استخدام راننده در آلمان 2024 شرایط مهاجرت رانندگان به آلمان

استخدام راننده در آلمان 2024 شرایط مهاجرت رانندگان به آلمان


OVERVIEW
_

استخدام راننده در آلمان 2024 شرایط مهاجرت رانندگان به آلمان

مدارک لازم برای ویزای رانندگان - استخدام راننده کامیون در آلمان

مقررات ویژه برای استخدام رانندگان حرفه ای

آیا به کار کردن به عنوان یک راننده حرفه ای در آلمان علاقه مند هستید؟ در این مقاله، نیاز آلمان به رانندگان را بررسی می کنیم.

 

به عنوان یک راننده حرفه ای وسایل نقلیه سنگین (HGV) یا اتوبوس، شانس خوبی برای یافتن شغل مناسب در آلمان دارید. شما می توانید در بخش ویزای کار آلمان بررسی کنید که برای ورود به کشور آلمان به ویزا نیاز دارید یا اجازه اقامت.

 

استخدام راننده در آلمان و استخدام در اروپا به عنوان راننده :

در ابتدا بهتر است با انواع گواهینامه در اروپا آشنا شویم تا بدانیم پس از استخدام باید نسبت به معادلسازی یا اخذ گواهینامه مربوطه در اروپا چه اقداماتی را باید انجام دهیم :

OVERVIEW
_

شرایط لازم برای کارکردن به عنوان راننده در آلمان

مهاجرت با گواهینامه پایه دو به آلمان - استخدام راننده پایه دو در خارج از کشور

برای شروع به کار به عنوان یک راننده حرفه ای چه شرایطی باید رعایت شود؟

شما باید گواهینامه رانندگی اتحادیه اروپا یا EEA کلاس C1، C1E، C، CE، D1، D1E یا DE را داشته باشید.
باید بتوانید مدرکی مبنی بر صلاحیت اولیه اتحادیه اروپا یا EEA خود برای رانندگی وسایل نقلیه خاص، که برای حمل کالا یا مسافر استفاده می شوند ارائه دهید.

 

اگر تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یک کشور عضو EEA یا سوئیس را دارید، ممکن است در زمینه حمل و نقل بار یا مسافر مشغول به کار شوید. می توانید در لیست های شغلی به دنبال جای خالی و مناسب بگردید.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزا به عنوان راننده در آلمان: کدام عنوان اقامتی برای اتباع کشورهای ثالث لازم است؟

 

اگر تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یک کشور عضو EEA یا سوئیس را ندارید، اما همچنان شرایط ذکر شده در بالا را دارید، در صورتی که آژانس کار فدرال آلمان (BA) وجود شرایط لازم را تأیید کرده باشد، می توانید به عنوان یک راننده حرفه ای شروع به کار کنید. بررسی اولویت نیز در طی مراحل تایید انجام خواهد شد.

 

اگر هنوز در ایران هستید، می توانید از پیشگامان اپلای مشاوره رایگان گرفته و از نحوه انجام مراحل ویزا یا شرایط ورود به کشور آلمان مطلع شوید.

 

چه زمانی ورود به آلمان برای شرکت کردن در آزمون صلاحیت سنجی داوطلبان راننده در آلمان مجاز است؟

اگر گواهینامه رانندگی لازم اتحادیه اروپا یا EEA یا صلاحیت اولیه اتحادیه اروپا/EEA را ندارید، می توانید هر دو را با شرکت کردن در آزمون صلاحیت سنجی در آلمان کسب کنید. شما باید ظرف شش ماه پس از ورود به کشور آلمان، گواهینامه رانندگی خود را از کشور ثالث به گواهینامه رانندگی آلمانی برای تبدیل شدن به راننده در آلمان تبدیل کنید.

 

 معمولاً این تبدیل مستلزم قبولی در آزمون رانندگی تئوری و عملی است. در حین شرکت در آزمون صلاحیت سنجی و تغییر مجوز، ممکن است در یک شرکت استخدام شوید. در صورتی که شرایط زیر مهیا شده باشد، اجازه ی کار و اقامت شما توسط BA تایید می شود:

 

شما از یک کارفرما یک جاب آفر یا قرارداد کاری دریافت کنید که شما را ملزم می کند تا در کنار استخدام در شرکت، در اقدامات لازم برای دریافت صلاحیت سنجی اولیه و گواهینامه رانندگی آلمانی شرکت کنید. در این مدت، شما مجاز به کار به عنوان یک راننده حرفه ای نیستید.
شرایط کار در طول آزمون صلاحیت به گونه ای تنظیم شده است که می توانید گواهینامه رانندگی آلمانی و صلاحیت اولیه را در مدت 15 ماه دریافت کنید.


پس از اعطای گواهینامه رانندگی اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و کسب صلاحیت اولیه، شما یک پیشنهاد شغلی از همان کارفرما برای استخدام در زمینه های: حمل و نقل بار (راننده کامیون) یا در زمینه حمل و نقل مسافر با اتوبوس (راننده اتوبوس) دارید.
شما در حال حاضر دارای گواهینامه رانندگی خارجی به عنوان یک راننده حرفه ای در کشور خود هستید.

 

ورود به آلمان به منظور شرکت در آزمون صلاحیت سنجی استخدام راننده در آلمان تنها در صورتی مجاز خواهد بود که مدرک زبان آلمانی در حداقل سطح B1 از (CEFR) قابل تأیید باشد.

 

اگر قبلاً صلاحیت سنجی اولیه را قبل تر در طول اشتغال در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس به دست آورده اید و مدارک شما هنوز معتبر است اما، گواهینامه رانندگی اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا ندارید، می توانید به صورت استثنا وارد آلمان شوید. در این صورت، شما باید ظرف شش ماه پس از ورود به آلمان ، گواهینامه رانندگی خارجی خود را در آلمان به گواهینامه رانندگی آلمانی تبدیل کنید. معمولاً این تبدیل مستلزم قبولی در آزمون رانندگی تئوری و عملی است.

 

اگر 45 سال یا بیشتر دارید، باید حقوق ناخالص سالانه معینی برای استخدام در آلمان دریافت کنید یا بتوانید مدرکی دال بر کافی بودن حقوق بازنشستگی دریافت شده قبلی ارائه دهید. در سال 2023، این حداقل حقوق 48180 یورو است.

OVERVIEW
_

کار به عنوان یک راننده در آلمان چه گزینه هایی ارائه می دهد؟

استخدام راننده پایه یک در خارج از کشور و اروپا - استخدام راننده کامیون در آلمان

تا زمانی که قرارداد کاری شما معتبر است، اجازه اقامت موقت شما به طور کلی قابل تمدید است. پس از پنج سال کار، می توانید برای اجازه اقامت دائم درخواست دهید. اگر دوست دارید با خانواده خود در آلمان زندگی کنید؟ این اقامت موقت به شما امکان پیوست خانواده را می دهد.

OVERVIEW
_

قوانین جدید استخدام رانندگان در آلمان و اروپا

مهاجرت راننده پایه یک به آلمان -  استخدام راننده پایه یک در آلمان

در قوانین جدید که از نوامبر 2023 در آلمان تصویب شده است استخدام راننده از خارج از اتحادیه اروپا توسط آژانس کار فدرال آلمان آسان تر شده و در نتیجه، دیگر الزامی به اخذ تاییدیه EEA نیست، به عبارت دیگر الزامی برای ارائه گواهینامه رانندگی اتحادیه اروپا یا EEA و صلاحیت اولیه یا صلاحیت اولیه تسریع شده برای رانندگان خارج از اتحادیه اروپا نیست، همچنین داشتن مدرک زبان که بزرگترین چالش استخدام راننده در آلمان بود حذف شده و در قانون جدید، مهارت زبان دیگر الزامی نخواهد بود.

 

در استخدام رانندگان، علاوه بر این، بررسی اولویت در استخدام لغو شده است چراکه آژانس کار فدرال باید بررسی می کرد که آیا راننده ای که از خارج از اتحادیه اروپا جاب آفر دریافت کرده است، برای استخدام اولویت دارد یا خیر؟  این به معنای بررسی، صلاحیت های راننده و اثبات مهارت های وی که آیا صلاحیت وی از راننده یا متقاضی کار در داخل کشور بالاتر است یا خیر بود.

 

در صورتی که کارفرما ثابت می کرد که در بین بیکاران اولویت دار در آلمان متقاضی مناسبی وجود ندارد، این معیار رعایت شده بود و کارفرما می توانست یک راننده خارجی را استخدام کند. با حذف اولویت سنجی در استخدام رانندگان، که مانع بزرگی برای استخدام بود، شرایط مهاجرت رانندگان در اروپا نسبت به قبل بسیار ساده تر شده است.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

اگر می خواهید به عنوان راننده در آلمان استخدام بشوید، پیشگامان اپلای با اخذ قرارداد تضمینی از آلمان برای شما رویایتان را به واقعیت تبدیل میکند. برای این کار کافیست فرم مخصوص مهاجرت رانندگان به آلمان را در زیر پر کنید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *