قوانین جدید شهروندی آلمان

قوانین جدید شهروندی آلمان در سال 2024


OVERVIEW
_

شرایط و قوانین جدید دریافت شهروندی آلمان در سال 2024

با توجه به اینکه آلمان کشوری است که بسیاری از مردم مایل به زندگی، کار و تحصیل در آن هستند، تقاضا برای شهروندی آلمان بالاست. آلمان کشوری پر از رویه های بوروکراتیک و تشریفات اداری است، بنابراین به طور طبیعی، حتی وزارت خارجه آلمان فدرال می گوید که قانون شهروندی بسیار پیچیده است.

 

با این وجود، ما این راهنما را به بخش‌های جامعی تقسیم کرده‌ایم که می‌تواند نکات، الزامات و روش‌های درخواست را در اختیار شما قرار دهد که به شما نشان می‌دهد چگونه شهروند آلمان شوید.

OVERVIEW
_

داشتن تابعیت آلمان به چه معناست؟

مزایای دریافت شهروندی آلمان

هنگامی که شما به عنوان مقیم دائم در آلمان زندگی می کنید، واجد شرایط شهروندی آلمان نیستید. این محدودیت هایی را برای وضعیت شما ایجاد می کند و به همین دلیل است که بسیاری از ساکنان دائم آلمان به دنبال شهروندی آلمان هستند.

 

داشتن شهروندی آلمان به شما حقوق و آزادی هایی می دهد که افراد غیر شهروند از آن برخوردار نیستند. شما به عنوان یک شهروند آلمانی این فرصت ها را خواهید داشت:

  • حق رای.
  • حق حرکت آزاد
  • حق اجتماع و تشکل
  • حق حمایت کنسولی
  • دسترسی نامحدود به بازار کار آلمان
  • حق کارمند شدن و غیره.

علاوه بر حقوق طبق قانون اساسی آلمان، شما تعهدات و وظایفی نیز خواهید داشت که هر شهروند آلمانی دارد. این شامل ادغام در جامعه، احترام به همه قوانین و اطاعت از آنها و حتی خدمت نظامی احتمالی آلمان است.

OVERVIEW
_

انواع تابعیت آلمان

دریافت شهروندی آلمان

دریافت شهروندی آلمان و تابعیت آلمان تحت هر شرایطی امکان پذیر نیست. دو مورد کلی وجود دارد که می تواند منجر به دریافت شهروندی آلمان شود.

  • با حق خون یا به لاتین Jus Sanguinis
  • با حق خاک یا به زبان لاتین Jus Soli

اخذ شهروندی آلمان از طریق تابعیت به این معنی است که شما شرایط خاصی را که دولت آلمان تعیین کرده است را برآورده کرده اید و واجد شرایط درخواست شهروندی آلمان هستید. نوع دیگر، بر اساس حق خون یا Jus Sanguinis(به لاتین)، به این معنی است که اگر از نوادگان مستقیم شهروندان آلمانی باشید، می توانید تابعیت آلمان را دریافت کنید. این «حق خون» فقط شامل والدین شما و هیچ بستگان دیگری نمی شود. منظور از "حق خاک" یا "Jus Soli" این است که شما در داخل مرزهای آلمان متولد شده اید، بنابراین در خاک آلمان و به این ترتیب تابعیت خود را دریافت می کنید.

همه افراد به جز اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باید شرایط لازم را داشته باشند و برای دریافت شهروندی آلمان در یکی از این دسته بندی ها قرار گیرند.

علیرغم اینکه این سه مورد کاملاً ساده به نظر میرسند، هر یک قوانین و مقررات خاص خود را دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. همچنین لازم به ذکر است که یافتن اسناد و مدارک مناسب و انجام هر کاری که باید در چارچوب زمانی انجام دهید می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.اعتماد به وکلای مهاجرتی پیشگامان اپلای که در جریان آخرین تغییرات قوانین مهاجرت به آلمان هستند، به تسریع روند پروسه ی مهاجرت شما یا حل مشکلات احتمالی در طول فرایند کمک می کند.

در قوانین جدید اعلام شده توسط دولت فدرال آلمان بنا شده تا در سال 2024 در صورتی که فرزندی در آلمان از والدین خارجی متولد شود و یکی از والدین به مدت 5 سال یا بیشتر به صورت قانونی در آلمان زندگی کرده باشد کودک متولد شده به عنوان شهروند آلمان شناخته خواهد شد.  این قانون به احتمال زیاد از نیمه نخست سال 2024 به اجرا در خواهد آمد.

منبع قوانین جدید شهروندی آلمان

OVERVIEW
_

دریافت تابعیت و شهروندی آلمان

شرایط دریافت شهروندی آلمان

تابعیت آلمانی به این معنی است که پس از مدت معینی از زندگی در آلمان به عنوان مقیم دائم، برای شهروند شدن درخواست دهید. محدودیت ها و الزامات زیادی برای اخذ تابعیت وجود دارد، که بهتر است با آگاهی از این الزامات به سوی اخذ اقامت آلمان قدم بردارید.

 

شرایط شهروندی آلمان برای تابعیت

 

شرایطی که برای واجد شرایط بودن برای تابعیت باید رعایت کنید به شرح زیر است:

 

  • شما باید حداقل پنج سال با اجازه اقامت در آلمان زندگی کرده باشید.
  • شما باید هشت سال با اجازه اقامت در آلمان زندگی کرده باشید و در دوره ادغام با جامعه ی آلمانی یا Der Test der Integration in die Gesellschaft(دوره ی قبل از آزمون شهروندی) شرکت کرده باشید (مدت زمان مورد نیاز در قوانین جدید به پنج سال کاهش یافته است)
  • شما باید مهارت زبان آلمانی حداقل B1 را ثابت کنید.
  • شما باید از نظر مالی بتوانید بدون هیچ کمکی از طرف دولت، از خود و خانواده خود حمایت کنید.
  • شما باید یک شهروند قانونمند و بدون سابقه کیفری در آلمان و اتحادیه اروپا باشید.
  • شما باید در آزمون شهروندی یا Einbürgerungstest قبول شوید.
  • شما باید از هرگونه تابعیت قبلی صرف نظر کنید.

در صورتی که به صورت قانونی در آلمان زندگی کرده باشید، سوابق اقامت شما در سیستم دولتی آلمان موجود است، بنابراین انجام این نیاز آسان خواهد بود. برای ثبات مالی، می‌توانید صورت‌حساب بانکی و سایر اسناد را که وضعیت مالی شما را نشان می‌دهند، ارائه کنید. علاوه بر این، شما باید تمام تابعیت های قبلی را رها کنید، به جز در مواردی که کشور دیگر اجازه آن را نمی دهد یا اینکه ترک آن غیرممکن باشد. این غیرممکن در مورد بسیاری از کشورهای درگیر در درگیری مانند سوریه وجود دارد.

 

یکی از مهم ترین شرایط در این مورد که باید از طریق تست آن را ثابت کنید، تسلط به زبان شماست. شما می توانید با ارائه هر یک از این مدارک ثابت کنید که آلمانی را تا سطح B1 مورد نیاز چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها می دانید:

 

  • مدرک زبان آلمانی مانند Zertifikat Deutsch.
  • گواهینامه ای که از طریق یک دوره ادغام، مانند "DTZ - آزمون آلمانی برای مهاجران" به دست آورده اید.
  • مدرکی که ثابت کند شما یک مدرسه متوسطه آلمانی را گذرانده اید.
  • مدرک پذیرش در دبیرستان آلمان.
  • مدرکی که ثابت کند شما حداقل چهار سال از مدرسه را به زبان آلمانی با نمره قبولی گذرانده اید.
  • مدارک پایان تحصیلات عالی به زبان آلمانی.

اگر هیچ مدرکی ندارید که سطح زبان شما را ثابت کند، برای مهاجرت به آلمان بدون مدرک زبان، می توانید در یک دوره آموزش و آزمون زبان دولتی را که توسط مرجع شهروندی شما برگزار می شود، شرکت کنید. در هر صورت، برای واجد شرایط بودن برای تابعیت یا هر نوع دیگری از شهروندی آلمان، باید سطح آلمانی لازم را داشته باشید.

OVERVIEW
_

راهنمایی و کمک حرفه ای برای دریافت شهروندی آلمان

مشاوره دریافت شهروندی آلمان

آماده سازی درخواست خود برای شهروندی آلمان از طریق تابعیت می تواند یک کار دلهره آور باشد. مراحل و جنبه های زیادی وجود دارد که وجود نظارت متخصصان پیشگامان اپلای بر پرونده ی شما ، بهترین شانس موفقیت را تضمین می کند. پیشگامان اپلای با داشتن سابقه ای طولانی و همکاران معتبر در آلمان موفقیت شما را تضمین کند. وکلای ما به صورت تخصصی در مورد تمام مسائل مهاجرت به آلمان مشاوره می دهند و به طور گسترده ای مورد احترام هستند.

OVERVIEW
_

چگونه می توان برای تابعیت آلمان و شهروندی آلمان درخواست کرد؟

مراحل دریافت شهروندی آلمان

اگر بتوانید ثابت کنید که تمام شرایط اخذ تابعیت را برآورده می کنید، می توانید روند درخواست خود را آغاز کنید. تمام افراد بالای 16 سال موظف به درخواست هستند. والدین و قیم قانونی کودکان زیر 16 سال برای آنها درخواست می دهند.

مراحل درخواست تابعیت به شرح زیر است:

 

فرم درخواست شهروندی را دریافت کنید

از آنجایی که آلمان یک کشور بزرگ است، هر ایالت و منطقه دارای اداره مهاجرت خود برای درخواست تابعیت است. برای شروع فرآیند، باید فرم درخواست تابعیت را از یکی از مکان های زیر دریافت کنید:

  • اداره مهاجرت محلی
  • اگر در منطقه شهری زندگی می کنید، به شورای شهر مراجعه کنید.
  • اگر در یک منطقه آلمانی زندگی می کنید، به دفتر منطقه ای منطقه ای مراجعه کنید.
  • شورای شهر یا هر مقام محلی دیگر.

فرم درخواست را پر کنید و شروع به جمع آوری یک فایل با تمام مدارک کنید که ثابت می کند شرایط لازم را دارید.

OVERVIEW
_

قبولی در آزمون شهروندی آلمان

آزمون شهروندی آلمان

برای اثبات آمادگی برای اخذ تابعیت آلمان، باید آزمون شهروندی را پشت سر بگذارید. این آزمون شامل 33 سوال چند گزینه ای در مورد زندگی آلمانی، جامعه، قوانین و قوانین و همچنین سوالات مربوط به محل زندگی شما می باشد. آزمون یک ساعت طول می کشد و برای قبولی در آزمون باید حداقل به 17 سوال پاسخ صحیح دهید. پس از قبولی در آزمون، گواهی تابعیت دریافت خواهید کرد که می توانید آن را به پرونده اسناد خود اضافه کنید.

 

برای آماده شدن برای آزمون، می توانید یک دوره ادغام را بگذرانید، از گزینه های آزمون عملی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان استفاده کنید یا به سادگی اطلاعات بیشتری در مورد زندگی و قوانین آلمان بخوانید.

اگر به یکی از این گروه ها تعلق دارید، می توانید از آزمون تابعیت معاف شوید:

  • به دلیل کهولت سن، بیماری یا ناتوانی نمی توانید در این آزمایش شرکت کنید.
  • شما زیر 16 سال سن دارید.
  • شما دارای مدرک تحصیلی عالی از یک دانشگاه آلمان در زمینه سیاست، حقوق یا علوم اجتماعی هستید.
  • هزینه های تابعیت را بپردازید

همچنین هزینه های خاصی برای درخواست شهروندی آلمان از طریق تابعیت وجود دارد. اینها هزینه هایی هستند که باید پرداخت کنید:

  • فرم درخواست 255 یورو برای بزرگسالان
  • فرم درخواست 51 یورو برای کودکان زیر 16 سال
  • آزمون شهروندی/ تابعیت برای 25 یورو
  • گواهی شهروندی به مبلغ 25 یورو
  • ارسال کلیه اسناد

مدارکی را که ثابت می‌کند شرایط پذیرش تابعیت را دارید، مانند فرم درخواست، رسیدهایی که نشان می‌دهد تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده‌اید، و گواهی تابعیت خود را به دفتر درخواست ببرید. افسران پرونده شما را بررسی می کنند و در صورت تایید، گواهی شهروندی را دریافت خواهید کرد. این گواهی اکنون ثابت می کند که شما شهروند آلمان هستید و فقط یک مقیم دائم نیستید.

OVERVIEW
_

تابعیت آلمان از طریق ازدواج

دریافت شهروندی آلمان از طریق ازدواج

افرادی که واجد شرایط اخذ تابعیت هستند، تنها کسانی نیستند که برای مدت معینی در آلمان اقامت دائم داشته اند. اگر با یک شهروند آلمانی ازدواج کنید، می توانید با درخواست تابعیت نیز تابعیت دریافت کنید.

 

اتباع خارجی که قبلاً با یک تبعه آلمانی ازدواج کرده اند، هنوز باید تمام شرایط اخذ تابعیت را داشته باشند و در آزمون قبول شوند. با این حال، آنها باید شرایط ازدواج را نیز رعایت کنند. "شرایط ازدواج" به این معنی است که همسر تبعه خارجی نمی تواند درخواست تابعیت دهد مگر اینکه زوج حداقل دو سال ازدواج کرده باشند و حداقل سه سال در آلمان زندگی کرده باشند.

OVERVIEW
_

تابعیت آلمان بر اساس تبار

دریافت شهروندی آلمان بر اساس حق خون

نوع دوم شهروندی آلمان بر اساس حق خون یا Jus Sanguinis است. "حق خون" به این معنی است که شما حداقل یکی از والدین آلمانی دارید و به این موضوع توجه نمی شود که آیا در آلمان متولد شده اید یا خیر. اگر والدینتان قبل از اینکه یک ساله شوید، شما را به مقامات آلمانی کشوری که متولد شده‌اید ثبت نام کنند، تابعیت آلمانی را از طریق تبار دریافت می‌کنید. اگر والدین شما ملیت های متفاوتی دارند، تابعیت آلمان را دریافت می کنید. با این حال، بین سنین 18 تا 23 سال، پنج سال فرصت دارید تا تصمیم بگیرید که کدام ملیت را می خواهید حفظ کنید.

 

  • اگر والدین شما طلاق گرفته باشند، تنها در صورتی می توانید تابعیت آلمانی را از طریق نسب دریافت کنید که والدین شما طبق قوانین قانون آلمان شما را به عنوان فرزند قانونی خود بشناسند.
  • اگر در یک کشور خارجی متولد شده باشید و والدین آلمانی شما نیز پس از 1 ژانویه 2000 در یک کشور خارجی متولد شده باشند، نمی توانید تابعیت آلمان را دریافت کنید. این قانون می تواند نادیده گرفته شود.
  • اگر شما در کودکی بدون تابعیت بوده اگر مقامات آلمانی شما را نپذیرفتند و به شما شهروندی آلمانی را ندهند. علاوه بر این، شما نمی توانید از طریق اجداد دیگری به جز والدین خود، از جمله شهروندی آلمان از طریق پدربزرگ و مادربزرگ، تابعیت آلمان را درخواست کنید.

یکی دیگر از مواردی که می توانید از طریق اصل و نسب تابعیت آلمان را دریافت کنید، این است که شهروندان آلمانی شما را به عنوان یک کودک زیر 18 سال به فرزندخواندگی پذیرفته باشند.

 

همانطور که مشاهده می شود، تابعیت آلمان از طریق اصل و نسب یا از طریق تبار در اکثر موارد کار ساده ای نیست. تهیه مدارک مناسب برای نشان دادن صلاحیت شما ممکن است دشوار باشد و خود درخواست زمان زیادی را برای پردازش نیاز دارد. همچنین لازم به ذکر است که تابعیت مضاعف اغلب در چنین مواردی مجاز نیست و از دست دادن تابعیت فعلی شما ممکن است پیامد این شکل از شهروندی باشد. با این حال، اگر بخواهید درخواست خود را ادامه دهید، مزایای زیادی برای شهروندی آلمان وجود دارد.

 

مشاوره حقوقی از متخصصان اغلب بهترین اقدام در هنگام بررسی تابعیت آلمانی از طریق تبار است. در پیشگامان اپلای، تیم اختصاصی وکلای مربوط به شهروندی آلمان، تمام جنبه های پرونده شما را بررسی می کند و به شما در مورد چگونگی ادامه مراحل پرونده ی شما راهنمایی خواهد کرد. اگر درخواست شهروندی بهترین گزینه شما باشد، از شما حمایت کرده و بر کل روند درخواست تابعیت آلمان نظارت خواهند کرد.

OVERVIEW
_

تابعیت آلمان از طریق تولد

دریافت شهروندی آلمان بر اساس حق خاک

اگر پدر و مادر آلمانی ندارید اما در مرزهای آلمان به دنیا آمده اید، می توانید از طریق تولد یا بر اساس حق خاک واجد شرایط شهروندی شوید. این شهروندی حق خاک نامیده می شود. شما می توانید این نوع شهروندی را با شرایط زیر دریافت کنید:

 

  • اگر حداقل یکی از والدین شما حداقل پنج سال، قبل از تولد فرزند در آلمان زندگی کرده باشد.
  • اگر در زمان تولد فرزند، یکی از والدین دارای مجوز اقامت دائم بوده است.

در گرفتن این نوع شهروندی، کودک دوباره باید تابعیت والدین یا تابعیت آلمان را بین سنین 18 تا 23 سال انتخاب کند. کودک برای دریافت تابعیت آلمانی یا درخواست تابعیت دوگانه باید تابعیت والدین خود را رها کند.

تنها فرزندانی که پس از 2 فوریه 1990 متولد شده اند، حق دریافت این نوع شهروندی را دارند.

OVERVIEW
_

تابعیت دوگانه آلمان

دریافت شهروندی آلمان به صورت دوگانه

آیا امکان دارد همزمان با تابعیت آلمانی، تابعیت دیگری نیز داشته باشیم؟

در موارد خاص، قانون تابعیت آلمان به شهروندان این امکان را می‌دهد که تابعیت اضافی داشته یا بدست آورند. تابعیت چندگانه ممکن است از موارد زیر ناشی شود:

 

به عنوان قاعده، کودکان متولد شده از یک والدین آلمانی و یک والدین غیرآلمانی، یا از والدینی که دارای تابعیت دوگانه هستند، به اصطلاح اصل نسبت، در لحظه تولد تابعیت هر دو والدین را به ارث می‌برند.

 

اقوام آلمانی که با گواهی اصالت به آلمان بازمی‌گردند و اعضای خانواده که با آنها وارد می‌شوند، هنگام دریافت گواهی بازگشت، به موجب بخش 7 قانون تابعیت، تابعیت آلمانی را به دست می‌آورند و نیازی به ترک تابعیت پیشین خود ندارند. اگر کشور مبدأ این امکان را بپذیرد، کودکان آنها که در آلمان متولد می‌شوند، به طور همزمان تابعیت آلمانی و تابعیت والدینشان را در زمان تولد به ارث می‌برند.

 

در موارد خاص، شهروندان آلمان ممکن است برای داشتن تابعیت دوگانه درخواست دهند، که این اجازه را به آنها می‌دهد که تابعیت خارجی را بدست آورده و همچنان تابعیت آلمانی خود را حفظ کنند.

 

افرادی که به دلیل یکی از این دلایل تابعیت چندگانه دارند، به طور معمول این تابعیت چندگانه را به فرزندان خود منتقل می‌کنند. در چنین مواردی، قانون آلمان به کودکان این امکان را می‌دهد که تابعیت چندگانه خود را برای همیشه حفظ کنند. با این حال، افراد دارای تابعیت چندگانه ممکن است تصمیم بگیرند که تابعیت آلمانی خود را ترک کنند (بخش 26 قانون تابعیت).

 

آیا می‌توانم شهروند آلمان شوم بدون اینکه تابعیت پیشین خود را ترک کنم؟

 

طبق بخش 12 قانون تابعیت

به طور کلی، خیر. یکی از اهداف قانون تابعیت آلمان، جلوگیری از ایجاد تابعیت چندگانه از طریق ادغام شدن است تا حد امکان. با این حال، برای مواردی از لحاظ ویژه، استثناها وجود دارد.

 

آیا قوانین خاصی برای شهروندان اتحادیه اروپا اعمال می‌شود؟

 

با توجه به هدف افزایش یکپارچگی اروپایی، شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به ترک تابعیت پیشین خود ندارند. به موجب بخش 25 تبصره 2 قانون تابعیت، آلمانی‌هایی که شهروندی یک کشور دیگر از اتحادیه اروپا را به دست می‌آورند، می‌توانند تابعیت آلمانی خود را حفظ کنند.

 

آیا شهروندان چندتابعیتی حقوق ویژه‌ای دارند؟

 

در آلمان، فردی که به تابعیت خارجی به علاوه تابعیت آلمانی دارد (تابعیت چندگانه) دقیقاً همان حقوقی را دارد که تمام شهروندان آلمانی دیگر دارند.

 

حقوق اضافی ممکن است در ارتباط با کشور دیگری که تابعیت آن‌ها را دارند، پیش آید. اینکه آیا آنها می‌توانند این حقوق را (مانند حق رأی) استفاده کنند یا خیر، به قوانین کشور دیگر بستگی دارد و بر سیاست، جامعه یا فرد در آلمان تأثیر نمی‌گذارد.

 

هنگامی که شهروندان چندتابعیتی آلمان در کشور دیگر تابعیت خود حضور دارند، سفارت یا کنسولگری آلمان در آنجا ممکن است به آنها حمایت محدودی ارائه دهد، زیرا این افراد به عنوان اولیه توسط کشور دیگر به عنوان شهروندان خود مورد توجه قرار می‌گیرند و به مشابه این ترتیب با آنها برخورد می‌شود."

 

تکالیف و حقوق مرتبط با دوگانگی تابعیت در آلمان

بطور کلی، قوانین و وظایف ملی هر فردی که دارای دو گذرنامه است، در کشورهایی که او در آنها تابعیت دارد، اعمال می‌شود. به عبارت دیگر، اگر دادگاهی در ترکیه برای یک آلمانی-ترک برگزار شود، این شخص بر اساس قوانین ترکیه محاکمه خواهد شد.

 

در هنگام سفر نیز، استفاده از یک گذرنامه الزامی است، چه در خروج و چه ورود. بسیاری از مواقع، فرد می‌تواند به طور آزاد یکی از دو گذرنامه خود را انتخاب کند. به عنوان مثال، فردی که قصد سفر به آمریکا را دارد، ممکن است بیابد که استفاده از گذرنامه آلمانی‌اش مفیدتر است. جالب است که برخی اوقات، زمانی که یک ایرانی دوتابعیتی به آلمان سفر می‌کند، در مرز گذرنامه آلمانی‌اش را نشان می‌دهد و هنگام ورود به ایران، گذرنامه ایرانی‌اش را نشان می‌دهد - مگر اینکه مقامات مرزی درخواست کنند که هر دو گذرنامه را ارائه دهد.

 

افراد دوتابعیتی می‌توانند، در صورت عدم مانع مشخصی، در انتخابات هر دو کشور که تابعه آن‌اند، شرکت کنند. به عبارت دیگر، ایرانیان دارای تابعیت آلمانی می‌توانند در انتخابات سیاسی آلمان شرکت کنند و اگر گذرنامه و کارت هویت ایرانی هم داشته باشند، در انتخابات ایران نیز مشارکت داشته باشند.

OVERVIEW
_

دلایل رایج برای ردشدن درخواست شهروندی آلمان:

رد درخواست شهروندی آلمان

برخی از رایج ترین دلایلی که باعث رد درخواست شهروندی شما در آلمان می شود عبارتند از:

  • شما شرط اقامت مجاز پنج ساله برای شهروندی را برآورده نکردید. 
  • شما منابع مالی کافی برای حمایت از خود یا اعضای خانواده خود ندارید مگر اینکه معافیت اعمال شود. به عنوان مثال، شما شغل خود را بدون تقصیر از دست داده اید، اما می توانید ثابت کنید که به دنبال کار هستید.
  • شما اطلاعات نادرستی در برنامه خود ارائه کردید.
  • شما در طول اقامت خود در آلمان به اندازه کافی مالیات پرداخت نکردید.
  • شما یک خطر ملی برای آلمان و شهروندان آن محسوب می شوید.
  • شما مرتکب جرم شده اید (جرایم جزئی مانند جریمه، مانعی برای تابعیت شما محسوب نمی شود).
  • شما تابعیت قبلی خود را رها نکردید زیرا آلمان تنها در موارد استثنایی اجازه تابعیت مضاعف را می دهد (به بالا مراجعه کنید).

اگر درخواست شهروندی شما رد شود، نامه ای از مقامات شهروندی دریافت خواهید کرد که در آن دلیل رد شدن شما ذکر شده است. در بیشتر موارد، می‌توانید مجددا درخواست دهید، اما در صورت تمایل می‌توانید برای درخواست تجدیدنظر برای تصمیم رد درخواست دهید. در این مورد، به شدت تشویق می‌شوید که یک نماینده حقوقی حرفه‌ای را برای کمک به شما در روند تجدیدنظر استخدام کنید. لطفا با اداره مهاجرت محلی خود تماس بگیرید تا در این مورد به شما کمک کنند.

OVERVIEW
_

انصراف از تابعیت آلمان

انصراف از شهروندی آلمان

قوانین آلمان به شهروندان خود اجازه نمی دهد که تابعیت آلمان را رها کنند. به طور خاص، اگر شهروندان آلمانی بخواهند تابعیت خود را برای اجتناب از تعهدات در قبال آلمان، مانند مالیات یا خدمت سربازی، ترک کنند، اجازه انجام این کار را نخواهند داشت. بنابراین، از آنجایی که نمی توانید تابعیت خود را رها کنید، در این شرایط می توانید آن را از دست بدهید:

 

  • اگر از مقامات آلمانی درخواست کنید و کشور دیگری به شما پیشنهاد شهروندی داده است.
  • اگر یک خارجی یک کودک آلمانی را به فرزندی قبول کند، کودک تابعیت آلمان را از دست می دهد.
  • اگر بدون اجازه مقامات آلمانی به نیروهای نظامی کشوری ملحق شوید که تابعیت دیگری دارید،
  • اگر تابعیت دیگری دریافت کنید، تابعیت آلمان را از دست خواهید داد.
  • اگر تابعیت شما از طریق تابعیت به دست آمده باشد و به دلیل فعالیت های غیرقانونی آن را از دست بدهید.

 

OVERVIEW
_

دریافت مجدد تابعیت آلمان

درخواست مجدد برای دریافت شهروندی آلمان

اگر در گذشته تابعیت آلمانی خود را رها کرده اید یا به دلایلی غیر از فعالیت مجرمانه آن را از دست داده اید، می توانید برای شهروندی مجدد درخواست دهید. رویه برای کسانی که برای اولین بار درخواست تابعیت می کنند مشابه خواهد بود و شما باید تمام تابعیت قبلی خود را رها کنید.

 

قانون از دست دادن تابعیت، تابعیت مضاعف و حفظ تابعیت ذاتاً پیچیده است و به همین دلیل اکیداً توصیه می شود که از مشاوران متخصصان حقوقی اختصاصی بهره مند شوید.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری: 

دریافت تابعیت و شهروندی آلمان امری پیچیده و نیازمند آگاهی دقیق از جزئیات و اطلاعاتی است که باید به دولت آلمان ارائه دهید و کوچکترین نقصی در این اطلاعات و جزئیات میتواند منجر به رد شدن درخواست شما شود. از این رو به شما توصیه میکنیم به کمک تیم وکلای متخصص پیشگامان اپلای در آلمان پرونده خود را پیش برده و بهترین نتیجه را حاصل کنید. فرم ارزیابی تخصصی زیر را تکمیل کنید تا در اولین فرصت راهنمای شما باشیم.



دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *