ویزای تحصیلی فنلاند تحصیل در فنلاند مهاجرت تحصیلی به فنلاند مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

OVERVIEW
_

ویزای تحصیلی فنلاند (شرایط تحصیل در فنلاند) 2024

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در فنلاند باید ویزای تحصیلی فنلاند دریافت کنند. فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا و هم مرز با کشورهای روسیه، نروژ و سوئد است. کشور فنلاند به شاد ترین کشور جهان و همچنین داشتن بهترین سیستم آموزشی معروف است. فنلاند خانه تعدادی از دانشگاه‌های برتر جهان است. همچنین جالب است بدانید که فنلاند در بین ۴۵ کشور منطقه اروپا رتبه ششم را به خود اختصاص داده است و امتیاز کلی آن بالاتر از میانگین منطقه‌ای و جهانی است.

 

در مورد دریافت ویزای تحصیلی فنلاند به یاد داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. درباره فنلاند دو نکته مهم وجود دارد. با تحصیل در این کشور می‌توانید به صورت رایگان و همزمان زبان فنلاندی را یاد بگیرید و اگر مدرک زبان ندارید، با دانش دیپلم خود می‌توانید پذیرش این کشور را بگیرد. تحصیل در فنلاند تا سال‌های بسیاری رایگان بود اما اکنون علی‌رغم هزینه‌هایی که یک دانشجو برای تحصیل در آن باید پرداخت کند، هنوز هم یکی از مناسب‌‌ترین انتخاب‌ها خواهد بود.

 

تحصیل در فنلاند، یکی از انتخاب‌های جذاب برای علاقمندان به تحصیل در اروپا محسوب می‌شود. سیستم آموزشی قوی و استاندارد این کشور، همراه با امتیازات چشمگیری که در زمینه تحصیل در اروپا ارائه می‌شود، باعث شده که افراد زیادی از سراسر جهان به انتخاب تحصیلات تکمیلی خود در این سرزمین اروپایی بیاندیشند.

 

موسسات آموزش عالی فنلاند بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی را در چندین مکان در سراسر کشور پذیرایی می‌کنند. همچنین، یکی از نقاط قوت تحصیل در فنلاند، برنامه‌های بورسیه تحصیلی فراوانی است که برخی از دانشگاه‌های برتر این کشور به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

OVERVIEW
_

 راهنمای دریافت بورسیه و ویزای تحصیلی فنلاند

برای بسیاری از افرادی که به دنبال زندگی در اروپا هستند، فنلاند یکی از بهترین‌ مکان‌ها برای ادامه زندگی خواهد بود. اما این کشور به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین مکان‌ها برای زندگی شناخته می‌شود. در واقع، فنلاند جزو 20 درصد کشورهایی است که بالاترین هزینه برای زندگی را دارند.

 

در این حالت احتمالاً نگران هزینه‌های تحصیلی خود در فنلاند خواهید بود. از آنجایی که فنلاند در سال‌های اخیر یکی از کشورهای موفق در زمینه جذب مهاجر بوده است، برای این مسئله نیز راهکارهایی ارائه داده است. انواع بورسیه‌های تحصیلی از مواردی هستند که به شما در این امر کمک خواهند کرد.

 

با این حال، بورسیه‌های تحصیلی در این کشور برای دو گروه از کشورهای جهان که جزو اتحادیه اروپا هستند و برخی دیگر که از این حیث مستثنا هستند، متفاوت خواهد بود. برای افرادی که از کشورهای اتحادیه اروپا هستند و قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارند، اکثر دانشگاه‌های این کشور بدون شهریه اجازه تحصیل می‌دهند. اما اگر شما از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، باید هزینه‌های تحصیل خود را پرداخت کنید.

 

بنابراین، مطمئن شوید که درخواست خود را به دانشگاه‌هایی ارسال می‌کنید که خدمات تحصیلی برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا را نیز ارائه می‌دهند. هرچه تعداد درخواست‌های بیشتری ارسال کنید، شانس بیشتری برای پذیرش در حداقل یک دانشگاه را خواهید داشت.

OVERVIEW
_

 مهاجرت تحصیلی به فنلاند

وقتی از آموزش با کیفیت بالا صحبت می‌شود، فنلاند یکی از اولین کشورهایی است که به ذهن می‌رسد. این کشور شمال اروپا با جمعیت بیش از 5.5 میلیون نفر، نه تنها موفق شده است که با پیشرفت تحصیلی همگام شود، بلکه در ایجاد یک استاندارد جهانی نیز موفق بوده است.

 

کشور فنلاند در شمال قاره اروپا واقع شده است و در همسایگی کشورهای سوئد، نروژ و روسیه قرار گرفته است. زبان اصلی و رسمی در این کشور اروپایی فنلاندی است. پایتخت این کشور شهر هلسینکی است که با اختلاف بزرگترین شهر فنلاند و از دیگر شهرهای بزرگ می‌توان به اسپو، تامپره و تورکو اشاره کرد.

OVERVIEW
_

 تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند به عنوان یکی از 5 کشور برتر جهان با بالاترین استانداردهای زندگی و برابری رتبه بندی شده است و همواره تلاش دولت فنلاند برای حفظ رفاه همه ساکنانش قابل ستایش بوده است.

 

فنلاند به خاطر زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های کوتاهش معروف است. به دلیل نزدیکی به دایره قطبی، در تابستان هرگز تاریک نمی‌شود، در حالی که آسمان در زمستان واقعاً روشن نمی‌شود. مانند سایر کشورهای شمال اروپا، فنلاند معمولاً انقلاب تابستانی را جشن می‌گیرد، زمانی که ساعات خورشیدی به حداکثر سالانه خود در اواسط ژوئن می‌رسد.

 

سیستم آموزشی فنلاند یک سیستم بسیار پیشرفته و کارآمد است که از ابتدایی تا دانشگاه را شامل می‌شود. تحصیلات تکمیلی در فنلاند در مقاطع کارشناسی تا دکترا ارائه می‌شوند و دو نوع دانشگاه در این کشور برای این منظور در نظر گرفته شده است. یک گروه دانشگاه‌ها هستند و گروه دیگر دانشگاه‌های علمی کاربردی.

 

پس از همسویی سیستم‌های آموزشی اروپا به عنوان بخشی از اصلاحات بولونیا، بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم کاربردی فنلاند تعداد برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را افزایش داده‌ اند.

OVERVIEW
_

 مزایای تحصیل در فنلاند

در فنلاند، اکثر برنامه‌های تحصیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA رایگان است، اما دانشجویان بین المللی از دیگر کشورها باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند که مبلغ آن برای هر دانشگاه متفاوت است.

 

علاوه بر این، فنلاند کشوری دلپذیر برای خارجی‌هاست و اکثر افراد در این کشور به محیط زیست اطراف خود توجه ویژه‌ای دارند. دانشجو بودن در فنلاند از آزمایشگاه‌های با فناوری پیشرفته تا کتابخانه‌های مجهز و پردیس‌های دانشگاهی مجهز به تمام امکاناتی که دانشجویان تشنه دانش به آن نیاز دارند، مزایای زیادی دارد.

 تمرکز بر کیفیت

در فنلاند، کیفیت در تحقیق و آموزش خط مشی بسیار مهمی است و بر برتری در تمام سطوح آموزشی تاکید دارد. مؤسسات فنلاند ارزش زیادی برای تحقیق و نوآوری با کیفیت قائل هستند و این باعث می‌شود که دانشجویان در فنلاند مدارک تحصیلات عالی را گامی ضروری برای ایجاد یک پایه محکم برای آینده شغلی خود می‌دانند.

OVERVIEW
_

 شرایط مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مؤسسات آموزش عالی در فنلاند دارای جهت گیری بین المللی با ویژگی‌های منطقه‌ای خاص هستند و دانشجویان می‌توانند بین محیط های تحصیلی بسیار متفاوت از خوابگاه های شهری بزرگتر تا خوابگاه های نزدیک به طبیعت را انتخاب کنند.

 

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در فنلاند بسیار مستقل هستند، اما عمدتاً توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ تأمین مالی می‌شوند. بنابراین این وزارتخانه به صورت کلی بر کیفیت تدریس در موسسات آموزشی نظارت دقیق دارد.

 

از اصول ابتدایی موسسات آموزشی فنلاند توجه به برنامه‌های درسی و نیا‌زهای جامعه و تجارت و صنعت است و همچنین ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های با کیفیت بالا به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی است.

OVERVIEW
_

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فنلاند

قبل از بررسی الزامات و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی در فنلاند، بهتر است به برخی تعاریف مربوطه بپردازیم. به طور کلی، ویزا یک اسناد مسافرتی است که به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 90 روز یا کمتر در کشور فنلاند اقامت داشته باشید. از این رو، برای ورود به این کشور، حتماً باید ویزای معتبری را دریافت نمایید.

 

از طرفی، اجازه اقامت به شما این امکان را می‌دهد تا به مدت دو سال در فنلاند اقامت کنید. این اجازه اقامت انواع خاصی دارد که یکی از آن‌ها، اجازه اقامت دانشجویی است. پس از آشنایی با این تعاریف، به مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند احتیاج داریم. این مدارک به طور خلاصه به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر و کپی از صفحات گذرنامه
  • عکس گذرنامه رنگی
  • فرم درخواست تکمیل شده (آنلاین یا به صورت چاپ شده)
  • گواهی پذیرش از یک موسسه آموزشی یا دانشگاه
  • مدارک مبنی بر پرداخت شهریه یا دریافت بورسیه سالانه با حداقل 6720 یورو
  • بیمه سلامت دانشجویان بین‌المللی
  • مدرک تمکن مالی و حامی مالی (حداقل 560 یورو ماهانه به عنوان سپرده و 13440 یورو برای دو سال اقامت)
  • سوابق کار یا تحصیل در مدارس قبلی
OVERVIEW
_

بیمه درمانی برای ویزای تحصیلی فنلاند

برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند، باید بیمه درمانی معتبری داشته باشید که شرایط خاصی را رعایت کند. در ادامه به جزئیات این موارد پرداخته خواهد شد:

  • مدت اعتبار بیمه: بیمه درمانی باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • پوشش بیمه برای مطالعات: برای دوره‌های تحصیلی بیش از دو سال، بیمه باید هزینه‌های دارویی را تا سقف 30000 یورو پوشش دهد، در حالی که برای دوره‌ های کمتر از دو سال، باید هزینه‌ های پزشکی را تا سقف 12000 یورو پوشش دهد.
  • محدودیت اعتبار بیمه: هیچ محدودیتی برای تعداد روزها در دوره اعتبار بیمه وجود ندارد. اما بیمه باید در روزی که قصد سفر به فنلاند را دارید معتبر باشد، به عنوان مثال، باید حداقل 15 روز قبل از شروع برنامه تحصیلی اعتبار آن آغاز شده باشد.
  • شرکت‌ های توصیه‌ شده: شرکت‌های Swisscare و AON برای بیمه درمانی دانشجویان توصیه می‌شوند.

در نهایت، باید گواهی بیمه‌ای دریافت که شامل اطلاعات زیر است:

  • اطلاعات شخصی متقاضی
  • مدت اعتبار بیمه‌نامه
  • منطقه جغرافیایی تحت پوشش بیمه
  • موارد پوشش بیمه (بازه کامل خدمات پوشش داده شده)
  • مبالغ بیمه‌شده
  • مقدار مازاد یا اطلاعات مربوط به مازاد (اگر معمولاً اعمال می‌شود)
OVERVIEW
_

 هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل در فنلاند به عوامل مختلفی بستگی دارد و در شرایط مختلف مانند نوع موسسه، ملیت دانشجو، سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد) و غیره متغیر محاسبه می‌شوند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA در فنلاند مشمول هزینه تحصیل در برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

 

دانشگاه‌ها همچنین گزینه‌های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان با استعداد غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا که در برنامه‌های مدرک با شهریه پذیرش می‌شوند، ارائه می‌دهند که اطلاعات دقیق بورسیه به طور مستقیم از طریق سایت‌های رسمی دانشگاه‌ها اعلام می‌شوند و در دسترس دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرند.

 

هر دانشگاه هزینه و سیستم بورسیه خود را دارد، اما هزینه‌های سالانه تحصیل در فنلاند برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 5000 تا 18000 یورو متغیر است و هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای تمامی دانشجویان بین المللی رایگان است.

 

البته این نکته قابل ذکر است که دانشگاه‌های خصوصی معمولاً شهریه‌های بالاتری دارند و ممکن است بین دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا تفاوتی قائل نشوند.

 

متوسط ​​هزینه زندگی ماهانه یک دانشجو در فنلاند تقریباً 700-900 یورو است. این ممکن است بسته به محل تحصیل و سبک زندگی هر شخص در فنلاند کمی متفاوت باشد. برای مثال هزینه‌ های اقامت و سایر هزینه‌های زندگی ممکن است در منطقه شهری هلسینکی و سایر شهرها بیشتر باشد.

OVERVIEW
_

تحصیل رایگان در فنلاند

از آنجایی که آموزش در فنلاند با دانشگاه‌های سطح بالا و در عین حال مقرون به صرفه همراه است، این کشور یکی از انتخاب‌های مهم برای ادامه تحصیل خواهد بود. برای اینکه زندگی مستقلی را در فنلاند شروع کنید و به فکر برنامه تحصیلی خود در این کشور باشید، باید با نحوه تحصیل در فنلاند نیز آشنا باشید.

OVERVIEW
_

دریافت بورسیه و ویزای تحصیلی فنلاند

برای بسیاری از افرادی که به دنبال زندگی در اروپا هستند، فنلاند یکی از بهترین‌ مکان‌ها برای ادامه زندگی خواهد بود. اما این کشور به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین مکان‌ها برای زندگی شناخته می‌شود. در واقع، فنلاند جزو 20 درصد کشورهایی است که بالاترین هزینه برای زندگی را دارند.

 

در این حالت احتمالاً نگران هزینه‌های تحصیلی خود در فنلاند خواهید بود. از آنجایی که فنلاند در سال‌های اخیر یکی از کشورهای موفق در زمینه جذب مهاجر بوده است، برای این مسئله نیز راهکارهایی ارائه داده است. انواع بورسیه‌های تحصیلی از مواردی هستند که به شما در این امر کمک خواهند کرد.

 

با این حال، بورسیه‌های تحصیلی در این کشور برای دو گروه از کشورهای جهان که جزو اتحادیه اروپا هستند و برخی دیگر که از این حیث مستثنا هستند، متفاوت خواهد بود. برای افرادی که از کشورهای اتحادیه اروپا هستند و قصد ادامه تحصیل در فنلاند را دارند، اکثر دانشگاه‌های این کشور بدون شهریه اجازه تحصیل می‌دهند. اما اگر شما از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، باید هزینه‌های تحصیل خود را پرداخت کنید.

 

بنابراین، مطمئن شوید که درخواست خود را به دانشگاه‌هایی ارسال می‌کنید که خدمات تحصیلی برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا را نیز ارائه می‌دهند. هرچه تعداد درخواست‌های بیشتری ارسال کنید، شانس بیشتری برای پذیرش در حداقل یک دانشگاه را خواهید داشت.

OVERVIEW
_

زمان پردازش ویزای تحصیلی فنلاند چقدر طول می‌کشد؟

زمان رسیدگی به ویزای فنلاند بستگی به این دارد که شما به صورت آنلاین یا حضوری درخواست داده باشید. اگرچه برای تأیید هویت و ارائه مدارک پشتیبان همچنان باید به سفارت فنلاند در کشور خود مراجعه کنید، می‌توانید فرم درخواست اولیه را از طریق وب‌سایت خدمات مهاجرت فنلاند تکمیل کنید. پردازش درخواست‌های آنلاین معمولاً بین ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد، در حالی که درخواست‌های کاغذی معمولاً ۳ ماه طول می‌کشد. خدمات مهاجرت فنلاند درخواست‌های ویزای دانشجویی را در اولویت قرار می‌دهد، بنابراین امیدواریم که برای دریافت پاسخ نیازی به صبر طولانی نداشته باشید.

OVERVIEW
_

درخواست ویزای دانشجویی فنلاند

دانشجویانی که در خارج از کشورهای اتحادیه اروپا / EEA زندگی می‌کنند باید برای ویزای دانشجویی در فنلاند درخواست دهند. اگر فردی به دنبال دریافت اجازه اقامت فنلاند است، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید. متقاضیان می‌توانند به صورت آنلاین یا آفلاین هر دو درخواست دهند.

OVERVIEW
_

بررسی و ارسال درخواست برای تحصیل در فنلاند

برای شروع این مسیر و تحصیل در خارج از کشور، به آمادگی بسیاری نیاز دارید. شما باید با همه چیز کنار بیایید و سختی‌های پیش رو را بپذیرید. سخت‌ترین و تلخ‌ترین قسمت در این هدف این است که شما وارد دانشگاه رویایی خود نشوید. بهتر است پیش از اینکه شکست خود در دریافت پذیرش از یک دانشگاه در فنلاند را تصور کنید، مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای ایجاد یک درخواست چشم‌گیر و تحصیل رایگان در فنلاند انجام داده‌اید.

 

همیشه به یاد داشته باشید که مطالعه سخت و روزانه در حال حاضر بهترین قدمی است که می‌توانید برای تحصیل در این کشور بردارید. به یاد داشته باشید که آنچه که شما از خود نشان می‌دهید، منعکس‌کننده زندگی شما به عنوان یک دانشجو است. در نتیجه تمام دانشگاه‌های موجود در فنلاند، تصمیمات خود را بر اساس دستاوردهایی که تاکنون نشان داده‌اید و میزان امیدواری شما در این زمینه خواهند گرفت.

 

نکته مهم دیگر این است که مطالعه سخت، به شما حداقل این کمک را می‌کند تا برای آزمون پذیرش آماده شوید و حداکثر، مهارت‌ها و عادات ارزشمندی را ایجاد کنید که می‌توانید در زندگی دانشگاهی و در نهایت در حرفه خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

پس از تصویرسازی ذهنی خود از دانشگاه دلخواه و بررسی آینده   خود در آنجا، ایجاد نظم در برنامه‌ها بهترین گام بعدی برای شما خواهد بود. برای این کار فهرست الزامات دانشگاه‌هایی را که قصد ارسال درخواست به آن‌ها دارید، بررسی کنید. در این حالت زمان کافی برای تکمیل و ارسال مدارک را نیز در نظر داشته باشید.

OVERVIEW
_

 تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان در شرایط بسیار خاص همچون: زبان مادری انگلیسی یا داشتن مدرک تحصیلی قبلی به زبان انگلیسی امکان پذیر است. اما در اکثر مواقع و برای بسیاری از ایرانیان این امکان وجود ندارد و معمولا داشتن یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های فنلاند الزامی است.

 

یکی دیگر از روش‌هایی که به دانشجویان کمک می‌کند تا بدون داشتن مدرک آیلتس وارد دانشگاه‌های فنلاند شوند این است که متقاضی لیست دانشگاه‌هایی که مدرک زبان در مدارک مورد نیاز آن‌ها ذکر نشده است را پیدا کنند و از دانشگاه درخواست مصاحبه ویدیویی کنند تا مهارت در زبان انگلیسی را از این طریق به دانشگاه اثبات کنند.

 

اما در بسیاری از موارد برای تحصیل در فنلاند به مدرک رسمی زبان انگلیسی نیاز است و افراد برای دریافت این مدارک باید در یکی از آزمون‌های محبوب بین المللی انگلیسی همچون آیلتس یا تافل شرکت کنند.

OVERVIEW
_

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فنلاند

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA برای تحصیل در فنلاند به ویزای دانشجویی نیاز دارند. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت نامه رسمی پذیرش، درخواست اجازه اقامت دانشجویی را به صورت آنلاین ثبت کنند و مراحل گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند را آغاز کنند.

 

متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند را دارند باید برای اثبات خود در خصوص پرداخت هزینه‌های تحصیل در این کشور، نامه‌ای دال بر داشتن تمکن مالی و توانایی در پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی در این کشور برای یک سال را به سفارت فنلاند ارائه کنند تا موفق به گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند شوند که مبلغ آن براساس شهریه دانشگاه و هزینه تقریبی زندگی در این کشور محاسبه می‌شود.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

تحصیل در فنلاند یک گزینه مناسب برای افرادی است که تحصیل در یک کشور اروپایی را در برنامه تحصیلی آینده خود دارند و شرایط پذیرش تحصیلی راحت‌تری را پیش رو دارند. از آنجایی که کیفیت آموزشی در این کشور در سطح کلاس جهانی است متقاضیان بسیاری برای حضور در این کشور به منظور تحصیل وجود دارد، پس اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در فنلاند هستید می توانید از طریق فرم مشاوره مهاجرت تحصیلی به فنلاند در پایین صفحه از راهنمایی و خدمات موسسه پیشگامان اپلای بهره مند شوید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *