مهاجرت به ژاپن 2024

در بسیاری از کشور های در حال توسعه افراد فراوانی تمایل به مهاجرت به کشورهای توسعه یافته مانند: مهاجرت به ژاپن،مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به کانادا و تغییر وضعیت زندگی خود را دارند. برای مهاجرت، افراد می بایست قوانین و شرایط ورود به کشور مد نظر خود را با دقت مطالعه نموده و متناسب با شرایط آن کشور اقدامات لازم را برای دریافت ویزا انجام دهند. یکی از برترین کشور های جهان که تعداد بالای متقاضی مهاجرت را نیز به خود اختصاص داده است.

کشور ژاپن می باشد که به عنوان یکی از قوی ترین و صنعتی ترین کشور ها شناخته می شود و همین موضوع باعث می شود تا متقاضیان مهاجرت به این کشور فراوان باشند. با توجه به این موارد افرادی که قصد مهاجرت به ژاپن را دارند می بایست ابتدا تمامی قوانین مهاجرتی، شرایط و هزینه های این اقدام را بررسی نموده و متناسب با آن اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

کشورژاپن
پایتختتوکیو
جمعیت124 میلیون
پیش شماره81+
واحد پولین
زبان رسمیژاپنی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به ژاپن در سال 2023

ویزای ژاپن

کشور ژاپن در طی سال‌های اخیر مقصد مناسبی، برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به خارج را دارند، بوده است. ژاپن، کشوری مملو از سنت‌های قدیمی و از طرف دیگر سرزمینی پیشرفته در عصر جدید است. این کشور سومین کشور از نظر اقتصادی در جهان و گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی است که قصد مهاجرت به ژاپن یا کار و زندگی در ژاپن را دارند. مهاجرت به ژاپن و این سرزمین تابان از روش‌های متعددی مانند مهاجرت کاری، تحصیل در ژاپن، سرمایه‌گذاری در ژاپن و … امکان‌پذیر است.

از جمله روش های مهاجرت به ژاپن می توان به مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد فرزند، ازدواج و پناهندگی اشاره کرد که هر کدام از این موارد با توجه به وضعیت متقاضی و شرایط موجود در قالب ویزای جداگانه ای در اختیار افراد قرار می گیرد که در این بخش هر کدام از روش های مهاجرت به ژاپن به صورت جداگانه همانند تحصیلی، کاری، مهاجرت خانوادگی و … مورد بررسی قرار گرفته است.

مهاجرت به ژاپن 2024
Bussines
_

مهاجرت به ژاپن از طریق کار

ویزای کار ژاپن

چنانچه قصد مهاجرت به ژاپن برای کار را دارید بدانید از آنجایی که کشور ژاپن یک مرکز تماما صنعتی است لذا افراد متخصص در زمینه های گوناگونی می توانند با ارائه مدارک و رزومه خود شانس به دست آوردن یک شغل مناسب را داشته باشید. با توجه به سطح بالای علم و تخصص در این کشور، تنها افرادی که رزومه معتبر و قابل قبولی داشته باشند می توانند برای مهاجرت به ژاپن و دریافت ویزای کاری در ژاپن اقدام نمایند.

متقاضی مهاجرت به ژاپن و دریافت ویزای کار ژاپن باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. صنعت املاک و نفت و چاپ و نشر از جمله صنایع پردرآمد این کشور محسوب می شود. متقاضی با دارا بودن ویزای کاری این کشور می تواند تا ۳ سال در این کشور کار و زندگی کند. پس از این ۳ سال متقاضی می تواند ویزای خود را تمدید کند و یا برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهد. شغل های مورد نیاز این کشور در حال حاضر پرستاری، مددکاری اجتماعی و مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی می باشد.

Education
_

مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی ژاپن

متقاضی اخذ اقامت ژاپن از طریق تحصیل در این کشور می تواند به این مهم نائل شود. بالا بودن استانداردهای آموزشی، اخذ پذیرش آسان و دانشگاه های معتبر در ژاپن موجب شده است تا این کشور مقصد بسیار خوبی برای مهاجران تحصیلی محسوب شود. کشور ژاپن هر سال ۱۳۰.۰۰۰ دانشجوی خارجی را می پذیرد و دولت این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ این رقم را به دو برابر برساند.

دانشگاه های این کشور در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشگاه توکیو در فهرست ۲۰ دانشگاه برتر جهان و ۵ دانشگاه برتر آسیا می باشد. متقاضی باید در ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کند. متقاضی می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی ژاپن به سفارت ژاپن در کشور خود مراجعه کند و درخواست ویزای تحصیلی دهد.

متقاضی به همراه درخواست خود باید گواهی تائید صلاحیت علمی و پاسپورت معتبر خود را نیز به سفارت ارائه دهد. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ژاپن در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد. هزینه های تحصیل در این مقطع زیاد است اما دانشجویان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و همچنین اخذ مجوز کار دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل در این کشور را تامین کنند. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ژاپن در حدود ۲ سال می باشد.متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی و مدرک زبان انگلیسی آیلتس باشند.

 

Investment
_

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

اخذ ویزای ژاپن

علیرغم اینکه ژاپن رشد اقتصادی چشمگیری نداشته اما از نظر اقتصادی کشور باثباتی است. بنابراین همچنان مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. برای ثبت شرکت و شروع کسب و کار جدید در ژاپن باید به نکات زیر توجه داشته باشید :
در ابتدا باید برای تهیه یک مکان مانند مغازه، فروشگاه، دفتر و … اقدام کنید.
باید حداقل دو نفر از افراد ژاپنی را استخدام کنید.

Birth of a child
_

مهاجرت به ژاپن از طریق تولد فرزند

اقامت دائم ژاپن

در کشور ژاپن اعطای اقامت از طریق تولد براساس قانون خون است. قانون خون یعنی هر نوزادی که والدین او یا حداقل یکی از آن‌ها شهروند ژاپنی هستند، نوزاد نیز می‌تواند تابعیت ژاپنی داشته باشد. بدیعی است که مهاجرت به ژاپن از طریق تولد و اخذ اقامت این کشور تحت یکی از شرایط زیر می‌تواند صورت بگیرد:

 

هردو والدین یا یکی از آن‌ها در زمان تولد فرزند دارای تابعیت ژاپنی باشند.

اگر فرزند زیر بیست سال باشد و ثابت شود که از پدر و مادر ژاپنی متولد شده است، می‌تواند تابعیت ژاپن را از طریق اعلان به وزیر دادگستری ژاپن بدست آورد.

اگر فرزند بالای بیست سال باشد و ثابت شود که از پدر مادر ژاپنی متولد شده است، می‌تواند از طریق حق اقامت و زندگی در ژاپن، تابعیت دریافت کند.

اگر در زمان تولد فرزند در کشور ژاپن هیچ یک از والدین دارای تابعیت ژاپن نباشند، جهت دریافت وضعیت اقامت برای نوزاد تازه متولد شده، والدین وی حداکثر ۱۴ روز پس از تولد نوازد فرصت دارند تا فرم گزارش تولد را در اداره شهرداری محل زندگی خود تکمیل کنند.

Marriage
_

مهاجرت به ژاپن از طریق ازدواج

ویزای کشور ژاپن

ازدواج نیز یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به اخذ اقامت ژاپن منجر شود. برای اینکه بتوانید از طریق ازدواج برای اخذ اقامت دائم ژاپن اقدام کنید باید 5 سال بدون وقفه در این کشور زندگی کرده و هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشید.

در صورت اخذ اقامت ژاپن پس از ازدواج، حتی پس از طلاق نیز اقامت شما نقض نخواهد شد و شما همچنان شهروند ژاپنی باقی میمانید. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رسیدگی به فرآیند طلاق اتباع خارجی در دادگاه‌­های ژاپنی چندان خوب پیش نمی­رود. در نتیجه توصیه ما این است که هیچ گاه از این راه برای اخذ اقامت ژاپن سوء استفاده نکنید.

The Property
_

اخذ اقامت و مهاجرت به ژاپن از طریق خرید ملک

مهاجرت به ژاپن

خرید ملک نیز یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد ژاپن است اما حق اقامت ژاپن را به مالک نمی‌دهد. بنابراین یک روش مهاجرتی جدا محسوب نمی‌شود.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *