رفع ریجکتی ویزای کانادا (1)

رفع ریجکتی ویزای کانادا 2024


OVERVIEW
_

رفع ریجکتی ویزای کانادا و اعتراض به رد ویزای کانادا 2024 

مدت زمان رفع ریجکتی ویزای کانادا - ریجکتی چیست؟

چنانچه درخواست ویزای شما توسط سفارت کانادا رد شده است، نباید از این وضعیت ناامید شوید، زیرا رد شدن درخواست شما توسط سفارت کانادا اخیراً موضوعی رایج است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نرخ ریجکتی ویزای توریستی کانادا بیش از ۳۰ درصد است و اطلاعات جالبی که باید در نظر گرفته شود، این است که ۷۵ درصد از این آمار مربوط به شهروندان کشورهای سوریه، یمن، افغانستان و ایران می‌شود.

 

بسیاری از افرادی که درخواست ویزای توریستی کانادا را دارند و رد می‌شوند، اعتقاد دارند که دلیل اصلی این رد، تبعیض نژادی است. اگرچه دولت این کشور اعلام کرده است، که دلایل مختلفی وجود دارد که موجب ریجکتی ویزا می‌شود؛ از جمله احتمال پناهندگی متقاضی، نداشتن تمکن و مدارک مالی کافی برای حمایت از متقاضی در زمان اقامت در کانادا، و عدم تطابق تاریخچه سفر با سایر مدارک متقاضی.

 

البته دلایل دیگری نیز برای ریجکتی ویزای کانادا وجود دارد، اما این موارد که ذکر شدند، جزو موارد متداول ریجکتی ویزای توریستی کانادا محسوب می‌شوند. امیدواریم با اطلاعات ارائه شده، شما قادر به اقدامات مناسب برای افزایش احتمال تایید درخواست خود باشید.

OVERVIEW
_

20 دلیل رایج ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا و راهکارهای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا - اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی کانادا

اثبات منابع مالی  

    برای اقامت در کانادا، شما باید از منابع مالی کافی برای تمام هزینه‌های اقامتتان، شامل هزینه‌ی برگشت به خانه، برخوردار باشید. مقدار حداقل تعیین شده وجود ندارد؛ همه چیز به طول مدت اقامت و اختیار افسر بستگی دارد. برای اقامت به عنوان بازدید کننده، شما باید حداقل ۱۵۰ دلار کانادایی برای هر روز اقامت داشته باشید و توصیه میشود میزان تمکن مالی که ارایه میدهید شامل حداقل 20.000 دلار کانادا (نرخ ارز آزاد) باشد.

منشا درآمد و تمکن مالی

 IRCC به منظور بررسی نحوه‌ی جمع‌آوری منابع  مالی ارائه‌شده اقدام می‌کند. واریزهای غیر قابل پیش‌بینی به حساب بانکی شما می‌تواند توجه افسر را جلب کند. در صورتی که متقاضی اعلام کرده باشد که به مقداری پول دسترسی دارد که برای حمایت از درخواست ویزای بازدید کانادا لازم است، باید این موضوع را با مستندات اثبات کند.

 وضعیت شغلی فعلی

بهترین راه نمایش منبع منابع شما، ثابت کردن این است که شما مشغول به کار هستید. عدم داشتن شغل می‌تواند احتمال تایید درخواست شما را کاهش دهد. داشتن شغل در کشور محل اقامت متقاضی ویزا، یکی از قوی‌ترین ارتباطات اجتماعی با کشور محل اقامت شما به عنوان اثبات بازگشت شما پس از سفر به کانادا است.

عدم چشم‌انداز شغلی در کشور محل اقامت

اگر نرخ بیکاری در کشور محل اقامت شما بالا باشد، می‌تواند بر درخواست ویزای شما تاثیر منفی بگذارد. اگر یک افسر مهاجرت معتقد باشد که احتمالاً به دلیل سفر به کانادا شغل خود را از دست خواهید داد یا احتمالاً نمی‌توانید شغلی پیدا کنید، "چشم‌اندازهای شغلی در کشور محل اقامت" می‌تواند به عنوان دلیل رد ویزای کانادا شما استفاده شود.

عدم ارائه اسناد حمایتی مناسب و دقیق  

    شما موظف به نشان دادن ارتباطات خود با کشور محل اقامت خود توسط مدرک هستید. این اسناد همچنین نشان می‌دهند که شما پس از انقضای مدت مشخص ویزای خود به کشور خود باز خواهید گشت. به طور کلی، ارسال تعدادی اسناد بیشتر از حداقل مورد نیاز توسط IRCC، بهتر است. اغلب، فقط ارائه اسناد براساس فهرست چک آنلاین اسناد IRCC کافی نیست تا یک برنامه درخواست ویزای بازدید کانادا را ایجاد کنید.

OVERVIEW
_

20 دلیل رایج ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا و راهکارهای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا - اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی کانادا

 هدف از سفر (مسافرت)

هنگام درخواست ویزا، توضیح دادن انگیزه شما از درخواست ویزا و مدت زمانی که می‌خواهید در کانادا بمانید ضروری است. در درخواست خود، باید افسر را متقاعد کنید که نیت شما معتبر است. اگر توضیحات کافی در مورد دلیل سفر به کانادا وجود نداشته باشد، احتمال دریافت تاییدیه ویزای کانادا کاهش می‌یابد.

سابقه‌ی سفر

آفیسر ویزا بر اساس عدم سابقه سفر شما به کشور های پناهنده خیز و بازگشت مجدد شما به کشورتان، می تواند برداشت کند که شما یک ویزیتور با هدف بیان شده نیستید چرا که در گذشته سابقه سفر کافی نداشته اید. گاهی این موضوع می‌تواند حتی دلیلی برای رد ویزای کانادا باشد زمانی که یک متقاضی سابقه‌ی سفر گسترده‌ای نداشته باشد.

OVERVIEW
_

20 دلیل رایج ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا و راهکارهای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا - اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی کانادا

وابستگی خانوادگی

عدم وابستگی عاطفی شما به خانواده ی خود در کشورتان و یا وجود وابستگی خانوادگی شما در کانادا می تواند از علل معمولی برای رد ویزا باشند. اگر خانواده‌ای در کانادا داشته باشید، این می‌تواند علیه شما عمل کند زیرا یکی از دلایلی است که ممکن است پس از بازدید از کانادا، به کشور محل اقامت خود بازنگردید. همچنین اگر نتوانید ثابت کنید که خانواده شما در کشور محل سکونتتان و شخص شما به یکدیگر وابستگی عاطفی نیز دارید، این موضوع میتواند بر علیه شما استفاده شود. به عنوان مثال: یک خانواده 4 نفره همزمان برای هر 4 نفر درخواست ویزا نمایند.

عدم وجود وابستگی های دیگر به کشور مبدا

شاید شایع‌ترین دلیل رد ویزای گردشگری کانادا عدم وابستگی شما به کشور محل اقامتتان باشد. در حقیقت  دلایل زیادی وجود دارد که ثابت کند شما به کشور مبدا خود وابستگی دارید و شما باید توانایی ارائه‌ی اثبات این ارتباطات را داشته باشید، این موارد به شما دلایلی قوی برای بازگشت به کشور محل اقامتتان پس از سفر به کانادا ارایه می دهد. شما باید ارتباطات مالی، خانوادگی یا اجتماعی داشته باشید که نیاز به حضور فیزیکی در کشور محل اقامتتان را ثابت کند.

 مدت اقامت

اشخاصی که در درخواست خود اعلام کرده‌اند می‌خواهند برای مدت زمان بیشتری بمانند، معمولاً نیاز به منابع مالی قابل توجهی دارند. افرادی که به عنوان بازدید کننده به کانادا می‌آیند، می‌توانند حداکثر تا 6 ماه در آنجا بمانند، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که باید "6 ماه" را به عنوان مدت اقامت اعلام کنند، با این حال، "مدت اقامت اعلام‌شده" یکی از دلایل رد شایع است زیرا احتمال می‌دهد که متقاضی به موقع از کانادا خارج نشود. مدت نرمال برای یک سفر توریستی 1 الی 3 هفته می باشد.

OVERVIEW
_

20 دلیل رایج ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا و راهکارهای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا - اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی کانادا

 ارایه اطلاعات اشتباه

جنبه‌ی اساسی همه‌ی درخواست‌های مهاجرت، اطمینان از پر کردن تمام فرم‌ها به صورت صادقانه و دقیق و کامل است. اگر اطلاعات به صورت قصدی حذف شود، این موجب رد درخواست و احتمالاً اتهام تقلب می‌شود. اگر IRCC متوجه شود که یک متقاضی برای هر نوع ویزای کانادا یا نوع مهاجرت دیگری تقلب کرده است، آنها برای مدتی مشخص از ورود به کانادا ممنوع خواهند شد. بنابراین، درخواست‌های مهاجرت آینده شما با شک و تردید مواجه خواهد شد.

اسنادی که معتبر به نظر نمی‌رسند

اگر اسناد شما به نظر معتبر نیاید،درخواست ویزای شما رد خواهد شد. اگر IRCC باور نکند که اسناد یا اطلاعاتی که شما ارائه کرده‌اید معتبر است، این می‌تواند دلیل رد ویزای کانادا به عنوان تقلب باشد. پس اطمینان حاصل کنید که وکیل مهاجرتی شما یا مشاور مهاجرتی شما اطلاعات صوری و تقلبی ارایه نخواهد داد.

اقامت غیر مجاز و بیش از مدت اعتبار ویزا

اگر سابقه ی ماندن و خروج از خاک کانادا یا هر کشور دیگری را پس از اتمام اعتبار ویزا داشته اید، احتمال دریافت تاییدیه ویزا کاهش خواهد یافت.

 وضعیت غیرقانونی در کشور محل اقامت شما

اگر به طور غیرقانونی در یک کشور زندگی می‌کنید، احتمالاً کانادا باور نخواهد کرد که شما پس از ورود به این کشور به قوانین و مقررات کانادا پایبند خواهید بود.

نداشتن گواهی بهداشت

با توجه به کشور محل اقامت شما، ممکن است قبل از تصمیم نهایی درخواست شما، الزام به یک آزمایش پزشکی باشد. شرایط بهداشتی حادی که ممکن است خطری برای دیگران یا بار مالیات‌ی برای مالیات دهندگان کانادایی باشد، می‌تواند منجر به رد ویزای کانادا شود.

OVERVIEW
_

20 دلیل رایج ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا و راهکارهای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا - اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی کانادا

عدم سو پیشینه ملی و بین المللی

کانادا انتظار دارد که هر متقاضی که برای درخواست ویزای موقت اقدام می‌کند، هیچ ریسکی برای کانادایی‌ها ایجاد نکند. به طور خلاصه، متقاضی باید سوابق کیفری نداشته باشد. حتی اگر شخصی پرونده کیفری در انتظار داشته باشد، ویزایش ممکن است رد شود. بسته به جرم و مدت زمانی که اتفاق افتاده است، ممکن است متقاضی هنوز هم بتواند به کانادا بیاید.

 دعوت نامه

دعوتنامه نباید خیلی مختصر باشد. باید جزئیات داشته باشد و به وضوح بیان کند که این فرد در طول اقامت خود در کانادا اقامت و غذا رایگان فراهم می‌کند. باید نام کامل و اطلاعات شما را در بر گیرد، تاریخ‌های سفری که به کانادا می‌روید را تایید کند و امضا شود.

نقض حقوق بشر

اگر قبلاً در نیروهای نظامی کشوری خدمت کرده‌اید که در جنایت‌های جنگی شرکت داشته است، ممکن است دلیلی برای رد ویزای کانادا شما باشد. باید اسناد اضافی ارائه شود تا این امکان ناپذیری را برطرف کنید.

 برنامه تحصیلی (رد ویزای دانشجویی)

اگر افسر ویزایی که برنامه شما را بررسی می‌کند، ارتباطی بین برنامه تحصیلی شما و پیشینه تحصیلی یا شغلی شما مشاهده نکند، ممکن است درخواست مجوز تحصیلی شما را رد کند.

عدم توانایی در انجام کار (رد ویزای کاری)

اگر افسر سفارت باور داشته باشد که شما قادر به انجام کاری که به شما ارائه شده نیستید، بنابراین او درخواست مجوز کار شما را رد می‌کند.

در آخر، یک متقاضی ویزای موقت باید اثبات کند که تمامی شرایط صدور یک ویزای موقت را برآورده کرده است. مسئولیت ارائه تمامی اسناد مربوطه و مدارک قابل اعتماد کافی برای پشتیبانی از درخواست او بر عهده متقاضی است، نه IRCC. بنابراین، در مورد رد ویزای کانادا، اصول عدالت رویه در چنین شرایطی نقض نشده است. احتمالاً، این مسئله در دادگاه فدرال رد خواهد شد.

سایت رسمی دولت کانادا

OVERVIEW
_

اعتراض به ریجکتی ویزای  توریستی کانادا

اعتراض به رد ویزای توریستی کانادا - نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

در کل، این یک مسئله متفاوت است که بسیاری از متقاضیان ویزای توریستی کانادا نمی‌دانند که می شود به ریجکتی ویزای خود اعتراض کنند. برخی افرادی که به دنبال ویزای کار یا اقامت دائم در کانادا هستند، حداکثر تا ۶۰ روز پس از ریجکتی ویزای خود می‌توانند به دادگاه مهاجرت کانادا اعتراض کنند. اما در موریجکتی ویزای توریستی و سایر ویزاهای اقامت کوتاه مدت،  در بازه ای 3 هفته ای چنین امکانی وجود دارد.

OVERVIEW
_

رفع ریجکتی تضمینی

رفع ریجکتی ویزای کانادا و موارد آن

  • ابتدا اطلاعات اکانت ICCRC خود را بازبینی نمایید.
  • وارد اکانت خود شده و کلیه مدارک درخواستی خود برای ویزای توریستی را دانلود و ذخیره نمایید و یک به یک بررسی کنید.
  • در پاسخ به Refusal Letter درخواست GCMS Notes نمایید.
  • در این مرحله باید GCMS Notes خود را با مدارک مطابقت دهید و بررسی نمایید.
  • چنانچه علت آفیسر در Refusal Letter شما یک علت منطقی باشد، توصیه میکنیم پس از 6 ماه با رفع نواقص اپلیکیشن قبلی، مجددا درخواست نمایید.
  • اگر مدارک و مستندات شما کافی بوده باشد، میتوانید درخواست رسیدگی مجدد یا اعتراض نمایید. 
OVERVIEW
_

هزینه رفع ریجکتی کانادا

هزینه رفع ریجکتی کانادا

برای رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا، متقاضی باید پس از برطرف کردن تمام نواقص و مواردی که در برگه رد توسط سفارت کانادا اطلاع داده شده، مجدداً درخواست ویزا را ارائه دهد. این به معنای آن است که باید پس از رفع مشکلات اعلام شده توسط سفارت، دوباره از صفر شروع کنید و تمامی هزینه‌های بررسی مدارک را دوباره پرداخت کنید. پس از ریجکتی ویزای چند وروده کانادا، تنها نیاز به پرداخت هزینه انگشت‌نگاری کانادا خواهید داشت؛ زیرا هزینه انگشت‌نگاری فقط هر ۱۰ سال یکبار درخواست می‌شود.

 

برای تجدید نظر یا رفع رد، باید اطلاعات اضافی و روشن‌تری را با یک برنامه جدید ارسال کنید. همچنین باید برنامه خود را در نواحیی که باعث رد شدن شما شده، تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر نتوانسته‌اید افسر ویزا را متقاعد کنید که از پس هزینه‌های اقامت و هزینه‌های رفت و برگشت به آسانی برآید، باید تمام منابع مالی، درآمد و یا پشتیبانی خود را به طور کامل و واضح مشخص کنید.

واقعیت این است که هیچ راهی برای توجیه کردن نقص مدارک در ریجکتی ویزای کانادا وجود ندارد. در نتیجه پس از دریافت نامه ریجکتی یا Refusal Letter  از سفارت کانادا، باید نواقص اعلام شده را برطرف کرده و سپس دوباره درخواست خود را برای اخذ ویزای توریستی کانادا ارسال کنید.

OVERVIEW
_

رفع ریجکتی ویزای کانادا یا اعتراض به ریجکتی ویزا:

در واقع، در تمام مراحل ویزای کانادا، شما هیچ دیداری با افسران ویزا ندارید. شما تنها با متصدیان انگشت‌نگاری در دفاتر وکالت دیدار دارید که تأثیر مستقیمی بر ویزای شما ندارند.

OVERVIEW
_

مدت زمان رفع ریجکتی ویزای کانادا

مدت زمان رفع ریجکتی ویزای کانادا

بگذارید زمان بگذرد:

گذشت زمان باعث افزایش فرصت شما خواهد شد!!! پس از اعلام رد، شما می‌توانید حتی، یک ساعت بعد دوباره درخواست خود را ارائه دهید. اما گذشت زمان هیچ تاثیری در ویزای کانادای شما نخواهد داشت. بلافاصله پس از رفع مشکلاتی که باعث رد شدن شما شده، توصیه می کنیم تا 6 ماه بعد درخواست خود را مجدداً ارسال کنید

OVERVIEW
_

پیگیری ریجکتی کانادا و شرایط اعتراض در دادگاه فدرال کانادا

برای مقابله با ریجکتی ویزای کانادا و اعتراض در دادگاه، لازم است دارای دفاع قاطع و پرونده‌ای با شرایط مدعی شده باشید که قابلیت دفاع را فراهم کند. اگر پرونده‌ی خود را پس از رد شدن و دریافت دلایل ریجکت بدون اصلاح ارایه نمایید، احتمالاً دوباره مورد رد قرار خواهد گرفت. بنابراین، اقدام به شکایت در دادگاه فدرال کانادا برای چنین پرونده‌ای نتیجه‌آور نخواهد بود.

پیش از وارد کردن شکایت در دادگاه فدرال کانادا در مورد ریجکتی ویزای کانادا، به مراحل زیر توجه کنید:

 

  1. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دلایل ریجکتی ویزا، از اداره مهاجرت کانادا درخواست نت آفیسر ویزا یا GCMS Notesا کنید.
  2. اگر دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا به نقص مدارک و عدم ارائه سناریوی مناسب برای ویزا مربوط است، تا جای ممکن ایرادات پرونده را رفع کرده و دوباره درخواست خود را ارسال کنید.
  3. اگر با وجود اصلاحات پرونده دوباره رد شدید، اکنون این رد را به عنوان یک رد موفق در نظر بگیرید، زیرا اکنون امکان دفاع در دادگاه فدرال کانادا وجود دارد.

اساس دفاع موفق در دادگاه فدرال بر اساس منطق (Reasonableness)، انصاف (Fairness) و خطا در حقیقت یا تفسیر قانون (Error in Fact or Law) است. به عبارت دیگر، آفیسر باید در بررسی پرونده ویزا به صورت منطقی و منصفانه عمل کند یا اشتباهاتی در تفسیر قوانین یا حقایق داشته باشد.

برخی از مثال‌ها:

  1. برای ویزای تحصیلی کانادا، اگر به اندازه کافی وابستگی به کشور خود را نشان داده اید اما آفیسر به دلیل عدم وجود مدارک تای و وابستگی کافی به کشور مبدأ شما رد کرده است (Reasonableness).
  2. اگر به دلیل مجرد بودن شما را رد کرده‌اند (Fairness).
  3. اگر آفیسرعنوان نادرستی را برای رشته‌ی پذیرش گرفته و به خاطر عدم ارتباط آن با مقطع تحصیلی قبلی، شما رد کرده است (Error in Fact).

در دادگاه، شما می‌توانید به صورت شخصی یا با وکیل حقوقی و یا مشاور مهاجرت کانادا (RCIC) دفاع کنید. اگر انتخاب اول به مشکل خوردید، حتماً نیاز به وکیل دارید، چرا که او باید عضو کانون وکلای یکی از استان‌های کانادا باشد. موسسه پیشگامان با بیش از یک دهه سابقه در امور مهاجرتی و در اختیار داشتن بهترین وکلای مهاجرتی، آماده ی رسیدگی به پرونده ی شما میباشد.

مشاورین رسمی مهاجرت کانادا هم می‌توانند در دادگاه‌های ویژه‌ی مهاجرت (IRB) به نمایندگی از شما شرکت کنند، اما در دادگاه فدرال موارد متفاوتی را باید در نظر گرفت. همین حالا جهت رفع ریجکتی پرونده ی خود کلیک کنید.

OVERVIEW
_

نمونه نامه اعتراض به سفارت کانادا

پس از این که نامه ریجکتی ویزای کانادا را از سفارت کانادا دریافت کردید و به فکر اعتراض به آن افتادید، میتوانید یک نامه اعتراضی با محتوای زیر به همراه عنوان کردن موارد ریجکتی و خطاب به سفارت کانادا بنویسید.

خطاب به افراد و مسئولین مربوطه

آقا و یا خانم عزیز:

من ———————- هستم به شماره گذرنامه ——————– ، کلاینت نامبر ————————– و شماره پرونده ———————–

 

درخواست ویزای کانادای خود را، در تاریخ ————– ارسال کردم. درخواست ویزای کانادا خود را، به همراه ———————- ام ارسال کردم. در حال حاضر تقاضا دارم که تصمیم جدیدی برای درخواست ویزای کانادای من بگیرید.

درخواست ویزای کانادای من، به دلایل زیر ریجکت شده است.

پس از مشخص کردن علت ریجکتی، باید ثابت کنید که افسران ویزا در رابطه با ریجکت کردن ویزای کانادای شما، اشتباه کرده اند.



OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

رسیدگی به علت ریجکتی ویزای کانادا نیازمند داشتن یک مشاور یا وکیل قوی در این زمینه و جلوگیری از ریجکتی مجدد پرونده ی متقاضیان می باشد، که موسسه پیشگامان اپلای با بیش از یک دهه سابقه و در اختیار داشتن مشاورین مجرب و وکلای آزموده می تواند شما را در این راه یاری نماید کافیست برای دریافت مشاوره اولیه رایگان و  درخواست رفع ریجکتی پرونده خود فرم مخصوص به رفع ریجکتی ویزای کانادا را تکمیل فرمایید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *