ازدواج در سوئد اقامت سوئد از طریق ازدواج ویزای ازدواج سوئد

ازدواج در سوئد


OVERVIEW
_

ازدواج در سوئد ( دریافت ویزا و اقامت سوئد از طریق ازدواج)

چرا ازدواج در سوئد؟ با توجه به مزایای فراوان زندگی در کشور سوئد، از جمله ارتقاء سطح رفاه، استقرار اقتصاد پایدار و سایر موارد، درخواست‌های مهاجرت به این کشور به طور فزاینده‌ ای افزایش یافته است. یکی از روش‌های مهاجرت، ازدواج با شهروندان سوئدی می‌باشد که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

برای ازدواج با یک شهروند سوئدی، شما باید مجوز اقامت دریافت کنید. همسر شما باید شهروند سوئد باشد و دارای اقامت دائم در این کشور باشد.

همیـــن الان مشــــاوره بگیر...

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

OVERVIEW
_

ازدواج افراد خارجی در سوئد

افراد غیر مقیم یا غیر تبعه سوئد که تمایل به ازدواج در این کشور دارند، باید اسناد مربوطه را از کشور خود به ارمغان بیاورند که وضعیت تأهل آن‌ها را مشخص کند. اگر قبلاً ازدواج کرده‌ اند، ارائه گواهی اثبات فسخ ازدواج یا گواهی فوت همسر، ضروری است.

 

علاوه بر این، شهروندان سایر کشورها برای درخواست مجوز ازدواج باید اسنادی را ارائه دهند که طبق قوانین کشور مبدأ خود، در ازدواج آزاد هستند و موانعی برای ازدواج وجود ندارد. برای تأیید این موضوع، باید یک گواهی از مقام مربوطه در کشور مبدأ خود دریافت کنند که نشان دهد آن‌ها حق ازدواج با یکدیگر را دارند. اما، تنها چند کشور قادر به صدور چنین گواهی‌هایی هستند. اگر نتوانند چنین گواهی‌ای را ارائه دهند، باید به جای آن یک گواهی از مقام مربوطه در کشور مبدأ خود دریافت کنند که قوانین مربوط به ازدواج را بیان کند.

 

علاوه بر این، برای اثبات هویت و تابعیت، باید به صورت شخصی به سازمان مالیاتی سوئد مراجعه کرده و گذرنامه خود را جهت بررسی هویت و وضعیت شهروندی ارائه دهند.

OVERVIEW
_

قوانین و مقررات ازدواج در سوئد

قوانین و مقررات، نقش حیاتی در زندگی روزمره ایفا می‌کنند و ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ازدواج در سوئد، بر پایه اصول جنسیتی خنثی انجام می‌شود، به این معنا که دو فرد از جنس یکسان نیز می‌توانند به همان شیوه ازدواج کنند که زوج های مختلف جنسیتی.

 

قوانین سوئد، ازدواج اجباری را کاملاً منع کرده و هیچ فردی را نمی‌توان به ازدواج مجبور کرد. اصلی‌ترین حق مردم این است که خودشان تصمیم گیرنده اصلی در انتخاب همسر خود باشند. 

 

طبق قوانین سوئد، قبل از ازدواج، باید درخواستی به نام "رسیدگی به موانع ازدواج" ارائه داد تا اطمینان حاصل شود که هیچ موانعی برای ازدواج وجود ندارد. این مراحل به وسیله اداره مالیات سوئد انجام می‌شود. 

 

در صورت عدم وجود موانع، دو گواهی صادر می‌شود: یکی مربوط به "رسیدگی به موانع ازدواج" یا "Hindersprövning" و دیگری مربوط به "مجوز ازدواج" یا "Intyg Vigsel". این گواهی‌ها برای مدت چهار ماه اعتبار دارند و بهتر است آن‌ها را، ترجیحاً دو هفته قبل از مراسم ازدواج، به مسئول برگزاری ازدواج ارائه داد.

OVERVIEW
_

قوانین سوئد برای اخذ تابعیت و اقامت از طریق ازدواج

ازدواج یکی از مسیرهای مهاجرت به سوئد است که در آن افراد می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند. اگر شهروند یک کشور غیر عضو اتحادیه اروپا هستید و قصد ازدواج یا زندگی مشترک با یک شهروند سوئدی را دارید، می‌توانید اقامت در سوئد دریافت کنید. همچنین، فردی که در سوئد اقامت دارد و می‌خواهد با یک شهروند خارجی ازدواج کند، باید شرایط خاص قوانین سوئد را رعایت کند.

OVERVIEW
_

شرایط فرد سوئدی برای ازدواج با فرد غیر مقیم:

پس از سه سال از ازدواج یا زندگی مشترک با یک شهروند سوئدی، می‌توانید درخواست تابعیت سوئد را ارائه دهید. در این صورت، لازم است که در دو سال گذشته، همراه یکدیگر زندگی کرده باشید. اشتغال به کار دایم یا درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی نیز از شروط فرد سوئدی برای ازدواج با فرد غیر مقیم می باشد.

OVERVIEW
_

موانع ازدواج در سوئد

طبق قوانین سوئد، موارد زیر می‌توانند مانع از ازدواج شوند:

  • یکی از طرفین، زیر ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • وجود نسبت خونی نزدیک مانند خواهر و برادر بین طرفین.(ازدواج خواهر و برادر در سوئد ممنوع است.)

  • یکی از طرفین قبلاً ازدواج کرده و متاهل باشد (چند‌ همسری در سوئد مجاز نیست).
  • وجود گواهی پزشکی دال بر عدم سلامت عقلی و روانی یکی از طرفین
OVERVIEW
_

مدارک لازم برای ویزای ازدواج سوئد و دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج در سوئد

مدارک لازم برای دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج در سوئد

  • ارسال مدارک مورد نیاز مانند گواهی ازدواج یا مدارک اثبات رابطه
  • کپی صفحات پاسپورت که باید شامل اطلاعات متقاضی باشد. در صورت اتمام اعتبار پاسپورت، قبل از ارسال درخواست، باید اقدام به تمدید اعتبار آن کنید.

متقاضی همسر یا نامزد در کشور سوئد است:

  • گواهی ازدواج.
  • ارائه هر مدرکی که تصدیق ثبت قانونی ازدواج شما در کشور مبدأ را دارد به زبان سوئدی همراه با مهر سفارت یا مهر آپوستیل.
  • ارایه کپی قرارداد شغلی همسر با کارفرمای سوئدی با حداقل حقوق ناخالص 22000 کرون سوئد در ماه
  • ارایه کپی قرارداد اجاره منزل توسط همسر سوئدی با حداقل متراژ آپارتمان 50 متری

متقاضی و همسر در کشور خود یا کشوری غیر از سوئد زندگی می‌کنند:

  • قرارداد اجاره یا خرید ملک به منظور اثبات اقامت در آن کشور.
  • ارائه مدرکی که نشان دهد شما با یکدیگر زندگی مشترک داشته‌ اید(غیر از ایران)؛ مانند قرارداد اجاره ملک با نام هر دو نفر.

فرزند زیر 18 سال متقاضی:

  • کپی پاسپورت کودک به همراه اطلاعات کامل، از جمله مدت اعتبار.
  • گواهی تولد که والدین ذکر شده‌اند.
  • رضایتنامه سفر فرزند که باید تأیید همسر داشته باشد.
  • در صورتی که سرپرستی کودک به یکی از والدین واگذار شده است، باید برگه مربوط به رای دادگاه که حضانت فرزند را مشخص می‌کند، ارائه شود. اگر همسر فوت کرده‌ است، گواهی فوت باید ارائه شود.
  • ارائه مدارک مربوط به فرزند خواندگی نیز لازم است، در صورتی که حضانت فرزند از این طریق انجام شده باشد.
OVERVIEW
_

مراحل درخواست اجازه اقامت برای ازدواج در سوئد

    1. تکمیل فرم درخواست ازدواج در سوئد:

       شخص متقاضی باید تمام اطلاعات مربوط به خود و همسر یا پارتنر رسمی خود که در کشور سوئد زندگی می‌کند را ارائه دهد. علاوه بر آدرس، شماره تلفن و ایمیل، باید شماره شناسایی شخصی او در کشور سوئد نیز ارائه شود. برای ارسال درخواست، شرایط زیر را باید رعایت کرد:

    1. شرایط درخواست ازدواج در سوئد:
    • طرفین ازدواج باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
    • باید یک آدرس ایمیل معتبر ارائه شود.
    • قابلیت پرداخت هزینه درخواست از طریق ویزا یا مستر کارت باید وجود داشته باشد.
    • طرفین ازدواج باید با خواست قلبی و با اختیار خود ازدواج کنند.
    • هر دو طرف متقاضی ازدواج نباید در زمان اقدام ازدواج کرده باشند و باید مدارکی که نشان دهنده مجرد بودن آن‌ها است را ارائه دهند.
    • شخص متقاضی ازدواج نباید ممنوعیت ورود به کشور سوئد داشته باشد.
    • پارتنری که در کشور سوئد اقامت دارد، باید درآمد مشخص و کافی برای ساپورت مالی همسر خود را داشته باشد.

3.پرداخت هزینه درخواست

 هزینه درخواست برای متقاضیان بالغ 1500 کرون و برای کودکان زیر 18 سال برابر 750 کرون است.

ارسال پرسشنامه برای همسر یا نامزد متقاضی که در کشور سوئد زندگی می‌کند:

زمانی که درخواست متقاضی توسط اداره مهاجرت کشور سوئد دریافت می‌شود، ایمیلی برای همسر یا نامزد متقاضی که در سوئد زندگی می‌کند، ارسال می‌شود که دستورالعمل تکمیل فرم مورد نیاز توسط او را آنلاین ارائه می‌دهد. اطلاعاتی نظیر میزان درآمد شخص در کشور سوئد و اطلاعاتی مربوط به مسکن و نوع رابطه او با متقاضی باید ارسال شود. پاسخ به تمام سوالات باید ظرف دو هفته ارسال شود.

4.ثبت قرار ملاقات در سفارت یا کنسولگری کشور سوئد

زمانی که اداره مهاجرت، درخواست متقاضی و اطلاعات ارسالی همسر یا نامزد او را بررسی می‌کند، ایمیلی برای متقاضی ارسال می‌شود که در آن از او خواسته می‌شود برای ثبت قرار ملاقات با سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور خود، اقدام نماید.

5.مصاحبه

در روز مصاحبه، پاسپورت خود به همراه اصل مدارک ارسالی و فرم درخواست باید همراه متقاضی باشد. در طول مصاحبه، متقاضی باید به سوالات افسر مهاجرت به طور واضح پاسخ دهد.

6.بررسی درخواست توسط اداره مهاجرت

اگر مدارک شما کامل باشد، بررسی درخواست متقاضی در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد. اما اگر نقص مدرکی وجود داشته باشد، اداره مهاجرت این موضوع را به طریق نامه رسمی به اطلاع متقاضی می‌رساند. متقاضی باید کلیه مدارک مورد نیاز را در زمان مقرر ارسال کند. همچنین، ممکن است اداره مهاجرت درخواست مدارک بیشتری از متقاضی نماید که باید برای آن اقدام شود. مدت زمان بررسی درخواست هر متقاضی با توجه به شرایط خاص خودش متفاوت است، اما به طور کلی ممکن است 9 تا 17 ماه طول بکشد تا درخواست بررسی شود.

7.تصمیم‌ گیری در رابطه با درخواست

اداره مهاجرت بررسی می‌کند که آیا متقاضی و همسر/نامزد او کلیه شرایط لازم برای دریافت اجازه اقامت در سوئد را دارند یا خیر. اگر شرایط لازم برای اجازه اقامت محقق نشود، درخواست متقاضی رد می‌شود و این موضوع به او از طریق نامه رسمی اعلام می‌شود. اما اگر شرایط مورد نیاز برای اجازه اقامت محقق شود، اجازه اقامت برای آن‌ها صادر می‌شود.

8.دریافت اجازه اقامت

متقاضی اجازه اقامت را از طریق سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور خود دریافت خواهد کرد. برای دریافت اجازه اقامت، باید درخواست قرار ملاقات با سفارت ارسال شود. همچنین، پاسپورت شخص باید حداقل برای 6 ماه پس از تاریخ دریافت اجازه اقامت اعتبار داشته باشد. شخصی که اجازه اقامت در سوئد دارد، می‌تواند بدون هیچ محدودیتی به سایر کشورهای عضو شنگن سفر کند.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

در این راهنما تمام قوانین، مدارک لازم و مراحل لازم برای ازدواج در سوئد و کسب اقامت سوئد از طریق ازدواج ذکر شد. چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید از طریق تکمیل فرم زیر با کارشناسان مجرب پیشگامان اپلای در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *