مهاجرت به نیوزلند 2024

مهاجرت به نیوزلند، راه های مهاجرت به نیوزلند، انواع روش های اخذ پاسپورت نیوزلند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. نیوزلند که به دلیل صمیمیت، دموکراسی قوی، زیبایی خیره کننده در فضای باز، سرعت زندگی آرام، دانشگاه های برتر، اقتصاد قوی و سیستم مراقبت های بهداشتی عالی شناخته شده است، انتخاب شماره یک بسیاری از مهاجران احتمالی است.

اگر قصد دارید در نیوزلند کار کنید، تحصیل کنید، زندگی کنید یا به اعضای خانواده بپیوندید، ضروری است که بدانید قوانین کشور نیوزلند برای مهاجران ایرانی چگونه است و گزینه های ویزای نیوزلند در دسترس شما کدام اند. مانند بسیاری از کشورهای مدرن، نیوزلند طیف گسترده ای از انواع ویزا را برای متقاضیان با شرایط مختلف ارائه می دهد. اگر شما هم کشور نیوزلند برای مهاجرت را انتخاب نموده اید، این مقاله را تا انتها بررسی کنید تا بهترین تصمیم برای مهاجرت را داشته باشید.

کشورنیوزلند
پایتختولینگتون
جمعیت5 میلیون
پیش شماره64+
واحد پولدلار نیوزلند
زبان رسمیانگلیسی, مائوری
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به نیوزلند در سال 2024

مهاجرت به نیوزلند گزینه طلائی برای افراد در خصوص اخذ اقامت و تابعیت می باشد که در سال های متوالی جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. مهاجرت به نیوزلند به عنوان مقصدی برتر برای متقاضیان اقامت شناخته شده است که مدنظر افراد زیادی قرار گرفته است. کشور نیوزلند به دلیل زبان رسمی این کشور که انگلیسی می باشد و همجواری با کشور استرالیا و طبیعت بکر و همچنین اقتصاد قوی یکی از 3 کشور برتر مهاجرتی شناخته شده و مهاجرت به نیوزلند هر روز متقاضیان بیشتری را به سمت خود می کشد.

در ادامه بخوانید انواع راه های مهاجرت به نیوزلند و شرایط هر کدام چیست؟

Bussines
_

مهاجرت به نیوزلند از طریق کار

مهاجرت کاری به نیوزلند

با توجه به فرهنگ مهاجرپذیر کشور نیوزلند و کیفیت بالای زندگی و سطح بسیار بالای رفاه اجتماعی، افراد زیادی خواهان کار در این کشور می باشند. کشور نیوزلند نیازمند نیروی کاری متخصص می باشد و به دو طریق اجازه می دهد تا در این کشور مشغول به کار شوید. اولین راه جهت مهاجرت به نیوزلند داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای نیوزلندی می باشد که این کارفرما برای اینکه بتواند یک شخص خارجی را استخدام نماید بایستی مطمئن شود که هیچ شهروند نیوزلندی حائز شرایط کاری وی نمی باشد.

دومین راه برای کار در نیوزلند، قرار گیری در سیستم امتیاز بندی می باشد که در این سیستم مهارت و تخصص فرد در کنار دیگر شرایطش سنجیده می شود و در صورتی که متقاضی امتیاز لازم را کسب نمود، واجد شرایط حضور در نیوزلند خواهد شد و در این صورت می تواند به جست و جوی کار مورد نظرش بپردازد

لازم به ذکر است اشاره کنیم فردی که می خواهد از این طریق جهت مهاجرت به نیوزلند اقدام نماید باید سنی کمتر از 55 سال را داشته باشد. در این حالت فرد باید موفق به اخذ امتیاز 140 شود. اگرچه در صورتی که فرد امتیازی برابر با 110 الی 135 را کسب نماید شانس قبولی را نیز خواهد داشت.

از مهمترین عواملی که در کار در یک کشور خارجی می بایست به آن توجه داشت، نرخ بیکاری آن کشور می باشد. نرخ بیکاری کشور نیوزلند هم اکنون 3.2 درصد می باشد و این بدین معنی است که از هر صد نفر حدود 3 نفر از آنها به دنبال کار می باشند و این یک عدد بسیار خوب است و نشان دهنده شانس بالای شما در یافتن کار می باشد.

Education
_

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

ویزای دانشجویی (student visa) (یا ویزای محدود اعطا شده به منظور تحصیل) برای همه مردم جهت مهاجرت به نیوزلند برای تحصیل بیش از سه ماه مورد نیاز است. تحصیل باید هدف اصلی سفر شما باشد.

برای دریافت ویزای دانشجویی شما باید برای ثابت کنید پول کافی برای پاسخگویی به هزینه زندگی خود در طول اقامت را دارید. اطمینان حاصل کنید که شما می دانید چقدر پول شما باید برای هزینه های زندگی (cost of living) و تحصیل داشته باشید به این منظور صفحه مورد نظر را بررسی کنید.
این ویزا به کار کردن شما در زمان تعطیلات اجازه می دهد شما را به سفر، کار و یا مطالعه برای یک دوره محدود بسته به سن و ملیت خود می توانید اقدام کنید.

اگر دلیل اصلی شما برای آمدن به نیوزلند کار است شما نیاز است ویزای کار مناسب را دریافت کنید.

شما همچنین باید بررسی کنید اطلاعات مفید در مورد چگونگی آماده شدن برای حرکت خود به نیوزلند (prepare for your move) و چگونه حل و فصل زندگی دانشجویی را به دست آوردید.

Investment
_

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در نیوزلند

نیوزلند یکی از کشورهای مهاجرپذیر در دنیا است که شرایط مناسبی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور ایجاد کرده است. اخذ اقامت نیوزلند از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری در بازار املاک، یکی از روش‌های پرطرفدار در بین سرمایه‌گذاران است.

در مرحله نخست باید بدانید پرونده مهاجرتی شما در این روش، ابتدا باید از سوی اداره سرمایه‌گذاری خارجی نیوزلند مورد بررسی قرار گیرد. نکته دوم این است که دارندگان ویزاهای موقت نیوزلند از جمله ویزای کار، ویزای تحصیلی و ویزای گردشگری مجاز به خرید ملک در این کشور نیستند.

بنابراین سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در نیوزلند، منجر به کسب اقامت دائم نمی‌شود و شما باید ابتدا اقامت دائم را کسب کنید، سپس بعد از گذشت 183 روز حضور در نیوزلند، طی 12 ماه از زمانی که اقامت را کسب کرده‌اید، می‌توانید در این کشور ملک بخرید.

Birth of a child
_

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند

مهاجرت به نیوزلند

شایان ذکر است که سابقا تولد در نیوزلند تابع سیستم خاک بود یعنی کودک متولد شده در نیوزلند به صرف به دنیا آمدن در خاک آن کشور و با قطع نظر از ملیت والدین وی، واجد دریافت شهروندی نیوزلند محسوب می گردید ولی از چند سال پیش، قوانین تغییر یافته و سیستم اعطای تابعیت این کشور از خاک به خون تبدیل شد یعنی دیگر تنها به کودکی تابعیت نیوزلند داده می شود که حداقل یکی از والدین او شهروند نیوزلند باشد.

پر واضح است که مهاجرت به نیوزلند هم مانند مهاجرت به استرالیا بر اساس هر یک از طرق مزبور، مقدمات و پیش شرط های مخصوص به خود را دارد که لازم است فرد متقاضی، پیش از اقدام به هر کاری بطور کامل از آن ها آگاهی به دست آورد.

از 1 ژانویه 2006، اگر والدین فرزند تازه متولد شده ای شهروند نیوزلند نباشند، کودکی که در نیوزلند متولد می شود، به طور خودکار شهروند نیوزلند محسوب نمی شود.

اطلاعات بیشتر در مورد این تغییر در وب سایت وزارت امور داخلی این کشور و همچنین اطلاعاتی در مورد کودکان متولد شده در نیوزلند از والدین مقیم نیوزلند موجود است.

اگر فرزند متولد شده در نیوزلند در بدو تولد واجد شرایط شهروندی نیوزلند نباشد، در صورتی که یکی از والدین در هنگام تولد فرزند ویزا داشته باشد، دارای ویزا تلقی می شود.

نوع دقیق ویزا که کودک متولد شده در نیوزلند دارا خواهد شد، بستگی به ویزاهایی دارد که والدین آن در زمان تولد کودک دارند.

اگر فرزند شما در بدو تولد واجد شرایط دریافت تابعیت نیوزلند نیست، توصیه می‌شود که از اداره مهاجرت نیوزلند برای تایید نوع و مدت ویزای فرزندتان، بیانیه‌ای درباره وضعیت مهاجرت فرزندتان بخواهید.

تابعیت نیوزلند بر اساس اصل و نسب

تابعیت نیوزلند از طریق تبار احتمالاً سریعترین و کم هزینه ترین راه برای شهروندی و پاسپورت است. اگر در خارج از کشور متولد شده اید، اما یکی از والدین شما به دلیل تولد یا اعطای شهروندی تبعه نیوزلند بوده است، ممکن است حق شهروندی این کشور را داشته باشید.

برای درخواست تابعیت از طریق تبار، باید فرم درخواست را به صورت آنلاین دانلود کرده و آن را به همراه هزینه و مدارک اصلی ارسال کنید. هزینه ها بستگی به این دارد که درخواست خود را به کدام اداره ارسال می کنید و آیا می خواهید پاسپورت را همزمان با شهروندی دریافت کنید یا خیر. همچنین می توانید درخواست خود را شخصاً به یکی از دفاتر وزارت امور داخلی در نیوزلند، سیدنی یا لندن ارسال کنید.

پردازش درخواست شما 30 روز کاری طول می کشد، اما اگر به پاسپورت نیوزلند خود نیاز فوری دارید، می توانید هزینه اضافی را برای تسریع روند تا 10 روز بپردازید.

Marriage
_

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج

ازدواج و مهاجرت به نیوزلند

تابعیت نیوزلند از طریق ازدواج

از روش های مهاجرت به نیوزلند می توان ازدواج را نیز تحلیل کرد. بسیاری از افراد ممکن است از طریق ازدواج با یک شخص تبعه نیوزلند یا شهروند نیوزلند، درخواست اقامت این کشور را بدهند. برای اینکه از طریق ازدواج بتوان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد، باید شرایط ویژه آن را داشت. شرایط شخصی که در نیوزلند مقیم است، آثار مختلفی در نوع ویزا و شرایط همسر وی خواهد داشت.

این مقاله توسط تیم موسسه پیشگامان اپلای به رشته تحریر درآمده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع، غیرقانونی و حرام بوده و قابل پیگیری قانونی می باشد. در صورتی که شخص تبعه در نیوزلند، درآمد کافی و اقامت قانونی داشته باشد و بتواند از نظر مالی خانواده و همسر خود را حمایت کند، می تواند برای وی درخواست ویزای همراه بدهد.

اگر شریک یا همسر شما شهروند یا مقیم نیوزلند باشد، ممکن است از طریق ویزای پارتنر و شراکت برای مهاجرت به نیوزلند واجد شرایط اقامت دائم این کشور باشید. این ویزا به شما این امکان را می دهد که با ویزای اقامت دائم و در نهایت یک شهروند در نیوزلند زندگی، تحصیل و کار کنید. شما می توانید برای شهروندی نیوزلند از کشور یا خارج از کشور درخواست دهید.

اگر:

شرایط عمومی ویزای اقامت نیوزلند را دارید و به مدت 12 ماه با شریک زندگی خود زندگی می کنید، ممکن است واجد شرایط اقامت دائم نیوزلند باشید.

اگر متاهل نیستید اما می خواهید به عنوان یک شریک واقعی درخواست دهید، باید از قبل به صورت تمام وقت با هم زندگی کنید. یک افسر مهاجرت حساب های بانکی مشترک، رسانه های اجتماعی، تصاویر و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل می کند تا مطمئن شود که آیا مشارکت شما معتبر است یا خیر.

هنگامی که واجد شرایط بودن خود را مشخص کردید، می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین یا از طریق پست ارسال کنید. شریک زندگی شما همچنین باید فرمی را پر کند که تأیید می کند که شما را برای فرآیند ویزا حمایت می کند. اگر به صورت آنلاین درخواست دهید، باید هزینه ای معادل 1950 دلار نیوزلند بپردازید و می توانید انتظار داشته باشید که تصمیم خود را ظرف 9 ماه دریافت کنید. در صورت پذیرش، از شما دعوت می شود تا به طور دائم به نیوزلند نقل مکان کنید.

اگر مهاجرت به نیوزلند هدف نهایی شماست، باید توجه داشته باشید که نیوزلند برای کسانی که با شهروندان نیوزلند ازدواج می کنند، فرآیند شهروندی خاصی ندارد. درعوض، شما باید مانند هر شخص دیگری روند تابعیت و شهروندی را دنبال کنید. با پیشگامان اپلای تماس بگیرید تا به نحوه درخواست برای نیوزلند عمیق تر بپردازیم.

چهار فاکتور برای مهاجرت

Sport
_

اخذ اقامت و مهاجرت به نیوزلند از طریق ورزش

مهاجرت به نیوزلند برای ورزشکاران

لطفاً توجه داشته باشید: در حالی که این اطلاعات در زمان انتشار جاری بود، روند و قانون از آن زمان ویزای نیوزلند برای ورزشکاران تغییر کرده است – لطفاً به مطالب فعلی ما مراجعه کنید یا برای اطلاعات به روز تماس بگیرید.

ویزای ورزشی نیوزلند نیز با توجه به همسایگی آن با کشور استرالیا از قوانین این کشور تبعیت کرده و شباهت زیادی بین هر دو کشور وجود دارد.

هر ساله صدها نفر از ورزشکاران و مقامات برای بازی به نیوزلند سفر می کنند. صرفاً برای تمرین یا بازی برای یک باشگاه حرفه‌ای یا آماتور، ویزاهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید بسته به کاری که در طول اقامت خود در نیوزلند انجام دهید، انتخاب کنید.

ویزا 421

اگر شما یک ورزشکار هستید که می خواهید برای بازی وارد نیوزلند شوید، باید ویزای ورزشی ساب کلاس 421 را دریافت کنید.

این ویزا برای چه کسانی است؟

این ویزا هم برای افراد و تیم های حرفه ای و آماتور و هم برای مربیان، کارکنان پشتیبانی یا مربیان آنها است. داوران ورزشی یا کسانی که برای شرکت در یک برنامه آموزشی ساختاریافته ورزشی بیش از سه ماه وارد نیوزلند می شوند نیز تحت پوشش این ویزا هستند.

آیا می توانم اعضای خانواده را با خود بیاورم؟

این ویزا به شما اجازه می دهد تا اعضای خانواده خود را بیاورید. اگر یکی از اعضای خانواده شما بخواهد بعداً در نیوزلند به شما ملحق شود، باید درخواست ویزا جداگانه ارائه کند. نامه ای از طرف اسپانسر ورزشکار باید همراه با ویزا باشد که در آن حامی مالی مسئول هر یک از اعضای خانواده در طول اقامت آنها در نیوزلند باشد.

الزامات ویزا

شما به حمایت مالی و نامزدی توسط یک سازمان نیوزلند یا آژانس دولتی یا یک آژانس دولتی خارجی که ورزش یا رویدادهای ورزشی را تبلیغ می کند نیاز دارید. به عنوان مثال، فدراسیون شنای نیوزلند یا بسکتبال نیوزلند. درخواست های ویزای ورزشی نیاز به تایید نامه همراه از کمیته ی ملی ورزش دارد.

همچنین در زمانی که در نیوزلند هستید به بیمه درمانی کافی نیاز خواهید داشت.

اتحادیه های ورزشی نیازهای متفاوتی دارند

برخی از ارگان های ورزشی، به عنوان مثال فدراسیون شنای نیوزلند (NZSF) معیارهای خاصی دارند که قبل از تایید ویزای ورزشی باید به طور کامل رعایت شوند. برای مثال، برای اینکه یک شناگر توسط NZSF تایید شود، باید توانایی و واجد شرایط بازی در سطح ملی بزرگسالان را داشته باشد. از طرف دیگر، اگر آنها برای تمرین به نیوزلند می آیند، باید با یک باشگاه نیوزلندی قرارداد داشته باشند و در سطح ملی بزرگسالان در کشور خودشان بازی کنند.

بازیکنان قراردادی

ویزای تجاری (اقامت بلند مدت) (ساب کلاس 457) مناسب ترین ویزا برای بازیکنانی است که برای یک فصل با یک باشگاه قرارداد دارند. بازیکنان می توانند به مدت 4 سال در نیوزلند بمانند.

ویزا برای مسابقات تبلیغاتی یا آزمایشی (کوتاه مدت): بازیکنان واجد شرایط ویزای تجاری (کوتاه مدت) (ساب کلاس 456) یا ویزای تجاری ETA (ساب کلاس 977) برای بازی های تبلیغاتی یا آزمایشی هستند.

فقط تمرین می کنید و بازی نمی کنید؟ اگر قصد دارید برای کمتر از سه ماه برای انجام تمرینات ورزشی محدود یا بازی به نیوزلند بیایید و پولی دریافت نمی کنید، ویزای توریستی شاید مناسب تر باشد. eVisitor (ساب کلاس 651)، ویزای توریستی (ساب کلاس 676) و ETA برای بازدیدکنندگان (ساب کلاس 976) گزینه های ویزای دیگری هستند که می توانید با آن وارد نیوزلند شوید.

اگر قصد دارید برای یک باشگاه خاص بازی کنید، معمولاً فقط می توانید حداکثر سه بازی با این ویزاهای جایگزین انجام دهید.

شرکت در سایر فعالیت های ورزشی

ویزای شما فقط برای ورزش یا فعالیتی است که در ویزای خود درخواست داده اید. تا زمانی که در نیوزلند هستید، نباید هیچ شغل یا فعالیت ورزشی دیگری انجام دهید.

حداکثر اقامت:

شما می توانید حداکثر برای مدت دو سال در نیوزلند بمانید.

آیا می توانم با این ویزا از نیوزلند خارج شده و دوباره وارد استرالیا شوم؟

بله

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *