تحصیل در سوئیس ( شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس)

تحصیل در سوئیس ( شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس)


دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

Switzerland
_

تحصیل در سوئیس ( شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس)

سوئیس، با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده، سیستم آموزشی برجسته و محیط فرهنگی غنی، یکی از مقاصد برجسته برای تحصیل در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود. این کشور کوچک در قلب اروپا، با ترکیب منحصربه‌فردی از کیفیت زندگی بالا، تکنولوژی پیشرفته و فرهنگ غنی، به دانشجویان فرصتی برای تجربه تحصیلی بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

 

سیستم آموزشی سوئیس به عنوان یکی از برترین‌ها در جهان شناخته می‌شود. این کشور به تناسب منابع طبیعی و اقتصادی خود، در بخش‌های علمی، فناوری و هنری پیشروی داشته و دانشگاه‌های برتر و موسسات آموزشی با استانداردهای بین‌المللی از جمله EPFL، ETH Zurich و دانشگاه سوئیس فدرال زوریخ معروفند.

 

علاوه بر این، محیط زندگی در سوئیس به دلیل پایداری اقتصادی، امنیت اجتماعی و تنوع فرهنگی، بسیار مطلوب است. این کشور به عنوان مرکزی برای تحصیل، کار و زندگی، جذابیت‌های بسیاری را برای دانشجویان از سراسر جهان فراهم می‌کند.

 

در این راستا، انتخاب سوئیس برای تحصیل می‌تواند برای هر فردی که به دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد در یک محیط آموزشی بین‌المللی و فرهنگی است، یک انتخاب بی‌نظیر باشد. این تجربه به دانشجویان امکان می‌دهد تا علاوه بر یادگیری در رشته تحصیلی خود، با فرهنگ و زندگی مردم سوئیس آشنا شوند و روابط بین‌المللی جدیدی را برقرار کنند.

 

در نتیجه، تحصیل در سوئیس نه تنها فرصتی برای بهبود مهارت‌های تحصیلی و حرفه‌ای فراهم می‌کند، بلکه بازوی باز شدن به فرهنگ‌ها و تجارب جدید نیز محسوب می‌شود که به افراد کمک می‌کند تا به دانش و توانایی‌های جهانی خود رشد و تقویت کنند.

 

سوئیس، جواهری در تاج زیبای جهان، با پذیرایی گرم و فرصت‌های تحصیلی فراوان، یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور، با داشتن دانشگاه‌های برتر جهان و امکانات آموزشی پیشرفته، به مکانی ایده‌آل برای گسترش دانش و توسعه حرفه تبدیل شده است.

 

با وجود فراهم بودن فرصت‌های اخذ بورسیه‌های تحصیلی و امکان آموزش به زبان‌های مختلف، تحصیل در سوئیس یکی از بهترین تجربیات زندگی و تحصیلی می‌باشد. برای ورود به این ماجرا، آشنایی با یکی از چهار زبان رسمی این کشور الزامی است، اما می‌توانید بدون نگرانی از این موضوع برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز انتخاب کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس، به ویژه در دانشگاه‌های دولتی، بسیار مناسب و قابل تامل است که این امر، یکی از عوامل مهم در جذابیت این کشور برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

 

اگر به دنبال پیوستن به جامعه آموزشی بین‌المللی و یافتن فرصت‌هایی برای رشد حرفه‌ای و فرهنگی هستید، سوئیس به شما این فرصت را می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و ارزیابی رایگان شرایط خود، کافی است فرم ارزیابی تحصیل در سوئیس را تکمیل نمائید.

مهاجرت فوری به سوئیس

همین الان کلیک کنید و مشاوره مهاجرتی دریافت کنید

OVERVIEW
_

شرایط تحصیل در سوئیس

شرایط تحصیل در کشور سوئیس بر اساس مقاطع تحصیلی، سن و وضعیت فرد متفاوت است. در جدول زیر به بررسی شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در سوئیس پرداخته‌ایم. در ادامه، به‌طور جامع با شرایط تحصیل در این کشور آشنا خواهیم شد.

مقطع تحصیلی

بهترین سن

مهم‌ترین مدارک

امکان اخذ بورسیه

مهدکودک یا پیش‌دبستانی

۴ الی ۶ سال

مدارک شناسایی و پاسپورت

ندارد

دبستان

۶ الی ۱۲ سال

مدارک شناسایی و پاسپورت

ندارد

متوسطه اول

۱۲ الی ۱۵ سال

مدارک شناسایی و پاسپورت

ندارد

متوسطه دوم

۱۵ الی ۱۸ سال

مدارک شناسایی و پاسپورت

دارد

کارشناسی

زیر ۲۵ سال

تحصیلات ۱۲ ساله
(۱۱ سال + پیش دانشگاهی)

دارد

کارشناسی ارشد

زیر ۳۲ سال

مدرک کارشناسی
انگیزه نامه
سابقه کار
نمرات GREو GMAT

دارد

دکترا

زیر ۴۰ سال

مدرک کارشناسی ارشد
نمرات GRE و GMAT
انگیزه‌نامه
سابقه کار

دارد

OVERVIEW
_

معرفی و شرایط مقاطع تحصیلی مختلف سوئیس

سوئیس، مانند سایر کشورها، ارتباط مستقیم یا وب‌سایت خاصی برای مدیریت اسناد و درخواست‌های تحصیلی ندارد. برای تحصیل در سوئیس، شما باید درخواست خود را به وب‌سایت دانشگاه مربوطه ارسال کنید و سپس به شکل آنلاین فرآیند درخواست خود را تکمیل کرده و هزینه مرتبط را پرداخت نمایید.

 

مراحل بررسی درخواست تحصیلی بسته به هر دانشگاه و موسسه متفاوت است. اسناد لازم برای بررسی درخواست‌ها نیز ممکن است متغیر باشند و باید در همین مرحله به شکل آنلاین آپلود شوند. لازم به ذکر است که اسناد مورد نیاز باید قبل از پایان مهلت معین برای ارسال در نظر گرفته شده و به دقت ضمیمه و ارسال شوند.

همیـــن الان مشــــاوره بگیر...

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

OVERVIEW
_

مقاطع تحصیلی در نظام آموزشی سوئیس

سیستم آموزشی سوئیس به دلیل استانداردهای بالای علمی، تحقیقات پیشرفته و روش‌های آموزشی نوین، در مقیاس جهانی بسیار محبوب است. تحصیل در این کشور بر پایه سیستم آموزشی بولونیا اداره می‌شود و به سه مرحله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می‌شود. در این چارچوب، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های سوئیس به هر مؤسسه و دانشگاهی در سراسر جهان منتقل کنند. به طور کلی، تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی جهان مدارک تحصیلی ارائه شده از دانشگاه‌های سوئیس را به‌صورت رسمی تایید می‌کنند.

مقطع تحصیلی

مدت زمان اخذ مدرک

کارشناسی

۳ سال

کارشناسی ارشد

۱ الی ۲ سال

دکترا

۳ الی ۵ سال

OVERVIEW
_

تقویم تحصیلی در سوئیس

سال تحصیلی در سوئیس به دو ترم تقسیم می‌شود. ترم اول از سپتامبر تا دسامبر و ترم دوم از فوریه تا مه طول می‌کشد. این تقویم تحصیلی معمولاً با تقویم سال معمولی کشور هماهنگ است.

 

در دوره‌های تحصیلی در سوئیس، شما می‌توانید برنامه‌های تحصیلی خود را در چهار زبان مختلف، یعنی انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی، دنبال کنید. این امکان به دانشجویان از سراسر جهان ارائه می‌شود تا بتوانند در زمینه تحصیل و پژوهش در سوئیس فعالیت کنند و از تنوع زبانی و فرهنگی این کشور بهره‌مند شوند.

OVERVIEW
_

مدارک لازم برای تحصیل در سوئیس

مراحل و مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه‌های سوئیس به شرح زیر است:

  1. فرم درخواستی برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر که باید به صورت امضاء شده و چاپ شده ارائه شود.
  2. دو عکس رنگی از پاسپورت.
  3. ریزنمرات رسمی از دانشگاه‌های قبلی که متقاضی در آن‌ها تحصیل کرده است.
  4. کپی شناسنامه.
  5. مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک لیسانس.
  6. رزومه یا CV متقاضی.
  7. گواهینامه‌های مربوط به زبان‌های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی که نشان دهنده تسلط به زبان‌های مورد نیاز برای تحصیل است.
  8. مدرکی که نشان دهنده پرداخت مبلغ درخواست‌نامه برای دانشگاه یا مؤسسه موردنظر است.
  9. انگیزه‌نامه یا مقاله شخصی که شامل اهداف، تجربیات و دلایل تحصیل در دانشگاه می‌باشد.
تحصیل در سوئیس ( شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس) ویزای تحصیلی سوئیس
کتابخانه دانشگاه زوریخ
OVERVIEW
_

 مزایای تحصیل در سوئیس

امنیت کامل اجتماعی: سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در جهان از نظر امنیت اجتماعی شناخته می‌شود. این کشور با برخورداری از سیستم امنیتی فوق‌العاده و پایدار، به دانشجویان احساس آرامش و اطمینان فراوان می‌دهد.

شرایط رفاهی بسیار عالی: سوئیس با ارائه بستری فراوان از نظر رفاهی و زیرساخت‌های مدرن، به دانشجویان فرصتی بی‌نظیر برای تجربه زندگی مطلوب و لذت‌بخش می‌دهد. این کشور به عنوان یک مقصد آموزش عالی محبوب، با فراهم‌کردن خدمات عالی از قبیل مسکن، حمل و نقل و فعالیت‌های تفریحی، تجربه‌ی تحصیل در آن را به یک سفر لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان: سوئیس با برخورداری از دانشگاه‌های معتبر و معروف جهان، به دانشجویان فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری و پیشرفت در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. این دانشگاه‌ها با ارائه برنامه‌های تحصیلی با کیفیت، امکان ارتقاء دانش و مهارت‌های دانشجویان را فراهم می‌کنند.

اجازه کار دانشجویی در حین تحصیل: یکی از مزایای بارز تحصیل در سوئیس، امکان انجام کارهای دانشجویی در حین تحصیل است. این امکان به دانشجویان این اجازه را می‌دهد که تجربیات کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود را دریافت کرده و به عمق موضوعات مورد مطالعه‌شان بپردازند.

اخذ اقامت بعد از تحصیل: سوئیس با ارائه مسیرهای مناسب برای اخذ اقامت بعد از فارغ‌التحصیلی، به دانشجویان فرصتی برای ساکن شدن در این کشور فراهم می‌کند. این اقامت‌ها از لحاظ حقوقی و اقتصادی برای دانشجویان مزیت‌های فراوانی را فراهم می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند تا به طور مستقل در جامعه محلی مشارکت کنند.

OVERVIEW
_

دانشگاههای سوئیس براساس رنکینگ

Ranking

World Rank

University

1

30

Eidgenössische Technische Hochschule ETH Zürich / Swiss Federal Institute of Technology Zurich

2

73

École Polytechnique Fédérale de Lausanne

3

119

Universität Zürich

4

154

Université de Geneve

5

177

Universität Bern

6

288

Universität Basel

7

290

Université de Lausanne

8

517

Université de Fribourg / Universität Freiburg

9

879

Universität Saint Gallen

10

931

Université de Neuchâtel

11

981

Università della Svizzera Italiana Lugano

12

1374

Fachhochschule Nordwestschweiz

13

1460

Zurcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften

14

1942

Graduate Institute of International Studies Geneva

15

2017

BFH Berner Fachhochschule / Haute école spécialisée bernoise

16

2089

Istituto Dalle Molle di Studi sull'Intelligenza Artificiale

17

2622

Universität Luzern

18

3243

Scuola Universitaria Professionale della Svizzera Italiana

19

3732

Haute École Spécialisée de la Suisse Occidentale

20

4031

Hochschule Luzern

 

مدارک زبان لازم برای تحصیل در سوئیس در مقاطع مختلف

  • برای زبان آلمانی نیاز به مدارک OSD، DSH، TestDaF، telc و… وجود دارد.
  • برای زبان فرانسوی نیاز به مدارک DALF یا DELF وجود دارد.
  • برای زبان انگلیسی نیاز به مدارک IELTS، TOEFL و PTE Academic است.

اگر شما گواهینامه زبان مورد نیاز برای تحصیل در سوئیس را ندارید، می‌توانید در آزمون زبان دانشگاه شرکت کنید. آن‌ها بر اساس سطح زبان و صلاحیت شما برای تحصیل در دانشگاه تصمیم می‌گیرند. برای اطلاع دقیق از شرایط پذیرش در دانشگاه سوئیس، باید با خود موسسه یا دانشگاه تماس بگیرید یا به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. هر یک از موسسات و دانشگاه‌ها قوانین و مدارک خاصی را برای تحصیل در سوئیس در نظر می‌گیرند.

OVERVIEW
_

تحصیل در مدارس سوئیس:

مدارس سوئیس با ارائه سطح برتری در آموزش، ورود به دانشگاه‌های برتر جهان و به دست آوردن پست‌های شغلی برجسته را آسان می‌سازند. دانش‌آموزان خارجی می‌توانند در مدارس بین‌المللی و شبانه‌روزی این کشور تحصیل کنند و از امکانات بی‌نظیر تحصیلی و رفاهی بهره‌مند شوند.

 

اساتید برجسته، آزمایشگاه‌های پیشرفته، کتابخانه‌های فراوان و سالن‌های ورزشی تنها یک بخش از امکانات فوق‌العاده مدارس در سوئیس هستند.

 

خوابگاه‌های مدارس نیز امکانات رفاهی متعددی را فراهم می‌کنند، از جمله وعده‌های غذایی، برنامه‌های درسی، سرگرمی‌ها و مراقبت‌های پزشکی.

 

مدارس شبانه‌روزی سوئیس به هر دانش‌آموز توجه ویژه‌ای می‌کنند و کلاس‌های درس معمولاً دارای تعداد کمی از دانش‌آموزان هستند. هزینه تحصیل در این مدارس معمولاً بین 50،000 تا 120،000 یورو در سال می‌باشد.

 

دانش‌آموزان خارجی در مدارس سوئیس می‌توانند سه تا چهار زبان را آموزش ببینند و به دو طریق علمی و فیزیکی برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان آماده می‌شوند. سن قابل‌پذیرش برای ورود به این مدارس معمولاً بین 9 تا 18 سال است و تمامی هزینه‌های مربوط به تحصیل در طول یک سال حدود 50،000 یورو می‌باشد.

 

با توجه به مدرسه‌ای که برای تحصیل انتخاب می‌کنید، می‌توانید از امکاناتی نظیر:

  • اتاق‌های یک نفره و دو نفره در خوابگاه
  • وعده‌های غذایی
  • فعالیت‌های ورزشی، هنری و فرهنگی
  • نظارت بر اجرای تکالیف دانش‌آموزان
  • سرگرمی‌های روزانه
  • فوق‌برنامه‌های ورزشی مانند بسکتبال، فوتبال، گلف، اسکی، ژیمناستیک، شنا و یوگا
  • آموزش دو یا سه زبان
  • کلاس‌های کم جمعیت
  • کلاس‌های مدرن
  • آزمایشگاه‌های مجهز

استفاده نمایید.

تحصیل در سوئیس ( شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس) ویزای تحصیلی سوئیس
دانشگاه لوزان سوئیس
OVERVIEW
_

تحصیل در کالج‌های سوئیس

برای دانشجویان بین‌المللی، تحصیل در مدارس شبانه‌روزی یکی از راه‌های برتر و مؤثر برای ورود به دانشگاه‌های سوئیس محسوب می‌شود. اما اگر تصمیم دارید سریع وارد بازار کار شوید، تحصیل در کالج‌های سوئیس یکی از بهترین انتخاب‌هاست. تحصیل در این کالج‌ها با هدف‌های متفاوتی انجام می‌شود، از جمله آموزش تخصصی حرفه‌ای، آموزش زبان با شرکت در دوره‌های زبان، و رسیدن به سطح آموزشی مورد نظر برای ورود به دانشگاه.

 

کالج‌های سوئیس از نظر پذیرش، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دانشگاه‌ها دارند، بنابراین بسیاری از دانشجویان از این امکان بهره می‌برند. از مزایای تحصیل در این کالج‌ها می‌توان به برنامه‌های انعطاف‌پذیر، کلاس‌های موضوعی کوچک و تخصصی، محیط و نظم دموکراتیک‌تر، برنامه‌های آموزشی مدرن، و هزینه‌های کمتر و پذیرش راحت‌تر نسبت به دانشگاه‌ها اشاره کرد. هزینه تحصیل در کالج‌های سوئیس به طور معمول 1.5 الی 2 برابر کمتر از دانشگاه‌هاست.

 

در زیر به برترین کالج‌های سوئیس اشاره شده است:

  • کالج دو لمان
  • مدرسه سنت جورج مونترو
  • کالج Champittet
  • کالج سنت چارلز و لیسه
  • Lyceum Alpinum Zuoz
  • کالج Beau Soleil
  • کالج آیگلون سوئیس
  • Institut auf dem Rosenberg
  • کالج لمانیا لوزان
  • کالج مالورن سوئیس
OVERVIEW
_

تحصیل مقطع کارشناسی در سوئیس

مقطع کارشناسی در سوئیس، یک دوره تمام‌وقت، سه‌ساله و شامل ۱۸۰ واحد درسی ECTS می‌باشد. البته، در رشته‌هایی مانند پزشکی یا داروسازی، این دوره ممکن است تا پنج یا شش سال به طول بیانجامد. زبان آموزش در مقطع کارشناسی به دانشگاه محل تحصیل شما وابسته است.

 

در طول دوره لیسانس در سوئیس، شما ملزم به شرکت در دروس اجباری رشته اصلی، دروس اضافی در رشته دیگری که انتخاب می‌کنید (فرعی)، و همچنین دوره‌های اختیاری رایگان هستید. آخرین سال تحصیلی لیسانس در سوئیس به نگارش و ارائه پایان‌نامه اختصاص دارد.

OVERVIEW
_

شرایط تحصیل در سوئیس در مقطع لیسانس

تحصیل در مقطع لیسانس در سوئیس نیازمند داشتن مدرک دیپلم معتبر است. این دوره براساس فرآیند و اعلامیه بولونیا (نظام آموزشی واحد اروپا) اداره می‌شود. دوره لیسانس در سوئیس معمولاً 3 سال طول می‌کشد و در پایان آن، دانشجویان مدرک لیسانس مورد تایید وزارت علوم سوئیس را دریافت می‌کنند. همچنین، امکان کار دانشجویی به مدت 10 ساعت در هفته برای دانشجوان فراهم است.

جزئیات مقطع لیسانس:

  • مقطع: لیسانس
  • طول دوره: 3 سال
  • امکان کار: 10 ساعت در هفته
  • زبان تدریس: آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس به زبان‌های آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی انجام می‌شود. مدرک کارشناسی اولین مدرک دانشگاهی است که در یک دانشگاه یا موسسات آموزش عالی می‌توان به دست آورد. رشته‌های متنوعی از جمله مهندسی و داروسازی در سوئیس بسیار محبوب هستند و ارائه‌شان بیشتر به دانشجویان در زمینه‌های علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم کسب و کار، علوم مهندسی، ریاضیات و اطلاعاتی انجام می‌شود.

OVERVIEW
_

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس، در طی یک یا دو سال تمام‌وقت با گذراندن ۹۰ الی ۱۲۰ واحد ECTS تکمیل می‌شود. این مدرک یک گزینه فوق‌العاده برای دانشجویان بین‌المللی بدون داشتن دانش قبلی از زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی یا آلمانی است، زیرا می‌توانید دوره‌های مختلفی را به زبان انگلیسی در این مقطع پیدا کنید.

 

در کشور سوئیس، دوره‌ای دیگر به نام کارشناسی ارشد مطالعات پیشرفته (MAS) نیز وجود دارد. این دوره معمولاً ۱ الی ۲ سال طول می‌کشد و شامل مطالعه مستقل، کار دوره‌ای و پایان‌نامه کارشناسی ارشد است. دانشجویان در این دوره باید ۶۰ الی ۱۲۰ واحد ECTS را تکمیل کنند.

OVERVIEW
_

شرایط تحصیل در سوئیس در مقطع فوق لیسانس

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در سوئیس، نیازمند داشتن مدرک لیسانس معتبر و قبولی در همان رشته و مقطع است. همچنین، داشتن مدرک آیلتس با نمره 6.5 ضروری است. در صورتی که مدرک زبان شما در حد آیلتس 6 باشد، ممکن است در برخی از دانشگاه‌های سوئیس با پرداخت مبلغی، با همان مدرک زبان به تحصیل بپردازید.

 

تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی در سوئیس بر اساس فرآیند و اعلامیه بولونیا (نظام آموزشی واحد اروپا) صورت می‌گیرد. دوره فوق لیسانس در سوئیس معمولاً 1.5 تا 2 سال طول می‌کشد و نیازمند قبولی در همان مقطع و رشته می‌باشد. در پایان دوره، دانشجویان مدرک فوق لیسانس مورد تایید وزارت علوم سوئیس را دریافت می‌کنند. همچنین، امکان کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته برای دانشجو وجود دارد.

 

جزئیات مقطع فوق لیسانس:

  • مقطع: فوق لیسانس
  • طول دوره: 1.5 تا 2 سال
  • امکان کار: 20 ساعت در هفته
  • آیلتس: 6.5 

مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس معمولاً یک و نیم یا دو سال طول می‌کشد. تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی معمولی است. زمینه‌های مشترک مطالعه برای کارشناسی ارشد در سوئیس شامل امور بین المللی، اقتصاد، مهندسی، علوم کامپیوتر، بازرگانی، ارتباطات و کسب و کار بین المللی است.

OVERVIEW
_

تحصیل دکتری در سوئیس

تحصیل در مقطع دکترا در سوئیس یکی از تجارب فراگیر و پرماجرا برای دانشجویان است. اما این امکان تنها در تعداد محدودی از دانشگاه‌ها فراهم است و به طور عمده بر تحقیق و پژوهش متمرکز است. در این مقطع، دانشجوان به صورت مستقل بر روی پایان‌نامه دکترا تحت راهنمایی استاد راهنما کار می‌کنند. طول دوره دکترا در سوئیس معمولاً بین ۳ تا ۵ سال است و برای کسب مدرک، باید ۲۴۰ واحد ECTS را تکمیل کنید.

OVERVIEW
_

انواع دکترا در سوئیس:

تحصیل در مقطع دکترا در سوئیس یکی از تجارب فراگیر و پرماجرا برای دانشجویان است. اما این امکان تنها در تعداد محدودی از دانشگاه‌ها فراهم است و به طور عمده بر تحقیق و پژوهش متمرکز است. در این مقطع، دانشجوان به صورت مستقل بر روی پایان‌نامه دکترا تحت راهنمایی استاد راهنما کار می‌کنند. طول دوره دکترا در سوئیس معمولاً بین ۳ تا ۵ سال است و برای کسب مدرک، باید ۲۴۰ واحد ECTS را تکمیل کنید.

  1. دکتری سنتی یا عمومی (Traditional or general PhDs):

   در این نوع دکترا، دانشجوان تحت راهنمایی یک یا چند استاد راهنما در یک دانشگاه تحصیل می‌کنند. تمرکز اصلی این دوره بر روی تحقیقات است و دانشجوان بیشتر وقت خود را صرف انجام کار بر روی پایان‌نامه دکترا می‌کنند.

  1. دکتری ساختاریافته (Structured PhDs):

   در این نوع دکترا، آموزش عملی بیشتری وجود دارد و دانشجوان در فرآیند آموزشی با همکاری و مشارکت بین مؤسسات مختلف مانند دانشگاه‌های علمی کاربردی شرکت می‌کنند.

OVERVIEW
_

شرایط تحصیل دکتری در سوئیس

برای شروع تحصیل در مقطع دکترا در سوئیس، نیازمند داشتن مدرک فوق لیسانس معتبر و قبولی در همان رشته و مقطع هستید. تحصیل در این مقطع عموماً به صورت بورسیه یا با شهریه‌ای بسیار پایین و به صورت علمی و تحقیقاتی انجام می‌شود. برای دریافت پذیرش در این دوره، نیاز به داشتن سوپروایزر و رزومه علمی، تحقیقاتی و کاری قوی است.

 

تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی در سوئیس بر اساس فرآیند و اعلامیه بولونیا (نظام آموزشی واحد اروپا) انجام می‌شود. دوره دکترا در سوئیس معمولاً 3 تا 4 سال طول می‌کشد و نیازمند قبولی در همان مقطع و رشته است. پس از پایان دوره، دانشجویان مدرک دکترای مورد تایید وزارت علوم سوئیس را دریافت می‌کنند. همچنین، امکان کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته برای دانشجو وجود دارد.

جزئیات مقطع دکترا:

  • مقطع: دکترا
  • طول دوره: 3 الی 4 سال
  • امکان کار: 20 ساعت در هفته
  • آیلتس: 6.5 به بالا

پس از موفقیت در مقطع ارشد، می‌توانید برای شروع کار بر روی پایان‌نامه و تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنید. بررسی مدارک برای این مقطع از اول تا پانزده فوریه انجام می‌شود. برخی از دانشجویان ممکن است مدرک تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند، اما بعد از بررسی مدارک، قادر به دریافت پذیرش برای دکتری نباشند. رشته‌های محبوب برای تحصیل در دکترا در سوئیس شامل کامپیوتر، برق و مکانیک هستند که برخی از آن‌ها نیاز به پروسه طولانی‌تری دارند.

OVERVIEW
_

شرایط پذیرش در دانشگاه‌ های سوئیس

در نظر گرفتن شرایط پذیرش در دانشگاه‌های سوئیس بسیار حیاتی است، زیرا این دانشگاه‌ها از یک سطح علمی بسیار بالا برخوردارند. بنابراین، داشتن یک رزومه علمی قوی و ارائه مقالات معتبر از جمله مهم‌ترین شرایط برای پذیرش در این دانشگاه‌ها است. زبان تدریس در دانشگاه‌های سوئیس در مقطع کارشناسی اغلب آلمانی و فرانسوی است، و برای ورود به این مقطع، متقاضیان باید حداقل مدرک B1 را داشته باشند.

 

در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجوان می‌توانند زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی را برای تحصیل انتخاب کنند. اما برای پذیرش، ارائه حداقل مدرک B2 برای زبان‌های آلمانی و فرانسوی، و آیلتس 6.5 برای تحصیل به زبان انگلیسی لازم است.

تحصیل در سوئیس با بورس تحصیلی فرصتی بی‌نظیر برای دانشجوها فراهم می‌آورد.

OVERVIEW
_

بورسیه‌های تحصیلی در سوئیس

بورسیه‌های تحصیلی در سوئیس به دو نوع تقسیم می‌شوند: بورسیه نخبگان برای دانشجویان بین‌المللی و بورسیه پژوهشی دکترا که توسط 10 دانشگاه غیرفنی و چند دانشگاه فنی در دوره دکترا ارائه می‌شود. این بورسیه‌ها تمامی هزینه‌های تحصیلی را همچنین کمک به هزینه زندگی شامل می‌شود.

 

اخذ این بورسیه‌ها دشوار بوده و برای دانشجویانی با رزومه تحصیلی و تحقیقی قوی مناسب است. مراحل پذیرش اغلب توسط دانشجو با همکاری سوپروایزر صورت می‌گیرد.

 

این بورسیه شامل 1920 فرانک سوئیس کمک هزینه ماهیانه، 300 فرانک سوئیس کمک هزینه مسکن ماهیانه، و کارت حمل و نقل 1.5 ساله می‌شود. این دوره‌ها 3 ساله بوده و برای افرادی که بعد از 31 دسامبر 1983 متولد شده‌اند، می‌باشد.

 

دانشجویانی که به تحصیل در سوئیس علاقه‌مند هستند، با داشتن شرایط مورد نیاز برای بورسیه‌های تحصیلی این کشور، می‌توانند به طور قابل توجهی از هزینه‌های آموزشی و زندگی در این کشور کمک بگیرند.

بورسیه‌های دولتی برای دانشگاه‌های سوئیس

  • این بورسیه‌ها به دانشجویان بین‌المللی از طریق کمیسیون فدرال دولت سوئیس ارائه می‌شوند و شامل:
  • بورسیه‌های دانشگاهی، شامل دانشگاه‌های سوئیس، موسسات فناوری فدرال و دانشگاه‌های علوم تجربی.
  • بورسیه‌های هنری برای مدارس موسیقی و هنرهای زیبا.

 

بورسیه‌های تحصیلی عالی دولت سوئیس

این بورسیه‌ها امکان تحصیل و پژوهش در دوره‌های دکترا را در تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات معتبر سوئیس فراهم می‌کنند و شامل هزینه‌های تحصیلی، معافیت از شهریه، بیمه‌ی بهداشتی، هزینه‌ی پرواز و کمک به هزینه‌های زندگی می‌شوند.

 

طرح دانشجوی سیار

این طرح به دانشجویان امکان می‌دهد که در یکی از دانشگاه‌های عضو اتحادیه اروپا به عنوان مهمان تحصیل کنند و سپس به دانشگاه اصلی خود، به عنوان مثال سوئیس، بازگردند.

بورسیه‌های اختصاصی دانشگاه‌های سوئیس

بسیاری از دانشگاه‌ها بورسیه‌های داخلی متفاوتی را به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کنند، اطلاعات بیشتر در این زمینه از دپارتمان مرکزی امور خارجه سوئیس قابل دسترسی است.

 

دانشگاه‌هایی که بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند:

  • بورسیه‌های عالیه ETH: این بورسیه‌ها به دانشجویان ممتاز در مقطع فوق لیسانس کمک می‌کنند و شامل هزینه‌های تحصیل و زندگی است.
  • بورسیه‌های تحصیلی University of Lausanne: این بورسیه برای دانشجویان خارجی مختص دوره فوق لیسانس است.
  • بورسیه‌های University of Bern برای دانشجویان برتر خارجی: این بورسیه‌ها نیز در مقطع فوق لیسانس ارائه می‌شوند.
  • کمک‌هزینه‌های آموزشی ممتازان EPFL: این کمک‌هزینه‌ها به دانشجویان برتر با سوابق تحصیلی برجسته در مقطع فوق لیسانس ارائه می‌شود.
  • بورسیه‌های تحصیلی MBA در دانشگاه IMD: این بورسیه‌ها مختلف برای دانشجویان خارجی با سوابق متفاوت ارائه می‌شوند.
  • طرح کمک‌هزینه‌ی تحصیلی US FulbrightSwiss: این طرح به دانشجویان آمریکایی اجازه می‌دهد که بورسیه‌های تحصیلی در سوئیس را اخذ کنند.

با توجه به اینکه زبان رایج بیش از دو سوم جمعیت سوئیس زبان آلمانی است و هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئیس بالاست، گزینه‌هایی مانند اتریش که سیستم تحصیلی رایگانی دارد، برای دانشجویان جذاب به نظر می‌رسد.

OVERVIEW
_

تحصیل در رشته های پزشکی در سوئیس

کشور سوئیس با بهترین کیفیت زندگی و برترین مدارس پزشکی، برای شما یک فرصت بی‌نظیر را فراهم می‌کند. اگرچه پذیرش در دانشگاه‌ها و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور به صورت رقابتی و سخت است، اما امکان پذیرش دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

OVERVIEW
_

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دانشجویانی که پس از یک سال اول تحصیل در آزمون با شکست مواجه می‌شوند و موفق به قبولی در آزمون پزشکی سوئیس نمی‌شوند، باید در دوره‌های تحصیل به زبان فرانسوی نیز شرکت کنند. اطلاعات کامل در مورد زبانی که به آن تحصیل می‌کنید بسیار اهمیت دارد، زیرا تسلط بر زبان مورد نظر اجباری است.

OVERVIEW
_

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

برنامه تحصیلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از رشته‌های علومی مانند کالبدشناسی و زیست‌شناسی آغاز می‌شود و پس از آن به دوره‌های تخصصی ادامه می‌یابد. مدت زمان تحصیل در این رشته‌ها ۵ تا ۷ سال است، با توجه به مکان تحصیل و نوع رشته.

OVERVIEW
_

هزینه تحصیل در کالج‌های پزشکی سوئیس

هزینه‌های تحصیل در سوئیس متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی است، با تفاوت‌های کمی در مبلغ شهریه بین دانشجویان محلی و بین‌المللی. انتظار می‌رود که هر سال مبلغی میان ۲۶۳۰ تا ۵۲۵۰ پوند را برای برنامه‌های پزشکی خود در نظر بگیرید.

OVERVIEW
_

شهریه دانشگاه‌های دولتی در کشور سوئیس

دانشجویانی که با برنامه تبادل به سوئیس می‌آیند، نیازی به پرداخت شهریه ندارند. شهریه متوسط برای دانشگاه‌های دولتی سوئیس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برابر با 400 تا 3700 یورو در هر سال تحصیلی است. شهریه مقطع دکترا بین 100 تا 900 یورو در هر سال است.

 

شهریه دانشگاه‌های دولتی سوئیس برای تمام دانشجویان بین‌الملل بدون در نظر گرفتن ملیت آن‌ها محاسبه می‌شود و این دانشجویان از نظر شهریه در وضعیت یکسانی قرار دارند. در رابطه با شهریه دانشگاه سوئیس استثنا هم دیده می‌شود.

 

در دانشگاه سنت گالن، دانشگاه فریبرگ، دانشگاه لوگانو، دانشگاه نوشاتل، دانشگاه لوسرن و دانشگاه زوریخ شاهد دو وضعیت بسیار خاص هستیم.

 

اول اینکه بعضی از این دانشگاه‌ها شهریه دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا را بیشتر از دانشجویان اروپایی اعلام می‌کنند. همچنین برخی دیگر از دانشگاه‌های نامبرده به طور کلی شهریه را برای دانشجویان بین‌الملل بیشتر از دانشجویان سوئیسی در نظر می‌گیرند.

 

دانشگاه دولتی کشور سوئیس بودجه لازم برای سال تحصیلی را از دولت سوئیس دریافت می‌نماید. این موضوع باعث شده که هزینه تحصیل در کشور سوئیس نسبت به هزینه تحصیل در ایالات متحده و انگلیس مقرون به صرفه تر باشد.

OVERVIEW
_

شهریه دانشگاه‌های خصوصی در سوئیس

شهریه دانشگاه‌های خصوصی کشور سوئیس در وضعیت بالاتری قرار دارد. این رقم می‌تواند به 43000 یورو در سال هم برسد. بعضی از دانشگاه‌های سوئیس در صورت پرداخت یکجا و کامل شهریه تخفیف‌هایی برای دانشجویان مدنظر قرار می‌دهند. در برخی از رشته‌ها، شهریه بر مبنای اعتبارات و تعداد کل دوره تحصیلی محاسبه خواهد شد.

OVERVIEW
_

موسسات آموزش عالی مقرون به صرفه در کشور سوئیس

بهتر است متقاضیان تحصیل در سوئیس با موسسات آموزش عالی کشور سوئیس که مقرون به صرفه هستند، آشنا شوند.

  • دانشگاه لوزان، میانگین شهریه: 1040 یورو در سال
  • دانشگاه برن، میانگین شهریه: 1700 یورو در سال
  • دانشگاه ژنو، میانگین شهریه: 900 یورو در سال
  • دانشگاه علمی کاربردی و هنری شمال غربی سوئیس (FHNW)، میانگین شهریه: 1260 یورو در سال
OVERVIEW
_

شهریه در دانشگاه‌ های برتر سوئیس

در ادامه مخارج تحصیل در دانشگاه‌های برتر سوئیس را گردآوری کرده‌ایم.

  • دانشگاه بازل، میانگین شهریه: 1550 یورو در سال
  • موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ (ETH)، میانگین شهریه: 1200 یورو در سال
  • دانشگاه زوریخ، میانگین شهریه: 1300 یورو در سال
  • موسسه فناوری فدرال سوئیس لوزان، متوسط ​​شهریه: 1150 یورو در سال
OVERVIEW
_

رشته‌های پر درآمد و مورد نیاز سوئیس

در سوئیس رشته‌های پرطرفدار و محبوب وجود دارد که می‌توانند بازار کاری مناسبی بعد از اتمام تحصیلات در سوئیس داشته باشند. شما می‌توانید برای تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی، این رشته‌ها را انتخاب کنید.

  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در سوئیس
  • کارشناسی ارشد پزشکی انسانی در سوئیس
  • کارشناسی ارشد مهندسی عمران در سوئیس
  • کارشناسی ارشد تجارت بین‌الملل در سوئیس
  • کارشناسی ارشد فیزیک در سوئیس

کشور سوئیس برای تحصیل در سوئیس، گزینه‌های متنوعی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. بیشتر دانشگاه‌های سوئیس به تحقیق دانشجویان اهمیت زیادی می‌دهند. در کشور سوئیس رشته‌هایی نظیر دامپزشکی، دندانپزشکی و پزشکی معیارهای خاصی برای پذیرش دانشجو دارند.

OVERVIEW
_

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس و  ویزای تحصیلی سوئیس:

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سوئیس:

  • چهار عکس پاسپورتی: تصاویر باید در ابعاد استاندارد پاسپورت باشند.
  • پاسپورت: پاسپورت شما باید دارای حداقل سه ماه اعتبار بعد از شروع اقامت در سوئیس باشد.
  • نامه پذیرش: این نامه از سوی دانشگاه مورد نظر صادر می‌شود و باید ارائه شود.
  • گواهی پرداخت شهریه: ارائه اصل و کپی این گواهی الزامی است.
  • اثبات تمکن مالی: شما باید بتوانید نشان دهید می‌توانید برای مدت یک سال هزینه‌های خود را تأمین کنید. (معادل ۲۱٬۰۰۰ فرانک سوئیس یا ۲۲٬۴۹۲ دلار در هر سال تحصیلی)
  • مدرک دال بر اخذ بورسیه: در صورت لزوم، ارائه نامه‌ای که تمام هزینه‌های تحصیل شما را توسط بورسیه‌های تحصیلی یا وام‌های دانشجویی سوئیس پوشش می‌دهد، الزامی است.
  • رزومه: باید به یکی از زبان‌های رسمی سوئیس ترجمه شود.
  • انگیزه‌نامه: باید به یکی از زبان‌های رسمی سوئیس ترجمه شود.
  • تعهد به ترک سوئیس پس از اتمام تحصیل.
OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

تحصیل در سوئیس با ارائه مدارک مناسب و پیگیری‌های لازم، فرصتی بی‌نظیر برای دستیابی به تجربه تحصیلی بین‌المللی و کسب دانش و توانایی‌های مورد نیاز برای پیشرفت در زمینه تخصصی شما را فراهم می‌آورد. با وجود دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌های تحصیلی متنوع، دانشجویان می‌توانند از آموزش با کیفیت و فرصت‌های شغلی عالی بعد از فارغ‌التحصیلی بهره‌مند شوند.

 

 برای موفقیت در این مسیر، مهمترین اقدامات شامل تهیه مدارک مورد نیاز، پیگیری‌های لازم برای اخذ ویزا و بورسیه، و آشنایی با فرهنگ و زبان محلی است. کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای آماده راهنمایی شما در تمام طول این مسیر هستند و به منظور ارزیابی تخصصی شرایط تحصیل در سوئیس کافیست تا فرم زیر را تکمیل فرمائید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *