ویزای سرمایه گذاری استرالیا، سرمایه گذاری در استرالیا، ویزای 188 استرالیا

ویزای سرمایه گذاری استرالیا، سرمایه گذاری در استرالیا، ویزای 188 استرالیا


OVERVIEW
_

ویزای سرمایه گذاری استرالیا (سرمایه گذاری در استرالیا با ویزای ساب کلاس 188 ) 2024

ویزای سرمایه گذاری استرالیا، به هدف جلب صاحبان کسب و کار یا سرمایه‌گذاران جهت مشارکت در توسعه اقتصادی این کشور و سرمایه گذاری در استرالیا ایجاد گردیده است. پیش بینی می شود در سال 2024 بیش از 9000 ویزا به افراد واجد شرایط این مسیر اعطا شود که آن را به یکی از روش های محبوب مهاجرت به استرالیا تبدیل کرده است.

در این نوشتار، انواع ویزای سرمایه گذاری برای افرادی که دارای سرمایه لازم برای مهاجرت به استرالیا هستند، به تفصیل توضیح داده شده است. علاوه بر این، مسیری که به اقامت دائم استرالیا منتهی می‌شود نیز به دقت شرح داده شده است.

اگر خواندن این متن برای شما خسته کننده است، می‌توانید با پرکردن فرم ارزیابی مهاجرت، تیم متخصص پیشگامان اپلای شرایط شما را سریعاً ارزیابی کرده و با شما تماس بگیرند.

ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا، به دو شکل منحصر به فرد صادر می‌گردد و برای افرادی که تصمیم به سرمایه‌ گذاری در استرالیا به مدت زمان مشخص دارند، امکان زندگی در این کشور را فراهم می‌سازد.

OVERVIEW
_

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا به نسبت سایر کشورها:

چرا سرمایه گذاری در استرالیا

اقتصاد پویا و توسعه یافته

اقتصادی پویا، که باز و با نظارت مناسب و دارای نیروی کار ماهر، استرالیا شهرت جهانی در زمینه نوآوری دارد. به منظور بهره‌برداری کامل از این مزایا، استرالیا از سرمایه‌ گذاری بین‌المللی برای تکمیل پس‌اندازهای داخلی استفاده می‌کند.

زیرساخت مدرن و پیشرفته

سرمایه گذاری خارجی به استرالیا کمک می‌کند تا به پتانسیل اقتصادی خود برسد؛ زیرا با فراهم کردن سرمایه برای تأمین صنایع جدید و بهبود صنایع موجود، زیرساخت‌ها و بهره‌وری را افزایش می‌دهد و در این روند فرصت‌های اشتغالی ایجاد می‌شود.

نظام بهداشت و سیستم آموزشی با کیفیت بالا

کشور استرالیا با ارایه استانداردهای بالای کیفی در نظام بهداشت و درمان خود، همواره یکی از 5 کشور برتر دنیا در این زمینه بوده است. از طرف دیگر وجود دانشگاه های معتبر و با رنک جهانی بالا منجر به توسعه تولید ناخالص ملی توسط نیروی دانشگاهی یا متخصص گردیده که نتیجه آن جذب سرمایه گذار بیشتر و ریسک سرمایه گذاری کمتر در استرالیا می باشد.

ارتباط با بازار جهانی

وجود بیش از 2 میلیون شرکت و بیزینس فعال در استرالیا و نیز شرکت های بین المللی منجر به توسعه فضای کسب و کار در استرالیا می شود.از سوی دیگر، با جذب کسب‌وکارهای جدید و توسعه ارتباطات شرکت های استرالیایی در بازارهای جهانی، فرصت‌های صادرات اضافی ایجاد می‌شود که عملکرد کلی صادرات استرالیا را افزایش داده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که،  با جذب رقابت و افزایش نوآوری با به‌کارگیری فناوری‌ها و خدمات جدید در بازار استرالیا، انگیزه برای رقابت و نوآوری را افزایش می‌دهد.

OVERVIEW
_

انواع ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

  1. ویزای نوآوری و سرمایه‌ گذاری تجاری (موقت) – ساب‌کلاس 188:

   این ویزا نوعی کوتاه مدت است و برای صاحبان مشاغل یا سرمایه‌گذارانی طراحی شده است که می‌خواهند در استرالیا کسب‌وکار راه‌اندازی یا سرمایه‌ گذاری کنند. ویزای 188 استرالیا به 5 ساب‌کلاس تقسیم می‌شود، هر کدام با شرایط و مقدار سرمایه مورد نیاز خود می تواند قابل توجه باشد.

  • ویزای نوآوری در بیزینس (Business Innovation stream)
  • ویزای سرمایه‌ گذاری ساده (Investor stream)
  • ویزای سرمایه‌ گذاری ویژه (Significant Investor stream)
  • ویزای سرمایه‌ گذاری ممتاز (Premium Investor stream) – (بسته شده)
  • ویزای کارآفرینی یا استارتاپ (Entrepreneur stream)
  1. ویزای نوآوری و سرمایه‌ گذاری تجاری (دائم) – ساب‌کلاس 888:

   این ویزا به عنوان تمدید ویزای 188 مطرح می‌شود و یک ویزای دائمی برای افرادی است که در حال حاضر ویزای ساب‌کلاس 188 دارند و شرایط اقامت و سرمایه‌ گذاری مورد نیاز را دارا هستند. در ادامه، مزایا، شرایط و جزئیات ویزای 188 بررسی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر، در ادامه همراه ما باشید.

OVERVIEW
_

مزایای ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا برای ایرانیان:

ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاران با تجربه است که می‌خواهند به همراه خانواده‌شان در استرالیا زندگی کنند. مزایای دیگر شامل:

ویژگی‌ها و مزایای ویزای 188 استرالیا:

  1. امکان اقامت پنج الی هفت سال: ویزای 188 استرالیا، امکان اقامت موقت در این کشور را برای یک دوره پنج تا هفت ساله فراهم می‌کند.
  2. عدم الزام نمره زبان انگلیسی: اخذ ویزای 188 استرالیا بدون الزام به کسب نمره زبان انگلیسی امکان‌پذیر است.
  3. اخذ ویزا با ارائه سوابق کسب‌و‌کار و سوابق مالی: برای دریافت این ویزا، تنها ارائه سوابق کسب‌و‌کار و سوابق مالی کافی است.
  4. عدم قید و شرط در ویزای 188 استرالیا: وجود هر گونه محدودیتی برای رفت‌وآمد در کشور، اشتغال و تحصیل برای دارندگان ویزا، و افتتاح حساب‌های بانکی بدون هیچ گونه محدودیتی ممکن است.
  5. عدم نیاز به انتقال سرمایه پیش از اخذ ویزا: درخواست‌دهندگان ویزای سرمایه‌گذاری نیازی به انتقال سرمایه قبل از اخذ ویزا ندارند، و همچنین در زمان سرمایه‌گذاری پس از حضور در استرالیا هیچ الزامی وجود ندارد.
  6. محدوده پایین سرمایه‌گذاری: نسبت به ویزاهای مشابه در سایر کشورها، سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این ویزا کمتر است.
  7. سرمایه‌گذاری مطمئن از طریق اوراق قرضه دولتی: این ویزا امکان سرمایه‌گذاری امن از طریق خرید اوراق قرضه دولتی را فراهم می‌کند.
  8. همراه‌آوردن افراد تحت تکفل: دارندگان این ویزا می‌توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان افراد تحت تکفل همراه بیاورند.
  9. امکان تبدیل به اقامت دائم: با توجه به قانون جدید استرالیا امکان تبدیل ویزای سرمایه گذاری به ویزای 190 استرالیا با امکان اقامت دائم فراهم شده است.

لیست کامل درآمد در استرالیا

OVERVIEW
_

ساب‌کلاس‌های اصلی ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

ویزای کارآفرینی استرالیا برای افراد خلاق و نوآور فراهم شده است تا بتوانند کسب و کار خود را در سطح بین‌الملل گسترش دهند. برای درخواست ویزای ۱۸۸ استرالیا از طریق جریان نوآوری کسب و کار، باید یک طرح کسب‌و‌کار دقیق داشته باشید که توسط دولت استرالیا تایید شده باشد.

ویزای 188 به چند ساب‌کلاس مختلف تقسیم می‌شود که بخش عمده‌ای از ویزاهای اعطایی را در هر سال تشکیل می‌دهد. در زیر خلاصه‌ای از این ساب‌کلاس‌ها آورده شده است و توصیه می شود جهت اطلاعات بیشتر از طریق تکمیل فرم ارزیابی رایگان با ما در تماس باشید:

  1. نوآوری و سرمایه‌ گذاری تجاری (موقت) (ساب کلاس 188) – جریان سرمایه‌گذار عادی: این ساب‌کلاس از ویزای 188 برای افرادی است که می‌خواهند در حوزهٔ سرمایه‌ گذاری فعالیت نمایند و به عنوان جریان سرمایه‌گذار اقدام کنند. ویزای سرمایه‌ گذاری معمولی در استرالیا برای مدیران و سهام‌داران موفق است که با سرمایه‌ گذاری مبلغ ۲.۵ میلیون دلاری، بعد از ۵ سال امکان دریافت اقامت دائم برای خود، همسر و فرزندانشان را دارند. برای ورود به این برنامه، شما باید حداقل امتیاز ۶۵ را در جدول امتیازی به دست آورید.
  2. نوآوری و سرمایه‌ گذاری تجاری (موقت) (ساب کلاس 188) – جریان سرمایه‌گذار ویژه:

    این ساب‌کلاس از ویزای 188 برای افرادی طراحی شده است که دارای استعداد ویژه و توانایی در جذب سرمایه و نوآوری هستند. ویزای سرمایه‌ گذاری ویژه نیز مانند حالت معمولی، پس از گذشت ۵ سال، به اقامت دائم منجر می‌شود. با این تفاوت که در این حالت باید مبلغ ۵ میلیون دلاری سرمایه‌ گذاری کنید. علاوه بر این، در این حالت، نیازی به دریافت امتیاز طبق جدول امتیازی نیست. با این حال، حضور، داشتن مدرک زبان و ارائه دعوت‌نامه از سوی دولت، ایالت یا کمیسیون تجارت و سرمایه‌ گذاری استرالیا الزامی است

  3. جریان سرمایه‌ گذاری عمده (دائم) (ساب کلاس 188) – جریان سرمایه گذار عمده:

    تا سال ۲۰۲۱، جریان ویزای سرمایه‌ گذاری عمده، با سرمایه‌ گذاری مبلغ ۱۵ میلیون دلاری، بدون هیچ‌گونه فیلتر امتیازی، مدرک زبان و شرط حضور، به شما و خانواده‌تان امکان دریافت اقامت دائم را می‌دهد. اما این برنامه از سال ۲۰۲۱ به دستور دولت استرالیا متوقف شده است.

OVERVIEW
_

شرایط سرمایه‌ گذاری در استرالیا:

در میان ساب‌کلاس‌های ویزای 188، فقط دو مورد زیر برای سرمایه‌ گذاری در استرالیا به کار می‌روند:

 نوآوری و سرمایه‌ گذاری تجاری  – جریان سرمایه‌گذار  (Business Innovation stream):  این ساب‌کلاس برای افرادی است که تمایل به ارتقاء فعالیت‌های تجاری خود و سرمایه‌ گذاری در زمینه نوآوری دارند. 

مدت ویزای 188 و اقامت دائم استرالیا:

مدت ویزای 188، حدود 5 سال خواهد بود، اما دارندگان این ویزا می‌توانند پس از 3 سال از شروع اقامت خود، برای اقامت دائم در استرالیا اقدام نمایند.

حداقل دارایی لازم

محدودیت زمانی

محدودیت سنی

نوع برنامه سرمایه گذاری

2.5 میلیون دلار استرالیا

حداقل برای 2 سال

افراد زیر 55 و بالای 18 سال

جریان سرمایه گذار

5 میلیون دلار استرالیا

در هر زمان

بدون محدودیت سنی

جریان سرمایه گذار ویژه

OVERVIEW
_

مدت زمان دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

زمان دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری در استرالیا تقریباً 2 سال است. به عبارت دیگر، حدود 1 ماه برای آماده‌سازی مدارک و سپس 1 ماه برای انجام اقدامات دریافت دعوت‌نامه صرف می‌شود. پس از دریافت دعوت‌نامه، حدود 2 سال زمان می‌برد تا ویزا از سوی اداره مهاجرت برای شما صادر شود. البته این زمان ممکن است کمی بیشتر یا حتی کمتر شود که به امتیاز و شرایط شما بستگی دارد.

OVERVIEW
_

جدول امتیازبندی ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

امتیاز سن:

به متقاضیان بر اساس گروه سنی در زمان درخواست امتیاز داده می‌شود. بین 25 تا 32 سال، بیشترین امتیاز را کسب می‌کنند، در حالی که افراد 45 سال به بالا امتیازی در این قسمت نمی‌گیرند.

 

امتیاز

سن

25

18 تا 24

30

25 تا 32

25

33 تا 39

15

40 تا 44

0

45 تا 49

OVERVIEW
_

جدول امتیازبندی ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

امتیازدهی بر اساس مدارک تحصیلی:

در سیستم امتیازدهی، امتیاز فقط برای بالاترین مدرک تحصیلی متقاضی اختصاص می‌یابد. به عبارت دیگر، اگر متقاضی دارای دکترا و لیسانس باشد، امتیاز تنها به مدرک دکترا تعلق می‌گیرد.

برای اخذ امتیاز، تمام شرایط باید به شغلی مرتبط با متقاضی ارتباط داشته باشند و قابل مقایسه با مدارک استرالیا باشند. این معمولاً در زمان ارزیابی مهارت برای شغلی که متقاضی معرفی شده است، تأیید می‌شود.

 

امتیاز

میزان تحصیلات

20

دکترا

15

لینانس یا فوق لیسانس

10

فوق دیپلم

10

دیپلم

OVERVIEW
_

جدول امتیازبندی ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

امتیازدهی مهارت زبان انگلیسی:

بیشتر متقاضیان کار در استرالیا باید در آزمون IELTS شرکت کنند. امتیازدهی بر اساس دانش زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری به استرالیا به شرح زیر است

 

امتیاز

نمره آیلتس

20

سطح عالی (Superior) = آیلتس 8

10

سطح خوب (Proficient) = آیلتس 7

0

سطح متوسط (Competent) = آیلتس 6

OVERVIEW
_

جدول امتیازبندی ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

امتیازدهی بر اساس سابقه کار:

به هر فرد متقاضی برای دریافت ویزای کار استرالیا، بر اساس سابقه کاری که در داخل یا خارج از استرالیا طی ده سال گذشته داشته، امتیاز اختصاص می‌یابد. این سابقه باید به‌نسبت با شغلی باشد که برای آن درخواست داده شده است. حداکثر امتیاز کلی برای سابقه کار 20 امتیاز است.

 

سابقه کار در استرالیا (در 10 سال گذشته)2

سابقه کار در استرالیا (در 10 سال گذشته)

سابقه کار خارج از استرالیا (در 10 سال گذشته)2

سابقه کار خارج از استرالیا (در 10 سال گذشته)

امتیاز

سال

امتیاز

سال

0

0-1 سال

0

کمتر از 3 سال

5

1-2 سال

5

3-4 سال

10

3-4 سال

10

5-7 سال

15

5-7 سال

15

8-10

20

8-10

-

-




OVERVIEW
_

جدول امتیازبندی ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا:

امتیاز دهی بر اساس میزان سرمایه و تجربه در کسب و کار

سابقۀ بیزینسی در یک یا دو بیزینس

۴ سال از ۵ سال گذشته

۱۰ امتیاز

۷ سال از ۸ سال گذشته

۱۵ امتیاز

 

 

میزان دارایی شما و همسرتان (با دلار ۳,۰۰۰ تومانی حساب می‌شود)

حداقل ۱,۲۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا در هر یک از ۲ سال گذشته

۵ امتیاز

حداقل ۱,۷۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا در هر یک از ۲ سال گذشته

۱۵ امتیاز

حداقل ۲,۲۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا در هر یک از ۲ سال گذشته

۲۵ امتیاز

حداقل ۲,۷۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا در هر یک از ۲ سال گذشته

۳۵ امتیاز

 

 

فروش شما در چهار سال گذشته (با دلار ۳,۰۰۰ تومانی حساب می‌شود)

حداقل ۷۵۰,۰۰۰ دلار استرالیا در حداقل ۲ سال از ۴ سال گذشته

۵ امتیاز

حداقل ۱.۲۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا در حداقل ۲ سال از ۴ سال گذشته

۱۵ امتیاز

حداقل ۱.۷۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا در حداقل ۲ سال از ۴ سال گذشته

۲۵ امتیاز

حداقل ۲.۲۵۰.۰۰۰ دلار استرالیا در حداقل ۲ سال از ۴ سال گذشته

۳۵ امتیاز

 

 

OVERVIEW
_

دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌ گذاری 888

طبق قوانین گذشته، افراد با دارا بودن ویزای 132 اقامت دائم فوری دریافت می‌کردند. در تغییرات جدید در سال 2021، این ویزا به‌صورت موقت بسته شده و متقاضیان جدید باید مدتی را به‌عنوان دارندگان ویزا موقت گذرانند تا بتوانند از طریق ویزای 888، برای درخواست اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

قبلاً، دارندگان ویزای موقت 188 می‌توانستند 4 سال اقامت داشته باشند و پس از این مدت، درخواست اقامت دائم را ارائه دهند. به‌منظور ایجاد انعطاف بیشتر، اعتبار ویزای 188 در حال حاضر 5 ساله است، اما مهاجرین می‌توانند پس از 3 سال ، با رعایت شرایط لازم برای اقامت دائم درخواست دهند.

ویزای 888، مرحله دوم ویزای 188 است. به‌طور کلی برای واجد شرایط اقامت دائم از طریق ویزای 888 باید:

  • حداقل 40 روز در سال در استرالیا اقامت داشته باشید.
  • مدت 2 سال از مدیریت بیزینس‌تان گذشته باشد.
  • سال دوم کسب و کار، مبلغ 200,000 هزار دلار پول وارد کرده باشید. (البته بسته به ایالت متفاوت است.)
  • در سال دوم کسب و کار، دو کارمند استخدام کرده باشید.
OVERVIEW
_

مدارک ویزای سرمایه گذاری استرالیا:

برای اخذ ویزای استرالیا از طریق سرمایه گذاری مدارک خود را در 5 دسته زیر طبقه بندی کنید.

  • مدارک هویتی (پاسپورت و ترجمه سند ازدواج در صورت تاهل، ترجمه شناسنامه با مهر ناتی)
  • مدارک مرتبط با دارایی ها و مستغلات (اموال منقول و غیر منقول مانند: املاک، خودرو(سند این مدارک حتما باید همراه با تائید کارشناس رسمی دادگستری و گواهی ارزش گذاری دادگستری بوده و دارای مهر ناتی در ترجمه باشند)
  • مدارک احراز گردش مالی مناسب (این مدارک مانند: حساب ریالی یا ارزی در ایران و یا حساب پس انداز در خارج از ایران توسط بانک مربوطه به درخواست شما صادر میگردد، توجه داشته باشید که سه فاکتور مانده حاسب، گردش مالی شش ماهه و میانگین دوره شش ماهه سه فاکتور مهم در گواهی بانکی میباشند)
  • مدارک مرتبط با سوابق مدیریتی (توصیه میکنیم هر نوع نشان افتخار، دوره آموزشی معتبر که در حوزه مدیریت کسب و کار خود کسب کرده اید، را ترجمه کنید)
  • مدارک مرتبط با مالکیت کسب و کار (مدارکی مانند: پروانه صنفی، جواز کسب و کار، آگهی و اساس نامه ثبت شرکت، قرارداد های تجاری، سهام شرکت خصوصی ، درصد مالکیت شما از سهام مربوطه را گردآوری کرده و با ترجمه رسمی ارایه دهید.)

 

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

سرمایه‌ گذاری در استرالیا در سال های اخیر با قوانین جدیدی در حال انجام است. ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا، ویزای سرمایه گذاری استرالیا به 5 دسته اصلی تقسیم می شود که قابلیت تبدیل به اقامت دائم استرالیا را دارد و در هر یک  بر اساس میزان سرمایه و شرایط سرمایه‌گذار، می‌توانید از بهترین شرایط اقامتی استرالیا استفاده کنید. با توجه به اهمیت این پروسه و اهمیت حفظ ارزش سرمایه شما برای وکلای پیشگامان اپلای قبل از هرگونه اقدام در جهت اخذ این ویزا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای بهترین راهنمایی را مرتبط با سرمایه و نیاز شما ارائه دهند.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *