه دهنده بورسیه تحصیلی در اتحادیه اروپا است و توسط کمیسیون اروپا تامین مالی می شود. تحت بورسیه اراسموس، متوسط کمک هزینه ماهانه ارائه شده به یک دانشجو می تواند تا 350 یورو افزایش یابد. بورسیه تحصیلی اراسموس آلمان به دانشجویان بین المللی کمک مالی می کند تا در کشورهای تحت اتحادیه اروپا تحصیل کنند.

OVERVIEW
_

بورسیه های غیر دولتی در آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه های غیردولتی صرفاً به این معنی است که چنین بورسیه هایی توسط دولت تأمین نمی شود، بلکه سایر نهادها تأمین مالی می کنند. در اینجا لیستی از برخی از بورسیه های غیر دولتی محبوب برای آلمان آمده است:

1. بورسیه تحصیلی آلمان هاینریش بول برای دانشجویان بین المللی

بنیاد هاینریش بول برای دانشجویان بین المللی از جمله پناهندگان در تمام سطوح تحصیلی بورسیه تحصیلی ارائه می کند. این بنیاد عمدتاً به دانش‌آموزانی که قصد مطالعه در زمینه‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) و به‌ویژه برنامه‌های متمرکز بر علوم محیطی را دارند، بورسیه می‌دهد. سایر بورسیه ها به دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته روزنامه نگاری، مطالعات اقتصادی یا حقوقی و مدرک هنر را دارند تعلق می گیرد.

2. بورسیه تحصیل آلمان بنیاد بایر 

بنیاد بایر به دانشجویانی که قصد انجام پروژه های تحقیقاتی مختلف را دارند بورسیه تحصیلی اعطا می کند. این بورسیه به دانشجویان آلمانی و بین المللی داده می شود. تنها شرط لازم برای دانشجویان این است که آنها باید نتایج تحصیلی عالی ارائه دهند و پروژه تحقیقاتی باید بر یک موضوع و رویکرد نوآورانه تمرکز کند.

3. بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS).

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در آلمان را دارند، واجد شرایط دریافت بورسیه هستند. متقاضی باید کمتر از 30 سال سن داشته باشد و مدرک دانشگاهی را در کشور خود به پایان رسانده باشد. متقاضیان همچنین باید نمرات علمی فوق العاده ای ارائه دهند و باید فعالانه در کارهای داوطلبانه ای که به نفع جامعه در کشورشان است مشارکت داشته باشند.

4.بورسیه تحصیلی آلمان بنیاد فردریش ایبرت

این سازمان به دانشجویان آلمانی و بین المللی که تمایل به مسائل اجتماعی و سیاسی دارند بورسیه تحصیلی اعطا می کند. متقاضیان باید نتایج تحصیلی بالاتر از میانگین داشته باشند و باید احساس مسئولیت مدنی داشته باشند. دانشجویان می توانند تا 1000 یورو در ماه دریافت کنند که می تواند هزینه های ثبت نام، بیمه درمانی و کتاب های ماهانه مورد نیاز و سایر مواد آموزشی را پوشش دهد.

5.  بورسیه تحصیلی آلمان ماویستا

این بورسیه ها به متقاضیانی ارائه می شود که قصد تحصیل در خارج از کشور را در کنار نگهداری از کودک دارند. مبلغ اعطایی حدود 500 یورو در ماه است.

6. بورسیه های بین المللی ورودی ماری کوری (IIF) برای کشورهای در حال توسعه

این بورسیه ها برای محققانی که از سایر نقاط جهان در اروپا حرکت می کنند باز است. اینها به دانشجویان بین المللی ارائه می شود که قصد ادامه تحقیقات پسا دکتری در آلمان را دارند. مبلغ اعطا شده می تواند تا 15000 یورو در سال برسد.

به غیر از بورسیه های غیردولتی موجود برای دانشجویان بین المللی همانطور که در بالا ذکر شد، چندین بورس تحصیلی دیگر نیز موجود است.

OVERVIEW
_

بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

دانشجویان می توانند بورسیه های مختلف دانشگاه آلمان را بیابند که می تواند حمایت مالی کمی برای آنها فراهم کند. به برخی از بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های آلمان نگاهی بیندازید:

1. بورسیه تحصیلی آلمان دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ یکی از محبوب ترین دانشگاه های آلمان است. بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی از رشته های مختلف ارائه می دهد. به عنوان مثال می توان به بورسیه سفیر بین المللی برای دانشجویان مقطع کارشناسی اشاره کرد. این بورسیه تحصیلی پس از پذیرش اعطا می شود و بر اساس عملکرد تحصیلی دانش آموز در دبیرستان است.

2. بورسیه تحصیلی آلمان دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ

دانشگاه هامبورگ بورسیه تحصیلی آلمان تا سقف 400 یورو در ماه، چهار ماه یا ترم به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

3. بورسیه تحصیلی آلمان دانشگاه آخن RWTH

دانشگاه RWTH بورسیه های بسیاری را به دانشجویان ارائه می دهد که می توانند مزایای مالی مختلفی را ارائه دهند. این دانشگاه حداکثر 50 درصد از شهریه دانشجویان منتخب را که بورسیه می شوند پوشش می دهد.

4. بورسیه تحصیلی آلمان - تحقیقاتی بین المللی دانشگاه هومبولت

دانشگاه هومبولت برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحقیق در زمینه تاریخ، مردم شناسی، حقوق، جامعه شناسی، علوم سیاسی، جغرافیا، اقتصاد یا مطالعات منطقه هستند، بورسیه می دهد.

5. بورسیه تحصیلی آلمان تحصیلات تکمیلی لایپزیگ

دانشکده مدیریت تحصیلات تکمیلی لایپزیگ برای دانشجویانی که در دوره های مختلف کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند بورسیه یا کمک های مالی ارائه می دهد.

6. معافیت از شهریه دکتری دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت

این بورسیه تحصیلی در دانشکده مالی فرانکفورت به دانشجویان دکتری ارائه می شود که در یک برنامه آموزش انگلیسی در دانشگاه تحصیل می کنند. این برای دانش آموزانی که در رشته های ریاضی، مالی، حسابداری و مدیریت بازرگانی تحصیل می کنند قابل استفاده است.

توجه: بسیاری از بورسیه های دانشگاه آلمان وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید. می توانید اطلاعات مربوط به بورسیه های تحصیلی خاص دانشگاه را در وب سایت رسمی دانشگاه مربوطه پیدا کنید. آنها بخشی دارند که در مورد کمک های مالی و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی صحبت می کند.

OVERVIEW
_

بورسیه های تحصیلی خاص در آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان برای هر نوع مدرکی اعم از مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در دسترس است. به برخی از بورسیه های رایج برای هر نوع مدرک نگاهی بیندازید:

1.بورسیه تحصیلی آلمان برای مدرک لیسانس در آلمان

مدارک لیسانس در آلمان به صورت رایگان ارائه می شود، یعنی دانشجویان مجبور به پرداخت شهریه نیستند، مگر در ایالت بادن-وورتمبرگ. با این حال، دانشجویان باید پس از اتمام هر ترم، شهریه ترم را پرداخت کنند. هزینه ترم ممکن است بسته به دانشگاه متفاوت باشد.

  • برخی از بورسیه های تحصیلی در آلمان برای دانشجویان مقطع کارشناسی عبارتند از:
  • دانشگاه فنی مونیخ - بورسیه اسکار کارل فاستر برای کتاب و مواد آموزشی در آلمان 2021
  • بورسیه تحصیلی Ambedkar Vidya Nidhi در خارج از کشور برای SC 2021 (برای اتباع هند)
  • کمک های مالی داخلی و بین المللی دولتی در مدرسه بازرگانی مونیخ
  • بورسیه دولتی DAAD باواریا در Hochschule Hof، آلمان
  • بورسیه تحصیلی بنیاد KAS آلمان
  • Leaky Foundation: بورس تحصیلی Joan Cogswell Donner برای دانشجویان در سراسر جهان

شما می توانید بورسیه های مختلف دیگری را برای مدرک لیسانس در آلمان پیدا کنید. این بورسیه ها بودجه جزئی یا بودجه کامل را ارائه می دهند. شما می توانید برای هر بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان کارشناسی که به نظرتان مفید است، درخواست دهید. بورسیه تحصیلی قطعا به شما کمک می کند تا هزینه های زندگی خود را به عنوان یک دانشجوی کارشناسی در آلمان کاهش دهید.

2.بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در آلمان

دانشجویان ملزم به پرداخت مقداری شهریه برای دوره های کارشناسی ارشد در آلمان هستند. مدیریت هزینه های تحصیل به علاوه هزینه زندگی در آلمان برای برخی از دانشجویان بین المللی دشوار است. از این رو بورسیه های مختلفی برای کارشناسی ارشد در آلمان وجود دارد. بورسیه ها ممکن است به طور کامل یا تا حدی تامین شود.

در اینجا برخی از بورسیه های موجود برای MS کارشناسی ارشد در آلمان آمده است:

  • بورسیه های DAAD برای دوره های تحصیلات تکمیلی مرتبط با توسعه
  • برنامه DAAD Helmut-Schmidt (بورسیه کارشناسی ارشد برای سیاست عمومی و حکمرانی خوب)
  • بورسیه هاینریش بول در آلمان برای دانشجویان بین المللی
  • Goethe Goes Global - بورسیه های کارشناسی ارشد

اینها برخی از بورسیه های تحصیلی برای MS در آلمان بود. بورسیه های DAAD از جمله بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در آلمان برای دانشجویان بین المللی است. می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی DAAD برای بورسیه DAAD اقدام کنید.

3.بورسیه دکتری در آلمان

در میان گزینه‌های مالی فراوان، بورسیه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی، نگاهی به بورسیه‌های معروف دکترا در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی بیندازید.

  • بورسیه های DAAD برای مطالعات تحقیقاتی
  • بورسیه تحصیلی Stipendienlotse برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند
  • بورسیه های بین المللی دکتری دانشگاه کلن

دانش‌آموزان می‌توانند با جستجوی آنلاین، بررسی وب‌سایت‌های رسمی دانشگاه‌ها یا بررسی پایگاه داده DAAD برای بورسیه‌های تحصیلی، بورس‌های تحصیلی مختلفی را پیدا کنند.

اکنون که در مورد بورسیه های تحصیلی آلمان می دانید، مهم است که به یاد داشته باشید که گرفتن بورسیه تحصیلی بسیار رقابتی است. بنابراین، مطمئن شوید که تحقیقات خود را به خوبی انجام داده اید و برای بورسیه هایی که فکر می کنید می توانید دریافت کنید، درخواست دهید. دانشجویان همچنین می توانند برای سایر مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در آلمان یا دوره های کارآموزی برای دریافت کمک مالی یا در صورت عدم موفقیت در دریافت بورسیه اقدام کنند.

OVERVIEW
_

سئوالات متداول

بورسیه تحصیلی آلمان 2024

  • آیا گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان دشوار است؟
    گاهی اوقات ممکن است سخت باشد. بستگی به سازمان ارائه دهنده بورسیه دارد. به طور کلی، شرایط بورسیه DAAD خیلی سخت نیست.
  • از کجا می توانم بورسیه تحصیلی آلمان پیدا کنم؟
    اگر به صورت آنلاین جستجو کنید، می توانید بورسیه های مختلف را در آلمان پیدا کنید، یا می توانید از دانشگاه خود پرس و جو کنید یا به بخش بورسیه وب سایت آنها مراجعه کنید یا می توانید برنامه های بورسیه DAAD را بررسی کنید.
  • بورسیه تحصیلی آلمان چقدر است؟
    بستگی به طرحی دارد که برای آن درخواست می کنید. بورسیه های DAAD به طور کامل تامین می شود. در حالی که بسیاری از برنامه های بورسیه وجود دارد که تا حدی تامین مالی می شوند.

اکنون که در مورد بورسیه های تحصیلی آلمان می دانید، مهم است که به یاد داشته باشید که گرفتن بورسیه تحصیلی بسیار رقابتی است. بنابراین، مطمئن شوید که تحقیقات خود را به خوبی انجام داده اید و برای بورسیه هایی که فکر می کنید می توانید دریافت کنید، درخواست دهید. دانشجویان همچنین می توانند برای سایر مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی در آلمان یا دوره های کارآموزی برای دریافت کمک مالی در صورت عدم موفقیت در دریافت بورسیه اقدام کنند.

https://yocket.com/blog/scholarships-for-germany منبع

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *