مهاجرت به انگلستان 2024

آسان ترین راه های مهاجرت به انگلستان
انگلیس یا برتانیا به عنوان یک کشور اروپایی مقصد اصلی مهاجران کشورهایی مانند ایران است. مهاجرت به انگلستان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بستگی به شرایط فرد دارد. به عنوان مثال با دریافت ویزای تحصیلی یا ویزای کاری، امکان دریافت اقامت این کشور وجود دارد؛ اما همین روش‌ها نیز دارای شرایط خاص است که باید به آن توجه شود. موسسه پیشگامان در این حوزه خدمات بسیار متنوعی را در اختیار افرادی که قصد مهاجرت دارند قرار می‌دهد.

کسانی که تمایل دارند به کشور انگلیس مهاجرت کنند باید با شرایط متنوع اخذ ویزا به صورت کامل آشنا باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود از خدمات مشاوره موسسه ما برای مهاجرت از روش قانونی، استفاده کنید. وکیل مهاجرت به انگلستان نکات لازم برای پیشرفت در روند مهاجرت به این کشور را در اختیار شما قرار خواهدداد.

کشورانگلستان
پایتختلندن
جمعیت67 میلیون
پیش شماره44+
واحد پولپوند استرلینگ
زبان رسمیانگلیسی
OVERVIEW
_

مهاجرت به انگلیس 2024(شرایط،روش ها، مدارک، هزینه ها)

مهاجرت به انگلستان

بریتانیا، در میان کشورهای اتحادیه اروپا، به عنوان یک مقصد مهاجرتی محبوب در نظر گرفته شده است. این سرزمین، با فرصت‌های شغلی فراوان، امکان دسترسی به بهترین دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی پیشرفته، جاذبه ایده‌آلی برای ایرانیان تشکیل داده است. از این‌رو، بسیاری از فکر مهاجرت به اروپا را دارند و انتخاب انگلیس به عنوان مقصد نهایی خود را می‌کنند.

 

مهاجرت به انگلیس، امکانات متعددی را در بر دارد. روش‌های مختلفی چون مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، تأسیس و ثبت شرکت، از طریق ازدواج با شهروندان محلی و ... در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. برای آغاز مسیر مهاجرت، متقاضیان باید با شرایط و روش‌های مختلف آشنا شده و مدارک لازم را تهیه نمایند.

 

اینجاست که ما به کمک یک راهنمای جامع، شما را در مسیر مهاجرت به انگلیس هدایت می‌کنیم. در این مقاله، جزئیات مهمی درباره شرایط مهاجرت و اخذ اقامت در انگلیس ارائه شده است. برای کسانی که تصمیم به گام برداشتن در جهت مهاجرت گرفته‌اند، این مطلب منبع اطلاعات مفیدی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر، همراه پیشگامان اپلای باشید.

OVERVIEW
_

مزایای مهاجرت به انگلیس 

مهاجرت به انگلستان

کشور انگلیس، یکی از گزینه‌های برجسته برای ایرانیان در طرح مهاجرت است؛ زیرا زندگی در این دیار، بهره‌های فراوانی را به همراه دارد و آینده تحصیلی و شغلی مهاجران را تضمین می‌نماید. طبق قوانین انگلیس، مهاجرت به این کشور از طریق راه‌های تحصیلی، شغلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان‌پذیر است؛ البته برخی از این مسیرها، خود شاخصه‌های گوناگونی از مهاجرت را دربرمی‌گیرند، از جمله مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری که حاوی روش‌هایی چون خرید ملک، خرید اوراق قرضه، ویزای نوآفرینی، استارتاپ و کار در شرکت می‌شود.

OVERVIEW
_

اخذ اقامت انگلیس

مهاجرت به انگلستان

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، می‌بایست به صورت قانونی تعداد سال‌های مشخصی را در انگلیس ساکن شوند تا بتوانند اقامت این کشور را به‌دست آورند. به عنوان مثال، اگر یک فرد غیر اروپایی از طریق ازدواج به انگلیس مهاجرت کرده باشد، می‌تواند پس از ۲ سال زندگی مشترک با همسر انگلیسی خود، اقامت دائم را دریافت نماید. همچنین افرادی که مجوز کاری Tier 1 و Tier 2 انگلیس را دریافت یا به روش سرمایه‌گذاری مهاجرت کرده‌اند و همچنین افرادی که مالکیت یک بیزینس در انگلیس را بر عهده دارند، پس از ۵ سال زندگی در این کشور، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

 

برای دریافت اقامت دائم انگلیس، شرایط فرد متقاضی بررسی خواهد شد و باید از یک سری شرایط همچون سطح زبان مناسب، تمکن مالی مناسب و ... برخوردار باشد. همچنین لازم است هزینه درخواست اقامت دائم هم پرداخت گردد که به مبلغ حدودی ۲۴۰۰ پوند می‌باشد. افرادی که می‌خواهند علاوه بر خود، برای اعضای خانواده شان نیز اقامت دائم دریافت کنند باید برای هر کدام از آنها درخواست را ثبت نمایند.

 

نکته مهم در مورد دریافت اقامت دائم انگلیس این است که دارندگان اقامت دائم این کشور پس از یکسال، می‌توانند برای دریافت تابعیت انگلیس درخواست ثبت نمایند.

OVERVIEW
_

مدارک مهاجرت به انگلیس

مهاجرت به انگلستان

یکی از کارهای حیاتی برای مهاجرت به انگلیس، تهیه مدارک لازم است و هر نقص یا ایراد در مدارک ممکن است پروسه رسیدگی به پرونده شما را تاخیر بیاندازد؛ علاوه بر این، در صورت تقدم مدارک ناقص و جعلی، ممکن است درخواست ویزای شما رد شود.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلیس بر اساس نوع روش مهاجرت متفاوت است؛ اما یک لیست کلی از این مدارک عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان
  • گواهی‌های پزشکی
  • مدارک ازدواج یا طلاق
  • سوابق تحصیلی یا کاری
  • ارائه بیمه معتبر
OVERVIEW
_

شرایط و مراحل مهاجرت به انگلیس

مهاجرت به انگلستان

بدون تردید، شرایط مهاجرت به انگلیس در روش‌های مختلف آن گوناگون است و متقاضیان مهاجرت به این کشور ابتدا باید نوع راهی که تمایل دارند طی کنند را انتخاب کرده و سپس به بررسی شرایط آن بپردازند. البته برخی از شرایط مشترک برای همه روش‌های مهاجرت وجود دارد، مثل ارائه مدرک زبان، داشتن تمکن مالی مناسب و ... اما برخی شرایط دیگر نیز در برخی از روش‌ها متفاوت است؛ به عنوان مثال در روش مهاجرت تحصیلی، لازم است نامه پذیرش از یک دانشگاه در انگلیس دریافت شود یا در برخی روش‌های مهاجرتی، شرط سنی نیز اعمال می‌شود.

 

مراحل مهاجرت به انگلیس عبارتند از:

  • انتخاب نوع ویزای انگلیس (که در بخش بعدی، انواع ویزاهای انگلیس را معرفی خواهیم کرد)
  • تکمیل فرم آنلاین ویزا در سایت اداره مهاجرت انگلیس
  • ارسال فرم از طریق ایمیل یا مراجعه حضوری به آژانس
  • انجام رزرو وقت سفارت انگلیس
  • پرداخت آنلاین هزینه‌های ویزای انگلیس
  • حضور در سفارت در تاریخ مشخص و ارائه مدارک؛ همچنین مرحله انگشت‌نگاری نیز در سفارت انجام می‌شود.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای انگلیس به شکل اینترنتی که به زبان انگلیسی است، بنابراین دقت کافی در تکمیل فرم الزامی است؛ همچنین برای هر فرد باید فرم درخواست ویزا به صورت جداگانه تکمیل شود.

پس از تکمیل فرم، باید هزینه رزرو وقت در سفارت انگلیس پرداخت شود و پس از دریافت وقت، حداکثر 3 ساعت زمان داده می‌شود تا هزینه پرداخت گردد. در صورت عدم پرداخت هزینه، درخواست باطل خواهد شد.

 

در مورد مصاحبه در سفارت انگلیس، باید دانست که سفارت این کشور در ایران غیرفعال است؛ بنابراین برای انجام مراحل مصاحبه و انگشت‌نگاری، به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات مراجعه نمایید.

OVERVIEW
_

بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس

مهاجرت به انگلستان

در موضوع مهاجرت به انگلیس، باید آگاه باشید که چندین روش مختلف وجود دارد و شرایط هر یک از این روش‌ها به شدت متفاوت است. در ادامه این مقاله، به صورت جداگانه شرایط هر یک از روش‌های مهاجرت به انگلیس را بررسی خواهیم کرد:

OVERVIEW
_

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی نه تنها در انگلیس بلکه در دیگر کشورهای اروپایی نیز تقاضای زیادی دارد. داوطلبانی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل وارد یکی از دانشگاه‌های انگلیس شوند، باید دارای شرایطی باشند که مهم‌ترین آنها ارائه مدرک زبان، ارائه مدرک تحصیلی معتبر، داشتن سن مناسب و ... است. یکی از شرایط دیگر برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس، اثبات تمکن مالی است. دانشجو باید توانایی مالی لازم برای زندگی و تحصیل در کشور انگلیس را به‌اثبات برساند.

اکثر دانشگاه‌های انگلیس دارای ‌آوازه‌ای بلندی دارند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به:

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه دورهام گلاسکو
  • دانشگاه رویال هالووی دانشگاه لندن
  • دانشگاه کوئینز بلفاست
  • دانشگاه ادینبرو
  • دانشگاه سنت‌اندروزآبردین
  • دانشگاه آبریس تویست
  • دانشگاه کینگستون
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه ساوتهمپتون

 و ...

دانشجوهایی که می‌خواهند ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنند، باید سن بالای ۱۶ سال داشته باشند و مدرک زبان معادل با سطح B2 استاندارد CEFR ارائه نمایند. (سطح B2 معادل با نمره آیلتس بین ۵.۵ تا ۶.۵ است).

در دانشگاه‌های انگلیس، برنامه‌های تحصیلی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند و دانشجو باید بعد از ثبت درخواست و ارائه مدارک، منتظر دریافت نامه پذیرش تحصیلی باشد.

دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های انگلیس چالشی است و باید از سوابق تحصیلی قوی، رزومه پژوهشی و تحقیقاتی مطلوب بهره‌مند باشید. همچنین بالا بودن سطح زبان شما، احتمال قبولی تان را افزایش می‌دهد. بنابراین، اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارید، حتماً بر روی بهبود مهارت زبانی خود تمرکز کنید.

بهترین دانشگاه های انگلستان

OVERVIEW
_

مهاجرت کاری به انگلستان

مهاجرت به انگلیس از طریق کار

مهاجرت کاری، همچون مهاجرت تحصیلی، جذابیت‌های خود را دارد. افراد می‌توانند با تحصیلات آکادمیک، تجربه و سابقه کاری، وارد بازار کار انگلیس شوند و امکان پیدا کردن شغل، هم برای افراد تحصیل‌کرده و هم برای افرادی که تحصیلات چندانی ندارند، فراهم است. یک راه مهاجرت کاری به انگلیس، دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت یا کارفرمای انگلیسی است. در این راه، باید دعوت‌نامه معتبر شغلی ارائه شود و سپس می‌توان ویزا را دریافت کرد.

 

کشور انگلیس هر ساله لیستی از موقعیت‌های شغلی مورد نیاز خود در رشته‌های مختلف ورزشی، هنری، مهندسی، مدیریتی، علوم پزشکی و ... منتشر می‌کند و برای این موقعیت‌های شغلی، نیروی کار خارجی هم جذب می‌کند. افراد با بررسی موقعیت‌های شغلی می‌توانند برای آنها درخواست دهند و بدین طریق به این کشور مهاجرت نمایند.

 

پس از بررسی موقعیت‌های شغلی و ثبت درخواست در اداره مهاجرت بریتانیا، باید منتظر بررسی درخواست و مدارک خود باشید و اگر واجد شرایط لازم باشید، ویزایی تحت عنوان ویزای اسکیل ورکر انگلیس برای شما صادر می‌شود. با استفاده از این ویزا می‌توانید همراه همسر و فرزندان خود به انگلیس مهاجرت کنید و پس از ۵ سال اقامت در این کشور، اقامت دائم خود و خانواده تان را دریافت نمایید.

 

لازم به ذکر است که دریافت ویزای اسکیل ورکر انگلیس، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی معادل با CEFR B1 دارد که سطح B1 معادل با نمره آیلتس بین ۴ و ۵ است. همچنین لازم است حداقل ۱۲۷۰ پوند به مدت ۲۸ روز متوالی قبل از تاریخ ثبت درخواست، در حساب شما موجود باشد. نکته مهم دیگر در خصوص دریافت ویزای اسکیل ورکر انگلیس، داشتن حداقل ۷۰ امتیاز طبق سیستم امتیازی بندی برنامه اسکیل ورکر می‌باشد.

دو گروه برای ویزای کار انگلستان وجود دارند که شامل Tier 1 و Tier 2 هستند. متقاضیانی می‌توانند برای ویزای Tier 2 درخواست دهند که شغل خاصی را در برتانیا به دست آورده‌اند که تقاضا برایش نیست یا کم است. این مشاغل شامل پزشکان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، امدادگران و فیزیوتراپیست‌ها هستند. اگر با ویزای Tier 2 وارد این کشور شوید، می‌توانید به مدت 5 سال در انگلیس بمانید. اگر متقاضیان ساکن سوئیس یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا نباشند، می‌توانند برای ویزای Tier 1 درخواست دهند. این افراد همچنین می‌توانند در حوزه‌های مهندسی، مراقبت‌های بهداشتی، هنر یا فناوری دیجیتال که سابقه کاری و مهارت بالا دارند، درخواست دهند.

OVERVIEW
_

 مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج می‌تواند از مسیرهای جذابی برای کسانی باشد که به دنبال اقامت دائم در این کشور هستند. ازدواج با یک شهروند انگلیسی یا حتی با یک فرد غیرانگلیسی که اقامت دائم در انگلیس دارد، شرایط مهاجرت را ایجاد می‌کند. البته این روند شرایط خاصی دارد و تنها ازدواج با فرد انگلیسی کافی نیست.

 

برای مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج، متقاضی باید سن بالای ۱۸ سال داشته باشد و همچنین باید توان مالی همسر خود را برای تأمین هزینه‌های زندگی در انگلیس اثبات کند. شرایط دیگر شامل محرز شدن واقعی بودن ازدواج و حداقل نمره آزمون زبان آیلتس 4 نیز می‌شود.

افرادی که با شهروندان انگلیسی ازدواج می‌کنند، پس از دو سال زندگی مشترک، می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند، اما اگر ازدواج آنها فقط صوری باشد، اقامت دائم امکان‌پذیر نخواهد بود. هزینه لازم برای دریافت ویزای ازدواج انگلستان هم در حدود ۱۰۰ پوند می‌باشد.

OVERVIEW
_

 مهاجرت به انگلیس از طریق تولد فرزند

مهاجرت به انگلستان

اگرچه در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌توان با تولد کودک در آن کشور، تابعیت را دریافت کرد، این قانون در انگلیس صدق نمی‌کند. بنابراین، تولد نوزادان والدین غیرانگلیسی در خاک این کشور باعث دریافت تابعیت انگلیسی فرزند نمی‌شود. همچنین نوزادان متولد شده در انگلیس، اگر والدین آنها مشخص نباشند، تابعیت این کشور را دریافت می‌کنند.

مهاجرت به انگلستان از طریق کودکان متولد شده در انگلستان: کودکی که در بریتانیا از والدین غیر انگلیسی متولد شده است ممکن است به طور خودکار واجد شرایط شهروندی بریتانیا نباشد. تابعیت بریتانیا در بدو تولد فقط برای فرزندانی که والدینی با تابعیت بریتانیا یا وضعیت اقامت دارند در دسترس است.

 

برای اینکه فرزندی از والدین غیربریتانیایی از طریق تولد تابعیت بریتانیا را دریافت کند، حداقل یکی از والدین باید «وضعیت مستقر یا اجازه اقامت» در بریتانیا داشته باشد. این می تواند شامل افرادی که اجازه اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا یا اقامت دائم EEA دارند نیز باشد. شما باید شواهدی داشته باشید که نشان دهد یکی از والدین یا هر دو در بریتانیا «ساکن» هستند. به عنوان مثال می توان به مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون Life in the UK و گواهینامه ILR یا کارت اقامت دائم اشاره کرد. اگر پس از تولد فرزندتان به شما وضعیت اقامت داده شود، می توانید به عنوان شهروند بریتانیا ثبت نام کنید.

OVERVIEW
_

مهاجرت به انگلیس از طریق دعوت‌ نامه

 

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان

روش دیگری برای مهاجرت به انگلیس و دریافت اقامت، دریافت دعوت نامه از سوی شخصی است که شهروندی یا اقامت این کشور را دارد. در این روش، میزبان باید جزو خویشاوندان درجه یک باشد و همچنین باید صاحب یک مکان مانند آپارتمان در این کشور باشد.

 

از شرایط مهاجرت به انگلیس با استفاده از دعوت نامه، اثبات تمکن مالی میزبان است. باید بتواند از نظر مالی تامین‌کننده فرد دعوت شده باشد. همچنین شخصی که از دعوت نامه استفاده می‌کند، می‌تواند توان مالی خود را برای هزینه‌های زندگی در این کشور نیز اثبات نماید.

 

برای اطمینان از اعتبار قانونی یک دعوت‌نامه، میزبان شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. شهروند انگلستان یا مقیم قانونی: میزبان شما باید یا شهروند انگلستان باشد یا قانوناً در این کشور مقیم باشد.
  2. آشنایان یا بستگان شما: میزبان شما باید یکی از آشنایان یا بستگان شما باشد.
  3. محل سکونت در انگلستان: میزبان شما باید محل سکونت مشخصی در کشور انگلستان داشته باشد.
  4. فضای کافی برای میزبانی: میزبان شما باید در تمام طول مدت اقامت شما در انگلستان، شرایط و فضای کافی برای میزبانی شما داشته باشد.
OVERVIEW
_

 مهاجرت نخبگان به انگلستان

مهاجرت به انگلستان از طریق تلنت ویزای انگلیس

از جمله روش‌های مهاجرت به انگلیس، اخذ ویزای نخبگان یا گلوبال تلنت است. این ویزا برای افرادی که در زمینه‌های هنری، ورزشی، نخبگان یا تخصصی در انگلیس مورد نظر هستند، ارائه می‌شود. یکی از مزایای دریافت این ویزا این است که بدون ارائه مدرک زبان و حتی بدون برخورداری از تمکن مالی، می‌توان آن را دریافت کرد.

 

از شرایط مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای گلوبال تلنت، دریافت تاییدیه است. بدین معنا که باید شخص به عنوان نخبه شناخته شود. هزینه مهاجرت از طریق این ویزا شامل هزینه درخواست برای شخص متقاضی و هر همراه 608 پوند به ازای هر نفر، هزینه بیمه برای هر نفر به مبلغ 624 پوند و هزینه تاییدیه هم 456 پوند است.

OVERVIEW
_

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

مهاجرت به انگلستان

نگلیس، به منظور حمایت از افرادی که در کشورهای محل سکونت خود تهدید می‌شوند، درخواست‌های پناهندگی را بررسی کرده و در برخی موارد، متقاضیان را به‌عنوان پناهنده پذیرفته است. این کشور عضو کنوانسیون پناهندگی جنیوا می‌باشد، که کشورهای عضو ملزم به بررسی درخواست‌های پناهندگی هستند و شرایط بهتری را برای پناهجوها فراهم می‌آورند.

 

لازم به ذکر است با وجود مشکلات فراوان و مخاطرات این راه موسسه پیشگامان اپلای به هیچ وجه این روش را توصیه نکرده و هیچگونه خدماتی در این زمینه ارایه نمی دهد، این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی از قوانین پناهندگی انگلستان تهیه شده است.

OVERVIEW
_

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری 

مهاجرت به انگلستان

اگر می‌خواهید در املاک و مستغلات در انگلستان سرمایه‌گذاری کنید، ویزای سرمایه‌گذاری لازم است. برای این منظور دو دسته ویزای وجود دارد که شامل سرمایه‌گذار Tier 1 و ویزای مبتکر (Innovator visa) است. هر دسته به میزان سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد.

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذار Tier 1 و سپس درخواست اقامت دائم (ILR) باید حداقل 2 میلیون پوند در شرکت‌های بریتانیایی سرمایه‌گذاری کنید. برای دریافت ویزای مبتکر، باید حداقل 50 هزار پوند در شرکت بریتانیایی خود سرمایه‌گذاری کنید، مدیر عامل آن شوید و مسئولیت توسعه آن را تا زمان دریافت اقامت دائم بر عهده بگیرید.

 

جهت مهاجرت به انگلستان اگر متقاضیان بتوانند یک بیزینس پلن و یا طرح کسب و کار خلاقانه‌ای را به کشور انگلیس ارائه بدهند و این طرح توسط موسسات و مراکز تجاری که حامی کارآفرینی در این کشور هستند تایید شود، به آنها ویزای start-up تعلق می‌گیرد. ویزای استارتاپ انگلستان اجازه ثبت شرکت را به متقاضیان می‌دهد و اقامت 2 ساله‌ای را برای آنها در نظر می‌گیرد. اما باید توجه داشت که این اقامت 2 ساله قابل تمدید نیست و متقاضیان برای تمدید اقامت خود باید نوع ویزا را تغییر دهند.

 

همچنین داشتن تسلط بر روی زبان انگیسی در سطح B2 نیز لازم است. حداقل سرمایه لازم برای گرفتن این ویزا 50 هزار پوند است که هرچه این رقم بیشتر شود، شانس موافقت با طرح بیزنسی شما توسط مراکز مربوطه بیشتر خواهد بود.

 

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری: بریتانیا مقصدی فریبنده برای کسانی است که به دنبال سرمایه گذاری پول خود و اخذ اقامت هستند. این مکان همیشه یک مکان انتخابی محبوب در میان افراد با ارزش دارایی خالص بالا بوده است که به دنبال زندگی در یک فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باثبات هستند.

 

اگر به دنبال مسیری برای مهاجرت به انگلستان یا دریافت اقامت این کشور هستید، ویزای سرمایه گذار انگلستان می تواند برای شما ایده آل باشد. این یک فرآیند سریع و دسترسی سریع ارائه می دهد که به سرمایه گذاران اجازه می دهد اقامت این کشور را کسب کنند و در عین حال راه را برای شهروندی تنها پس از پنج سال هموار کند.

 

ویزای سرمایه گذاری انگلستان چیست؟

ویزای سرمایه گذار Tier 1 که به عنوان ویزای طلایی انگلستان نیز شناخته می شود، یک برنامه اقامت بر اساس سرمایه گذاری در انگلستان است. این اجازه می دهد تا سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا با ارزش خالص بالا که در ازای اقامت در این کشور سرمایه گذاری مالی قابل توجهی در بریتانیا انجام دهند.

شرایط ویزای سرمایه گذار انگلستان

برای دریافت مجوز برای ویزای سرمایه گذار Tier 1، باید چندین شرط را رعایت کنید، از جمله:

  • شما حداقل 18 سال سن دارید
  • حداقل به 2 میلیون پوند وجوه دسترسی دارید
  • شما یک حساب در یک بانک تحت نظارت بریتانیا دارید
  • همچنین، باید ثابت کنید که پولی که دارید متعلق به شما یا همسرتان، همسر مجرد یا همجنس است.

وجوه شما:

  • حداقل در یک موسسه مالی تنظیم شده هستند
  • باید برای خرج کردن در بریتانیا در دسترس باشد
  • هنگام درخواست، پول شما می تواند در بریتانیا یا خارج از کشور باشد. با این حال، توجه داشته باشید که اگر وجوه سرمایه گذاری خود را کمتر از دو سال نگه داشته اید، باید منبع آنها را ثابت کنید و وزارت کشور باید در هر موردی از منبع آنها راضی باشد.
  • به عنوان متقاضی ویزای سرمایه گذاری بریتانیا برای اولین بار، نیازی به رعایت هیچ یک از الزامات زبان انگلیسی، هزینه تعمیر و نگهداری، یا شرایط اسکان نخواهید داشت.
  • برای واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذار Tier 1 انگلستان، باید حداقل به 2 میلیون پوند وجوه دسترسی داشته باشید.

گزینه های سرمایه گذاری ویزای سرمایه گذار درجه 1 انگلستان

  • شما باید حداقل 2 میلیون پوند در سرمایه گذاری های واجد شرایط سرمایه گذاری کنید، پس از پذیرفته شدن در دسته ویزای سرمایه گذار Tier 1. سرمایه سهام و/یا سرمایه وام در شرکت‌های فعال و تجاری ثبت شده در بریتانیا تنها گزینه‌های سرمایه‌گذاری است که واجد شرایط ویزای سرمایه‌گذار درجه 1 هستند. ظرف 90 روز پس از ورود به دسته ویزای سرمایه گذار انگلستان، باید یک سرمایه گذاری واجد شرایط انجام دهید.
  • سرمایه گذاری در شرکت های خارج از کشور یا تراست پذیرفته نمی شود. همچنین نمی‌توانید وجوهی را در شرکت‌هایی که در زمینه سرمایه‌گذاری/مدیریت/توسعه املاک مشارکت دارند سرمایه‌گذاری کنید.
  • مقدار پولی که سرمایه گذاری می کنید تعیین می کند که چه زمانی می توانید مرخصی نامحدود دریافت کنید:

اگر 2 میلیون پوند سرمایه گذاری کنید، می توانید واجد شرایط مرخصی نامحدود برای اقامت پس از پنج سال باشید.

اگر 5 میلیون پوند سرمایه گذاری کنید، می توانید واجد شرایط مرخصی نامحدود برای اقامت پس از سه سال باشید.

اگر 10 میلیون پوند سرمایه گذاری کنید، می توانید واجد شرایط مرخصی نامحدود برای اقامت پس از دو سال باشید.

به عنوان یک سرمایه گذار ردیف 1 بریتانیا، شما واجد شرایط برداشت سود خالص و سود سهام به دست آمده پس از تاریخ کسب سرمایه گذاری واجد شرایط خود هستید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای سرمایه گذاری درجه 1 انگلستان

هنگامی که برای ویزای سرمایه گذاری انگلستان درخواست می کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

پاسپورت فعلی یا سایر مدارک شناسایی معتبر مسافرتی

اگر از کشوری هستید که در آن آزمایش سل لازم است، باید نتایج آزمایش سل خود را نشان دهید

شما باید گواهی سابقه کیفری را از هر کشوری که 12 ماه یا بیشتر در 10 سال گذشته در آن اقامت داشته اید نشان دهید.

شما باید مطمئن شوید که حداقل یک صفحه خالی در پاسپورت شما برای ویزای شما وجود دارد.

هر مدرکی که به زبان انگلیسی یا ولزی نباشد به ترجمه تایید شده نیاز دارد.

سرمایه گذاری 10 میلیون پوندی به شما این امکان را می دهد که تنها پس از دو سال در انگلستان اقامت کنید. این امر ویزای سرمایه گذار را به یکی از سریع ترین راه ها برای دریافت پاسپورت انگلستان تبدیل می کند.

شواهد صندوق های سرمایه گذاری:

شما باید مدرکی را ارائه دهید که نشان دهد پول نقد سرمایه گذاری لازم را دارید.

OVERVIEW
_

اخذ اقامت و مهاجرت به انگلیس از طریق خرید ملک 

مهاجرت به انگلستان

اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید بد نیست بدانید کشور انگلستان، کشوری پیشرفته و دارای شرایط مطلوب برای زندگی است. از این رو زندگی در انگلستان می‌تواند برای بسیاری از شهروندان کشورهای خارجی، هدفی از پیش تعیین شده باشد. انگلستان برخلاف دیگر کشورها، از طریق خرید ملک به سرمایه‌گذاران اقامت و ویزای مستقیم ارائه نمی‌دهد. اما می‌توانید از طریق ویزای کاری انگلستان، ویزای تحصیلی انگلستان و یا دیگر ویزاها به این کشور مهاجرت کرده و ملک موردنظر خود را خریداری کنید

 

. خوشبختانه خرید خانه حتی بدون اینکه در انگلستان زندگی کنید و یا اقامت این کشور را داشته باشید، امکان‌پذیر است. طبق آخرین آمار، ۵۲/۸٪ از خانواده­‌ها در انگلستان خانه‌های شخصی خودشان را دارند. ۲۸/۲٪ املاک مستقل از وام هستند و ۲۴/۶٪ املاک وام دارند. این رقم کمتر از میانگین اتحادیۀ اروپا است اما از برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و سوئیس بالاتر است.

 

خرید ملک و دریافت وام مسکن برای کسانی که قصد مهاجرت به انگلستان و زندگی در این کشور را دارند، امکان‌پذیر است. اما با این حال افرادی که کم‌تر از ۲ سال در انگلستان اقامت داشته و شغلی ندارند، ممکن است با شرایط سخت‌تری برای مهاجرت به انگلستان و دریافت وام مسکن در این کشور مواجه شوند.

 

بانک‌های بین‌المللی مانند بانک HSBC خدماتی در زمینه دریافت وام مسکن ارائه می‌دهند. اکثر وام دهندگان برای ارائه وام‌های مسکن مختلف، نرخ ثابت و متغیر ارائه می‌دهند. بانک‌ها و نهادهای ارائه دهنده وام مسکن از شما می‌خواهند تا بودجه‌ای را به‌عنوان بیعانه که بین ۵ الی ۴۰ درصد ارزش ملک را تشکیل می‌دهد، پرداخت کنید. البته این نرخ برای افرادی که مقیم انگلیس نیستند باید بیش‌تر باشد.

OVERVIEW
_

 هزینه مهاجرت به انگلیس چقدر است؟

مهاجرت به انگلستان

هزینه‌های مرتبط با مهاجرت به انگلیس شامل بیمه، تمکن مالی لازم و... است. در ویزاهای مختلف، هزینه‌های جداگانه‌ای نیز وجود دارد. به عنوان مثال در ویزای تحصیلی، شهریه دانشگاه نیز باید در نظر گرفته شود. در ادامه به برخی از این هزینه‌ها اشاره می‌شود:

OVERVIEW
_

 هزینه مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مهاجرت به انگلستان

  • Child Tier 4: سالیانه 17 هزار پوند الی 29 هزار پوند
  • General Tier 4: هزینه درخواست (20 تا 90 پوند)
  • شهریه تحصیلی: سالیانه 10 هزار پوند الی 40 هزار پوند
  • هزینه زندگی دانشجویی: سالانه 10 هزار الی 11,200 پوند
  • تمکن مالی: ماهیانه 800 پوند + 600 پوند هر همراه

 

OVERVIEW
_

 هزینه مهاجرت کاری به انگلیس

مهاجرت به انگلستان

  • داشتن اسپانسر + هزینه درخواست ویزا
  • 300 پوند برای هر یک از همراهان

 

OVERVIEW
_

 هزینه مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان

  • اثبات درآمد سالیانه (18,600 پوند) یا ارائه موجودی حساب (به ازای هر فرزند می بایست 2,400 پوند ارائه شود.)

 

OVERVIEW
_

 هزینه مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به انگلستان

  • برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های انگلیس متقاضی سرمایه‌گذاری: اثبات دارایی (50 هزار پوند) + توانایی مالی برای زندگی (3,310 پوند + برای هر همراه 1,890 پوند)
  • ثبت شرکت: داشتن سرمایه لازم (200 هزار پوند در بانک)، توانایی مالی برای زندگی (3,300 پوند + برای هر همراه 1,890 پوند)
  • خرید اوراق قرضه: داشتن سرمایه لازم (2 میلیون پوند) + خرید اوراق قرضه به میزان 1,750,000 پوند
  • خرید ملک: داشتن سرمایه لازم (حداقل 750 هزار پوند) + خرید ملک (750 هزار پوند تا 2 میلیون پوند)
OVERVIEW
_

 هزینه ویزای انگلیس برای ایرانیان چقدر است؟

مهاجرت به انگلستان

هزینه دریافت ویزا بر اساس نوع ویزا متغیر است. به عنوان مثال:

  • ویزای اسکیل ورکر انگلیس: 625 پوند
  • ویزای سرمایه‌گذاری: 1638 پوند
  • ویزای کارآفرینی: 1292 پوند
  • ویزای استارتاپ: 378 پوند
  • ویزای تحصیلی دانش آموزی: 363 پوند
  • ویزای تحصیلی دانشجویی: 363 پوند
  • ویزای توریستی: 100 پوند
  • ویزای ازدواج + فامیلی: 1538 پوند
  • ویزای گلوبال تلنت: 623 پوند

 

OVERVIEW
_

 هزینه‌های زندگی در انگلیس چقدر است؟

مهاجرت به انگلستان

هزینه‌های زندگی در انگلیس به تفکیک شهرها و سبک زندگی شما متغیر است. در شهرهای بزرگ مانند لندن، هزینه‌ها قطعاً بیشتر از شهرهای کوچکتر مثل لیورپول خواهد بود.

برای زندگی در لندن، میانگین هزینه‌ها در ماه بدون اجاره خانه حدود 3 هزار پوند برای یک خانواده 4 نفره است، در حالی که هزینه‌های زندگی در لیورپول برای همان خانواده حدود 2.200 پوند می‌باشد.

بعضی از هزینه‌های مهم زندگی در انگلیس عبارتند از:

 

  • هزینه غذا در یک رستوران معمولی: 12 پوند
  • شیر یک لیتری: 0.90 پوند
  • برنج یک کیلویی: 1.3 پوند
  • تخم مرغ 12 عددی: 1.85 پوند
  • سیب: 1.80 پوند
  • موز: 1.02 پوند
  • پرتقال: 1.65 پوند
  • گوجه‌فرنگی: 70 پوند
  • سیب‌زمینی: 1.15 پوند
  • بلیط حمل و نقل عمومی: 2.5 پوند
  • تاکسی: 1.70 پوند
  • هزینه باشگاه: 29.50 پوند

همچنین، هزینه اجاره و خرید مسکن در انگلیس به شرح زیر است:

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 700 پوند
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر: 560 پوند
  • اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 1190 پوند
  • اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر: 925 پوند
  • خرید آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: متری 3815 پوند
  • خرید آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر: متری 2826 پوند
OVERVIEW
_

 مهاجرت به انگلیس با و بدون وکیل

مهاجرت به انگلستان

برای مهاجرت به انگلیس، استفاده از خدمات وکیل مهاجرت الزامی نیست، اما توصیه می‌شود حتما از یک وکیل مجرب در این زمینه بهره‌مند شوید. وکیل مهاجرت با قوانین مهاجرتی انگلیس آشنا بوده و با تجربه‌ای چندین‌ساله، بهترین راهنما برای شما خواهد بود.

 

در این راستا، هزینه‌های مهاجرت به شدت وابسته به نوع ویزا و خدمات وکیل است. اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای انواع ویزاها در سایت اداره مهاجرت بریتانیا قابل دسترسی است. اما حضور وکیل مجرب در کنار شما، افزایش شانس شما برای اخذ ویزا را به همراه دارد.

 

نقش وکیل مهاجرت به انگلیس چیست؟

 

با تصویب لایحه برگزیت، قوانین مهاجرت به انگلیس تغییر یافته و نقش وکیل مهاجرت به انگلیس اهمیت بیشتری پیدا کرده است. وکیل با دقت قوانین جدید را بررسی کرده و با شرایط شما هماهنگی می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که آیا شما قانوناً می‌توانید وارد این کشور شوید یا خیر.

 

وکیل‌های مهاجرت، به عنوان راهنمایی در مراحل دریافت ویزا، از جمله تکالیف اصلی خود عهده‌دارند. حتی برای انتخاب شهر مقصد در انگلیس، می‌توانید به کمک وکیل‌های مهاجرت حساب کنید. وکیل‌ها با تسلط بالا به امور مهاجرتی و آشنایی کامل با شهرها، اطمینان شما را تضمین می‌کنند.

 

مهاجرت به انگلیس چقدر زمان می‌برد؟

 

مدت زمان صدور ویزای انگلیس به مجموعه عوامل متنوعی بستگی دارد. به عنوان مثال، برای ویزای ازدواج در ایران، میانگین زمان مورد نیاز حدود 6 ماه است، اما ممکن است این فرآیند تا 12 ماه نیز طول بکشد. در موازات این مثال، صدور ویزای توریستی در انگلیس معمولاً در حدود 2 ماه انجام می‌شود.

 

هرچند وب‌سایت رسمی سفارت انگلیس اعلام کرده که مدت زمان لازم برای صدور ویزا حدود 3 هفته کاری است، اما با توجه به حجم بالای درخواست‌ها، امکان دارد این مدت تا 10 روز کاری نیز افزایش یابد. این زمان بر اساس فرض استفاده از مدارک کامل و اقدام به موقع برای مصاحبه و انگشت‌نگاری متقاضی می‌باشد.

 

سایت رسمی سفارت انگلستان در تهران

OVERVIEW
_

مشاوره مهاجرت به انگلیس و دریافت اقامت دائم

مهاجرت به انگلستان

با توجه به تقاضای بسیاری که برای مهاجرت به انگلیس وجود دارد، وب‌سایت موسسه مهاجرتی پیشگامان اپلای این اطلاعات را ارائه داده است تا جزئیات کاملی را برای علاقمندان به مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی فراهم آورد.

 

در صورت داشتن سوالات بیشتر درباره مهاجرت به انگلیس و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی، می‌توانید از مشاوره متخصصان پیشگامان اپلای بهره‌مند شده و اطلاعات دقیق‌تری کسب نمایید. در صورت تمایل به ارزیابی تخصص شرایط خود می توانید فرم زیر را تکمیل فرمایید.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

گاهی اوقات اکثر شرکت‌های مهاجرتی، به دلیل عدم آشنایی با قوانین سخت‌گیرانه مهاجرت به کشورهای مقصد، منجر به افزایش مدت ‌زمان مهاجرت شما می‌شوند. به همین جهت استفاده از تجربیات و راهنمایی‌های سایر افرادی که قبلاً برای مهاجرت اقدام کرده و موفق شده‌اند می‌تواند تا حدودی راهگشا باشد. اگر تجربه مهاجرت دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالاتی درباره روند مهاجرت به انگلستان دارید، برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و ارتباط با مشاوران و کارشناسان پیشگامان اپلای تماس بگیرید. یا فرم ارزیابی تخصصی زیر را تکمیل نمائید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *