مهاجرت به ایتالیا 2024

ایتالیا، یکی از کشورهایی است که فرآیند مهاجرت به آن، مدت طولانی را طی می‌کند. اما این کشور، یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای ایرانی‌ها به‌شمار می‌آید. شرایط زندگی مناسب در این نقطه جهانی، باعث جلب تعداد زیادی از افراد برای مهاجرت و سکونت در آن شده است. کیفیت بالای خدمات بهداشتی و درمانی، هزینه زندگی مقرون به‌صرفه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، و آسانی در اخذ اقامت از جمله مزایای اصلی مهاجرت به ایتالیا و زندگی در آن محسوب می‌شوند. آیا می‌دانستید که ایتالیا هر سال چه تعداد مهاجر را به‌خود جذب می‌کند؟

بر اساس آمار آخرین سرشماری در پایان سال ۲۰۲۰، بیش از ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار مهاجر در ایتالیا ثبت شده‌اند. آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰۵ هزار نفر به ایتالیا مهاجرت کردند؛ در حالی که تعداد مهاجران در سال ۲۰۲۱، ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود. این آمار، مهاجرانی را که به صورت قانونی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، نشان می‌دهد. همچنین در سال ۲۰۲۲، تقریباً ۱۳ هزار نفر وارد ایتالیا به‌صورت غیرقانونی شدند.

کشورایتالیا
پایتخترم
جمعیت58 میلیون
پیش شماره39+
واحد پولیورو
زبان رسمیایتالیایی
OVERVIEW
_

مهاجرت به ایتالیا ( شرایط، هزینه ها، قوانین، مدارک)

مهاجرت به ایتالیا

رفتار جامعه ایتالیا نسبت به مهاجران چگونه است؟

ایتالیایی‌ها به طور کلی برای گرمی، صمیمیت، و مهمان‌نوازی شناخته می‌شوند و از مهاجران استقبال می‌کنند. آنها به فرهنگ خود افتخار می‌کنند و از به اشتراک‌گذاری آن با دیگران لذت می‌برند.

مهم است به‌یاد داشت که همانند سایر کشورها، ایتالیا هم از تبعیض یا تعصب نسبت به افراد خارجی مستثنی نیست. با این حال، چنین رفتاری نماینده جمعیت گسترده‌تر ایتالیا نیست.

برای اطمینان از تعامل مثبت با ایتالیایی‌ها، آشنایی با آداب و رسوم محلی و احترام به آنها امری حیاتی است. یادگیری چند عبارت به زبان ایتالیایی نیز می‌تواند در برقراری ارتباط با جامعه کمک کند. نشان دادن علاقه به فرهنگ، تاریخ، و غذاهای ایتالیایی نیز می‌تواند به برقراری ارتباطات قوی کمک کند.

مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا چیست؟

به رغم معایبی که ممکن است مهاجرت به ایتالیا داشته باشد، این کشور به عنوان یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای مهاجرت شناخته می‌شود. ایرانیان با دلایل مختلف، اقدام به درخواست اقامت در این کشور کرده‌اند و تقاضا برای مهاجرت به ایتالیا همچنان در حال افزایش است.

در ادامه، با برخی از مزایای مهاجرت به ایتالیا آشنا می‌شویم:

مزایای مهاجرت به ایتالیا:

ارزانی ایتالیا:با توجه به اینکه هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی مثل انگلستان به شدت کاهش یافته است، برخی افراد به این کشور جذب می‌شوند. اینجا که خرید ملک نیز با شرایط آسانی قابل دستیابی است و به دلیل قیمت مناسب، به راحتی می‌توانید به عنوان مالک زندگی کنید.

کیفیت بالای خدمات مراقبت بهداشتی:با جایگاه ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه سیستم بیمه‌ای، خدمات مراقبت بهداشتی در ایتالیا تقریباً تمام هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهند. مراکز درمانی دولتی نیز بسیار پیشرفته هستند و خدمات درمانی با کیفیتی ارائه می‌شود.

غذاهای لذیذ ایتالیایی:با وجود غذاهای معروف مانند پیتزا که به ماهیت ایتالیایی معروف است، ایتالیا به عنوان مقصد مهاجرتی جذاب برای افراد بسیاری از کشورهای آسیایی و حتی اروپایی محسوب می‌شود.

سهولت اخذ اقامت:سهولت در اخذ اقامت یکی از دلایل اساسی مهاجرت به ایتالیا است. در بسیاری از موارد، حتی با حداقل شرایط، می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

شرایط زندگی مناسب:ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای اروپایی با شرایط زندگی عالی شناخته می‌شود. این کشور امکانات رفاهی فراوانی دارد و شما می‌توانید وقت آزاد خود را در مراکز تفریحی ایتالیایی لذت ببرید.

معایب مهاجرت به ایتالیا 

درست مانند هر کشور دیگری، مزایای زندگی در ایتالیا همراه با معایبی نیز همراه است. در این راستا برخی از معایب عبارتند از:

آب‌وهوای متغیر:شرایط آب‌وهوایی در ایتالیا بسیار متنوع است و ممکن است برای برخی افراد مشکل‌ساز باشد.

لزوم یادگیری زبان ایتالیایی:در صورتی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، لازم است به زبان ایتالیایی تسلط پیدا کنید. این مسئله ممکن است برای برخی افراد به چالش کشیده باشد.

دیوارنویسی‌های متعدد:برخی افراد ممکن است از دیوارنویسی‌ها و نقاشی‌های خیابانی اذیت شوند، درحالی‌که برای دیگران به عنوان یک ویژگی جذاب شناخته شود.

روش‌های مهاجرت به ایتالیا

  • مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق کار
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق خود اشتغالی
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت
  •  مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج
  •  مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند
  •  مهاجرت به ایتالیا از طریق پیوست به خانواده
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی
  • مهاجرت ورزشکاران به ایتالیا

در حال حاضر بیش از 10 روش برای مهاجرت به کشور ایتالیا و اخذ اقامت این کشور وجود دارد. این روش‌ها از مهاجرت تحصیلی و کاری تا سرمایه‌گذاری، خرید ملک، مهاجرت خود حمایتی، ثبت شرکت، ازدواج، تولد فرزند، پیوستن به خانواده و پناهندگی متنوع می‌باشند. در ادامه با جزئیات این روش‌ها و شرایط آن‌ها آشنا خواهیم شد.

Bussines
_

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت کاری به ایتالیا

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق فرصت‌های شغلی، یکی از روش‌های موثر برای کسانی است که تمایل دارند در این سرزمین با اقتصاد پویا و پیشرفته جا بیافتند. در طی سال‌های اخیر، آمار مهاجرت کاری به ایتالیا به شدت افزایش یافته است.

اقتصاد فراگیر ایتالیا یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این کشور را به مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. اقتصاد پیشرفته و گسترده ایتالیا، هر سال با نرخ رشد قابل توجهی روبرو می‌شود.

 

Education
_

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا:

ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای مهاجرت به ایتالیا، تحصیل در این کشور است. نظام آموزشی پیشرفته، هزینه تحصیل مناسب و اخذ پذیرش آسان، باعث شده که سالانه ده ها هزار دانشجویان و دانش‌آموزان بین المللی به این کشور مهاجرت کنند. تحصیل در مقاطع مختلف از مدرسه تا دکترا در این کشور امکان‌پذیر است. 

شهر پرسیچی  مقصد تحصیلی:

بسیاری از مهاجران برای تحصیل در ایتالیا، به شهر پرسیچی می‌روند. این شهر دارای چندین دانشگاه و مؤسسه آموزشی معتبر است که به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌کنند. این امر مهاجرت تحصیلی را یکی از راه‌های آسان و مقرون‌به‌صرفه برای ورود به این شهر جذاب می‌کند.

نکات کلیدی درباره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

۱. هزینه‌های پایین تحصیل:

اگر تصمیم به تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های دولتی ایتالیا با دیپلم را دارید، شهریه سالانه بسیار کمتری نسبت به دانشگاه‌های خصوصی خواهید پرداخت. به عنوان مثال، شهریه دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان پیشگامانلمللی در حدود 2 هزار یورو است. اما برای دانشجویان اتحادیه اروپا، این مبلغ حدود هزار یورو است.

۲. رشته‌های تحصیلی محبوب:

رشته‌های مختلفی از جمله مهندسی، سلامت و پزشکی، بیزینس و تجارت، تدریس، هنر و طراحی، تکنولوژی و علوم مرتبط با آن، مطالعات اجتماعی، جامعه‌شناسی و علوم انسانی در ایتالیا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. پذیرش تحصیلی برای این رشته‌ها به سهولت امکان‌پذیر است.

۳. آزمون ورودی برای پذیرش تحصیلی:

پذیرش تحصیلی در ایتالیا عمدتاً از طریق شرکت در آزمون ورودی انجام می‌شود. هر دانشگاه و مرکز آموزشی ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد.

۴. تحصیل به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی:

    دانشجویان، با توجه به شرایط، می‌توانند مقطع تحصیلی و موسسه آموزشی، تحصیل خود را به یکی از دو زبان ایتالیایی یا انگلیسی ادامه دهند. این امکان برای تحصیل بدون مدرک زبان نیز فراهم است.

دانشگاه های برتر ایتالیا مقاصد مناسبی برای تحصیل در ایتالیا محسوب می شوند. برخی از دانشگاه های معتبر ایتالیا عبارتند از:

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه ساپینزا رم
Investment
_

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه‌گذاری به ایتالیا

تقاضای بالایی برای مهاجرت سرمایه‌گذاری به ایتالیا وجود دارد و افراد می‌توانند از طریق ویزای طلایی یا Golden Visa به این کشور مهاجرت کنند. دولت ایتالیا ویزاهای سرمایه‌گذاری را به چهار دسته تقسیم کرده است.

انواع برنامه‌های سرمایه‌گذاری در ایتالیا:

  1. ویزای سرمایه‌گذاری کارآفرینی: یا همان ویزای استارت آپی، یکی از گزینه‌های محبوب برای مهاجرت سرمایه‌گذاران است. برای شروع این مسیر، نیاز به سرمایه حداقل 500 هزار یورو دارید.
  2. ویزای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ایتالیایی: با سرمایه‌گذاری در یک شرکت ایتالیایی، مهاجران می‌توانند به راحتی مهاجرت به ایتالیا را آغاز کنند. حداقل سرمایه‌گذاری مورد نیاز برابر با 1 میلیون یورو است.
  3. سرمایه‌گذاری در برنامه‌های کمک‌های خیرخواهانه: سومین گزینه برنامه‌های کمک‌های خیرخواهانه است که برای مهاجرت به ایتالیا، حداقل 1 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود.
  4. خرید اوراق قرضه دولتی: آخرین راهکار برای سرمایه‌گذاری در ایتالیا، خرید اوراق قرضه دولتی است. برای این گزینه، نیاز به حداقل سرمایه 2 میلیون یورو است.با این برنامه‌های متنوع، افراد می‌توانند با توجه به شرایط و توانمندی‌های خود، به سرعت و به‌صورت قانونی به مهاجرت به ایتالیا دست یابند.
Birth of a child
_

 مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند

اقامت دائم ایتالیا

یکی از راه‌های آسان برای ورود به کشور ایتالیا، مهاجرت از طریق تولد فرزند است. در ایتالیا، قانونی به نام "قانون اصل خون" یا "Blood Rite" وجود دارد. با توجه به این قانون، فرزندانی که در ایتالیا به دنیا می‌آیند، می‌توانند به شهروندی ایتالیا دست یابند.

 نکات و شرایط مهم درباره مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند:

 ایتالیایی بودن یکی از والدین: برای مهاجرت از طریق تولد فرزند به ایتالیا، حداقل یکی از والدین باید حق شهروندی ایتالیا را داشته باشد. اگر هر دو والد از ملیت‌های خارجی باشند و فقط فرزندشان در ایتالیا متولد شود، باید تا 18 سالگی او صبر کنند و از 16 سالگی او برای اخذ حق شهروندی اقدام کنند.

Marriage
_

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به ایتالیا 2024

ازدواج یک راه موثر برای مهاجرت به ایتالیا می‌باشد. جهت دریافت اقامت از طریق ازدواج، لازم است با یک فرد ایتالیایی ازدواج کنید. بر طبق قانون 91 اساسنامه شهروندی ایتالیا، هر شخص با ملیت خارجی می‌تواند با یک شهروند ایتالیایی ازدواج کرده و در این کشور زندگی کند.

 نکات مهم مربوط به مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج:

  1. اخذ شهروندی ایتالیا از طریق ازدواج: پس از اثبات ازدواج و گذراندن مراحل قانونی، اقامت موقت به مدت سه سال اعطا می‌شود. پس از اتمام این مدت و بدون وقوع مشکلات، می‌توانید برای دریافت حق شهروندی ایتالیا اقدام نمایید.
  2. اخذ شهروندی ایتالیا بعد از یک سال و نیم اقامت موقت: در صورت اقدام به ازدواج و ورود به ایتالیا، اگر یک فرزند زیر 18 سال را به سرپرستی قبول کنید یا از قبل فرزندی با سن کمتر از 18 سال داشته باشید، مدت زمان اقامت موقتی شما به یک سال و نیم کاهش خواهد یافت و پس از گذشت این مدت، می‌توانید برای دریافت حق شهروندی ایتالیا اقدام نمایید.
  • اگر مقیم ایتالیا هستید، پس از 2 سال می توانید تابعیت ایتالیایی خود را درخواست کنید.
  • اگر مقیم ایتالیا نیستید، اما در خارج از کشور اقامت دارید، می توانید پس از 3 سال درخواست شهروندی ایتالیایی خود را بدهید.
  • اگر مقیم ایتالیا هستید و فرزند دارید، می توانید پس از 1 سال تابعیت ایتالیایی خود را درخواست کنید.
  • اگر مقیم ایتالیا نیستید، بلکه در خارج از کشور اقامت دارید و فرزند دارید، می توانید پس از 1.5 سال، تابعیت ایتالیایی خود را درخواست کنید.
The Property
_

اخذ اقامت و مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

اخذ ویزای ایتالیا

در مقایسه با کشورهایی چون ترکیه و قبرس شمالی، این مطلب اعلام می‌کند که تنها با خرید ملک، مهاجرت به ایتالیا امکان‌پذیر نمی‌باشد. در عوض، برای سرمایه‌گذاری در املاک و به دست آوردن اقامت، می‌توانید از ویزای توریستی یا دیگر انواع ویزاها بهره‌مند شوید.

اما اگر به لحاظ سرمایه‌گذاری به خرید ملک در ایتالیا نگاهی اندازیم، باید بگوییم که این انتخاب یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه در ایتالیا محسوب می‌شود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک

در ادامه به برخی نکات اساسی در خصوص خرید ملک در ایتالیا اشاره می‌شود:

  • ملکی که در ایتالیا خریداری می‌کنید، نباید در رهن شخص یا اشخاصی یا در بانک باشد.
  • ملک مورد نظر باید دارای مجوزهای سلامت و بهداشت باشد.
  • این ملک باید قابل سکونت باشد.
  • وضعیت مالیاتی ملک باید بررسی و بدون مشکل باشد.
  • قراردادهای خرید و فروش ملک به شکل کامل و دقیق باید تنظیم شده باشند.
Entrepreneur
_

مهاجرت به ایتالیا از طریق خود اشتغالی

اخذ ویزای ایتالیا

روش خود حمایتی یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به ایتالیا است. با این روش، به راحتی می‌توانید به ایتالیا مهاجرت کرده و اقامت دائمی این کشور را دریافت نمایید.

برای مهاجرت از این طریق، باید در کشور فعلی و محل زندگی خود، درآمد ثابت ماهیانه داشته باشید. با این کار، می‌توانید اثبات کنید که از توانایی مالی لازم برای مهاجرت به ایتالیا برخوردار هستید.

نکات مهم در رابطه با مهاجرت از طریق خود حمایتی:

  • برای هر نفر اصلی که برای مهاجرت خودحمایتی اقدام می‌کند، باید 32 هزار یورو تمکن مالی داشته باشید.
  • تمکن مالی برای همسر باید 20 درصد نفر اصلی باشد.
  • برای تمکن مالی هر فرزند، باید 5 درصد از تمکن مالی فرد اصلی را در اختیار داشته باشید.
  • جهت اثبات نرخ درآمد کافی، باید ماهیانه حداقل 3200 یورو درآمد داشته باشید.
  • برای مهاجرت به ایتالیا از طریق خودحمایتی، باید بیمه درمانی این کشور را اخذ نمایید.
  • قبل از مهاجرت کامل به ایتالیا، باید ملکی را برای زندگی اجاره کرده باشید.

 

Company
_

 مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت

اخذ ویزای ایتالیا

دریافت اقامت در ایتالیا از طریق ثبت شرکت، یک انتخاب هوشمندانه است. توجه فراخواهید داشت که تنها افرادی با بیزینس پلن قوی، قادر به دریافت اقامت در ایتالیا هستند. برای کسب اطلاعات دقیق و به‌روز، توصیه می‌شود با کارشناسان ما در پیشگامان اپلای تماس بگیرید.

 شرایط و نکات مهم در خصوص مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت:

  1. با ثبت شرکت، ویزای موقتی با مدت 2 تا 4 ماه به شما تعلق می‌گیرد.
  2. اقامت دائم ایتالیا را می‌توانید از طریق ثبت شرکت در مدت کوتاهی بدست آورید.
  3. برای ثبت شرکت، باید تمام مدارک مورد نیاز را به شکل کامل و بدون هیچ نقصی فراهم کنید.
  4. در فرآیند ثبت شرکت، باید به نام شرکت حساب بانکی در یکی از بانک‌های ایتالیا باز کرده و 25 درصد از سرمایه شرکت را به آن واریز نمایید.
Family
_

 مهاجرت به ایتالیا از طریق پیوست به خانواده

اخذ ویزای ایتالیا

با استفاده از ویزای همراهی یا Reunion Visa، می‌توان به راحتی به ایتالیا مهاجرت کرد. در این روش، اگر یک فرد اقامت دائمی در ایتالیا داشته باشد، اقامت برای افراد خانواده امکان‌پذیر است.

 افرادی که می‌توانند ویزای همراهی دریافت کنند:

  • همسر
  • فرزندان زیر 18 سال
  • فرزندان زیر 18 سال با رضایت والد دیگر
  • فرزند بالای 18 سال معلول
  • والدین بالای 65 سال که فرزند دیگری برای مراقبت در کشور خود ندارند

 مدت زمان دریافت ویزای همراهی:

برای مهاجرت به ایتالیا از این طریق، باید میان 2 هفته تا 2 ماه را برای اخذ ویزا و بررسی مدارک و شرایط توسط سفارت ایتالیا اختصاص دهید. معمولاً بررسی و اعلام نتایج تا یک ماه یا یک ماه و نیم بعد از تکمیل مدارک و انجام مصاحبه زمان می‌برد.

The Refugee
_

 مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

اخذ ویزای ایتالیا

بسیاری از افراد برای مهاجرت به ایتالیا به سمت پناهندگی متوجه می‌شوند. ایتالیا عضو کنوانسیون لمللی ژنو است که این امکان را فراهم می‌کند تا به افرادی که به دلایل مذهبی، سیاسی یا اجتماعی به کشورهای دیگر پناهندگی می‌برند، پناهندگی اعطا شود.

 نکات درباره مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی:

  • مهاجرت از طریق پناهندگی معمولاً با شرایط دشوار و پیچیده همراه است.
  • حق پناهندگی به افرادی اعطا می‌شود که به دلیل وجود خطرات جانی به دلایل مذهبی، سیاسی یا اجتماعی به کشورهای دیگر پناه می‌برند.
  • پناهندگان حق اقامت ندارند و با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند، از جمله زندگی در کمپ‌های نامناسب.

لطفاً توجه داشته باشید که پناهندگی یکی از راه‌های پیچیده‌تر و پرخطر برای مهاجرت به ایتالیا است.

Cost
_

هزینه مهاجرت به ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

کلیدی‌ترین نکات مرتبط با هزینه مهاجرت به ایتالیا را در زیر بررسی خواهیم کرد. این نکات متعلق به هزینه‌های ویزا، تمکن مالی، و هزینه‌های زندگی در ایتالیا هستند.

  • هزینه مهاجرت:

در مجموع، می‌توان گفت که هزینه مهاجرت به ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. برای دقت بیشتر، مهاجرت از طریق ویزاهای مختلف می‌تواند شامل هزینه‌های اخذ ویزا باشد که بسته به نوع و مدت زمان سفر متغیر است.

  • هزینه ویزای ایتالیا:

هزینه‌های ویزای ایتالیا بسیار متنوع هستند و به نوع ویزا بستگی دارند. در زیر، هزینه برخی از ویزاهای متداول ایتالیا آورده شده است:

  • ویزای کاری، خود اشتغالی، استارت‌آپ، کارآفرینی: 116 یورو
  • ویزای تحقیقاتی، ویزای درمانی، ویزای پیوست به خانواده: 116 یورو
  • ویزای تک دوره دانشگاهی: 50 یورو
  • ویزای تحصیلی دانشجویی: 50 یورو
  • مبلغ تمکن مالی:

مبلغ تمکن مالی مورد نیاز برای هر نوع ویزای ایتالیا متغیر است. در جدول زیر، مبلغ تمکن مالی برای ویزاهای مختلف ایتالیا آورده شده است:

  • تمکن مالی ویزای تحصیلی: 6079 یورو
  • تمکن مالی ویزای کاری: نیاز به تمکن مالی ندارد
  • تمکن مالی ویزای توریستی: هزینه 100 یورو برای هر فرد در هر روز برآورد می شود و تمکن مالی پایه حدود 10 هزار یورو توصیه می شود. 


  • هزینه‌های زندگی در ایتالیا:

هزینه‌های زندگی متناسب با شهر و نحوه زندگی شما است. به عنوان مثال، قیمت اجاره آپارتمان می‌تواند در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر متفاوت باشد. در زیر، برخی از هزینه‌های زندگی متوسط در ایتالیا آورده شده است:

  • غذای فست فود: 8 یورو
  • غذای معمولی به همراه نوشیدنی: 15 یورو
  • یک کیلوگرم شیر پرچرب: 1.2 یورو
  • قیمت اجاره آپارتمان تک خوابه: بین 600 تا 1200 یورو در مرکز شهر و 400 تا 800 یورو در حاشیه شهر.
  • مدارک لازم برای مهاجرت به ایتالیا:

برای اخذ ویزای ایتالیا، مدارک مختلفی نیاز است. این مدارک شامل فرم‌های ثبت درخواست، عکس، پاسپورت، بلیت هواپیما، و مدارک مرتبط با تمکن مالی و بیمه‌نامه می‌شوند.

  • مدارک برای مهاجرت متخصصین به ایتالیا:

افرادی با تخصص در زمینه‌های مختلف می‌توانند با شرایط خاص مهاجرت به ایتالیا را تجربه کنند. مثلاً متخصصین ورزشی، پزشکان، دندان‌پزشکان، و پرستاران می‌توانند با مزایای آسان‌تری به ایتالیا مهاجرت کنند.

**به یاد داشته باشید که هزینه‌ها و شرایط ممکن است به تغییرات آینده خودداری ناپذیرند.**

اطلاعات بیشتر را از منابع معتبر کشور مورد نظر یا سفارت ایتالیا به دست آورید.

Athletes
_

 مهاجرت ورزشکاران به ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

ورزشکاران می‌توانند به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی بروند، و یکی از مقصدهای جذاب این مسیر، کشور ایتالیا است. در این سفر، نیازی به ارائه مدارک زبانی نیست و درخواست شما به سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ورزشکاران با شرایط خاص می‌توانند اقامت دائم در ایتالیا را به دست آورند، با شرط کسب مدال در مسابقات معتبر داخلی و لمللی و مسئولیت‌های ملی در کمیته‌ها و معاونت‌های مختلف.

اگر فعالیت مربیگری دارید، باید یکی از مدارک رده A و B را بدست آورید. داوران نیز باید در سطح لمللی یا ملی شناخته شده باشند تا به ویزای ورزشی ایتالیا دست یابند.

Doctors
_

 مهاجرت پزشکان به ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

پزشکان اکنون می‌توانند با ارائه مدارک تحصیلی خود به راحتی برای مهاجرت به ایتالیا اقدام کنند. برای معادل‌سازی مدرک، 7 نوع وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدارک مرتبط با زیست شناسی، داروسازی، جراحی، دندانپزشکی، شیمی، فیزیک، روانشناسی اشاره کرد. در این راستا، مشاوران پیشگامان اپلای آماده‌اند که شما را در فرآیند مهاجرت و معادل‌سازی کمک کنند.

Dentists
_

 مهاجرت دندانپزشکان به ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

برای تحقق از رویای مهاجرت به عنوان دندانپزشک در ایتالیا، ارتباط با وزارت بهداشت یا معاونت بهداشت محلی لازم است. ارسال رزومه، مدارک تحصیلی و نامه تحصیلی می‌تواند گامی موثر در این مسیر باشد. آزمون‌های مرتبط نیز ممکن است بر اساس سوابق شغلی و تحصیلی شما مورد نیاز باشد.

Nurses
_

 مهاجرت پرستاران به ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

در ایتالیا، با وجود نسبت پرستاران به جمعیت، مهاجرت به این کشور برای پرستاران همچنان یک فرصت جذاب است. با درخواست شغلی از یک مرکز درمانی معتبر، می‌توانید مراحل مهاجرت خود را آغاز کرده و در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های مختلف ایتالیا مشغول به کار شوید.

**توجه: برای اطلاعات دقیق‌تر و همچنین مشاوره در مورد مهاجرت به ایتالیا، با متخصصان  پیشگامان اپلای تماس بگیرید.**

Best Cities
_

بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

اخذ ویزای ایتالیا

به دلیل جاذبه‌های توریستی فراوان، فرصت‌های شغلی منحصر به فرد و شرایط زندگی مطلوب، بسیاری از شهرهای ایتالیا به عنوان مقصدهای جذاب برای مهاجران شناخته می‌شوند. در اینجا به معرفی مختصری از سه شهر برتر ایتالیا می‌پردازیم:

 میلان

پایتخت ایتالیا، میلان، به عنوان محبوب‌ترین شهر این کشور شناخته می‌شود. این شهر فرصت‌های شغلی بیشماری را ارائه می‌دهد و دارای مراکز آموزشی برتر ایتالیا می‌باشد. در عین حال، هزینه‌های زندگی در میلان به مراتب پایین‌تر از شهرهای دیگر ایتالیا است. به همین دلیل، میلان به یکی از شهرهای مهاجرپذیر ایتالیا تبدیل شده است.

 ناپل

شهر ناپل به دلیل هزینه‌های مقرون به صرفه برای زندگی و سطح رفاه بالا، گزینه مناسبی برای زندگی اقتصادی است. افراد زیادی که به دنبال مهاجرت به ایتالیا هستند، ناپل را به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین شهرهای ایتالیا انتخاب می‌کنند.

 فلورانس ایتالیا

فلورانس یکی از گران‌ترین شهرهای ایتالیا برای زندگی به شمار می‌آید. افرادی که به دنبال زندگی لاکچری هستند، به سراغ فلورانس می‌روند. این شهر در سطح رفاه بالاترین حد خود واقع شده و شهروندان آن به تمام امکانات ضروری برای زندگی به راحتی دسترسی دارند.

Permanent Residence
_

 اخذ اقامت دائم ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

بسیاری از افراد مهاجر، هدف خود را تبدیل اقامت موقت به دائمی و حتی تابعیت ایتالیا می‌دانند. دولت ایتالیا به راحتی در مقایسه با دیگر کشورها، اقامت دائمی را به متقاضیان اعطا می‌کند.

برای تبدیل ویزا و اخذ اقامت دائم ایتالیا، راه‌های مختلفی در اختیار شماست. افرادی که به دنبال اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری هستند، می‌توانند از یکی از چهار برنامه ارائه شده در این زمینه استفاده کنند.

در مجموع، سرمایه‌گذاری در ایتالیا به راحتی می‌تواند اقامت دائم آن را فراهم کند، اما مدت زمان دریافت اقامت دائمی به نوع برنامه مهاجرتی شما بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان  پیشگامان اپلای تماس بگیرید.

Consultant
_

 مشاوره مهاجرت به ایتالیا

اخذ ویزای ایتالیا

مهاجرت به کشور ایتالیا یک پروسه زمان‌بر است و با وجود پیچ‌وخم‌های متعدد، ممکن است در طول مراحل اخذ ویزای این کشور با چالش‌های گوناگون مواجه شوید. این اقدام هزینه‌بر است و احتمال دارد که شانس دوباره برای ثبت درخواست و اخذ ویزای مورد نظر را نداشته باشید.

اگر به دنبال راهی برای مهاجرت با شانس بالا، کمترین هزینه، و امکان دریافت اقامت دائمی در ایتالیا هستید، بهترین گزینه استفاده از خدمات هلدینگ های مهاجرتی معتبری مانند پیشگامان اپلای می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره، می‌توانید به سادگی با کارشناسان پیشگامان اپلای تماس بگیرید.

Overview
_

نتیجه گیری:

اخذ ویزای ایتالیا

ایتالیا به عنوان یکی از بهترین مقصدهای مهاجرت جهان شناخته می‌شود. این کشور امکانات زیادی در زمینه‌های تحصیل، کار، ثبت شرکت، خرید ملک، پیوستن به خانواده، سرمایه‌گذاری، پناهندگی، ازدواج، و تولد فرزند را ارائه می‌دهد.

در صورت تمایل به مهاجرت به ایتالیا و بهره‌مندی از خدمات مشاوره، کارشناسان پیشگامان اپلای در هر لحظه آماده به پاسخگویی به شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات ما، می‌توانید با تکمیل فرم زیر با کارشناسان پیشگامان اپلای تماس بگیرید.

سوالات متداول مهاجرت به ایتالیا

بهترین روش‌ها برای مهاجرت به ایتالیا کدام هستند؟

بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کشور ایتالیا عبارتند از: تحصیل، ثبت شرکت، کار، ازدواج و پیوست به خانواده.

آیا با تحصیل در ایتالیا می‌توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

برای اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق تحصیل در این کشور، باید بعد از فارغ‌التحصیلی ویزای تحصیلی خود را به یکی از انواع دیگر ویزا تبدیل کنید.

آیا ویزای همراهی خانواده یا Dependent Visa تبدیل به اقامت دائم می‌شود؟

خیر. این ویزا تنها از نوع موقتی است و تنها در مواقع خاصی قابلیت تمدید را دارد.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *