پناهندگی در هلند 2024

پناهندگی در هلند 2024


OVERVIEW
_

پناهندگی در هلند و مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی 2024

هلند، یکی از کشورهای بسیار زیبا و پیشرفته اروپاست. این سرزمین به دلیل سطح زندگی بالا، سیستم آموزشی پویا، و نرخ بیکاری پایین همواره جذابیت زیادی برای مهاجران داشته است. یکی از مسیرهای مهاجرت به هلند، پناهندگی در این کشور است که یکی از روش های مختلف مهاجرت به هلند است. هرچند مهاجرت از طریق تحصیل و کار معمول و پرکاربرد است، اما به دلیل اطلاعات نادرست، بسیاری از افراد به جای مسیرهای متداول، به پناهندگی در هلند روی می‌آورند به دنبال دریافت اقامت از این روش هستند.

 

موسسه پیشگامان اپلای به هیچ عنوان این روش را توصیه نمی کند و در این مقاله، تنها تلاش شده است تا اطلاعات به‌روز پناهندگی در هلند به شما ارائه شود. همچنین، شما می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره رایگان از راهنمایی کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای جهت تعیین بهترین روش مهاجرت به هلند با توجه به شرایط خود بهره مند شوید.

OVERVIEW
_

شرایط پناهندگی در هلند

پناهندگی در هلند

هلند، به عنوان یکی از اعضای فعال اتحادیه اروپا و منطقه شنگن، هر ساله میزبان گروه گسترده‌ای از افرادی است که از سرتاسر جهان با استفاده از مسیرهای متنوع به دنبال مهاجرت به این سرزمین هستند. این کشور که به عنوان سرزمین لاله های نارنجی و آسیاب های بادی چوبی شناخته می شود، سالانه تعداد زیادی از مهاجران را به خود جذب می‌کند. مهاجرت به هلند از طریق مسیرهای مهاجرتی مختلفی مثل: تحصیلی، شغلی و روش‌های دیگر صورت می‌گیرد، اما پناهندگی نیز یک راه مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.

 

با توجه به تعهداتی که هلند به عنوان یک عضو فعال در کنوانسیون ژنو به عهده دارد، این کشور موظف است به شکل کامل از پناهجویانی که شرایط لازم را دارند، حمایت کند. افراد متقاضی پناهندگی باید به اثبات برسانند که جان و مال آن‌ها در معرض خطر است، به ویژه با توجه به دلایلی که در بخش‌های بعدی ذکر می‌شوند. اگر این اثبات ارائه شود، حمایت هلند به آن‌ها اعلام می‌شود. این قانون موجب شده است که بسیاری از افراد با ارائه ادعاهای نادرست، درخواست پناهندگی در هلند را داشته باشند.

 

پناهجویان، بسیاری از اوقات به صورت غیرقانونی از وطن خود فرار کرده و وارد هلند می‌شوند، که این موضوع به واسطه خطرات و ریسک‌های زیادی همراه است. در ادامه، تمامی این ابعاد کلیدی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

OVERVIEW
_

آشنایی با پناهندگی و کنوانسیون ژنو 

پناهندگی در هلند

کنوانسیون ژنو، یک توافق نامه بین‌المللی است که در سال 1951 توسط 144 کشور امضا شد. هدف اصلی این توافق نامه، حمایت از پناهندگان است. طبق این توافق، کشورهای عضو ملزم به فراهم‌آوردن حمایت و شرایط زندگی ابتدایی برای افرادی هستند که ویژگی‌های پناهندگی را دارند. این قانون از سال 1954 در کشورهای عضو به اجرا درآمده است تا پناهندگان دریافت حقوق خود را تضمین کند.

 

پناهنده واقعی، فردی است که به دلایلی مانند مذهب، نژاد، قومیت، عضویت در احزاب سیاسی یا گره‌های اجتماعی خاص از سوی کشور مبدأ آزار و شکنجه می‌بیند. اگر ایشان ترس از از دست دادن جان خود در برابر این آزار و اذیت را تجربه کنند، می‌توانند به کشورهای عضو در کنوانسیون ژنو مراجعه کرده و درخواست پناهندگی نمایند. در صورت تایید اعتراضات و اتفاق نظر کشور مقصد، این کشور مسئول حفاظت از جان پناهنده خواهد بود. هلند نیز یکی از کشورهای امضاکننده این توافق‌نامه است. لذا، تنها در صورت داشتن شرایط مورد نظر، شما می‌توانید اقدام به درخواست پناهندگی در هلند کنید.

OVERVIEW
_

نحوه رسیدگی به پرونده پناه‌جو در هلند

پناهندگی در هلند

پناهجویان دارای حداقل ۶ روز فرصت برای استراحت می‌باشند و در این دوره، فرآیند پناهندگی آغاز نمی‌شود. در این مدت استراحت و آماده‌سازی، اطلاعاتی از جمله جزئیات فرآیند پناهندگی در هلند و گزینه‌های استفاده از خدمات یک وکیل مهاجرت یا نماینده شورای پناهندگان هلند به پناهجو ارائه می‌شود. در مرحله بعد، مصاحبه انجام می‌شود و پناهجو ملزم به توضیح دادن تجارب خود در کشور مبدا و دلایل ترک آن کشور می‌باشد. در این مصاحبه، IND یک مترجم فراهم می‌کند. در انتها، اظهارات ارزیابی شده و نتیجه پس از گذشت مدتی به پناهجو اطلاع‌رسانی می‌شود. IND درخواست‌های پناهندگی در کشور هلند را بررسی می‌کند. در صورت تأیید صحت ادعاهای پناهجو، وضعیت پناهندگی او تصویب خواهد شد.

OVERVIEW
_

تجربه پناهندگی در هلند

پناهندگی در هلند

پناهندگان معمولاً از روش‌های خروج غیرقانونی برای ورود به هلند استفاده می‌کنند. همچنین، امکان دارد با یک ویزای گردشگری وارد هلند شده و سپس درخواست پناهندگی دهند. عبور از این مسیرهای غیرقانونی عمدتاً با خطرات زیادی همراه است. به همین دلیل موسسه پیشگامان اپلای این روش را به هیچ وجه توصیه نمی‌کند. تجربه نشان داده است که بسیاری از پناهندگان سالیانه به دلیل طی کردن این مسیرهای پر خطر، جان خود را از دست می‌دهند.

 

 علاوه بر این، این افراد در این فرایند باید به افرادی که کار قاچاق انسان را انجام می‌دهند، بدون هیچ سند یا مدرکی اعتماد کنند و اموال خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند. بنابراین، خطر مالی نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود. پس از این مراحل دشوار، تجربه نشان داده است که دولت‌ها عمدتاً پناهنده را به‌راحتی قبول نمی‌کنند و وی باید در دادگاه با اسناد و مدارک ثابت کند که واقعاً جانش در خطر است. در صورت رد درخواست پناهندگی از سوی دولت هلند، وی مجبور است به کشور مبدأ بازگردد.

 

 در بسیاری از کشورها، خروج غیرقانونی جرم محسوب می‌شود و بازگشت آنان معادل با مجازات و حبس خواهد بود. بنابراین پیش از هر اقدامی در خصوص پناهندگی در هلند، توصیه می‌شود که ابتدا اطلاعات خود را در خصوص مهاجرت به هلند به ‌روز کنید.

OVERVIEW
_

کیس‌های پناهندگی در هلند

پناهندگی در هلند

  1. همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره شد، افراد به دلایلی چون نژاد، قومیت، مذهب، عضویت در گروه‌های خاص و یا به دلایل سیاسی و اجتماعی و از بیم و ترس از دست دادن جانشان به کشوری دیگر پناهنده می‌شوند. کیس پناهندگی، دلیل پناهندگی آن پناهجو است که در دادگاه‌های هلند بررسی می‌شود. همچنین با افزایش آمار جنگ در کشورهای مختلف، معمولاً کشورهای عضو کنوانسیون ژنو افراد جنگ‌زده را نیز به عنوان پناهنده قبول می‌کنند.


     یکی از دلایل اصلی که موسسه پیشگامان اپلای این روش را به شما عزیزان پیشنهاد نمی‌دهد، این است که اگر واجد شرایط پناهندگی نباشید، نیاز است که به دروغ یک کیس پناهندگی در هلند برنامه‌ریزی کنید. این مقاله توسط کارشناسان موسسه پیشگامان اپلای نگارش شده و هر گونه کپی برداری از آن از نظر قانونی و شرعی صحیح نمی‌باشد

OVERVIEW
_

بهترین کیس پناهندگی در هلند

بهترین کیس برای پناهندگی در هلند

چیزی به عنوان بهترین کیس پناهندگی در هلند وجود ندارد. پناهندگی ریسک بالایی دارد و با خطرات بالایی همراه است بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ یک از کیس‌های پناهندگی را تایید کنیم. موسسه پیشگامان اپلای هیچ فعالیتی در رابطه با پناهندگی به هیچ کشوری انجام نمی‌دهد. بنابراین توصیه ما به شما استفاده از سایر راه‌های مهاجرت به هلند است.

OVERVIEW
_

مراحل پناهندگی در هلند

پناهندگی در هلند

اتباع خارجی که قصد پناهنده شدن در کشور هلند را دارند، باید ابتدا به سازمان مهاجرت و اعطای تابعیت هلند (IND) واقع در 

ter Apel گزارش دهند. بعد از گزارش پناهندگی، مرحله بعد شناسایی و ثبت‌نام می‌باشد. سپس پناهنده به مرکز پذیرش انتقال داده می‌شود و بر روی برنامه پناهندگی او کار می‌شود.

 

زمان استراحت و آماده‌سازی پناهندگی در هلند

پناهجویان حداقل ۶ روز جهت ریکاوری و آماده‌سازی پس از سفر خود به کشور هلند فرصت دارند. سپس روند پناهندگی این افراد پس از این دوره ۶ روزه آغاز می‌شود. در این زمان، یعنی در زمان استراحت و آماده‌سازی، به پناهجویان اطلاعاتی در مورد پناهندگی در هلند داده می‌شود. همچنین از یک وکیل جهت انجام امور پناه‌جو کمک گرفته می‌شود.

 

مصاحبه پناهندگی در هلند

مصاحبه ویژه‌ای برای پناهجویان فراهم می‌شود که در این مصاحبه، پناه‌جو در کشور هلند توضیح می‌دهد که در کشور خودش چه تجربه‌هایی را کرده است و چرا کشور خود را ترک کرده است. برای پناهندگان در کشور هلند، مترجمی تدارک می‌بینند. در مصاحبه، پناه‌جو در کشور هلند می‌تواند روی کمک وکیل یا نماینده شورای پناهندگان حساب کند. کشور هلند در این مصاحبه به پناه‌جویان اجازه می‌دهد آزادانه سخن بگویند و اجازه می‌دهد که در صورت لزوم (IND) نیز سوالاتی بپرسد.

 

ارزیابی (IND) پناهندگی در هلند

  •  حساب پناهجو
  •  وضعیت امنیتی کشور مبدا پناهجو
OVERVIEW
_

اجازه اقامت پناهندگی یا بازگشت پناهجو از کشور هلند

رد پناهندگی در هلند

اگر (IND) تشخیص دهد که پناهجو نیاز به حفاظت دارد، به او اجازه می‌دهد که در کشور هلند بماند. اگر (IND) تشخیص دهد که پناهجو نیاز به حفاظت ندارد، به او اجازه پناهندگی در کشور هلند را نمی‌دهند و باید به کشور مبدا خود بازگردد. همچنین افرادی که رد می‌شوند، ممکن است برای بررسی تصمیم (IND) به دادگاه منطقه فرستاده شوند و تا زمانی که بررسی کامل نشده است می‌توانند در کشور هلند بمانند.

 

پناهجویانی که در کشورهای اتحادیه اروپا هستند، هنگام ورود به خاک هلند به آن‌ها اجازه استراحت و ریکاوری نمی‌دهند و مستقیماً وارد مرحله مصاحبه می‌شوند. آن‌ها نیز باید شرایط ترک کشور خود را با دلایلی قانع‌کننده‌تر از پناهجویان غیر اروپایی ثابت کنند. همچنین این مصاحبه در حضور وکیل صورت نمی‌گیرد و پس از مصاحبه پناهجو می‌تواند وکیل بگیرد و اضافه توضیحات را به (IND) گزارش دهد. اگر این توضیحات مورد قبول (IND) نبود باید کشور هلند را ترک کند.

OVERVIEW
_

حقوق پناهندگی در هلند  زندگی در هلند برای پناهجویان

پناهندگی در هلند

در کشور هلند طبق مقرراتی که از سال ۲۰۰۸ به تصویب رسیده، پناهندگانی که در کشور هلند کار می‌کنند باید حداقل ۷۵٪ از درآمد حاصله از زحمات خود را صرفه هزینه‌های روزمره از جمله هزینه پوشش و مواد غذایی و زندگی خود کنند. پناهجویان کشور هلند موظف اند هرگونه پس‌انداز یا شی با ارزشی را که وارد کشور هلند کردند به سازمان (COA) که در واقع همان سازمان پناهندگان هلندی است اعلام کنند.

 

 اعداد و ارقام و نمودارهای نشان داده شده توسط سازمان COA حاکی از این است که پناهندگان در مجموع ۲۲۱٫۰۰۰ یورو در سال ۲۰۱۲ و ۱۷۸٫۰۰۰ یورو در سال ۲۰۱۳ و ۱۷۷٫۰۰۰ یورو در سال ۲۰۱۴ برای نگه‌داری آن‌ها پرداخت کرده‌اند و به طور موقت در سال ۲۰۱۵ ۱۳۷٫۰۰۰ یورو پرداخت شده، هرچند که ممکن است افزایش یابد. طبق آخرین آمار در سال 2016 نزدیک به ۴۷٫۰۰۰ پناهنده در کشور هلند وجود دارد.

پیگیری ویزا از vfs  هلند

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

همان‌طور که متوجه شدید، پناهندگی در هلند، مسیری بس دشوار و خطرناک است و ممکن است شما را از مسیری که برای زندگی خود انتخاب کرده‌اید دور کند. موسسه پیشگامان اپلای با سابقه درخشان خود شما را در زمینه‌ی مهاجرت آماده است تا بهترین روش های مهاجرت به هلند را با توجه به شرایط شما ارایه دهد، کافیست تا فرم درخواست خدمات تخصصی مهاجرت به هلند را تکمیل بفرمایید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

4 دیدگاه

  • سلام وخت شما بخیر
    من خیرالله محمدی سن ۲۰ سال هستم نظامی از حکومت پیشین افغانستان حال سخت ترین شرایط قرار دارم لطفا میشه همکاری کنی طالبان اختار میدن به خودم به خانواده من لطفا به من همکاری کنید

    • سلام و درود خیرالله عزیز لطفا جهت دریافت مشاوره از طریق فرم موجود در صفحه اطلاعات خود را برای ما ارسال نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم

  • Hello, I am Mohammad Husien I am one of the members of the Moqamat party, I lost my whole family when the Taliban came, I am living in Iran illegally, please help me please

    • please leave your contact information via the form below which needs first name, last name and phone number to let us call you.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *