پناهندگی استرالیا 2024

پناهندگی استرالیا 2024


OVERVIEW
_

پناهندگی استرالیا 2024

مهاجرت به استرالیا از طریق اقدام به پناهندگی، یکی از مسیرهایی است که برای مهاجرت و کسب اقامت استرالیا مورد توجه برخی از متقاضیان قرار گرفته است. این نوع ویزا عموما به افرادی اختصاص داده می‌شود که در وطن خود امنیتِ جانی و زندگی خود را از دست داده‌اند و روزگارشان به دلیل چالش‌های مختلفی از جمله جنگ، مسائل مربوط به عقاید فکری و مذهبی، مسائل سیاسی، گرایشات جنسی و ... در معرض خطر قرار گرفته است.
در حال حاضر، این خدمت توسط پیشگامان اپلای ارائه نمی‌شود. هدف ما در این مقاله، فقط ارائه اطلاعات صحیح و به‌روز در این زمینه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی سایر خدمات ما و روش‌های دیگر مهاجرت، لطفاً فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل نمایید.
انواع ویزاهای پناهندگی در استرالیا به تفکیک هدف و شرایط مهاجرت، در زیرگروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه با انواع این ویزاها آشنا خواهید شدید.

OVERVIEW
_

پناهنده چه کسی است؟

پناهندگی استرالیا 

طبق قانون مهاجرت استرالیا در سال 1958، افرادی پناهنده محسوب می‌شوند که ویژگی‌های منحصر به فرد زیر را داشته باشند:
افرادی که تابعیت کشور خود را ندارند.
افرادی که با ارائه مدارک و اثبات‌های لازم نشان دهند که در کشور خود به آزار و اذیت معرض هستند و امنیت جانی و زندگی را از دست داده‌اند.
آزار و اذیت، ترس، و عدم ایمنی شامل موارد زیر می‌شود:

  • نژاد
  • اعتقاد مذهبی
  • ملیت
  • نظر سیاسی
  • وابستگی به یک گروه خاص
  • ترس از آزار و اذیت در کشور
  • ترس از آسیب جدی و رفتار سیستماتیک و تبعیض‌آمیز ناشی از آزار و اذیت در کشور.
OVERVIEW
_

چه کسانی مورد حمایت کامل قرار می‌گیرند؟

پناهندگی استرالیا 

افرادی که پناهنده نیستند اما در صورت بازگشت به کشور خود با خطرات جدی مواجه می‌شوند، از طرف کشور استرالیا حمایت می‌شوند. خطرات مورد توجه این افراد عبارتند از:
- خطر از دست دادن زندگی
- حکم اعدام
- شکنجه
- مجازات غیرانسانی
- رفتار تحقیرآمیز
در صورتی که یکی از اعضای خانواده به عنوان پناهنده تشخیص داده شود، افراد مرتبط نیز از این حمایت بهره‌مند می‌شوند.
انواع ویزای پناهندگی استرالیا


ویزای پناهندگی استرالیا به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود.

در دسته اول، ویزاها بر اساس حضور در خاک استرالیا یا خارج از آن به دو نوع Offshore و Onshore تقسیم می‌شوند.

در دسته دوم، این ویزاها به ویزای پناهندگی و بشردوستانه تقسیم می‌شوند. ویزای بشردوستانه برای افرادی که در کشور خود به شرایط مناسبی برخورد نمی‌کنند، صادر می‌شود. ویزای پناهندگی نیز انواع مختلفی دارد، از جمله Subclass 200، 201، 203، 204 و Subclass 202.

OVERVIEW
_

شرایط پناهندگی استرالیا

با استفاده از ویزاهای دسته پناهندگی 201، 203، 204 (20x Subclass)

هر سال تعداد زیادی درخواست برای این ویزاها ارسال می‌شود، اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها پذیرفته می‌شوند. افرادی که در کشور خود زندگی‌شان تحت تهدید قرار دارد، می‌توانند با دریافت این ویزا در استرالیا اقامت دائمی پیدا کنند.
فرایند درخواست ویزای پناهندگی ممکن است چند ماه تا چندین سال به طول بیانجامد، زیرا تعداد زیادی از متقاضیان وجود دارد. برای اخذ این ویزاها نیازی به پرداخت هزینه ندارید. مهاجرت به استرالیا از طریق این مسیر باعث بهره‌مندی از امتیازات خاصی می‌شود.
اقامت دائمی در استرالیا (در صورت داشتن شرایط)، امکانات تحصیلات، مجوز کار، خدمات بهداشتی، و استفاده از کلاس‌های رایگان زبان انگلیسی از جمله امتیازاتی هستند که با ویزای پناهندگی استرالیا به شما تعلق می‌گیرد.
از زمان ورود با این ویزا به استرالیا، شما به عنوان اقامت‌کننده دائمی محسوب می‌شوید و در صورت تمایل، می‌توانید پس از مدتی به عنوان شهروند در آنجا زندگی کنید. در ادامه، به‌طور خلاصه به شرایط درخواست این ویزاها می‌پردازیم:

 

  1. درخواست ابتدا توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) برای دولت استرالیا ارسال می‌شود.
  2. ورود به استرالیا باید طبق تاریخ مشخص‌شده در ویزای پناهندگی صورت گیرد.
  3. شما و اعضای خانواده باید تمامی قوانین استرالیا را رعایت کنید.
OVERVIEW
_

ویزای پناهندگی استرالیا و تفاوت ساب‌کلاس‌ها

پناهندگی استرالیا 

برای دریافت ویزای پناهندگی آفشور استرالیا (Offshore)، باید خارج از این کشور باشید و به دلیل مذهب، رنگ پوست، عقاید سیاسی یا دلایلی چون جنگ در کشور خود، مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشید. همچنین، از سلامت جسمی و روانی برخوردار بودن نیز ضروری است تا امنیت ملی استرالیا به مخاطره نیفتد.

ویزای پناهندگی استرالیا دارای چهار ساب‌کلاس 200، 201، 203 و 204 است که هرکدام شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در صورت داشتن شرایط، می‌توانید یکی از این ساب‌کلاس‌ها را برای دریافت ویزای پناهندگی انتخاب کنید. در ادامه، به بررسی این ساب‌کلاس‌ها می‌پردازیم.

ویزای پناهندگی استرالیا ساب‌کلاس 201: این ویزا برای افرادی مختصراحت است که در خارج از استرالیا زندگی می‌کنند و هنوز موفق به خروج از کشورشان نشده‌اند.
ویزای پناهندگی استرالیا ساب‌کلاس 203: این یک ویزای اضطراری است که از طریق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اقدام و روند آن سریع‌تر از ویزاهای پناهندگی است، زیرا افراد در کشورشان امنیت جانی ندارند و در معرض خطر قرار دارند و
باید هرچه‌سریعتر نجات یابند.
ویزای پناهندگی استرالیا ساب‌کلاس 204: این ویزا برای زنانی اختصاص دارد که در کشورشان حامی و سرپرستی ندارند و زندگی‌شان در خطر است.
با توجه به محدودیت‌های مکان اسکان، تنها افرادی که شرایط پناهندگی استرالیا را دارند، موفق به دریافت این ویزاها خواهند شد.
پناهندگی، یکی از گزینه‌های آخرین برای مهاجرت و جزو راه‌های خطرناک مهاجرتی است. خدمات پارسی کانادا در این زمینه فراهم نمی‌آید. برای آشنایی با روش‌های قانونی مهاجرت به استرالیا و شرایط هرکدام، مطلب "مهاجرت به استرالیا" را مطالعه کنید.

OVERVIEW
_

ویزای بشردوستانه استرالیا ساب‌کلاس 202

پناهندگی استرالیا 

این ویزا برای افرادی است که در کشور خود با نقض حقوق بشر یا تبعیض‌های اساسی روبه‌رو بوده و با حمایت یا پیشنهاد حامی می‌توانند با خانواده به استرالیا مهاجرت کنند. درخواست برای ویزای بشردوستانه استرالیا بسیار فراگیر است و فرآیند اخذ آن ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول بیفتد.
با اخذ این ویزا، اقامت دائم به شما اعطا می‌شود و می‌توانید در استرالیا زندگی کنید. برای مطالعه بیشتر درباره شرایط زندگی در این کشور، به مطلب "زندگی در استرالیا" مراجعه کنید.

OVERVIEW
_

هزینه ویزای پناهندگی استرالیا

پناهندگی استرالیا 

ویزاهای پناهندگی با ساب‌کلاس 200، 201، 203 و 204 کاملاً رایگان هستند. برای ویزای بشردوستانه (ساب‌کلاس 202) نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارید، مگر اینکه یک سازمان حمایتی به‌عنوان پیشنهاددهنده باشد که باید هزینه آن را پوشش دهید.

OVERVIEW
_

پناهندگی استرالیا با ویزای توریستی

پناهندگی استرالیا 

روشی دیگر برای دریافت پناهندگی استرالیا، از طریق ویزای توریستی است که نسبت به سایر ویزاها اقتصادی‌تر است. این ویزا برای سفر تفریحی، کاری یا بازدید از خانواده و دوستان صادر می‌شود و مدت زمان آن محدود است.
برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی با این روش، باید ابتدا ویزای توریستی را درخواست کرده و پس از ورود به استرالیا، درخواست ویزای پناهندگی را ارائه دهید. تقریباً تمام این درخواست‌ها توسط دولت استرالیا رد می‌شوند و حتی ممکن است خطر اخراج یا قرار گرفتن در لیست ممنوعه ورود به استرالیا وجود داشته باشد.
به همین دلیل، این روش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ مگر اینکه شما یک کیس واقعی پناهندگی داشته باشید، شرایط لازم پناهندگی شدن در استرالیا را داشته باشید و با سایر روش‌ها نتوانسته‌اید درخواست خود را ارائه دهید.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

پناهندگی استرالیا 2024

افرادی که زندگی در کشور مبدا برای آن‌ها خطرناک است و شرایط مناسبی ندارند، می‌توانند برای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی اقدام کنند. انواع ویزاهای پناهندگی و بشردوستانه بر اساس شرایط هرکدام، برای افراد مختلف فراهم شده‌اند. معمولا پناهندگی هزینه ای در برنداشته و منجر به اخذ اقامت دائم استرالیا می گردد. با این حال پیشگامان اپلای به هیچ عنوان این روش را به شما پیشنهاد نمیکند. جهت اطلاع از بهترین روش های مهاجرت به استرالیا فرم ثبت نام را پر کنید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

13 دیدگاه

  • سلام اسم من بشیراحمداس متاهل هستم دارای دوفرزندن دخترپسرهستم فارغ تحصیل رشته ساینس هستم اما با اوضاع اقتصادی ضیف نتوانستم که ادمه تحصیل بتم به پولیس قطعه خاص پیوستم درپروان افعاع وظیفه نمودم تااینکه طالبان آمدازترس جان خودفامیلم به ایران مهاجرت کردم ازشما خواهان کمک استم باسپاس ازشما

  • سلام اسم من مصطفی است ۱۸ ساله هستم
    تحصیل نکردم بخاطر شرایط که داشتم نتونستم
    از وقتی طالبان آمد خطر جانی داریم با خانواده مادر پدر یک برادر دو خواهر به ایران فرار کردیم اینجا هم امنیت نداریم نژاد پرستی است آزار ازید میشیم از شما کمک همکاری میخایم با سپاس احترام 🙏

    • سلام و درود کارشناسان پیشگامان اپلای به زودی با شما تماس خواهند گرفت.

  • سلام من از افغانستان هستم با فامیل آمدیم ایران بخاطر امنیت جانما پدر در افغانستان معلول شد وضعیت امنیتی جانی ما در افغانستان بختربودمجبورشدیم بیایم ایران اینجا وضعیت اقتصادی نژاد پرستی و دیگر مشکلات های مواجی استیم از شما میخواهیم که مارا کمک کنیم تشکر

    • سلام و درود خوشحالیم از همراهی شما با پیشگامان اپلای، متاسفانه این مجموعه هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی استرالیا یا کشورهای دیگر انجام نمیدهد اما، با تکمیل فرم ارزیابی رایگان می توانید شرایط خود را برای دیگر روش های مهاجرت بسنجید.

  • سلام من از افغانستان هستم و از اقوام هزاره کی تهد فشار های مذهبی و اقلیتی و ازار قرار دارم کی پناهنده شدم به کشور ایران و زندگی خیلی دشوار و سختی دارم چون خودم متعلیم هستم میخاهم نمیخاهم استعداد تایم نابود شون لطفن کمک ام کنین

    • سلام و درود متاسفانه مجموعه پیشگامان اپلای هیچگونه خدماتی در رابطه با پناهندگی انجام نمی دهد در صورت تمایل اطلاعات تماس خود را برای ما ارسال نمائید تا راه های دیگر مهاجرت برای شما بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *