ویزای ازدواج استرالیا - ازدواج در استرالیا - مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

ویزای ازدواج استرالیا - ازدواج در استرالیا - مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج


OVERVIEW
_

ویزای ازدواج استرالیا و همه چیز در رابطه با ازدواج در استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا: زمانی که به موضوع مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج پرداخته می‌شود، چالش‌های گوناگونی همراه با آن مطرح می‌شود. مهم نیست که شما مجرد باشید یا زندگی مشترک داشته باشید، همیشه سوالی در ذهن شما پیش می‌آید که آیا می‌توانید همسر فعلی یا آینده‌تان را در صورت گرفتن ویزا با خود به استرالیا همراه کنید یا خیر. ما در سازمان مهاجرتی پیشگامان اپلای تمام اطلاعات لازم درباره ویزای ازدواج استرالیا را در ادامه این مقاله ارائه داده‌ایم.

 

توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، با مطالعه این مقاله، با ماهیت ویزای ازدواج استرالیا، انواع آن، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن و مراحل پیش رو آشنا شوید. ما تمام سعیمان را کرده‌ایم تا با استفاده از داده‌های به‌روز و قابل اعتماد، بخش‌های بعدی را تکمیل نماییم؛ اگر همچنان نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، توصیه می‌شود با مشاوران مجموعه از طریق تکمیل فرم مشاوره رایگان در ارتباط باشید.

OVERVIEW
_

قوانین ازدواج در استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا

یکی از انواع ویزاهای استرالیا، ویزای ازدواج استرالیا است. این ویزا برای افرادی مختصراً است که همسر یا نامزد آن‌ها شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشد و قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشند. شرایط اداره‌ی مهاجرت برای دریافت ویزای ازدواج استرالیا نیازمند ارائه مدارک قانونی ازدواج یا اثبات زندگی مشترک در 12 ماه گذشته می‌شود.

در این حالت، متقاضی باید اسناد مختلفی که به زندگی مشترک اطلاعات می‌دهند را ارائه دهد. افرادی که پس از دریافت ویزای ازدواج وارد استرالیا می‌شوند، از امکانات یک شهروند استرالیا بهره‌مند خواهند شد و می‌توانند بدون هیچگونه محدودیتی به صورت تمام وقت کار کنند. این ویزا همچنین قابلیت تبدیل به ویزای اقامت دائم استرالیا را دارد اگر متقاضی بتواند پس از 2 سال از دریافت ویزا، مدارکی ارائه دهد که نشان دهد زندگی مشترک داشته‌اند و شرایط دریافت اقامت دائم را دارد.

ویزای نامزدی استرالیا یا همان ویزای پارتنر استرالیا مخصوص افرادی است که نامزد آن‌ها شهروند مقیم استرالیا و دارای اقامت دائم در این کشور است. این ویزا به مدت 9 ماه اعتبار دارد و باید در این مدت ازدواج رسمی انجام شود؛ در غیر این صورت ویزا باطل گردیده و فرد ملزم به بازگشت به کشور مبدا می‌شود. آیا اطلاع دارید با به دست آوردن ویزای ازدواج استرالیا، امکان دارد در این سرزمین به عنوان یک ساکن دائمی باقی بمانید؟ در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج را دارید، مطالعه این نوشته برای شما مفید خواهد بود.

در حال حاضر، این خدمت توسط گروه پیشگامان اپلای ارائه نمی‌شود. هدف ما تنها ارائه اطلاعات صحیح و به‌روز در این زمینه است. برای دریافت اطلاعات در مورد دیگر خدمات و راه‌های مهاجرت، لطفاً فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید.

در صورتی که با یک فردی که اقامت دائمی یا شهروندی استرالیا دارد، آشنا شده‌اید و نیاز به ادامه زندگی در این کشور دارید، به‌راحتی می‌توانید ویزا را دریافت کنید. کافیست ثابت کنید که در ۱۲ ماه گذشته، در ارتباط با این فرد بوده‌اید یا با او زندگی کرده‌اید.

این راه، مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج را آسان می‌کند و شما قادر خواهید بود یک زندگی جدید را در این سرزمین شروع نمایید. در ادامه این مقاله، به بررسی شرایط دریافت ویزای استرالیا از طریق ازدواج می‌پردازیم و جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد.

OVERVIEW
_

انواع ویزای ازدواج استرالیا

انواع ویزای پارتنر استرالیا

در اینجا سه نوع ویزای مختلف برای ازدواج در استرالیا وجود دارد:

  • ویزای 309/100 استرالیا (ویزای نامزدی/ازدواج داخل استرالیا) 
  • ویزای 300 استرالیا (ویزای نامزدی)
  • ویزای 820 استرالیا و ویزای 801 استرالیا (ازدواج خارج استرالیا)
  1. ویزای 309/100 استرالیا (ویزای نامزدی/ازدواج داخل استرالیا) :
  • ویزایی که امکان ازدواج با یک شهروند یا مقیم استرالیا را به افراد خارج از این کشور می‌دهد.
  • مهاجران با این ویزا تا 9 ماه فرصت دارند تا در استرالیا برای ازدواج با نامزد خود اقدام کنند.
  • پس از ازدواج، می‌توانند برای درخواست ویزای پارتنر (820 و 801) اقدام کنند.

 

  1. ویزای 300 استرالیا (ویزای نامزدی):

 

  • این ویزا به متقاضیان این امکان را می‌دهد که 9 ماه در استرالیا اقامت موقت داشته و به تحصیل یا کار بپردازند.
  • زمان اخذ این ویزا حدوداً 14 تا 18 ماه است.
  • شرایط اخذ این ویزا شامل شرایط سنی (حداقل 18 سال)، قصد ازدواج با شهروند یا مقیم استرالیا یا شهروند نیوزیلند، حمایت مالی از طرف نامزد، ملاقات شخصی با نامزد و اثبات ازدواج در 9 ماهه می‌باشد.

 

  1. ویزای 820 استرالیا و ویزای 801 استرالیا (ازدواج خارج استرالیا):

 

  • پس از ازدواج با ویزای 300، می‌توانید به صورت همزمان برای ویزای 820 درخواست دهید.
  • پس از گذشت حداقل دو سال و ارزیابی شرایط زندگی شما و همسرتان، می‌توانید ویزای 801 و اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید.
  • با شرایط استثنایی، می‌توانید این دو ویزا را همزمان دریافت کنید اگر حداقل دو سال با هم زندگی کرده و فرزندی دارید. در صورت نداشتن فرزند مشترک، زمان زندگی مشترک حداقل 3 سال می‌باشد.

 

OVERVIEW
_

مدارک لازم برای ازدواج در استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

ویزای ازدواج استرالیا - مدارک ثبت ازدواج در استرالیا

مشابه سایر کشورها، برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا، باید به اداره مهاجرت مدارک لازم را ارائه نمایید. برای پیشگیری از هرگونه مشکل در فرآیند درخواست ویزا، توصیه می‌شود از مشاوره برای اخذ ویزای استرالیا از طریق ازدواج بهره ببرید. اساسی‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ این نوع ویزا شامل:

مدارک شناسایی:

  •  شناسنامه
  •  کارت ملی
  •  گذرنامه
  •  دو قطعه عکس
  •  صفحه دوم شناسنامه( در صورت تغییر نام)

 

مدارک اثبات رابطه:

  •  اظهارنامه قانونی یک شاهد پشتیبان در رابطه با درخواست ویزای ازدواج احتمالی یا ویزای پارتنر
  •  ثبات واقعی و ادامه‌دار بودن رابطه
  •  گواهی ازدواج در صورت تأهل
  •  اسناد مربوط به ازدواج قبلی (گواهی طلاق، فوت و غیره)
  •  گواهی عدم سوء پیشینه

لیست کامل درآمد در استرالیا

OVERVIEW
_

هزینه و مدت زمان اخذ ویزای ازدواج استرالیا :

ویزای ازدواج استرالیا چقدر طول میکشه؟

اطلاع از هزینه‌ها و مدت زمانی که گرفتن ویزای ازدواج استرالیا طول می‌کشد، از اولین سوال‌های افراد متقاضی است.

هزینه ویزای ازدواج استرالیا:

  •  هزینه پایه برای درخواست ویزای ازدواج استرالیا، 8850 دلار استرالیا می‌باشد.
  •  دارندگان ویزا پس از ازدواج برای ویزای همسر خود باید 1475 دلار دیگر را نیز پرداخت کنند.

 هزینه‌های آزمایش‌های پزشکی و تأییدیه‌های پلیس نیز در نظر گرفته می‌شوند که در صورت رد درخواست، قابل استرداد نیستند.

 با توجه به ریسک مالی مرتبط با این ویزا، بسیاری از متقاضیان برای افزایش شانس موفقیت خود از طریق آژانس‌های مهاجرت اقدام می‌کنند.

OVERVIEW
_

ویزای 309 استرالیا و ویزای 100 استرالیا:

ویزای ازدواج استرالیا

در صورتی که تصمیم به ازدواج با یک شهروند یا مقیم استرالیا خارج از این کشور را دارید، ویزای 309 استرالیا گزینه‌ی مناسبی برای شماست. این ویزا به‌صورت موقت صادر می‌شود و به متقاضی این امکان را می‌دهد که تا زمان اعطای ویزای دائمی یا درخواست پس گرفته شود، در استرالیا زندگی کند. روند اخذ این نوع ویزا ممکن است از 13 تا 18 ماه زمان برده باشد.

 

برای درخواست ویزای 309، شما باید از نظر سلامت جسمی و روانی ارزیابی شوید. برخی از معاینات و آزمایش‌ها از شما گرفته می‌شود و تمام سوابق سلامت شما با دقت بررسی می‌شود. همچنین باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را از کشوری که در آن اخراج شده‌اید یا در آن اقامت داشته‌اید، ارائه دهید.

 

در پایان، با درخواست ویزای 100، می‌توانید اقامت دائمی خود را تضمین کنید. به‌طور کلی، شما برای هر دو ویزا به‌صورت همزمان درخواست می‌دهید، ویزای موقت 309 را دریافت کرده و سپس می‌توانید برای اخذ ویزای دائمی 100 اقدام نمایید. این وقفه میان دو ویزا به دلیل تمایل دولت استرالیا به برقراری روابط عمیق‌تر شما با این کشور می‌باشد.

 

برای دریافت ویزای 100، شما و شریک زندگی‌تان باید حداقل دو سال با یکدیگر در رابطه بوده و در طول این دوره، با هم زندگی کرده باشید. همچنین باید شخصیت معقول دو طرف اثبات شده و رابطه صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته باشید. شرط اصلی برای اخذ ویزای 100، تک همسری است و روند دریافت آن ممکن است از 19 تا 39 ماه طول بکشد.

 ویزای شریک استرالیایی: معرفی و فرآیند درخواست

اگر با یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم این کشور ازدواج کرده‌اید یا در رابطه واقعی با آن هستید و در خارج از کشور قرار دارید، ممکن است در نظر داشته باشید که از ویزای شریک 309 به عنوان یک مسیر برای اقامت دائم استرالیا استفاده کنید.

 

این ویزا، که شامل یک فرآیند ۲ مرحله‌ای است، به شما اجازه می‌دهد تا ابتدا ویزای موقت (ساب کلاس 309) را دریافت کرده و سپس به مرحله دائم (ساب کلاس 100) برسید. این مراحل اطمینان می‌دهند که شرایط شما برای اقامت دائم معتبر و مناسب باشند.

  • پس از اخذ ویزای موقت، شما می‌توانید به استرالیا وارد شوید و تا زمانی که درخواست اقامت دائم شما در حال بررسی است، در این کشور اقامت کنید.
  • اما در مرحله دوم، پس از دو سال، درخواست شما برای ویزای دائم بررسی می‌شود. اگر درخواست شما تأیید شود، اقامت دائم استرالیا به شما اعطا می‌شود.
  • در این مراحل، اداره مهاجرت استرالیا اطمینان حاصل می‌کند که شما همچنان شرایط اعطای ویزا را دارید و رابطه واقعی با شریک استرالیایی‌تان حفظ شده است.

 ویزای ساب کلاس 100: آخرین مرحله برای اقامت دائم

این ویزا برای زوج‌هایی طراحی شده که به دنبال زندگی دائمی در استرالیا با شریک استرالیایی‌شان هستند. با اخذ این ویزا، شما و شریکتان می‌توانید به صورت دائمی در استرالیا زندگی کنید.

 

 مراحل درخواست ویزای ساب کلاس 309/100

 مرحله ۱: ارسال درخواست ویزای ترکیبی ساب کلاس 309/100 و دریافت ویزای موقت.

 مرحله ۲: بررسی درخواست و اخذ ویزای دائم پس از دو سال.

 

 شرایط درخواست ویزای ازدواج ساب کلاس 309/100

  •  داشتن سن بالای ۱۸ سال.
  •  ارتباط ازدواج یا واقعی با یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم استرالیا.
  •  حمایت مالی از سوی همسر یا پارتنر استرالیایی.
  •  ارائه مدارک پزشکی و گواهی عدم سوءپیشینه.

 مدارک مورد نیاز

  •  مدارک هویتی (گذرنامه و شناسنامه)
  •  اسناد شواهد رابطه
  •  گواهی عدم سوءپیشینه و پیشینه

 هزینه‌ها و مدت زمان

  •  هزینه‌های مرتبط با ویزا
  •  متوسط زمان پردازش بین ۵ تا ۲۹ ماه

اطمینان از ارسال مدارک صحیح و درخواست معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است تا به مشکلاتی در اخذ ویزا برنخورید. به همین دلیل، از کمک نمایندگان مهاجرتی معتبر استفاده کنید تا فرآیند را به خوبی انجام دهید و هزینه و زمان خود را صرفه‌جویی کنید.

با ارسال مدارک به موقع و پیگیری دقیق، می‌توانید به سرعت به ویزای ازدواج ساب کلاس 309/100 دست یابید و به زندگی مشترک در استرالیا آغاز کنید.

OVERVIEW
_

ویزای نامزدی یا ازدواج در آینده ویزای 300 استرالیا – ساب کلاس 300

ویزای ازدواج استرالیا

با این ویزا، می‌توانید به آینده‌ی روشن و خوشبختی خود پیوسته و با همسر آینده‌ی خود ازدواج کنید. این ویزا، یک فرصت با ارزش برای افرادی است که می‌خواهند با شهروندان یا ساکنان دائمی استرالیا ازدواج کنند. با مراحل مختلف ویزای نامزدی ساب کلاس 300، می‌توانید به زندگی جدیدتان در استرالیا پیوسته و از لحظات شاد و خاطره‌انگیزی برای همیشه به یاد بمانید.

شرایط درخواست ویزای ازدواج ساب کلاس 300

  1. بالغ بودن: شما باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید.
  2. قصد ازدواج: قصد ازدواج با یک شهروند یا مقیم دائم استرالیا را داشته باشید.
  3. حمایت مالی: باید توسط همسر احتمالی خود حمایت مالی شوید.
  4. سن همسر: سن همسر شما باید حداقل ۱۸ سال باشد.
  5. آشنایی شخصی: شما باید شخصاً با همسر احتمالی خود آشنا شوید.
  6. قصد ازدواج: واقعیت قصد ازدواج را داشته باشید و ظرف ۹ ماه پس از اعطای ویزا با همسر خود ازدواج کنید.
  7. عدم موانع قانونی: هیچ مانع قانونی برای ازدواج در استرالیا وجود نداشته باشد.
  8. آزمایشات پزشکی: آزمایشات پزشکی را انجام دهید و گواهی عدم سوءپیشینه را ارائه دهید.

مزایا ویزای نامزدی یا ویزای ازدواج در آینده – ساب کلاس 300

  •  ورود به استرالیا: قبل از ازدواج با همسر آینده‌ی خود، وارد استرالیا شوید.
  •  سفر آزاد: امکان سفر به داخل و خارج از استرالیا در هر زمانی که می‌خواهید.
  •  کار و تحصیل: امکان کار کردن و تحصیل در استرالیا.
  •  مسیر اقامت دائم: فرآیند تبدیل ویزای ازدواج به اقامت دائم در استرالیا.

هزینه‌های درخواست ویزای ساب کلاس 300

  •  هزینه برای متقاضی اصلی: ۸۰۸۵ دلار.
  •  هزینه برای متقاضیان اضافی: زیر ۱۸ سال: ۲۰۲۵ دلار، بالای ۱۸ سال: ۴۰۴۵ دلار.

مدت زمان اخذ درخواست ویزای ساب کلاس 300

میانگین زمان رسیدگی فعلی بین ۷ تا ۲۹ ماه است. توجه داشته باشید که این فقط یک بازه زمانی تقریبی است و ممکن است به شرایط فردی شما بستگی داشته باشد.

با انتخاب ویزای ازدواج در آینده، به دنیای جدیدی از فرصت‌ها و امکانات باز می‌شوید.

OVERVIEW
_

 ویزای ازدواج خارج از کشور (ساب کلاس‌های 820 و 801)

ویزای ازدواج استرالیا

 ویزای ساب کلاس 820:

این ویزا برای افرادی است که با یک شهروند یا مقیم دائم استرالیایی ازدواج کرده‌اند یا با آن‌ها رابطه واقعی دارند. برای اخذ این ویزا، شریک استرالیایی شما باید به عنوان اسپانسر شما عمل کند. این ویزا به شما امکان می‌دهد تا با شریک استرالیایی خود به طور موقت در استرالیا اقامت کنید.

 روند اخذ اقامت دائم:

این برنامه شامل یک فرآیند ۲ مرحله‌ای است:

  1. ارسال درخواست ترکیبی برای ویزای ساب کلاس 820/801.
  2. ارسال مدارک پس از گذشت دو سال برای بررسی شرایط اعطای ویزا اقامت دائم.

 رابطه طولانی مدت:

در شرایط خاص، درخواست شما فقط در یک مرحله انجام می‌شود. در این صورت، اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، در مرحله ۱ ویزای اقامت دائم به شما اعطا می‌شود.

 شرایط درخواست ویزا:

  • باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • باید در رابطه واقعی با یک شهروند استرالیا یا مقیم دائم باشید.
  • اسپانسر شما نیز باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

 چگونگی اقدام:

بعد از برآورده کردن شرایط، درخواست ویزا را به صورت آنلاین ارسال کنید. همچنین همسر یا پارتنر استرالیایی شما باید فرم حمایت مالی را ارسال کند.

 مدارک مورد نیاز:

  • مدارک هویتی
  • اسناد سلامت و عدم سوءپیشینه
  • اسناد شواهد رابطه

 هزینه‌ها:

  • هزینه ویزای متقاضی اصلی برای ویزای 820 : ۸۰۸۵ دلار
  • هزینه ویزای متقاضیان اضافی برای ویزای 820: متقاضیان زیر ۱۸ سال: 2025 دلار و بالای ۱۸ سال: 4045 دلار

 مدت زمان تصمیم‌گیری:

  • میانگین زمان پردازش بین ۶ تا ۳۳ ماه است.

توجه: هزینه‌ها و زمان‌ها ممکن است متغیر باشند و به شرایط فردی شما بستگی داشته باشد.

OVERVIEW
_

مدت زمان اخذ ویزای ازدواج استرالیا:

 

پروسه اخذ ویزا از زمان اقدام تا دریافت آن ممکن است حدود 12 تا 24 ماه طول بکشد. این روند به انواع ویزای استرالیا و شرایط شما بستگی دارد. در جدول زیر می‌توانید مدت زمان دریافت ویزا در شرایط مختلف را ببینید.

مدت زمان اخذ ویزا در 90% درخواست‌‌ها

مدت زمان اخذ ویزا در 75% درخواست‌‌ها

19 ماه

12 ماه

23 ماه

16 ماه

19 ماه

11 ماه

27 ماه

20 ماه

27 ماه

23 ماه

 

زمان لازم برای اخذ ویزای 801 و 100 از تاریخ واجد شرایط بودن (دو سال بعد از درخواست ویزای 820/801 یا 309/100) تا نهایی شدن آن.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

در طول مطالب مورد بحث، به تفصیل به بررسی الزامات مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج پرداختیم. روش مهاجرت از طریق ازدواج به عنوان یک مسیر مشخص برای ورود به استرالیا و دریافت ویزای دائمی این کشور در قوانین آن تعریف شده است. اگر در حال حاضر خارج از مرزهای استرالیا قرار دارید و تصمیم به ازدواج در آینده دارید، می‌توانید از ویزای ساب کلاس 300 استفاده کرده و اسنادی ارائه دهید که نشان دهند در یک رابطه واقعی و متعهد هستید. ویزاهای ازدواج می‌توانند به صورت داخلی یا خارجی از استرالیا درخواست شوند. در هر صورت، متقاضیان باید اثبات کنند که رابطه‌ شان واقعی و مستدام است.

در این مقاله به طور کامل به شرایط لازم برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا و همچنین مراحل مورد نیاز برای اقدام به این مسیر، پرداخته شده است. از شما دعوت میکنیم فرم زیر را جهت ارزیابی رایگان دریافت ویزا ازدواج استرالیا تکمیل فرمایید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

2 دیدگاه

  • می‌خوام با یک دختر استرالیایی ازدواج کنم همونجا زندگی کنم

    • متاسفانه مجموعه پیشگامان اپلای هیچ خدماتی در رابطه با پناهندگی یا ازدواج انجام نمیدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *