مدارس بین المللی کانادا و اخذ پذیرش از بهترین مدارس کانادا

مدارس بین المللی کانادا و اخذ پذیرش از بهترین مدارس کانادا 2024


OVERVIEW
_

مدارس بین المللی کانادا و اخذ پذیرش از بهترین مدارس کانادا 2024

مدارس بین المللی کانادا با توجه به کیفیت بالای آموزش طرفداران زیادی داشته و بسیاری از والدین در تلاشند که فرزندان خود را در سنین کمتر، برای یادگیری در خارج از کشور به سرزمین‌های دیگری بفرستند. این تصمیم، از آنجا که می‌دانند که کیفیت آموزشی و استانداردهای تحصیلی در کشور کانادا از جمله بهترین‌ها در جهان به حساب می‌آید، به عنوان یک انتخاب شایسته تلقی می‌شود. 

در واقع، فرزندان زیر ۱۸ سال که می‌خواهند به عنوان مهاجر در کانادا زندگی کنند، نیاز به تعهد یا فردی دارند که مسئولیت آن‌ها را بپذیرد. در میان انواع مختلف مدارس کانادا، مدارس بین‌ المللی کانادا یا بوردینگ اسکول‌ها، با ایجاد محیطی مناسب برای زندگی و تحصیلِ دانش‌آموزان، به خوبی به این نیاز والدین پاسخ می‌دهند.

با توجه به تقاضای بالا برای این نوع مدارس، پیشگامان اپلای تصمیم به ارائه اطلاعاتی جذاب در مورد شرایط پذیرش در مدارس بین المللی کانادا، هزینه‌ها، مزایا و معایب آن‌ها گرفته است. علاوه بر این، ما در ادامه، به معرفی چند مدرسه بین‌المللی معتبر در کانادا خواهیم پرداخت و شما را به همراهی دعوت می کنیم.

OVERVIEW
_

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی کانادا

شهریه مدارس دولتی کانادا

تحصیل در کانادا برای افرادی که شهروند کانادا یا مقیم دائم این کشور هستند، تا پایان مقطع دبیرستان به صورت اجباری و بدون هزینه‌ است. اما برای دانش‌آموزان بین‌المللی به طور مثال، دانش‌آموزان ایرانی که به عنوان دانش آموزان خارجی در کانادا تحصیل می کنند، مساله هزینه در تحصیلات به وجود می‌آید. هزینه تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا معمولاً بالاست، اما با توجه به کیفیت بسیار برتر آموزشی و بازار کار پویا برای فارغ‌التحصیلان، این هزینه قابل توجیه است.

مقاطع تحصیلی کانادا شامل مهدکودک و پیش‌دبستانی، مقطع ابتدایی، مقطع متوسطه و مقطع کالج یا پیش‌دانشگاهی هستند که اصطلاحاً K-12 نامیده می‌شوند، به این معنا که از مهدکودک (Kindergarten) تا مقطع دوازدهم تحصیلی ادامه دارند.

مدارس در کانادا به چهار دسته تقسیم می‌شوند: مدارس دولتی کانادا، مدارس خصوصی کانادا، مدارس بین المللی کانادا و مدارس دو زبانه (ایرانی-کانادایی). بسیاری از مدارس بین‌ المللی کانادا علاوه بر ارائه خدمات تحصیلی، خدمات اسکان و تغذیه برای دانش‌آموزان بین‌المللی نیز فراهم می‌کنند.

OVERVIEW
_

قوانین مدارس کانادا

قوانین و مقررات مرتبط با پذیرش در مدارس بین‌ المللی کانادا ممکن است در هر مدرسه متفاوت باشد؛ با این حال، شرایط عمومی برای ورود به این مدارس به شکل زیر مطرح می‌شود:

  • ترجیحاً داشتن حداقل ۱۲ سال سن برای دانش‌آموزان بین‌المللی در مدارس شبانه روزی یا دانش آموزان بین المللی با درخواست Home stay. 
  • داشتن گاردین یا کاستودین(قیم قانونی) ویژه دانش آموزان 6 الی 12 سال
  • رعایت معدل حداقل و نمرات مورد نیاز در کانادا.
  • مهارت‌های حداقلی در زبان انگلیسی.
  • ارائه کارنامه تحصیلی 3 سال گذشته در کشور مبدا.
  • شرکت در مصاحبه آنلاین (در صورت لزوم).

با پایبندی به این شرایط، شما می‌توانید به درخواست پذیرش در مدارس بین‌ المللی کانادا بپردازید. تیم مشاورین ما در پیشگامان اپلای آماده است تا در تمام مراحل مشاوره تحصیلی، امور کاری، و درخواست پذیرش شما را همراهی کند.

بعد از دریافت نامه پذیرش از یک یا چند مدرسه بین‌المللی کانادا، شما می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. یکی از مزیت‌های ویژه کانادا این است که، این کشور اجازه اخذ ویزای همراه برای والدین دانش‌آموزان را نیز ارائه می‌دهد. اما توجه داشته باشید که با دریافت ویزای همراه، شما اجازه کار در کانادا را نخواهید داشت و شامل یکی از والدین خواهد شد.

OVERVIEW
_

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از مدارس بین المللی کانادا

پروسه ثبت‌نام در مدارس بین‌ المللی کانادا به‌طور کامل از طریق وبسایت رسمی این مؤسسات آموزشی انجام می‌پذیرد. مدرسه‌ها برای انجام این فرایند از متقاضیان مدارک مختلفی درخواست می‌کنند. می‌توان این مدارک را به شرح زیر بیان کرد:

  • ارائه کارنامه تحصیلی حداقل سه سال اخیر دانش‌آموز متقاضی پذیرش.
  • ارائه تصویر پاسپورت دانش آموز
  • ارائه یک یا دو توصیه‌نامه از معلمان و اساتید مدرسه در ایران. (برای دریافت توصیه‌نامه، باید ایمیل استاد فعلی خود را ارائه دهید تا مدرسه کانادایی به‌صورت جداگانه و خودکار وضعیت تحصیلی و عملکرد شما را از استاد جویا شود.)
  • ارائه تصویر پاسپورت والدین دانش‌آموز.
  • ارائه مدارک نشانگر وضعیت مهاجرت والدین دانش‌آموز.
  • ارائه مدارک واکسیناسیون، بهداشت و سلامت (در صورت نیاز).
  • ارائه 2 عکس پاسپورتی (3.5*4.5)
OVERVIEW
_

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا

پس از دریافت نامه پذیرش از مؤسسه آموزشی بین‌المللی مدنظر، مراحل درخواست ویزای کانادا را باید طی کنید. برای انجام این فرآیند و اهداف تحصیل در کانادا، به مدارک زیر نیاز دارید:

 

  • نامه پذیرش از مدرسه بین المللی در کانادا.
  • پاسپورت دانش آموز و والدین.
  • ارائه نامه تمکن مالی به منظور اثبات توانایی تامین هزینه‌های حداقل یک سال آینده برای دانش‌آموز (که شامل حداقل مبلغ ۱۴ هزار دلار برای هزینه‌های زندگی یک سال برای یک نفر بدون حضور والدین می‌شود؛ در کل با شهریه‌های مدرسه تقریبا به ۴۰ هزار دلار کانادا در سال می‌رسد).
  • رسید پرداخت بیمه سلامت پزشکی (در صورت لزوم).
  • رسید پرداخت هزینه شهریه مدرسه (حداقل 1 ترم).
  • تعیین محل و نوع اقامت در کانادا و نحوه تامین هزینه‌های زندگی خود در کانادا.

این مدارک اساسی را برای انجام مراحل ویزای دانش‌آموزی کانادا باید فراهم کنید.

OVERVIEW
_

آشنایی با چند مدرسه بین‌ المللی کانادا-لیست بهترین مدارس کانادا

با توجه به گستردگی جغرافیایی و جمعیت ۳۸ میلیون نفری در کانادا، این کشور دارای مدارس بین‌المللی فراوانی در سطوح مختلف تحصیلی است. در این بخش، به بررسی تعدادی از مؤسسات آموزشی این کشور می‌پردازیم.

نام مدرسه

سن پذیرش

شهر / استان مدرسه

توضیحات

Balmoral Hall School

۱۳ تا ۱۸ سال

ایالت مانیتوبا شهر وینیپگ

این مدرسه دخترانه در سال ۱۸۰۱ تأسیس شده و سالانه ۵۰۰ دانش‌آموز در مواد درسی علوم، تکنولوژی، مهندسی، هنر، ریاضیات و غیره را پذیرش می‌کند.

ST John’s-Ravenscourt School

۵ تا ۱۸ سال

ایالت مانیتوبا شهر وینیپگ

این مدرسه در سال ۱۸۲۰ تأسیس شده و سالانه پذیرای ۸۵۰ دانش‌آموز در مواد درسی تربیت بدنی با گرایش‌های متعدد، هنر، مذاکرات و سخنرانی، علوم رباتیک، زبان، موسیقی، رقص و غیره را ارائه می‌دهد.

King’s-Edgehill School

۱۵ تا ۱۸ سال

ایالت نوواسکوشیا

این مدرسه در سال ۱۷۸۸ تأسیس شده و سالانه پذیرای حدود ۳۵۰ دانش‌آموز در دروس علوم، هنر، زبان، علوم انسانی، تکنولوژی، ریاضیات و غیره است.

شهر ویندزور

Rothesay Netherwood School

۱۱ تا ۱۸ سال

ایالت نیوبرونزویک شهر روتزی

این مدرسه در سال ۱۸۷۷ تأسیس شده و سالانه پذیرای ۳۰۰ دانش‌آموز در رشته‌های هنر، علوم انسانی، زبان، ریاضیات، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و غیره است.

Brentwood College School

۱۳ تا ۱۸ سال

ایالت بریتیش کلمبیا شهر ونکوور

این مدرسه در سال ۱۹۲۳ تأسیس شده و سالانه پذیرای ۴۰۰ دانش‌آموز در رشته‌های علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، تاریخ، هنر، ریاضیات، زبان، کسب و کار و تربیت بدنی در رشته‌های بسیار گسترده و متعدد است.

Bodwell High School

۱۳ تا ۱۸ سال

ایالت بریتیش کلمبیا شهر ونکوور

این مدرسه در سال ۱۹۹۱ تأسیس شده و دروس تربیت بدنی، هنر، زبان و ادبیات، علوم، ریاضیات، طراحی و خلاقیت، جغرافیا، حقوق، فیزیک و غیره را ارائه می‌دهد.

Bishop’s College School

۱۲ تا ۱۸ سال

ایالت کبک شهر شربروک

این مدرسه در سال ۱۸۳۶ تأسیس شده و پذیرای ۲۵۰ دانش‌آموز در دروس هنر، موسیقی، تربیت بدنی، علوم رباتیک، ریاضیات و غیره است.

LCBI High School

۱۵ تا ۱۸ سال

ایالت ساسکاچوان شهر اوتلوک

این مدرسه در سال ۱۹۱۱ تأسیس شده و در دروس تربیت بدنی، زبان و ادبیات، علوم مذهبی، تاریخ، ریاضیات، بیولوژی، هنر، تئاتر و روانشناسی پذیرای دانش‌آموزان است.

Appleby College

۱۲ تا ۱۸ سال

ایالت اونتاریو شهر اوکویل

این مدرسه در سال ۱۹۱۱ تأسیس شده و دروس هنر، کسب و کار، زبان، علوم اجتماعی، ریاضیات، علوم طبیعی، تکنولوژی و غیره را ارائه می‌دهد.

Fulford Academy

۱۱ تا ۱۸ سال

ایالت اونتاریو شهر بروکویل

این مدرسه در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و دروس علوم طبیعی، علوم انسانی، ریاضیات، زبان و ادبیات را ارائه می‌دهد.

Lakecrest Independent School

۴ تا ۱۸ سال

ایالت نیوفاندلند و لابرادور

این مدرسه در سال ۱۹۹۳ تأسیس شده و دروس موسیقی، هنر، زبان، ریاضیات، علوم طبیعی، فناوری اطلاعات و تربیت بدنی را ارائه می‌دهد.

برای مشاهده لیست کامل و آخرین آپدیت کلیک کنید.

OVERVIEW
_

هزینه تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا-شهریه مدارس کانادا

هزینه تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا، با توجه به نوع مدرسه و امکاناتی که ارائه می‌دهد، متغیر است. به طور متوسط، هزینه تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا معمولاً از ۴۰ هزار دلار کانادا تا ۸۰ هزار دلار کانادا متغیر است. در جدول زیر، می‌توانید جزئیات هزینه تحصیل در برخی از مدارس بین‌المللی را مشاهده نمایید:

نام مدرسه

هزینه‌های سالانه

Balmoral Hall School

۵۹,۸۰۰ دلار کانادا

ST John’s-Ravenscourt School

۶۱,۵۰۰ دلار کانادا

King’s-Edgehill School

۶۳,۱۷۰ دلار کانادا

Rothesay Netherwood School

۶۴,۰۰۰ دلار کانادا

Brentwood College School

۸۲,۰۰۰ دلار کانادا

Bodwell High School

۴۴,۹۷۶ دلار کانادا

Bishop’s College School

۷۲,۴۵۰ دلار کانادا

LCBI High School

۲۳۰,۴۵ دلار کانادا

Appleby College

۷۸,۷۷۰ دلار کانادا

Fulford Academy

۶۰,۰۰۰ دلار کانادا

Lakecrest Independent School

۱۷,۴۱۰ دلار کانادا

همانطور که مشاهده می‌شود، هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی کانادا می‌تواند بسیار متنوع باشد و این تنوع از تفاوت‌های میان مدارس مختلف به وجود آید.

علاوه بر این، باید حدود  تا 500 تا 1000 دلار را به عنوان هزینه ثبت نام در هر مدرسه در نظر داشت. این مبلغ توسط مدرسه مقصد دریافت می‌شود و در صورت لغو پروسه پذیرش از سوی دانش‌آموز یا عدم پذیرش دانش‌آموز، قابل بازگشت نمی‌باشد.

OVERVIEW
_

ویزای همراه برای دانش آموزان در کانادا

یکی از والدین یا هر دو والدین با اخذ ویزای توریستی همراه (مولتیپل ۵ ساله) یا ویزای گاردین کانادا به همراه فرزند دانش آموز وارد کانادا می‌شوند. در این حالت هیچ کدام از والدین همراه امکان کار یا تحصیل را ندارند. در صورت تمایل برای تحصیل یا کار باید مجوز مربوطه دریافت شود.

برای فرزندان زیر ۱۸ سال باید یکی از والدین یا گاردین آن‌ها را در کانادا همراهی کنند. اگر امکان اخذ ویزای همراه دانش آموز کانادا یا در بعضی مواقع همان ویزای گاردین کانادا را ندارید با مفهوم کاستودین آشنا شوید.

کاستودین  به چه کسی گفته می شود؟

 اگر فرزندان کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند و بدون والدین برای تحصیل در کانادا اقدام کنند، جهت تحصیل در کانادا باید تحت مراقبت و نظارت فرد بالغی در کانادا باشند. این فرد نقش گاردین یا همان کاستودین دانشجو در کانادا را خواهد داشت. کاستودین باید اقامت دائم یا پاسپورت کانادا را داشته باشد.

والدین فرزند در کشور مبدا و کاستودین باید فرم مخصوص را تکمیل کنند. در بیشتر موارد اگر محصل کمتر از ۱۰ سال سن داشته باشد باید یکی از والدین بیولوژیکی او در هنگام تحصیل به همراه او باشند.

OVERVIEW
_

مزایا و معایب تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا - مدارس کانادا برای مهاجران

تحصیل و مهاجرت به هر کشوری مزایا و معایبی دارد که قبل از هر اقدامی، بهتر است آنها را مورد بررسی دقیق قرار دهیم. برخی از مزایا و معایب تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا عبارتند از:

مزایا:

  • کیفیت بسیار بالای تحصیل: سیستم آموزشی با کیفیت و معتبر 
  • آینده کاری مناسب برای فارغ التحصیلان: فرصت‌های شغلی عالی برای فارغ التحصیلان.
  • محیط امن برای تحصیل و زندگی: کانادا به عنوان یک کشور امن و مهاجر پذیر شناخته می‌شود.
  • ارائه خدمات اسکان و تغذیه به دانش‌آموزان: امکانات راحتی برای دانش‌آموزان بین‌المللی.
  • توانایی اخذ ویزای همراه برای والدین دانش‌آموز: فرصت برای والدین برای حضور در کنار فرزندان خود.
  • مسیری برای دریافت اقامت دائم کانادا در آینده: فرصت برای استفاده از مزایای مهاجرتی در آینده.

معایب:

  • هزینه‌های بالای شهریه مدارس: هزینه تحصیلی برای برخی از مدارس بسیار بالا است.
  • هزینه بالای زندگی در کانادا: هزینه‌های معیشت و خرید مسکن در برخی مناطق گران است.
  • توانایی اخذ ویزای همراه فقط برای یکی از والدین: تنها یکی از والدین می‌تواند در کنار فرزندان حاضر شود.
  • آب و هوای سرد در برخی شهرها: شرایط آب و هوایی سرد ممکن است برخی افراد را تحت تأثیر قرار دهد.
  • هزینه‌های سیستم بهداشت و درمان: هزینه‌های پزشکی در کانادا باید در نظر گرفته شود.
OVERVIEW
_

نتیجه گیری

با توجه به تمامی جنبه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت، می‌توان اظهار داشت که مزایای تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا به طور قابل توجهی بیشتر از معایب آن است. با وجود هزینه‌های بالای شهریه و زندگی در کانادا، تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا به مدت طولانی اقدامی ارزشمند و سودآور می‌باشد. در صورتی که نیاز به راهنمایی در زمینه انواع مهاجرت به کانادا و یا تحصیل در مدارس بین‌ المللی کانادا دارید، تیم متخصص ما در مؤسسه پیشگامان اپلای همواره آماده ارائه مشاوره، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی برای شما و فرزندانتان می‌باشد.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *