مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند و تحصیل در هلند


OVERVIEW
_

مهاجرت  تحصیلی به هلند و شرایط تحصیل در هلند 

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

کشور هلند، از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و مرزهای دریایی اش توسط دریای شمال به جزیره‌های بریتانیا می‌رسد، یک سرزمین فراتر از حد معمول برای زندگی و تحصیل ایرانیان است. پایتخت این سرزمین زیبا، آمستردام، که در غرب هلند قرار دارد، نه تنها جذابیت های تاریخی خود را دارد بلکه میزبان دو دانشگاه برجسته، یعنی دانشگاه آمستردام (UvA) و دانشگاه وریج آمستردام (VU) است که یکی از بهترین مقاصد برای اخذ ویزای تحصیلی هلند می باشد.

 

هلند که دارای هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است که با کمبود نیروی کار مواجه است. این سرزمین با داشتن نفت درون‌زمینی، به عنوان دومین صادرکننده جهانی شناخته می‌شود که سطح بالای رفاه اجتماعی، دانشگاه‌های مجهز و رتبه‌بندی بین‌المللی، نرخ بیکاری پایین (کمتر از ۳ درصد)، آب و هوای ملایم، و اقتصاد پیشرفته، هلند را به یک مقصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی و جوانان ایرانی، مبدل ساخته است.

 

اکنون که با ویژگی‌های اصلی کشور هلند آشنا شدیم، مواردی مانند سیستم آموزشی و شرایط پذیرش تحصیلی موسسات آموزشی هلند می‌توانند مفید باشند. در سیستم آموزش عالی کشور هلند، آموزش «دانشگاهی» با نشان WO، در یک دوره 4 ساله با حدود 168 واحد برگزار می‌شود. همچنین، آموزش آزاد غیرحضوری این مقطع نیز با نام OU شناخته می‌شود.

 

تحصیل در هلند به دو زبان هلندی و انگلیسی اجرا می‌شود؛ به این معنا که دانشجویان مایل به شرکت در دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی ملزم به ارائه گواهی زبان انگلیسی با نمره قابل قبول می‌باشند و علاقمندان به دوره‌های آموزشی به زبان هلندی نیز باید نمره مناسبی در آزمون زبان هلندی کسب کنند.

 

اگرچه شرایط سنی دقیقی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های هلند مشخص نشده است، اما سنین مناسب برای تحصیل در هر مقطع، فرصت بهتری برای پذیرش تحصیلی و دریافت ویزا فراهم می‌آورد.

 

اهمیت گپ یا توقف تحصیلی (فاصله بیش از 3 سال از دریافت آخرین مدرک تحصیلی و ثبت درخواست) نیز اعلام نشده است، اما به طور معمول، اولویت به افرادی می‌رسد که شرایط مناسب تر و با گپ تحصیلی کمتری دارند. گروه مشاورین پیشگامان اپلای، بهترین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی هلند را برای متقاضیان مقطع لیسانس تا 25 سال، متقاضیان مقطع ارشد تا 30 سال و متقاضیان مقطع دکترا را تا 35 سال توصیه میکند، این در حالیست که حداکثر گپ تحصیلی برای اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی هلند، بسته به شرایط متقاضی 3 تا 7 سال توصیه می شود.

 

نمره معدل در مدرک فارغ‌التحصیلی یکی از مؤلفه‌های اساسی برای (Admission Office) واحد پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هلند محسوب می‌شود. دانشجویانی که میانگین معدل بالایی دارند (از 16 به بالا)، در اولویت قرار می‌گیرند. یکی از مزایای مهم تحصیل در هلند، برگزاری دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی است؛ هلند به عنوان نخستین کشوری است که برنامه‌های آموزشی را در مؤسسات آموزش عالی را به زبان انگلیسی فراهم آورد تا دانشجویان خارجی بتوانند به راحتی در این دوره‌ها شرکت کنند.

 

علاقمندان به مهاجرت تحصیلی بدون نیاز به زبان هلندی می‌توانند در این برنامه‌های تحصیلی پذیرش مربوطه را اخذ نموده و وارد دانشگاه‌های هلند شوند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون نیاز به مجوز تا حداکثر 20 ساعت در هفته به عنوان دانشجوی پاره‌وقت فعالیت داشته باشند. همچنین، در صورت درخواست مجوز کار دانشجویی، در برخی موارد هیچ محدودیت یا سقفی برای کار دانشجویی وجود ندارد. اعطای مجوز کار دانشجویی به ملیت و وضعیت ویزای متقاضی مهاجرت تحصیلی بستگی دارد.

 

با توجه به قوانین مهاجرتی هلند، همراهان و خانواده متقاضی می‌توانند همزمان با دوره تحصیلی، شخص مورد نظر را همراهی کنند. همراهان متقاضی می‌توانند پس از استقرار شخص در هلند و شروع دوره تحصیلی، برای درخواست ویزای همراه اقدام نمایند. این ویزا به همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی تحصیل در هلند اختصاص می‌یابد.

 

مهاجرت تحصیلی به عنوان یک گزینه موثر برای ورود به هلند منجر به دریافت مجوز اقامت دائم می‌شود. پس از اتمام دوره آکادمیک و فارغ‌التحصیلی، متقاضی می‌تواند با یافتن شغل مناسب ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کند.

 

کشور هلند به عنوان یکی از اعضای پیشین پیمان شنگن شناخته می‌شود (به‌جز آروبا، کوراسائو، سینت مارتن و جزایر کارائیب هلند)؛ این امر باعث تسهیل دریافت مجوز اقامت دائم در این کشور و همچنین آسانی در تردد بین مرزهای اروپایی و کشورهای عضو می‌شود.

OVERVIEW
_

معرفی مقاطع تحصیلی در هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

در هلند، همانند دیگر کشورها، افراد باید طی یک ترتیب خاص دوره‌های تحصیلی را پشت سر بگذارند تا به بالاترین مرتبه علمی رشته مورد علاقه خود دست یابند. در این بخش از مقاله، به معرفی مقاطع مختلف می‌پردازیم تا در زمان مهاجرت، بدانید کدام مرحله برای شروع تحصیل مناسب است.

OVERVIEW
_

تحصیل در هلند دوره مهدکودک و پیش‌دبستانی

مهاجرت تحصیلی به هلند

شرکت در این دوره، که برای افراد زیر 5 سال تدارک دیده شده، اجباری نیست. تنها به والدینی که خواهان قرار دادن کودکان خود در محیطی که به زبان هلندی گفتگو می‌شود هستند، توصیه می‌شود. این کمک می‌کند که یادگیری زبان برای آن‌ها آسان‌تر باشد و در سنین بالاتر، ارتباط با دیگران نیز راحت‌تر شود.

OVERVIEW
_

تحصیل در هلند دوره متوسطه یا دبیرستان

مهاجرت تحصیلی به هلند

در این دوره، افراد پس از گذراندن دوره ابتدایی در سن 12 سالگی مجاز به ورود به آن می‌شوند و بسته به نوع مدرسه، مدت زمان تحصیل در این مقطع 4، 5 یا 6 سال است.

  •  آموزش متوسطه مقدماتی حرفه‌ای (VMBO): از یک تا چهار سال بوده که مانند آوسبیلدونگ آلمان است.
  •  تحصیلات متوسطه عمومی (HAVO): پنج سال
  •  آموزش مقدماتی دانشگاه (VWO): شش سال
OVERVIEW
_

تحصیل در هلند دوره کارشناسی

مهاجرت تحصیلی به هلند و تحصیل در هلند با مدرک دیپلم

پس از گذراندن دوره ابتدایی و دبیرستان که 12 سال به طول می‌انجامد و فرد مدرک دیپلم می‌گیرد، نوبت به مرحله کارشناسی می‌رسد. این دوره حدود 3 تا 4 سال طول می‌کشد.

  •  در طی سال اول، برنامه‌های آشنایی با رشته (propedeuse) ارائه می‌شود.
  •  سپس، در 3 سال بعد به مرحله اصلی دوره لیسانس وارد می‌شوید.

تحصیل در هلند کارشناسی

کشور هلند به دارا بودن 17 موسسه آموزشی معتبر مشهور است که امکان پذیرش تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی را فراهم می‌کنند. دوره کارشناسی در این دانشگاه‌ها معمولاً 4 سال به طول می‌انجامد و پس از آن باید یک دوره کارآموزی با موفقیت گذرانده شود تا مدرک فارغ‌التحصیلی دریافت گردد.

برای پذیرش تحصیلی در این مقطع، مدرک دیپلم دبیرستان 12 ساله لازم است و نمره معدل کل و ریز نمرات مرتبط با رشته تحصیلی به شدت اهمیت دارند. بازه سنی بهترین متقاضیان برای این مقطع تا 22 سال است، اما سنین بالاتر نیز می‌توانند با محدودیت‌هایی به انتخاب رشته بپردازند.

OVERVIEW
_

تحصیل در هلند کارشناسی ارشد

مهاجرت تحصیلی به هلند

در دوره دوم، یعنی کارشناسی ارشد، علاوه بر معدل دوره قبل، نیاز به نمره 6.5 آیلتس است تا بتوانید در این مقطع تحصیل کنید و بورسیه تحصیلی هلند را دریافت کنید. این دوره به دلیل افزایش دانش و تخصص حرفه‌ای در زمینه کاری تحصیلی بسیار مورد تقاضاست.

  •  دوره کارشناسی ارشد حداقل یک سال زمان می‌برد.
  •  به دلیل ارائه تحقیقات کاربردی بر پایه تجربه عملی، معمولاً بین 1.5 تا 4 سال طول می‌کشد.

تحصیل در هلند مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد، دوره‌های مختلفی با طول 1 تا 4 سال (60 تا 240 واحد درسی) وجود دارد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان و کارشناسی را به همراه ریز نمرات ارائه دهند. نمره آزمون آیلتس در این مقطع 6.5 است و افراد با سطح مهارت زبان پایین می‌توانند از دوره‌های زبان استفاده کنند.

علاوه‌بر این، ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، سوابق تالیفی و مقالات پژوهشی، و سابقه کار مدیریتی نیز در برخی دانشگاه‌ها مورد نیاز است. دوره‌های آموزشی مختلف بر اساس آمادگی برای بازار کار تقسیم‌بندی می‌شوند.

OVERVIEW
_

تحصیل در هلند دکترا

مهاجرت تحصیلی به هلند

هلند، یکی از کشورهای قدیمی با تاریخچه طولانی تدریس مقطع دکترا از سال 1575 است. دوره دکترا می‌تواند حداکثر 4 سال زمان بگیرد و مزایایی از قبیل دریافت حقوق و تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی را برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

  •  برای ورود به دوره دکترا، نیاز به حداقل نمره 90 در تافل iBt و مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته انتخابی دارید.

تحصیل در هلند در مقطع دکترا

برای دوره دکتری، ارائه موضوع تحقیقاتی نوآورانه و تایید استادان راهنما لازم است. این دانشجوها حقوق خود را حین دوره آکادمیک دریافت می‌کنند و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به عنوان آموزش‌یار در دانشگاه مشغول به کار شوند. مهاجرت تحصیلی به هلند نیازمند ارائه سوابق تحصیلی، شغلی، توصیه‌نامه و تجربیات مناسب است.

OVERVIEW
_

تحصیل در هلند فوق دکترا

مهاجرت تحصیلی به هلند

در ایران، تحصیل در مقطع پست دکترا بسیار چالش‌برانگیز است و این موجب شده که افراد زیادی به کشورهایی چون هلند مهاجرت کنند. تحصیل در هلند و مهاجرت تحصیلی به هلند از طریق این دوره، حداکثر 5 سال زمان برداشته و باعث افزایش دانش و تخصص در زمینه کاری می‌شود که به عنوان بخشی از رزومه شما نیز محسوب می‌شود.

OVERVIEW
_

سیستم آموزشی هلند: راهی به آینده یادگیری

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

در کنار ابعاد کوچک کشور هلند، تعهد آن به آموزش و پرورش جهانی را به وضوح ابراز می‌کند. بیش از 95٪ از ساکنان این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، که این امر ارتباطات شما را در جامعه راحت‌تر می‌سازد. احترام به تفاوت‌ها و تفکرات فردی، به یک ویژگی ملی تبدیل شده و ساختار تدریس در مؤسسات آموزشی هلند این اصل را رعایت می‌کند.

ساختار تدریس تعاملی و دانشجو محور

سیستم تحصیل در هلند به ویژه بر تمرکز بر گروه و کار تیمی تأکید دارد. این محیط دوستانه، دانشجویان را به تعامل و تبادل نظر ترغیب می‌کند. سبک تدریس اینجا را می‌توان تعاملی و دانشجو محور توصیف کرد. این سیاق، فرصت و اجازه‌ی لازم را برای توسعه نظرات و خلاقیت دانشجویان در بهره‌گیری از دانش تازه‌ی خود فراهم می‌کند.

تحصیل در هلند ذهنیت بازی را تجربه خواهد کرد و گرایش بین‌المللی خود را گسترش خواهید داد. این کشور از دهه 1950 نخستین کشور غیرانگلیسی‌زبان بود که برنامه‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه داد، مختصصاً برای دانشجویان خارجی. اخذ مدرک در هلند، یک کلید جادویی برای موفقیت شغلی در جهان خواهد بود.

کیفیت بالا و موفقیت جهانی

سیستم آموزش عالی هلند به علت کیفیت بالا و شهرت جهانی شناخته می‌شود. تجربه نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان از این کشور، در مناطق مختلف جهان، عملکرد عالی داشته‌اند. با بیش از ۲۰۰۰ برنامه تحصیلی و دوره بین‌المللی،تحصیل در هلند به عنوان پیشتاز اروپا تلقی می‌شود.

تحصیلات عالی در سیستم آموزشی هلند

تحصیلات سطح سوم در دسته‌های فنی و حرفه‌ای (HBO یا hoger beroepsonderwijs) که  آکادمیک و (WO یا wetenschappelijk onderwijs) که علمی میباشند، در دسترس هستند. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در مؤسسات هر دو دسته در دسترس هستند، اما فقط دانشگاه‌های هلند برنامه‌های دکترا را ارائه می‌دهند.

OVERVIEW
_

شرایط اخذ پذیرش از طریق آوسبیلدونگ هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند، اوسبیلدونگ هلند، آوسبیلدونگ در هلند، دوره های کارآموزی در هلند

دوره های اوسبیلدونگ هلند

حدود 50 درصد از جوانان هلندی به (voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (VMBO و پس از آن به آموزش حرفه ای پس از پایان سطح اول (Basisschool و Basisvorming) روی می آورند. برای آموزش حرفه ای واقعی (middelbaar beroepsonderwijs – MBO) باید حداقل سن 16 سال را داشته باشید.

جوانان می توانند انتخاب کنند که آیا آموزش خود را در یک شرکت انجام دهند که به معنای کارآموزی از نوع نیمه وقت یا (BeroepsbegelleidendeLeerweg – BBL) است و یا در یک مدرسه حرفه ای کارآموزی خود را بگذرانند و از نوع آموزش حرفه ای، (BeroepsopleidendeLeerweg – BOL) کارآموزی خود را بگذرانند.

. به طور رسمی، حرفه ها و صلاحیت ها یکسان هستند. نوع آموزش حرفه ای شامل دوره های کارآموزی شرکت نیز می شود. از هر سه کارآموز دو نفر مسیر آموزش حرفه ای را طی می کنند و از هر سه کارآموز یک نفر مسیر نیمه وقت را طی می کند.

گزینه آموزش حرفه ای بعد از سن 18 سالگی هزینه در بر دارد؛ قبل از آن، بخشی از آموزش اجباری است و بنابراین رایگان است. در نوع پاره وقت، زبان آموز از شرکت کمک هزینه تحصیلی دریافت می کند.

این آموزش از مدارک جزئی تشکیل شده است که به صورت انفرادی بررسی و تکمیل می شود. این امر نیاز به امتحان نهایی را از بین می برد.

هر مدرک دارای سطح خاصی است که MBO1 تا MBO4 شناخته می شود:

  • سطح 1: سطح دستیار. مدت زمان: شش ماه تا یک سال
  • سطح 2: آموزش حرفه ای پایه. مدت زمان: دو تا سه سال
  • سطح 3: آموزش حرفه ای. مدت زمان: دو تا چهار سال
  • سطح 4: آموزش مدیریت میانی. مدت: سه تا چهار سال و آموزش بیشتر برای متخصص شدن، مدت: یک تا دو سال.

سطوح 1 و 2 شرایط پذیرش در دانشگاه و موسسات آموزش عالی هلند را ندارند. سطح 4 به شما حق تحصیل حرفه ای عالی (Hoger Beroepsonderwijs – HBO) در یک کالج فنی (Hogescholen) را می دهد. سیستم هلندی همچنین به عنوان جایگزینی برای آلمانی هایی است که در نزدیکی مرز زندگی می کنند و همچنین در مدرسه هلندی خوانده اند.

OVERVIEW
_

آموزش بین‌المللی (IE) و برنامه‌های کوتاه مدت تحصیل در هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

برای تجربه تحصیل در هلند، شاخه‌ای از آموزش بین‌المللی (IE) وجود دارد که دوره‌های پیشرفته‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. علاوه بر این، مؤسسات مختلف دیگر نیز برنامه‌های بین‌المللی و دوره‌های کوتاه مدت را برای تحصیل در هلند ارائه می‌دهند.

می‌توانید جزئیات بیشتری درباره تحصیل در هلند را در EpNuffic که سازمان معادل سازی و بین‌المللی‌ آموزش هلند است، که اطلاعات گسترده‌ای درباره سیستم دانشگاهی هلند و فهرست دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد، مشاهده کنید.

OVERVIEW
_

تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

تحصیل به زبان انگلیسی در هلند به عنوان یکی از هدف‌های اصلی علاقمندان به اخذ پذیرش دانشگاهی به عنوان دانشجوی بین المللی در مسیر مهاجرت تحصیلی به هلند است. ادامه تحصیل در این کشور بدون داشتن مدرک زبان به ندرت ممكن است؛ چرا که بدون تسلط بر مهارت‌های ارتباطی با اساتید، انتقال مطالب و آموزش علمی ممکن نیست، اما در پذیرش Phd در صورت داشتن نامه ی کفایت زبان از استاد مربوطه مهاجرت به هلند بدون مدرک زبان را ممکن سازید.

اگر سطح مهارتی متقاضی پذیرش تحصیلی، از حد انتظار مؤسسات آموزش عالی پایین‌تر باشد و نمره مدرک زبان به اندازه‌ی لازم برای مهاجرت تحصیلی نداشته باشد، هنوز هم فرصتی برای دریافت پذیرش و ویزا وجود دارد.

هر دانشگاه در هلند نمره مشخصی را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در زمینه مدرک زبان معین می‌کند؛ به طور معمول، حداقل نمره 6 و 6.5 از آزمون آیلتس یا معادل آن را برای صدور پذیرش در نظر می‌گیرند.

اگر متقاضی تحصیل در هلند نمره مدرک زبان پایین‌تری را ارائه دهد، می‌تواند در دوره‌های تقویت مهارت زبان انگلیسی شرکت کرده و پس از به‌دست آوردن مهارت لازم، دوره‌های آکادمیک خود را شروع کند. لازم به ذکر است که این دوره‌های زبان در همه دانشگاه‌های هلند برگزار نمی‌شوند!

بنابراین، مهاجرت تحصیلی به این کشور بدون مدرک زبان طبق شروط ذکر شده در بالا امکان‌پذیر است؛ اما توصیه می شود متقاضیان، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5.5 را برای شرکت در دوره زبان انگلیسی به موسسه آموزش عالی و همچنین سفارت ارائه دهند.

در عین حال، دولت این کشور به تدریس دوره‌های زبان هلندی برای دانشجویان بین‌المللی پرداخته است. با دوره‌های 6 ماهه برای آموزش زبان هلندی، متقاضیان مهاجرت تحصیلی می‌توانند بدون محدودیت مهارت زبان خود را بهبود دهند و در این سرزمین زندگی و تحصیل کنند. پایان این دوره، زبان‌آموزان مدرک زبان B2 را دریافت خواهند کرد.

برای علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به هلند که قصد زندگی و اخذ مجوز اقامت دائم را دارند، بهتر است مهارت زبان ملی کشور را پیش از هر اقدامی یاد بگیرند تا با اخذ پذیرش تحصیلی، موانع مربوط به زبان را کاهش دهند و با اطمینان به سوی موفقیت قدم بگذارند.

OVERVIEW
_

رشته‌های تحصیلی در هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی در انتخاب رشته و مقطع تحصیلی، در هلند فعالیت کنند. در ژانویه ۲۰۰۸، شایعاتی درباره منع تحصیل دانشجویان ایرانی در حوزه مطالعات هسته‌ای به گوش رسید. به نظر می‌آید وزارت آموزش فرهنگ و علوم هلند، به همراه وزارت خارجه، به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی اعلامیه‌ای داده بودند که هرگونه درسی مرتبط با دانش هسته‌ای برای دانشجویان ایرانی منع خواهد شد.البته این امر برای دانشجویانی که از کارنامه علمی درخشانی برخوردار باشند صدق نمی کند.

بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی هلند، به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، تمرکز خود را بر روی حوزه‌های مطالعاتی علوم فنی و مهارت‌های بالینی گسترش داده‌اند. افراد علاقه‌مند به این گروه رشته‌ها در این کشور بهترین فرصت‌ها را برای افزایش سطح دانش خود دارند.

همچنین، با ملاحظه به آمار و ارقام مربوط به رتبه‌بندی مؤسسات، به نتیجه می‌رسیم که متقاضیان مهاجرت تحصیلی بیشترین تمایل خود را به پذیرش در رشته‌های مدیریتی نشان داده‌اند. بر اساس شاخص‌های رتبه‌بندی، رشته‌های مدیریت اقتصاد و مدیریت بازرگانی به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

رشته‌های مرتبط با حوزه مهندسی کامپیوتر نیز در جایگاه سوم قرار گرفته و رشته‌های زیرمجموعه علوم انسانی و علوم اجتماعی به ترتیب رتبه چهارم و پنجم را اخذ کرده‌اند. البته، علاقه‌مندان به رشته‌های زیرمجموعه پزشکی و دندانپزشکی نیز همچنان در جایگاه خود استوار باقی مانده‌اند.

OVERVIEW
_

پذیرش تحصیلی هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

در مسیر مهاجرت تحصیلی به هلند، قدم اول دریافت پذیرش از موسسات آموزشی این کشور است. برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید شرایط و مدارک مورد نیاز برای رشته تحصیلی مورد نظر را در موسسه آموزشی انتخابی بررسی کنید.

بعد از گردآوری مدارک، نوبت به ایجاد نام کاربری در سیستم‌های تعیین شده از سوی دولت و موسسات آموزشی می‌رسد. سامانه Studielink توسط دولت هلند جهت ارتباط متقاضیان مهاجرت تحصیلی با واحد پذیرش دانشجویان بین‌المللی، ایجاد شده است.

متقاضیان می‌توانند از طریق سایت دانشگاه یا این سامانه دولتی با مسئولان مکاتبه کرده و درخواست خود را ثبت و پیگیری نمایند.

نوع مدارک مورد نیاز بسته به رشته و موسسه آموزش عالی متفاوت است و باید جداگانه بررسی شود. متقاضی باید مدارک خود را به زبان‌های هلندی یا انگلیسی ترجمه کند و اسکن اصل مدارک را به مسئولان پذیرش تحصیلی ارسال کند.

پس از بررسی مدارک و وضعیت دانشجو، تصمیم گیری صورت می‌گیرد و در صورت موافقت، مراحل تکمیل مدارک و پرداخت هزینه‌ها آغاز می‌شود تا نامه پذیرش تحصیلی اصلی صادر شود. با اخذ این نامه، متقاضی می‌تواند مراحل بعدی اعم از ثبت‌نام و درخواست ویزای تحصیلی هلند را پیگیری کند.

شما می‌توانید از خدمات هلدینگ مهاجرتی “پیشگامان اپلای” بهره‌مند شده و مراحل مهاجرت تحصیلی به هلند را به‌طور کامل به ما بسپارید. برای دریافت وقت مشاوره، می‌توانید از طریق فرم ارزیابی تحصیلی، اطلاعات خود را وارد نمایید تا شرایط شما به صورت تخصصی بررسی شود.

OVERVIEW
_

تحصیل پزشکی در هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند و تحصیل در هلند پزشکی

سیستم آموزش عالی در زمینه علوم پزشکی در دانشگاه‌ها و کالج‌های پزشکی هلند با کشورهای دیگر دارای تفاوت‌های چشمگیری است. این سیستم با فازهای مختلف شامل: دوره‌های مقدماتی، دوره‌های تخصصی و آموزش عملی ساختار یافته است.

در ابتدا، دانشجویان در دوره سه‌ساله مباحث مقدماتی علوم پزشکی و سلامت جهانی شرکت می‌کنند. این دوره‌ها نقدهای مفصل به مفاهیم پایه را دربر می‌گیرند. در ادامه، دوره‌های سه‌ساله دیگر به تخصص‌های متنوع و عمیق‌تر اختصاص دارند. پایان هر دوره با یک دوره آموزش عملی یک ساله همراه است که تجربیات علمی و عملی را ترکیب می‌کند.

اگرچه برخی دوره‌های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، اما نکته قابل توجه ارتباط صمیمانه دانشجویان با شهروندان هلندی و کارآموزان و پزشکان محلی است که اهمیت زبان هلندی در این زمینه را بیان می‌کند. بنابراین، مهارت در زبان هلندی به خصوص در این رشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

OVERVIEW
_

تحصیل پرستاری در هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

در حالی که دانشجویان دیپلم سطح چهارم MBO می‌توانند در رشته پرستاری تحصیل کنند، باید توجه داشت که این دوره به زبان هلندی ارائه می‌شود. از دانشجویان این رشته نیاز به تسلط بر زبان هلندی با نمره B2 هلندی است.

تحصیل در این رشته مختص داوطلبان زیر 21 سال است؛ زیرا سیستم آموزش عالی هلند محدودیت‌های سنی را برای این رشته در نظر گرفته است. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هم نیازمند معادل سازی مدرک با سیستم آموزشی این کشور است.

با توجه به بازار کار پویا و داغ این رشته در هلند، شرایط پذیرش تحصیلی بسیار متمایز و ارزشمند هستند و وضعیت تحصیلی دقیقاً مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

OVERVIEW
_

تحصیل آنلاین در هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

اغلب دوره‌ها و تحصیلات در هلند نیازمند حضور منظم در کلاس‌ها به‌همراه یادگیری آنلاین هستند. در صورت تمایل به شرکت در دوره‌های تماماً آنلاین، می‌توانید یک دوره آموزشی گسترده آنلاین یا (MOOC یا  Massive Online Open Course) را انتخاب نمایید. این دوره‌ها توسط دانشگاه‌های هلند ارائه می‌شوند و بسیاری از آنها در Coursera.org قابل دسترسی هستند.

تحصیل در هلند و آموزش از راه دور:

آموزش از راه دور یا آنلاین، یک روش مطالعه است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا بدون حضور در موسسه دانشگاه، بیشتر یا تمام دوره‌های تحصیلی را مطالعه کنند. این روش امکان دسترسی به یادگیری را زمانی فراهم می‌کند که زمان و مسافت از هم تفکیک شوند.

تحصیل در هلند و برنامه‌های آموزشی:

این برنامه‌ها شامل یک سیستم آموزش آنلاین و ابزارهایی برای تدریس مجازی هستند. هزینه تحصیل برای آموزش از راه دور در هر موسسه و برنامه‌ای متفاوت است. دانشجویان در زمینه‌های مختلف هزینه‌های زندگی خود را صرفه‌جویی کرده و به‌عنوان یک راه‌حل عالی برای توسعه شغفهای تحصیلی خود ادامه می‌دهند.

تحصیل در هلند در دوره‌های کوتاه مدت:

دوره‌های آنلاین کوتاه مدت بسیار مقرون به‌صرفه هستند و مهارت‌های منحصر به‌فرد را در مدت زمان کوتاهی ارائه می‌دهند. این دوره‌ها امکان تخصص در یک زمینه جدید را بدون نیاز به تغییر برنامه‌ی کاری منظم، فراهم می‌کنند. حتی برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های کوتاه مدت آنلاین را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند.

ددلاین دانشگاه‌های هلند

در سیستم آموزش عالی، ددلاین ثبت‌نام و ثبت‌نام در دانشگاه‌های هلند به مهلت‌ها و زمان‌بندی خاصی وابسته است. هر دانشگاه دارای ددلاین‌ها و مهلت‌های خود است که برای هر مرحله اعلام می‌شود. برنامه‌های تحصیلی برای هر سال اغلب از 1 نوامبر باز می‌شوند و ددلاین ثبت‌نام آن‌ها تا تاریخ اول فوریه  یا می سال بعد، اعلام شده است.

توجه به ددلاین‌ها از جانب دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی هلند بسیار حیاتی است؛ هرگونه نادیده گرفتن این تاریخ‌ها ممکن است باعث تاخیر در تحصیلات دانشجو شود.

OVERVIEW
_

تحصیل رایگان در هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند و تحصیل در هلند رایگان

در هماهنگی با سایر کشورهای پذیرنده مهاجرت تحصیلی، هلند نیز به منظور تأمین درآمد، اقدام به ارائه پذیرش تحصیلی برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی می‌نماید. بنابراین، ایده تحصیل رایگان در هلند برای تمام متقاضیان بدون هیچ‌گونه پرداختی یک واقعیت دور از ذهن است.

برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، تحصیل در هلند نیاز به پرداخت شهریه دارد؛ مبلغ شهریه بسته به رشته، مقطع تحصیلی و رتبه دانشگاه به شدت متغیر است. در دوره کارشناسی، شهریه سالانه حدود 6 تا 15 هزار یورو، و در مقطع کارشناسی ارشد، میزان آن بین 8 تا 20 هزار یورو تعیین می‌گردد.

نکته حائز اهمیت این است که تحصیل در دوره‌های زبان هلندی که به عنوان یک برنامه دولتی برگزار می‌شود، کاملاً رایگان است. مهاجران تحصیلی از اتحادیه اروپا یا افرادی که اقامت دائم یا حق شهروندی در این کشور دارند نیز می‌توانند از تحصیل رایگان در هلند بهره‌مند شوند.

دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط می‌توانند با استفاده از برنامه‌های کمک‌هزینه مالی، هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. این برنامه‌ها توسط دولت هلند، دانشگاه‌ها و موسسات خیریه ارائه می‌شود که دریافت آن شرایط خاص خود را دارد.

علاوه بر این، بسیاری از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان ایرانی در مقاطع دکتری فراهم می‌شود. این بورسیه‌ها، علاوه بر دریافت حقوق، دانشجو را قادر می‌سازد تا هزینه‌های تحصیل و زندگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

OVERVIEW
_

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی هلند و تحصیل رایگان در هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به هلند

برای اخذ بورسیه تحصیلی، شرایط برجسته‌ای در زمینه سوابق تحصیلی، تجربه شغلی، مهارت‌های زبان انگلیسی و هلندی، و… مورد نیاز است، که شامل فاکتورهای زیر می باشد:

  • معدل بالا(بالاتر از 17)
  • نمره زبان آیلتس(7 و بالاتر)
  • توصیه نامه یا LOR (حداقل از سه استاد)
  • گپ تحصیلی(کمتر از 3 سال)
  • سوابق پژوهشی مرتبط و موفق(پروفایل گوگل اسکالر با حداقل سایتیشن 10)
  • سن(برای هر مقطع تحصیلی در بالا شرایط آن ذکر شده است)
  • رزومه قوی
  • انگیزه نامه و استادی پلن منسجم
  • نمره GRE خوب (برای برخی از دانشگاه ها داشتن مدرک GRE توصیه میشود)

 

OVERVIEW
_

انواع بورسیه‌های تحصیلی در هلند چیست؟

مهاجرت تحصیلی به هلند، شرایط مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

در هلند، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی، مجموعه‌ای از بورسیه‌ها و کمک‌های مالی متنوع ارائه می‌دهند. در زیر به برخی از این بورسیه‌ها ارائه شده توسط دانشگاه‌ها و کالج‌ها اشاره شده است:

  1. 1. بورسیه تحصیلی دولت هلند (Netherlands Government Scholarship)
  2. بورسیه تحصیلی هلند (Holland Scholarship)
  3. بورسیه‌های ممتاز دانشگاه لیدن
  4. بورسیه‌های استعداد تحصیلی دانشگاه ماستریخت
  5. برنامه بورسیه دانشگاه رادبود
  6. بورسیه‌های ممتاز دانشگاه اوترخت
  7. بورسیه‌های تحصیلی اریک بلومینگ در دانشگاه گرونینگن
  8. بورسیه‌های ممتاز TU Delft
  9. بورسیه‌های شایستگی آمستردام (هلند)
  10. بورسیه‌های دانشگاه Twente
  11. برنامه بورسیه دانشگاه VU آمستردام
  12. بورسیه‌های دانشگاه ماستریخت
  13. بورسیه دانشگاه رادبود
  14. بورسیه دولت هلند
  15. بورسیه‌های دانشگاه Twente (UTS)
  16. بورسیه تحصیلی TU Delft Excellence هلند
  17. بورسیه تحصیلی کیپاجی
  18. بورسیه‌های دولتی هلند
  19. بورسیه تحصیلی تعالی اوترخت

این بورسیه‌ها بر اساس فول فاند یا مبالغ خاص از سوی دولت هلند، سازمان‌ها و موسسات آموزشی ارائه شده‌اند و به منظور جذب دانشجویان بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته‌اند. این اقدامات متنوع به دانشجویان این امکان را می‌دهند که با مطالعه در هلند، به تجربه تحصیل رنگین‌واری دست یابند.

OVERVIEW
_

بورسیه‌های تحصیلی فول فاند هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند، شرایط مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

دولت هلند چندین بورسیه رایگان را نیز اعلام کرده است که به دانشجویان بین المللی امکان انتخاب هر دوره تحصیلی از 2100 دوره در زمینه‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دیپلم را می‌دهد. این برنامه‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و هلند به عنوان یک مقصد جذاب برای ادامه تحصیلات عالی به دلیل هزینه زندگی نسبتا کم، سیستم آموزشی معتبر و دانشگاه‌های معروف به دلیل دوره‌ها و امکانات مدرن خود شناخته می‌شود.

OVERVIEW
_

بورسیه‌های تحصیلی فول فاند دولت هلند (Netherlands Government Scholarship)

مهاجرت تحصیلی به هلند

بورسیه‌های دولتی هلند 2022-2023 ویژه دانشجویان بین‌المللی در حوزه کارشناسی ارشد و دوره‌های کوتاه مدت معرفی شده‌اند. برنامه “Orange Knowledge” زیر بورسیه دولت هلند، تمامی هزینه‌های زندگی اعم از شهریه، ویزا، بلیط سفر، و بیمه درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

هدف اصلی این بورسیه، ارتقاء توانمندی، اطلاعات و بهبود عملکرد افراد و سازمان‌ها در زمینه‌های آموزش عالی و حرفه‌ای، و همچنین در حوزه‌های مرتبط با مسائل کلیدی برنامه‌هاست. “برنامه دانش نارنجی (OKP: Orange Knowledge Programme)” به عنوان یک برنامه جدید تحت نظارت وزارت امور خارجه هلند آغاز شده است و به صورت کامل تأمین مالی می‌شود. ویژگی‌های این بورسیه به شرح زیر است:

  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد و دوره‌های کوتاه مدت
  • مؤسسات آموزشی: مختلف در هلند (از وبسایت “Studyfinder” می‌توانید استفاده کنید)
  • دوره برنامه: دوره‌های کوتاه مدت (مدت 2 هفته تا 12 ماه) و برنامه‌های کارشناسی ارشد (مدت 12 تا 24 ماه)

 

OVERVIEW
_

بورسیه تحصیلی هلند NL Scholarship

مهاجرت تحصیلی به هلند

بورسیه تحصیلی هلند (Holland Scholarship) مختص دانشجویان بین‌المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) است که تمایل دارند دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در هلند ادامه دهند. این بورسیه تحت همکاری وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند و چند دانشگاه تحقیقاتی و دانشگاه‌های علوم کاربردی هلند ارائه می‌شود.

مبلغ این بورسیه 5000 یورو است که در سال اول تحصیل به شما پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است که این بورسیه فول فاند نیست و تنها برای یک سال قابل دریافت می‌باشد و امکان تمدید ندارد.

OVERVIEW
_

هزینه‌های تحصیل در هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

هزینه‌های شهریه برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های دولتی هلند به میزان بالاتری نسبت به دانشجویان بومی است. متوسط هزینه‌های شهریه به صورت زیر است:

  • برای مدرک کارشناسی: 6000 تا 15000 یورو در سال
  • برای مدرک کارشناسی ارشد: 8000 تا 20000 یورو در سال

هزینه‌های دانشگاه‌های خصوصی نیز بیشتر بوده و برای برخی از برنامه‌ها، می‌توان انتظار داشت که حدود 30000 یورو در سال

 بپردازید.

OVERVIEW
_

هزینه‌های زندگی در شهرهای هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

هزینه‌های ماهانه دانشجویان شامل اقامت، غذا، حمل و نقل، کتاب، لباس و فعالیت‌های اوقات فراغت به میزان 800 تا 1200 یورو در ماه می‌باشد. همچنین می توانید برای دیدن هزینه های کامل مقاله هزینه های زندگی در هلند را مطالعه بفرمایید. برای شهرهای مختلف هلند، میانگین هزینه‌های تحصیل و زندگی ماهانه به شرح زیر است:

هزینه‌های زندگی در شهرهای هلند

  •  Enschede (شهر انشده هلند ):  – از 650 تا 920 یورو در ماه
  •  ٍEindhoven(شهر آیندهوون هلند):  – بین 850 تا 1350 یورو در ماه
  •  Amsterdam (شهر آمستردام هلند):  – از 1000 تا 1500 یورو در ماه
  •  Delft (شهر دلفت هلند):  – بین 780 تا 1200 یورو در ماه
  •  Rotterdam (شهر روتردام هلند):  – از 760 تا 1250 یورو در ماه

 

OVERVIEW
_

بهترین دانشگاه‌های هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

با داشتن برخی از دانشگاه‌های قدیمی‌ترین جهان و رتبه‌بندی بالا در حوزه‌های مختلف، هلند به عنوان یک مقصد جذاب برای دانشجویان بین المللی به دلیل دانشکده‌های برتر، تحقیقات علمی، و هزینه‌های زندگی مناسب مشهور است. به عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه لیدن، دانشگاه اوترخت، و دانشگاه اراسموس روتردام اشاره کرد. پیشنهاد می شود از مطلبی با عنوان بهترین دانشگاه های هلند نیز بازدید بفرمایید.

برترین رشته‌های تحصیلی در هلند

در هلند، موسسات آموزش عالی دارای گستره‌ای از دوره‌ها به منظور ارتقاء دانشجویان بین‌المللی هستند. بهترین رشته‌های تحصیلی که می‌توانید برای تحصیل در هلند انتخاب کنید، شامل:

  • کشاورزی و زراعت (Agricultural):   – دوره‌های پیشرفته در زمینه کشاورزی و توسعه روش‌های نوین در زراعت.
  • هنرهای لیبرال (Liberal Arts):   – برنامه‌های تحصیلی گسترده از جمله ادبیات، تاریخ، و علوم اجتماعی.
  • علوم (Sciences):   – دوره‌های علوم مختلف از جمله فیزیک، شیمی، و بیولوژی با امکانات پژوهشی برتر.
  • مهندسی (Engineering):   – برنامه‌های مهندسی پیشرفته از جمله مهندسی برق، مکانیک، و نرم‌افزار.
  • مد و طراحی لباس (Fashion):   – دوره‌های خلاقیت در زمینه مد و طراحی لباس با توجه به روندها و نوآوری‌های جدید.
  • مدیریت ورزشی (Sports Management):   – برنامه‌های مدیریت ورزشی با تمرکز بر توسعه مهارت‌های مدیریتی در حوزه ورزش.
  • فلسفه (Philosophy):   – دوره‌های پژوهشی در زمینه فلسفه با توجه به جریانات فکری جدید.
  • بازرگانی و امور مالی (Business and Finance):   – برنامه‌های تحصیلی در حوزه بازرگانی، مدیریت، و امور مالی بر اساس استانداردهای بین‌المللی.

 

OVERVIEW
_

انواع ویزاهای تحصیلی در هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

ویزاهای تحصیلی هلند، بر اساس مدت زمان اعتبارشان به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. ویزای دانشجویی کوتاه مدت: برای دوره‌های تحصیلی کوتاه‌تر از 3 ماه، این ویزا، به اسم “ویزای دانشجویی کوتاه‌مدت هلند” یا همان Netherlands short-stay student visa، صادر می‌شود.
  2. ویزای دانشجویی: اغلب برای دوره‌های متوسطه و حرفه‌ای با زمان تحصیل بیش از 3 ماه، ویزای دانشجویی هلند یا Netherlands students visa صادر می‌گردد. این شرط اعمال می‌شود که دانشجو خانواده‌ای در هلند داشته باشد که به زبان هلندی صحبت کنند و بنویسند.
  3. ویزای دانشجویی بلندمدت: این ویزا که به اسم “ویزای دانشجویی بلند مدت هلند” یا Netherlands long-stay student visa شناخته می‌شود، برای دانشجویانی مناسب است که قصد اقامت بلندمدت و تحصیل تا 5 سال را دارند.

حالا با اطلاع از مدت زمان تحصیل، می‌توانید برای درخواست هر یک از این ویزاها اقدام کرده و با ارائه مدارک به‌صورت سریع، ویزای خود را دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل:

برای درخواست در دانشگاه‌های هلند، مدارک زیر موردنیاز می‌باشند:

  • کپی پاسپورت
  • چند قطعه عکس
  • انگیزه‌نامه به‌زبان انگلیسی (حدود 500-800 کلمه)
  • کپی مدارک تحصیلی متوسطه و ریزنمرات (با ترجمه رسمی انگلیسی)
  • رونوشت مدارک تحصیلی
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی یا هلندی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست (50 تا 100 یورو)

 

مدارک اضافی:

بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است به مدارک اضافی نیز نیاز داشته باشند:

  • رزومه یا CV (شامل دو مرجع)
  • سابقه پژوهشی به همراه توصیه نامه

آزمون‌های زبان:

برای زبان انگلیسی، آزمون‌هایی همچون TOEFL iBT، IELTS Academic، PTE Academic، C1 Advanced پذیرفته می‌شوند. برای زبان هلندی، امتحان TUL هلندی یا دیپلم NT2-II مورد نیاز است. برای جزئیات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای تماس بگیرید.

OVERVIEW
_

اقامت بعد از تحصیل در هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

سیستم آموزش عالی و نظام اقتصادی هلند اعتقاد دارند که در دوران تحصیل، علاوه بر ایجاد فضای مطالعه، فضای آمادگی کاری و آموزه‌های عملی نیز باید شکل گیرد. این مسئله باعث محدودیت رویکرد به ایجاد یک حرفه مناسب در اولویت سیستم آموزشی این کشور شده و شرایط مناسبی برای ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار بعد از فارغ‌التحصیلی فراهم گردیده است.

پس از پایان دوره تحصیلی و دریافت مدرک تحصیلی، امکان تغییر وضعیت اقامت به اقامت کاری به مدت 5 سال و در نهایت درخواست اقامت دائم در هلند وجود دارد. این اقدامات با توجه به ایجاد یک فضای آمادگی کاری در دوران تحصیل، می‌تواند به فرآیند موفقیتمند در وارد شدن به بازار کار بعد از فارغ‌التحصیلی کمک کند.

انتخاب رشته‌ای مطابق با تقاضای بازار کار، یکی از مهمترین مراحلی است که دانشجو می‌تواند برای خودش انجام دهد. انتخاب صحیح رشته تحصیلی به همراه یادگیری زبان رسمی آن، شرایط را برای ورود به بازار کار به شدت تسهیل می‌کند. با مطالعه سایت‌های رسمی کاریابی و مشاوره با کارشناسان زبده و مجرب در زمینه اعزام دانشجو، می‌توانید بهترین تصمیمات را برای آینده خود بگیرید.

اقامت هلند پس از تحصیل

در حالی که نرخ اشتغال در هلند با یک ثبات 78.4 درصد، از 8.89 میلیون نفر در سال 2019 به 8.94 میلیون نفر در سال 2020 افزایش یافته است، متوسط درآمد یک کارمند در این کشور نیز از 9170 یورو در ماه در سال 2016 به 10100 یورو در ماه در سال 2019 ارتقاء یافته است. این در حالیست که نرخ اشتغال هلند در سال 2023 معادل 82.6 درصد بوده که نسبت به سال قبل 0.1 درصد افزایش پیدا کرده و بدین معناست که امنیت شغلی در هلند و تقاضا برای استخدام در هلند رو به افزایش است.

بیش از یک سوم از دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به هلند می‌آیند، پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور می‌مانند و به دنبال یافتن فرصت‌های شغلی هستند. به منظور تقویت ماندگاری این گروه، دولت تصمیم به تمدید دوره درخواستی برای Zoekjaar (ویزای سال تحصیلی) تا سه سال پس از اتمام برنامه گرفته است. با این وجود، در طول اقامت یک ساله مجاز از طریق Zoekjaar، دانشجویان بین‌المللی موظف به تامین حمایت مالی خود تا زمانی که به شغل مورد نظر دست یابند، می‌باشند. هرگونه کمک مالی یا حمایت دولتی در این راستا فراهم نمی‌شود.

کار در هلند پس از تحصیل

هلند، میزبان برخی از شرکت‌های چندملیتی برجسته از جمله Shell، KPMG، فیلیپس، هاینکن و دیگران است. با بیش از ۳۰۰۰ شرکت چندملیتی در این ناحیه، این کشور یک مرکز تجاری فراگیر است. حداکثر ساعات کاری در هفته در هلند ۴۵ ساعت می‌باشد، با امکانات ساعت کاری انعطاف‌پذیر نظیر چهار روز در هفته. مهاجران با مهارت‌های بالا از مزایای مالیاتی چون حکم مالیاتی ۳۰٪، خدمات بهداشتی، بازپرداخت و دیگر امکانات بهره‌مند می‌شوند. دریافت شغل در هلند پس از فارغ‌التحصیلی به عوامل متنوعی وابسته است که در زیر به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

۱. سطح تحصیلات

هرچه سطح تحصیلات شما بالاتر باشد، فرصت‌های شغلی بهتری برای شما پدید خواهد آمد. هلندی‌ها از افراد با دانش گسترده در زمینه تخصصی خود استقبال می‌کنند و افزایش مدرک از کارشناسی به کارشناسی ارشد حقوق را تا ۲۹ درصد افزایش می‌دهد.

۲. رشته تحصیلی

هلند به دلیل پیشرفت‌های فنی و اقتصادی مشهور است و برنامه‌های مهندسی و مدیریت خود را دارای شهرت خاصی می‌سازد. دانشجویان این رشته‌ها به راحتی به بازار کار وارد می‌شوند و حقوق بهتری در مقایسه با دانشجویان رشته‌های حقوق یا مهمانداری کسب می‌کنند.

۳. شهر و محل زندگی

محل زندگی نقش مهمی در تعداد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان ایفا می‌کند. شهرهای بزرگ مانند آمستردام و لاهه بازار بزرگتری دارند و به تبع آن، فرصت‌های شغلی بیشتری ارائه می‌دهند.

۴. زبان

اگرچه زبان رسمی هلند هلندی است، اما ۹۰٪ تا ۹۳٪ از جمعیت به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. با این حال، داشتن مهارت در زبان رسمی یک مزیت برای جستجوی کار محسوب می‌شود. زبان‌های دیگری نیز همچون آلمانی و فرانسوی نقش مهمی در این کشور ایفا می‌کنند.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

مهاجرت تحصیلی به هلند

هلند به عنوان یک مقصد تحصیلی بین‌المللی در حال رشد شناخته می‌شود که دارای دانشگاه‌های برتر با رتبه‌بندی‌های بالا است. هزینه‌های تحصیل در این کشور نسبتاً پایین بوده و کیفیت آموزش در موسسات آموزشی عالی هلند، آن را به یک مقصد مهاجرت تحصیلی جذاب تبدیل کرده است.

هلند در واقع یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تحصیل رایگان در اروپا می‌باشند. مدارک ارائه شده توسط موسسات هلندی در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند و تعداد زیادی از بورسیه‌های تحصیلی در هلند توسط کالج‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین بورسیه‌ها و کمک‌های مالی تحصیلی توسط دولت هلند و موسسات هلند ارائه می‌شوند. اضافه بر این، بسیاری از شرکت‌های معتبر جهانی در هلند واقع شده‌اند، که فرصت‌های شغلی برتری را برای دانشجویان بین‌المللی به ارمغان می‌آورد.

خدمات پیشگامان اپلای:

موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل در هلند، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی هلند و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی، در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. وجه تمایز موسسه مهاجرتی پیشگامان در مقایسه با سایر موسسات، ارائه مشاوره تخصصی برای متقاضیان جهت اخذ بورسیه تحصیلی هلند بوده که شما می‌توانید با پر کردن فرم ویزای تحصیلی هلند از این خدمات ویژه بهره مند شوید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *