گرین کارت آمریکا 2025 لاتاری

گرین کارت آمریکا 2025 لاتاری


OVERVIEW
_

چگونه گرین کارت آمریکا بگیریم؟

همواره گرفتن گرین کارت آمریکا موضوعی جذاب و حیاتی برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا است. این گام بزرگ، درب های ورود به آمریکا را به روی فرد می‌گشاید و امکان فعالیت قانونی و زندگی پایدار در این سرزمین را فراهم می‌کند. مزیت‌های فراوان زندگی در آمریکا، هر ساله بسیاری از افراد جهان (شامل ایرانیان) را به دنبال اخذ گرین کارت و ورود به این کشور ترغیب می‌کند.

برای بسیاری از ما، زندگی در آمریکا همچون یک رویای دست‌نیافتنی است. اما با درک شرایط دریافت گرین کارت و فرآیند اخذ آن، این رویا به یک واقعیت تبدیل می‌شود. در ادامه، به توضیح گرین کارت، شرایط گرفتن آن، و چگونگی دریافت گرین کارت آمریکا خواهیم پرداخت.

OVERVIEW
_

گرین کارت چیست؟

گرین کارت آمریکا یک مجوز ارزشمند و معتبر است که فرد دارنده مجاز است قانوناً و به‌صورت دائمی به تحصیل، کار و زندگی در آمریکا بپردازد. دارنده گرین کارت تقریباً از تمام حقوق و مزایای یک شهروند آمریکایی برخوردار است.

فرد می‌تواند از طریق شرکت در قرعه‌کشی سالانه لاتاری آمریکا، شانس دریافت گرین کارت خود را امتحان کند. همچنین، از طریق روش‌های مختلف اخذ ویزا مانند گزینه‌های تحصیلی یا کاری، به آمریکا سفر کرده و گرین کارت را برای خود و حتی اعضای خانواده خود فراهم کند.

OVERVIEW
_

چگونه گرین کارت امریکا بگیریم؟

روش های گرفتن گرین کارت آمریکا - راه های گرفتن گرین کارت امریکا - نحوه دریافت گرین کارت امریکا

شرایط گرفتن گرین کارت برای هر فردی متفاوت است. افراد می‌توانند از راه‌های متعددی برای اخذ گرین کارت استفاده کنند. برای مثال، یک دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا شرایط متفاوتی نسبت به یک نیروی کار ماهر خارجی دارد.

در ادامه، انواع روش‌های دریافت گرین کارت را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم و سپس به جزئیات هر بخش مهم پرداخت می‌کنیم.

آیا شرایط لازم برای دریافت کارت سبز آمریکا را دارید؟

پس از فهمیدن مفهوم کارت سبز، اغلب متقاضیان مهاجرت و دریافت ویزا و کارت اقامت آمریکا با این سوال روبرو می‌شوند: چگونه می‌توان کارت سبز آمریکا را دریافت کرد؟ اما به نظر می‌رسد که اولین قدم باید مشخص شود که آیا شما واجد شرایط دریافت کارت سبز هستید یا خیر، و همچنین در کدام یک از دسته‌بندی‌های دریافت کارت سبز قرار خواهید گرفت؟

به طور خلاصه، انواع روش‌های دریافت کارت سبز آمریکا به شرح زیر است:

  1. کارت سبز(گرین کارت) از طریق خانواده
  2. کارت سبز(گرین کارت) از طریق کار
  3. کارت سبز(گرین کارت) از طریق پناهندگی
  4. کارت سبز(گرین کارت) از طریق لاتاری
  5. کارت سبز(گرین کارت) برای مهاجران خاص
  6. کارت سبز(گرین کارت) برای افراد قربانی قاچاق انسان و بزهکاری
  7. کارت سبز(گرین کارت) برای افراد قربانی سوءاستفاده
  8. کارت سبز(گرین کارت) از طریق سایر دسته‌ها

در ادامه، 4 نوع اول این دسته‌بندی که روش‌های رایج دریافت کارت سبز و گرین کارت آمریکا هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

OVERVIEW
_

راه های دریافت گرین کارت امریکا

قانون جدید گرین کارت آمریکا - زمان گرفتن گرین کارت از طریق برادر - گرین کارت امریکا

OVERVIEW
_

اخذ گرین کارت آمریکا از طریق خانواده:

در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان گرین کارت آمریکا را دریافت کرد، باید بگوییم که این روش از طریق خانواده، محبوب‌ترین راه دریافت کارت سبز محسوب می‌شود.

اگر یکی از بستگان نزدیک شما شهروند آمریکا یا دارای کارت سبز باشد، شما واجد شرایط دریافت گرین کارت آمریکا شناخته می‌شوید و می‌توانید برای کارت اقامت یا همان کارت سبز درخواست دهید.

این روش سریع‌ترین راه برای دریافت گرین کارت آمریکا است و یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای دریافت اقامت دائمی آمریکا به شمار می‌رود.

عموماً شهروندان آمریکا این امکان را دارند که برای همسر و فرزندان کمتر از ۲۱ سال خود که ازدواج نکرده‌اند و والدین‌شان درخواست گرین کارت کنند. برای انجام این کار، شهروند آمریکایی باید به طور قانونی و با استفاده از فرم I130 درخواست خود را برای بستگان خود مطرح کند، سپس این درخواست باید از طریق فرم I485 و توسط متقاضی دعوت شده دنبال شود.

در صورتی که بستگان متقاضی دریافت کارت سبز در آمریکا باشند، کار آسان‌تر خواهد بود، اما اگر در خارج از این کشور باشند، ملزم هستند تا کار خود را از طریق کنسولگری آمریکا در کشور مربوطه دنبال نمایند.

بعد از این که متقاضی واجد شرایط دریافت کارت سبز آمریکا شناخته شود و درخواست وی توسط سفارت آمریکا تایید گردد، ویزای آمریکا برای او صادر خواهد شد و بعد از ورود به آمریکا، می‌تواند کارت سبز خود را از اداره مهاجرت و شهروندی این کشور دریافت کند.

همچنین یک شهروند آمریکایی می‌تواند برای برادر و خواهر و فرزندان بالای ۲۱ سالی که ازدواج کرده‌اند، هم درخواست کارت سبز آمریکا بدهد، اما فرآیند این درخواست خیلی بیشتر از حد معمول طول می‌کشد، چرا که این افراد جزو بستگان درجه یک محسوب نمی‌شوند.

در این میان، شرایط خاصی برای دریافت کارت سبز آمریکا وجود دارد که چندان رایج نیست. به عنوان مثال، اگر بیوه یک شهروند آمریکایی یا فرزند یک دیپلمات خارجی متولد آمریکا باشید، باید فرم I360 را برای درخواست کارت سبز ارسال کنید.

بنابر آمار وب‌سایت رسمی uscis.gov، افراد واجد شرایط دریافت کارت سبز آمریکا که دارای نسبت خانوادگی با یک شهروند و فرد دارای حق شهروندی کشور آمریکا هستند، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. همسر یک شهروند آمریکایی
  2. فرزند زیر 21 سال و مجرد شهروند آمریکایی
  3. والدین شهروند آمریکایی (اگر شهروند مورد نظر 21 سال یا بیشتر باشد)
  4. همسر بیوه یک شهروند آمریکایی

شما این امکان را دارید تا جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روند مهاجرت، رزرو وقت سفارت آمریکا و مراحل اخذ ویزا، با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای در تماس باشید.

OVERVIEW
_

گرفتن کارت سبز آمریکا از طریق کار

گزینه دریافت گرین کارت آمریکا از طریق کار دارای تنوع وسیعی است، زیرا تنها به کارفرمای شما محدود نمی‌شود و شامل اخذ گرین کارت از طریق سرمایه‌گذاری یا داشتن مهارت تخصصی نیز می‌شود.

در صورت دریافت پیشنهاد شغلی برای یک موقعیت کاری دائمی در آمریکا، کارفرمای شما نقش تاثیرگذاری در فرآیند درخواست شما برای اخذ ویزا و گرین کارت آمریکا خواهد داشت. این بدین معنی است که کارفرما باید مجوز کار را دریافت کرده و فرم I140 را پر کند.

آن دسته از سرمایه‌گذارانی که حداقل یک میلیون دلار در کسب و کارهای جدید آمریکا سرمایه‌گذاری کنند یا ۵۰۰ هزار دلار در حوزه اشتغال هدفمند هزینه نمایند، می‌توانند برای اخذ گرین کارت از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

در این روش، کسب و کار مذکور باید حداقل ۱۰ شغل دائمی را در آمریکا ایجاد کند و افرادی با این شرایط ملزم به تکمیل فرم I526 را برای اخذ گرین کارت خواهند بود.

در صورتی که دارای توانایی یا تخصص فوق‌العاده‌ای باشید، امکان گرفتن گرین کارت آمریکا را از سفارت این کشور خواهید داشت.

البته متقاضیان این نوع گرین کارت آمریکا باید در زمینه حرفه‌ای خود جزو بهترین‌ها باشند و معمولاً شامل افرادی می‌شود که جوایز نوبل، اسکار یا مدال المپیک را کسب کرده باشند. به همین خاطر، این یک روش سخت برای اخذ گرین کارت آمریکا محسوب می‌شود.

این در حالی است که متقاضیان دارای گروه‌های شغلی خاص مانند مترجمان افغانی و عراقی که برای دولت یا ارتش آمریکا کار می‌کنند نیز امکان دریافت گرین کارت را خواهند داشت.

طبق آمار ارائه شده در وب‌سایت مهاجرت و شهروندی کشور آمریکا، افراد واجد شرایط گرفتن گرین کارت امریکا از طریق کار شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. متقاضیان دسته EB 1: که شامل دانشمندان، هنرمندان، تاجران، ورزشکاران، مدیران، استادان دانشگاه و افراد ممتاز در چنین حوزه‌هایی می‌شود.
  2. متقاضیان دسته EB2: متقاضیان حرفه‌ای و دارای تخصص کاری و مدرک پیشرفته دانشگاهی
  3. متقاضیان دسته EB 3: نیروی کار ماهر
OVERVIEW
_

گرفتن گرین کارت آمریکا از طریق پناهندگی

در کل، افرادی که به عنوان پناهنده یا پناهنده سیاسی به آمریکا وارد می‌شوند، می‌توانند یک سال پس از ورود به این کشور درخواست گرین کارت دهند. این امکان برای خانواده‌های پناهنده سیاسی نیز اعمال می‌شود، با این تفاوت که پناهندگان عادی باید بعد از یک سال برای گرین کارت درخواست دهند، در حالی که پناهندگان سیاسی نیازی به این کار ندارند.

OVERVIEW
_

دریافت گرین کارت از طریق برنامه لاتاری

در حوزه‌ی گرفتن گرین کارت آمریکا، برنامه لاتاری یکی از گزینه‌های دسترس و راحت است. این برنامه که به نام DVLottery هم شناخته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که هر سال شانس خود را برای برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا امتحان کنید. اگر نام شما در برندگان اولیه این قرعه‌کشی باشد، باید مراحل بعدی از جمله آزمایش پزشکی و مصاحبه حضوری را انجام دهید.

در ادامه، یک ویزای Diversity آمریکا به شما و خانواده‌تان صادر خواهد شد. مهمترین نکته این است که شرکت در برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا رایگان و بدون هزینه است. می‌توانید به صورت شخصی اقدام به اپلای کنید و برای شرکت در قرعه‌کشی به صورت تکی یا خانوادگی در بازه‌های زمانی معین، وب‌سایت رسمی لاتاری را مشاهده کنید.

OVERVIEW
_

مراحل دریافت گرین کارت آمریکا

شرایط گرفتن گرین کارت امریکا

دریافت گرین کارت آمریکا شامل مراحل زیر است:

 

مرحله اول: انتخاب دسته و نوع درخواست گرین کارت

برای اطلاعات بیشتر از شرایط و دسته‌های مختلف گرین کارت، به وب‌سایت www.uscis.gov مراجعه کنید.

 

مرحله دوم: ارائه درخواست

بعد از انتخاب دسته مناسب، خانواده یا کارفرمای شما باید درخواست گرین کارت را به سفارت ارائه دهند. در موارد خاص، می‌توانید خودتان نیز این اقدام را انجام دهید. در این مرحله:

 

  •  درخواست‌های گرین کارت از طریق خانواده نیازمند پر کردن فرم مهاجرت I130 هستند.
  •  درخواست‌های گرین کارت از طریق کار نیازمند پر کردن فرم مهاجرت I140 هستند.
  •  درخواست‌های گرین کارت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری نیازمند تکمیل فرم مهاجرت I526 هستند.
  •  برای شرایط خاصی همچون بیوه یک شهروند آمریکایی، باید فرم مهاجرت I360 را پر کنید.
  •  پناهندگان برای اخذ گرین کارت نیازی به تکمیل فرم‌های مهاجرت ندارند.

مرحله سوم: بررسی در دسترس بودن ویزا

قبل از انجام مراحل بعدی، باید وضعیت موجودیت ویزای مورد نظر خود را بررسی کنید. تعداد ویزاها به وابستگی به دسته مهاجرتی و کشور متقاضی متفاوت است.

 برای متقاضیان گرین کارت از طریق خانواده، تعداد ویزا نامحدود است.

 برای افرادی که جزو بستگان درجه یک نمی‌شوند یا از طریق کار درخواست می‌دهند، تعداد ویزا محدود است و باید در صف انتظار قرار بگیرند.

 

مرحله چهارم: تکمیل فرم درخواست I485 و تعیین وضعیت

قبل از ارسال فرم I485، باید منتظر ویزای شما شوید. سپس دستورالعمل‌های فرم را با دقت مطالعه کرده و مدارک لازم را به دقت ارسال کنید.

 متقاضیان اخذ گرین کارت از طریق خانواده می‌توانند همزمان با پر کردن فرم I130، فرم I485 را نیز پر کنند.

 هزینه تشکیل پرونده از ژوئن ۲۰۱۸ معادل ۱۱۴۰ دلار آمریکاست و بیشتر متقاضیان باید هزینه بیومتریک (۸۵ دلار) را نیز در این مرحله پرداخت کنند.

 

مرحله پنجم: انجام انگشت نگاری بایومتریک

پس از انجام مراحل، اطلاعیه‌ای برای شما ارسال می‌شود که زمان و مکان انجام انگشت نگاری بایومتریک را اطلاع می‌دهد. این اطلاعات جهت بررسی سوابق شخص استفاده می‌شود.

 

مرحله‌ی ششم: مصاحبه

در برخی از حالات، ممکن است متقاضی گرین کارت برای مصاحبه حضوری دعوت شود. در این جلسه، سوالاتی درباره‌ی درخواست شما پرسیده خواهد شد. اطلاعات لازم برای شما در یک اطلاعیه ارسال می‌شود که تاریخ، زمان، و مکان مصاحبه را در بر می‌گیرد، بنابراین حتماً آن را مراعات کنید.

در برخی از موارد، عضو خانواده متقاضی نیز برای حضور در مصاحبه فراخوانده می‌شود.

توجه داشته باشید که تمامی اسناد اساسی برای درخواست گرین کارت آمریکا، از جمله اسناد سفر، پاسپورت، و هر نوع مدرک مرتبط با مصاحبه را همراه خود داشته باشید.

 

مرحله‌ی هفتم: انتظار برای تصمیم نهایی

ادارهٔ مهاجرت آمریکا (USCIS) مدارک و نتایج مصاحبه شما را بررسی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که شما شرایط گرفتن گرین کارت آمریکا و تبدیل شدن به مقیم دائم این کشور را دارید. در هنگامی که تصمیم نهایی گرفته شود، یک نامه به آدرس شما ارسال خواهد شد.

در صورت رد شدن درخواست گرین کارت از سوی سفارت به هر دلیل، می‌توانید درخواست تجدید نظر نمایید.

اگر درخواست شما پذیرفته شود، دستورالعمل‌های بیشتری درباره گرفتن گرین کارت آمریکا به شما اطلاع داده خواهد شد که در آن اطلاعاتی مانند زمان تمدید گرین کارت آمده است.

در انتها، با توجه به پیچیدگی‌ها و جزئیات درخواست گرین کارت آمریکا و نحوه درخواست ویزا و وقت سفارت، توصیه می‌شود از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در پیشگامان اپلای بهره‌مند شوید.

OVERVIEW
_

دریافت گرین کارت آمریکا، آسان ترین راه مهاجرت به آمریکا

نتیجه گیری:

گرین کارت آمریکا یک مجوز با ارزش است که به دارنده ی آن اجازه می دهد تا آزادانه در آمریکا تحصیل، کار و زندگی کند؛ چنانچه طبق آنچه که در بالا گفته شد فکر می کنید شرایط دریافت گرین کارت آمریکا را دارید به شما توصیه می کنیم فرم ارزیابی تخصصی شرایط دریافت گرین کارت آمریکا را تکمیل فرمایید تا شرایط شما به صورت ویژه بررسی و بهترین راه مهاجرت به آمریکا را به شما پیشنهاد دهیم.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *