کار در امارات، دبی(شرایط، هزینه، درآمد، مراحل) 2024

کار در امارات، دبی(شرایط، هزینه، درآمد، مراحل) 2024


OVERVIEW
_

کار در امارات، دبی(شرایط، هزینه، درآمد، مراحل) 2024

کار در دبی - کار در امارات - مهاجرت کاری به دبی

کار در امارات و به‌خصوص شهر پرجمعیت دبی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرثروت‌ترین کشورهای خاورمیانه شناخته می‌شود. برج‌های فلزی با ارتفاعات غیرمعمول و ساختمان‌های فراتر از حد تصور، در کنار درآمدهای فراوان و خودروهای لوکس، هر شنونده و تماشاگری را به شگفتی می‌اندازند. این ویژگی‌ها به همراه نزدیکی به ایران، دستمزد پردرآمد و شرایط رشد مثبت، امارات را به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری جلب کرده است.

 

توجه: مطالب این صفحه به منظور افزایش دانش شما تدوین شده و مهاجرت به امارات تنها با ثبت شرکت در این کشور و مهاجرت پزشکان ممکن می‌باشد.

 

روشی محبوب و سریع برای مهاجرت به امارات، کار در این کشور است. این امکان با دریافت ویزای کار و شروع به فعالیت در این شهر، به شما امکان می‌دهد در نهایت به اقامت دائمی در امارات از طریق فعالیت شغلی دست پیدا کنید. با این حال، سوال اینجاست که چگونه می‌توان ویزای کار امارات را دریافت و در نهایت به درآمد قابل ملاحظه‌ای در این شهر دست یابد؟برای دریافت پاسخ به این سوال و بررسی شرایط کار در امارات، نحوه اخذ ویزای کار امارات و هزینه‌های آن، به ما همراهی کنید.

OVERVIEW
_

ویزای کار امارات

کار در دبی - کار در امارات

مهاجرت به امارات از طریق کار، یکی از شیوه‌های رایج مهاجرت است. این شهر با آمادگی برای پذیرایی از افراد ماهر و متخصص، این امکان را فراهم می‌کند که افراد از تخصص خود به منظور ارتقاء سطح زندگی و توسعه کشور استفاده نمایند.

 

خوشبختانه امارات، شرایط دشواری برای کار در دبی یا سایر شهرها وضع نکرده است و با در نظر گرفتن مدت‌های اعتبار نسبتاً طولانی برای ویزاهای کاری، مهاجرت به امارات از طریق شغل را تشویق می‌کند. البته، تبدیل این ویزاهای موقت به اقامت دائمی چالش‌های خاصی دارد.

 

کشور امارات، ویزاهای کاری متنوعی را برای افراد با تخصص‌های مختلف در نظر گرفته است. بنابراین، پیش از اقدام به کار در این 

کشور، اطلاعات دقیقی از انواع ویزاهای کار امارات کسب کنید.

OVERVIEW
_

انواع ویزای کار امارات

کار در دبی - استخدام در دبی - کار در امارات

کسانی که می خواهند از طریق تخصص و مهارت خود، ویزای کار در امارات را دریافت کنند، به روش های زیر می توانند اجازه کار و ویزای کار امارات را دریافت کنند :

 

  • ویزای کار موقت:  در این روش که به کارفرمایان در امارات، این اجازه را می دهد که افراد متخصص و کارشناس را به صورت پروژه ای یا قرارداد فصلی استخدام کنند.
  • ویزای کار تک پروژه (One-mission): به نهادها و سازمان ها در امارات، این اجازه را می دهد که برای تکمیل یک پروژه مشخص طی یک بازه زمانی مشخص و یا کار موقت یک فرد خارجی را استخدام کنند.
  • ویزای کار پاره وقت: به متقاضیان کار در امارات و مخصوصا شهر دبی، این اجازه را می دهد برای بیش از یک کارفرمای اماراتی و با ساعات و روزهای مشخصی در ماه کار کنند.
  • ویزای کار برای دارندگان گلدن ویزا در امارات: این جواز کار در زمان استخدام یک دارنده گلدن ویزا در امارات صادر می شود و به متقاضی اجازه کار تمام وقت در امارات را می دهد.
  • ویزای کار فریلنسر: برای کسانی که تحت حمایت و اسپانسری خودشان بصورت خوداشتغالی یا self-employed اقدام می کند صادر شده، بطوریکه متقاضیان فریلنسری می بایست خدمات مشخصی ارائه دهند، یک کار مشخص را تکمیل کنند، یا بدون قرارداد یا اسپانسری برای مدتی مشخص برای یک فرد یا یک شرکت در امارات کار کنند.
  • ویزای ماموریت امارات: به متقاضیانی اعطا می شود که در شرکت های خارجی استخدام شده اما نیاز به کار موقت در شعبه از آن شرکت که در امارات فعالیت می کند، دارند. تمام شرکت های بین المللی با شعبه رسمی در حداقل یکی از شهر های رسمی در امارات می توانند از این روش نیروی کار خود را جذب کنند.
  • ویزای کار ترانزیت امارات: این مجوز کار، به رانندگان، تجار و افرادی  که از طریق امارات متحده عربی ترانزیت کالا می کنند و مایلند در طول اقامت خود در کارهای کوتاه مدت شرکت کنند یا در جلسات کاری شرکت کنند اعطاء می شود.
  • ویزای کار امارات ویژه سرمایه گذار یا شریک پروژه: این ویزا مخصوص افرادی است که در یک تجارت در امارات سرمایه گذاری می کنند یا در یک شرکت مستقر در امارات شریک تجاری هستند. این ویزای سرمایه گذاری امارات اغلب به ساختار مالکیت یا مشارکت کسب و کار گره خورده است.

OVERVIEW
_

قوانین ویزای کار امارات در 2024 

کار در دبی - کار در امارات

براساس قوانین جدید امارات که به تصویب و تایید شورای ملی فدرال هم رسیده،در سال 2024، اعتبار ویزای کار امارات به ۳ سال افزایش پیدا کرده است. برای این که بتوانید در امارات کار کنید، قانونا باید جواز کار داشته باشید و توجه داشته باشید قانون جدید تنها در صورتی صدق می کند که فرد استخدام شده و شرکت حداقل یک سال کار کنند و دوره آزمایشی را هم بگذرانند، و همچنین هر دو طرف، یعنی هم کارمند و هم شرکت توافق نامه ادامه کار با یکدیگر داشته باشند.  در تصمیمات جدید، هزینه های اخذ ویزای کاری برای متقاضی کار در امارات و نیز شرکت ها و کارفرمایان اماراتی پایین خواهد آمد.

OVERVIEW
_

شرایط ویزای کار امارات - شرایط کار در دبی

کار در دبی - کار در امارات

افرادی که بالای ۱۸ سال داشته باشد می تواند برای ویزای کار امارات اقدام نمایند و در این کشور کار کند، اما به شرطی که شرایط اعلام شده توسط وزارت منابع انسانی امارات (MoHRE) را اخذ کرده باشد. نیروی کار در امارات با توجه به مدرک تحصیلی و مهارت  افراد به دو دسته زیر تقسیم می شوند:‌

  • دسته اول – دارنده‌ی مدرک دانشگاهی (حداقل لیسانس و بالاتر)
  • دسته‌ دوم – دارنده‌ی مدرک فوق دیپلم یا دیپلم با مهارت مرتبط

بر این اساس شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری دبی یا امارات شامل موارد زیر می باشد:

  • داشتن سن ۱۸ سال به بالا
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم برای مشاغل فنی و تکنسین ها
  • داشتن مدرک دانشگاهی لیسانس با سابقه 2 سال کار مرتبط برای مشاغل تخصصی
  • داشتن جواز معتبر توسط کمپانی اماراتی یا سازمان استخدام کننده
  • شرکت اماراتی موردنظر نباید هیچ گونه تخلفی داشته باشد
  • کار باید با ماهیت شرکتی که اقدام به استخدام شما می کند همخوان باشد.
  • تخصص مورد نیاز جهت اخذ جواز کار متناسب با تخصص متقاضی از وزارت منابع انسانی امارات
OVERVIEW
_

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری دبی

کار در دبی - کار در امارات - جاب آفر دبی

مدارکی که شما برای دریافت ویزای کار امارات باید ارائه دهید شامل موارد زیر می شوند:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • عکس‌ پاسپورتی 
  • فتوکپی مدارک تحصیلی (مدارک شما باید توسط سفارت امارات لگال یا تایید شده باشند)
  • مدارک هویتی مربوط به تولد، شناسنامه و …
  • کارت شناسایی اماراتی (Emirates ID Card)
  • اجازه ورود از وزارت کار و منابع انسانی امارات
  • گواهی سلامت پزشکی که از مراکز درمانی مورد تایید دولت امارات صادر شده باشد
  • مدارک مربوط به سکونت در امارات، مثل کپی اجاره نامه
  • کپی از کارت ثبت شرکت کارفرما
  • کپی از مجوز تجاری شرکت مربوطه
  • مدارک تمکن مالی برای فرد متقاضی
  • رسید پرداختی هزینه های مربوط درخواست ویزا
OVERVIEW
_

ویزای طلایی امارات با اجاره کار در امارات

کار در دبی- کاریابی در امارات - کار در امارات - استخدام در دبی

ویزای طلایی امارات یکی از ویزاهای بلند مدت برای کار در امارات است که به دلیل محبوبیت زیاد، مورد توجه قرار گرفته است. این نوع ویزا مختص سرمایه‌گذاران و افراد با تخصص در حوزه‌های هنری یا فنی است و مدت زمان آن می‌تواند 2، 5 یا 10 سال باشد. بنابراین، می‌توان این ویزا را یکی از روش‌های مهاجرت به امارات از طریق کار دانست.

 

ویزای طلایی در واقع یک اقامت دائمی در امارات است و معمولاً پس از پایان مدت ابتدایی (2، 5 یا 10 سال) تمدید می‌شود. این نوع ویزا به سرمایه‌گذاران در زمینه ملک یا سایر زمینه‌ها، کارآفرینان با مدارک معتبر، افراد ماهر در حوزه‌های پزشکی، ادبیات، هنرهای نمایشی و تجسمی، محققان و نوآوران، و دانشجویان و دانش‌آموزان برای کار در امارات اعطا می‌شود.

 

برای درخواست ویزای طلایی امارات، لازم است تا علاوه بر تخصص مرتبط، شرایط دیگری نیز مورد رعایت قرار گیرد. به عنوان مثال، ویزای سرمایه‌گذاری برای کار در امارات با اقامت 10 ساله تنها برای افرادی ممکن است که حداقل 10 میلیون درهم در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

OVERVIEW
_

هزینه ویزای کاری دبی

ویزای همراه امارات - اقامت دبی+کار - کار در امارات

ویزای طلایی به افراد تحت حمایت شخص نیز تعلق می‌گیرد؛ بنابراین می‌تواند یک روش عالی برای مهاجرت به امارات از طریق کار به‌همراه خانواده باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی های ویزای طلایی کار در امارات، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه آن است. برای گرفتن یک ویزای طلایی 5 ساله که به ویزای سبز نیز شناخته میشود، برای هر نفر باید حدود 650 درهم هزینه کنید. این هزینه‌ها شامل 150 درهم هزینه درخواست ویزا و 500 درهم هزینه صدور ویزا می‌شود.

 

در صورت تمایل به دریافت ویزای 10 ساله، نیز 150 درهم هزینه درخواست ویزا و 1000 درهم هزینه صدور ویزا برای هر نفر لازم است، که در مجموع مبلغ 1150 درهم خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای طلایی امارات، مطلب زیر را مطالعه کنید:

OVERVIEW
_

ویزای توریستی امارات بدون مجوز کار در امارات

همان‌طور که از نام این ویزا مشخص است، ویزای توریستی یکی از انواع ویزای کار در امارات نیست. هرچند که ممکن است بعضی افراد فال و تماشا را یکی کنند و علاوه بر تفریح به کارهای خود در شهرهای توریستی امارات برسند.

 

با استفاده از ویزای توریستی امارات می‌توانید در این کشور به دنبال کار گشته، کارفرماهای اماراتی را ملاقات کرده یا پیشنهاد کار بگیرید. این موارد می‌تواند مقدمه ساز مهاجرت کاری به امارات برای شما باشد.

 

این ویزا دارای انواع مختلفی است که مدت‌زمان هریک متفاوت است. ویزای توریستی عادی مخصوص مسافرانی است که از طریق تور برای مسافرت به امارات اقدام کرده‌اند و زمان آن کمتر از 15 روز است. ویزاهای توریستی به‌صورت یک‌ماهه و سه‌ماهه با یک‌بار یا چند بار اجازه ورود نیز صادر می‌شوند.

 

توجه داشته باشید که هر نوع کاری با استفاده از ویزای توریستی در امارات غیرقانونی است؛ بنابراین اگر رفت‌وآمد شما برای کار در امارات دائمی است و به مهاجرت به امارات از طریق کار فکر می‌کنید، بهتر است به فکر گرفتن ویزای دائم کار امارات باشد. با این کار برای رفتن به قسمت‌های مختلف شهر مشکل قانونی نخواهید داشت.

OVERVIEW
_

حقوق کار در امارات چقدر است؟

کار در دبی - حقوق کار در دبی

زمانی که تصمیم به کار در امارات می‌گیریم، یکی از مهم‌ترین مسائلی که ذهن ما را درگیر می‌کند درآمد و حقوق است. طبیعتا حقوق کار در امارات برای افراد با تخصص‌های مختلف متفاوت است؛ اما خوشبختانه امارات متحده عربی بسیار ثروتمند هستند و می‌توان به دریافت حقوق متناسب با کار امیدوار بود.

 

یکی از دلایل اصلی افزایش آمار مهاجرت به امارات در سال‌های اخیر هم همین موضوع یکی درآمد بالا است.  مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که امارات قانونی درباره تعیین حداقل حقوق کار ندارد.

 

میزان دستمزد در این کشور به شرایط متقاضی و میزان تخصص و مهارت او بستگی دارد؛ بنابراین هرچه با رزومه قوی‌تر و دست پرتری برای کار در امارات اقدام کنید، به جیب پرپول‌تری خواهید رسید.

 

البته مهارت های مذاکره و صحبت در مصاحبه کاری نیز بسیار اهمیت دارد. این مهارت‌ها ذهنیت اولیه کارفرما را نسبت به شما می‌سازد و می‌تواند در تعیین حقوق کار در امارات بسیار موثر باشد.

 

نکته امیدوارکننده این است که به‌طورکلی میانگین حقوق کار در این کشور بالا است و طبیعتا شرایط کاری و دستمزدها برای افرادی که در زمینه خاصی تخصص دارند، بیشتر از افرادی است که برای کارگری در امارات اقدام می‌کنند.

 

از بهترین و پردرآمدترین مشاغل در امارات مشاغل پزشکی هستند. با توجه به شرایط مناسب کار پزشکی در این کشور، آمار مهاجرت پرستاران به امارات هم در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

 

اگر شما هم پزشک هستید و یا در دیگر حوزه های درمانی کار می‌کنید، می‌توانید از این فرصت برای کار در امارات استفاده کنید.

OVERVIEW
_

میزان حقوق و درآمد در امارات

کار در دبی - درآمد کار کردن در دبی

درآمد هر فرد به دانش و تجربه او بستگی دارد . به عنوان مثال، حرفه‌هایی که نیاز به مهارت و دانش بالاتری دارند، حقوق بیشتری دارند، در حالی که حرفه‌هایی که به مهارت و دانش کمتری نیاز دارند، کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.

 

حقوق متوسط در دبی در هر ماه در سال 2023، ۲۱٬۵۰۰ درهم یا ۵٬۸۵۳ دلار آمریکا است. اگرچه حقوق متوسط در دبی بیشتر از کشورهای غربی دیگر است، اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، پایین‌تر است. با این حال، هزینه زندگی در دبی حدود ۱۴-۱۵٪ کمتر از هزینه زندگی در ایالات متحده است.

OVERVIEW
_

لیست متوسط حقوق مشاغل مختلف در امارات

کار در دبی - حقوق کار در دبی- حقوق کار در امارات

آیا نگران پیدا کردن کار در امارات یا بهترین حرفه در دبی هستید؟ در زیر یک لیست جامع از حقوق متوسط برای حرفه‌های مختلف در دبی آمده است:

حقوق متوسط در دبی (هر ماه)

حرفه

17.000 درهم

مدیر کل

7.000 درهم

حقوق آشپز در دبی

12.000 درهم

پزشک متخصص

8.000 درهم

مهندس

9.000 درهم

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

5.500 درهم

کمک حقوقی

1.830 درهم

کارگر خانگی

3.000 درهم

کارگر ساختمانی

10٬000 درهم

مدیر توسعه کسب و کار

4.250 درهم

راهنمای گردشگری

ترفند های جاب آفر

OVERVIEW
_

شرایط کار در امارات

کار در دبی - شرایط مهاجرت کاری به دبی - کار در خارج از کشور دبی

در سال‌های اخیر، کشور امارات به پنجمین کشور مهاجرپذیر دنیا تبدیل‌شده و پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور باعث شده است که افراد زیادی متقاضی کار در این کشور باشند.

 

در بخش قبل، درباره حقوق کار در امارات صحبت کردیم؛ اما به‌جز مسئله حقوق، شرایط دیگری مانند ساعات کاری، مرخصی‌ها، و نحوه پرداخت حقوق در هر شغل وجود دارد که افراد دوست دارند قبل از اقدام برای کار در امارات درباره آن‌ها اطلاع داشته باشند.

 

یکی از شرایط کار در امارات که به‌شدت به آن توجه می‌شود، ساعات کاری است. در این کشور، ساعت کاری ادارات و شرکت‌های مختلف 9 ساعت در روز یعنی از ساعت 8:30 تا 17:30 یا 9 تا 18 است.

 

توجه داشته باشید که در طول این 9 ساعت باید واقعا کار کنید و به‌جز زمانی که برای استراحت، ناهار خوردن یا نماز خواندن به شما داده می‌شود، انتظار می‌رود که در بقیه ساعات روز با بهره‌وری بالایی کار کنید. اگر نمی‌توانید یک روتین مشخص را تحمل کنید، می‌توانید به سراغ شغل‌های آزاد بروید.

 

اگر از طریق ویزای جاب آفر یعنی یک آگهی کار در دبی اقدام کرده‌اید، باید حدود 47 ساعت در هفته کار کنید. در این کشور هر کارمند می‌تواند در سال 30 روز را مرخصی بگیرد که از این مدت 22 روز آن با حقوق محسوب می‌شود. همچنین برای مرخصی استعلاجی نیز تنها 15 روز حقوق در نظر گرفته شده است.

 

شرایط کار در امارات تا حد زیادی به کارفرمای شما بستگی دارد. اینکه او برای شما چه میزان حقوقی در نظر گرفته یا قصد دارد چه مزیت‌هایی به شما اختصاص دهد؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای کار در امارت از شرایط کار در این کشور مطلع شوید.

 

معمولا حقوق کار امارات به‌صورت ماهیانه به کارکنان پرداخت می‌شود و درصورتی‌که شخص به‌خوبی کار کرده و به رشد شرکت یا کارفرمای خود کمک کند، می‌تواند به افزایش حقوق نیز امیدوار باشد. نکته بسیار جذاب این است که شما مجبور نیستید بخشی از این درآمد را به‌عنوان مالیات به دولت بپردازید.

نکته مهم:

شرایط کار در امارات برای ایرانیان از طریق ویزای جاب آفر بسیار مناسب‌تر است؛ بنابراین بهتر است به‌جای دریافت ویزای جست‌وجوی کار و رفتن به امارات، از طریق پیشگامان اپلای کار مورد نظر خود را پیدا کرده و مصاحبه‌های شغلی را انجام دهید و با اطمینان خاطر برای کار امارات اقدام کنید. برای کاریابی در امارات می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی تخصصی کار در امارات اقدام کنید. همچنین اگر به دنبال کار در امارات با جای خواب هستید، حتما این موضوع را با کارفرمای خود در میان بگذارید.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

یکی از روش‌های پیدا کردن کار در امارات، مراجعه به موسسات کاریابی در دبی و اطلاع از فرصت‌های شغلی مورد نیاز این شهر است. البته در حال حاضر ویزای جست‌وجوی کار امارات نیز صادر نمی‌شود و شما صرفا می‌توانید با ویزای توریستی امارات،مدتی را در این کشور برای پیدا کردن کار بگذرانید؛ اما پس از پیدا کردن کار باید از کشور خارج شده و با درخواست ویزای کار اقدام نمایید.  اگر با شرایط کار در امارات و مشاغل و تخصص های مورد نیاز در این کشور، آشنایی کافی را ندارید، توصیه می کنیم، از طریق کاریابی پیشگامان اپلای اقدام نمایید.

 

موسسه کاریابی پیشگامان اپلای رزومه شغلی شما را دریافت کرده و آن را برای کارفرمایانی اماراتی که به دنبال شخصی بامهارت‌های شما هستند، می‌فرستد. متخصصان حقوقی در پیشگامان اپلای، همچنین می‌توانند شانس شما برای پیدا کردن یک شغل مناسب و میزان حقوق تقریبی را نیز تخمین بزنند و شرایطی مانند اجاره مسکن و خدمات ترانسفر فرودگاهی و اخذ اجازه کار در امارات را برای شما فراهم کنند. برای ارزیابی شرایط ویزای کار امارات از طریق فرم زیر اقدام نمایید

OVERVIEW
_

سوالات متداول

آیا می‌توان از طریق ازدواج با یک اماراتی اقامت دائم گرفت؟

تنها در صورت ازدواج یک زن خارجی با یک مرد اماراتی، امکان دریافت اقامت دبی تحت قوانین سخت‌گیرانه فراهم می‌شود. ازدواج یک مرد خارجی با زن اماراتی شامل دریافت اقامت نمی‌شود.

 

بهترین راه برای دریافت اقامت دبی و دبی چیست؟

بهترین راه برای دریافت اقامت دبی و دبی، ثبت شرکت در این کشور است. این رویکرد نه تنها به شما امکان گسترش کسب و کار جهانی را می‌دهد بلکه امکان دریافت اقامت دبی را نیز فراهم می‌کند.

 

آیا ایرانیان می‌توانند از طریق کار اقامت دبی را بگیرند؟

در حال حاضر، کشور امارات به سختی ویزای کار برای ایرانیان صادر می‌کند. کار در دبی و امارات نیاز به یک کارفرما یا کفیل دارد. با توجه به مشکلات کار در امارات، مهاجرت کاری به امارات توصیه نمی‌شود.

 

اقامت دبی از طریق تولد امکان پذیر است؟

امکان دریافت پاسپورت امارات با تولد فرزند در این کشور فقط تحت شرایط خاصی وجود دارد و عمومی نیست.

 

در اقامت از طریق ثبت شرکت آیا خانواده خود را می‌توانیم با خود ببریم؟

بله. با اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، می‌توانید برای خانواده خود نیز اقامت بگیرید و آن‌ها را همراه خود ببرید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *