هزینه مهاجرت به آمریکا چقدر است? 2024

هزینه مهاجرت به آمریکا چقدر است? 2024


OVERVIEW
_

هزینه مهاجرت به آمریکا چقدر است؟ 2024

برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است

هزینه مهاجرت به آمریکا که یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرت در جهان، سالانه هزاران نفر را به سوی خود جلب می‌کند چقدر است؟ بسیاری از افراد که به دنبال پاسخ به پرسش "چگونه می‌توانم به آمریکا مهاجرت کنم؟" هستند، به هزینه‌های مرتبط با این مسیر توجه کمی می‌کنند. مهاجرت به آمریکا نیازمند صبر و حوصله زیادی از نظر زمانی و از نظر مالی هم نیاز به تمکن مالی قوی دارد.

 

 اگر تمامی هزینه‌های مرتبط با اقامت در آمریکا را در نظر بگیریم، می‌یابیم که این مجموعه از ۴۰۰۰ تا ۱۱۳۰۰ دلار متغیر است، بدون در نظر گرفتن تمکن مالی، هزینه مهاجرت به آمریکا شامل ویزای آمریکا، تعیین وقت در سفارت آمریکا، ادارهٔ شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)، هزینه‌های حقوقی، هزینه‌های پزشکی، بیومتریک، ترجمه رسمی مدارک، هزینه زندگی در آمریکا، گرین کارت و سایر هزینه‌ها می‌شود. موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای در این مطلب، جزئیات هزینه مهاجرت به آمریکا را به دقت بررسی می‌نماید.

OVERVIEW
_

بررسی کنیم که مهاجرت به ایالات متحده آمریکا چقدر هزینه دارد؟

هزینه مهاجرت به آمریکا - هزینه زندگی در امریکا

با وجود این که مهاجرت به ایالات متحده به عنوان یک انتخاب محبوب شناخته می شود، برای بسیاری این تبدیل به یک مقیم دائم یا شهروند آمریکایی یک مسیر طولانی و پرهزینه است. هنگامی که تمامی هزینه های مرتبط با اخذ شهروندی ایالات متحده را محاسبه می کنیم، مجموع مبلغ به ازای هر فرد به طور تقریبی از 2000 تا 11300 دلار متغیر است. با این حال، برای اغلب افراد در نهایت به صورت میانگین از 4000 تا 8000 دلار هزینه دارند. 

 

هنگامی که به مهاجرت به آمریکا فکر می‌کنیم، برای بسیاری از ما این تصمیم، دست‌کم زندگی را تغییر می‌دهد. با این حال، فرایند مهاجرت می‌تواند یک مسیر دشوار و هزینه‌بر باشد. هزینه‌های مرتبط با مهاجرت شامل هزینه‌های ویزا، هزینه‌های قانونی، هزینه‌های مسافرت و دیگر عوامل متعدد است. در این مقاله، به بررسی این هزینه‌ها و جزئیات مختلف مرتبط با مهاجرت به آمریکا خواهیم پرداخت.

OVERVIEW
_

هزینه‌های اخذ ویزا برای مهاجرت به آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا - هزینه رفتن به آمریکا

متقاضیان مهاجرت به این کشور باید ویزای مرتبط را تهیه نمایند. هزینه هر یک از ویزاهای آمریکا در سفارت آمریکا طبق جدول زیر می‌باشد:

نوع ویزا

قیمت به دلارآمریکا

ویزای توریستی آمریکا (ویزای B1 و ویزای B2)

160-185 دلار

ویزای C1 برای ترانزیت به ایالات متحده

160-185 دلار

ویزای D برای خدمه هواپیما یا کشتی

160-185 دلار

ویزای F، ویزای تحصیلی آمریکا

160-185 دلار

ویزای I برای رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران

160-185 دلار

ویزای J برای بازدیدکنندگان مبادله (به استثنای حمایت دولتی)

160-185 دلار

ویزای M برای دانشجویان فنی حرفه‌ای

160-185 دلار

ویزای TN/TD برای متخصصان NAFTA

160-185 دلار

ویزای T برای قربانیان قاچاق انسان

160-185 دلار

ویزای U برای قربانیان فعالیت مجرمانه

160-185 دلار

ویزای H برای نیروی کار موقت

460 دلار

ویزای L برای انتقال درون‌شرکتی (ویزای L1 ، ویزای L2)

460 دلار

ویزای O برای افراد دارای توانایی‌های فوق‌العاده (ویزای O1 ، ویزای O2 ، ویزای O3)

460 دلار

ویزای P برای ورزشکاران، هنرمندان و هنرمندان

460 دلار

ویزای Q برای مبادلات فرهنگی بین‌المللی

460 دلار

ویزای R برای کارکنان مذهبی

460 دلار

ویزای E برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران (ویزای E1، ویزای E2، ویزای E3)

315 دلار

ویزای K، ویزای نامزدی آمریکا

265 دلار

 

هزینه اخذ ویزای آمریکا: هزینه درخواست متغیر است و بسته به نوع درخواست از ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار متغیر می‌شود.



OVERVIEW
_

هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا - هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا و تحصیل در این کشور بستگی به انتخاب دانشگاه دارد. در جدول زیر، هزینه تحصیل شهریه سالانه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های آمریکا آورده شده است، البته توجه داشته باشید که هزینه های خوابگاه و زندگی را باید در نظر بگیرید :

 

دانشگاه

شهریه تحصیل در طول سال (دلار آمریکا)

دانشگاه شیکاگو

11,204 دلار

دانشگاه پرینستون

62,400  دلار

دانشگاه کلمبیا

63,530 دلار

دانشگاه کالیفرنیا برکلی

14,226 دلار

دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس

14,226 دلار

دانشگاه دوک

60,226 دلار

دانشگاه بوستون

59,816 دلار

 

هزینه درخواست برای اپلای آمریکا: هزینه درخواست یا اپلیکیشن برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا میان ۵۰ تا ۲۵۰ دلار متغیر است. این هزینه جهت بررسی مدارک متقاضی در دانشگاه مد نظر اختصاص دارد. توجه: در صورت عدم پذیرش توسط دانشگاه، این هزینه قابل استرداد نمی‌باشد.

 

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا: برای دانشگاه‌ها، شهریه یک ساله به علاوه ۱۸,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار و برای مدارس، ۴۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار به صورت سالانه نیاز است.

OVERVIEW
_

هزینه مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری به آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا - هزینه های مهاجرت به آمریکا - هزینه ویزای کار آمریکا

هزینه مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری به آمریکا به عنوان یک چالش مهم در مسیر مهاجران قرار دارد. در حال حاضر، حداقل میزان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای ثبت شرکت در آمریکا، با اعلام تعلیقی در حالت موقت، به ۵۰۰ هزار دلار رسیده است. اما این تصمیم فعلاً تعلیق یافته و تمدید نشده است. برای سرمایه‌گذاری مستقیم نیز، حداقل میزان ۱ میلیون دلار مورد نیاز است.

 

بر اساس گزارش انجمن ملی مشاوران املاک در آمریکا، متوسط ​​قیمت یک استودیو یا مینی آپارتمان (متراژ حدود 30-60 متر) در سپتامبر 2023 برابر با 431000 دلار بوده است. در ادامه، هزینه خرید ملک در آمریکا برای مناطق مختلف به شرح زیر می‌باشد:

 

منطقه | قیمت (دلار)

 شمال شرقی آمریکا | 793,000
 شرق آمریکا | 329,000
 غرب میانه آمریکا | 548,900
 جنوب آمریکا | 336,400
 غرب آمریکا | 605,400

سایت اداره کار آمریکا

OVERVIEW
_

هزینه خرید ملک در آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا

تمکن مالی برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا حداقل یک میلیون دلار می‌باشد. این تعیین‌کننده مهمی در مسیر موفقیت مهاجران در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب اقامت در آمریکا محسوب می‌شود.

OVERVIEW
_

هزینه‌های پزشکی و واکسیناسیون

هزینه مهاجرت به آمریکا

در لیست هزینه‌های مهاجرت به آمریکا، نگاهی به هزینه‌های پزشکی و واکسیناسیون امری ضروری است. ایالات متحده از متقاضیان خواهان مهاجرت می‌خواهد که قبل از ورود به این کشور، آزمون پزشکی را پشت سر بگذارند و واکسن‌های مرتبط با بیماری‌های خاص را دریافت کنند. برای بیماری‌هایی چون اوریون، سرخک، سرخجه، و فلج اطفال باید واکسینه شوید، که هزینه متوسط این واکسن‌ها به همراه یک آزمایش فیزیکی حدود ۱۰۰۰ دلار خواهد بود.

OVERVIEW
_

هزینه گرین کارت آمریکا و USCIS

هزینه مهاجرت به آمریکا - هزینه اقامت دائم آمریکا - قیمت گرین کارت آمریکا - هزینه گرین کارت آمریکا

هنگام مهاجرت به عنوان یک مقیم دائم قانونی به ایالات متحده، شما باید هزینه مهاجرت (USCIS) را به صورت آنلاین از طریق وبسایت my.uscis.gov پرداخت کنید. این هزینه توسط ادارهٔ شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) برای پردازش بسته ویزای مهاجرت شما و تولید گرین کارت‌تان استفاده می‌شود. هزینه مهاجرت (USCIS) و تولید گرین کارت به میزان ۲۲۰ دلار است.

 

در صورت عدم پرداخت هزینه مهاجرت (USCIS) پس از ورود به آمریکا، این سازمان یک اخطار پرداخت به همراه دستورالعمل‌های لازم را برای شما ارسال می‌کند. به یاد داشته باشید که بدون پرداخت هزینه مهاجرت (USCIS)، گرین کارت خود را دریافت نخواهید کرد.

 

اگر ناتوان در پرداخت هزینه مهاجرت (USCIS) هستید، افرادی همچون اعضای خانواده، دوستان، کارفرما، وکیل یا نماینده مجاز می‌توانند این هزینه را پوشش دهند. در صورتی که کسی به عنوان پرداخت‌کننده انتخاب شود، به شماره بیگانه (A-Number) و شناسه پرونده وزارت امور خارجه (DOS) شما نیاز دارد.

هزینه‌های ثبت گرین کارت خانواده محور

 

  •  برای افرادی که از خارج از ایالات متحده درخواست می‌دهند: ۱۲۰۰ دلار
  •  برای کسانی که در داخل ایالات متحده درخواست می‌دهند: ۱۷۶۰ دلار

این ارقام فقط برای پرونده‌های مهاجرتی ساده اعمال می‌شود که تحت هیچ شرایطی به مراحل رد، بررسی مجدد یا سایر اشکالات رویه‌ای تحت پوشش نمی‌آیند.

OVERVIEW
_

هزینه مهاجرت به آمریکا و تمکن مالی مورد نیاز سفارت آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا - تمکن مالی امریکا چقدر است

استعلام گواهی تمکن مالی از اقلام متنوع هزینه‌های مهاجرت به آمریکا جزء اقدامات ضروری محسوب می‌شود که برای اقامت و درخواست ویزای آمریکا الزامی است. هدف اساسی از ارائه این گواهی، اطمینان دولت آمریکا از این است که شما دارای منابع مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی در آمریکا هستید.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا:

  •  برای دانشگاه‌ها: یک سال شهریه به اضافه ۱۸,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار
  •  برای مدارس: ۴۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار به صورت سالانه

تمکن مالی برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا چقدر است:

  •  حداقل یک میلیون دلار

تمکن مالی برای ویزای توریستی آمریکا:

  •  برای هر روز اقامت در این کشور حداقل ۲۶۶ دلار
OVERVIEW
_

هزینه مهاجرت به آمریکا و ترجمه مدارک به زبان انگلیسی به تومان

هزینه مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا، ارائه مدارک به زبان انگلیسی واحد ضروری است. برای ترجمه مدارک به این زبان، بهتر است از دارالترجمه‌های رسمی استفاده نمایید. برای دسترسی به لیست دارالترجمه‌های رسمی، می‌توانید به سایت سامانه سنام از وب‌سایت قوه قضاییه مراجعه نمایید. پیشگامان اپلای نیز در جدول زیر تعرفه ترجمه رسمی برخی از مدارک مهم به زبان انگلیسی را برای شما آورده است.

با این اطلاعات، شما می‌توانید به‌راحتی مدارک خود را جهت مهاجرت به آمریکا ترجمه و آماده کنید.

تعرفه‌های خدمات ترجمه و دفتری

در صورت نیاز به نسخه اضافی از همان مترجم، برای هر صفحه از اسناد ترجمه شده که امضای مترجم در آن صفحه حضور داشته باشد، مبلغ ۴۰,۰۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

جهت انجام امور دفتری، از جمله پلمب اوراق ترجمه، کپی، اسکن، ثبت درخواست ترجمه در سامانه، و تشکیل فایل مربوطه، استعلام و سایر خدمات، علاوه بر تعرفه ترجمه، برای هر سند مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ ریال مدنظر قرار می‌گیرد.

OVERVIEW
_

هزینه مهاجرت به آمریکا و خدمات

هزینه مهاجرت به آمریکا و بیمه درمانی

طرح‌های بیمه سلامت در آمریکا به نسبت هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی به صورت ماهانه از 300 تا 700 دلار متغیر میشوند.

 

هزینه مهاجرت به آمریکا و خرید سیم کارت

هر کسی که در ایالات متحده زندگی می‌کند یا از ایالات متحده بازدید می‌کند، می‌تواند یک سیم کارت آمریکایی از اپراتورهای شبکه تلفن همراه (AT&T & TMobile) یا اپراتورهای شبکه مجازی موبایل (MVNOs – Boost Mobile، Cricket Wireless و Metro by TMobile) بدون هیچ محدودیتی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کند.

OVERVIEW
_

هزینه‌های حقوقی مهاجرت به آمریکا و هزینه ی وکیل مهاجرت به آمریکا چقدر است؟

کشور آمریکا دارای دسته بندی های مختلف ویزا برای متقاضیان می باشد که بسته به نوع آن ،ویزای تلنت آمریکا، ویزای توریستی آمریکا ، ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای سرمایه گذاری آمریکا و… از 1500 دلار تا 25000 دلار می باشد.

در زمینهٔ مهاجرت تحصیلی به آمریکا، سن از جوانب اساسی است که نیاز به بررسی جدی دارد. در اینجا به بررسی این جنبه مهم پرداخته خواهد شد.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

داشتن وکیل مهاجرت به آمریکا اجباری نیست، اما داشتن یک وکیل با تجربه می‌تواند به ساده‌تر شدن روند مهاجرت شما، به ویژه با تغییر مداوم قوانین مهاجرت به آمریکا، کمک کند. وکلای باتجربه و آگاه، موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای این روند را ساده‌تر، کم‌هزینه‌تر، و کم‌ریسک‌تر می‌کنند و در تمام مراحل قبل و بعد مهاجرت، خدمات گسترده‌ای نظیر انجام کار‌های اداری مربوط به اقامت شما، خدمات بیمه، سیمکارت و … ارائه می‌دهند و همواره در طول مسیر، کنار شما خواهند بود. همچنین، شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره رایگان از کارشناسان ما در پیشگامان اپلای از طریق تکمیل فرم زیر در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *