دعوت نامه انگلیس 2024 مهاجرت از طریق دعوتنامه

دعوت‌ نامه انگلیس و مهاجرت از طریق دعوتنامه در سال 2024


OVERVIEW
_

دعوت نامه انگلیس 2024 مهاجرت از طریق دعوتنامه

سفارتخانه‌ها و نمایندگان دولتی به سراسر جهان، اسنادی برای درخواست مهاجرت مطالبه می‌کنند که فراهم‌کردن و ارائه آن‌ها، مطابق با قوانین و مقررات کشور مورد نظر، چالش‌برانگیز به نظر می‌آید. اگر تصمیم به دریافت ویزا و مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌ نامه انگلیس دارید، باید در فرآیند ارائه درخواست خود دقیق و مطابق با قوانین عمل کنید. با وجود تشدید قوانین مهاجرتی، یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به از دست دادن فرصت دریافت ویزا شود. اما نگران نباشید؛ به‌عنوان درخواست‌کننده ویزا، می‌توانید اطلاعات زیادی درباره نحوه ارائه دعوت‌ نامه انگلیس برای مهاجرت به انگلیس و مدارک لازم را از سایت پیشگامان اپلای به دست آورید.

OVERVIEW
_

دعوت‌ نامه انگلیس چیست؟

مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌ نامه انگلیس بسیار ساده و آسان است. دعوت‌ نامه انگلیس ، نامه‌ای است که شما به‌عنوان متقاضی باید آن را به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد ارائه دهید. این نامه باید توسط میزبان شما، خطاب به شما یا مامور کنسولگری نوشته شود. در این نامه، میزبان تأیید می‌کند که در طول اقامت شما، شما را به‌صورت قانونی در خانه‌اش اسکان می‌دهد یا از لحاظ مالی شما را حمایت خواهد کرد.

OVERVIEW
_

انواع دعوت‌ نامه انگلیس برای مهاجرت به انگلستان کدام است؟

انواع مختلفی از دعوت‌ نامه انگلیس برای مهاجرت به انگلیس وجود دارد که بسته به اهداف شما، شرایط آن‌ها متفاوت است. این انواع عبارتند از:

  • دعوت نامه خانوادگی و خویشاوندی انگلیس
  • دعوت نامه کاری انگلیس
  • دعوت نامه تحصیلی انگلیس
  • دعوت نامه تجاری انگلیس
  • دعوت نامه نمایشگاهی انگلیس
  • دعوت نامه تفریحی و گردشگری انگلیس
OVERVIEW
_

دعوت‌ نامه خانوادگی و خویشاوندی انگلیس

 در این دعوت‌ نامه انگلیس، میزبان باید از بستگان اولیه شما مثل والدین، همسر یا خواهر و برادر شما باشد. اما فقط داشتن این شرایط برای مهاجرت کافی نیست؛ میزبان باید شرایط دیگری مانند موقعیت مالی مناسب و دیگر مواردی را نیز داشته باشد که مربوط به قوانین مهاجرتی کشور مقصد است.

مدت زمان اقامت با این دعوت‌ نامه انگلیس معمولاً حداکثر ۶ ماه است و پس از آن می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

OVERVIEW
_

دعوت‌ نامه کاری انگلستان

دریافت دعوت‌ نامه انگلیس به صورت کاری برای مهاجرت به انگلستان یک فرآیند چند مرحله‌ای است که توسط شرکت‌های معتبر و ثبت شده در انگلستان انجام می‌شود. این نوع دعوت‌ نامه انگلیس ملزم به ذکر مدت زمان اقامت، سمت شغلی، و مدارک توانایی شغلی شما است. این نوع دعوت‌ نامه انگلیس معمولاً به مدت حداکثر ۴ سال اعتبار دارد و پس از آن، برای دریافت اقامت دائم باید اقدام شود. در صورتی که قصد مهاجرت از طریق دعوت‌ نامه انگلیس کاری را دارید، شایستگی و توانایی‌های خود را به شرکت میزبان اثبات کنید. هر گونه تخلف احتمالی توسط شما، میزبان را موظف به پیگیری قوانین مربوطه در انگلستان می‌کند.

مدارک لازم برای دعوت‌ نامه کاری مهاجرت به انگلیس

بسته به حیطه شغلی که در آن می‌خواهید فعالیت کنید، مدارکی جهت اثبات صحت عنوان شغلی یا توانایی‌های شغلی شما مورد نیاز است. مثلاً برای حصول ویزا انگلستان از طریق دعوت‌ نامه انگلیس، مدارک مربوط به شرح زیر باید ارائه شود و در صورت نیاز به مسئولین سفارت یا کنسولگری ارائه گردد.

انواع دعوت‌ نامه انگلیس به صورت کاری مهاجرت به انگلیس

  1. نماینده سازمان یا شرکت: در صورتی که به عنوان نماینده یک سازمان یا شرکت به انگلستان دعوت شده‌اید، باید اثبات کنید چرا سمت نمایندگی را بر عهده گرفته‌اید و چقدر مدت زمان دریافت امتیاز نمایندگی خود را از سازمان مربوطه که در انگلستان مستقر است، دارید؟
  2. مدرس یا بازرس: برای افرادی که در عرصه تدریس یا بازرسی فعالیت می‌کنند، مدارکی از جمله نام یا جزئیات نشریات، تاریخ و زمان سخنرانی‌ها، و نامه از کارفرمای خود که محل کار و حوزه تخصص شما را تأیید می‌کند، مورد نیاز است.
  3. هنرمندان و ورزشکاران: در صورت دعوت برای اجرای برنامه هنری یا شرکت در مسابقات ورزشی، همراه با دعوت‌ نامه انگلیس، مدارکی که جزئیات جوایز و افتخارات شما را نشان دهد، به همراه تاریخ دقیق اجراها و مشارکت‌های شما، ارائه شود.
  4. خلبان و نیروی کنترل پرواز: برای افرادی که به عنوان خلبان یا تخصص‌های مرتبط به انگلستان دعوت شده‌اند، شواهدی از توسط یک سازمان معتبر در انگلستان دعوت شده بودند، نیاز است.
  5. وکلا: برای وکلا که برای مهاجرت دعوت‌ نامه انگلیس دارند، مدارک ترجمه شده و معتبری که سمت شغلی آن‌ها را تأیید کند، ارائه شود.

نحوه نگارش دعوت نامه انگلیس 

OVERVIEW
_

دعوت‌ نامه تحصیلی انگلستان

برای دریافت دعوت‌ نامه تحصیلی انگلستان، شرایطی که دانشگاه مقصد برای پذیرش تعیین کرده است باید مورد تایید قرار گیرد. در صورت بالای ۱۶ سال سن داشتن، آشنایی کامل با زبان انگلیسی و تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و اقامت الزامی است. پس از تاییدیه دانشگاه، دعوت‌ نامه تحصیلی برایتان صادر خواهد شد.

OVERVIEW
_

دعوت‌ نامه تجاری انگلستان

این نوع دعوت‌ نامه انگلیس توسط شرکت‌های انگلستان برای شرکت‌های ثبت شده در سایر کشورها ارسال می‌شود. این دعوت‌ نامه انگلیس معمولاً به‌منظور عقد قرارداد یا همکاری و حضور در نمایشگاه‌های مرتبط به آن حیطه ارسال می‌شود و ذکر محل اقامت شرکت شما به‌عنوان شرکت میزبان در آن الزامی است.

OVERVIEW
_

دعوت‌ نامه تفریحی و گردشگری انگلستان

به انگلیس برای تفریح و گردشگری خوش آمدید! اینگونه دعوت‌ نامه انگلیس عمدتاً از طریق اقوام و بستگانی که در سرزمین انگلستان مستقر هستند به شما ارسال می‌شوند. در مقایسه با دعوت‌ نامه خانوادگی، دعوت‌نامه تفریحی و گردشگری دارای تفاوت‌های خاصی است. اگر احداث مهارت لازم برای ارسال چنین دعوت‌ نامه‌ای در اقوامتان وجود دارد، بهتر است به یاد داشته باشید که هدف اصلی این دعوت‌ نامه انگلیس، صرفاً گذراندن تعطیلات و استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی است. مدت‌زمان این دعوت‌ نامه انگلیس ممکن است به حداکثر زمان اقامت مجاز در دعوت‌ نامه خانوادگی نرسد.

OVERVIEW
_

دعوت‌نامه نمایشگاهی انگلستان

حالا در دنیای دعوت‌نامه‌ها، به نوع خاصی از آنها وارد می‌شویم، دعوت‌نامه نمایشگاهی. این دعوت‌ نامه انگلیس دارای شرایط ویژه‌ای است. برخلاف سایر دعوت‌نامه‌های مهاجرتی، دریافت این دعوت‌نامه نیازمند ارائه دلایل کافی است که نشان دهد چرا حضور شما در نمایشگاه‌های خاص ضروری است. علاوه بر این، مسئولیت مالی از سوی میزبان شما بر عهده نخواهد بود.

OVERVIEW
_

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌ نامه انگلیس

برای اطمینان از اعتبار قانونی یک دعوت‌نامه، میزبان شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. شهروند انگلستان یا مقیم قانونی: میزبان شما باید یا شهروند انگلستان باشد یا قانوناً در این کشور مقیم باشد.
  2. آشنایان یا بستگان شما: میزبان شما باید یکی از آشنایان یا بستگان شما باشد.
  3. محل سکونت در انگلستان: میزبان شما باید محل سکونت مشخصی در کشور انگلستان داشته باشد.
  4. فضای کافی برای میزبانی: میزبان شما باید در تمام طول مدت اقامت شما در انگلستان، شرایط و فضای کافی برای میزبانی شما داشته باشد.
OVERVIEW
_

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌ نامه انگلیس

مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌ نامه انگلیس همچنان نیازمند مدارکی است که باعث اطمینان از تایید اطلاعات میزبان شما می‌شود. اگر شما متقاضی ورود به انگلستان هستید یا میزبانی که شرایط عمومی برای ارسال دعوت‌نامه مهاجرتی را دارد، در هر حالت باید با شرایط نگارش یک دعوت‌نامه معتبر آشنا باشید.

اگر شما میزبان هستید، بهتر است اطلاعات و مدارک زیر را به‌صورت کامل و دقیق در متن دعوت‌نامه ذکر نمایید:

برای میزبان:

  • نام و نام خانوادگی کامل
  • تاریخ تولد
  • آدرس و محل سکونت دقیق در انگلستان
  • شماره‌ تلفن در انگلستان
  • شغل و وضعیت زندگی خود
  • امضا و اثر انگشت شما

برای مهمان:

  • نام کامل
  • تاریخ تولد
  • آدرس و شماره تماس
  • رابطه با میزبان
  • هدف از مهاجرت به انگلستان
  • مدت‌زمان اقامت
  • تاریخ دقیق ورود و خروج از کشور
  • جزئیات هزینه‌ها

شما همچنین باید شواهدی ارائه دهید که نشان دهد هزینه سفر مهمان، از شما حمایت مالی می‌شود یا هزینه‌ها مستقیماً بر عهده مهمان است.

OVERVIEW
_

نکات مهم در رابطه با ارسال دعوت‌ نامه مهاجرت به انگلستان

اگر دعوت‌ نامه انگلیس را از طریق ماموران کنسولی ارسال می‌کنید، بهتر است برای تسریع در روند ارسال دعوت‌نامه مهاجرتی و اثبات شفافیت درخواست خود مدارک زیر را به متن دعوت‌نامه ضمیمه کنید:

 

  1. نسخه کپی از گذرنامه خود به‌عنوان میزبان
  2. مدارک وضعیت زندگی شما در کشور انگلستان
  3. مدارک حقوقی و سند مالکیت خانه
  4. مدارک مالکیت آپارتمان یا قرارداد اجاره

ارسال این اسناد الزامی نیست، اما یک امتیاز بزرگ به نفع مهمان شماست. اگر مدارک شما به زبان انگلیسی نیستند، باید ترجمه معتبر مدارکتان را به همراه اصل آنها داشته باشید. مدارک ترجمه شده باید به همراه اطلاعات ترجمه‌کننده تحویل داده شوند، از جمله تاریخ ترجمه، نام و امضای ترجمه‌کننده، و اطلاعات تماس او.

اگر شخصی که برای او دعوت‌نامه ارسال می‌کنید، دوست صمیمی یا نامزد شماست، باید مدارک جامعی را جهت اثبات آشنایی با آنها ارائه کرده و به مسئولین کنسولگری اطمینان دهید که آنها پس از موعد مقرر به کشور خود باز خواهند گشت.

OVERVIEW
_

چگونه باید دعوت‌نامه مهاجرت به انگلیس را ارسال کنید؟

برای ارسال دعوت‌ نامه مهاجرت به انگلیس به عنوان میزبان، ابتدا باید دعوت‌نامه را اسکن کرده و سپس آن را به مهمان خود ارسال کنید. مهمان شما، در هنگام حضور در سفارت یا کنسولگری، دعوت‌نامه را به همراه سایر مدارک لازم ارائه خواهد کرد.

اگر شما خود مهمان هستید و قصد مهاجرت به انگلیس از طریق دعوت‌نامه را دارید، حین ارائه درخواست مهاجرت با دعوت‌نامه، به موارد زیر توجه کنید:

بسته به ملیت شما، ممکن است در مسیر مهاجرت به انگلیس، با فاکتورهای مختلفی روبه‌رو شوید. حتی اگر تبعه کشوری خاص مثل ایران باشید و نیاز به ویزا برای ورود به انگلیس نداشته باشید، باید به رعایت قوانین مهاجرتی توجه داشته باشید.

در صورت داشتن قصد مهاجرت به انگلیس از طریق دعوت‌نامه از ایران، بهتر است درخواست خود را به‌صورت آنلاین ارائه کنید. سپس پس از پرکردن فرم مربوطه، به‌صورت حضوری در مراکز درخواست ویزا حاضر شده و اطلاعاتی چون اثر انگشت و عکس خود را تکمیل کنید. از این رو بهتر است درخواست خود را در نزدیک‌ترین مرکز درخواست ویزا ثبت کنید.

اگر به‌عنوان متقاضی هزینه اقامت و سفر خود را پرداخت می‌کنید، باید اسنادی ارائه دهید که نشان دهد توانایی مالی برآورده کردن این هزینه‌ها را دارید. این اسناد می‌توانند شامل صورت‌حساب‌های بانکی یا فیش‌های حقوقی باشند.

OVERVIEW
_

جزئیات شرایط متقاضی برای مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌ نامه انگلیس

اگر به دنبال مهاجرت به انگلیس از طریق دعوت‌نامه هستید، باید علاوه بر مدارک و اطلاعات شخصی که در دعوت‌نامه ارسال شده توسط میزبان ذکر شده است، مدارک دیگری را نیز ارائه دهید. این مدارک به عنوان اثبات مفاد دوگانه شما برای بازگشت به کشور خود، تطابق فعالیت شما در این کشور با قوانین، و توانایی پرداخت هزینه‌های احتمالی شما خدمت می‌کنند.

اگر دعوت‌نامه شما از نوع تجاری، کاری یا نمایشگاهی است، ممکن است لازم باشد که در هنگام درخواست ویزای مهاجرت به انگلستان مدارک زیر را همراه داشته باشید:

  • کارت دانشجویی معتبر یا فیش حقوقی شخصی
  • نامه ای از کارفرمای شما که شامل اطلاعاتی از جمله عنوان شرکت، جزئیات سمت شغلی، حقوق و سابقه شغلی شما باشد
  • توصیه‌نامه از اساتید دانشگاه شما با مهر رسمی دانشگاه
  • اسناد ثبت شرکت یا کسب‌وکارتان که اشتغال خود را تایید نماید
  • تأیید اقامت قانونی شما در کشور مبدا
  • اسناد مالی که نشان دهند توانایی مالی لازم برای مهاجرت به انگلستان را دارید، اعم از اظهارنامه‌های بانکی یا نامه رسمی از شرکت یا سازمان محل کار شما که جزئیاتی چون تاریخ شروع کار، میزان حقوق، سمت شغلی و اطلاعات تماس را شامل شود.

اگر شما متقاضی مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌نامه هستید و کمتر از ۱۸ سال سن دارید، باید مدارک حقوقی مرتبط با رابطه شما با یکی از والدین یا سرپرستان تان را ارائه دهید، از جمله شناسنامه یا مدارک مربوط به فرزندخواندگی.

اگر با والدین یا سرپرست خود سفر نمی‌کنید، حتماً رضایت‌نامه معتبری از آن‌ها در مورد خروج شما از کشور و مهاجرت به انگلستان داشته باشید؛ در غیر این صورت، درخواست شما ممکن است برای دریافت ویزا رد شود.

همچنین، مدارک اثبات سفر مانند گذرنامه را همیشه به همراه داشته باشید. اگر برای مهاجرت به انگلستان و پرداخت هزینه‌های سفر و اقامت حامی مالی دارید، اطلاعات کاملی از رابطه بین شما و حامی مالی خود را ارائه دهید، مثل سند خویشاوندی یا مدارک شغلی. همچنین باید با ارائه اسناد معتبر اثبات کنید که حامی مالی شما به‌صورت قانونی ساکن انگلستان است.

اگر برای آموزش، تحقیق یا یک پیشنهاد کاری به انگلستان دعوت شده‌اید، برای اثبات مهارت‌های خود مدارکی نظیر لیست تحقیقات و مقالات منتشر شده توسط شما و نامه‌ای از سازمان یا شرکت میزبان که صحت دعوت‌نامه شما را تأیید کند را به مسئولین کنسولگری ارائه دهید.

اگر قصد مهاجرت به انگلستان در طول دوران پاندمی کرونا را دارید، حتماً مدارکی جهت تأیید سلامتی خود همراه داشته باشید.

OVERVIEW
_

ممنوعیت‌های دعوت‌ نامه مهاجرت به انگلیس

هرچند ارائه مدارک و توضیحات لازم و کافی منجر به افزایش درصد پذیرش شما می‌شود، اما ضمیمه کردن مدارک اضافی، گاهی اوقات ممکن است این معنا را برساند که شما به‌اندازه کافی با قوانین مهاجرت به انگلستان آشنا نیستید. عدم رعایت همین نکات جزئی می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود. به همین جهت قبل از اقدام به مهاجرت با دعوت‌نامه، از مشاوران مجرب و باسابقه در مهاجرت راهنمایی بگیرید و اسناد زیر را به‌عنوان مدرک در درخواست ویزا و مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌نامه استفاده نکنید:

  • اظهارات بانکی یا نامه‌هایی که بیش از ۱ سال قبل از تاریخ درخواست صادر شده است
  • اظهارات کارت اعتباری
  • گواهینامه رانندگی
  • گواهینامه و مدارک آموزشی که در لیست ویزای شما ذکر نشده است
  • مدارک مالکیت اتومبیل
  • عکس‌های شخصی
  • گواهی اسناد رسمی
  • کارت بازرگانی
  • بلیت رزرو هتل و رزرو پرواز
  • فتوکپی کارت‌های بانکی
  • بیمه سفر
  • صورت‌حساب‌های حامی مالی
OVERVIEW
_

نحوه نگارش دعوت‌ نامه مهاجرت به انگلستان

اهمیت ذکر جزئیات و الصاق مدارک لازم به متن دعوت‌نامه ممکن است نگارش و ارسال آن را پیچیده کند. نامه باید خطاب به مهمان یا مسئولین کنسولگری نوشته شود. بسته به اینکه قصد نگارش کدام یک از انواع دعوت‌نامه و خطاب به چه کسی را داشته باشید، لحن شما می‌تواند دوستانه یا رسمی باشد. برخی از سفارتخانه‌ها متن از پیش آماده شده‌ای برای دعوت‌نامه مهاجرتی دارند که کار را ساده‌تر می‌کنند.

هنگام نوشتن دعوت‌نامه مهاجرت به انگلستان، کلیدی‌ترین نکته‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید این است که نامه باید شامل تمام اطلاعات مورد نیاز برای ارسال و نگارش دعوت‌نامه باشد که بالاتر به آنها اشاره شد. ارائه مدارک و اسناد دقیق و تکمیل شده به سفارتخانه مسیر مهاجرت به انگلستان را برایتان هموارتر خواهد کرد.

بسیاری از درخواست‌های مهاجرتی در مراحل اولیه به دلیل نقص مدارک رد می‌شوند. حتی برخی از کشورها پس از رد شدن درخواست اولیه تا سال‌ها بعد به درخواست‌های بعدی ترتیب اثر نمی‌دهند. به همین منظور راهنمایی از یک مشاور مهاجرتی در تمام طول مسیر شرط موفقیت و پرواز به کشور انگلستان است.

OVERVIEW
_

آیا مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت نامه انگلیس قطعی است؟

اگر متقاضی مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت‌نامه هستید، باید بدانید که هرچند داشتن دعوت‌نامه می‌تواند در تسریع مراحل مهاجرت مؤثر باشد، اما این امر الزامی نیست. ارائه مدارک و اقدام برای مهاجرت به انگلستان، نیاز به تخصص و سابقه موفقیت در این مسیر دارد. 

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

گاهی اوقات اکثر شرکت‌های مهاجرتی، به دلیل عدم آشنایی با قوانین سخت‌گیرانه مهاجرت به کشورهای مقصد، منجر به افزایش مدت ‌زمان مهاجرت شما می‌شوند. به همین جهت استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های سایر افرادی که قبلاً برای مهاجرت اقدام کرده و موفق شده‌اند می‌تواند تا حدودی راهگشا باشد. اگر تجربه مهاجرت دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالاتی درباره روند مهاجرت به انگلستان دارید، برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و ارتباط با مشاوران و کارشناسان پیشگامان اپلای تماس بگیرید. یا فرم ارزیابی تخصصی زیر را تکمیل نمائید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *