اقامت تحصیلی در اتحادیه اروپا

اقامت تحصیلی در اتحادیه اروپا


OVERVIEW
_

اقامت تحصیلی در اتحادیه اروپا 2024

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارشی اعلام کرد که شمار تازه‌واردانِ قانونی به اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی، ۴۴۵ هزار و ۷۵۳ نفر، معادل ۲۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و حتی از تعداد گزارش شده در سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری ویروس کرونا که برای ۳ میلیون نفر نخستین مجوز اقامت صادر شده بود، فراتر رفته است.

این آمار که شامل اوکراینی‌هایی که به دلیل تهاجم نظامی روسیه مشمول حمایت اجتماعی اتحادیه اروپا شده‌اند، نمی‌شود، نشان می‌دهد که حدود ۱.۶ میلیون نفری که طی سال گذشته میلادی اولین مجوز اقامت تحصیلی در اتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند و یا به دلایل شغلی از جمله کار برای شرکت‌های مستقر در کشورهای عضو به این اتحادیه مهاجرت کرده‌اند.

OVERVIEW
_

مهاجرت تحصیلی، کاری و دریافت اقامت تحصیلی در اتحادیه اروپا

بر پایه گزارش یورواستات، رایج‌ترین مقاصد کار در سال ۲۰۲۲ برای مهاجران خارجی، اسپانیا (۱۴۵ هزار و ۳۱۴ مجوز)، آلمان (۸۱ هزار و ۷۹۵ مجوز) و ایتالیا (۶۶ هزار و ۷۹۱ مجوز) بوده‌اند.

در مجموع ۴۲ درصد از نخستین مجوزهای اقامت در اتحادیه اروپا طی سال گذشته میلادی برای کار صادر شده که ۱۸ درصد بیش از سال ۲۰۲۱ است. همچنین، ۱۳ درصد این اقامت‌های موقت هم برای تحصیل صادر شده که شاهد رشد ۳۳ درصدی (افزایش ۱۱۷ هزار و ۲۳۰ نفری) نسبت به سال ۲۰۲۱ بوده است.

در میان کشورهای عضو این اتحادیه ، فرانسه بیشترین مجوزهای اقامت  تحصیلی در اتحادیه اروپا را صادر کرده (۱۰۴ هزار و ۷۷۷ مجوز)، پس از آن آلمان (۷۰ هزار و ۷۲ مجوز) و اسپانیا (۵۸ هزار و ۶۳۶ مجوز) قرار داشته‌اند.

دریافت مشاوره و ارزیابی

همکاران ما پس از ثبت درخواست با شما تماس خواهند گرفت

مهاجرت موفق با هلدینگ پیشگامان اپلای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *