کانادا یا آمریکا (مقایسه و بررسی شرایط زندگی در کانادا و آمریکا) 2024

کانادا یا آمریکا (مقایسه و بررسی شرایط زندگی در کانادا و آمریکا) 2024


OVERVIEW
_

کانادا یا آمریکا (مقایسه و بررسی شرایط زندگی در کانادا و آمریکا) 2024

آمریکا و کانادا، دو رقیب بزرگ در قاره ی آمریکا و واقع در شمال این قاره هستند. این دو کشور همسایگانی هستند که در همه زمینه‌ها مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرند. اما چه کشوری برای مهاجرت بهتر است؟ تا زمانی که مدتی را در این دو کشور سپری نکنید و تجربه ی زندگی نداشته باشید، به درستی نمی‌توانید به این سوال پاسخ دهید. با این وجود، هر دو کانادا و ایالات متحده به عنوان مقاصد محبوبی برای مهاجرت به خارج از کشور شناخته می‌شوند. این دو کشور از نظر شرایط زندگی، فرصت‌های کاری، امکانات تحصیلی و دیگر جنبه‌های زندگی دارای مزایایی فراوان هستند.

 

کانادا و آمریکا از زیرساخت‌های قوی و پیشرفته برخوردارند و هدفشان ایجاد شهرهای بزرگ و مدرن است تا اینکه دنیایی پویا و شاد بسازند. برای ارائه یک دیدگاه کامل در مورد شرایط مهاجرت و زندگی در هر یک از این کشورها، ما در این بررسی به جزئیات عمیق‌تری پرداخته‌ایم تا شما بتوانید تصمیم بهتری در خصوص مقصد مهاجرت خود انتخاب کنید.

OVERVIEW
_

مقایسه آمریکا و کانادا در یک نگاه

کانادا یا آمریکا

ویژگی ها

کانادا

آمریکا

اجازه کار برای ویزای پیوست

دارد

ندارد

تحریم برخی ویزاها برای ایرانیان

ندارد

دارد

مهاجرت از طریق لاتاری

ندارد

دارد

هزینه زندگی یک نفر

1832 دلار

2112 دلار

هزینه زندگی خانواده 4 نفره

4256 دلار

4790 دلار

اجاره برای یک نفر

1065 دلار

1325 دلار

اجاره خانه برای خانواده

1824 دلار

2220 دلار

هزینه خورد و خوراک(برای هر نفر)

513 دلار

543 دلار

هزینه‌های حمل و نقل

72 دلار

70 دلار

حقوق ماهیانه پس از کسر مالیات

2850 دلار

4670 دلار

تولید ناخالص داخلی سرانه

43258 دلار

63207 دلار

شاخص آزادی انسان

8.85

8.73

امید به زندگی

81.7

77.3

درصد مردم انگلیسی زبان

82.1 درصد

95.5 درصد

نمره کیفیت زندگی

82

75

جمعیت

40 میلیون

340 میلیون

 

OVERVIEW
_

بررسی و مقایسه وضعیت آب و هوا در کانادا و آمریکا

کانادا یا آمریکا

تفاوت‌های جغرافیایی و اقلیمی به نسبت آشکار هستند. هوای سرد قطبی در کانادا بیشتر جریان دارد. در مقابل ایالات متحده مناطقی دارد که به خط استوا نزدیک و در نیمه گرمسیری قرار می‌گیرند. به همین دلیل ورزش‌های زمستانی در کانادا رونق بیشتری دارند.

تنوع آب و هوا  در ایالات متحده آمریکا بیشتر از کانادا است. از اقلیم توندرا گرفته تا مناطق گرمسیری، این تنوع به دلیل وسعت گسترش جغرافیایی ایالات متحده رخ می‌دهد. بیشتر ایالات متحده در مناطق میانی قرار دارند و هوای آن‌ها معتدل است. کانادا به دلیل قرار گرفتن در شمال و مختصات جغرافیایی بالا سردتر است.

سواحل قطب شمال آلاسکا و کانادا دارای اقلیم توندرا و پوشش گیاهی ویژه‌ای هستند. زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد، در حالی که تابستان‌ها کوتاه و معتدل هستند. در سایر نقاط کانادا و آلاسکا، اقلیم نیمه قطبی با زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های کوتاه و معتدل حاکم است. گیاهان همیشه سبز سوزنی برگ، جنگل‌های این مناطق را فراگرفته‌اند. در برخی نقاط، شرایط منجمد دائمی و زمین یخ زده وجود دارد.

مناطق شمال مرکزی و شمال شرقی ایالات متحده و جنوب کانادا نزدیک مرز ایالات متحده دارای اقلیم قاره‌ای مرطوب هستند. زمستان‌ها سرد و تابستان‌ها گرم می‌باشند. آب و هوا و خاک این مناطق را به یکی از پربازده ترین مناطق کشاورزی جهان تبدیل کرده است و محصولات لبنی،دامی وغلات فراوانی تولید می‌شوند. بیشتر جمعیت کانادا در این مناطق ساکن هستند. در بخشی از این منطقه که در ایالات متحده واقع شده است، تابستان‌ها طولانی‌تر هستند.

سواحل اقیانوس آرام از شمال کالیفرنیا تا جنوب آلاسکا که شامل بریتیش کلمبیا در کانادا نیز می‌شود، دارای اقلیم ساحلی دریایی هستند. این آب و هوا تحت تأثیر جریان‌های اقیانوس آرام و کوه‌های ساحلی قرار دارد که بادهای غربی به شرقی را در وسط عرض‌های جغرافیایی ایجاد می‌کنند. تابستان‌ها نسبتاً گرم و زمستان‌ها طولانی و معتدل اما بارانی و مه‌آلود هستند. شنا و آب‌تنی در سواحل آمریکا بسیار رایج و لذت‌بخش هستند.

سایت سفارت کانادا

OVERVIEW
_

مقایسه اقتصاد آمریکا و کانادا 

کانادا یا آمریکا

کشوری با اقتصاد قوی می‌تواند فرصت‌های شغلی بهتر و استانداردهای زندگی بالاتری را برای شهروندان خود به ارمغان آورد. علاوه بر این، یک اقتصاد قوی به کشور امکان می‌دهد تا در زیرساخت‌ها و برنامه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کند که به نفع تمام شهروندانش می‌باشد.

کانادا و آمریکا از نظر اقتصادی دو کشور قوی هستند اما هر یک از آنها از نظر اندازه، جمعیت و رقابت شغلی متفاوت عمل کرده‌اند. در ادامه برخی از شاخص‌های اقتصادی کلان وجود دارند که نشان می‌دهند چگونه اقتصاد هر کشور عمل می‌کند و چه تأثیری بر شهروندانش می‌گذارد.

1- نرخ پایین بیکاری

هر دو کشور نرخ بیکاری پایینی دارند. اما نرخ بیکاری در مارس 2022 در کانادا 4.3 درصد بود که 0.7 درصد بیشتر از ایالات متحده (3.6 درصد) است. تفاوت ناچیزی است، اما کانادا به دلیل تمرکز بیشتر در تجارت و بازار کاری بزرگ‌تر، کاهش اشتغال را تجربه کرده است.

2- تولید ناخالص داخلی

طبق گزارشی در سال 2018، تولید ناخالص داخلی سرانه کانادا کمی بیشتر از 46 هزار دلار بود، در حالی که تولید ناخالص داخلی آمریکا بیش از 63 هزار دلار ثبت شده بود. برای ایالات متحده نفوس بسیار بیشتری وجود دارد، از این رو این تفاوت طبیعی است. همچنین کانادا تنوع اقتصادی بیشتری دارد که اغلب بر منابع طبیعی و تولید تمرکز دارد.

3- ثابت قیمت‌های کالا

نرخ ها در آمریکا و کانادا بسیار پایدار و نسبتا منصفانه هستند. این موضوع به دلیل رویکرد بازار آزاد در هر دو کشور است که به بازرگانان اجازه می‌دهد قیمت‌ها را بدون دخالت دولت تعیین کنند. به همین دلیل، قیمت‌های کالا به ندرت تغییر می‌کند و تغییرات کمی دارند.

4- سیستم بانکی

کانادا سیستم بانکی قوی‌تری دارد و کمتر تحت تأثیر بحران‌های مالی جهانی قرار می‌گیرد. اقتصاد کانادا معمولاً کمتر از اقتصاد آمریکا چرخه‌ای دارد و در نتیجه سیستم بانکی کانادا بهتر از آمریکا عمل می‌کند.

5- نرخ تورم متوسط

خانواده‌های آمریکایی بیشتر از خانواده‌های کانادایی درآمد خود را خرج می‌کنند که منجر به افزایش تقاضا و قیمت‌ها می‌شود. آمریکا در چند سال گذشته نرخ تورم بالاتری داشته است. اما بررسی حال حاضر نشان می‌دهد که نرخ تورم در آمریکا حدود 1.9 درصد و در کانادا 2 درصد است که در مقایسه با سایر نقاط جهان نسبتاً پایین است.

6- ذخایر خارجی قوی

ذخایر خارجی برای یک کشور ضروری هستند زیرا به ایجاد ثبات در زمان بحران‌های اقتصادی کمک می‌کنند. هم آمریکا و هم کانادا ذخایر ارزی قوی دارند که به آنها در مواجهه با مشکلات اقتصادی بالقوه انعطاف پذیری بالایی می‌دهد.

7- مالیات بر درآمد

در ایالات متحده، مالیات بر درآمد فدرال بر اساس مقیاس درجه بندی شده است، یعنی افرادی که درآمد بیشتری دارند، درصد بیشتری مالیات می‌پردازند. مالیات ایالتی، محلی و فروش نیز متفاوت است. در کانادا، مالیات بر درآمد فدرال بر اساس مقیاس خاصی درجه بندی نمی‌شود. به جای آن، همه افراد درصد یکسانی از درآمد خود را به عنوان مالیات می‌پردازند. با این حال، مالیات‌های استانی و منطقه‌ای متفاوت است.

OVERVIEW
_

مقایسه و بررسی هزینه ی زندگی در آمریکا و کانادا

کانادا یا آمریکا

هزینه زندگی در کانادا به طور کلی کمتر از ایالات متحده است، اگرچه به دلایل مختلفی استثناهایی نیز وجود دارد که به سبک زندگی افراد وابسته است. هزینه زندگی در کانادا بسته به شهر بسیار متفاوت است. شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور بسیار گران هستند، در حالی که شهرهای کوچکتر مقرون به صرفه‌تر خواهند بود. این موضوع در مورد آمریکا نیز صادق است.

 

شهرها نسبت به مناطق روستایی گران‌تر هستند و مناطق ساحلی نیز نسبت به مناطق داخل شهر گران‌تر خواهند بود. به طور میانگین، شما ممکن است حدود 2 هزار تا 2500 دلار در ماه برای هزینه‌های زندگی در هر دو کشور هزینه کنید. همچنین اجاره آپارتمان یک خوابه به مساحت 40 متر مربع در مرکز شهر در کانادا حدود 1053 دلار آمریکا و در ایالات متحده برابر با 1410 دلار آمریکا است.

 

در کانادا حتی در داخل یک شهر مانند کبک ممکن است تفاوت زیادی در هزینه زندگی از یک محله به محله دیگر وجود داشته باشد. هنگام در نظر گرفتن هزینه زندگی، مهم است که بیشتر از پرداخت اجاره یا وام مسکن را در نظر بگیرید. سایر هزینه‌ها مانند مواد غذایی، حمل و نقل و خدمات آب و برق نیز می‌توانند به سرعت افزایش یابند.

 

در آمریکا برخی از شهرهای کوچک به دلیل کمبود شغل خوب، هزینه زندگی بالایی دارند. در حالی که شهرهایی مانند نیویورک و سانفرانسیسکو گران هستند، شهرهای دیگر کیفیت زندگی خوبی را با قیمت کمتر ارائه می‌دهند.

 

آموزش در کانادا برای همه دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه به صورت رایگان و اجباری ارائه می‌شود. علاوه بر این، با وجود کمک‌های مالی مختلف، گزینه‌های فراوانی برای دانش‌آموزانی وجود دارد که به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر هستند. بسیاری از مؤسسات آموزشی کانادا در شهرهای بزرگی نظیر تورنتو، مونترال و ونکوور واقع شده‌اند. دانشگاه‌هایی چون دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا از جمله معتبرترین دانشگاه‌ها هستند.

OVERVIEW
_

مقایسه سیستم آموزشی و تحصیل در کانادا و آمریکا

تحصیل در کانادا یا آمریکا

دانشگاه‌ها و موسسات علمی در کانادا توانسته‌اند دانشجویان برتر را از سرتاسر جهان جذب کنند و محیط آموزشی مهیج و چالشی ایجاد کنند. کانادا به دانشجویان فرصت‌های فراوانی ارائه می‌دهد و تحصیل در این کشور تجربه‌ای منحصر به فرد می‌باشد. دانش‌آموزان در کانادا می‌توانند تحصیلات خود را به تناسب نیازها و علایق شخصی خود شکل دهند. به عنوان مثال، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برنامه‌های آموزشی مشترک با صنعت ارائه می‌دهند که به دانشجویان امکان می‌دهد تحصیلات علمی خود را با تجربه‌های کاری و درآمد حقوق ترکیب کنند. این نوع برنامه‌ها در ایالات متحده شایع نیست!

 

دانشگاه‌های کانادا به طور عمومی مؤسسات بزرگی هستند که انواع وسیعی از برنامه‌ها و دوره‌ها را ارائه می‌دهند. آنها به تمرکز بر پژوهش‌های علمی شهرت دارند و اغلب با مشاغل و صنعت ارتباطات قوی دارند، همچنین مزایای اجتماعی دیگری نیز دارند. این به این معناست که دانشجویان دانشگاه‌های کانادا می‌توانند در دنیای واقعی به عنوان یک بخش از آموزش خود خدمت کنند.

 

کالج‌ها در کانادا دوره‌های متمرکز تری نسبت به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند. این مؤسسات نسبت به دانشگاه‌ها کوچک‌تر و اقتصادی‌تر هستند و اغلب ارتباطات محلی قوی‌ای دارند. این امر باعث می‌شود که کالج‌ها یک انتخاب مناسب برای دانشجویان باشند که می‌خواهند محیط آموزشی علمی-کاربردی را تجربه کنند. کالج‌ها ممکن است برنامه‌ها و دوره‌های مشابه دانشگاه‌ها را ارائه ندهند.

 

همچنین در ایالات متحده، تعداد زیادی از دانشگاه‌های معتبر جهانی وجود دارد. از جمله آنها دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد، پرینستون، ییل، استنفورد، دانشگاه میشیگان، دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه کارولینای شمالی، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل و کالج دارتموث هستند.

 

اما باید توجه داشت که هزینه تحصیل در آمریکا سال به سال در حال افزایش است و هیچ نشانه‌ای از کاهش ندارد. از سوی دیگر، کانادایی‌ها از تحصیلات با کیفیت و هزینه مقرون به صرفه‌ای بهره‌مند هستند. هزینه‌های سالیانه شهریه برای یک دوره تحصیلی چهار ساله در ایالات متحده معمولاً بین 30 هزار تا 65 هزار دلار آمریکا متغیر است. این هزینه برای بسیاری از دانشجویان و خانواده‌هایشان ممکن است بسیار بالا باشد و تقریباً 70 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایالات متحده بدهی وام دانشجویی دارند که میانگین آن بیش از 28 هزار دلار آمریکا است.

OVERVIEW
_

مقایسه سبک زندگی در آمریکا و کانادا

زندگی در کانادا یا آمریکا

شباهت‌های زیادی بین کانادا و آمریکای شمالی وجود دارد، اما به چند تفاوت قابل توجه نیز برخورده می‌شود. کانادا به عنوان یک جامعه بازتر و مهاجرپذیرتر شناخته می‌شود و دارای نرخ پایینی از جرایم مرتبط با اسلحه است. در عوض، آمریکا معمولاً با نرخ بیشتری از جرم و جنایت مواجه است. همچنین، مردم آمریکا نسبت به کانادایی‌ها تعصب بیشتری از نظر دینی و قومیتی دارند.

 

کانادا دارای دو زبان رسمی، به علاوه انگلیسی و فرانسوی، است. ساختار سیاسی کانادا بیشتر به سبک انگلیسی می‌باشد. در واقع، پادشاه انگلیس همچنان به عنوان رئیس دولت کانادا شناخته می‌شود. بر اساس آمار، کیفیت هوای کانادا بهتر و کمتر آلوده است و متوسط عمر کانادایی‌ها دو سال بیشتر از همتایان آمریکایی خود می‌باشد. همچنین تعداد بیشتری از کانادایی‌ها دارای گذرنامه‌ای هستند که نشان‌دهنده علاقه آنها به سفرهای بین‌المللی است. فرهنگ تجارت الکترونیک کانادا به میزان کمتری نسبت به ایالات متحده توسعه یافته است.

 

 

به همین رغم این تفاوت‌ها، هر دو کانادا و آمریکای شمالی دارای زیبایی‌های طبیعی فراوانی هستند و فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای سفر و گردش در اختیار مردم قرار می‌دهند. همچنین، ورزش‌های تیمی متنوعی از جمله هاکی و بیسبال در هر دو کشور محبوبیت دارند که از ورزش‌های اروپایی تفاوت‌های چشمگیری دارند. همچنین، سیستم حمل و نقل عمومی در هر دو کشور توسعه یافته است و مردم از خودروهای شخصی و سیستم‌های حمل و نقل عمومی برای انتقال استفاده می‌کنند.

OVERVIEW
_

مقایسه سیستم سلامتی در کانادا و آمریکا

کانادا یا آمریکا

یکی از تفاوت‌های قابل توجهی که مهاجران باید به آن در زمینه زندگی در کانادا و ایالات متحده توجه داشته باشند، دسترسی به خدمات بهداشتی است. آمریکا به دلیل پیچیدگی هزینه‌های خدمات بهداشتی شخصی، جای زیادی را در میان مهاجران محبوبیت ندارد. این موضوع باعث می‌شود که داشتن بیمه درمانی مناسب به شدت ضروری باشد و اغلب این بیمه از طریق کارفرمایان ارائه شود. در آمریکا، بیمه درمانی عمومی برای تمام مردم وجود ندارد.

 

در مقابل، سیستم بهداشتی عمومی کانادا از منابع مالی عمومی تامین می‌شود و به همگان امکان دسترسی به بیمه سلامت عمومی با هزینه کم می‌دهد. با این حال، شما فقط در صورتی می‌توانید به این خدمات دسترسی داشته باشید که دارای اقامت دائم در کانادا باشید. ارائه کارت بیمه درمانی شما ممکن است حدوداً سه ماه زمان ببرد. ارزان بودن این سیستم جلب توجه است، اما مهم است به یاد داشت که همه جوانب خدمات بهداشتی را پوشش نمی‌دهد. بنابراین، برخی از مهاجران ممکن است بیمه درمانی خصوصی نیز داشته باشند.

OVERVIEW
_

مقایسه ساعت کاری در کانادا و آمریکا

کانادا یا آمریکا

نیروهای کاری در کانادا به طور عمومی از تعادل بهتری بین کار و زندگی بهره‌مند هستند نسبت به همتایان آمریکایی‌شان. در کانادا، هفته کاری معمولاً از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است. با این حال، حداقل ساعات کاری مقرر قانونی وجود ندارد و بسیاری از کارکنان می‌توانند با کارفرمایان خود در مورد شرایط کاری مختلف مذاکره کنند، از جمله کار از خانه یا ساعات اضافی در طول روز.

 

میزان دستمزد میانگین در کانادا به حرفه شما و منطقه محل کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک پزشک می‌تواند بیش از 200 دلار در ساعت دریافت کند، در حالی که یک پیشخدمت ممکن است به 11.50 دلار در ساعت کار کند.

 

در آمریکا، روز کاری معمولی 8 ساعت از دوشنبه تا جمعه است. با این حال، کارفرمایان می‌توانند برنامه‌های مختلفی را اجرا کنند و برخی شرکت‌ها ساعات کاری انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهند و به کارمندان اجازه می‌دهند زمان شروع و پایان کار خود را تعیین کنند. در ضمن، مرخصی با حقوق برای تعطیلات، روزهای بیماری یا وقت‌های شخصی نیز در بسته‌های حقوقی آنها گنجانده شده است.

 

بر اساس دفتر آمار کار، متوسط دستمزد ملی درآمریکا برای همه مشاغل در سال 2017 حدود 24.45 دلار در ساعت بود. در حال حاضر، و در سال 2022، میانگین درآمد مردم در آمریکا حدود 32 دلار در ساعت است. به طور کلی، ساعات کاری و تعطیلات در کانادا با اروپا مشابهت دارند، در حالی که ایالات متحده کمترین روزهای تعطیل را در طول سال دارد.

OVERVIEW
_

چند تفاوت کلی بین آمریکا و کانادا

  • در هر دو کشور، مناطقی وجود دارد که از سراسر جهان مهاجرین جذب شده‌اند و فرهنگ‌های گوناگون خود را در قالب فرهنگ بومی ایجاد کرده‌اند. اما یک تفاوت مهم در اندازه این دو کشور وجود دارد. کانادا به اندازه‌ی تقریباً 1.6 برابر بزرگتر از ایالات متحده است.
  • تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد که کانادایی‌ها از آمریکایی‌ها شادترند، از این رو امید به زندگی در کانادا بالاتر است. کانادایی‌ها دولت خود را به عنوان یک نیروی مثبت می‌بینند و به عکس از آن، آمریکایی‌ها به دخالت دولت در همه امور مشکوک هستند.
  • در ایالات متحده، صنعت سرگرمی (شامل فیلم، موسیقی و کلاب) بسیار پررونق‌تر از کانادا است و آمریکا در رتبه یک صنعت سرگرمی جهانی قرار دارد. از طرف دیگر، کانادا به عنوان یک کشور بسیار تمیز شناخته می‌شود. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ییل نشان می‌دهد که کانادا دومین کشور پاک جهان است، در حالی که آمریکا در رتبه ناامیدکننده‌ای چون 27 قرار دارد.
  • تمایل کانادایی‌ها به تصور خود به عنوان بخشی از یک کل جمعی برجسته است، در حالی که آمریکایی‌ها بیشتر به خصوصیت و فردگرایی اکتفا می‌کنند. مهاجران جدید در کانادا تشویق به هماهنگ شدن با فرهنگ کانادایی دارند و از آنان استقبال می‌شود، در حالی که در ایالات متحده مهاجران اغلب به عنوان تهدیدی برای ارزش‌های آمریکایی تلقی می‌شوند.
  • همچنین ارزش‌های اجتماعی در این دو کشور متفاوت است. کانادا دارای مناطقی است که در آن‌ها به زبان فرانسوی ارتقا یافته و بسیاری از ساکنان به فرانسوی صحبت می‌کنند. از سوی دیگر، ایالات متحده دارای مناطقی با جمعیت اصلی اسپانیایی‌زبان است.
  • در زمینه‌ی مجازات مرتکبان جرم، تفاوت‌های مهمی وجود دارد. کانادا مجازات اعدام را برای همه‌ی جرائم، از جمله جرم مرگ، لغو کرده است، در حالی که مجازات اعدام در ایالات متحده از ایالت به ایالت متفاوت متغیر است و هر ایالت حق تصمیم به خود را در این خصوص دارد.
  • در زمینه‌ی سیاست خارجی نیز تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. ایالات متحده موقعیت سیاسی قوی‌تری دارد و منافع شخصی بیشتری در امور خارجی دنبال می‌کند. اما کانادا تمایل دارد تا وقتی لزومی نداشته باشد در مانورهای سیاسی شرکت کند و کمتر از ایالات متحده با مشکلات سیاسی جاری در سراسر جهان درآمیخته شود.
OVERVIEW
_

مقایسه نحوه اخذ ویزا در کانادا و آمریکا

هر دو کشور به دنبال جلب نیروهای ماهر هستند. در کانادا، سیستم امتیازی "اکسپرس انتری" در حال اجراست و به مواردی چون تجربه کاری، تسلط بر زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، و سوابق تحصیلی شما توجه می‌کند. همچنین مهم است که در نظر بگیریم که استان کبک با زبان رسمی فرانسوی خود دارای یک سیستم مبتنی بر امتیاز جداگانه با الزامات خاص خود است.

 

در ایالات متحده آمریکا، برای مشاغل تخصصی از سیستم حمایت کارفرما استفاده می‌شود. ویزای L-1 برای انتقال کارکنانی به کارفرماهایی ارائه می‌شود که قبلاً بیش از یک سال در یک شرکت خارج از ایالات متحده کار کرده‌اند. همچنین ویزای H1-B برای شرکت‌هایی استفاده می‌شود که به تخصص تئوری یا فنی نیاز دارند.

 

در واقع، هیچ یک از این کشورها ویزای بازنشستگی خاصی ارائه نمی‌دهند. اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا می‌گیرید، نیاز دارید که یکی از اعضای خانواده شما به عنوان اسپانسر شما عمل کند. در ایالات متحده، ساده‌ترین راه برای سپری کردن مدت زمان معنادار و تعطیلات در این کشور از طریق ویزای B-2 است که به شما امکان می‌دهد تا شش ماه در این کشور اقامت کنید.

OVERVIEW
_

روش های مهاجرت به کانادا

بر اساس شرایط خاص هر فرد، چندین مسیر مختلف برای مهاجرت به کانادا در دسترس است:

1- شغل کانادایی و تحصیل:

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت کانادایی است. اگر شما مهارت‌ها و تجربیاتی دارید که شرکت‌های کانادایی به دنبال آن هستند، ممکن است تمایل داشته باشند شما را مالیاً حمایت کنند تا در کانادا ساکن شوید. همچنین، از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانید اقامت دائم بگیرید. کانادا به شما پس از فارغ‌التحصیلی سه سال فرصت کار می‌دهد، و اگر توانایی یافتن یک شغل مناسب را داشته باشید، اقامت موقت شما به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

2- برنامه نیروهای کار ماهر فدرال:

روش دیگری برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروهای کار ماهر فدرال است. این برنامه برای افرادی با مهارت‌ها و توانایی‌های خاص طراحی شده است که می‌خواهند به طور دائمی در کانادا ساکن شوند. شما باید معیارهای واجد شرایطی را داشته باشید که معمولاً شامل مهارت‌های زبانی، تجربه کاری و مدارک تحصیلی می‌شود.

3- گزینه‌های دیگر:

اگر شرایط لازم برای برنامه نیروهای کار ماهر فدرال را ندارید، گزینه‌های دیگری نظیر برنامه نامزدی ایالتی یا کلاس تجربه کانادایی نیز وجود دارند. هر یک از این برنامه‌ها شرایط خاص خود را دارند، بنابراین قبل از اقدام به درخواست مهاجرت، به دقت تحقیق کنید. از آنجایی که مسیر مهاجرت به کانادا ممکن است پیچیده و زمان‌بر باشد، درخواست مشاوره از متخصصان مهاجرت ضروری است.

OVERVIEW
_

روش های مهاجرت به آمریکا

چند راه برای مهاجرت به ایالات متحده به شرح زیر وجود دارند:

1- مقیم دائم قانونی

برای تبدیل شدن به یک مقیم دائم قانونی ایالات متحده که به عنوان اخذ گرین کارت نیز شناخته می‌شود، ابتدا باید برای ویزای مهاجرتی از وزارت امور خارجه ایالات متحده درخواست دهید. چند دسته ویزای مهاجرتی وجود دارند که شامل ویزاهای حمایتی خانواده، ویزای مبتنی بر اشتغال و غیره هستند. پس از دریافت ویزای مهاجرتی می‌توانید از طریق تنظیم وضعیت یا پردازش کنسولی برای دریافت گرین کارت اقدام کنید.

2- شهروند/سیتیزن شده

اگر می‌خواهید شهروند تابعیت ایالات متحده شوید، ابتدا باید شرایط واجد شرایط بودن خاصی را داشته باشید. این الزامات شامل داشتن گرین کارت برای حداقل پنج سال، داشتن 18 سال یا بیشتر، توانایی خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی و داشتن دانش در مورد تاریخ و دولت ایالات متحده است. هنگامی که این شرایط را برآورده کردید، باید درخواست خود را به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ارسال کنید، در مصاحبه شرکت نمایید و آزمون شهروندی را قبول کنید.

3- پناهندگی

پناهندگی می‌تواند راه دیگری برای مهاجرت به ایالات متحده باشد. برای واجد شرایط بودن برای پناهندگی باید بتوانید نشان دهید که ترس موجهی دارید. ممکن است این آزار و شکنجه در کشور شما بر اساس ایدئولوژی، نژاد یا هویت اجتماعیتان باشد. اگر به شما پناهندگی داده شود، می‌توانید به طور قانونی در ایالات متحده زندگی و کار کنید.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

بر اساس گزارش جهانی شادی به تازگی منتشر شده، کانادا به عنوان هشتمین کشور شاد جهان شناخته می‌شود، در حالی که ایالات متحده آمریکا در رتبه هجدهم واقع شده است. با این وجود، رتبه هر دو کشور در سال‌های اخیر کاهش یافته است. با وجود رقابت در مورد اینکه کدام کشور شرایط زندگی بهتری دارد، حقیقت این است که هر دو ایالات متحده و کانادا برای مهاجران فرصت‌های هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی را فراهم می‌آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به کانادا یا آمریکا، می‌توانید با هلدینگ مهاجرتی پیشگامان تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *