مهاجرت به کره جنوبی 2024

مهاجرت به کره ی جنوبی که کشوری در آسیای شرقی است و در قسمت جنوبی شبه جزیره کره قرار دارد. کره جنوبی حدود 45% از مساحت این شبه جزیره را تشکیل می دهد. این کشور از شمال با جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی)، از شرق با دریای شرقی (دریای ژاپن)، از جنوب با دریای چین شرقی و از غرب با دریای زرد مرز مشترک دارد. پایتخت کره جنوبی شهر سئول است. برخلاف مناطق روستایی جمعیت مناطق شهری زیاد است. سئول مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بوده و بزرگترین شهر کره جنوبی محسوب می شود. شهرهای اطراف سئول به ویژه آنیانگ، سنگامام، سووان و پوچین نیز به سرعت رشد کرده و افراد زیادی را جذب کرده اند. آب و هوای کره جنوبی در زمستان بسیار سرد و در تابستان گرم است. بارش در زمستان ها بیشتر به صورت برف است. جمعیت کره جنوبی بسیار همگن است. می توان گفت تقریبا کل جمعیت نژاد کره ای هستند و اقلیت بسیار کمی چینی می باشند. تعداد افراد خارجی در مناطق شهری در حال افزایش است. بیشترین جمعیت افراد خارجی را مهاجران ژاپنی و شهروندان ایالات متحده آمریکا تشکیل می دهند.

کشورکره جنوبی
پایتختسئول
جمعیت53 میلیون
پیش شماره82+
واحد پولوون کرهٔ جنوبی
زبان رسمیکره‌ای
OVERVIEW
_

بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به کره جنوبی در سال 2023

مهاجرت به کره جنوبی

کشور کره جنوبی که به عنوان “سرزمین آرامش صبح” شناخته می‌شود، در قلب شرق آسیا واقع شده است و نیمه جنوبی شبه جزیره کره را اشغال کرده است. این کشور با دریای ژاپن، دریای زرد و کره شمالی همسایه است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کره جنوبی وجود دارد که هرکدام شرایط و مزایای مختص به خود را دارند.

 

دانستن روش‌های مختلف مهاجرت به کره جنوبی می‌تواند در بدست آوردن اطلاعات برای افرادی که قصد اخذ تابعیت کره جنوبی را دارند، مفید باشد. انواع روش‌های مهاجرت به کره جنوبی، عبارتند از:

Bussines
_

مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار

اقامت کره جنوبی

گفته شد یک از راه های مهاجرت به کره جنوبی یافتن کار در کشور کره جنوبی می باشد که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم. متقاضیان مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار می بایست از طرف کارفرما جاب آفر اخذ کنند تا بتوانند برای اخذ ویزای کاری کره جنوبی اقدام کنند. داشتن رزومه تحصیلی و کاری مناسب در مهاجرت کاری به کره جنوبی و پیدا کردن کار لازم است و شانس افراد را در پیدا کردن کار بالا می برد. اخذ ویزای کار کره جنوبی بر اساس مدت زمان قرار داد و نوع کار متفاوت می باشد.

 

در ادامه به انواع ویزاهای کاری کره جنوبی اشاره شده است:

ویزای C4: این ویزا جهت کار با قرارداد کوتاه مدت در زمان 90روز می باشد.
ویزای E6: مناسب برای افرادی که در زمینه های ورزشی، موسیقی، مد و ادبیات فعالیت دارند
ویزای E4: جهت کار در زمینه های تخصصی در رشته های فنی و علوم طبیعی.
ویزای E10: جهت کار در کشتی در کره جنوبی برای خدمه کشتی.
ویزای E7: جهت متقاضیان مشاغل خاص.
ویزای H1: این ویزا جهت کار موقت و در تعطیلات صادر می شود.

 

فهرستی از پردرآمد ترین مشاغل کره جنوبی

بازاریابی و فروش با حقوق متوسط ، ماهیـانه 2000 دلار
کارگــزاری بـورس با حقوق متوسط ، ماهیـانه 1660 دلار
برنــامه نـــویـــسی با حقوق متوسط ، ماهیـانه 2200 دلار
مدیـریـــت پـــروژه با حقوق متوسط ، ماهیـانه 2500 دلار
مــدرس انــگلیسی با حقوق متوسط ، ماهیـانه 1700 دلار

Education
_

مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل

تحصیل در کره جنوبی

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، میزان تقاضای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در کره جنوبی از سال ۲۰۱۰ رو به افزایش بوده است. در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۲ هزار دانشجوی بین‌المللی برای دوره کارشناسی و حدود ۲۵ هزار دانشجوی بین‌المللی برای دوره کارشناسی ارشد در کره جنوبی ثبت نام کرده‌اند.

از مزیت‌های تحصیل در کره جنوبی می‌توان به مقرون به صرفه بودن شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور (حدودا ۱,۵۰۰ الی ۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا) اشاره کرد. البته شهریه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بسته به رشته تحصیلی و مقطع شما متفاوت خواهد بود. اخذ بورسیه‌های تحصیلی کره جنوبی که امکان تحصیل کم‌هزینه یا رایگان را فراهم می‌کنند، از دیگر مزایای مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی در این کشور وجود دارد و علاوه بر همه این مزیت‌ها شما می‌توانید برای تامین هزینه‌های زندگی در کره جنوبی، پس از ۶ ماه اقامت در این کشور، مشغول به کار کنار تحصیل شوید.

Marriage
_

مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج

اقامت دائم کره جنوبی

کره جنوبی امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و موقعیت های اجتماعی که ایجاد کرده است در میان افراد مختلف مورد توجه قرار گرفته است. در فرهنگ ازدواج در کره جنوبی سن مناسب بالای 20 سال می باشد و افرادی که زیر 20 سال قصد ازدواج داشته باشند می بایست با رضایت والدین خود ازدواج کنند. متقاضیان مهاجرت از طریق ازدواج می توانند از طریق ازدواج قانونی با یک تبعه کره جنوبی، تابعیت کره جنوبی را بعد از 3 سال زندگی مشترک و ارائه مدارک کسب کنند. برای درخواست پاسپورت موارد دیگری نیز در نظر گرفته می شود. که شامل: رعایت قوانین کره جنوبی، مرتکب نشدن به جرم و جنایت، حقیقی بودن مدارک شناسایی می باشد.

Investment
_

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کره جنوبی

برای مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری باید از 90 هزار دلار آمریکا تا 630 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کرد. ویزای صادر شده اولیه از 2 سال تا 5 سال اعتبار دارد. پس از گذشت 5 سال می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد. ویزای سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد، که هر یک را برای شما توضیح می دهیم.

Cost
_

هزینه‌های زندگی در کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی 2024

یک فرد ماهانه برای زندگی در کره جنوبی بدون احتساب اجاره خانه به تنهایی نیاز به 945 تا 950 دلار دارد . همچنین یک خانواده 4 نفره در ماه نیاز به مبلغ 3450 دلار ، بدون احتساب اجاره خانه دارد . هزینه اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر حدود 458 دلار و خانه سه خوابه در مرکز شهر حدود 1230 دلار می باشد . هزینه اجاره خانه یک خوابه در حومه شهر حدود 336 دلار در ماه و خانه سه خوابه در حومه شهر حدود 800 دلار می باشد . هزینه های کلی زندگی شامل حمل و نقل ، پوشاک ، مواد غذایی ، آب و برق ، اجاره خانه ، هزینه رستوران و هزینه های متفرقه است

دریافت مشاوره رایگان

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

ویزای موفق پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *