چگونه پذیرش کالج بگیریم 2024 ؟ پذیرش کالج و مهاجرت ۲۰۲۴ نحوه دریافت پذیرش کالج

چگونه پذیرش کالج بگیریم 2024 ؟ پذیرش کالج و مهاجرت ۲۰۲۴ نحوه دریافت پذیرش کالج


OVERVIEW
_

پذیرش کالج و مهاجرت 2024

نحوه دریافت پذیرش کالج

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

  • پذیرش کالج
  •  فرآیند پذیرش کالج
  • شرایط پذیرش کالج
  • مراحل ثبت‌نام کالج
  • اسناد مورد نیاز برای پذیرش کالج
  • رشته‌های تحصیلی در کالج
  • مهارت‌های لازم برای پذیرش کالج
  • مزایای تحصیل در کالج
  • هزینه‌های تحصیل در کالج
  • مهلت ثبت‌نام در دوره‌های کالج
OVERVIEW
_

پذیرش کالج و مهاجرت 2024

نحوه دریافت پذیرش کالج

کشور آلمان از سال های دور مقصد بسیاری از افرادی است که قصد دارند در این کشور در رشته پزشکی دندانپزشکی و دارو سازی تحصیل کنند . تمام افرادی که در این راه قدم گذاشته اند می دانند که برای شروع نیاز به یک راهنما وجود دارد.اما نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا دچار سردگمی نشوید. شاید از خود و یا دوستانتان پرسیده باشید که برای پذیرش باید از کجا شروع کنم؟ و چه مدرک زبانی باید به دانشگاه و کالج ارائه دهم؟و یا مراحل دریافت پذیرش چیست؟

OVERVIEW
_

پذیرش کالج و مهاجرت 2024

نحوه دریافت پذیرش کالج

اصولا تحصیل در دوره های پزشکی و پیراپزشکی در آلمان برای داوطلبین ایرانی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

 

مستقیم: داوطلبینی که در کشور خود در یکی از رشته های پزشکی و پیرا پزشکی مجوز ورود به دانشگاه را کسب کرده اند می توانند با داشتم مدرک زبان آلمانی حداقل C1 وارد دانشگاه در همان رشته شوند. اگر موفق به کسب مدرک زبان آلمانی تا حد C1 در کشور خود نشوند می توانند با داشتن مدرک B1 پذیرش موقت یا Conditional Admission را دریافت کنند و پس از ورود به آلمان ۱۸ ماه مهلت دارند تا با شرکت در کلاس های زبان آلمانی و قبولی در امتحان زبان در سطح C1 پذیرش قطعی خود را دریافت کنند و رشته مورد نظر را در دانشگاه ادامه دهند.

غیرمستقیم: کسانی که در کشور خود دارای دیپلم تجربی هستند ولی موفق به قبولی در دانشگاه در یکی از رشته های پزشکی و پیراپزشکی نشده اند و یا در رشته ی تحصیلی دیپلم آن ها ریاضی و فیزیک بوده است می توانند با شرکت در کالج های آمادگی M-kurs و داشتن حداقل مدرک زبان آلمانی با سطح C1 از یکی از دانشگاه های آلمانی در رشته های موردنظر پذیرش بگیرند و ادامه تحصیل دهند. در این حالت نیز میتوان با داشتن حداقل مدرک زبان B1 وارد دوره های M-kurs شد و پس از قبولی در این کالج و همچنین ارتقای سطح زبان به سطح C1 از یکی از دانشگاه های آلمانی در رشته موردنظر پذیرش گرفت و ادامه تحصیل داد.

لازم به ذکر است که کالج های M-kurs دوره هایی است که داوطلب را آماده ورود به دانشگاه می کند و معادل دوره های پیش دانشگاهی در ایران است.

در این دوره به متقاضیان دروس ریاضی،فیزیک،زیست،شیمی و آلمانی تدریس می شود و پس از پایان کالج که دوره ای یکساله است، متقاضیان می بایست در یک آزمون کتبی شرکت کنند تا مدرک خود را دریافت کنند.

OVERVIEW
_

پذیرش کالج و مهاجرت 2024

نحوه دریافت پذیرش کالج

نمره های گرفته شده از کالج بین 1 تا 5 است که بالاترین و بهترین نمره 1 و پایین ترین نمره 5 می باشد. افرادی که قصد دارند در رشته پزشکی تحصیل کنند باید نمره ی آنها بین 1 تا 1.2 و برای دندانپزشکی تا 1.4 و برای رشته داروسازی 1.5 باشد.معمولا این قانون برای اکثر دانشگاه ها یکی است. لازم به ذکر است معدل دیپلم و پیش دانشگاهی با ضریب یک در نمره مدرک کالج شما تاثیر دارد.

پس از پایان دوره متقاضیان می توانند در یکی از رشته های زیر تحصیل نمایند:

-پزشکی

-دندانپزشکی

-داروسازی

-علوم زیست پزشکی کاربری

-بیوشیمی

-بیوفیزیک

-علم تغذیه

-روانشناسی

*در آلمان 9 شهر وجود دارد که دارای کالج M-Kur می باشند که در ادامه مطلب به آن می پردازیم. کالج ها در آلمان به دو صورت دولتی و خصوصی وجود دارند که تنها کالج هانفوفر و هاله دولتی می باشد. کالج های M-Kurs در آلمان شامل موارد زیر است:

برلین

بن

فرانکفورت

هامبورگ

ماینس

لایپزیگ

مونیخ

زاربروگن

هایدلبرگ

کاسل

هاله

هانوفر

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *