مهاجرت به یونان 2024

در جنوب شرق اروپا، یک کشور به نام یونان واقع شده است که به‌طور رسمی با نام "جمهوری هلنیک" شناخته می‌شود. این سرزمین در انتهای جنوبی شبه جزیره بالکان واقع گردیده است. مرزهای زمینی یونان با آلبانی به‌سمت شمال‌غرب، با مقدونیه و بلغارستان به‌سمت شمال، و با ترکیه به‌سمت شرق همجوار است.

در شرق این کشور، دریای ایجان قرار دارد و در غرب، دریای یونان، و در جنوب، دریای کریت و دریای مدیترانه گسترش یافته‌اند. یونان دارای بلندترین مرز ساحلی در حوضه مدیترانه است که هزاران جزیره را دربرمی‌گیرد. جمعیت این کشور تقریباً 10.8 میلیون نفر است (بر اساس آمار سال 2023).

پایتخت یونان، شهر آتن است که به عنوان بزرگ‌ترین شهر کشور شناخته می‌شود، و دنباله‌ای از آن، شهر تسالونیکی و پاتراست.

کشوریونان
پایتختآتن
جمعیت10 میلیون
پیش شماره30+
واحد پولیورو
زبان رسمییونانی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به یونان در سال 2024

روش های مهاجرت به یونان

یونان یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و روش‌های مختلفی برای مهاجرت به یونان وجود دارد. در میان روش‌های مختلف مهاجرت به یونان، در سال‌های اخیر مهاجرت از طریق تمکن مالی و سرمایه‌گذاری رایج‌تر بوده است. با این حال گزینه‌های مختلفی برای مهاجرت به یونان وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از این روش‌های مهاجرتی را انتخاب کند.
یونان، کشوری در جنوب شرقی اروپا و زادگاه بازی‌های المپیک و مهد تمدن باستانی است. کشور یونان از شرق در همسایگی کشور ترکیه قرار دارد و از شمال با بلغارستان و آلبانی همسایه است. از نظر آب‌و‌هوایی باید گفت که یونان تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد. دهه گذشته به دلیل گسترش زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی، یونان برای مهاجرت کشوری ایده‌آل محسوب می‌شود و تقاضا برای دریافت اقامت این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

Bussines
_

مهاجرت به یونان از طریق کار

مهاجرت کاری به یونان

اگر تصمیم شما برای مهاجرت کاری به یونان است حتماً این روش می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد، در این روش شما وارد یونان می‌شوید و با شرکت‌ها و کارفرمایان مختلف وارد صحبت می‌شوید، در صورتی که شرایط درست باشد قراردادی امضا می‌شود که می‌تواند برای اخذ ویزای کار شما مناسب باشد.
فرد متقاضی کار باید برای اخذ ویزای کاری به صورت شخصی خود اقدام نماید. ویزای کاری یونان از نوع D است. این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اند و رزومه این افراد قبلاً توسط شرکت مشخصی مورد تأیید قرار گرفته است. در این کشور فرد باید مالیات پرداخت نماید و می‌تواند خانواده خود را نیز همراه کند. پس از ورود به خاک یونان در مدت ۳۰ روز باید خود را به اداره پلیس معرفی کنید. در نظر داشته باشید که این ویزا به طورکلی تا ۵ سال اعتبار دارد و می‌تواند در وضعیت تمدید قرار بگیرد.
بهتر است در مورد مدارکی که برای مهاجرت کاری به یونان نیاز است صحبت کنیم. شما در هر صورت نیاز به ویزای کاری دارید. همینطور باید گذرنامه و کپی از همه صفحات آن داشته باشید و هر شخص باید دو قطعه عکس داشته باشد. فراد باید گواهی سلامت و گواهی بهداشت داشته باشد این دو مورد از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی دیگر از مدارکی که برای مهاجرت کاری کشور یونان نیاز است سند یا اجاره نامه این کشور خواهد بود. شما باید فرم مخصوص را تکمیل نمایید و به طور کلی در این روش باید مسیر قانونی را طی کنید.
این روش برای افرادی که تخصص خوبی دارند و سابقه کاری بالای ۵ سال دارند می‌تواند شانس بیشتری در بر داشته باشد. در نظر داشته باشید که ویزای یونان بسیار معتبر بوده و شما را به شهروندی این کشور می‌رساند. اداره مهاجرت کشور یونان در نظر دارد که روش‌های ساده‌تری برای ورود به کار اعلام نماید، شرایط مهاجرت به کشور یونان نیز براساس میزان بودجه و شرایط شما متنوع است.

 

دراین فهرست میخواهیم با 5 تا از بهترین مشاغل در یونان با حقوق مناسب آشنا شویم :

مدیر ارشــد با حقوق متوسط 7400 یورو
مدیر عــامل با حقوق متوسط 5400 یورو
مدیر مالـــی با حقوق متوسط 4800 یورو
خلبــــــــانی با حقوق متوسط 4300 یورو
صندوق دار با حقوق متوسط 1050 یورو

Education
_

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به یونان

آموزش عالی در کشور یونان شامل تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات فنی می‌شود. تحصیلات فنی توسط مراکز آموزش عالی فنی و تحصیلات دانشگاهی توسط دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد، مراکز عالی هنرهای زیبا و مدارس پلی‌تکنیک ارائه میشود. در کشور یونان برخی از رشته‌ها از قبیل گردشگری، هنر، مذهب، ارتش، نیروی دریایی و نظم عمومی در آموزشگاه‌ها ارائه می‌شوند و نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارند.
معمولا دانشگاه‌های دولتی یونان دروس خود را به زبان یونانی ارائه می‌کنند و فقط در برخی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. برای تحصیل در یونان احتیاج به تمکن مالی بالایی وجود دارد، چرا که تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بین 5000 تا 29000 یورو هزینه در پی دارد و فقط دانشجویان خاص با قابلیت‌هایی خارق العاده می‌توانند از مزایای بورسیه در این کشور استفاده نمایند.
پس از ثبت نام در دانشگاه‌های یونان به شما اجازه اقامت یکساله در کشور داده می‌شود، و پس از آن تا پایان تحصیل خود باید هر سال به منظور تمدید اقامت خود اقدام نمایید. نکته مهم دیگر این است که همواره قبل از اقدام برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باید نام دانشگاهی را که خارج از کشور در آن تحصیل می‌کنید، در لیست دانشگاه‌های مجاز وزارت علوم بررسی کنید، تا درآینده در معادل‌سازی مدرک خود به مشکل نخورید. از جمله دانشگاه‌های معروف و رتبه بالای یونان می‌توان به دانشگاه کرت، دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن، دانشگاه ارسطو تسالونیکی، دانشگاه یانینا و دانشگاه فنی ملی آتن اشاره کرد.

Investment
_

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در یونان و مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

برای دریافت مجوز اقامت تحت این برنامه، متقاضی باید حداقل 300000 یورو در اقتصاد کشور سرمایه گذاری کند. آنها می توانند از یک پروژه حمایت مالی کنند یا در یک کسب و کار محلی مشارکت کنند و هزینه آن را به طور جزئی یا کامل بپردازند. سرمایه گذاری یک بار به یک خارجی اجازه می دهد تا اجازه اقامت به مدت دو سال را دریافت کند.

مهاجرت به یونان و کسب و کار

سرمایه گذاران می توانند یک شرکت با حساب فعال 60000 یورو ثبت کنند. وجوه باید از یک حساب در کشور خود به یک حساب یونانی منتقل شود. آنها حق دارند در شرکت های خود کارمند باشند یا برای یک شرکت برون سپاری یا قراردادی یونانی کار کنند.

 

مزیت های اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی عبارت است از:

  • از بیمه‌های پزشکی و درمانی دارای اعتبار در عرصه بین ‌المللی برخوردار خواهد شد.
  • سریع ترین و آسان‌ ترین روش اخذ اقامت شینگن در اتحادیه اروپا به شمار می رود.
  • به هیچ گونه سرمایه‌ گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا نیازی نیست.
  • تمدید مجوز اقامت به آسانی صورت می گیرد.
  • بعد از اخذ اقامت، به اجاره کردن ملک در یونان نیازی نخواهد بود.
  • به مدرک زبان انگلیسی یا یونانی نیازی نیست.
  • به صورت آزادانه می توان در یکی از کشورهای حوزه شینگن زندگی کرد.
Cost
_

میانگین هزینه زندگی و مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان

در صورتی که قصد مهاجرت به یونان را دارید لازم است بدانید برای زندگی در یونان ماهانه به مبلغی حدود 600 تا 1500 یورو نیاز دارید که شامل هزینه تأمین مسکن ، مواد غذایی و خوراکی ، حمل و نقل روزانه ، آب ، برق و شارژ ها ، هزینه تحصیل و هزینه های متفرقه می شود . هزینه های تحصیل در مدارس یونان به طور متوسط بین 9000 تا 15000 یورو است که البته با توجه به سن و مقطع تحصیلی دانش آموز متفاوت است .

Marriage
_

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

مهاجرت به یونان

چنانچه قصد مهاجرت به یونان را دارید باید بدانید چنانچه شما با یک همسر یونانی ازدواج کنید، واجد شرایط اقامت در یونان خواهید بود. این اقامت شرایط خاص خود را داراست، پس از ازدواج با یک شهروند یونانی، کارت اقامت پنج ساله برای فرد صادر می‌شود. در این پنج سال فرد باید از هر 12 ماه، 6 ماه آن را در یونان اقامت داشته باشد. چنانچه این شرایط برقرار باشد، کارت اقامت شخص برای 5 سال دیگر تمدید می‌شود.

اتحاد مجدد خانواده: این برنامه می تواند توسط خارجیانی استفاده شود که اقوام آن ها به طور دائم در یونان اقامت دارند. داشتن والدین، فرزندان، همسران با پاسپورت یونانی یا اجازه اقامت دائم دلیل خوبی برای درخواست اجازه اقامت توسط مهاجران یونانی آینده است.

در صورت ازدواج بین یک شهروند یونانی و یک شهروند خارجی، اجازه اقامت برای دومی را می توان با ارائه گواهی ازدواج به اداره مهاجرت مربوطه صادر کرد. بر اساس آن، اجازه اقامت صادر خواهد شد.

اقامت اروپا در 3 ماه

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *