ویزای پیوست آلمان

ویزای پیوست آلمان


دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

OVERVIEW
_

ویزای پیوست آلمان - راهنمای جامع ویزای پیوست به همسر در آلمان

تجربه ویزای پیوست آلمان، جواب ویزای پیوست آلمان را از پیشگامان اپلای بخواهید.

D-Visa: ویزای پیوست به همسر آلمانی یا شریک زندگی ثبت شده

این ویزا به شما این امکان را می دهد که به آلمان سفر کنید و به اداره مهاجرت محلی (Ausländerbehörde) برای اجازه اقامت برای پیوستن به همسر یا شریک زندگی خود درخواست دهید.

 سفر بدون ویزا به آلمان - وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده

در حالت عادی برای ورود به کشور آلمان و پیوست به همسر نیازمند اخذ ویزا از سفارت آلمان در کشور خود می باشید، اما این موضوع استثناعاتی نیز دارد، به عنوان مثال: شهروندان بریتانیایی می توانند پس از ورود به آلمان و بدون اخذ ویزا قبل از سفر به آلمان، از اداره اتباع خارجه ( Ausländerbehörde ) برای اجازه اقامت خود اقدام کنند.

 

لطفاً توجه داشته باشید که شما باید ظرف 2 هفته پس از نقل مکان، اقامت جدید خود ( Anmeldung ) را نزد مقامات ( Meldebehörde ) ثبت کنید و از اداره اتباع خارجه ( Ausländerbehörde ) برای اجازه اقامت خود در 90 روز اول اقامت خود در آلمان درخواست دهید. . این امتیاز همچنین به شهروندان آندورا، استرالیا، برزیل، کانادا، السالوادور، هندوراس، اسرائیل، ژاپن، نیوزیلند، کره (جمهوری)، موناکو، سن مارینو و ایالات متحده آمریکا تعمیم داده می شود.ما قویاً توصیه می کنیم که در اسرع وقت پس از ورود خود به آلمان با اداره مهاجرت محلی تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات به موقع بگیرید.

 

لطفاً توجه داشته باشید که تنها زمانی می توانید مشغول به کار شوید که کارت اقامت خود را دریافت کرده باشید و یا اینکه اجازه کار(arbeitserlaubnis) که صریحاً اجازه چنین کاری را می دهد، برای شما صادر شده باشد. همچنین می‌توانید قبل از سفر برای ویزا درخواست دهید، که عملاً از اولین روز اعتبار ویزا اجازه کار را دارید. توجه داشته باشید که تمامی ملیت های دیگر قبل از سفر به آلمان نیاز اخذ ویزا دارند.

OVERVIEW
_

شرایط ویزای پیوست همسر در آلمان چیست؟

شرایط آوردن همسر به آلمان از ایران - مدارک لازم برای پیوست به همسر در آلمان

توجه داشته باشید که اگر از سفارت آلمان در تهران درخواست ویزای پیوست می دهید، شما به عنوان شهروند ایرانی تابع قوانین کشور ایران بوده و می بایست مدارک و مستندات لازم جهت اثبات ازدواج خود را به سفارت آلمان در تهران ارایه دهید، تا برای شما ویزای پیوست به همسر صادر شود. حال این سوال ممکن است پیش بیاید که چگونه رابطه یا ازدواج خود را به سفارت آلمان در تهران ثابت کنیم؟ بدین منظور مدارکی لازم است که مهمترین آن ترجمه رسمی شناسنامه و سند ازدواج میباشد.

 

البته قانون آلمان هم، ازدواج های مختلط و همجنس و همچنین مشارکت های ثبت شده یا اتحادیه های مدنی بین شرکای همجنس را به رسمیت می شناسد اما، این موضوع از طریق سفارت آلمان در تهران قابل پیگیری نمی باشد و نیز شراکت مدنی یا ثبت شده مختلط و روابط غیر مستند طبق قوانین آلمان به رسمیت شناخته نمی شوند.

 

فرقی نمی کند فردی که به آن ملحق می شوید قبلاً در آلمان باشد یا با هم نقل مکان کنید، طبق قوانین آلمان، همه ساکنان باید از پوشش بیمه درمانی کافی برخوردار باشند. لطفاً اطلاعات تکمیلی ما را در مورد الزامات بیمه درمانی بخوانید .

نحوه درخواست ویزا:

1. فرم درخواست آنلاین VIDEX را تکمیل کنید ، یک نسخه از فرم شامل صفحه بارکد (صفحه 7) را چاپ کنید و فرم را در صفحات 5 و 6 امضا کنید. برای هر متقاضی فرم های درخواست جداگانه لازم است. همه کودکان نیز به فرم های جداگانه نیاز دارند.

  1. مدارک لازم برای ویزای پیوست به همسر در آلمان:
  • پرینت فرم ویدکس برای درخواست National Visa آلمان
  • پاسپورت معتبر امضا شده توسط دارنده ، صادر شده در 10 سال گذشته و حداقل هشت ماه اعتبار. گذرنامه باید حداقل 2 صفحه خالی متوالی داشته باشد (یعنی یک صفحه دو صفحه خالی).
  • دو قطعه عکس پاسپورتی کاملا بیومتریک در سایز 35*45 میلی متر. برای دریافت آخرین نیازمندی های دقیق با کارشناسان ما مشورت کنید .

اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج به آلمانی همراه با مهر لگال مدارک در سفارت آلمان

  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه خانم و آقا به آلمانی همراه با مهر لگال مدارک در سفارت آلمان
  • اگر مدارک شما در خارج از ایران، صادر شده باشد،باید دارای مهر قانونی یا مهر لگال مدارک یا آپوستیل باشند.
  • دو نسخه کپی از تمام مدارک ترجمه شده به آلمانی
  • گواهی سطح A1  زبان آلمانی یا درخواست مصاحبه برای کسانی که به سطح A1 مسلط هستند اما، گواهی را اخذ نکرده اند.

اگر همسر یا شریک زندگی از قبل در آلمان اقامت دارند، مدارک زیر نیز جهت ویزای پیوست به همسر در آلمان نیز لازم میباشد:

  • کپی اجاره نامه یا سند آپارتمان در آلمان با حداقل متراژ 22/5 متر برای هر نفر
  • اسناد درآمد شغلی یا قرارداد کار با حداقل حقوق خالص 2000 یورو برای خانم و آقا و 700 یورو برای هر فرزند
OVERVIEW
_

مدارک معتبر گواهی زبان آلمانی برای ویزای پیوست آلمان

وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده

مدارک معتبر گواهی زبان آلمانی برای ویزای پیوست به آلمان

گواهینامه های صادر شده توسط هر موسسه ای که مطابق با استانداردهای انجمن آزمایش کنندگان زبان در اروپا (ALTE) است، پذیرفته می شود. اعتبار آزمون ممکن است بیشتر از یک سال نباشد. در حال حاضر مدرک زبان موسسات ÖKF, TELC ,Goethe OSD مورد قبول است.

 

زمان صدور ویزای پیوست به همسر در آلمان چقدر است؟

 برای برخی افراد در ویزاهای پیوست، سفارت آلمان به تأیید سایر سازمان‌های دولتی آلمان، مانند آژانس کار فدرال 

( Bundesagentur für Arbeit ) یا اداره مهاجرت محلی ( Ausländerbehörde ) نیاز دارد، که خود یک پروسه ی زمان بر است. در حال حاضر ویزای پیوست به همسر در آلمان در سال 2024 یک بازه ی شش تا دوازده ماهه زمان خواهد برد. توجه داشته باشید که تکمیل و دسته بندی مدارک شما مطابق لیست بارگذاری شده در سایت سفارت آلمان برای صدور ویزای پیوست نه تنها الزامی می باشد بلکه به تسریع این فرایند کمک میکند.

 

برای درخواست ویزای خود وقت ملاقات رزرو کنید.

محل رزرو نوبت/ درخواست ویزا:

لطفاً مستقیماً وارد سایت ویزا متریک تهران شده و جهت درخواست ویزای پیوست وقت ویزای پیوست به آلمان را به صورت آنلاین رزرو نمایید. هزینه ی وقت ویزا متریک در حال حاضر هفتصد هزار تومان می باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر این هزینه مبلغ هشتاد و پنج یورو (85 یورو) هزینه ی صدور ویزا را نیز شامل می شود.

 

اقدامات ویزای پیوست پس از ورود به آلمان

اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، یک ویزای ورود با اعتبار محدود برای شما صادر می شود - مشابه مجوز ورود به بریتانیا. پس از ورود به آلمان، لطفاً ظرف 2 هفته پس از نقل مکان، اقامت جدید خود را در اداره ثبت آدرس اتباع خارجی شهر یا ایالت خود اعلام کنید (anmeldung behörde) و از اداره مهاجرت محلی خود ( Ausländerbehörde ) برای مجوز اقامت الکترونیکی خود درخواست دهید. ما قویاً توصیه می کنیم که در اسرع وقت پس از ورود خود به آلمان با اداره مهاجرت محلی تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات به موقع بگیرید.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

روند اخذ ویزای پیوست به آلمان نیازمند اطلاعات دقیق و به روزی است که کارشناسان و وکلای مجرب پیشگامان اپلای در ایران و آلمان، با بیش از یک دهه سابقه موفق آماده اند تا شما را در این مسیر راهنمایی و همراهی کنند. اگر می خواهید پروسه ی یکساله ی ویزای پیوست به آلمان را در کوتاهترین زمان انجام دهید، فرم مخصوص ویزای پیوست به آلمان را در  زیر تکمیل نمایید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *