ویزای کاری چین ویزا کار چین کار در چین اقامت چین از طریق کار

مهاجرت کاری به چین


دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

OVERVIEW
_

ویزای کاری چین و اقامت چین از طریق کار 2024

درخواست ویزای کاری به چین یک قدم مهم در راه تحقق رویاهای شغلی و حرفه‌ای شماست. با ویزای کاری چین، در قلب یک بازار بزرگ و پویا قرار خواهید گرفت و به دنبال فرصت‌های بی‌شماری در زمینه کسب و کار و حرفه خود می‌روید. این مقدمه با ماست تا به شما راهنمایی کاملی در مورد فرآیند ویزای کاری به چین ارائه دهد. از الزامات و مراحل درخواست گرفتن ویزا گرفته تا نکات کلیدی در مورد زندگی و کار در چین، همه چیز را در این راهنما پوشش می‌دهیم. بنابراین، با ما همراه شوید تا به دنیای جذاب مهاجرت کاری به چین سفر کنید و اطلاعات لازم را برای شروع موفقیت‌آمیز خود به دست آورید.

همیـــن الان مشــــاوره بگیر...

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

OVERVIEW
_

انواع ویزای کاری چین

در چین ویزاهای متفاوتی وجود دارد و میتوان گفت که ویزای کاری چین انواع مختلفی دارد که شامل دسته ویزاهای زیر است:

 

نوع ویزا

هدف

اسناد مورد نیاز

ویزای Z

برای خارجیانی که در چین کار می‌کنند

دعوتنامه معتبر و تائید شده از وزارت کار واشتغال چین، اجازه کار معتبر از کافرمای مورد تائید در چین

ویزای M (جدید)

برای اشخاصی که به دعوت به چین برای امور تجاری یا تجارت می‌آیند

دعوتنامه معتبر از چین، مجوز تجاری شرکت دعوت کننده

ویزای R (جدید)

برای مشاغل تخصصی و کارشناسان بسیار ماهر و متخصص که صلاحیت‌هایشان با ضرورت بالا و به صورت فوری در چین مورد نیاز است.

شرایطی که دولت چین برای این کارشناسان تعیین می‌کند باید مورد توجه قرار گیرد، تأیید مراجع مربوطه لازم است و اسناد مورد نیاز باید ارائه شود

ویزای S1 (جدید)

برای والدین، همسران، فرزندان زیر ۱۸ سال و پدر و مادر همسران خارجی که در چین کار یا تحصیل می‌کنند؛ برای بازدیدهای بلندمدت (بیش از ۱۸۰ روز) این اقوام و امور شخصی دیگر

دعوتنامه ارسال شده توسط اقوامی که در چین زندگی می‌کنند؛ کپی مجوز اقامت، کپی پاسپورت اقوام و اثبات رابطه

ویزای S2 (جدید)

برای اعضای خانواده خارجیانی که در چین کار یا تحصیل می‌کنند؛ برای بازدیدهای کوتاه مدت (کمتر از ۱۸۰ روز) این اقوام

ارجاع به ویزای S1

ویزای F

برای بازدیدهای تبادلی، تحصیل، سفر یا سایر فعالیت‌های (غیرتجاری)

دعوتنامه از طرف شخص در چین

ویزای J

این ویزا برای خبرنگاران که قصد اقامت موقت و تهیه گزارش در چین را دارند، صادر می‌شود

تائیدیه کنسولگری از کشور مبدا

ویزای A

این ویزا برای نخبگان و استعدادهای درخشان صادر میشود.

تائیدیه از کمیسیون استعدادهای برتر چین



OVERVIEW
_

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری چین

برای دریافت ویزای کاری چین، بایستی تمامی مدارک خواسته شده در زیر را با دقت و اطمینان به سفارت چین ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا
  • کپی گذرنامه
  • عکس پاسپورت (عکس باید تمام رخ، با پس زمینه سفید و در ابعاد ۳۳ در ۴۸ باشد)
  • مجوز کار
  • مدارک اضافه (بر اساس شرایط هر فرد متغیر است)
OVERVIEW
_

مدارک مورد نیاز برای استخدام در چین

متقاضیانی که برای استخدام به عنوان کارشناس، محقق، معلم، پرسنل مدیریتی و یا به عنوان پرسنل شاغل در سازمان‌های ایالتی یا محلی مرتبط به چین درخواست می‌دهند، باید مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

  • اصل گواهی تأییدیه از کارشناسان خارجی (صادر شده توسط اداره دولتی کارشناسان خارجی)
  • اصل ویزا صادر شده توسط سازمان‌های مجاز در چین
OVERVIEW
_

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری ویژه کارفرمایان خارجی برای راه اندازی کسب و کار:

اگر به‌عنوان یک کارفرما، قصد شروع یک کسب و کار در چین را دارید، برای دریافت ویزای کاری چین، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پروانه کسب و کار
  • فرم درخواست
  • اطلاعات شناسنامه کارفرما
  • مدارک اجازه کار
  • رزومه کاری
  • گردش مالی
OVERVIEW
_

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کارمندی با جاب آفر:

اگر از سوی یک کارفرمای چینی، پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کرده باشید، برای دریافت ویزای کاری چین باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزای کار چین ( همراه با پاسپورت امضا شده)
  • فرم درخواست مجوز کار خارجی (از آژانس کار چین)
  • گواهی اجازه کار نیروی خارجی در چین (نامه تائید استخدام نیروی متخصص)
  • گذرنامه
  • عکس با سایز 5*5 و مربوط به 6 ماه اخیر
  • سابقه کاری
  • سابقه تحصیلی
  • کپی قرارداد کاری
  • گواهی عدم سو پشینه
  • پرونده معاینه فیزیکی
  • اطلاعات اعضای همراه
  • یک نسخه کپی از آخرین ویزای چین (در صورت وجود)
  • کپی پاسپورت های قبلی (در صورت وجود)
OVERVIEW
_

شرایط اولیه برای دریافت ویزای کاری چین

مدارک لازم برای ویزای کاری چین

دولت چین اخیراً سیاست‌های خارجی خود را ساده‌تر کرده و امکان درخواست آنلاین را برای متقاضیان کار در چین فراهم کرده است. این کشور همچنین شرایط اولیه زیر را برای درخواست ویزای کاری مشخص کرده است:

  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • عدم سو پیشینه
  • دو سال سابقه کاری مرتبط
  • پاسپورت معتبر
  • دعوت‌نامه از کارفرما
  • نامه وزارتی
OVERVIEW
_

موارد تاییدیه و شرایط درخواست اتباع خارجی برای کار در چین چیست؟

هنگام درخواست و رسیدگی به مجوز کار یک خارجی برای کار در چین برای کارفرمایی که طبق قانون در قلمرو جمهوری خلق چین تأسیس شده است، هدف بررسی و تأیید کارفرما و فرد خارجی است. 

 

شرایط اساسی کارفرما: بر اساس قانون تأسیس شده باشد، دارای محل کسب و کار واقعی باشد، طبق قانون، مالیات و بیمه اجتماعی پرداخت کند و سابقه تخلف جدی از قانون و عدم صداقت را نداشته باشد. برای فرد استخدام شده نیز باید نیازهای ویژه در کشور وجود داشته باشد، کمبود موقتی در کشور وجود داشته باشد و مقررات ملی را نقض نکند و مقررات اعلام می دارد که باید پیش تاییدیه از مراجع ذیصلاح صنعت اخذ شود و تاییدیه لازم است.

 

 شرایط اولیه برای متقاضیان: بالای 18 سال، سالم، بدون سابقه کیفری، با کارفرمای تایید شده در کشور، و با مهارت های حرفه ای لازم یا سطح دانش مناسب برای انجام کار، مطابق با کشور من است توسعه اقتصادی و اجتماعی در صورت لزوم، آنها متخصصانی هستند که در چین به صورت فوری مورد نیاز هستند، اگر قوانین و مقررات مقررات دیگری برای کار خارجی ها در چین داشته باشند، این مقررات حاکم خواهد بود.

کار در چین ویزای کار چین اقامت کاری چین مهاجرت کاری به چین جاب آفر چین
OVERVIEW
_

مراحل و روند درخواست مجوز کار (اجازه کار چین) برای اتباع خارجی در چین چگونه است؟

(1)درخواست آنلاین: کارفرمایان وارد سیستم می شوند، اطلاعات درخواست را به صورت آنلاین ارسال می کنند و مطالب الکترونیکی مربوطه را ارائه می دهند. در صورتی که به نمایندگی خدمات تخصصی رسیدگی به موضوع در محل محول شده باشد، ثبت نام نمایندگی خدمات تخصصی، گواهی ثبت قانونی (گواهی پروانه کسب یا کد سازمانی، گواهی ثبت بیمه اجتماعی یا نمایندگی دائم بنگاه های خارجی الزامی است. گواهی ثبت نام و غیره)، نام و هویت مسئول گواهی، شماره تماس و ...، کارفرما و رفقای مسئول نمایندگی های خدمات تخصصی برای انجام ثبت نام واقعی به سایت مراجعه می کنند.

 

 پیش آزمون آنلاین: مؤسسه پذیرنده باید ظرف 5 روز کاری از تاریخ ارسال مطالب، مطالب ارسال شده به صورت آنلاین را از قبل بررسی کند (روز ارسال مطالب شامل دوره نمی شود). متقاضیان باید ظرف 15 روز پس از ورود برای "اجازه کار خارجی" درخواست دهند. اگر مدارک ناقص و با محتوای غیر استاندارد باشد، آژانس پذیرنده باید به صورت آنلاین اطلاع دهد که مطالب تکمیل و اصلاح شود، در صورتی که مطالب کامل باشد و محتوا استاندارد باشد، آژانس پذیرنده باید به صورت آنلاین اطلاع دهد برای ارسال مطالب در محل قرار ملاقات بگذارید.

 

  پذیرش آژانس پذیرنده: پس از بررسی در مورد پذیرش درخواست تصمیم می گیرد. موضوع درخواست در حیطه اختیارات این سازمان اداری قرار می گیرد، در صورتی که مطالب درخواستی کامل و دارای شرایط باشد، در محل مورد پذیرش قرار می گیرد مهر و موم این سازمان اداری و مواد درخواستی در صورتی که درخواست ناقص باشد یا با فرم قانونی مطابقت نداشته باشد، مطالبی که نیاز به تکمیل و تصحیح دارد در محل اطلاع رسانی می شود و درخواست پس از اصلاح پذیرفته می شود. در صورتی که در حیطه اختیارات دستگاه اداری نباشد، دستگاه پذیرنده دلایل و مبنای رد را توضیح می دهد. خارجی ها در این کشور ملزم به تأیید و بارگذاری تمام مطالب اصلی هستند. 

 

بررسی پس از ارائه مواد برای تایید: مرجع تصمیم گیری در مهلت تعیین شده بررسی و تصمیم گیری می کند.

 

تصمیم در صورت احراز شرایط و استانداردها: مرجع تصمیم‌گیرنده تصمیم به اعطای مجوز اداری، ایجاد «اعلام مجوز کار خارجی» به صورت آنلاین و صدور و تحویل «اجازه کار خارجی» را ظرف مدت 10 روز از تاریخ اعلام می‌کند. تصمیم گیری در صورت عدم رعایت شرایط یا استانداردها باید دلایل آن توضیح داده شود. نهاد تصمیم گیرنده صدور مجوز می تواند تأیید مواد کاغذی را برای درخواست تمدید «اجازه کار خارجی در چین» بر اساس سابقه اعتباری کارفرما و متقاضی ساده کند.

کار در چین ویزای کار چین اقامت کاری چین مهاجرت کاری به چین جاب آفر چین
OVERVIEW
_

روش درخواست و زمان پردازش ویزای کاری چین

پیش بررسی آنلاین: 5 روز کاری.

 

 پذیرش آنلاین: متقاضی پس از گذراندن پیش آزمون آنلاین برای تایید اصل مدارک (به استثنای مواردی که پیش آزمون و قبولی با هم انجام می شود) به پنجره پذیرش مراجعه کرده و درخواست پذیرفته می شود. 

 

بررسی و تصمیم گیری سطح اول آنلاین: درخواست برای "اعلام مجوز کار خارجی": 5 روز کاری برای استعدادهای برتر خارجی، 10 روز کاری برای استعدادهای حرفه ای خارجی و پرسنل عادی خارجی.

 

 "صدور اجازه کار برای اتباع خارجی" پردازش شده است و درخواست برای "اجازه کار اتباع": 5 روز کاری برای استعدادهای برتر خارجی، 10 روز کاری برای استعدادهای حرفه ای خارجی و پرسنل عادی خارجی.

 

 درخواست مستقیم برای "اجازه کار اتباع خارجی": 5 روز کاری برای استعدادهای برتر خارجی، 10 روز کاری برای استعدادهای حرفه ای خارجی و پرسنل عادی خارجی.

 

 تمدید "اجازه کار اتباع خارجی": 5 روز کاری. تغییر اطلاعات "اجازه کار خارجی": 5 روز کاری. صدور مجدد "اجازه کار خارجی": 5 روز کاری. لغو "اجازه کار خارجی": 5 روز کاری.

کار در چین ویزای کار چین اقامت کاری چین مهاجرت کاری به چین جاب آفر چین
OVERVIEW
_

مراحل دریافت ویزای کاری چین

شرایط اخذ ویزای کاری چین

  • دریافت اجازه کار چین برای اتباع خارجی توسط کارفرمای چینی

کارفرمای آینده در چین باید ابتدا برخی اسناد را ارائه دهد. قبل از استخدام کارمندان خارجی، شرکت‌ها ابتدا باید برای دریافت مجوز به مدیریت امور متخصصان خارجی پکن درخواست دهند. اسناد مورد نیاز برای درخواست مجوز اشتغال خارجی عبارتند از: رزومه‌های افراد خارجی که قرار است استخدام شوند، تأییدیه استخدام، توضیحی از رابطه استخدامی پیش‌بینی شده، گواهی‌هایی که صلاحیت کارمندان را برای موقعیت مربوطه نشان می‌دهند، گواهی‌های پزشکی ضروری و فرم درخواست ویزا کامل با یک عکس رنگی اخیر از پاسپورت. زمان پردازش برای این مرحله معمولاً 15 روز کاری است.

 

  • دریافت دعوتنامه وزارتی

علاوه بر مجوز اشتغال، شرکت باید یک نسخه اصلی و یک نسخه فتوکپی از دعوتنامه وزارتی را به کارمند خارجی ارائه دهد. این دعوتنامه در چین توسط کمیسیون بازرگانی شهرداری پکن در مدت سه روز کاری صادر می‌شود.

  • دریافت ویزای کاری

با دریافت مجوز اشتغال و دعوتنامه وزارتی، فرآیند اصلی برای درخواست ویزای کار آغاز می‌شود. این اقدام در مراکز مربوط به ویزا در سفارت چین یا کنسولگری چین انجام می‌شود.متقاضی باید درخواست خود را بر مبنی بر دریافت ویزای کاری چین به سایت رسمی خدمات ویزا CVASC ارسال کند و یا از طریق سفارت چین در ایران اقدام نماید. زمان لازم برای رسیدگی به درخواست شما در حالت عادی ۴ روز و در حالت سریع (اکسپرس) ۳ روز کاری است. متقاضی باید درخواست خود را مبنی‌بر خدمات اکسپرس ویزا تا ساعت ۱۲ هر روز ارسال کند.

 

  • دریافت گواهی سلامت پزشکی

مرحله بعدی، برای بدست آوردن مجوز اشتغال خارجی برای متقاضی در چین، اخذ گواهی سلامت پزشکی است که باید در مدت 15 روز پس از ورود به چین صورت گیرد. بنابراین، کارمند باید گزارش بررسی سلامتی را به صورت دو نسخه ارائه دهد.

 

 

  • دریافت تائیدیه استخدام

 علاوه بر این، برای درخواست مجوز اشتغال، نیاز به یک فتوکپی از قرارداد کاری، یک فتوکپی از مجوز تجاری شرکت و یک نسخه اصلی و یک فتوکپی از فرم ثبت اقامت موقت و پاسپورت معتبر است. زمان پردازش درخواست مجوز کار 5 روز کاری است.

 

  • دریافت مجوز اقامت

با گرفتن مجوز اشتغال توسط کارمند جدید، متقاضی خارجی باید در مدت ۳۰ روز پس از ورود به چین برای دریافت مجوز اقامت به اداره امنیت عمومی شهرداری محل سکونت مراجعه کند. اسناد مورد نیاز برای این منظور شامل یک پاسپورت معتبر و تمام اسناد مربوط به هدف درخواست، همچنین اسکن اثر انگشت است. اداره امنیت عمومی مجوز اقامت را در مدت ۱۵ روز کاری صادر خواهد کرد. اعتبار مجوز اقامت مرتبط با کار برای یک سال است. برای نمایندگان قانونی نیز مجوز اقامتی به مدت دو سال ممکن است. اخیراً، مقامات چینی همچنین شروع به صدور مجوزهایی با اعتبار بلند مدت تر کرده‌اند.

OVERVIEW
_

از کجا می توانم برای مجوز کار برای خارجی ها در چین درخواست کنم؟

نمایندگی پذیرنده مسئولیت پیش آزمون، پذیرش، بررسی سطح اول و صدور گواهینامه را بر عهده دارد. امتیاز پذیرش منوط به اعلام آنلاین است: http://files.shafea.gov.cn/html/88b609df-a422-4e91-89d3-4cfd05cb02cc.htm لطفا با توجه به منطقه اداری که کارفرما در آن ثبت نام کرده است، نقطه پذیرش را انتخاب کنید.

 

افراد واجد شرایط درخواست اجازه کار که در چین حضور دارند

متقاضی باید یکی از شرایط زیر را برآورده کند:

(1) استعدادهای خارجی پرسرعت (کلاس A) که از قبل در چین با ویزاهای دیگر یا اجازه‌های اقامت معتبر هستند.

 

(2) خارجیانی که در چین مشغول به کار هستند و واحد استخدامی خود را تغییر داده‌اند اما قرارداد کاری و مجوز اقامت کاری‌شان همچنان معتبر است.

 

(3) همسر یا فرزند خارجی یک شهروند چینی یا همسر و فرزند یک خارجی که به طور دائم در چین زندگی یا کار می‌کند.( با ویزا یا اجازه اقامت معتبر و پرداخت حق بیمه و …)

 

(4)افرادی که با ویزای نوع R درخواست مجوز اقامت می دهند.

 

(5) برآورده کردن سیاست‌های ترجیحی مربوط به منطقه بازرگانی آزاد یا منطقه اصلاحات آزمایشی برای نوآوری همه‌جانبه؛

 

(6) افراد مشغول در واحد استخدامی مطابقت با سیاست‌های ترجیحی مربوطه در چین؛

 

(7)نیروهای کار مشغول در برنامه انتقال داخلی کارکنان میان شعبات و گروه‌های شرکتی؛

 

(8)کارمندان خارجی از کشورهای تحت توافقنامه بین دولتی با چین؛

 

(9) نمایندگان موسسات خارجی در چین که با ویزای کار به چین وارد شده‌اند؛ خارجیانی که دارای مجوز کار ۹۰ روزه در چین هستند و در طول اقامت خود به طور قانونی در چین استخدام شده‌اند.

 

(10) موارد دیگری که توسط مراجع مجاز مورد تایید قرار می‌گیرند.

 

اگر متقاضی از پیش در چین باشد اما هیچ یک از شرایط فوق را برآورده نکند، همچنان می‌تواند برای دریافت مجوز کار از طریق درخواست از خارج از کشور اقدام کند (درخواست  از خارج برای مجوز کار خارجی در چین).

OVERVIEW
_

هزینه دریافت ویزای کاری چین

هزینه ویزای کاری چین

هزینه دریافت ویزای کاری چین، شامل هزینه ویزا و هزینه خدمات ویزا است. هزینه‌ها بر اساس این‌که شما اجازه یک بار ورود یا چندین بار ورود را در مدت تاریخ اعتبار ویزا داشته باشید، متغیر است.

نوع ویزای کاری چین

هزینه

یک بار ورود

75 دلار

دوبار ورود

110 دلار

چند بار ورود شش ماهه

150 دلار

یک ساله

225 دلار

هزینه اضافی برای درخواست ویزای فوری 

30 دلار

هزینه اضافی برای درخواست ویزای اضطراری

40 دلار

OVERVIEW
_

آپوستیل مدارک چین چیست؟ شامل چه مدارکی می شود؟ چقدر هزینه دارد؟ و چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

آپوستیل (معادلسازی) یک فرآیند ساده‌سازی در شناسایی اسناد است که اثبات می‌کند آخرین امضا و مهر نهاد تایید کننده یا مجوزدهنده در اسناد تایید شده اصیل هستند. هدف از اعتبار سنجی این است که یک سند تایید شده توسط یک کشور توسط مقامات مربوطه کشور دیگر به شکلی که به اصالت امضا یا مهر روی سند شک نشود و تاثیر حقوقی فراتر از مرزها روی سند داشته باشد، تشخیص داده شود.

زمان پردازش از ۲ تا ۴ هفته متغیر است. هزینه‌های دولتی از ۵ تا ۳۰ دلار برای هر مدرک متغیر است.

OVERVIEW
_

چه مدارکی قابلیت معادلسازی یا آپوستیل در سفارت چین را دارند؟

  • تایید وکالت‌نامه (شامل چگونگی تدوین وکالت‌نامه): وکالت‌نامه برای موارد مختلف اختلافات مدنی و تجاری، روند قانونی، طلاق، ارث، کسب‌وکار بانکی، مالی شرکت، انتقال حساب و غیره.
  •  گواهینامه وکالت‌نامه فروش و خرید ملک
  •  گواهینامه وکالت‌نامه مراقبت از کودک
  •  تایید گواهی تولد: استفاده شده برای پرورش کودکان در چین، تمدید ویزا، ثبت نام خانوار و غیره.
  •  تایید گواهی ازدواج و طلاق
  •  گواهینامه فوت
  •  تایید اظهارنامه (شامل چگونگی تدوین اظهارنامه): اظهارنامه‌های مختلف درباره مسائل مختلف، اعلام این که پاسپورت و کارت سبز به خودم تعلق دارد، اصالت گزارش کیفیت ادعاهای تجاری، مجوز حرکت، و غیره.
  •  تایید اظهارنامه انکار حقوق ارث و غیره
  •  تایید اظهارنامه تک: ازدواج در چین
  •  کپی هماهنگ با اصل (کپی صحیح تایید شده)، شامل چاپ و اخذ گواهی، پاسپورت، کارت سبز و غیره
  •  چگونگی اثبات این که پاسپورت آمریکایی و پاسپورت چینی اصلی یک و همان شخص هستند، شامل تایید اسناد تغییر نام (تغییر نام)
  •  تایید ترجمه
  •  گواهی اقامت و اعتراف هویت چینیان خارجی
  •  تایید اسناد مورد نیاز برای فعالیت‌های تجاری: اسناد ثبت شرکت، اسناد تایید عملکرد شرکت یا وضعیت حساب، گواهی‌های بانکی، مالی، مالیاتی، قراردادها و غیره.
  •  گواهی عدم سوابق کیفری: استفاده شده برای کارت سبز چینی، درخواست استخدام، از جمله عدم سوابق کیفری
  •  گواهی مدرک دانشگاهی و آرشیو مدرک دانشگاهی آمریکایی: به عنوان اثبات تحصیل در خارج از کشور و استفاده برای استخدام در چین
  •  پرونده‌های پزشکی بیمارستان، صورتحساب‌ها، گواهی بیمه
  •  اثبات زندگی: فرم بررسی اهلیت پنسیون برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند
  • در کل، تقریباً تمامی اسنادی که به طور قانونی ملزم کننده هستند، می‌توانند تأیید شوند:
  •  تأیید اسناد قضایی یا دولتی: حکم دادگاه، گواهی تولد، گواهی ازدواج، گواهی طلاق، گواهی عدم سوابق کیفری، گواهی مرگ و غیره.
  •  تایید امضاها بر روی وکالت‌نامه، اظهارنامه‌ها، شکایات و غیره: مانند ارث، اهدای مال، انتقال و فروش خانه شخصی، پرورش کودک، و وکالت‌نامه برای روند طلاق، گزارش‌های کیفیت ادعا، قراردادها و غیره.
  •  تایید اسناد تجاری شرکت
OVERVIEW
_

مراحل دریافت ویزای کاری چین

متقاضی باید با در دست داشتن مدارک ذکر شده، دعوت‌نامه و مجوز استخدام کارفرما به سفارت چین در ایران مراجعه کرده و درخواست ویزای کاری کند. عواملی مانند سطح آشنایی با زبان چینی، امتیاز نمرات آزمون زبان (آیلتس، تافل، HSK) حقوق، مدارک تحصیلی، سابقه کار و سن از عوامل تاثیرگذار در کسب ویزای کاری چین هستند. 

پس از پذیرش و دریافت ویزای کار چین، متقاضی باید مراحل زیر را پس از ورود به چین طی کند:

  • حداکثر تا ۱۵ روز بعد از ورود به چین، نسبت به دریافت گواهی سلامت و مجوز استخدام اقدام کند. این روند ۵ روز کاری طول می‌کشد.
  • حداکثر تا ۳۰ روز بعد از ورود به چین، با مراجعه به دفتر امنیت عمومی نسبت به دریافت مجوز اقامت اقدام کند. این روند ۱۵ روز کاری طول می‌کشد.

 

OVERVIEW
_

اخذ اقامت چین از طریق کار در چین

کسانی که به مدت ۴ سال به طور مداوم در چین کار کرده‌ و درآمد سالانه‌شان بیش از ۶۰۰۰۰۰ یوآن (۹۴۲۰۰ دلار) باشد واجد شرایط درخواست برای دریافت اقامت دائم چین هستند. همچنین این افراد باید سالانه بیش از ۱۲۰۰۰۰ یوآن (۱۸۸۴۰ دلار) مالیات پرداخت کرده و در کل مدت ۴ سال، هر سال حداقل ۶ ماه در چین اقامت داشته باشند.

OVERVIEW
_

اخذ اقامت دائم چین برای نیروی متخصص

متقاضیانی که در چین در سمت‌هایی چون رئیس، نایب رئیس، مدیر کل، دانشیار، استادیار و یا بالاتر در موسسات و دانشگاه‌های برتر به صورت متوالی به مدت ۴ سال فعالیت داشته باشند، واجد شرایط اقامت دائم هستند.

 

موسساتی چون مؤسسات تحقیقاتی یا دولتی، دانشگاه‌های برتر، اداره‌های دولتی، شرکت‌های با فناوری پیشرفته، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی تشویق شده، آزمایشگاه‌های ملی، مراکز تحقیقاتی مهندسی دولتی و… از جمله موسسات معتبر هستند. همسر خارجی و فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال از متقاضیان فوق نیز می‌توانند برای اخذ اقامت دائم چین اقدام کنند.

OVERVIEW
_

بازار کار در چین

بازار کار چین طی ۷۰ سال گذشته دست‌خوش تغییرات عمیقی شده است و در دهه‌های آینده نیز با افزایش جمعیت و اعمال اصلاحات جدید توسط دولت، این تغییرات ادامه خواهد یافت. چین یک کشور بسیار قدرتمند است و روز به روز بازار کار آن در زمینه‌های صنعتی و الکترونیکی پیشرفت می‌کند.

 

با همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ بازار کار چین رکود اقتصادی شدیدی را تجربه کرد. به طوری‌که تولید ناخالص داخلی چین در سه‌ماهه مارس ۲۰۲۰، حدود ۹ درصد کاهش یافت و اشتغال شهری (که شامل کارگران مهاجر می‌شود) نیز حدود ۱۶ درصد (۷۰ میلیون) از سطح قبل از COVID-19 کاهش یافت. همچنین میانگین ساعات کار در بین افرادی که هنوز مشغول به کار بودند به شدت پایین آمد. ولی با ایجاد محدودیت‌های شدید روند کار و بازار کار سریعا به دوران قبل کرونا بازگشت.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

ویزای کاری چین، با توجه به شرایط و مراحل مختلف دریافت آن، یک فرصت مهم برای مهندسین و فعالان حرفه‌ای است که می‌خواهند در یکی از کشورهای پررونق و پیشرفته جهان، یعنی چین، فعالیت کنند. با رعایت مدارک و شرایط مورد نیاز، این ویزا امکان فعالیت موقت و یا حتی اقامت دائم در چین را برای شما فراهم می‌کند. همچنین با توجه به روند رو به رشد بازار کار چین و قدرتمند شدن این کشور در صنایع مختلف، دریافت ویزای کاری چین می‌تواند یک گام مهم در راه تحقق آرزوها و اهداف حرفه‌ای شما باشد.

 

برای دریافت مشاوره تخصصی به منظور دریافت ویزای کاری چین، کاریابی در چین و مهاجرت کاری به چین فرم ارزیابی تخصصی را تکمیل فرمائید تا در اولین فرصت از راهنمایی کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای بهره مند شوید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *