مهاجرت به دانمارک 2024

دانمارک، شرایط بسیار ایده‌آل زندگی، کار و تحصیل اصلی‌ترین دلایل تب داغ مهاجرت به دانمارک است. در ادامه با روش‌های مهاجرت به دانمارک آشنا شده، شرایط و قوانین آن را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مفید دیگری درباره اخذ ویزای دانمارک می‌خوانیم. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات کلی درباره این کشور به‌ دست آورید، این مقاله درباره دانمارک را مطالعه کنید.کشور نوردیک یا اسکاندیناوی دانمارک که به دلیل اهمیت به بنیان خانواده و مراقبت از ساکنانش در جهان شناخته شده است از مقاصد مهاجرتی بسیاری از متقاضیان از سراسر جهان و به ویژه ایرانیان است.

دلایل زیادی باعث محبوبیت مهاجرت به دانمارک شده است از جمله اینکه این کشور جدا از ارائه خدمات اجتماعی عالی و دارا بودن مناظر بکر طبیعی و بالا بودن کیفیت زندگی دارای ویژگی های فراوانی است که در این مقاله به اختصار به برخی از آن ها می پردازیم.

کشوردانمارک
پایتختکپنهاگ
جمعیت5 میلیون
پیش شماره45+
واحد پولکرون دانمارک
زبان رسمیدانمارکی
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به دانمارک در سال 2024

بسیاری از متقاضیان آرزوی مهاجرت به دانمارک و سایر کشورهای اروپایی را دارند. دلایل این متقاضیان وجود سیستم مراقبت های بهداشتی در سطح عالی، تحصیل با هزینه اندک در دانشگاه های دولتی و لذت از مناظر طبیعی و فوق العاده زیبا است. پایین بودن نرخ جرم و جنایت و فساد اداری، کم بودن اختلاف درآمد مردم و رواج زبان انگلیسی در بین بیش از 80% مردم این کشور را می توان از دلایل مهاجرت به دانمارک محسوب کرد. کشور دانمارک دارای فضایی دوستانه برای مهاجران است و نگرش خوبی نسبت به مهاجران در این کشور وجود دارد. شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای مهاجرت و ورود به دانمارک باید مجوز اقامت و کار این کشور را دریافت کنند.

مشاوران و کارشناسان با تجربه موسسه مهاجرتی پیشگامان سعی کرده اند تا در این مقاله اطلاعات لازم در مورد شرایط مهاجرت و اخذ اقامت کشور دانمارک را به متقاضیان ارائه دهند. اطلاعات و خدمات بی نظیر ارائه شده در این موسسه در کمتر موسسه مهاجرتی دیده می شود.

Bussines
_

مهاجرت به دانمارک از طریق کار

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از کشورهای اسکاندیناوی شمال اروپا (حوزه نوردیک) جهت کار در دانمارک می بایست نسبت به اخذ اقامت و ویزای کار اقدام نمایند. در صورت اخذ ویزای کار، به همراهان فرد (اعضای خانواده) اجازه اقامت داده می شود. اخذ ویزای کار دانمارک در درجه اول به داشتن توانمندی های لازم در فرد متقاضی بستگی دارد. روش ها و طرح های مختلفی برای جدب نیروی کار تعریف شده است که در ذیل به آنها اشاره می شود.

 

پیش تر کشور دانمارک برنامه ای تحت عنوان گرین کارت دانمارک داشت، که به صورت یک سیستم امتیازبندی بود. در صورتی که شما در این سیستم امتیاز لازم را کسب می کردید، می توانید اقامت دانمارک را کسب نمایید. اما در حال حاضر گرین کارت دانمارک ملغی شده است و دیگر نمی توان از این طریق اقدام کرد.

 

شما برای کار و اخذ ویزای کار جهت مهاجرت به دانمارک باید بتوانید از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کار (Job Offer) دریافت کنید. سمت شغلی مورد نظر باید ابتدا در دانمارک و اتحادیه اروپا آگهی شده باشد و شخصی برای تصدی آن یافت نشده باشد، در این صورت کارفرما می تواند جهت مهاجرت به دانمارک به شما دعوت نامه دهد. مشخص است که دریافت پیشنهاد کار برای شخصی که خارج از اتحادیه اروپا است به سادگی قابل انجام نخواهد بود، بنابراین افرادی که شرایط مناسبی برای تحصیل در دانمارک دارند، معمولاً از طریق ویزای تحصیلی وارد می شوند و پس از پایان تحصیلات خود به کار در کشور دانمارک یا سایر کشورهای اروپایی می پردازند.

 

متقاضیان برای اخذ ویزای کار و اقامت در کشور دانمارک باید دارای شرایط لازم باشند. البته متقاضیان با مهاجرت تحصیلی به دانمارک و فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور و یافتن کار مناسب شرایط بهتری برای اخذ ویزای کار دانمارک دارند. هر چند دانمارک دارای یک برنامه ویزای کار Positive List برای متقاضیانی است که دارای پیشنهاد شغلی از کارفرمای دانمارکی می باشند.

 

از مهم ترین شرایط مورد نیاز مهاجرت به دانمارک از طریق کار موارد زیر را می توان نام برد:

– دریافت پیشنهاد کار Job Offer از کارفرمای دانمارکی

– آگهی فرصت شغلی مورد نظر در دانمارک و سپس در کشورهای اتحادیه اروپا

– امضای قرارداد کاری با متقاضی در صورت عدم وجود نیروی کار برای این فرصت شغلی در دانمارک و کشورهای اتحادیه اروپا

– دارا بودن گواهی حساب بانکی 6 ماه گذشته و گواهی مالیات بر درآمد متقاضی

Education
_

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

این کشور بهترین فرصت برای تجربه وضعیت متفاوت آموزشی و مهارتی را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد. تحصیل در رشته‌های مهندسی و علوم زیستی، علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات، از محبوبیت زیادی در بین دانشجویان برخوردار است. همچنین با ادامه تحصیل در کشور دانمارک قادر خواهید بود که در یک محیط دوستانه و سرشار از خلاقیت، تحصیلات خود را ادامه دهید.

 

تحصیل در دانمارک، رایگان بوده؛ اما، امروزه دانمارک فقط برای دانشجویان تحت حوزه اروپا شرایط تحصیل رایگان ایجاد می‌کند. شهریه دانشگاه در مقاطع مختلف متغیر است؛ اما، میتوان گفت بین ۶ تا ۱۶ هزار یورو را در برمی‌گیرد. تحصیل در این کشور در مقاطع پایین به زبان دانمارکی است و شما در مقاطع دکترا و رشته‌های پزشکی شانس تحصیل به زبان انگلیسی را پیدا می‌کنید.

 

تحصیل برای مقطع فوق لیسانس در دانمارک با زبان انگلیسی است، برای مهاجرت به دانمارک افراد باید مدرک زبان آیلتس با نمره ۵/۵ و ۶ داشته باشند و در صورت نداشتن این مدرک می‌توانند ۶ ماه ۱ را در کالج های زبان‌آموزی بگذرانند. در این مقطع اجازه کار به اندازه ۲۰ ساعت داده می‌شود و حقوق نیز برای هر ساعت ۱۰ یورو است.

تحصیل در دانمارک برای اتباع این کشور و شهروندان کشورهای اسکاندویناوی شمال اروپا (کشورهای نروژ، فنلاند، سوئد و ایسلند)، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور سوئیس رایگان می باشد. برای اتباع سایر کشورها شهریه سالیانه تحصیل در دانمارک از ۶۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ یورو (۴۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کرون دانمارک) بسته به رشته، مقطع و محل تحصیل متغیر می باشد. همچنین افراد سایر کشورها مشروط به داشتن شرایط زیر از تحصیل رایگان برخوردار خواهند بود.


دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen)، دانشگاه آرهوس (Aarhus University)، دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark (DTU)) و دانشگاه آلبورگ (Aalborg University) از جمله معروف‌ترین دانشگاه‌های دانمارک هستند که هر ساله تعداد زیادی دانشجوی خارجی پذیرش دارند.

Investment
_

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به دانمارک، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. با خرید ملک، خرید اوراق، خرید بیزینس و ثبت شرکت می‌توانید در دانمارک سرمایه‌گذاری کرده و اقامت این کشور را اخذ کنید. ثبات بازار اقتصادی و مزایای زیاد سرمایه‌گذاری در دانمارک، این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. هر کدام از این روش‌های مهاجرت به دانمارک شرایط و قوانین خود را دارد. فعال‌ترین حوزه‌ها در این بخش در دانمارک، بخش‌های فناوری پاک، تکنولوژی، پزشکی، صنایع غذایی، صنایع دریایی و نوآوری صنعتی است.

ویزای استارتاپ دانمارک Start-Up Visa هم یکی از برنامه‌های مهاجرتی در این موضوع است. افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را در دانمارک راه اندازی کنند یا ایده‌های تجاری خوبی در سر دارند، می‌توانند با اخذ ویزای استارتاپ، به دانمارک مهاجرت کنند. این ویزا نهایت برای 3 نفر برای یک طرح تجاری صادر می‌شود. بیزنس پلن شما هم باید به تایید دولت این کشور برسد. برای اخذ این ویزای سرمایه‌گذاری دانمارک باید تمکن مالی داشته باشید.

Marriage
_

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

یکی از آسان ترین روش های اخذ تابعیت دانمارک از طریق ازدواج با یک شخص دانمارکی و یا شخص مقیم کشور دانمارک است. اما باید توجه داشته باشید که امروزه به دلیل سوء استفاده هایی که از این طریق انجام شده است قوانین بسیار سختگیرانه ای در این باب وضع شده است. لذا در حال حاضر تنها افرادی می توانند مهاجرت به دانمارک را از طریق اخذ ویزای ازدواج پیش بگیرند که قصد واقعی این امر را ثابت نمایند.

از جمله قوانینی که امروزه از بروز هر گونه سوء استفاده از طریق ویزای ازدواج جلوگیری می نماید اعطای پاسپورت به همسر خارجی پس از گذراندن چند سال زندگی مشترک در آن کشور است. در کشور دانمارک نیز این قوانین سخت گیرانه وجود دارد و شما در صورت تمایل به ازدواج با یک شهروند دانمارکی باید اثبات نمایید که ازدواج شما از روی علاقه و تفاهم است و هدف شما یک ازدواج صوری برای کسب اقامت دانمارک نیست. در صورتی که حقیقی بودن ازدواج ثابت شود به زوج خارجی اقامت موقت دانمارک اعطا می شود و پس از گذشت 2 سال از ازدواج و زندگی در دانمارک شخص می تواند برای اخذ تابعیت دانمارک درخواست دهد.

Birth of child
_

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد فرزند

به طور کلی کشورهای جهان برای اعطای تابعیت و شهروندی از طریق تولد کودکان در این کشور از دو قانون خون و خاک تبعیت می کنند. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک کشور خارجی از پدر و مادر بدون تابعیت آن کشور متولد شود، آن کودک می تواند تابعیت و شهروندی آن کشور خارجی را صرف نظر از تابعیت پدر و مادر خود دریافت کند.

اما بر اساس قانون خون اگر کودکی در کشور خارجی متولد شود برای دریافت تابعیت و شهروندی باید حتما پدر و مادر این کودک دارای تابعیت آن کشور خارجی باشند. قوانین مهاجرت به دانمارک از طریق تولد بر اساس قانون خون می باشد. در واقع پدر و مادر کودک متولد شده در این کشور باید دارای تابعیت دانمارک باشند تا کودک بتواند تابعیت دانمارک را دریافت کند.

The Property
_

مهاجرت به دانمارک از طریق خرید ملک

افرادی که قصد مهاجرت به دانمارک و خرید ملک در این کشور را دارند می بایست از شرایط عمومی این کشور، اطلاعات اولیه ای اشته باشند. دانمارک کشوری زیبا در شمال قاره اروپاست که پیرامون آن را آب فراگرفته است و فقط با کشورهای سوئد و آلمان، دارای مرز خاکی مشترک می باشد. دانمارک در چند سال اخیر به عنوان شاد ترین کشور دنیا انتخاب شده است؛ چرا که به لحاظ رفاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بهترین شرایط ممکن در جهان قرار دارد.

از جمله ویژگی های قابل توجه این کشور قبل از مهاجرت دانمارک در سطح جهان، کمترین میزان فساد اداری این کشور می باشد. دانمارک 43 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیتی 5.3 ملیون نفری در آن زندگی می کنند. پایتخت کشور دانمارک شهر کوپنهاگ است و از دیگر شهرهای مهم آن می توان به آرهوس، آلبورگ، ادنسه، راسیکه و… اشاره کرد. دانمارک از جمله کشور های اتحادیه اروپا نمی باشد و از این رو واحد پول این کشور کرون است. زبان رسمی مردم دانمارک زبان دانمارکی است.

امکان خرید ملک در دانمارک و مهاجرت به دانمارک برای ایرانیان امکان پذیر است؛ اما نکته مهم این است که خرید ملک در دانمارک منجر به اخذ اقامت و یا تابعیت کشور دانمارک نخواهد شد. افرادی که بخواهند اقامت دانمارک را اخذ نمایند، می بایست از روش های دیگری چون کار و تحصیل در دانمارک به این مهم دست پیدا کنند. افرادی که قصد خرید ملک در دانمارک را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند:

1. باید در دانمارک اقامت داشته باشند.

2. شهروند اروپایی باشند یا اگر شهروند اروپایی نیستند، تأییدیه وزارت دادگستری دانمارک را به دست آورند.

3. مشغول به کار در دانمارک باشند. (برای اتباع غیر اتحادیه اروپا)

4. استفاده از ملک خریداری شده اثبات شود.

Sport
_

مهاجرت به دانمارک از طریق ورزش

امکان اعطای مجوز اقامت و کار به عنوان ورزشکار یا مربی حرفه ای و مهاجرت به دانمارک از این طریق وجود دارد.

شرایط: برای مهاجرت به دانمارک از طریق ورزش باید دلیل خاصی وجود داشته باشد که چرا باید یک موقعیت خاص را در یک سازمان ورزشی پر کنید. علاوه بر این، شما باید یک قرارداد کاری کتبی یا پیشنهاد شغلی داشته باشید که حقوق و شرایط استخدام را مشخص می کند. شرایط حقوق و دستمزد و شغل باید مطابق با استانداردهای دانمارکی باشد.

هنگام مهاجرت به دانمارک توجه داشته باشید اجازه اقامت و کار برای ورزشکاران یا مربیان با این فرض صادر می شود که شغل اصلی شما مربوط به ورزش است. این موقعیت باید تمام وقت باشد (37 ساعت در هفته). با این حال، در شرایط خاص، یا جایی که کار پاره وقت معمول است، اگر حداقل 20 ساعت در هفته کار کنید، می توان مجوز اقامت و کار صادر کرد. با این حال، این 20 ساعت باید تنها برای یک کارفرما صورت گیرد.

شما نمی توانید کار را برای چند سازمان مرتبط با ورزش ترکیب کنید تا به حداقل تعداد ساعت برسید. به همین ترتیب، چند سازمان مرتبط با ورزش نمی توانند به طور مشترک یک موقعیت واحد را برای شما ایجاد کنند. به طور معمول، یک بیانیه از هیئت حاکمه ی ورزشی دانمارکی برای شما ارسال می شود. هیئت حاکمه باید بیان کند که آیا دلیل خاصی مرتبط با ورزش وجود دارد که شما را به عنوان بازیکن یا مربی باشگاه یا سازمان خود مورد نیاز می داند یا خیر. علاوه بر این، هیئت حاکمه موظف است تأیید کند که آیا حقوق و شرایط شغلی شما با استانداردهای دانمارکی مطابقت دارد یا خیر.

بیانیه قبلی از یک هیئت حاکمه: به منظور اطمینان از پردازش سریعتر درخواست شما، کارفرما/سازمان ورزشی شما در دانمارک می تواند با استفاده از فرم مربوطه، از سازمان حاکم درخواست یک بیانیه اولیه کند. هنگامی که کارفرمای شما بیانیه هیئت حاکمه را دریافت کرد، باید همراه با قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی شما همراه با درخواست شما حاضر شود.

مدت زمان: مجوز اقامت برای ورزشکاران حرفه ای به مدت یک سال یا مدت قرارداد شما، هر کدام کوتاهتر باشد، معتبر است. اگر بدون تقصیر شغل خود را از دست بدهید، به عنوان مثال: به دلیل کاهش هزینه ها، یا اگر قرارداد کاری شما منقضی شد و شغل جدیدی پیدا کردید، باید برای اقامت و اجازه کار جدید درخواست دهید. در صورت تغییر شغل نیز همین امر صدق می کند. شما می توانید قبل از دریافت مجوز اقامت و کار جدید در شغل جدید خود شروع به کار کنید، مشروط بر اینکه درخواست خود را حداکثر تا روز شروع کار جدید ارسال کنید.

اجازه اقامت شما فقط تا سه ماه قبل از انقضای پاسپورت شما قابل اعطا یا تمدید است. این بدان معناست که اگر پاسپورت شما 12 ماه دیگر منقضی شود، فقط می توانید برای 9 ماه مجوز دریافت کنید یا مجوز شما فقط 9 ماه تمدید می شود.

سایر مشاغل: اگر به عنوان یک ورزشکار مجوز اقامت و کار دریافت کرده اید، امکان دریافت مجوز برای شغل های دیگر نیز وجود دارد.برای درخواست چنین مجوزی، باید درخواستی را ارسال کنید و پیشنهاد استخدام را با درخواست خود بگنجانید. حقوق و شرایط شغلی این موقعیت باید مطابق با استانداردهای دانمارکی باشد.

علاوه بر این، شروط دیگر این است که:

پیشنهاد استخدام شما از طرف یکی از حامیان اصلی کارفرمای اصلی شما است، یا
شغلی که به شما پیشنهاد شده است به نوعی با حرفه ورزشی شما مرتبط است.
اگر قرار است توسط اسپانسر استخدام شوید، اطلاعاتی در مورد اندازه حمایت مالی و مدت آن باید ارائه شود.
اجازه استخدام خارج از کشور در دانمارک به صورت فردی صادر خواهد شد.
اما توجه داشته باشید در نهایت به طور معمول، اشتغال در دانمارک به خودی خود دلیل کافی برای درخواست برای اقامت و اجازه کار جداگانه نخواهد بود.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *