مهاجرت به امارات 2024

امارات متحده عربی یکی از رویایی‌ترین کشورهای جهان برای ایجاد کسب و کار و تجارت است. وجود مالیات صفر درصد در کشور امارات باعث شده است که تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهای بین المللی در دبی و مناطق دیگر امارات فعال باشند و با ایجاد شرکت در امارات به تجارت خود رونق بدهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های اخذ اقامت امارات بپردازیم. در این مطلب راه هایی همچون اخذ اقامت امارات (دبی) با خرید ملک ، اخذ اقامت امارات (دبی) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ( شریک لایسنس امارات (دبی) ) ، اقامت امارات (دبی) از طریق تحصیل و اقامت امارات از طریق کار به صورت کامل بررسی خواهد شد و مزایا و معایب روش های اخذ اقامت امارات (دبی) نیز بیان می‌شود و انواع راه های مهاجرت به امارات را بررسی میکنیم.

کشورامارات متحده عربی
پایتختابوظبی
جمعیت9 میلیون
پیش شماره971+
واحد پولدرهم امارات
زبان رسمیعربی
OVERVIEW
_

مهاجرت به امارات  (شرایط، مدارک، روش ها، هزینه ها در سال 2024)

در امارات متحده عربی، رونق اقتصادی پرطرفدار و زندگی در شرایط مرفه از جمله دلایل گسترش مهاجرت به این کشور به حساب می‌آید. امارات متحده عربی، یکی از کشورهای توسعه‌یافته در خلیج فارس است و طبق آخرین گزارش سازمان ملل متحد، جمعیت آن حدود 9.9 میلیون نفر است.

 

به گزارشات منتشر شده توسط Global Media Insight، تقریباً 88.52 درصد جمعیت امارات از مهاجران خارجی تشکیل شده، که حدود نیم‌میلیون نفر از آن‌ها مهاجران ایرانی هستند. شهر دبی به عنوان یکی از شهرهای توسعه‌یافته امارات با توجه به عوامل مختلف، از جمله تراکم جمعیت مهاجر، رشد بسیار خوبی داشته و هر ساله جذب مهاجران از سراسر جهان به خود می‌کند.

OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به امارات

بهترین روش های مهاجرت به امارات به همراه قوانین و شرایط مهاجرت به امارات

وضعیت روبه‌رشد اقتصادی و زندگی در شرایط کاملا مرفه جزو عواملی هستند که آمار مهاجرت به امارات را بالا برده است. امارات متحده عربی (United Arab Emirates) از کشورهای توسعه‌یافته حاشیه خلیج فارس است که طبق آخرین گزارش سازمان ملل متحد حدود 9.9 میلیون نفر جمعیت دارد.

طبق گزارشات منتشر شده از Global Media Insight: تقریبا 88.52 درصد جمعیت امارات را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهد که از این تعداد سهم مهاجران ایرانی حدود نیم‌میلیون نفر است. از بین شهرهای توسعه‌یافته امارات متحده عربی، دبی (Dubai) به علت عوامل مختلف از نظر تراکم جمعیت مهاجر، رشد بالایی داشته است و سالانه مهاجرت به دبی مورد استقبال افراد زیای در سراسر دنیا قرار گرفته است.

مهاجرت به دبی و دیگر شهرهای امارات نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای اغلب مردم جهان به عنوان یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. چراکه دبی یکی از قطب‌های اصلی سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجارت در خاورمیانه است. دبی می‌تواند مکان خوبی برای کسانی باشد که علاقه دارند در یک محیط چند فرهنگی با فرصت‌های متعدد کاری و بسیار پیشرفته فعالیت کنند. علاوه بر ارائه فرصت‌های شغلی فراوان، این شهر همچنین دارای تاریخی غنی است که می‌توانید در آن کاوش کنید. اگر شما نیز قصد مهاجرت به این شهر زیبا را دارید، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

مهاجرت به آلمان  و مهاجرت به کانادا نیز می توانند دو گزینه ی مهم برای مهاجرت باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

OVERVIEW
_

اطلاعاتی درباره امارات:

مهاجرت به امارات 2024

شهر دبی به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تجارت و سرمایه‌گذاری اقتصادی در خاورمیانه شناخته می‌شود. واقع در سواحل خلیج فارس، دبی بزرگ‌ترین شهر تجاری امارات متحده عربی است با جمعیتی حدود 2.9 میلیون نفر. اقتصادی پویا و شرایط بسیار خوب اقتصادی این شهر، آن را به مقصدی محبوب برای سرمایه‌گذاری و حضور بین‌المللی تبدیل کرده است. بنابراین، بسیاری از افراد و شرکت‌های بین‌المللی تلاش می‌کنند با روش‌های گوناگون اقامت دبی را برای خود فراهم آورند.

 

اگر به دنبال مهاجرت به امارات هستید و می‌خواهید اقامت دبی را دریافت کنید، ضرورت دارد تا به شرایط مهاجرت، قوانین، و دیگر جنبه‌های ارتباطی آن با دقت توجه کنید.

 

در این مقاله، با ارائه اطلاعات دقیق، به شما کمک می‌کنیم تا ویزای امارات را به‌دست آورده و با شرایط مهاجرت به دبی و سایر شهرهای این کشور آشناتر شوید.

امارات دارای چندین اماره و شهر مختلف است که شما پس از مهاجرت به آن‌ها می‌توانید به فعالیت و زندگی بپردازید. اما به طور معمول، بیشترین نرخ مهاجرت مربوط به دبی و ابوظبی است.

دبی به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت تجاری و اقتصادی امارات شناخته می‌شود، در حالی که ابوظبی به عنوان دومین شهر بزرگ و پایتخت سیاسی امارات محسوب می‌شود.

امارات از 7 امارت کوچک تشکیل شده‌اند که به شرح زیر هستند:

  • ابوظبی
  • دبی
  • شارجه
  • راس الخیمه
  • عجمان
  • فجیره
  • ام القوین

در ادامه، راه‌های مهاجرت به امارات را معرفی و بررسی می‌کنیم تا در صورت تصمیم به اخذ اقامت امارات، اطلاعات به‌دست آمده توسط شما دقیقتر و کامل‌تر باشد.

OVERVIEW
_

بهترین راه‌های مهاجرت به امارات

روش های مهاجرت به امارات

نسبت به سال‌های گذشته، روش‌های مهاجرت اتباع خارجی به امارات دگرگون‌تر شده‌اند. مقامات امارات، قوانین و ضوابط جدیدی را در زمینه شرایط استخدام، فرصت‌های شغلی، و شرایط تحصیلی برای مهاجران در این کشور اجرا کرده‌اند.

 

دولت امارات بر اساس اهداف مهاجرتی، برنامه‌های ویزایی متنوعی از قبیل ویزای کاری یا تجاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، و ویزای ازدواج و غیره را برای مهاجرت به امارات فراهم کرده است.

OVERVIEW
_

مهاجرت به امارات از طریق کار

 

مهاجرت کاری به امارات

وجود فرصت‌های شغلی مواتی در امارات، یکی از انگیزه‌های اصلی برای مهاجرت به دبی است. میانگین درآمد ماهیانه در دبی حدود 21 هزار درهم است. حقوق در دبی به طور کلی در محدوده‌های مختلف از 4810 درهم تا 99000 درهم متغیر است.

برای ایرانیان، کسب درآمد و حقوق نسبتاً بالا از جمله دلایل اصلی مهاجرت به دبی است. با توجه به نوسانات ارزی در ایران و افزایش قیمت دلار، بسیاری به فکر مهاجرت به امارات و دریافت اقامت دبی افتاده‌اند.

به همین دلیل، در صورت توانایی در اخذ ویزای کار دبی و شروع به فعالیت در این شهر، می‌توانید به راحتی حقوق قابل توجهی کسب کنید. برای جستجوی کار در امارات، می‌توانید از لیست سایت‌های کاریابی موجود در این مقاله استفاده نمایید. در نهایت، قبل از هر تصمیمی، با مشاغل مورد نیاز در دبی و دیگر شهرهای امارات و بازار کار مرتبط با آن‌ها آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل مورد نیاز در دبی، می‌توانید به مقاله مشاغل دبی مراجعه کنید.

یکی از روندهای برجسته در زمینه مهاجرت به امارات، مشاغل پزشکی و درمانی می‌باشد. نیاز رو به افزایش این کشور به نیروهای درمانی، باعث افزایش چشمگیر تعداد مهاجران پزشک به امارات در سال‌های اخیر شده است.

برای شروع فعالیت در امارات، معمولاً نیاز به دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مورد تایید اماراتی دارید. اطلاعات بیشتر درباره ویزای کار امارات را می‌توانید در مقاله زیر بخوانید:

حتما بخوانید: مهاجرت کاری به امارات

Bussines
_

مهاجرت کاری به امارات

مهاجرت به امارات از طریق کار یا اقامت امارات از طریق کار

دبی که گاهی اوقات به‌عنوان “شهر طلا” شناخته می‌شود، بزرگترین شهر امارات متحده عربی و مکانی پر رونق برای تجارت است. ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در بخش ساختمانی و وجود صنایعی چون خودروسازی و هوافضا و پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور سبب شده است که افراد بسیاری به فکر مهاجرت به امارات از طریق کار باشند.

 

پایین بودن نرخ بیکاری حاکی از پویا بودن اقتصاد این کشور و حضور فعال سرمایه‌گذاران در اقتصاد آن است. آیا هدف شما مهاجرت به امارات (دبی) از طریق کار است؟ قبل از اخذ مجوز کار در دبی، اتباع خارجی برای ورود به امارات متحده عربی نیاز به ویزا دارند. امارات دو نوع ویزای کار جاب آفر یا پیشنهاد شغلی و ویزای جاب سیکر یا جست‌وجوی کار و مجوز ورود برای خارجی‌ها صادر می‌کند، .

 

متقاضیان ویزای کاری جاب آفر ابتدا یک کارفرما در خاک کشور امارات پیدا می‌کنند که نیازمند نیروی کار است و از این طریق برای کار در دبی اقدام می‌کنند. ویزای کاری جاب سیکر به‌مدت ۶ ماه الی یک سال معمولا برای افرادی صادر می‌شود که در خاک کشور امارات با توجه به حرفه و تخصص خود در پی یافتن کار باشند و پس از پیدا کردن شغل مناسب می‌توانند ویزای خود را به ویزای کار دبی تبدیل کنند. امارات متحده عربی معمولا ویزای جاب سیکر به ایرانیان ارائه نمی‌دهد.

 

وضعیت مطلوب کار در امارات یکی از انگیزه‌های اصلی مهاجرت به دبی است. میانگین درآمد معمولی در دبی ماهانه حدود 21 هزار درهم است.

 

به طور کلی محدوده حقوق در دبی حدودا بین 4810 درهم (کمترین حقوق) تا 99000 درهم (بیشترین حقوق) است.

 

مهم‌ترین دلایل کار در دبی برای ایرانیان، کسب درآمد و حقوق نسبتاً بالا در مقایسه با داخل ایران است. باتوجه به وضعیت نوسانات ارزی در ایران و روند صعودی قیمت دلار، بسیاری از افراد در ایران به فکر مهاجرت به امارات و گرفتن اقامت دبی هستند.

 

بنابراین در صورتی که متقاضیان کار در دبی بتوانند ویزای کار دبی را اخذ کنند و قادر باشند در دبی به کار مشغول شوند می‌توانند از این طریق حقوق بالایی کسب کنند. برای یافتن کار در امارات می‌توانید از لیست سایت‌های موجود در مقاله کاریابی در امارات بهره ببرید.

برای همین منظور دولت امارات متحده عربی یک برنامه ویزایی برای افراد متقاضی کار در امارات طراحی کرده که هدف از این ویزا ایجاد یک محیط و فضای مطلوب برای مشاغل و رشد اقتصادی امارات است.

OVERVIEW
_

اقامت امارات با سرمایه‌گذاری

مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری

روش دیگری برای مهاجرت و دریافت اقامت در امارات، سرمایه‌گذاری می‌باشد. در فوریه 2022، امارات متحده عربی در قانون شهروندی این کشور تغییرات اساسی ایجاد کرد. دولت امارات به افراد واجد شرایط و افراد با استعداد، همراه با خانواده‌هایشان، امکان دریافت تابعیت این کشور را می‌دهد. سرمایه‌گذاری در امارات راه‌های متنوعی دارد که ثبت شرکت در امارات به عنوان روش محبوب‌ترین به حساب می‌آید.

 

سرمایه‌گذاری در امارات چند روش مختلف دارد که خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و کارآفرینی از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌باشند. کشور امارات متحده عربی با داشتن ذخائر نفتی و فعالیت در حوزه‌های متنوع از جمله پتروشیمی، کشاورزی، آلومینیوم و منسوجات، فرصت‌های گرانبهایی را برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم می‌آورد تا اقامت دبی را دریافت نمایند.

 

با توجه به شرایط دشواری که کشور امارات برای اخذ اقامت از اتباع خارجی قائل کرده، افراد می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در یکی از زمینه‌های یاد شده، اقامت موقت 2 الی 3 ساله را در این کشور بدست آورند که در صورت توافق، قابل تمدید است.

 

در صورت تصمیم به گرفتن اقامت امارات به عنوان یک سرمایه‌گذار، حتماً باید ابتدا با استانداردهای سرمایه‌گذاری مهاجرت به امارات آشنا شوید.

 

سرمایه‌گذاری در امارات دارای مزایا و امتیازات ویژه‌ای است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:


  • سکونت در یک کشور ثروتمند و مرفه
  • داشتن ثبات سیاسی و اقتصادی
  • برخورداری از پرداخت هزینه‌های گمرکی رایگان در مناطق آزاد
  • سهولت در تمدید مجدد ویزا
  • اخذ ویزا برای سایر اعضای خانواده
  • پیشرفت و رشد اقتصادی

 

در ادامه، با مهم‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات، یعنی خرید ملک و ثبت شرکت، آشنا خواهید شد

OVERVIEW
_

اقامت امارات با خرید ملک

مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک یا اقامت امارات با خرید خانه

خرید ملک در امارات یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که با استفاده از آن می‌توانید ملکی را در کشور امارات به‌صورت مالکیت خریداری کنید و از طریق آن اقامت این کشور را دریافت نمایید. ویزاهای صادره از طریق خرید ملک در امارات، با توجه به هزینه مالکیت ملک متفاوت است.

 

اگر مبلغ بیش از 1 میلیون درهم را برای خرید ملک در دبی پرداخت کنید، به شما اقامت 3 ساله اعطا می‌شود و یا در صورت پرداخت مبالغ بیش از 5 و 10 میلیون درهم، به ترتیب ویزاهای 5 و 10 ساله در دست خواهید داشت. لازم به ذکر است که خریدار ملک در امارات می‌تواند همراه با همسر یا فرزند و یا حتی جدای از این دو، به میزان 3 نفر مدیر را در ملک خریداری کند.

 

برای اقامت در دبی با خرید ملک، باید به چند شرط اساسی توجه کنید:

 

  • سهم شما از ملک خریداری شده حداقل باید 1 میلیون درهم باشد.
  • باید اثبات کنید که هزینه خرید ملک را با وام تامین نکرده‌اید.
  • ملک مورد نظر باید مسکونی باشد و مراحل ساخت آن به اتمام رسیده باشد.
  • شما باید حداقل تا 3 سال ملک خریداری شده را در دبی حفظ کنید.
  • ملک باید در مناطق آزاد قرار داشته باشد.

 

پس از انجام مراحل اداری خرید و ثبت ملک، می‌توانید وارد مرحله اخذ ویزا و مهاجرت شوید و به امارات مهاجرت نمایید.

چرا برای مهاجرت به مشاوره نیاز داریم؟

OVERVIEW
_

اقامت امارات با ثبت شرکت

مهاجرت به امارات از طریق شرکت در دبی

ثبت شرکت در امارات یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ثبت شرکت در امارات مزایای زیادی دارد که در زیر به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

 

  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • عدم لزوم حاصل کردن مدرک تحصیلی (مگر برخی از شغل‌ها و زمینه‌های مجوز حرفه‌ای)
  • عدم لزوم به مالکیت شرکت از پیش
  • عدم نیاز به داشتن کارمند بیمه
  • امکان انجام تا 10 فعالیت تجاری با یک لایسنس یا مجوز ثبت شرکت (تحت شرایطی که در یک گروه باشند)
  • عدم وجود محدودیت سنی خاص: افراد بین 18 تا 60 سال قابلیت اقدام دارند
  • امکان دریافت اقامت امارات برای همسر و فرزندان

 ثبت شرکت در امارات، با یا بدون نیاز به کفیل امکان‌پذیر است. انواع مجوزهای ثبت شرکت به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • مجوز حرفه‌ای
  • مجوز تجاری
  • مجوز صنعتی

 شرایط ثبت شرکت در امارات بسته به نوع مجوز، متفاوت است. ایجاد یک کسب‌وکار در امارات فرصت خوبی برای کسب اقامت دبی می‌تواند باشد و سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند آینده موفقیت‌آمیز شرکت را تضمین کند.

 جزئیات بیشتر در مورد ثبت شرکت در دبی و سایر شهرهای امارات را در مقاله زیر مطالعه کنید

OVERVIEW
_

 مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

 

مهاجرت تحصیلی به امارات

 در تاریخ 24 نوامبر 2018، دولت امارات برای دانشجویانی که قصد تحصیل در امارات و مهاجرت به این کشور را دارند، برنامه ویزایی را برای مقاطع مختلف آموزشی ارائه کرده است. این ویزا برای دانشجویان مهاجری با sk بیش از 18 سال و با عملکرد برتر در تحصیل، تا 5 سال صادر می‌شود.

قبل از مهاجرت به امارات باید بدانید تحصیل در خارج از کشور تجربه‌ای گران‌بها برای علاقمندان به کسب علم است و امارات متحده عربی از کشورهای پرمتقاضی برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود. نزدیکی دبی به ایران یکی از دلایل مهم در انتخاب دانشجویان ایرانی برای تحصیل است. زبان رسمی امارات، عربی است اما با این حال امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور مهیا است.

در امارات ۱۲۱ دانشگاه و کالج وجود دارد که از بهترین دانشگاه‌های امارات می‌توان به دانشگاه امارات متحده عربی، کالج آمریکایی شارجه، دانشگاه ابوظبی، کالج عالی اطلاعات فناوری، دانشگاه جمیرا و دانشگاه آمریکایی دبی اشاره کرد.

هدف دانشجویان ایرانی از مهاجرت به امارات به‌خاطر تحصیل در یکی از دانشگاه‌هایی است که نماینده دانشگاه‌های معتبری از کانادا، انگلستان، آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای مطرح دنیا است. دانشجویان با تحصیل در یکی از این دانشگاه‌های مطرح می‌توانند بعد از دو سال برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های اصلی در کشور مبدا انتقالی بگیرند و از این طریق امکان اقامت آن‌ها در کشور مبدا فراهم خواهد شد.

چنانچه قصد مهاجرت به امارات را دارید باید بدانید داشتن مدرک زبان برای تحصیل در امارات الزامی است. هزینه زندگی و تحصیل در امارات با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است اما به‌طور میانگین در سال حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار است. هزینه‌های تحصیل براساس مقطع تحصیلی، رشته و نوع دانشگاه متفاوت است، برای مثال شهریه دانشگاه آمریکایی شارجه که در شارجه قرار دارد برای مقطع کارشناسی ۲۱۰۰۰ دلار و برای مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۹۰۰۰ دلار در سال است.

اگر قصد مهاجرت به دبی از طریق تحصیل را دارید، باید بدانید که ویزای دانشجویی دبی یک ساله است و هر ساله باید تمدید شود. برای متقاضیان تحصیل در امارات امکان اقامت بعد از اتمام تحصیل دشوار است. دست‌یابی به کار بعد از فارغ‌التحصیلی سخت است و معمولا افرادی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند بعد از فارغ‌التحصیلی از طریق سرمایه‌گذاری، اقامتی چند ساله را در این کشور تمدید کنند.

هنگام مهاجرت به امارات باید آگاه باشید با اینکه زبان رسمی این کشور عربی است اما در امور تحصیلی و تجاری در دبی از زبان انگلیسی استفاده می‌شود، از این رو متقاضیان تحصیل در دبی باید مدرک آیلتس با نمره 6 به بالا داشته باشند.

OVERVIEW
_

مهاجرت به دبی از طریق ورزش

 

مهاجرت ورزشکاران به دبی

 یک روش دیگر برای دریافت اقامت امارات، مهاجرت از طریق ویزای ورزشی است. این ویزا فقط برای ورزشکاران یا افرادی با سابقه ورزشی برجسته مناسب است. بنابراین، اگر شما ورزشکار هستید و می‌خواهید اقامت دبی را بگیرید، باید با کارفرما یا تیم قراردادی عقد کنید تا بتوانید از طریق این مسیر به شرایط مهاجرت به دبی دست یابید. به عنوان ورزشکار، قهرمان، داور یا مربی با شما قراردادی عقد شود تا شما بتوانید شرایط مهاجرت به دبی را برای خود فراهم کنید.

Sport
_

مهاجرت به امارات از طریق ورزش

مهاجرت به امارات از طریق ورزش: از آنجایی که کابینه ی امارات متحده عربی برای ورزشکاران “ویزای طلایی” صادر می کند، ورزشکاران می توانند اجازه ی اقامت در امارات را بگیرند.

ویزای طلایی برای موارد زیر صادر می شود:

همه ورزشکاران امیدوار کننده و آینده داری که به دستاوردهای مهمی دست می یابند،

افرادی که به موقعیت های پیشرو و مقام های جهانی در این زمینه دست می یابند.

OVERVIEW
_

 اقامت امارات از طریق تولد فرزند

 

مهاجرت به امارات با تولد فرزند

 کشور امارات تابعیت تولد فرزند در خاک این کشور را مجاز اعلام کرده و آن را به عنوان اصل حق خون تعریف کرده است. شرایط اقامت در دبی از طریق فرزند از این قرار است که:

 

  • فرزند متولد شده در امارات، والدین خارجی داشته باشد.
  • یا فرزند متولد شده، پدر و مادر اماراتی داشته باشد.
  • یا فرزند متولد شده، پدر خارجی باشد، اما مادر اماراتی داشته باشد.

با توجه به این شروط، مفاد تعیین کننده ی تابعیت امارات و دریافت تابعیت دبی از طریق تولد فرزند مشخص می شوند. افراد دارای شرایط می‌توانند برای اعطای حق تابعیت مجاز باشند.

ساکنین حداکثر 30 روز فرصت دارند تا تولد فرزند خود را در امارات ثبت کنند. اگر والدین از ملیت های مختلف باشند، فرزند تابعیت پدر را می پذیرد.

 

برای پردازش شناسنامه، یکی از والدین باید مدارک شناسایی زیر را به بیمارستان محل تولد کودک یا به مقامات بهداشتی مربوطه در امارات ارائه کند:

 

  • گواهی ازدواج ترجمه شده به زبان عربی در صورتی که به زبانی غیر از عربی باشد
  • کپی و اصل گذرنامه و ویزای اقامت زن و شوهر
  • جزئیات اعلان تولد از بیمارستان
  • خلاصه ترخیص از بیمارستان
  • همه مهاجران باید شناسنامه تایید شده توسط وزارت بهداشت و پیشگیری و وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی دریافت کنند. گواهی تولد با مهر وزارت بهداشت – ابوظبی (دوه) یا اداره بهداشت دبی (DHA) معادل مهر وزارت بهداشت و پیشگیری است.
  • ساکنان 120 روز از زمان تولد فرزند خود فرصت دارند تا اسناد رسمی شامل شناسنامه، گذرنامه، شناسه امارات و ویزای نوزادان تازه متولد شده خود را تنظیم کنند. اگر ویزای اقامت ظرف 120 روز نهایی نشود، برای هر روز در مدت 120 روز هزینه ای معادل 100 درهم دریافت می شود و نوزاد اجازه خروج از کشور را نخواهد داشت.
OVERVIEW
_

 اقامت امارات از طریق ازدواج

 

مهاجرت به امارات با ازدواج

 یک راه دیگر برای مهاجرت به امارات، ازدواج است. ازدواج یک فرد خارجی با یک شهروند اماراتی می‌تواند شرایط اقامت در امارات را برای او فراهم کند. متقاضیان (مرد) برای دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج باید استطاعت مالی لازم را برای همسر اماراتی خود داشته باشند.

شرایط ازدواج در کشور امارات بسیار متفاوت و خاص است که اصلی‌ترین شرط این است که حداقل یکی از طرفین باید تبعه امارات باشد. در امارات متحده عربی ازدواج به دو صورت ازدواج اسلامی و ازدواج مسیحی انجام می‌شود. حداقل سن ازدواج برای عروس ۱۸ سال و برای داماد ۱۸ الی ۲۱ سال از شرایط ازدواج در نوع ازدواج مسیحی است که باید برای اخذ اقامت خود یک نسخه امضا شده از ثبت ازدواج خود را به مراکز معتبری چون دادگاه، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ارائه نمایند.

برای ازدواج اسلامی باید داماد مسلمان باشد و ازدواج در دادگاه انجام می‌شود. در ازدواج اسلامی، در صورتی ‌که مرد با بیشتر از یک زن ازدواج کرده باشد، فقط برای یکی از همسرانش می‌تواند درخواست اقامت کند و باید دارای حداقل حقوق ۴۰۰۰ درهم برای حمایت مالی از همسر باشد.

دریافت ویزای اقامت از طریق ازدواج در کشور امارات دارای قوانین بسیار سختگیرانه‌ای است و متقاضیان باید بدانند که این روش به‌صورت یک طرفه است. در واقع با ازدواج یک زن خارجی با مرد اماراتی، زن می‌تواند اقامت این کشور را دریافت نماید اما با ازدواج با یک زن اماراتی نمی‌توان اقامت را دریافت کرد.

دریافت ویزای اقامت برای همسر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که واقعی بودن ازدواج ثابت شود و در صورت ازدواج صوری، اقامت لغو و طرفین مجازات خواهند شد. طول مدت ویزای اقامت برای متقاضیانی که خواهان اقامت در دبی از طریق ازدواج هستند حدود ۱ الی ۳ سال است و پس از آن باید مجددا تمدید شود. اخذ تابعیت کشور امارات در این حالت پس از ۷ الی ۱۰ سال زندگی در این کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

OVERVIEW
_

ویزای توریستی امارات

از جمله راههای محبوب برای ورود به امارات، درخواست ویزای توریستی می‌باشد. این روند در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا چندین بار متوقف شده و پس از بازگشت به حالت اجتنابی، از سر گرفته شده است.

 

به وفور برنامه‌ریزی شما بستگی دارد که ویزای توریستی به مدت 30 الی 90 روز برای ورود تکی یا چند باره به امارات صادر گردد. این ویزا، بدون نیاز به خروج از کشور، قابلیت تمدید برای 30 روز دیگر را نیز دارا است. مختص افرادی است که هنگام ورود به امارات شرایط ویزا را دارا نمی‌باشند.

 

توریستان مستقل از سرتاسر جهان می‌توانند ویزای توریستی را دریافت کنند، با این حال زنان زیر 18 سال مجاز به درخواست این ویزا نیستند مگر اینکه با والدین خود به امارات سفر کنند. فرآیند دریافت ویزای توریستی امارات به مدت طولانی نیاز ندارد و پس از اخذ این ویزا، امکان سفر به دبی و دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا برای شما فراهم می‌شود.

OVERVIEW
_

ویزای ده ساله امارات

مهاجرت به امارات با گلدن ویزای امارات

برنامه ویزای طلایی یا ویزای ده ساله امارات متحده عربی یکی از برنامه‌های اقامتی برای گروه خاصی از مهاجران است که از سال 2019 توسط دولت امارات ارائه شده است.

این برنامه به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به اسپانسر داخلی در امارات زندگی کرده و به فعالیت‌های تجاری و تحصیلی بپردازند. صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران خارجی حق مالکیت 100 درصدی بر روی مشاغل خود در امارات را دارند. این ویزا به مدت 5 یا 10 سال صادر می‌شود و به طور خودکار تمدید می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای طلایی امارات، مطلب زیر را بخوانید:

OVERVIEW
_

اقامت دبی با خرید ملک

مهاجرت به امارات با خرید ملک

گرفتن اقامت یکی از رایجترین روش‌های مهاجرت در کلیه کشورها محسوب می‌شود. اقامت در امارات و دبی به سه شکل امکان‌پذیر است:

 

  1. اقامت 3 ساله دبی

   برای دریافت اقامت 3 ساله دبی، کافی است یک ملک با قیمت 750 هزار درهم در دبی خریداری نمایید. این مبلغ کاهش یافته است و تا چند سال گذشته حدود یک میلیون درهم بود. توجه داشته باشید که تمامی هزینه باید از خارج از امارات تهیه شده و ملک به مدت 3 سال نگهداری شود.

 

  1. اقامت 5 ساله دبی

   اقامت 5 ساله نیازمند مبلغی حدود 5 میلیون درهم در امارات است. باید این مبلغ بدون وام و از خارج از امارات وارد شود و به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در دبی اختصاص یابد. در نهایت، اقامت 5 ساله به افراد سرمایه‌گذار اعطا می‌شود.

 

  1. اقامت 10 ساله دبی

   اقامت 10 ساله به عنوان یکی از اقامت‌های طولانی مدت در دبی شناخته می‌شود. در این روش نیز مبلغ سرمایه‌گذاری 10 میلیون درهم می‌باشد. این مبلغ می‌تواند از راه‌هایی چون سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت در کسب و کار، و یا ثبت شرکت به امارات وارد شود. در نهایت، اقامت 10 ساله برای خریدار یا خریداران صادر می‌گردد.

نکته: تمامی روش‌های اقامت دبی قابل تمدید هستند.

هزینه مهاجرت و زندگی در امارات

برای مهاجرت به امارات، شما باید هزینه‌هایی چون ویزا، انگشت‌نگاری و پیگیری پرونده را پرداخت کنید. هزینه صدور برخی از انواع ویزا به شرح زیر است:

 

نوع ویزا

هزینه

ویزای توریستی امارات 14 روزه الی 3 ماهه

بین 100 الی 200 درهم

ویزای تحصیلی امارات

100 درهم

ویزای سرمایه‌گذاری امارات (شرکت)

1.035 درهم

ویزای طلایی 5 ساله امارات

650 درهم

ویزای طلایی 10 ساله امارات

1.150 درهم

ویزای بازنشستگی امارات

888 درهم

ویزای ترانزیت امارات

50 درهم

ویزای خانوادگی

268.90 درهم

 

همچنین، زندگی در امارات به عنوان یکی از گران‌ترین کشورهای منطقه ممکن است پرخرج باشد. جهت آشنایی با مخارج و هزینه‌های زندگی در این کشور، مطلب "هزینه زندگی در امارات" را مطالعه نمایید.

Emirates
_

مزایای مهاجرت به امارات

آیا قصد دارید برای کار یا راه اندازی کسب و کار به امارات مهاجرت کنید و تصمیم شما مهاجرت به امارات است؟

امارات متحده عربی به طور منظم در بین کشورهای برتر جهان برای مهاجران با کیفیت زندگی و امنیت بالا رتبه بندی می شود. اگر قصد دارید مقیم امارات شوید، در اینجا مزایای دیگری وجود دارد که می توانید از آنها بهره مند شوید:

یک حساب بانکی باز کنید
هنگام افتتاح حساب پس انداز یا جاری در امارات متحده عربی، یکی از اسناد اولیه مورد نیاز بانک ها، شناسه امارات متقاضی است. اگر مقیم امارات هستید، تا زمانی که طبق مقررات بانک حداقل حقوق و سایر شرایط را داشته باشید، به راحتی می توانید حساب باز کنید.

اگر ویزای اقامت امارات متحده عربی ندارید، ممکن است همچنان بتوانید یک حساب بانکی غیر مقیم درخواست کنید، اما محدودیت‌های خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است حداقل حقوق و حداقل موجودی مورد نیاز شما بیشتر باشد و بانک ممکن است فقط به شما اجازه افتتاح حساب پس انداز را بدهد، به این معنی که ممکن است به خدماتی مانند دسته چک دسترسی نداشته باشید.

دسترسی به تسهیلات مالی
جدا از اینکه به راحتی حساب بانکی باز می کنید، به عنوان یک مقیم، می توانید به خدمات مالی مانند درخواست وام خودرو، وام شخصی یا وام مسکن نیز دسترسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست وام در امارات اینجا را کلیک کنید.

درخواست گواهینامه رانندگی
یکی از بزرگترین آداب عبور و مرور برای ساکنان جدید امارات، گرفتن گواهینامه رانندگی است. بسته به ملیت یا کشور محل سکونت خود، ممکن است بتوانید گواهینامه رانندگی فعلی خود را به گواهینامه رانندگی امارات تبدیل کنید. در غیر این صورت، قبل از گرفتن گواهینامه رانندگی، باید در یک موسسه رانندگی، برای شرکت در کلاس های رانندگی و آزمون اقدام کنید.

4. دسترسی به خدمات بهداشتی دولتی و بیمه سلامت

بر اساس اماراتی که در آن هستید، بیمه درمانی یا اجباری یا اختیاری است. با این حال، حتی در امارات که بیمه درمانی اختیاری است، توصیه می شود که خود را تحت پوشش قرار دهید زیرا هزینه های مراقبت های بهداشتی می تواند بار مالی قابل توجهی در مواقع اضطراری یا شرایط مزمن باشد.

یکی از مزایای داشتن ویزای اقامت، امکان دسترسی به خدمات بهداشتی دولتی با هزینه های کم با دریافت کارت سلامت است. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های کارت سلامت برای کارت سلامت صادر شده توسط خدمات درمانی امارات (EHS)، و نحوه دریافت آن، اینجا را کلیک کنید.

فرزندان خود را در مدارس دولتی و خصوصی ثبت نام کنید
مدارس دولتی: اگر قصد شما مهاجرت به امارات است بدانید بر اساس وب سایت رسمی دولت امارات متحده عربی دانش آموزان خارج از کشور از سال 2001 بر اساس شایستگی و نمرات تحصیلی، مجاز به حضور در مدارس دولتی با هزینه های مشخص و تایید شده اند.

با این حال، مهاجران قبل از تصمیم گیری برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی باید عوامل زیادی را در نظر بگیرند. خارجی ها به خصوص غیر عرب زبانان باید بدانند که زبان آموزشی مدارس دولتی امارات برای همه دروس عربی است.

آنها همچنین از برنامه درسی ملی اماراتی پیروی می کنند که به طور کامل توسط وزارت آموزش و پرورش تایید و نظارت می شود. انگلیسی به عنوان زبان دوم برای گرامر اولیه و درک مطلب تدریس می شود.

از دانشجویان خارج از کشور طبق مقررات اعمال شده شهریه دریافت می شود.

مدارس خصوصی : کارت شناسایی امارات از والدین یکی از مدارک مورد نیازی است که مدارس خصوصی هنگام ثبت نام کودک در امارات از آنها درخواست می کنند. اگر می خواهید درباره فرآیند پذیرش که باید دنبال کنید و سایر مدارکی که باید از قبل آماده کنید بیشتر بدانید، راهنمای مفصل ما را در اینجا بخوانید.

کار و سرمایه گذاری کنید
اگر قصد مهاجرت به امارات را دارید باید بدانید که به عنوان یک مقیم امارات، گزینه های مختلفی برای کار و سرمایه گذاری در امارات خواهید یافت. در واقع، امارات متحده عربی اخیرا دسته بندی های ویژه ای از ویزای اقامت را معرفی کرده است و گزینه های اقامت طولانی مدت را به متخصصان و سرمایه گذاران خاص ارائه می دهد.

سفر بدون ویزا به مقاصد خاص
آیا می‌دانستید که اگر قصد مهاجرت به امارات را دارید یا مقیم امارات هستید، چندین کشور نیز گزینه بازدید بدون ویزا یا دریافت ویزا هنگام ورود را ارائه می‌دهند؟

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که شرایط مهاجرت به امارات ممکن است بسته به ملیت شما کمی متفاوت باشد، و توصیه می شود قبل از برنامه ریزی سفر خود با سفارتخانه های کشورهای خارجی در امارات مشورت کنید.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری:

در صورتی که قصد مهاجرت به امارات و دبی را دارید، شرایط لازم را به دقت بررسی کنید. این مقاله سعی در معرفی روش‌های مهاجرت به امارات دارد و شرایط دریافت ویزای امارات را شرح می‌دهد. در صورت وجود سوالات یا ابهامات در زمینه اقامت دبی و یا مهاجرت به امارات، با پیشگامان اپلای تماس حاصل فرمایید.

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *