مهاجرت پزشکان به فنلاند

OVERVIEW
_

مهاجرت پزشکان به فنلاند (شرایط، مزایا، درآمد، مدارک) 2024

مهاجرت پزشکان به فنلاند: یکی از کشورهای بسیار مناسب برای زندگی در منطقه مرفه اسکاندیناوی، کشور فنلاند است. سطح رفاه اجتماعی بسیار بالا مشخصه اصلی کشورهای منطقه اسکاندیناوی است و فنلاند نیز به مانند سایر کشورهای اسکاندیناوی از چنین شرایطی برخوردار است. به همین جهت بسیاری از افراد به ویژه متخصصین در زمینه های مختلف از جمله پزشکان به فکر مهاجرت به فنلاند افتاده اند.

 

از دیگر ویژگی های کشورهای اسکاندیناوی رو به پیری رفتن جمعیت این کشورها و کمبود نیروی کار متخصص و کارآمد است. این کشورها برای مقابله با این مشکل در را به روی متخصصان فنون مختلف از جمله پزشکان عمومی و متخصص باز کرده اند. اما از طرف دیگر در مورد متخصصان رشته های علوم پزشکی چون با جان انسان ها سر و کار دارند، بسیار با سختگیری عمل می کنند.

 

یعنی سعی می کنند فقط به افرادی دارای صلاحیت بالا مجوز کار طبابت در این کشورها را بدهند. طبیعتا کشور فنلاند نیز مانند سایر کشورهای منطقه اسکاندیناوی عمل می کند و بدون گذراندن مرحله معادل سازی مدارک پزشکی در فنلاند یا ارزشیابی مدارک پزشکی در فنلاند، به هیچ پزشک خارجی اجازه طبابت در این کشور را نمی دهد.

 

البته بیشتر این سختگیری مربوط به پزشکانی است که تحصیلات خود را در کشورهای خارج اتحادیه اروپا مانند ایران گذرانده اند. زیرا در اروپا یک سیستم استاندارد آموزش پزشکی وجود دارد که دانشگاه های معتبر کشورهای عضو این اتحادیه همه از آن پیروی می کنند و به همین جهت جابجایی فارغ التحصیلان علوم پزشکی در میان این کشورها به سهولت انجام می پذیرد.

 

اما در مورد کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که چنین استاندارد آموزشی در دانشگاه های آن ها رعایت نمی شود طبیعتا سختگیری بیشتری صورت می گیرد و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا فقط در صورت طی کردن مرحله معادل سازی مدارک پزشکی در فنلاند یا ارزشیابی مدارک پزشکی در فنلاند با موفقیت می توانند مجوز طبابت در این کشور اروپایی را پیدا کنند.

OVERVIEW
_

مهاجرت پزشکان به فنلاند: شرایط و مزایا

مهاجرت پزشکان به فنلاند امروزه دارای شرایط خاصی است که شما برای مهاجرت به این کشور باید حتما با این شرایط آشنایی کاملی داشته باشید. کشور فنلاند یکی از کشورهایی است که امروزه شرایط بسیار خوبی را برای مهاجرت طیف گسترده‌ای از مشاغل و متخصصان فراهم کرده و همین عامل نیز باعث شده تا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت به شمار بیاید.

 

مهاجرت پزشکان به کشور فنلاند می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد چراکه شرایط کار و زندگی در این کشور بسیار جذاب و ایده‌آل است. با این‌حال نباید فراموش کنید که برای کارکردن در این کشور شما حتما باید تخصص و رزومه خوبی داشته باشید.

 

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره مهاجرت کاری پزشکان به فنلاند صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم در حوزه پزشکی تخصص دارید و قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید یا این‌که علاقه‌مند هستید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه فرمائید یا در صورتیکه خواندن این مطلب برای شما دشوار است، می توانید از طریق فرم ارزیابی مهاجرت پزشکان به فنلاند با کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای در ارتباط باشید.

OVERVIEW
_

مهاجرت پزشکان به فنلاند: فرصت‌ها و چالش‌ها

کشور فنلاند یکی از کشورهایی است که امروزه نیاز شدیدی به استخدام نیروهای متخصص در حوزه پزشکی دارد و همان‌طور که می‌دانید متخصصان پزشکی امروزه جایگاه ویژه‌ای در کشورهای اروپایی دارند. ازآنجایی‌که نیروهای متخصص داخلی کشور فنلاند برای تقاضایی که در این کشور وجود دارد کافی نیستند دولت این کشور شرایط بسیار خوبی را برای مهاجرت پزشکان به فنلاند فراهم کرده است.

 

با نگاهی به شرایط مهاجرت پزشکان به فنلاند مشاهده می‌کنید که شرایط مهاجرت به این کشور برای پزشکان بسیار ساده‌تر از سایر مشاغل و تخصص‌ها است. البته باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که تقاضا برای مهاجرت پزشکان به این کشور نیز بسیار زیاد است و رقابت شدیدی برای این کار وجود دارد.

 

به همین علت است که اگر شما قصد دارید با موفقیت به‌عنوان یک پزشک به این کشور مهاجرت کنید حتما باید دارای رزومه علمی خوبی باشید و از نظر تجربه کاری نیز در جایگاه قابل‌ قبولی قرار داشته باشید. علاوه بر این شما می‌توانید با به‌ دست‌ آوردن اطلاعات تخصصی‌ تر در این زمینه شرایط خود را برای پذیرش در این کشور به میزان زیادی بهبود داده و شانس بیشتری برای دریافت اقامت کشور فنلاند به‌عنوان یک پزشک متخصص یا عمومی داشته باشید.

OVERVIEW
_

مهاجرت پزشکان به فنلاند: اهمیت معادل‌سازی مدارک پزشکی در فنلاند

معادل‌سازی مدرک از مهم‌ترین مراحل مهاجرت پزشکان به فنلاند است. باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشید. تا زمانی که شما مدرک خود را معادل‌سازی نکرده و معادل آن را از این کشور دریافت نکرده باشید، نمی‌توانید برای استخدام در موقعیت‌های شغلی این کشور درخواست دهید و در نتیجه امکان دریافت ویزا و اقامت کشور فنلاند نیز برای شما وجود نخواهد داشت. برای مهاجرت پزشکان به فنلاند حتما باید به این نکته دقت کنید که پیش از هر چیز معادل مدرک خود را دریافت کنید.

 

البته نباید فراموش کنید که دریافت مدرک زبان برای معادل‌سازی مدرک پزشکی یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها است. مدرک زبان شما یا باید به زبان انگلیسی یا به زبان فنلاندی باشد تا بتوانید آن را در لیست مدارک خود قرار دهید. اگر شما هم سوالاتی در خصوص معادل‌سازی مدرک خود برای مهاجرت به این کشور دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات مشاوره‌ پیشگامان اپلای استفاده بفرمائید.

OVERVIEW
_

شرایط کاری پزشکان در کشور فنلاند

مهاجرت پزشکان به فنلاند می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این مزایا این است که پیداکردن کار برای پزشکان در فنلاند بسیار ساده و راحت است و باتوجه‌به موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی که در این کشور وجود دارد شما برای پیدا کردن موقعیت شغلی دلخواه خود با مشکل یا چالش جدی مواجه نخواهید شد. 

 

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که شرایط کاری پزشکان در این کشور بسیار خوب است و شما می‌توانید به جدیدترین تجهیزات و امکانات پزشکی دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

 

یک نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر که باید درباره اعزام پزشک به فنلاند بدانید این است که علاوه بر شرایط شغلی، شرایط زندگی در این کشور نیز بسیار جذاب است به طوری که شما می‌توانید به‌عنوان یک پزشک درآمد بالایی را در این کشور داشته باشید و از نظر رفاه اقتصادی در جایگاه خوبی قرار خواهید گرفت. 

 

مردم این کشور دارای فرهنگ بسیار بالایی هستند و شرایط تفریحی در این کشور نیز به طور کامل برای شما فراهم است. علاوه بر این شما می‌توانید با دریافت ویزای همراه، اقامت اعضای خانواده خود را نیز دریافت کنید و از این نظر نیز مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

OVERVIEW
_

درآمد پزشکان در کشور فنلاند

یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند تاثیر زیادی روی مهاجرت پزشکان به فنلاند داشته باشد، درآمد پزشکان در کشور فنلاند است. در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم که درآمد پزشکان در این کشور بسیار بالاتر از سایر مشاغل است و به همین علت نیز می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای مهاجرت پزشکان باشد. به طور میانگین می‌توان گفت درآمد یک پزشک در این کشور از ۳۰۰۰ یورو در ماه شروع شده و ممکن است حتی تا ۱۶۰۰۰ یورو در ماه نیز برسد. البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که عوامل مختلفی روی این میزان درآمد تاثیرگذار هستند که در ادامه درباره آنها صحبت می‌کنیم.

 

تخصصی که دارید یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی میزان درآمد شما تاثیرگذار خواهد بود. برخی از تخصص‌ها مانند جراحی یا متخصص قلب و عروق معمولاً دارای درآمد بیشتری نسبت به سایر تخصص‌ها هستند. از جمله عواملی که هم روی اشتغال پزشک در فنلاند و هم روی درآمد پزشکان در این کشور تاثیر می‌گذارد، تخصص و تجربه شما است. هرچه تجربه بیشتر و رزومه بهتری داشته باشید، در موقعیت‌های شغلی بهتر مشغول به کار شده و درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

OVERVIEW
_

پیشرفت علمی پزشکان در کشور فنلاند

در بخش‌های قبلی درباره برخی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت پزشک به فنلاند صحبت کردیم و اطلاعاتی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار دادیم. در این بخش قصد داریم به بررسی یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این کار بپردازیم.

 

یکی از مزیت‌های مهم مهاجرت پزشکان به فنلاند این است که شما به‌عنوان پزشک می‌توانید پیشرفت علمی چشمگیری را در این کشور داشته باشید و رزومه خود را به میزان زیادی تقویت کنید. یکی از دلایل این موضوع این است که در کشور فنلاند بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی حرفه‌ای وجود دارند که از جدیدترین متدها و تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه درمان استفاده می‌کنند. کارکردن با این متدها و تکنولوژی‌ها می‌تواند سطح علمی شما را به‌عنوان یک پزشک ارتقا دهد.

OVERVIEW
_

مزیت‌های بیشتر از اشتغال پزشک در فنلاند

یکی از مزایای بیشتر اشتغال پزشکان در فنلاند، شرکت در کنفرانس‌ها و جشنواره‌های علمی در کشورهای اروپایی است که برگزار می‌شوند. این امکان برای پزشکان وجود دارد تا با حضور در این رویدادها، با سایر پزشکان همکاری علمی داشته و از تجارب و دانش آنان بهره‌مند شوند. این ارتباطات علمی می‌تواند به توسعه دانش و مهارت‌های پزشکان کمک کند و بهبودی در کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده در فنلاند منجر گردد.

 

همچنین، باید به این نکته توجه کرد که با داشتن ویزا و اقامت در کشور فنلاند، پزشکان به راحتی می‌توانند به سفرهایی به دیگر کشورهای اروپایی بپردازند. این امر باعث می‌شود که شرکت در کنفرانس‌ها و جشنواره‌های علمی در این کشورها برای آنها دسترسی آسان‌تری داشته باشد و از فرصت‌های آموزشی و تحقیقی بیشتری بهره‌مند شوند.

OVERVIEW
_

مدارک ضروری برای مهاجرت پزشکان به فنلاند

برای مهاجرت پزشکان به فنلاند، لازم است از مدارک خاصی برخوردار باشید که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم. ابتدا، شما باید مدرک زبان و معادل مدارک تحصیلی خود را کسب کرده و آنها را در فهرست مدارک خود درج نمایید. سپس، مدارک شخصی از قبیل پاسپورت با اعتبار کافی، شناسنامه و کارت ملی که ترجمه شده باشند، و همچنین یک نامه بانکی که توانایی مالی شما را تضمین کند، باید به لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به فنلاند افزوده شوند. در صورت ازدواج و قصد دریافت ویزای همراه، مدارک شخصی همسر و فرزندان شما نیز باید در این لیست مدارک قرار گیرند.

 

پس از تهیه این مدارک، شما نیازمند مدارک تحصیلی و شغلی خود خواهید بود. برای این منظور، ابتدا باید یک رزومه و سابقه کاری جذاب برای خود آماده کنید تا بتوانید درخواست خود را برای استخدام در موقعیت‌های شغلی این کشور ارسال نمایید. سپس، دعوت‌نامه‌ای که از یک کارفرما در فنلاند دریافت می‌کنید را نیز باید به لیست مدارک خود اضافه و در زمان مراجعه به سفارت فنلاند به مسئولین سفارت ارائه دهید.

OVERVIEW
_

مراحل دریافت اقامت کشور فنلاند برای پزشکان

برای دریافت اقامت در کشور فنلاند، شما نیازمند طی کردن مراحل خاصی هستید که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

  • در گام نخست، کلیه سوابق کاری، نامه Good Standig Letter و نامه نظام پزشکی خود را به فنلاندی ترجمه کرده و برای وزارت بهداشت فنلاند برای تائید اولیه ارسال نمائید.
  • پس از اخذ تائیدیه از موسسات مورد تائید وزارت آموزش فنلاند برای ثبت نام کورس زبان فنلاندی و معادلسازی مدرک پزشکان خارجی درخواست می دهیم.
  • پس از اخذ تائیدیه از موسسه آموزشی برای دریافت ویزای فنلاند به VFS Global درخواست میدهیم.
  • درگام بعدی، باید مدرک خود را معادل‌سازی کرده و مدارک زبان و دیگر مدارک مورد نیاز را که قبلاً درباره آنها صحبت شد، آماده کنید.
  • پس از اتمام دوره زبان و گذراندن دوره های تخصصی معادل شده توسط وزارت بهداشت فنلاند و قبولی در آزمون پایانی، لازم است حداقل به مدت یک سال به عنوان کارآموز در مراکز درمانی تعریف شده در فنلاند فعالیت کنید.
  • اخذ اجازه کار و اجازه طبابت در فنلاند 
  • سپس، درخواست خود را برای یافتن یک موقعیت شغلی مناسب در این کشور ارسال کنید تا بتوانید دعوت‌نامه‌ ای از یکی از کارفرماهای این کشور دریافت کنید.
  • توجه داشته باشید اگر قبل از معادل سازی از یک مرکز درمانی یا پزشک فنلاندی جاب آفر داشته باشید می توانید به فنلاند مهاجرت کرده و سپس مراحل معادل سازی و تکمیل دوره زبان خود را طی نمائید.
  • پس از ورود به فنلاند و ثبت آدرس پستی خود در شهرداری شهر مربوطه با ارایه قرارداد کار خود به اداره مالیات فنلاند درخواست کد مالیاتی خود را می دهید.
  • پس از اخذ کد مالیاتی خود در فنلاند نسبت به افتتاح حساب بانکی رسمی خود اقدام نمایید.
  • مدارک لازم برای کارت اقامت فنلاند شامل: قرارداد کار معتبر، شماره حساب بانکی و تائیدیه محل سکونت خود از شهرداری را در سایت اداره مهاجرت فنلاند ارسال نمایید تا وقت انگشت نگاری دریافت نمایید.
  • حداکثر یک ماه پس از انگشت نگاری در فنلاند به شرط گذشتن 6 ماه از قرارداد کاری شما کارت اقامت فنلاند را دریافت می نمایید. این کارت حداقل یک ساله ت حداکثرا 3 سال صادر می شود

 

OVERVIEW
_

مهاجرت پزشکان متخصص‌ به فنلاند

یکی از نکات جذاب برای مهاجرت پزشکان به فنلاند این است که این کشور امروزه امکان اعزام پزشکان با تخصص‌های مختلف را فراهم کرده است. فنلاند، با نیاز شدید به پزشکان متخصص، در حال جذب نیروهای کاری در حوزه پزشکی است. این کشور با سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بخش‌های درمان و سلامت، به دنبال بهبود وضعیت سلامت جامعه و پیشرفت‌های علمی در این زمینه است.

 

بنابراین، اگر شما یک پزشک با تخصص‌های مختلف هستید و قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید، فنلاند می‌تواند یکی از گزینه‌های اولیه شما باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره درباره شرایط مهاجرت به این کشور، پیشگامان اپلای آماده پاسخگویی و ارائه خدمات مورد نیاز شما است.

OVERVIEW
_

نکات حیاتی برای مهاجرت پزشکان به فنلاند

در مسیر مهاجرت به فنلاند، باید به چند نکته اساسی و بسیار حیاتی توجه کنید تا تجربه‌ی بهتری را برای خود در این مسیر فراهم کنید. یکی از نکات حیاتی در این راستا این است که حتما مراحل مهاجرت را طبق دستورالعمل‌های رسمی و مشخصی طی کنید تا مسائلی در مراحل دریافت ویزای کشور فنلاند برای شما پیش نیاید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی در این زمینه، مشاوران مجرب موسسه  پیشگامان اپلای می‌توانند به شما کمک کنند تا فرایند دریافت ویزای شما به سرعت پیش برود.

 

یک نکته مهم دیگر این است که شما می‌توانید برای موقعیت‌های شغلی مختلف درخواست دهید، اما پذیرش شما بسته به فاکتورهای مختلفی اتفاق می‌افتد. عواملی مانند تجربه کاری، رزومه، مهارت‌های زبانی، تخصص و سایر موارد ممکن است بر روی پذیرش شما تاثیرگذار باشند.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم تا تمام جوانب مهاجرت پزشکان به فنلاند را برای شما بازگو کرده و راهنمایی لازم در این مسیر را ارائه دهیم. با توجه به این که آماده سازی و معادل سازی مدارک و مراحلی که در بالا ذکر شد نیاز به اطلاعات کافی و دقت بالا است توصیه می شود در صورتی که شما هم متقاضی مهاجرت به فنلاند هستید، می توانید با تکمیل فرم زیر از مشاوره اولیه کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای بهره مند شوید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *