مهاجرت به چین 2024

کشور قدرتمند و پهناور چین فراتر از زیبایی مسحورکننده دیوار بزرگ چین و طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری بی شمار آن است که باعث شده مهاجرت به چین محبوبتر از گذشته باشد. این کشور در سال های اخیر به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای آسیایی تبدیل شده است. در این راستا در این مقاله به بررسی موارد مهم در رشد این مهاجرپذیری و گرایش مهاجران به مهاجرت به این کشور می پردازیم. و از طریق مشاوران پیشگامان میتوانید به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید تا بهترین مسیر را برای مهاجرت انتخاب کنید.

کشورچین
پایتختپکن
جمعیت1/5 میلیارد
پیش شماره86+
واحد پولیوآن چین
زبان رسمیچینی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به چین در سال 2024

از آنجایی‌ که کشور چین یکی از بزرگترین و قدرتمند ترین کشورهای جهان است و دارای رشد اقتصادی بالا و توسعه بی ‌نظیر در حوزه کشاورزی و آموزشی است ، مهاجران زیادی را برای زندگی در این کشور علاقه مند ساخته است و البته هزینه های پایین زندگی و هم‌ گام بودن آن با تکنولوژی های روز دنیا و جاذبه ‌های گردشگری فوق ‌العاده این کشور نیز بر محبوبیت آن در بین مهاجران افزوده است.

همه افرادی که قصد مهاجرت به چین را دارند از نظر قانونی به به ویزا نیاز خواهند داشت که بسته به اهداف و شرایط متقاضی ویزاهای متعددی برای این کشور موجود است و برای هر یک نیز باید شرایط و اسناد مختلفی ارائه داد.

Bussines
_

مهاجرت به چین از طریق کار

اگر قصد مهاجرت به چین از طریق کار را دارید، قطعاً انتخاب درستی کرده‌اید! زیرا در سال ۲۰۲۱، نرخ بیکاری در کشور چین ۵ درصد گزارش‌شده است. البته این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که هر خارجی برای کار در کشور چین باید اجازه کار و مجوز اقامت کاری در چهارچوب قوانین مربوط را داشته باشد.

برای مهاجرت به کشور چین از طریق کار در ابتدا باید درخواست خود را مبنی‌ بر اجازه کار خارجیان در خارج از کشور چین بیان کرده و اقدام به دریافت ویزای Z (ویزای کار) یا ویزای R (ویزای کار برای افراد با استعدادهای درخشان) از کنسولگری کند. سپس از اداره مدیریتی و درنهایت از اداره امنیت اجازه کار دریافت کند.

Education
_

مهاجرت به چین از طریق تحصیل

مهاجرت به چین از طریق تحصیل مورد توجه بسیاری از دانشجویان سراسر جهان ازجمله دانشجویان ایرانی قرار دارد. دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران در چین و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در چین امکان کار و ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان در ایران را بدون نیاز به معادل‌سازی مدارک فراهم می‌کنند. دانشگاه‌های برتر کشور چین دارای امکانات آموزشی پیشرفته و آزمایشگاه‌های مدرن و سیستم‌‌های آموزشی نوین هستند.

تحصیل در کشور چین به زبان چینی است و دانشجو بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه مربوط، می‌تواند اقدام به دریافت اقامت تحصیلی کند. برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارید. مقاطع تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری در چین تدریس می‌شوند.

امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی در چین به‌صورت ترمی، سالیانه و … برای دانشجویان ممتاز وجود دارد

Investment
_

مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری

طبق قوانین مهاجرت به چین ، افراد خارجی که به دنبال گرین کارت و اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری هستند باید سرمایه گذاری مستقیمی در این کشور انجام دهند که منجر به ” عملیات پایدار ” شود ، سطح سرمایه گذاری مورد نیاز برای دریافت گرین کارت بر اساس صنعت و منطقه عمومی که پول در آن سرمایه گذاری شده است متفاوت و به شرح زیر است :

سرمایه گذاری در هر بخش در ” کاتالوگ رسمی برای هدایت صنایع سرمایه گذاری خارجی ” به حداقل 500000 دلار نیاز دارد ، برای مثال تولید در طیف وسیعی از بخش‌ها تشویق می‌شود ، اما خدمات مبتنی بر آب و برق محدود شده‌اند ( مانند آب و مخابرات ) و سرمایه گذاری خارجی در تولید در بخش های حفاظت شده مانند چای سبز و داروهای چینی معمولا مجاز نیست.

سرمایه گذاری در غرب چین در هر منطقه ای برای تلاش برای کاهش فقر ، نیازمند سرمایه گذاری حداقل 500000 دلار است.
سرمایه گذاری در چین مرکزی ، به سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون دلاری نیاز دارد.
سرمایه گذاری در چین ( خارج از مناطق فوق ) ، نیاز به سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون دلاری دارد.

Birth of a child
_

مهاجرت به چین از طریق تولد فرزند

مهاجرت از طریق تولد یکی از روش های جذاب می باشد که هر ساله طرفداران خاص خود را دارد. در مورد سیستم اخذ تابعیت از طریق تولد باید گفت که 2 نوع سیستم اخذ تابعیت وجود دارد که یکی سیستم خون و دیگری سیستم خاک می باشد.

در مورد سیستم خاک باید گفت که در کشورهایی که از این قانون پیروی می کنند مانند کانادا، آمریکا و برزیل در صورتی که فرزندی در خاک این کشورها متولد شود می تواند اقامت و تابعیت را اخذ کند. و در مورد سیستم خون باید گفت اقامت و تابعیت از طریق والدین (پدر و مادر) به فرزند منتقل می شود. در مورد کشور چین باید گفت که این کشور نیز از سیستم خون پیروی می کند و در صورت متولد شدن فرزندی در این کشور، فرزند اقامت و تابعیت را از والدین خود اخذ می کند.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که اگر فرزندی از پدر و مادر چینی در خارج از چین متولد شود در صورتی می تواند تابعیت چین را اخذ کند که درخواست تابعیت خارجی را مطرح نکرده باشد در این صورت به فرزند تابعیت چین اعطا خواهد شد.

Marriage
_

مهاجرت به چین از طریق ازدواج

اقامت چین از طریق ازدواج به فرد خارجی حق دریافت ویزای L را می دهد و برای دریافت این ویزا لازم است است که گواهی ازدواج ، گواهی ثبت نام ، گذرنامه و سپرده ثابت را به سفارت چین ارائه داد ، این ویزا برای یک سال اعتبار دارد و در حالی که به فرد خارجی اجازه اقامت قانونی در چین را می دهد ، به وی اجازه تحصیل یا اشتغال زایی را در این مدت نمی دهد.

لازم به ذکر است که اگر گواهی ازدواج در خارج از چین صادر شده باشد ، تأییدیه از سفارت و یا سرکنسولگری چین مورد نیاز است که اعتبار آن حداکثر 6 ماه است.

گواهی درآمد ثابت نیز می تواند گواهی سپرده متقاضی یا همسرش در بانک های چین با مبلغ مشخصی از یوان باشد که باید توسط دفتر اسناد رسمی در صورتی که ودیعه به نام همسر متقاضی باشد ، محضری و ارائه شود.

The Property
_

اخذ اقامت و مهاجرت به چین از طریق خرید ملک

در دهه گذشته، بازار مسکن در چین رونق داشته است و این موضوع، موجب افزایش ۸۰ درصدی مالکیت خانه در این کشور شده است. اکثر خارجی‌هایی که قصد دارند برای مدت طولانی در چین بمانند، پس از مشاهده نحوه عملکرد خوب بازار مسکن، میزان افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور و افزایش کیفیت املاک مسکونی چینی؛ به فکر خرید ملک یا خانه در چین هستند.

اما روند خرید ملک در چین برای خریداران بین‌المللی، به آسانی سایر کشورها نیست. قبل از سال ۲۰۱۵، داشتن یک سال سابقه کار در چین و تحصیل در چین قبل از اقدام به خرید ملک در کشور چین ضرورت داشت. بعد از سال ۲۰۱۵ این قانون برداشته شد و فقط یک سال اقامت و زندگی در این کشور، برای خرید ملک کافی است.

بسته به اینکه در کدام‌ یک از استان‌ها یا شهرستان‌های چین قصد سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک را دارید، شرایط و الزامات متفاوتی وجود دارد.

چهار فاکتور اصلی در مهاجرت

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *