مهاجرت پرستاران به قطر

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

Qatar
_

مهاجرت پرستاران به قطر(شرایط، مدارک لازم، هزینه ها) 2024

شرایط مهاجرت پرستاران به قطر را در این مقاله از پیشگامان اپلای بخوانید. قطر، به عنوان یکی از پرسودترین اقتصادهای جهان، نه تنها ثروت بلکه تمرکز فراوانی برای توسعه صنعت بهداشت و درمان دارد. خدمات بهداشتی و درمانی برتر خود را در قاره خاورمیانه ارائه می‌دهد، این امر باعث شده که مهاجرت بهداشتی، به ویژه مهاجرت پرستاران به قطر، در چند سال اخیر به شکوفایی برسد.

 

ضمن اینکه این صنعت برای اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است، توجه ویژه‌ای به نیروهای پرستاری دارد. این شغل با حساسیت بالا همراه است و درآمد حاصل از آن بسیار قابل توجه است. اگر به دنبال رشد و پیشرفت در حرفه‌ی خود هستید و تمایل به کسب درآمد بیشتر دارید، اقدام به مهاجرت به قطر می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

 

در ادامه این متن، به شرح مفصلی از شرایط مهاجرت پرستاران به قطر خواهیم پرداخت و به بررسی جزئیات بیشتری از این کشور خواهیم پرداخت.

مهاجرت فوری به قطر

همین الان کلیک کنید و مشاوره مهاجرتی دریافت کنید

OVERVIEW
_

شرایط پذیرش پرستار در قطر

برای مهاجرت به عنوان پرستار به قطر، باید شرایط اصلی مهاجرت به این کشور را برآورده کنید. پزشکان و پرستاران در یک برنامه مهاجرتی مختص به کادر درمان قرار می‌گیرند. در نتیجه، برخی جزئیات، شرایط مهاجرت پزشکان با پرستاران مشترک است. 

 

  1. سابقه کاری

از جمله اصلی‌ترین شرایط مهاجرت پرستار به قطر، داشتن سابقه کاری حداقل 3 الی 4 سال می‌باشد. هرچه سابقه کاری شما بیشتر و کیفیت کارتان بالاتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزا و مجوز کار خواهید داشت.

 

رشته

سابقه کار مورد نیاز

General Nurse پرستار عمومی 

3 سال

Nurse Specialist  سوپروایزر پرستاری 

4 سال

 

در کشور قطر، حوزه‌های مختلفی از پرستاری وجود دارد. در زیر، شرایط موردنیاز برای هرکدام از این حوزه‌های کاری را برای شما آورده‌ایم:

 

پرستار عمومی ثبت‌نام‌شده (Registered General Nurse)

مدرک تحصیلی: لیسانس پرستاری (۴ سال) یا دیپلم پرستاری ۳ ساله پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان (۱۲ سال). یا مدرک کاردانی پرستاری با داشتن مجوز به‌عنوان پرستار عمومی ثبت‌شده در کشور مبدأ یا فارغ‌التحصیلی.

میزان سابقه: ۲ سال سابقه بالینی پس از ثبت‌نام و اخذ مجوز به‌عنوان پرستار عمومی ثبت‌نام‌شده یا ۳ سال سابقه بالینی پس از ثبت و صدور مجوز به‌عنوان پرستار عمومی (درصورتی‌که دارای مدرک کاردانی پرستاری باشید.)

آزمون صلاحیت: آزمون پرومتریک





متخصص پرستاری بالینی (Clinical Nurse Specialist)

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد در رشته پرستاری (در یک تخصص خاص)

میزان سابقه: ۳ سال سابقه بالینی پس از ثبت‌نام به‌عنوان پرستار عمومی و یک سال سابقه بالینی در تخصص مدرک کارشناسی ارشد.

آزمون صلاحیت: نیاز نیست.

 

مربی پرستار (NE)

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد پرستاری.

میزان سابقه: ۳ سال سابقه بالینی به‌عنوان پرستار عمومی ثبت‌نام‌شده و یک سال سابقه به‌عنوان مربی پرستار پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری. در صورت عدم داشتن مدرک کارشناسی ارشد پرستاری، باید ۵ سال سابقه کار بالینی به‌عنوان پرستار عمومی ثبت‌شده و ۲ سال سابقه کار به‌عنوان مربی پرستار داشته باشید.

آزمون صلاحیت: نیاز نیست.

 

پزشک پرستار (Nurse practitioner)

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد یا دکترای پرستاری

میزان سابقه: ۳ سال سابقه بالینی به‌عنوان پرستار عمومی ثبت‌نام‌شده و یک سال سابقه به‌عنوان مربی پرستار پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری. در صورت عدم داشتن مدرک کارشناسی ارشد پرستاری، باید ۵ سال سابقه کار بالینی به‌عنوان پرستار عمومی ثبت‌شده و ۲ سال سابقه کار به‌عنوان مربی پرستار داشته باشید.

آزمون صلاحیت: نیاز نیست.

 

کارآموز پرستاری (Nurse Trainee)

مدرک تحصیلی: کارشناسی پرستاری (۴ سال) یا دیپلم پرستاری (۳ سال) پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان (۱۲ سال) یا مدرک کاردانی در رشته پرستاری به‌شرط داشتن مجوز RGN در کشور مبدأ یا فارغ‌التحصیلی.

میزان سابقه: نیازی نیست.

آزمون صلاحیت: نیازی نیست.

 

ماما (Midwife)

مدرک تحصیلی: کارشناسی مامایی یا معادل آن یا کارشناسی پرستاری و برنامه تحصیلات تکمیلی معتبر در مامایی

میزان سابقه: ۲ سال به‌عنوان ماما پس از ثبت‌نام و داشتن مجوز به‌عنوان مامای ثبت‌شده

آزمون صلاحیت: پرومتریک

 

کمک پرستار / کمک ماما (Assistant Nurse/Assistant Midwife)

مدرک تحصیلی: مدرک پرستاری ۱۸ ماهه الی ۲ ساله یا ۲ سال برنامه مامایی از یک موسسه دانشگاهی معتبر یا دیپلم پرستاری ۳ ساله پس از اتمام ۹ سال تحصیلات عمومی یا فارغ‌التحصیل ثبت‌نام‌شده یا عملی برنامه پرستاری به‌شرط داشتن مجوز در کشور مبدأ یا در کشور فارغ‌التحصیلی.

میزان سابقه: ۲ سال به‌عنوان دستیار پرستار یا دستیار ماما پس از ثبت‌نام و صدور مجوز به‌عنوان دستیار در هر یک از دو حوزه.

آزمون صلاحیت: نیازی نیست.

 

به عنوان یک پرستار، یکی از شرایط مهم برای مهاجرت به قطر، محدودیت سنی است. افراد زیر ۴۰ سال می‌توانند برای مشاغل پرستاری در قطر درخواست دهند.

همیـــن الان مشــــاوره بگیر...

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

  1. دریافت تأییدیه "Data flow"

تأییدیه جریان داده (Data Flow) در واقع برای بررسی مدارکی است که شما برای مهاجرت ارائه داده‌اید و روند آن ممکن است حدود 6 ماه زمان ببرد. داشتن این تأییدیه به منزله اجازه کار در قطر است.

Dataflow تأیید کلیه مدارک لازم است که در زمان درخواست شغل ارسال می‌کنید. گرفتن تاییدیه Dataflow شامل تأیید مدارک تحصیلی، سابقه کار، پروانه مطب، پروانه پزشکی و مجوزات است.

 

تأییدیه دیتا فلو برای کار به عنوان پرستار در قطر

قبل از شرکت در آزمون پرومتریک، شما نیاز به دریافت تأییدیه دیتا فلو دارید. دیتا فلو یک فرآیند تأیید اولیه (PSV) است که هدف آن تأیید سوابق تحصیلی، آموزشی، تجربه و سایر اعتبارات مربوط به متقاضی است. PSV توسط آژانس تأیید دیتا فلو انجام می‌شود. هرکدام از مدارک شما فقط باید یک‌بار تأیید شوند. اگر این تأییدیه را دریافت نکنید، ممکن است لازم باشد مدرک تحصیلی جدید بگیرید.

3.دریافت نمره قبولی در آزمون پرومتریک

یکی از مدارک لازم برای مهاجرت به عنوان پرستار به قطر، دریافت نمره قبولی در آزمون پرومتریک قطر است. البته باید توجه داشت که این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آن، شما باید به یکی از کشور‌های همسایه سفر کنید.

امتیاز قبولی در آزمون QCHP Prometric حدود 50 درصد از کل نمره آزمون است.

 

آزمون پرومتریک پرستاری در قطر

برای تأیید پرستاران خارجی، وزارت بهداشت و درمان (DHP) و وزارت بهداشت عمومی (MOPH) قطر از آن‌ها می‌خواهد که در آزمون پرومتریک (Prometric) شرکت کنند. البته بعضی از حوزه‌ های خدمات درمانی نیازی به شرکت در این آزمون ندارند.

 

آزمون پرومتریک یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است و به‌ عنوان یکی از شرایط اصلی برای ثبت‌ نام و صدور مجوز پرستاری به‌ منظور اطمینان از کارایی و صلاحیت داوطلبان برای انجام کار ایمن در قطر، شناخته می‌شود. برای قبولی در این آزمون باید حداقل ۵۰ درصد نمره را بگیرید. هزینه این آزمون هم ۹۰ دلار است.

  1. دریافت نامه صلاحیت حرفه‌ ای (Good Standing)

برای شروع کار به عنوان پرستار در قطر، شما باید از نظام‌پزشکی محلی، نامه صلاحیت حرفه‌ای را دریافت کنید. این نامه، به عنوان یک مجوز رسمی، تأیید می‌کند که شما دارای مهارت‌ها و استانداردهای مورد نیاز برای انجام شغل پرستاری در جامعه‌ای که فعالیت می‌کنید، هستید. این نامه شامل معیارهای علمی، جسمی، اخلاقی و روانی است و نشان می‌دهد که شما در محیط‌های کاری گذشته خود، عملکرد قابل قبولی داشته‌اید.

  1. دریافت جاب آفر قطر

یکی از مراحل اساسی در مهاجرت پرستاران به قطر، دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای قطری، مانند مراکز درمانی خصوصی و بیمارستان‌ها، می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط شغلی در این کشور، می‌توانید به مقالات مرتبط مراجعه کنید.

  1. دریافت مجوز کار یا "Work Permit"

پس از اخذ پیشنهاد شغلی و برآورده کردن شرایط مورد نیاز، مرحله بعدی در مهاجرت به قطر، دریافت مجوز کار برای انجام فعالیت پرستاری در این کشور است.

OVERVIEW
_

حقوق پرستاران در قطر

حقوق بالای کار پرستاری، یکی از دلایلی است که منجر به مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی می‌شود. تفاوت‌های زیادی در حقوق و دستمزدهای گزارش شده، پس مبنای این ارقام را دیتابیس SalaryExplorer، مرجع Bayt و Indeed قرار داده‌ایم.

 

حقوق پرستاران در قطر

  • حداقل حقوق ماهانه: 3000 ریال قطر (حدود 810 دلار USD)
  • حداکثر حقوق ماهانه: 15100 ریال قطر (حدود 4100 دلار USD)
  • میانگین حقوق ماهانه: حدود 6000 ریال قطر (حدود 1650 دلار USD)

حقوق پرستاری در قطر بر اساس عنوان شغلی

 

حقوق پرستاران در کشور قطر بر اساس عنوان شغلی آن‌ها متغیر است. حداقل حقوقی که یک پرستار در قطر ممکن است دریافت کند، 9720 ریال است و حقوق بالاترین، حتی به 29200 ریال نیز می‌رسد. در جدول زیر، حقوق پرستاران بر اساس عنوان شغلی خود را مشاهده می‌کنید (لازم به ذکر است که ممکن است به عنوان یک نیروی کار خارجی در آغاز به کار حقوق کمتری از آنچه که ذکر شده است دریافت نمایید.) :

 

عنوان شغلی پرستار

حقوق دریافتی ماهانه (ریال قطر)

حقوق دریافتی ماهانه (دلار آمریکا)

پرستار بخش مراقبت‌های ویژه

7000

1900

پرستارهای شرکتی

6000

1650

دستیار مدیر پرستاری

12000

3300

مدیر پرستاری

27500

7550

سرپرستار

9000

2450

پرستارهای شخصی در خانه

11500

3150

پرستار نوزاد

8500

2300

پرستار معمولی

6800

1900

پرستار مامایی

8500

2334

دستیار پرستاری

6000

1650

متخصص پرستاری

10000

2764

سوپروایزر پرستاری

15000

4200

مشاور بهداشت حرفه‌ای

9000

2470

کاردرمانگر

8700

2348

پرستار روانپزشکی

10000

2764

OVERVIEW
_

دریافت ویزا برای مهاجرت پرستاران به قطر

برای مهاجرت به قطر به‌عنوان یک پرستار، باید ویزا دریافت کنید. این روند شامل مراحل آنلاین اخذ مجوز پرستاری و آزمون‌های موردنیاز می‌شود، اما پس از تکمیل این مراحل، باید برای دریافت ویزای کاری قطر اقدام نمایید. معمولاً ویزای کاری برای پرستاران مدت زمانی بین یک تا پنج سال اعتبار دارد.

OVERVIEW
_

مدارک درخواست ویزای کاری قطر برای پرستاران:

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به عنوان پرستار در قطر:

  • کپی پاسپورت معتبر
  • کپی مدارک شناسایی مانند کارت ملی
  • رزومه به‌روز
  • کپی کلیه مدارک تحصیلی
  • کپی ریزنمرات رسمی
  • کپی مدارک مربوط به سوابق کاری اخیر
  • کپی گواهی قبولی در آزمون پرومتریک
  • کپی تأییدیه دیتا فلو
  • قرارداد کار
  • فرم درخواست تکمیل‌ شده
  • دو عکس پاسپورتی
  • کارت مهاجرت یا شهروندی کارفرما
  • اطلاعات بیومتریک مانند اثرانگشت
  • اصل و ترجمه گواهی نظام پرستاری
  • گواهی اشتغال در کشور مبدأ
OVERVIEW
_

مدرک زبان مورد نیاز برای کار پرستاری در قطر

در قطر، زبان انگلیسی به‌طور گسترده استفاده می‌شود، اما با معرفی یک قانون جدید به منظور تقویت زبان عربی، این زبان نیز به اهمیت بیشتری رسیده است. براساس این قانون، سازمان‌های دولتی، نهادهای عمومی و وزارتخانه‌ها مکلفند تنها از زبان عربی استفاده کنند. این موضوع ممکن است برای متخصصان بهداشتی خارج از کشور، به‌ویژه کار پرستاری، چالش‌هایی ایجاد کند زیرا که ارتباطات در این صنعت بسیار حیاتی است.

 

با این حال، خوشبختانه، یادگیری زبان عربی برای اکثر افراد به اندازه‌ای دشوار نیست. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه زبان عربی که در قطر ارائه می‌شود، به راحتی با این چالش کنار بیایید و مهارت‌های لازم برای ارتباط با بیماران و همکاران خود را بهبود بخشید.

OVERVIEW
_

شرایط کاری پرستاران در قطر

شرایط کاری فوق‌العاده‌ای که برای مشاغل مرتبط با پزشکی و پرستاری در قطر فراهم شده، دلیل بزرگی است که مهاجرت پرستاران به این کشور را توجیه می‌کند. بیمارستان‌های قطر به دلیل امکانات رفاهی که چه برای بیماران و چه برای کادر درمان فراهم شده، در سطح جهان شهرت دارند.

 

پرستاران بعد از کسب تجربه کاری قابل توجه در کشور خود، اغلب به دنبال فرصت‌های شغلی در چنین محیطی هستند. اگر شما نیز به عنوان یک پرستار قصد مهاجرت به قطر را دارید، حتماً به مطالعه مطالب ارائه شده توسط ما بپردازید. در این مقاله، با بررسی مدارک موردنیاز برای مهاجرت، فرآیند اخذ ویزا، حقوق پرستاران و سایر جوانب مرتبط، سعی شده تا شما را با مزایا و شرایط مهاجرت به قطر برای پرستاران آشنا کنیم.

OVERVIEW
_

مزایای مهاجرت پرستاران به قطر

قطر به‌طور سالانه میزبان تعداد زیادی از مهاجران است که به دلایل مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند. این کشور به‌طور خاص شرایط مطلوبی را برای افرادی که در زمینه‌های پزشکی و پرستاری فعالیت می‌کنند، فراهم نموده است، بنابراین برای افرادی که به دنبال یافتن بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران هستند، یک مقصد عالی به شمار می‌رود. در قطر، فرصت‌های فراوانی در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد و مزایای فراوانی برای پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای مربوطه دارد. از جمله مزایای اصلی مهاجرت پرستاران به قطر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بهره‌مندی از مزایای قابل‌توجه برای کارکنان در این کشور، از جمله؛ تضمین حقوق خوب و بدون مالیات، شرایط مناسب برای گرفتن مرخصی با دلایل متفاوت، ارائه بلیط هواپیما یک بار در سال، کمک هزینه اقامت و ...
  • پشتیبانی از مجوزهای ارائه دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای پرستاران
  • تضمین آینده شغلی به‌دلیل ساخت بیمارستان‌ها، مراکز تحقیقاتی و کلینیک‌های درمانی متعددی در قطر
  • محیط‌ های کاری با بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی و امکانات
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • کار در محیطی آرام با امکانات رفاهی برای اقامت بیماران و یا کادر درمان

 

پرستاران در ابتدا ویزای کار ۲، ۳ یا ۵ ساله قطر را اخذ می‌کنند، اما امکان تمدید اقامت یا تبدیل آن به ویزاهای دیگر نیز وجود دارد.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

دریافت مجوز کار به عنوان پرستار در قطر دارای ملزوماتی است که بدون داشتن آگاهی کامل از شرایط مهاجرت پرستاران به قطر ممکن است دشوار به نظر برسد بنابر این اگر به پرستاری در قطر فکر میکنید فرم ارزیابی تخصصی زیر را تکمیل نمائید تا در اولین فرصت از مشاوره تخصصی برای پرستاری در قطر بهره مند شود.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *