مهاجرت به قبرس شمالی 2024

اقامت قبرس شمالی یا جنوبی دو دسته موقت و دائم دارد که برای رسیدن اقامت دائم قبرس، نیاز به 5 سال زندگی و پرداخت مالیات می باشد. در این محتوا می خواهیم به بررسی انواع اقامت قبرس و روش های درخواست مجوز مهاجرت به قبرس بپردازیم. اقامت قبرس با اجاره ملک، خرید ملک و تحصیل طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده، زیرا هزینه ها مناسب است و مدارک تحصیلی مورد تایید اروپا و آمریکا می باشد. موسسه پیشگامان محتوای اقامت در قبرس را برای اطلاعات بیشتر ارائه می نماید، در صورت نیاز به اقدام، ابتدا شرایطتان را با مشاوره رایگان بررسی و مقایسه های لازم را انجام دهید

کشورقبرس
پایتختنیکوزیا
جمعیت1 میلیون
پیش شماره357+
واحد پولیورو
زبان رسمییونانی،ترکی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به قبرس شمالی در سال 2023

اگر بخواهیم به طور کلی مهاجرت به قبرس را بررسی کنیم باید بدانید که قبرس یکی از کشورهای اروپایی است که به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده است. حال سوال این است که قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟ قسمت شمالی آن بخش ترک نشین و قسمت جنوبی بخش یونانی نشین این کشور است. البته روابط میان این دو بخش چندان جالب نیست و معمولا کسانی که اقامت کشور ترکیه را دارند، نمی‌توانند برای مسافرت یا مهاجرت به کشور قبرس جنوبی اقدام کنند. علاوه بر این، با وجود اینکه قبرس جنوبی جزء اتحادیه‌ی اروپا است، به خاطر همین درگیری عضو حوزه‌ی شینگن نشده است.

پس چنانچه قصد شما مهاجرت به قبرس و سپس به اروپاست توجه داشته باشید که با وجود ویزای این کشور شما نمی‌توانید بدون ویزا با کشورهای حوزه‌ی شینگن در ارتباط باشید. اما با اخذ پاسپورت این کشور محدودیت‌های مسافرت برای شما کمتر خواهد شد و از امکانات توریستی مختلفی بهره‌مند می‌شوید. کشور قبرس، یکی از جذاب‌ترین کشورهای توریستی است که امکانات رفاهی زیادی در آن قرار دارد. بنابراین هر سال افراد زیادی برای مسافرت و مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. ما نیز در ادامه قرار است روش‌های مختلف مهاجرت به قبرس جنوبی را بیان کنیم.

Bussines
_

مهاجرت به قبرس از طریق کار

قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟ شهروندان ایرانی به منظور مهاجرت کاری به قبرس شمالی می‌توانند از ایران به دنبال کارفرما و مجوز کار بوده و یا مستقیما بدون نیاز به ویزا وارد این کشور شده و مستقیما در این کشور به جست و جور کار، کارفرمای مناسب و در نهایت اخذ مجوز کار و مهاجرت به قبرس بپردازند. اما به طور کلی ویزای کاری قبرس شمالی به مدت یک ماه اعتبار داشته و تنها به افرادی اعطا می‌گردد که موفق به کسب مجوز کاری شده باشند که این ویزا در صورت مهیا بودن شرایط، قابل تمدید می‌باشد.

مهاجرت به قبرس در سالیان اخیر با توجه به اینکه از نیروی کار متخصص و ماهر برای جبران کمبود نیروی کار کشور استقبال می‌کند ساده تر شده است، اما مهم‌ترین دلیل افراد برای دریافت ویزای کاری قبرس شمالی، تاسیس یک بیزنس است. در واقع این کشور به دلیل خلاء‌های اقتصادی که کم و بیش همچنان در دل خود دارد، مکان مناسب و به صرفه‌ای برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا به حساب می‌آید.

اگر هدف شما مهاجرت به قبرس ایت بدانید که متوسط درآمد در قبرس شمالی در بازه‌ی ماهانه 300 تا 650 دلار (یا 5500 الی 12000 لیر) می‌تواند باشد اما اکثر مشاغل در این کشور متوسط درآمد 450 الی 500 دلار در ماه را داشته که معادل حدود 9000 تا 9500 لیر در ماه یا حدود 114 هزار لیر در سال می‌گردد. درآمد نزدیک به بالای رنج یعنی 12 هزار لیر یا بیشتر، اغلب در نیکوزیا و مراکز شهرهای اصلی معمول است.

بیشترین حقوق در این کشور ماهانه تا 19 هزار لیر ترکیه (نزدیک هزار دلار) و همچنین برای مشاغل خیلی تخصصی و بسیار پر درآمد نیز می‌تواند به ماهیانه بیش از 30000 لیر برسد. کلیه این درآمدها پس از کسر مالیات حساب شده است. مالیات در کشور قبرس شمالی نیز بین 10 درصد (برای درآمد بیش از 5 هزار لیر) تا 37 درصد (برای درآمد بیشتر از 30 هزار لیر) می‌باشد.

Education
_

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

مهاجرت به قبرس و تحصیل، کشور قبرس جنوبی روز به روز سیستم تحصیلی خود را پیشرفته‌تر از قبل اعلام کرده است به این ترتیب مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در قبرس جنوبی یکی از بهترین روش هایی است که پیش روی افراد قرار دارد و سبب می شود که پس از تحصیل ورود به کار داشته باشند و ویزای کاری کشور قبرس جنوبی را نیز اخذ نمایند.

مدارک تحصیلی که از سوی دانشگاه کشور قبرس جنوبی ارائه می‌شود در سطح بین المللی ارزشمند هستند. در سال‌های اخیر این‌طور که مشخص شده است نظام آموزشی در کشور قبرس جنوبی از وضعیت خصوصی به وضعیت دولتی تغییر یافته است و رشته‌های بسیار عالی در زمینه مهندسی پزشکی و دندانپزشکی در این کشور دیده می‌شود. شاید با خود بگویید تعداد دانشگاه‌های کشور قبرس جنوبی محدود است اما امکاناتی که در همین دانشگاه‌های محدود ارائه می‌شود بسیار عالی اعلام شده است. در هر صورت آنچه بسیار مهم است ارائه مدارک تحصیلی سال‌های گذشته است.

مقطع کارشناسی در کشور قبرس جنوبی ۴ سال به طول می‌انجامد و در این دوره افراد باید به طور دقیق واحدهای درسی را پاس نمایند در نظر داشته باشید که مقطع کارشناسی در قبرس جنوبی برای افراد شاید کمی دشوارتر از مقاطع بالاتر باشد سیستم آموزشی در قبرس جنوبی کمی سختگیرانه‌تر است. دکترا در کشور قبرس جنوبی ۴ سال است و رزومه تحصیلی شما در پذیرش برای این مقطع بسیار مهم است. افراد باید از نظر پژوهشی در وضعیت خوبی باشند و بتوانند از فضای تحصیلی خود به طور دقیق دفاع کنند. نیاز به استاد راهنما است و نیاز است که شرایط برای دفاع از رساله نیز مهیا باشد.

زبان تحصیل در قبرس جنوبی انگلیسی است و افراد باید مدرک زبان آزمون آیلتس با نمره بالای ۵/۵ داشته باشند. اینطور که مشخص شده است قبرس جنوبی یکی از بهترین کشورهایی است که توانسته به رتبه خوبی در زمینه دکترا دست یابد

Investment
_

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

کشور قبرس با تسهیل سیاست های حمایتی و ارائه برنامه های متنوع در حوزه سرمایه گذاری بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را جذب کرده است. متقاضیان اخذ اقامت قبرس جنوبی مهاجرت سرمایه گذاری می توانند از روش های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کنند. در واقع شرایط اقامت در قبرس جنوبی و شرایط اقامت در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است. متقاضیان می توانند از طریق روش های تمکن مالی، ثبت شرکت و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک شرایط مهاجرت به کشور قبرس را فراهم کنند.

از شرایط اقامت و زندگی از طریق مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام، دارا بودن گواهی عدم سوء پیشینه و دارا بودن حداقل سابقه یک سفر به قبرس می باشد.

Birth of a child
_

مهاجرت به قبرس از طریق تولد فرزند

کشور قبرس دارای یک ملت منحصر به فرد می باشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی قبرس که بین سه قاره قرار گرفته است، قسمت شمالی این جزیره تحت قوانین کشور ترکیه می باشد؛ اما مابقی مناطق قبرس قوانین و مقررات خاص خود را دار هستند. مقررات تابعیت و اقامت در قبرس براساس قانون اساسی مصوب سال 1967 میلادی می باشد. تابعیت از طریق تولد غیر ارادی و تحمیلی است. این تابعیت که به عنوان اساسی ترین راه تابعیت شناخته شده است با تولد فرد شروع شده و در زمان زندگی ادامه می یابد و از دو شیوه خاک یا خون بدست می آید.

بدین صورت هرگاه طفلی از پدر قبرسی در هر کجای دنیا متولد بشود تبعه قبرس محسوب خواهد شد و در صورتی که طفلی در خاک قبرس از مادر قبرسی بدنیا آید و پدر وی نامعلوم یا بدون تابعیت باشد ممکن است برای جلوگیری از بی تابعیت شدن طفل، تابعیت و اقامت در قبرس به وی اعطا شود.

در نتیجه کشور قبرس هم مشابه با حوزه اروپا قانون خون رو قبول کرده و فقط در صورتی که فرزند از پدر یا مادر تبعه قبرس به دنیا آمده باشد به او اقامت و تابعیت قبرس را می دهد.

Marriage
_

مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

در بحث مهاجرت از طریق ازدواج یکی از مسائل حائز اهمیت، اثبات واقعی بودن این ازدواج است. چرا که این موضوع تخلف مهاجرتی محسوب شده و با توجه به قانون با متخلف برخورد خواهد شد. در کنار این موضوع ، مسئله دیگری در بحث مهاجرت از طریق ازدواج وجود دارد.آن هم اینکه برای اخذ اقامت قبرس از طریق ازدواج، علاوه بر اثبات واقعی بودن ازدواج، زوجین باید در شرایط مالی خوبی قرار داشته باشند. به این معنی که زوجین باید در ماه حداقل 1000 یورو درامد داشته باشند.

ازدواج در قبرس در وهله اولیه به اخذ اقامت دائم منجر نخواهد شد. و این موضوع نیاز به اثبات در چند سال پس از ازدواج دارد.

البته باقی شرایط مورد نیاز برای ازدواج، یعنی وجود مسکن و تمکن مالی جهت تامین وسایل و مایحتاج زندگی نیز از ضروریات است.

The Property
_

اخذ اقامت و مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک

طبق قانون قبرس، یک فرد غیر اروپایی که در قبرس برای خود و خانواده اش یک یا دو ملک به ارزش 300.000 یورو به اضافه مالیات بر ارزش افزوده و بیشتر خریداری می کند، این فرد می تواند برای اقامت قبرس از طریق خرید ملک اقدام نماید. قبرس با داشتن فرهنگی غنی و متنوع، محیط امن و پایداری را برای متقاضیان خرید ملک در این کشور فراهم می نماید و به همین دلیل قبرس بهترین گزینه برای سفرهای جهانی است. اگر واجد شرایط برای اقامت قبرس از طریق خرید ملک نیستید، شرایط اقامت یونان از طریق خرید ملک و اقامت بلغارستان از طریق خرید ملک را بررسی کنید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *