مهاجرت به ایرلند 2024

شرایط مهاجرت به ایرلند در سال های اخیر از موضوعات مورد توجه متقاضیان ایرانی در پی مهاجرت به برترین کشورهای جهان است. در این راستا مشاوران موسسه مهاجرتی پیشگامان در این مقاله به بررسی مهاجرت به ایرلند از طریق کار، مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری و همچنین مهاجرت به ایرلند جنوبی و شمالی پرداخته اند. کشور ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپا محسوب می شود و یکی از زیباترین جزیره های جهان است.

بخش جنوبی این کشور به عنوان جمهوری ایرلند و بخش شمالی آن به عنوان ایرلند شمالی شناخته می شود که یکی از بخش های کشور انگلستان محسوب می شود. کشور ایرلند عضو پیمان شینگن نیست اما به دلیل بالا بودن کیفیت زندگی و سطح رفاه و امنیت از برترین گزینه های مهاجرتی متقاضیان ایرانی است

کشورایرلند
پایتختدوبلین
جمعیت6 میلیون
پیش شماره353+
واحد پولیورو
زبان رسمیایرلندی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط مهاجرت به ایرلند شمالی و قوانین مهاجرت به ایرلند در سال 2024

ایرلند شمالی کوچک ترین کشور در بریتانیای کبیر است. این کشور دومین جزیره بزرگ جزایر بریتانیا محسوب می شود و دارای 6 شهر از 29 شهر کشور انگلستان است. پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور از دلایل مهاجرت متقاضیان برای مهاجرت به ایرلند شمالی است. پایتخت این کشور شهر بلفاست از جذابیت های طبیعی و تاریخی بی نظیری برخوردار است. بسیاری از فیلم های شاهکار همانند تایتانیک و بازی تاج و تخت در این شهر فیلمبرداری شده اند.
Bussines
_

مهاجرت کاری به ایرلند

مهاجرت به ایرلند از طریق کار

مهاجرت کاری به ایرلند از دیگر روش‌هایی است که این روز‌ها ذهن افراد را مشغول کرده است. مجوز‌های استخدام توسط وزارت کار و نوآوری صادر می‌شود و زمانی که شخص دارای مجوز کار در ایرلند باشد می‌تواند از حقوق شهروندی این کشور برخوردار شود.

در صورتی که بخواهید ورود به صنعت ایرلند داشته باشید دو روش پیش روی شما قرار دارد. روش اول Permit استخدام نیروی کار عمومی و استخدام نیروی کار ماهر و متخصص است. این ویزا جایگزین کارت اقامت ایرلند می‌شود و مختص افرادی است که قصد دارند به منظور تخصص و حرفه با مهارت بالا وارد ایرلند شوند.

روش فرصت مناسبی برای افرادی است که قصد دارند در صنایع فناوری مشغول به کار شوند. مهارت‌های زیادی در بازار کار در ایرلند در زمینه طراحی وب و حرفه‌های توسعه و برنامه نویسی و رشته‌های ICT دیده می‌شود که می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

شما برای مهاجرت کاری به این کشور نیازی به آزمون و امتحان خاص برای ورود به بازار کار ندارید.
پس از ورود به بازار کار این امکان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که بتوانند همسر و فرزند خود را با خود همراه نمایند و اجازه کار به همسر وی نیز داده می‌شود. پس از دو سال کار در ایرلند متقاضی می بایست برای اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام نماید. در نظر داشته باشید که درآمد سالیانه برای اشخاصی که از ویزای مهارت کاری استفاده می‌کنند در سال در حدود ۳۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است.

متقاضی مهاجرت به این کشور می‌بایست یک پیشنهاد شغلی با اعتبار ۲ ساله دریافت نماید و باید به مدت یک سال بر حسب شغلی که وی داده شده است مشغول به کار شود و پس از گذشت این مدت شخص می‌تواند کارفرمای خود را تعویض کند.

ویزای کاری ایرلند شش ماه است و برای 2 تا 3 سال قابل تمدید است به این ترتیب برای دارندگان این ویزا در صورتی که بخواهند خانواده خود را با خودشان همراه نمایند، می‌بایست پس از یک سال درخواست دهند و حتماً باید ثابت کنند که از نظر مالی می‌توانند خانواده خود را ساپورت مالی نمایند و باید مدارک مستند در این زمینه ارائه کنند.

دراین فهرست میخواهیم 5 تا از بهترین مشاغل در ایرلند با حقوق مناسب در سال 2024 را معرفی کنیم .

• جــراح با حقوق حداقل 71000 یورو
• قاضـی با حقوق حداقل 60000 یورو
• وکیـــل با حقوق حداقل 49000 یورو
• سـئـــو با حقوق حداقل 43000 یورو
• خلبانی با حقوق حداقل 28000 یورو

Education
_

مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به ایرلند

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور ایرلند از طریق تحصیل (مهاجرت تحصیلی به ایرلند ) است. در این روش شما نیاز به ویزای نوع D دارید و باید با ویزای بلند مدت برای تحصیل در کشور ایرلند آماده باشید مبرهن است که شما باید از پس هزینه زندگی خود بر آیید و همینطور می‌بایست بتوانید در یکی از دانشگاه‌های کشور ایرلند نیز پذیرفته شده باشید در نظر داشته باشید که ویزای نوع D در این کشور دسته های مخصوص به خود را دارد و مشخص است که شما باید بتوانید با برنامه‌های تحصیلی اروپایی پیش بروید.

شما این امکان را دارید که در یک دوره سطح سوم در یک دانشگاه یا سایر مؤسسات سطح سوم، یک دوره زبان، هزینه ای با پرداخت هزینه مدرسه ابتدایی یا متوسطه خصوصی یا یک دوره کوتاه مدت شرکت کنید.

گزینه های ویزای تحصیلی من چیست؟

بسته به مدت زمان تحصیل، شما باید قبل از آمدن به ایرلند برای ویزای اقامت کوتاه مدت یا اگر بیش از 90 روز اقامت دارید، برای ویزای اقامت طولانی اقدام کنید. پس از ورود به ایرلند نیز باید در دانشگاه و مقطع مربوطه ثبت نام کنید.

Investment
_

مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به ایرلند می توانند در این کشور سرمایه گذاری کنند. مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری از روش های خرید خانه و ملک و ثبت شرکت و روش های دیگر امکان پذیر است. یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری اخذ ویزای همراه برای همراهی همسر و خانواده متقاضی در این کشور است. مدت زمان اعتبار ویزای سرمایه گذاری ایرلند تا یک سال می باشد. متقاضی پس از گذشت 5 سال از اجرای طرح تجاری و سوددهی این طرح می تواند برای اخذ اقامت دائم ایرلند اقدام کند.

برنامه سرمایه گذار مهاجر (IIP) مسیری است برای اتباع غیر منطقه اقتصادی اروپا برای کسب مجوز مهاجرت به ایرلند بر اساس سرمایه گذاری بلندمدت با مبلغی پول در پروژه ای که برای این منظور توسط وزارت دادگستری یا سایر ذینفعان دولت تایید شده است.

IIP توسط دولت ایرلند در سال 2012 برای تشویق سرمایه گذاری داخلی برای ایجاد فرصت های تجاری و شغلی در ایرلند معرفی شد. این برنامه برای تشویق سرمایه گذاران و متخصصان تجاری خارج از منطقه اقتصادی اروپا برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری و مکان یابی منافع تجاری خود در ایرلند و به دست آوردن وضعیت اقامت امن در ایرلند طراحی شده است.

متقاضیان IIP باید افرادی با ارزش دارایی خالص بالا با دارایی شخصی حداقل 2 میلیون یورو باشند. IIP از متقاضیان می خواهد که حداقل 1 میلیون یورو برای حداقل سه سال سرمایه گذاری کنند. وجوه مورد استفاده برای سرمایه گذاری باید از منابع خود متقاضی باشد و از طریق وام یا تسهیلات دیگر تأمین مالی نشده باشد.

IIP چهار گزینه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران بالقوه ارائه می دهد.

سرمایه گذاری سازمانی: حداقل 1 میلیون یورو سرمایه گذاری در یک شرکت ایرلندی برای مدت حداقل سه سال
صندوق سرمایه گذاری: حداقل یک میلیون یورو سرمایه گذاری در یک صندوق سرمایه گذاری تایید شده برای مدت حداقل سه سال. چنین وجوهی باید توسط بانک مرکزی تایید و تنظیم شود.

تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات: حداقل سرمایه گذاری 2 میلیون یورو در هر REIT ایرلندی که در بورس اوراق بهادار ایرلند درج شده است، برای مدت حداقل سه سال
وقف: حداقل 500000 یورو (یا 400000 یورو در صورت دریافت 5 درخواست یا بیشتر) کمک خیرخواهانه به پروژه ای که برای هنر، ورزش، بهداشت، فرهنگ یا آموزش در ایرلند که منفعت عمومی دارد.

سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که دولت ایرلند هیچ مسئولیتی در قبال عملکرد یک سرمایه گذاری ندارد. سرمایه‌گذاری‌ها یک موضوع خصوصی بین طرف‌های ذینفع است و این مسئولیت سرمایه‌گذار است که مانند هر تصمیم تجاری دیگری، موفقیت احتمالی سرمایه‌گذاری خود را ارزیابی کند. تأیید یک برنامه تحت IIP تأیید یک پروژه خاص نیست. معنی آن این است که سرمایه گذار تایید شده است و سرمایه گذاری با اهداف IIP مطابقت دارد.

Marriage
_

مهاجرت به ایرلند از طریق ازدواج

متقاضی با دارا بودن شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق ازدواج با تبعه و شهروند ایرلند می تواند اقامت قانونی این کشور را اخذ کند. یکی از مهم ترین شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق ازدواج، زندگی و اقامت در ایرلند 3 ماه قبل از اقدام به ازدواج می باشد. پس از گذشت 3 سال از ازدواج با شهروند ایرلندی متقاضی می تواند برای اخذ اقامت ایرلند اقدام کند. قانونی بودن ازدواج، ثبت ازدواج در دفاتر قانونی، ازدواج واقعی و نه سوری و صرفا برای اخذ اقامت و همچنین سازگاری و تطابق با جامعه ایرلندی ها از جمله شرایط اخذ اقامت ایرلند از طریق ازدواج است.

شهروندان ایرلندی به طور خودکار حق ندارند اعضای خانواده خود را که تبعه منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، اتحادیه اروپا، بریتانیا یا سوئیس نیستند برای زندگی به ایرلند بیاورند. اگر با همسر غیر عضو EEA یا شریک مدنی غیر منطقه اقتصادی اروپا به ایرلند بازمی‌گردید، همسر یا شریک مدنی شما باید از اداره تحویل خدمات مهاجرت ایرلند (ISD) برای زندگی با شما در ایرلند اجازه بگیرد.

اگر همسر یا شریک مدنی شما شهروند اوکراین باشد، نیازی به ویزا یا گواهی اولیه ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از اوکراین به ایرلند بیایید.

اما دیگر نمی توانید یک مشارکت مدنی در ایرلند ثبت کنید. مشارکت های مدنی که پس از 16 می 2016 در خارج از کشور ثبت شده اند به عنوان مشارکت مدنی در ایرلند شناخته نمی شوند. طبق قانون ازدواج 2015، زوج های همجنس می توانند در ایرلند ازدواج کنند. ازدواج های همجنس گرایان که قبل از قانون ازدواج 2015 در خارج از کشور ثبت شده اند نیز در ایرلند به رسمیت شناخته می شوند.

مرحله 1: بررسی کنید که آیا شریک زندگی شما برای ورود به ایرلند به ویزا نیاز دارد یا خیر؟

اگر همسر یا شریک مدنی شما شهروند یک کشور غیر منطقه اقتصادی اروپا باشد، ممکن است قبل از سفر به ایرلند نیاز به درخواست ویزا داشته باشد. می توانید از وب سایت ISD برای بررسی اینکه آیا آنها به ویزا نیاز دارند یا خیر ؟

اگر همسر یا شریک مدنی شما به ویزا نیاز دارد، باید برای ویزای عضویت در خانواده (D) به صورت آنلاین درخواست دهد. اگر درخواست ویزای همسر یا شریک مدنی شما رد شود، آنها می توانند به این تصمیم اعتراض کنند.

اگر نیازی به ویزا نداشته باشند، می توانند بدون ویزا یا مجوز قبلی به ایرلند سفر کنند. با این حال، همه شهروندان کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا، خواه به ویزا نیاز داشته باشند یا نه، باید هنگام ورود به ایرلند از کنترل مرزی در نقطه ورود (که معمولاً فرودگاه است) عبور کنند.

مرحله 2: درخواست ویزا را ارسال کنید

اگر همسر یا شریک مدنی شما نیاز به ویزا دارد، باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل کند. آنها باید آن را پرینت بگیرند، امضا کنند و چندین سند پشتیبان جمع آوری کنند تا با برنامه ارسال کنند.

شریک شما باید این اسناد و فرم درخواست امضا شده را ظرف 30 روز پس از ارسال درخواست آنلاین ارسال کند. برخی از سفارتخانه ها و کنسولگری ها دارای شرایط اضافی هستند. در پایان درخواست آنلاین یک فرم درخواست خلاصه به آنها داده می شود.

این شامل موارد زیر خواهد بود:

آدرس ارسال فرم امضا شده و مدارک پشتیبان به (معمولاً نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایرلند به آنها)

جزئیات هزینه و نحوه پرداخت

شماره مرجع برای درخواست آنها

چگونه برای فرزندانم اقدام کنم؟

کودکان (زیر 18 سال) به روشی مشابه بزرگسالان با استفاده از فرم آنلاین برای ویزا درخواست می دهند. گواهی تولد آنها باید همراه با درخواست ارائه شود. ISD اطلاعاتی در مورد درخواست ویزا برای کودکان زیر 18 سال دارد.

Birth of child
_

مهاجرت به ایرلند از طریق تولد فرزند

اگر شما یا والدینتان در ایرلند به دنیا آمده اید، یا اگر در ایرلند به فرزندخواندگی گرفته شده اید، ممکن است از طریق تولد یک شهروند ایرلندی باشید.

اگر از طریق تولد حق شهروندی ایرلندی را ندارید، ممکن است بتوانید با ثبت تولد خود در ثبت نام تولدهای خارجی یا با درخواست تابعیت، شهروند ایرلندی شوید.

چهار فاکتور مهاجرت

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *