شرایط استخدام در هلند در سال 2024

شرایط استخدام در هلند در سال 2024


OVERVIEW
_

شرایط استخدام در هلند در سال 2024

وقتی به اقتصاد هلند نگاه می‌اندازیم، اولین چیزی که به ذهن می‌آید، کشاورزی و به خصوص پرورش و صادرات گل است. اما باید بدانیم که منابع درآمدی هلند بسیار وسیع تر هستند و به همین دلیل در سال 2023 این کشور به عنوان چهارمین اقتصاد دنیا در لیست رقابتی ترین اقتصادهای دنیا و پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا شناخته شد. تولید ناخالص ملی حدود 941 میلیارد یورو  است، که هلندی ها را به یکی از پردرآمدترین ملت‌های دنیا تبدیل کرده است. اما سوال اینجاست: منبع این درآمد عظیم کجاست؟

 

هلند به عنوان مالک بیش از یک چهارم ذخایر گاز طبیعی اتحادیه اروپا شناخته می‌شود؛ این کشور قلب حمل و نقل قاره سبز است. روتردام به عنوان بزرگترین بندر قاره شناخته می‌شود و آمستردام یکی از بزرگترین فرودگاه‌های جهان را دارد. دفاتر بسیاری از شرکت‌های جهانی نیز  به دلیل معافیت‌های مالیاتی جاذب  در آمستردام واقع هستند. هرچند که کشاورزی به شدت ماشینی شده است و تنها حدود ۲ درصد از نیروی کار کشور در این بخش مشغول به کار هستند، اما این موضوع باعث رشد صنعت تولید غذای فرآوری شده شده و جذب نیروی کار زیادی شده است.

OVERVIEW
_

بازار کار و شرایط کاری در هلند

شرایط استخدام در هلند

برای استخدام در هلند دفاتر بسیاری از شرکت‌های چندملیتی در هلند واقع هستند؛ از جمله شل، فیلیپس، تام تام، آهولد و حتی دفتر مرکزی ایکیا. با این وجود، نیاز به نیروی کار ماهر بسیار زیاد است. اگر کسی دارای مهارت‌های لازم باشد، به راحتی می‌تواند به دنبال شغل مناسب بگردد. در همین راستا، آژانس‌های کاریابی فراوانی وجود دارند که به دنبال برآورده کردن نیازهای شرکت‌ها به نیروی کار می‌پردازند.

 

لازم به ذکر است که نرخ بیکاری در هلند بسیار پایین است و تقریباً برای هر مهارتی فرصت شغلی وجود دارد، به ویژه در حوزه‌های مرتبط با تولید غذای فرآوری شده، مواد شیمیایی، انرژی، فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان و حمل و نقل.

OVERVIEW
_

ساعت کاری و مالیات در هلند

شرایط استخدام در هلند

هفته کاری استاندارد در هلند ۳۸ ساعت است و اغلب شغل‌ها بین ۳۶ تا ۴۰ ساعت در هفته دارند. بیشتر مردم ۷ تا ۸ ساعت در روز و ۵ روز در هفته کار می‌کنند.

بر اساس قوانین مربوطه، میانگین ساعات کاری هفتگی یک فرد نباید از ۵۵ ساعت بیشتر باشد. در مقابل، در هلند کار کردن برای ساعات طولانی به شدت غیر معمول است.

در سال 2024، نرخ مالیات در هلند به شرح زیر است: 

 

  • درآمد تا 37 هزار و 149 یورو در سال: 36/93 درصد
  • درآمد از 37 هزار تا 73 هزار و 31 یورو در سال: 36/93 درصد
  • از 73 هزار یورو به بالا: 49/50 درصد

مالیات با در نظر گرفتن سهم بیمه درمانی محاسبه می‌شود.

مالیات با در نظر گرفتن سهم بیمه درمانی محاسبه می‌شود.

 

جالب است بدانید اگر شرایط زیر را داشته باشید معاف از مالیات خواهید بود:

 

  • اگر به عنوان محقق علمی کار کنید که در این مورد میزان حقوق دریافتی شما مهم نیست و به طور کل معاف از مالیات است.
  • حقوق مشمول مالیات سالانه برای کارمندی که دارای مدرک کارشناسی ارشد است و کمتر از 30 سال سن دارید و درآمد شما  کمتر از 31891 یورو باشد معاف از مالیات هستید.
  • و چنانچه حقوق شما بیش از 41954 یورو در سال باشد، مشمول مالیات سالانه خواهید شد.

 

OVERVIEW
_

راه‌های ورود به بازار کار هلند برای ایرانیان

شرایط استخدام در هلند

توجه: بین اجازه ورود به کشور و اجازه کار در هلند تفاوت وجود دارد. ابتدا باید کارفرمایی را پیدا کنید که مایل به استخدام شما باشد. برای کار بلندمدت، یعنی بیش از ۹۰ روز در هلند، نیاز به اجازه اقامت و اجازه کار دارید. درخواست این مجوزها به عهده کارفرماست و در اکثر موارد، کارفرما با یک فرم واحد، برای شما درخواست مجوز اقامت و کار می‌دهد.

 

 به طور معمول، برای افراد از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، صدور این مجوزها دشوار است، به خصوص که کارفرما باید ثابت کند که نیروی کار مورد نیازش در داخل اروپا یافت نمی‌شود. در صورت تایید دولت، مجوز - حداکثر - یک ساله برای شما صادر می‌شود.

 

 برخی از مشاغل نیازی به دریافت مجوز کار ندارند و تنها مجوز اقامت کافی است. این مشاغل معمولاً زیرمجموعه اقتصاد دانش‌بنیان هستند. در این حالت، باید قراردادی با کارفرمای خود داشته باشید و در صورتی که سن شما کمتر از ۳۰ سال باشد، ماهیانه ۳ هزار و ۱۰۸ یورو و اگر بیشتر از سی سال باشید، ماهیانه ۴ هزار و ۲۴۰ یورو دستمزد دریافت خواهید کرد. مجوز اقامت صادر شده برابر با زمان قرارداد شما و حداکثر ۵ سال است و پس از اتمام آن قابل تمدید است.

 

 مجوز اقامت و کار در هلند، حدود دو هفته پس از ورود به این کشور به شما داده می‌شود. اما برای ورود به هلند، باید مجوز اقامت موقت یا MVV را بگیرید که اعتبار ۹۰ روزه دارد و تازه پس از دریافت آن می‌توانید به هلند سفر کنید. کارفرما در هلند برای شما درخواست MVV ثبت می‌کند و پس از صدور، شما باید حداکثر ظرف سه ماه آن را از سفارت هلند در تهران دریافت کنید. با داشتن MVV می‌توانید به راحتی به هلند سفر کنید. برای گرفتن MVV باید پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

OVERVIEW
_

شرایط مورد نیاز برای کار در هلند

شرایط استخدام در هلند

شرایط سنی: کسانی که قصد کار در هلند را دارند، طبق قانون باید بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن داشته باشند؛ اگرچه بعید است کسی زیر سن ۲۳ سال بتواند مهارت‌های لازم را برای پیدا کردن کار در این کشور به دست بیاورد.

مدرک تحصیلی: باید دست کم مدرک کارشناسی داشته باشید تا بتوانید در هلند کار پیدا کنید. علاوه بر مدرک تحصیلی، توصیه‌نامه کارفرمای قبلی تان را هم همراه ببرید تا به مشکل نخورید.

مدرک زبان مورد نیاز: برای کار در هلند نیازی نیست زبان هلندی بدانید. امور شرکت‌های عظیم که تعدادشان در این کشور زیاد است، اغلب به زبان انگلیسی می‌گذرد. اما اگر در شرکت‌های کوچک کار پیدا کنید، ناچارید برای شرکت در جلسات به هلندی حرف بزنید.

OVERVIEW
_

بهترین مشاغل مورد نیاز در هلند:

شرایط استخدام در هلند

  1. مهندسی: هلند جذابیت خود را در جذب مهندسان ماهر حفظ کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد که در تقاضا برای استخدام مهندس، هلند در دنیا دوم است.
  2. تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (IT): صنعت IT در هلند بسیار پیشرفته است و نیروهای ماهر در این زمینه همواره خوش‌آیند هستند.
  3. کادر درمان: با افزایش نیاز به کادر درمان در سطح جهان، هلند نیز به دنبال نیروهای ماهر در این حوزه می‌باشد.

با این شرایط، شما می‌توانید اقدام به ورود به بازار کار هلند نمایید.همچنین برای مشاغل پرتقاضا و حقوق مشاغل هلند مقاله مرتبط را مطالعه بفرمایید.

OVERVIEW
_

میزان حقوق و دستمزد مشاغل مختلف در هلند:

شرایط استخدام در هلند

حداقل حقوق در هلند هر ماه، هفت هزار و ۷۲۵ یورو است. برخی از حقوق مشاغل در این کشور به شرح زیر می‌باشد:

  • مهندس نرم افزار تازه‌کار: از ۳۰ تا 42 هزار یورو در سال
  • مهندس اطلاعات با سابقه متوسط تا زیاد: از ۳۳ تا ۷۲ هزار یورو در سال
  • مهندس صنایع: از ۳۴ تا 80 هزار یورو در سال
  • مهندس مکانیک: از ۲۹ تا ۶۲ هزار یورو در سال
OVERVIEW
_

شرایط بازنشستگی و بیمه در هلند

حقوق بازنستگی در هلند

برای دریافت حقوق بازنشستگی در هلند، سن بازنشستگی دولتی در هلند ۶۷ سال است، اگرچه می‌توان سه سال زودتر از این سن هم بازنشسته شد. حقوق بازنشستگی به میزان سال‌های کارکرد فرد وابسته است و حدود هزار یورو در ماه می‌شود. بسیاری از افراد از حقوق بازنشستگی تکمیلی نیز استفاده می‌کنند.

 

 شرکتی که در آن کار می‌کنید ممکن است با مشارکت کارمندان خود برنامه بازنشستگی خاص خود را اجرا کند یا از طرح‌های بازنشستگی شرکت‌های خصوصی استفاده کنید. داشتن بیمه در هلند برای همه اجباری است و هزینه بیمه دولتی از حدود ۱۰۰ یورو در ماه آغاز می‌شود. سیستم درمانی این کشور بسیار پیشرفته و مجهز است و بسیاری از افراد برای بهره‌مندی از بهترین امکانات، زیر پوشش بیمه‌های خصوصی نیز قرار می‌گیرند.

OVERVIEW
_

نحوه کاریابی ایرانیان در هلند:

شرایط استخدام در هلند

سایت‌های کاریابی رایگان که فرصت‌های شغلی را به نمایش می‌گذارند، فراوان هستند. آژانس‌های کاریابی نیز وجود دارند که می‌توانید به صورت آنلاین با آن‌ها تماس بگیرید تا برای شما کار پیدا کنند. بسیاری از شرکت‌های هلندی برای پیدا کردن نیروی کار مورد نیازشان با این آژانس‌ها در ارتباط هستند. حتی بعضی از این آژانس‌های کاریابی payrolling به طور تخصصی تنها در یک یا چند حوزه خاص فعال هستند؛ به عنوان مثال، برخی از آن‌ها فقط در حوزه IT فعال هستند.

 

شرایط استخدام در هلند علاوه بر همه این‌ها، یکی از راه‌های قابل اطمینان، تماس مستقیم با خود کمپانی‌هاست. ممکن است یک شرکت آگهی استخدام نداده باشد، اما کمپانی‌های هلندی خوشحال می‌شوند که نیروی جویای کار برای آن‌ها نامه بنویسد و خود را به آن‌ها معرفی کند. برای این کار، فقط باید دقت کنید که نامه‌تان را به مسئول این کار آدرس‌دهی کنید.

OVERVIEW
_

مدارک لازم برای کار در هلند:

شرایط استخدام در هلند

از شرایط استخدام در هلند برای ورود به بازار کار هلند، حضور مدرک دانشگاهی و تجربه کاری در زمینه تخصصی شما ضروری است، مگر اینکه در حوزه فناوری اطلاعات مهارت چشمگیری داشته باشید. آشنایی با زبان هلندی برای کار در شرکت‌های بزرگ الزامی نیست، اما باید به انگلیسی مسلط باشید. برای شرکت‌های کوچک‌تر نیز لازم است زبان هلندی را بدانید.

پیگیری ویزا از vfs  هلند

OVERVIEW
_

مدارک لازم برای کار در هلند:

شرایط استخدام در هلند

یکی از شرایط استخدام در هلند برای ورود به بازار کار، حضور مدرک دانشگاهی و تجربه کاری در زمینه تخصصی شما ضروری است، مگر اینکه در حوزه فناوری اطلاعات مهارت چشمگیری داشته باشید. آشنایی با زبان هلندی برای کار در شرکت‌های بزرگ الزامی نیست، اما باید به انگلیسی مسلط باشید. برای شرکت‌های کوچک‌تر نیز لازم است زبان هلندی را بدانید.

OVERVIEW
_

شرایط دریافت ویزای کار هلند:

شرایط استخدام در هلند

شرط اصلی از شرایط استخدام در هلند برای دریافت ویزای کار، وجود یک کارفرماست که تمایل به استخدام شما و طی کردن مراحل اداری مربوطه داشته باشد. البته، کسب و کار این کارفرما باید تحت نظر اداره مهاجرت هلند قرار گیرد.

OVERVIEW
_

شرایط ویژه برای همراهان در هلند:

شرایط استخدام در هلند

حمل اعضای خانواده به هلند با چالش‌های کمتری همراه است. هنگامی که درخواست مجوز اقامت برای شما ثبت می‌شود، کارفرما می‌تواند به همراهان شما نیز درخواست مجوز اقامت دهد یا شما می‌توانید پس از ورود به هلند و زندگی در این کشور، درخواست پیوستن اعضای خانواده را ارائه دهید.

شرایط همسر: در صورت ازدواج پیش از درخواست ویزا، همسر باید حداقل ۱۸ ساله باشد. اگر ازدواج بعد از درخواست ویزا اتفاق افتاده باشد، سن حداقل همسر به ۲۱ سال افزایش می‌یابد. همچنین حقوق ماهانه شما باید حداقل ۷۰۱ یورو (بدون حق تعطیلات) و ۸۳۷ یورو (با حق تعطیلات در قرارداد) باشد.

شرایط فرزندان: فرزندان باید زیر ۱۸ سال باشند.

شرایط کار بدون مدرک تحصیلی: هلند به افراد ماهر و تحصیل‌کرده از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا استقبال می‌کند. همچنین، اگر میلیون و ۲۵۰ هزار یورو را در یک شرکت هلندی سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از طریق برنامه سرمایه‌گذاری، ویزای طلایی دریافت کنید و به هلند مهاجرت کنید.

شرایط کار با مدرک دیپلم: اگر مهارت‌های قابل توجهی در حوزه فناوری اطلاعات دارید، احتمالاً به مدرک تحصیلی نیاز ندارید. در غیر این صورت، بدون داشتن مدرک دانشگاهی و تجربه کار مرتبط، فرصت مهاجرت به هلند افتضاح خواهد بود.

OVERVIEW
_

نتیجه گیری

هلدینگ مهاجرتی پیشگامان اپلای با داشتن مجوز رسمی، همراه و پشتیبان شما خواهد بود. برای کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر درباره شرایط ویژه مهاجرتی، می‌توانید از طریق تکمیل فرم استخدام در هلند اطلاعات خود را جهت ارزیابی تخصصی برای ما ارسال بفرمایید.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *