مهاجرت به مجارستان 2024

کسانی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند، باید با توجه به هدف خود و روشی که برای مهاجرت به این کشور انتخاب نموده اند، یکی از انواع ویزای کوتاه مدت (نوع C) و یا ویزای بلند مدت (نوع D) را دریافت نمایند و پس از ورود به مجارستان، وضعیت خود و شرایط اقامت در مجارستان را قطعی کنند. ویزای کوتاه مدت مجارستان که معمولا برای اهداف توریستی، تجاری، کارآموزی، درمان پزشکی و یا شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای ورزشی و فرهنگی صادر می شود. این ویزا تنها تا سقف 90 روز اعتبار دارد و دارندگان آن نمی توانند بیش از 90 روز در مجارستان و یا سایر کشورهای شنگن اقامت داشته باشند.

کشورمجارستان
پایتختبوداپست
جمعیت9 میلیون
پیش شماره36+
واحد پولفورینت
زبان رسمیمجاری
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به مجارستان در سال 2024

مهاجرت به مجارستان

مجارستان یک کشور اروپایی است که در مرکز اروپا واقع شده است. جمعیت مجارستان بالغ بر 8 میلیون نفر است و طبق آمار، مذهب اصلی در مجارستان کاتولیک است. زبان رسمی این کشور نیز زبان مجارستانی است. با توجه به موقعیت جغرافیایی مجارستان، این کشور یکی از اصلی ترین کشورهای ترانزیت و محل مهاجرت غیرقانونی زمینی به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

یک فرد مجارستانی، شهروند اتحادیه اروپا به حساب می آید. پس افراد بسیاری در جهان، علاقه مند به مهاجرت به این کشور و اخذ شهروندی آن هستند تا بتوانند با داشتن پاسپورت مجارستان و همچنین ویزای شنگن این کشور، به کل کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند.

شهر بوداپست، شلوغ ترین و محبوب ترین شهر در مجارستان است و مهاجران بسیاری را در خود جای داده است. پس از آن نیز شهرهای Debrecen و Miskolc، بزرگ ترین و محبوب ترین شهرهای مجارستان در بین مهاجران به حساب می آیند.

Bussines
_

مهاجرت به مجارستان از طریق کار

انواع ویزای کاری جهت مهاجرت به مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و حوضه شنگن می باشد که در اروپای مرکزی قرار دارد و جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر دارد. صنایع مختلفی در این کشور از اهمیت ویژه برخوردار هستند مانند معدن، تولید ماشین آلات کشاورزی و تولیدات ابزار صنعتی. با توجه به نرخ بیکاری این در کشور در سال ۲۰۲۰ که حدودا ۵/۳ درصد می باشد، مجارستان مقصد بسیار مناسبی برای متقاضیان خارجی کار می باشد.

در کشور مجارستان به دو صورت نیروهای کار خارجی می توانند وارد بازار کار شوند.

1.دریافت دعوت نامه رسمی از یک کارفرمای مجاری که به صورت جاب آفر (Job offer) می باشد.

2.مهاجرت به مجارستان از طریق ثبت شرکت و مدیریت آن در این کشور.

 

مهاجرت به مجارستان از طریق کار: جاب آفر (Job offer)

این روش برای افرادی است که قرارداد کاری خود را قبل از ورود به مجارستان، دریافت می کنند. در این روش، متقاضیان باید از داخل کشور خود با کارفرمایان در مجارستان ارتباط برقرار کرده و مصاحبه های کاری خود را برای اخذ پذیرش از کارفرمای موردنظر انجام دهند. کارفرمای مجاری نیز برای استخدام فردی با ملیتی خارج از اتحادیه اروپا باید ابتدا آگهی استخدام خود را در مجله رسمی مجارستان (Munkaϋgyi Kӧzpont) به مدت ۱۵ روز آگهی کند که اگر در این مدت فردی مناسب آن جایگاه پیدا نشد، می تواند متقاضیان خارجی را استخدام کند.

در صورتی که شخصی بتواند از جانب کشور مجارستان پیشنهاد کاری دریافت کند و نشان دهد که کارفرما و شخصیتی حقوقی به او در زمینه فعالیت مورد نظرنیاز دارد شرایط کاری و استخدام فرد محقق می شود.ولیکن در ابتدا کارفرما باید آگهی استخدام را به مدت سه ماه منتشر کند در صورت نبود متقاضی آگهی استخدام پوزیشن کاری مربوطه در اتحادیه اروپا منتشر می شود و اگر در اروپا نیز متقاضی وجود نداشته باشد نوبت به فرد ایرانی میرسد تا شغل مورد نظر را از آن خود کند. البته روشهایی جهت دور زدن این قانون وجود دارد که شخص خود را به مجارستان برساند و بتواند ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کند

شایان ذکر است که دانستن زبان مجاری کمک بسیار خوبی به ایجاد ارتباط بین کارفرما و متقاضی و در نهایت کسب جاب آفر جهت مهاجرت به مجارستان توسط متقاضی شود.

 

 

اخذ اقامت از طریق ویزای کار در مجارستان

اخذ ویزای کار مجارستان مستلزم داشتن پیشنهاد کاری بوده و نیازمند دانستن زبان انگلیسی و مجاری در سطح مناسب می باشد. فرد برای شروع کار خود در مجارستان نیاز به داشتن اجازه کار (Work Permit) دارد که این اجازه منجر به گرفتن اجازه اقامت کاری می شود. فرد خارجی که در مجارستان مشغول به کار می باشد و درآمد مناسبی دارد می تواند پس از ۵ سال درخواست اقامت دائم خود را به مراجع ذی صلاح بدهد. از زمانی که با اقامت دائم وی موافقت شود، او باید حدودا ۳ سال به کار خود در مجارستان ادامه دهد تا بتواند شهروند این کشور شود و پاسپورت آن را دریافت و اجازه ورود به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا بدون ویزا را داشته باشد.

 

ویزای همراه در مهاجرت به مجارستان

متقاضی کار در مجارستان پس از دریافت جاب آفر و درخواست ویزای کاری از سفارت این کشور می تواند خانواده خود را به همراه به این کشور ببرد. اعضای خانواده او که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال او هستند از حقوق کامل شهروندی مجارستان مانند اجازه کار و تحصیل رایگان برخوردار هستند. طی سالهای اخیر و با تغییرات قوانین اتحادیه اروپا، طبق قوانین اخیر اتحادیه اروپا مناسب ترین روش جهت ورود و اخذ اقامت و کسب شغل دریافت ویزای تحصیلی می باشد. البته مجارستان جزو آن دسته از کشورهای حوزه شینگن هست که روی پذیرش دوره های زبان هم ویزا صادر می کند و شخص میتواند بواسطه خواندن زبان خود را به مجارستان برساند و ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کند و حتی برای یا برای مقاطع بالاتر پذیرش دریافت کند.

 

مهاجرت به مجارستان را می توان از طریق دیگری همچون ویزای تحصیلی به این صورت که چون ویزای تحصیلی ویزاهای نوع دی d می باشد به فرد اجازه میدهد تا به صورت نیمه وقت کاره کند و بعد از آن که بتواند رفته رفته کارفرما را قانع کند تا شغل مورد نظر را به فرد ایرانی واگذار کند عملی کرد . اگر موفق شود تبدیل ویزای او به ویزای کاری تبدیل شده است. شما با دریافت ویزای تحصیلی تحصیلی جواز بردن همراه به کشور مجارستان را ندارید. ولی میتوانید با ورود به این کشور درخواست ویزای همراه کنید.

Education
_

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

مهاجرت به مجارستان

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به مجارستان اعزام دانشجو جهت تحصیل در مجارستان و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان است. شما می‌توانید با اخذ پذیرش از سوی دانشگاه‌های مجارستان به این کشور اروپایی مهاجرت کنید. سیستم آموزش عالی مجارستان همانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از پیمان و معاهده بولونیا پیروی می‌کند.

جهت مهاجرت به مجارستان لازم است بدانید که زبان تحصیل در دانشگاه‌های برتر مجارستان به ۳ زبان انگلیسی، آلمانی و مجاری ارائه می‌گردد. هزینه‌های پایین زندگی در مجارستان و کیفیت بالای آموزش در دانشگاه‌های این کشور سبب شده تا متقاضیان زیادی را از سراسر جهان برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان سوق دهد شما می‌توانید با اخذ ویزای تحصیلی در مجارستان اقامت موقت این کشور را دریافت کنید.

انواع مدارس متوسطه در مجارستان

Gimnàsium : این دوره دانش آموزان را برای تحصیلات عالی آماده می کند و حداقل ۲ زبان خارجی را آموزش می دهند و از سن ۱۰ سال شروع و تا سن ۱۸ سال ادامه می یابد.

Szakközépiskola : این دوره، دبیرستان مشاغل می باشد و دانش آموزان را برای تحصیلات عالی آماده می کند و از سن ۱۴ تا ۱۸ سال ادامه می یابد.

Szakmunkásképzo Szakiskola: این مدرسه هنرستان فنی و حرفه ای می باشد و از ۱۴ تا ۱۷ سال ادامه می یابد. در این مدرسه آموزش حرفه ای می دهند که به دیپلم حرفه ای منتهی می شود.

شرایط پذیرش در دانشگاه یا کالج در کشور مجارستان:

  • دیپلم دبیرستان یا مدرک کارشناسی
  • اثبات مهارت زبان
  • امتحان ورودی

تحصیل در مقطع لیسانس جهت مهاجرت به مجارستان:

تحصیل در مقطع لیسانس جهت مهاجرت به مجارستان: در دانشگاه های مجارستان ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد و فرد باید مدرک دیپلم معتبر را داشته باشد. دانشجو بنا بر رشته و دانشگاه مورد تحصیل می تواند زبان انگلیسی و یا آلمانی را حین تحصیل فرا بگیرد ونیاز به مدرک زبان نمی باشد.کشور مجارستان به دانشجویان این مقطع اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را می دهد.

 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس جهت مهاجرت به مجارستان:

تحصیل در مجارستان در مقطع فوق لیسانس ۱ الی ۲ ساله می باشد و مستلزم داشتن مدرک لیسانس معتبر است. رشته تحصیلی متقاضی در مقطع فوق لیسانس می بایست ادامه رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی باشد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس مستلزم داشتن مدرک زبان نمی باشد و فرد متقاضی می تواند در حین تحصیل و با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل اقدام به فراگیری زبان انگلیسی یا آلمانی نماید.

 

تحصیل مقطع دکتری جهت مهاجرت به مجارستان:

تحصیل در مقطع دکتری ۳ الی ۵ ساله بوده و مستلزم مدرک فوق لیسانس معتبر و یکسان بودن رشته تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری بدون داشتن مدرک زبان در شرایط غیر بورسیه ای از طریق یادگیری زبان حین تحصیل در دانشگاه محل تحصیل امکان پذیر می باشد.

 

شرایط اخذ بورسیه مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • دانشجو باید مدرک زبان با نمره بالا ارائه دهد
  • ارائه مقالات معتبر بین المللی
  • معدل و نمرات بالا و سایر سوابق تحصیلی

برای پذیرش در مقطع دکترا شما باید رزومه خود را در اختیار اساتید دانشگاه قرار دهید و پس از تایید یک استاد راهنما می توانید از دانشگاه پذیرش بگیرید.

دانشجو این امکان را دارد که در حین تحصیل در مقطع دکتری ۲۰ ساعت بوده و با اجازه دانشگاه و اداره مهاجرت امکان کار تحقیقاتی حین تحصیل نیز برای دانشجو فراهم می باشد. لازم به ذکر است در این مقطع تحصیلی امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد

سیستم آموزشی در مجارستان: جهت مهاجرت به مجارستان لازم است بدانید که نظام آموزشی کشور مجارستان منطبق با نظام آموزشی اروپا می باشد. در این کشور تحصیل در دوره پیش دبستانی و از سن ۳ سالگی شروع می شود و ۳ سال به طول می انجامد. این دوره اختیاری است ولی سال آخر برای تمامی کودکان اجباری می باشد. به همین دلیل کودکان در کشور مجارستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بیشترین میزان مشارکت را دارند. چنانچه شما فرزند خردسال دارید و انتخاب شما مهاجرت به مجارستان است آگاه باشید که مقطع ابتدایی در مجارستان از سن ۶ سالگی شروع می شود و شامل دو دوره ۴ ساله است که مجموعا ۸ سال به طول می انجامد. جهت مهاجرت به مجارستان لازم است بدانید که از سن ۱۴ سالگی دانش آموزان وارد مقطع متوسطه می شوند که متشکل از ۳ نوع دبیرستان عمومی، دبیرستان مشاغل و فنی و حرفه ای می باشد. با توجه به نوع دوره، دانش آموزان از سن ۱۰ و یا ۱۴ سالگی وارد دبیرستان می شوند و تا سن ۱۷ و یا ۱۸ سالگی در این مقطع تحصیلات خود را ادامه می دهند.

Investment
_

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان و سرمایه گذاری: یکی دیگر از روش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در مجارستان وجود دارد و هزینه آن به نسبت گزینه قبل ارزانتر است، ثبت شرکت در کشور مجارستان است. پروسه ثبت شرکت در مجارستان نیاز به زمان حداقل سه الی چهار ماه دارد و پس از ثبت، باید مجوز یک‌ساله از سوی دولت مجارستان اخذ گردد.

مجارستان فرصتی عالی برای سرمایه گذاران جهت دستیابی به بازارهای اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. ثبات مالی، جریان آزاد سرمایه و نیروی کار در اتحادیه اروپا، کمک‌های دولتی، جو مناسب سرمایه گذاری، حمل و نقل و تدارکات توسعه یافته، نیروی کار آموزش دیده با هزینه کم و کیفیتITِ؛ مجارستان را به بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌های بین المللی تبدیل می‌کنند.

هزینه و سرمایه اولیه در این روش حداقل بین ۵ الی ۵۵ هزار یورو است. مجارستان یکی از کشورهایی است که به افراد اجازه می‌دهد با بودجه کمی وارد میدان سودآوری شوند و درجا نزنند.

Birth of a child
_

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد فرزند

مهاجرت به مجارستان

مطابق قوانین مجارستان سیستم اعطای تابعیت این کشور بر اساس اصل خون است. اگر طفلی در مجارستان متولد شود به صرف تولد در خاک مجارستان تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ نخواهد کرد. مگر این که والدین این طفل یا دست کم یکی از آنها تبعه کشور مجارستان باشند؛ بنابراین اگر مهاجرت به مجارستان را از طریق تولد فرزند انجام می دهید؛ باید به این موضوع توجه داشته باشید؛ یعنی اتباع خارجی نمی توانند روی اخذ تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند حساب کنند. روی هم رفته کودکی که در خاک مجارستان به دنیا بیاید؛ با داشتن یکی از شرایط زیر می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را به دست بیاورد:

  • چنانچه اتباع و شهروندان مجارستانی بچه ای خارجی را به فرزند خواندگی بگیرند؛ بعد از گذشت 3 سال تابعیت مجارستان به این طفل نیز اعطاء خواهد شد.
  • طفل متولد شده از پدر و مادر خارجی پس از 5 سال زندگی در خاک مجارستان می تواند برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کند.
  • برای کودک متولد شده از پدر و مادری بدون تابعیت (آپاترید) نیز امکان اخذ تابعیت مجارستان وجود دارد.
Marriage
_

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به مجارستان

افرادی که تمایل به مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها زمانی موفق به اخذ تابعیت مجارستان می گردند که با فردی که تابعیت کشور مجارستان را دارد ازدواج نمایند تا بتوانند اقامت و سپس تابعیت مجارستان را از این طریق اخذ نمایند. همچنین لازم به ذکر است که فردی که قصد ازدواج با یک تبعه مجارستان را دارد باید بتواند اثبات نماید که این ازدواج قصد واقعی آنها بوده و برای اثبات این موضوع باید مدارکی به سفارت ارائه دهند که رابطه عاطفی میان زوج را اثبات نماید.

فاکتورهای مهاجرت را ببینید

Australia
_

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت به مجارستان

قیمت ملک در مجارستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایینتر است و در نتیجه فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است. مجارستان در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا در آمده و در نتیجه از قوانین این اتحادیه تبعیت می‌کند. شرایط اقتصادی در این کشور رو به رشد است و همین امر خود باعث افزایش ارزش ملک نیز خواهد شد.

 

خرید خانه در مجارستان طی سال های اخیر ساده تر شده و محدودیت های آنچنانی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد. بنابراین اگر هدف شما از خرید خانه در اروپا امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن است، مهاجرت به مجارستان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

زمانی که می‌خواهید یک کشور خارجی را برای مهاجرت با سرمایه گذاری املاک ارزیابی کنید، باید موارد زیادی را همچون شرایط زندگی، رفاه اجتماعی، سطح فرهنگی، میزان رشد اقتصادی، میزان تورم و … در نظر بگیرید. در این شرایط حتی وضعیت آب و هوایی کشور مقصد نیز بسیار حائز اهمیت است. چون قرار است سال ها در این کشور زندگی کنید، بنابراین باید تمامی موارد را در نظر داشته باشید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *